PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : dekompresyon hk.



GTi
09-07-2013, 12:32
Bi forumda okudum ve çok dikkatimi çekti.
"bundan sonra aracınızın motoru içinde çalışan parçaların sürtünme oranının azaltılması ve daha rahat devir çevirmesi için izleyeceğiniz kullanım tarzı dekompresyon a ağırlık vermedir.

Dekompresyon ile motorda oluşabilecek tüm pislikler meydana gelen vakum ile motordan atılır, Silindirlere emilen yağ buharı sayesinde motor rahatlar.(YB) "

Gerçeklik payı nedir dekompresyon ağırlıklı kullanımın sekman bitirdiğini biliyordum ama şuan çekişkide kaldım..

Y.Emre
09-07-2013, 16:33
dekompresyon denilen olay, inişlerde arabayı viteste bırakıp ayağı gazdan tamamen çekme olayıına verilen isim mi

GTi
09-07-2013, 23:46
Evet aynen öyle

kasırqa
09-07-2013, 23:51
yokuş aşağı gaza basmadan devirin yükselmesine izin veriyorum genelde işe yarıyo muymuş :)

ygtrn
10-07-2013, 00:08
daha çok rodajda ağırlık verilmesi, özellikle yapılması gereken bir durumdur, dekompresyon motor yağının segmanlara doğru vakumlanarak çekilmesini ve iyice yağlanmasını sağlar, günlük kulanımdada herhangibir artısının yada eksisinin olduğu söylenemez sadece yokuş aşşa boşuna yakıt tüketmezsiniz çünkü enjektöler kapanmış olur

tdipower
10-07-2013, 00:09
22.5 sıkıştırmayla bana yokuşlarda fren yaptırmayan güzellik :)

wrcsinan
10-07-2013, 00:41
22.5 sıkıştırmayla bana yokuşlarda fren yaptırmayan güzellik :)

tam tersi olması gerekmiyormuydu?

Kadyr
10-07-2013, 02:08
Yok sanirim dizelde sikistirma oldugu icin arac yokusta salmiyor kendini.bizim aracta 19:1 olmasi lazim yokus asagi salmiyor pek kendini

Y.Emre
10-07-2013, 06:53
dekompresyonla boşa yakıt harcamaz, aynı zamanda (belki) piston üzerindeki kurumlardan bir miktar kurtulabilirsiniz.

o yazıyı yazan abartmış bence biraz :)

GTi
10-07-2013, 11:52
evet rodaj dökümanlarını araştırırken ulaştım bu bilgiye