Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw ye hangi marka lastik ve rft sorunsalı
Aracıma lastik almam gerekiyor. Sizce bmw e61 530d touring aracıma hangi marka ve seri jant almam gerekli? Ayrıca rft lastik almayıp normal lastiğe geçip yanımda köpük taşısam ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım.Lastik ölçüler 245.40.18
Boost Up
15-07-2013, 01:50
Bilmediğimden soruyorum, stepne havuzu yok mu acaba? (tahminimce yok ama yinede merak ettim:))
Şahsen ben o tamir kitlerine (yada yama kit) pek güvenmiyorum, eğer stepne havuzunuz varsa çıkmada olsa bir tane lastik koymanız yönünde. RFT lastik epey ağırlık yapıyor, yakıtada yansır.
Arkadaşım 320d sinde önler 245 arkalar 265 taban 35 yada 40 yanak, 19" kullanıyor, pek sorun çıkarmadı lastikler:)
Stepne var araçta,sadece aracın süspansiyonun rft ye göre ayarlandıgını ve farklı lastiklerde sorun yaşanır gibi söylentiler üzerine konu açtım.
Boost Up
15-07-2013, 02:04
Stepne var araçta,sadece aracın süspansiyonun rft ye göre ayarlandıgını ve farklı lastiklerde sorun yaşanır gibi söylentiler üzerine konu açtım.
Sorundan kasıt nedir acaba? Yukarıda bahsettiğim ölçülerde kullanıyor arkadaşım, pek sorun yok. Hatta aracın gidişindede 19" jantlar ve o ölçülerle bariz bir şekilde hızlanma farkı var:). Benim bildiğim bu, yardımcı olabildiysem ne mutlu:)
cabriolet
15-07-2013, 02:53
ben e93 bmwde rftleri söküp normal lastik taktığımda tavandan gelen sesler bile azalmıştı kullanımdada hiç sorun olmamıştı :)
Firat.M3
15-07-2013, 03:30
benim e60 da oem olarak rtf kullanıyor fakat ben continental sport contact aldım. kusursuz, muhteşem. continental sport contact 5 alırsanız huzura kavuşacaksınız. eğer konfor yönünden de takıntılıysanız benim gibi, hazır lastik alırken jantınızı da 17 yapmanızı öneririm. E60'ın tüm konforunu ve keyfini kaçırıyor 18 jant..
Risendark
15-07-2013, 03:51
Aracıma lastik almam gerekiyor. Sizce bmw e61 530d touring aracıma hangi marka ve seri jant almam gerekli? Ayrıca rft lastik almayıp normal lastiğe geçip yanımda köpük taşısam ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım.Lastik ölçüler 245.40.18
Abi köpük lastiğiniz yarılmadığı sürece süper bi icad :) ama size yaramaz diye düşünüyorum çünkü lastik yanağı ince olduğundan yarılmaya müsait bi lastik tarzı kullanıyorsunuz köpük işi sizin için sıkıntılı başka bi hal yoluna bakın bence...
Firat.M3
15-07-2013, 03:54
benim continin birisi yanaktan delinmişti köpüğü bastım ve o şekilde 3000 km yaptım. canavar gibi de geziyordum. istanbul'a gittim geldim kaç defa. en son gidişimde içime bi kurt düştü ve değiştirdim. :)
köpük işi süper. mutlaka her araçta bulunması lazım.
E60 ım da rft lastikleri attıktan sonra 3 sene normal lastik kullandım, hic bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
e84üme daha bir ay olmadı rft olmayan conti lastik aldım. yol tutuşta biraz zayıflama var gibi geldi, gerçi lastikler daha 500km yapmadı, ondan da olabilir. fakat konforda müthiş iyileşme var, arabanın sağından solundan gelen sesler kesildi. çok canı yanıyormuş garibin demek ki rftlerle...
lastiği aldığım yer elektrikli kompresör de hediye etti, bakalım ne zaman rft almadığıma pişman olacağım!
Benim aracımda stepne yok ve runflat kullanmıyorum
Runflatleri çıkardığımda hem ses hemde konfor açısından çok rahatladım,Sizin de dediğiniz gibi aracımda köpük taşıyorum bi kaç defa kullanıp lastikçiye kadar götürdü,hiç bir sıkıntı yaşamadım.
Risendark
15-07-2013, 13:10
benim e60 da oem olarak rtf kullanıyor fakat ben continental sport contact aldım. kusursuz, muhteşem. continental sport contact 5 alırsanız huzura kavuşacaksınız. eğer konfor yönünden de takıntılıysanız benim gibi, hazır lastik alırken jantınızı da 17 yapmanızı öneririm. E60'ın tüm konforunu ve keyfini kaçırıyor 18 jant..
rtf denilen olay tam olarak nedir? patlamayan lastik mi oluyor??
F10 5' geldigi gun yaptigim ilk is rft'leri cikarip P Zero'lari gommek olmustu :)
rtf denilen olay tam olarak nedir? patlamayan lastik mi oluyor??
Runflat patladigi zaman bile (dusuk hızda) 50-100 kilometre yol yapılabilmeyi sağlayan lastik turu.
rtf denilen olay tam olarak nedir? patlamayan lastik mi oluyor??
run-flat demek. yani patlasa bile belli bir süre ve belli hızlarda kullanabiliyosunuz.
O zaman ben rft olayını kafamdan siliyorum. peki hangi lastigi alayım?
yanakları çok sert lastik yani rftler, hava basıncı olmasa bile araba jantın üzerine oturmuyor. elbette uzun süre dayanamıyor, 50km civarında üzerinde gidince yanaklar deforme olmaya başlıyor.
O zaman ben rft olayını kafamdan siliyorum. peki hangi lastigi alayım?
henüz pişman değilim, tavsiye ederim. ben continental sportcontact5 taktım.
brıdgestone ve michelin nasıl? continental aklımda şu an.
Hangi markayı alırsanız alın lastiğin XL yani extra load (yanakları güçlendirilmiş) modelini alın, Türkiye şartlarında diğerleri balon yapar, yanaktan yarılma yapabilir yanakları düşük profilli lastik kullanımında.
conti ikisinden de sessiz diye ben conti seçtim.
Risendark
15-07-2013, 14:12
run-flat demek. yani patlasa bile belli bir süre ve belli hızlarda kullanabiliyosunuz.
bilgi için teşekkürler...
alicancalis
15-07-2013, 16:19
Geçen hafta, 1 sene önce balon yapan rft lastiğim yanaktan patladı(balon yaptığı nokatadan). Bu hafta yenisi gelene kadar bu kadar indi. Zaten içinde hava kalmadı. Yanaktan bildiğiniz yarıldı. 70-80 km'e kadar birçok kişi bu arabayı bu haliyle kullansa lastiğin inik olduğunu anlamaz bile. Sert bir lastik ama bence değer.
http://p1307.hizliresim.com/1c/h/qb38q.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
konuyu hortlatayım,
e90 3.20d aracıma lastik almam gerekiyor. orijinal jantları 16 ama ben oem 17 jant alıp yeni lastik alacağım.
17 inçde orijinal ölçü 225/45/17 sanıyorum, goodyear asimetrik 5 modelini çok tavsiye ediyorlar. pilot sporttan daha iyi olduğu söyleniyor.
sizin tavsiyeniz ne olur?
birde runflat lastik mevzusu var. kullananlar pek tavsiye etmiyor ama orijinaller runflat olduğu için düşündürüyor.
runflattan sonra standart lastik lastik takıp yol tutuşta veya herhangi bir konuda sorun yaşayan oldu mu?
Runflat alacaksan Conti, normal alacaksan michelin ps4 tavsiye ederim ben.
F10da rft conti kullanıyorum, f30da rft conti ve kısa bir süre falken normal lastik kullanmıştım. Antalyadan ilk f30u aldığımda rft lastikte çivi ile gelmişim, sonradan haberim oldu hız da yaptım hiçbir sorun yaşamadım.
Normal lastikte de sorun yaşamadım açıkçası, tamir kiti ve pompa bagaja atmıştım ama ihtiyaç olmadı. Zaten o köpükler vs sensörleri bozuyor diyorlar. Normal lastiğin tek avantajı hem daha ucuz hem de daha yumuşak oluyor. Rft de güven veriyor sorgusuz sualsız gidiyorsun, lastik patlar vs yolda kalırım korkusu olmuyor parçalanmadıkça lastik.
Peki rft ile standart lastik arasında yol tutuşu dağlar kadar fark var mı?. Virajda çok daha fazla yatıyor diyorlar. (techturkeyde okudum)
Piste girmeyeceğim sonuçta, günlük kullanımda tehlikeye atacak kadar fark olmuyordur sanırım. ::soru:
Yok öyle dağlar kadar bir fark yok. RFT sertliğinden dolayı fazla esnemiyor o kadar.
Schwarz II
01-05-2020, 15:34
Peki rft ile standart lastik arasında yol tutuşu dağlar kadar fark var mı?. Virajda çok daha fazla yatıyor diyorlar. (techturkeyde okudum)
Piste girmeyeceğim sonuçta, günlük kullanımda tehlikeye atacak kadar fark olmuyordur sanırım. ::soru:
Merhaba, aracınıza rft almanızı tavsiye ederim süspansiyonu ve ön düzeni ona göre ayarlıdır, biraz sıkıntı yaşanabilir rft harici lastiklerde. Yada illa rft istemiyorsanız sert hamurlu lastik tavsiye ederim. Bridgestone t001 yada yapısı gereği ve OEM olarak kullanılan pirelli marka lastikler uygundur.
Bana da rft sert geliyor, değişiklik düşünüyorum
İsteyene satarım 205 55 16 continental 2019 40. Hafta olması lazım
Bende F10 a Eagle F1 ASSY3 RFT aldim 3 ay once.A5 te de RFT olmayanini kullaniyorum,BMW ye takinca hic oyle bir sertlesme vs olmadi.
Merhaba, aracınıza rft almanızı tavsiye ederim süspansiyonu ve ön düzeni ona göre ayarlıdır, biraz sıkıntı yaşanabilir rft harici lastiklerde. Yada illa rft istemiyorsanız sert hamurlu lastik tavsiye ederim. Bridgestone t001 yada yapısı gereği ve OEM olarak kullanılan pirelli marka lastikler uygundur.
t001 emsalleri arasında en sert, en dandik lastik. 205 55 16 ebat için c segment aracı b segmentten bile konforsuz hale getirecek kadar kötü. Hadi madem sert, bari iyi yol tutsun diyorsun. Başka lastiklerin zamkla yapıştığı yerde tutunamama problemi yaşatıyor.
O yüzden Continental tavsiye ederim. Sertliği ve konforu tam kıvamında.
Carmageddon
02-05-2020, 13:38
2 hafta evvel f30 un lastiklerini değiştirdim. Üzerindeki rftlerin ömrü dolmuştu. Bir arkadaşım Goodyear tavsiye etti. Araç bambaşka bir şeye dönüştü. 3 yıl nasıl kullanmışım o sert lastiklerle bilmiyorum.
Yabancı forumlara kadar birçok yerde araştırdım, süspansiyon muhabbetinin biraz uydurma olduğu gibi bir izlenim edindim. Bilmiyorum ama 2 haftadır sorunsuz biniyorum.
Konuyu dağıtmış olacağım belki ama, golf 7 aracımda michelin primacy 4 aldım daha çok yeni.
205/55/16 , 32 psi hava ile konfor çok güzel, 1-2 psi fazla basayım nasıl olsa düşecek dediğimde araba baya sertleşiyor, büyük segment araçlarda bu kadar fark ediyor mu acaba ?
rft den vazgeçmezdim tabi maliyeti yüksek, yüksek hızlarda patlasa bile sorunsuzca yavaşlayıp devam edebiliyorsun.,,Yüksek hız derken aşırı yüksek hız değili 150-160 civarı bir kaç kez patladı bende güvenliğimizi hiç bozmadı...
3 senedir rft kullanmıyorum. lastik ölçülerim 225/40/18 - 245/35/18.
hiç sorun yaşamadım.
Schwarz II
02-05-2020, 21:13
t001 emsalleri arasında en sert, en dandik lastik. 205 55 16 ebat için c segment aracı b segmentten bile konforsuz hale getirecek kadar kötü. Hadi madem sert, bari iyi yol tutsun diyorsun. Başka lastiklerin zamkla yapıştığı yerde tutunamama problemi yaşatıyor.
O yüzden Continental tavsiye ederim. Sertliği ve konforu tam kıvamında.
Önceden 225-45-17 T001 Kullandım memnundum cok dandik gelmedi ama sertti. Şuan Continental CPC5 kullanıyorum 205/55 16 V olarak güzel lastik. t001'den de iyi ama rft'siz olanı BMW'ye takmazdım.
Güvenlik>konfor bence rft doğru tercih, yollar mayın tarlası gibi çivi inşaat malzemesi ne ararsan otobanda var. Üst hızlarda 1 çivi girerse şanslıysan takla atmazsın . Çok riskli
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.