PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EW10J4 ( 206 GTI - 307 XSI ) Turbo hakkında



Masterpiece
11-07-2013, 20:26
Herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum öncelikle ..

Yakın zamanda ehliyeti alacak olmamla birlikte araç araştırmalarımı da biraz daha netleştirmeye başladım , aklıma ciddi oalrak düşündüğüm araç (tabiki alacağım zaman alınabilcek temizlikte bulabilirsek) 206 GTI ile aynı motora sahip olan Peugeot 307 XSI .

Neden 206 deilde bu diye soracak olursanız daha öncede 307 sahibi olmamızın etkisi , aracın yılına göre donanım seviyesinin oldukça iyi olması ve görsel olarak hoşuma gitmesidir. Fakat aracın 137 HP olmasına rağmen aracın kasasının çokda hafif olmaması beni düşündüren nokta.

Turbo düşüncem de bu noktada devreye girdi , ve hemen araştırmaya başladım fakat EW10J4 motorda turbo projesine internet üzerinde malesef çok fazla rastlayamadım.
Bulduğum araçalardan en net fikri edindiğim araç Hollanda da yapılan bu araç :

Dutch + 300BHP 206 Gti Turbo Time Attack racer - PistonHeads (http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=813215)
206 Gti Turbo +300BHP Dyno run @ DP Engineering - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=lmJKOerqZ6g)

Okuyup anlamaya çalıştığım kadarıyla araç Forged hale getirilmemiş.Yani motor içine girilmeden 300 HP alınmış.

Benimde hedeflediğim güç bu civarlardır , aklımı karıştıran ve size sormak istediğim bu hedef güç için motor içine girilmeli mi girilmemeli mi ? Eğer girilmez ise sağlıklı olurmu bu güçlerde ?

Birde Setup konusunda bana yardımcı olabilcek birisi varsa çok sevinirim kafamda net bişiler oluşması açısından :)

boosted_pug
12-07-2013, 00:28
Kardeşim motor forgedlanmış demek motorun içindeki parçaların forged olanları ile değiştirilmesi demektir yani motor içine girmek demektir ( piston kol yatak subap kapak saplaması vs. Vs. Vs. ) Senin anladığın şey biraz farklı sanırım sadece motor girmekde yeterli değil hatta motora girmek başlangıçdır alacağın dünya kadar parça var oda bulabilir ve tr ye getirtebilirsen.

Herhangi bi araçdan 300 hp li rakamlar almak minimum 15000 civarı tutar olmaz veya yapamazsın demiyorum ama parçaları kendin almıyacaksan bu ailenle aranda ciddi sorunlar açabilir bunu unutma, son olarak hızlı ve turbolu bi araç istiyosan bence sana sıkıntı açmayacak düzgün subaru impreza rcz 207 gt megane coupe colt czt vs. Gibi araçlar başlangıç için çok daha uygun olucaktır illa yapıcam dersende şimdiden kolay gelsin

Masterpiece
12-07-2013, 03:40
Kardeşim motor forgedlanmış demek motorun içindeki parçaların forged olanları ile değiştirilmesi demektir yani motor içine girmek demektir ( piston kol yatak subap kapak saplaması vs. Vs. Vs. ) Senin anladığın şey biraz farklı sanırım sadece motor girmekde yeterli değil hatta motora girmek başlangıçdır alacağın dünya kadar parça var oda bulabilir ve tr ye getirtebilirsen.

Herhangi bi araçdan 300 hp li rakamlar almak minimum 15000 civarı tutar olmaz veya yapamazsın demiyorum ama parçaları kendin almıyacaksan bu ailenle aranda ciddi sorunlar açabilir bunu unutma, son olarak hızlı ve turbolu bi araç istiyosan bence sana sıkıntı açmayacak düzgün subaru impreza rcz 207 gt megane coupe colt czt vs. Gibi araçlar başlangıç için çok daha uygun olucaktır illa yapıcam dersende şimdiden kolay gelsin

Haklısın abi dediğin gibi ilk araçtan böyle bir projeye girmek biraz macera aramak olacak sanırım zaten aklımda ya dediğim proje yada seninde örnek verdiğin araçlardan birini almak vardı , teşekkürler verdiğin bilgiler için :)

LeKLeK
15-07-2013, 00:23
fransız araclarında ufurmek bıraz sorunlu ve sıkıntılı bı ıs bence hıc baslama derım

Schumi
15-07-2013, 11:37
Bu motor Türkiye'de turbolandı. Ama sana tavsiyem 1.6 307 XS alıp onu turbolaman. O daha kolay bir motor. 300 hp seviyesine 2side çıkar ama 1.6 olan daha ucuza mal olur.

Masterpiece
15-07-2013, 14:22
Bu motor Türkiye'de turbolandı. Ama sana tavsiyem 1.6 307 XS alıp onu turbolaman. O daha kolay bir motor. 300 hp seviyesine 2side çıkar ama 1.6 olan daha ucuza mal olur.

İlk aklımda olan oydu abi hatırlarsan sanada sormuştum , fakat diğer motorun 206 da da kullanılması daha bilindiktir diye düşünmemden ona doğru yönelmiştim , bunu duyduğum iyi oldu :)

Schumi
15-07-2013, 14:26
1.6 olan motorda 206 da kullanıldı. Hatta 1.6 olan 106GTI'da bile kullanıldığı için daha mantıklı turbo yapmak için.

alperkirman
15-07-2013, 14:47
yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
stok olarak yetermi 300bg ye ?

Masterpiece
15-07-2013, 19:30
1.6 olan motorda 206 da kullanıldı. Hatta 1.6 olan 106GTI'da bile kullanıldığı için daha mantıklı turbo yapmak için.

Evet abi araştırırken onu öğrenmiştim , XSI düşünmemdeki tercih aracın donanımıydı , yoksa TU5JP4 motoru turbolamak ondan önce aklımda olan bişiydi.


yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
stok olarak yetermi 300bg ye ?

Konuda okuduğum kadarıyla bende göremedim.


Buda TU5JP4 turbo örneği , Peugeot 206 TU5JP4 Turbo GT25R (http://www.dp-engineering.nl/projects/peugeot-206-tu5jp4-gt25r.html)

Orjinal kol ve pistonla 300 HP nin mümkün olabildiği yazıyor.

RCkid
15-07-2013, 21:12
yanlız yurtdışındaki projede adam alt tarafı yapmadımı anlayamadım ? kol piston için ne kullandığınıda göremedim
stok olarak yetermi 300bg ye ?

Alt taraf için hiç birşeye gerek yok
Kalın contayla gt30r 1 barda kullandım ben uzun sure