PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ''Golf 7'' yol tutuş sıkıntı?!



sener555
15-07-2013, 13:58
merhaba arkadaşlar abiler .. abim'in yerine yazıyorum onun şikayetidir bende şahit oldum dün.. 2013 model Golf 7 highline modeli aracımız stok halde 17 jant var ayağında orijinal jantlarıdır fakat araba 40-50 km hız ile tatlıda bir viraj olsa kafa yata kıç bölümü kayıyor,bilen basına gelen veya bunun nasıl giderileceği hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsada çok sevinirim..:confused: Birde arabayı düşürmek istiyoruz ama hangisi daha garanti olucak servistemi taktırmakmı yoksa komple yay servisten alıp yine serviste taktırmakmı otomatik bir sürü şeyler var yürüyen aksamda bunlarda herahngi bir sorun teşkil edermi sorunsuz sekmesiz sessiz bir düşürme nasıl gerçekleştirilir süspansiyonlarda.. :confused:

Şimdiden teşekkürler saygılar,iyi forumlar

SGTI
15-07-2013, 22:37
Benimde bir golf7 im var açıkcası bende yol tutuşundan çok memnun değilim fakat sizin bahsettiğiniz derecede kötüde değil.Lastikleri nedir? Onu bir kontrol edin bazı araçlarda farklı lastikle çıkabiliyor gerçe jant aynı ama yinede kontrol edin.Yay alıp serviste taktırmak çok mantıksız bir işlem olur hem servise e ekstra para ödersiniz.Hemde yol tutuş aktarma gibi bir çok garanti kapsamından çıkar araba.Bu işleme giricekseniz ya satan yerde yaptırın yada işi bilen sanayide başka bir ustada.Golf yeni bir araç bunu iyi araştırmak lazım basma indirme tarzı işlemlere pek ilgim olmadığından bilmiyorum ama yurt dışı forumlarına bakın araştırın.TR de şu ana kadar basık golf görmedim ben.

M3CSL
15-07-2013, 23:03
Yol tutusn o kdar kotu olmasi icin zeminin kaygan olmasi gerekir, yani kotu
onun disinda uretim hatasi bi durum olabilir yoksa sanmiyorum o hizlarda oyle kaysin, esp yokmu aracta

Seven7
15-07-2013, 23:09
İhtimaller;
-Lastikler yönlüdür, yönleri yanlıştır.
-Arka lastiklerin rot balans ayarları bozuktur/bozulmuştur.
-Yada bir ihtimal sizin aracınız kusurludur.

Aracı düşürmek istiyorsanız servisten nasıl yay alacaksınız ki? Vw servisine gidip 5cm yay mı isteyeceksiniz? :) Servise gidip yayları verseniz de servis takmaz, takacak bile ola hem arabaya hem cebinize takar. :)
İnternetten veya tuning firmalarından yay alıp güvendiğiniz bir ustaya taktırmanız en mantıklısı olur. Sahibinden'de Apexi yaylar var sizin aracınız için.

997TT
15-07-2013, 23:23
Arac cok cok yenı ıse,lastıkler alısmamıstır. 300 km gecmesı gerek.
Asırı kayma varsa,lastık havalarını kontrol edın,yol durumunu kontrol edın yada surusunuzu.
Yoksa kullandıgınız arac bır cok konuda kendını ıspat etmıs bır modeldır...

dirk
15-07-2013, 23:26
bundan önceki araclarınız neydi ? esp vs güvenlik sistemlerinin ışıklarını yanıyormu 50yle ben nereye kırsam oraya giriyor arac yol tutuşu gayet başarılı ? aracta önden kayma eğilimi var ama 50 60 la olacak gibi değil

drago
15-07-2013, 23:28
bunların dışında runflat lastikse yol tutuşu iyi olmayabiliyor, ıslak zeminde baya kötü rftler.

SGTI
15-07-2013, 23:56
Arac cok cok yenı ıse,lastıkler alısmamıstır. 300 km gecmesı gerek.
Asırı kayma varsa,lastık havalarını kontrol edın,yol durumunu kontrol edın yada surusunuzu.
Yoksa kullandıgınız arac bır cok konuda kendını ıspat etmıs bır modeldır...

murat abi kullandınmı bilmiyorum golf ü ama poloya nazaran ve şu ana kadar kullandığım arabalara nazaran söylüyorum.Herşeyiyle harika fakat yol tutuşu gerçekten ortalamanın altında bana göre.

penguinhakan
16-07-2013, 00:02
Dizelse bağımsız süspansüyon yok ondan da olabilir.

M3CSL
16-07-2013, 00:06
yeni aracta lastik basimci alakasiz yuksek olabiliyor bazen, oyleyse 38 40 gibi arkasi cok kayar, toe ayarina girmek hic istemiyorum:D

M U R A T
16-07-2013, 00:35
dizel mi benzinli mi?

997TT
16-07-2013, 00:53
Kullanmadım ancak 2010 da 0km golf dızel almıstım,yol tutus sınıfına gore tatmınkardı. Kı golf 7 daha ıyıdır emınım.
Vardır bır yanlıs ama ne?

Y.Emre
16-07-2013, 01:55
Technik VW Golf-Hinterachsen: Mehrwert mit Mehrlenkerachse? - AUTO MOTOR UND SPORT (http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/technik-golf-hinterachsen-mehrwert-mit-mehrlenker-6334766.html)

Golf tsi (bağımsız) ve Golf tdi bağımlı (torsiyon) tarzında süspansiyonlara sahip 2 araç. inceleyin bence, bahsi geçen etkilerin sebebi açık gibi

McKrop
16-07-2013, 02:07
mk7 diğer golflere göre tekerlek aralığı daha uzun bi araç (ön teker, arka teker arası). Fabrika verilerine bakmadan gözlede anlaşılıyor zaten. Bu durumdan da kaynaklanıyor olabilir. Fazla donanımın da etkisiyke ağırlık dağılımını iyi yapamamışlar gibi bi yorum yaptım ben

63owen63
16-07-2013, 02:28
Ne mk6 mk7 golfu ne jettayi henuz o hizlarda yoldan cikaramadim,kafadan bile kaydiramadim. Lastik basincini kontrol edin. Birde kullandiginiz lastiklerve olcu nedir

Az once 80 le bile koparamadim jettayi. Hankooklarla bile.

kickbuttowski
16-07-2013, 03:35
Kullanmadım ancak 2010 da 0km golf dızel almıstım,yol tutus sınıfına gore tatmınkardı. Kı golf 7 daha ıyıdır emınım.
Vardır bır yanlıs ama ne?

Aslında öyle değil abi.. Golf 6'da arkada bağımsız süspansiyon vardı 7'de maliyetleri düşürmek için bağımsız süspansiyondan vazgeçtirler..
Golf 7 hem fren mesafesi olarak hem de yol tutuş olarak 6'dan daha geri bir araba..

edit: arkadaş yazmış zaten


Technik VW Golf-Hinterachsen: Mehrwert mit Mehrlenkerachse? - AUTO MOTOR UND SPORT (http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/technik-golf-hinterachsen-mehrwert-mit-mehrlenker-6334766.html)

Golf tsi (bağımsız) ve Golf tdi bağımlı (torsiyon) tarzında süspansiyonlara sahip 2 araç. inceleyin bence, bahsi geçen etkilerin sebebi açık gibi

hacuteam
16-07-2013, 04:01
Lastik basınçlarınızı kontrol ettirin derim ben. Yol tutuşu kötü olabilir ama o kadar vasat olmaması lazım...

M U R A T
16-07-2013, 07:42
Aslında öyle değil abi.. Golf 6'da arkada bağımsız süspansiyon vardı 7'de maliyetleri düşürmek için bağımsız süspansiyondan vazgeçtirler..
Golf 7 hem fren mesafesi olarak hem de yol tutuş olarak 6'dan daha geri bir araba..

edit: arkadaş yazmış zaten

maalesef bilgiler yanlış golf 7 de 122 hp nin altı tam bağımsız değil fren mesafesi de tüm golf ler den daha iyi net te araştırırsın frenlerinin çok iyi olduğunu görürsün böyle yorumlar yapmak için her ikisinide kullanmak gerekli bence

sener555
16-07-2013, 08:04
Benimde bir golf7 im var açıkcası bende yol tutuşundan çok memnun değilim fakat sizin bahsettiğiniz derecede kötüde değil.Lastikleri nedir? Onu bir kontrol edin bazı araçlarda farklı lastikle çıkabiliyor gerçe jant aynı ama yinede kontrol edin.Yay alıp serviste taktırmak çok mantıksız bir işlem olur hem servise e ekstra para ödersiniz.Hemde yol tutuş aktarma gibi bir çok garanti kapsamından çıkar araba.Bu işleme giricekseniz ya satan yerde yaptırın yada işi bilen sanayide başka bir ustada.Golf yeni bir araç bunu iyi araştırmak lazım basma indirme tarzı işlemlere pek ilgim olmadığından bilmiyorum ama yurt dışı forumlarına bakın araştırın.TR de şu ana kadar basık golf görmedim ben.

lastikler falan güzel ama iyice bi araştırmak lazım evet yeni araba olduğundan tereddüt ediyoruz bitane gördük abimle sıyah yay almış serviste taktırmış biraz tuzlu olmuş ama kapsamayamı aldırmış naptırmıs onlar konuştuydu abimle güvenemedik bizde sonra

sener555
16-07-2013, 08:06
Yol tutusn o kdar kotu olmasi icin zeminin kaygan olmasi gerekir, yani kotu
onun disinda uretim hatasi bi durum olabilir yoksa sanmiyorum o hizlarda oyle kaysin, esp yokmu aracta

viraj denge muhabbetleri var sanırım ama normal bir asfalt kayması için hic bir yan etken yok hele 2013 araç olarak golf olarak

sener555
16-07-2013, 08:07
İhtimaller;
-Lastikler yönlüdür, yönleri yanlıştır.
-Arka lastiklerin rot balans ayarları bozuktur/bozulmuştur.
-Yada bir ihtimal sizin aracınız kusurludur.

Aracı düşürmek istiyorsanız servisten nasıl yay alacaksınız ki? Vw servisine gidip 5cm yay mı isteyeceksiniz? :) Servise gidip yayları verseniz de servis takmaz, takacak bile ola hem arabaya hem cebinize takar. :)
İnternetten veya tuning firmalarından yay alıp güvendiğiniz bir ustaya taktırmanız en mantıklısı olur. Sahibinden'de Apexi yaylar var sizin aracınız için.

teşekkürler önerileriniz için yay alıp serviste taktırıyor millet garanti muhabbetine bir işçilik yapıyolarmıs bilmem ne.. Ama en son dediğiniz gibi olucak sanırım düşürmeye karar verilirsede

sener555
16-07-2013, 08:16
Arac cok cok yenı ıse,lastıkler alısmamıstır. 300 km gecmesı gerek.
Asırı kayma varsa,lastık havalarını kontrol edın,yol durumunu kontrol edın yada surusunuzu.
Yoksa kullandıgınız arac bır cok konuda kendını ıspat etmıs bır modeldır...
eskiden çok ses geçiriyordu çukur flan hava ayarsızmış 32 su anda eski tak tuk ses gitti 17 jantlardanmı oluyor bilemedik teşekkrler yorum için

bundan önceki araclarınız neydi ? esp vs güvenlik sistemlerinin ışıklarını yanıyormu 50yle ben nereye kırsam oraya giriyor arac yol tutuşu gayet başarılı ? aracta önden kayma eğilimi var ama 50 60 la olacak gibi değilbundan önceki aracımız 97 BMW 320i'ydi evet 50 km olması bizi delirtti ve saskına cevirdi tesekkrler yorumunuz için


murat abi kullandınmı bilmiyorum golf ü ama poloya nazaran ve şu ana kadar kullandığım arabalara nazaran söylüyorum.Herşeyiyle harika fakat yol tutuşu gerçekten ortalamanın altında bana göre.
bize görede öyle :S teşekkürler yorumnz için

Dizelse bağımsız süspansüyon yok ondan da olabilir.
teşekkürler yorum için

dizel mi benzinli mi?
dizel dsg sanzıman

Technik VW Golf-Hinterachsen: Mehrwert mit Mehrlenkerachse? - AUTO MOTOR UND SPORT (http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/technik-golf-hinterachsen-mehrwert-mit-mehrlenker-6334766.html)

Golf tsi (bağımsız) ve Golf tdi bağımlı (torsiyon) tarzında süspansiyonlara sahip 2 araç. inceleyin bence, bahsi geçen etkilerin sebebi açık gibi
teşekkürler yorumunuz için

mk7 diğer golflere göre tekerlek aralığı daha uzun bi araç (ön teker, arka teker arası). Fabrika verilerine bakmadan gözlede anlaşılıyor zaten. Bu durumdan da kaynaklanıyor olabilir. Fazla donanımın da etkisiyke ağırlık dağılımını iyi yapamamışlar gibi bi yorum yaptım benteşekkürler yorum için


Ne mk6 mk7 golfu ne jettayi henuz o hizlarda yoldan cikaramadim,kafadan bile kaydiramadim. Lastik basincini kontrol edin. Birde kullandiginiz lastiklerve olcu nedir

Az once 80 le bile koparamadim jettayi. Hankooklarla bile. tabanı unuttumda 45 yanak 17 jant teşekkrler yorum için


Lastik basınçlarınızı kontrol ettirin derim ben. Yol tutuşu kötü olabilir ama o kadar vasat olmaması lazım...teşekkürler rot balans hepsine tekrar bakılıcak sanırım

maalesef bilgiler yanlış golf 7 de 122 hp nin altı tam bağımsız değil fren mesafesi de tüm golf ler den daha iyi net te araştırırsın frenlerinin çok iyi olduğunu görürsün böyle yorumlar yapmak için her ikisinide kullanmak gerekli bencefrenler çok güzel fakat frensiz kaydırması fren ile ne olcağını düşündüğümüzde bizi ürküttü.. teşekkrler

M U R A T
16-07-2013, 08:56
frenler çok güzel fakat frensiz kaydırması fren ile ne olcağını düşündüğümüzde bizi ürküttü.. teşekkrler

dizel ise arkası tam bağımsız değil fakat yinede aracın tutunması bence kötü değil sıfır araçlarda benim gördüğüm lastik basınçları 38-40 arası çıkıyor sizde aynı durum varsa basınçları olması gereken değerlere getirin ayrıca hiç korkutmasın esp var gayet yerinde devreye giriyor

5500
16-07-2013, 09:01
Viraja nasıl girdiğinlede alakalı. Ben Golf 7'nin yol tutuşundan memnunum. Çok sert direksiyon çekmelerinde illaki sapıtıyor ama genel itibariyle iyi. Bence hiç yay falan uğraşma, konforlu konforlu bin.

sener555
16-07-2013, 09:36
Viraja nasıl girdiğinlede alakalı. Ben Golf 7'nin yol tutuşundan memnunum. Çok sert direksiyon çekmelerinde illaki sapıtıyor ama genel itibariyle iyi. Bence hiç yay falan uğraşma, konforlu konforlu bin.

jantlarınızın ebatı nedir bir sorun var cidden fark edilir biçimde.. rahatsız edici kayması normal değil keşke gösterebilsem anlarsınız o zaman çok sertte çekmiyoruz 50 ile tatlı virajı döndüğünüzü düşünün fren bile gerektirmeyen sonra ağır ağır araba yatıyor haliyle hemen ufak sipin şekilleri golf 7 gibi bir arabanın rahat alması gerekir bu hızlarda lafı bile olmaması gerekir ama şaşırtıyor abimde stok binmek istiyor ama bide bu sorunu var nasıl çözüm bulma şekli gösterir bakıcaz teşekkürler yorumunuz için fikirleriniz çok değerli

5500
16-07-2013, 11:06
15" jantım. 65 yanak. Michelin Energy lastiklerim.
yalnız şuda kabul edilebilir bir durum, golf kayma eğilimi olan bir araç. ESP olmasa zor ama dediğiniz kadar da vasat değil.

Geçen 150 ile girdiğim virajda hafif kayma oldu, ESP devreye girdi yola oturdu hiç sıkıntısız ki viraj çıkışında araç olduğunu görünce hafif ani direksiyon kırdım o hızda..
Ayrıca forumdan gören arkadaşlarda var, hakikaten ok gibi dönüyor diyorlar. Siz hiç olmadı bi servise gidin bence.

sener555
16-07-2013, 12:31
15" jantım. 65 yanak. Michelin Energy lastiklerim.
yalnız şuda kabul edilebilir bir durum, golf kayma eğilimi olan bir araç. ESP olmasa zor ama dediğiniz kadar da vasat değil.

Geçen 150 ile girdiğim virajda hafif kayma oldu, ESP devreye girdi yola oturdu hiç sıkıntısız ki viraj çıkışında araç olduğunu görünce hafif ani direksiyon kırdım o hızda..
Ayrıca forumdan gören arkadaşlarda var, hakikaten ok gibi dönüyor diyorlar. Siz hiç olmadı bi servise gidin bence.

Doğrudur teşekkürler bilgi ve fikriniz için ya lastik yada jantlarda sorun var sanırsam 65 yanakta farkeder biraz 45 yanak yapmışlar 40 gibi jantlar 17 araba leylek doğrudur woswogen olarak ilk arabamız pederde audi a6 ve BMW var bnm bindiğim 97 model alman gurubuna yabancı değildi fakat woswogene yabancıyız dediğiniz gib en fazla servise gidilicek teşekkürler tekrar..

furkane
16-07-2013, 12:41
Aracı yenı aldıysanız havalarda sıcak lastık basınclarını kontrol etmedıysenız asfalttın erımesıyle kayıyordur, cunku servıs 40-50 psi basıyor lastıge

lnd_samet
16-07-2013, 13:17
servis nasıl 40 -50 psi basar yahu?
kafasına basarım öyle servisin,

XSi
16-07-2013, 13:39
Uzun süre stokta bekleyeceği icin basınçlar yüksek oluyor benim linea bayiden ciktim 38 di 100 mt gittim benzinciye düşürdüm hemen

opamp
16-07-2013, 13:41
Depo kapağında yazan psi değeri yapılması gerekmiyormu ? Depo kapağında 40-50'mi yazıyormuş yani :)

metinmb407
16-07-2013, 14:34
Golf VII ok gibi yav öyle bir viraj hatta kavşak alışı var ki ben arkadan izleyen biri olarak mest oldum. Su aracın yol tutuşunda sıkıntı var diyorsanız bilemedim.

yesil
16-07-2013, 15:22
arkadaşlarında dediği gibi lastik basıncından kaynaklanıyordur, ben kontrol ettiğimde lastik basıncı 50 psi civarındaydı, gerçi gti ların lastik basıncını yüksek basmak gerekiyor, depo kapağında yazan değerde 40 psi civarı :)

Asil
16-07-2013, 15:37
Günlük kullandığım araç Golf 7. Çok limitlerde gitmem ama her gün geçtiğim virajlarda yol müsaitse limitlerde dönerim. Herşeyiyle standart olmasına rağmen çok tatminkar yol tutuşu. Fren mesafesi de bana göre çok iyi.
KW coilover'lı benzinli Golf 7'ye bindim. O zaten mükemmeldi hem komfor hem yol tutuş açısından.

sener555
16-07-2013, 15:48
Aracı yenı aldıysanız havalarda sıcak lastık basınclarını kontrol etmedıysenız asfalttın erımesıyle kayıyordur, cunku servıs 40-50 psi basıyor lastıge
32 ye indirdik birazdaha iyi olmadı değil çok ses geçiriyordu içeri 40-50 Avrupa standartlarında olabilir TR yollarında bütün ses içeride :)


Uzun süre stokta bekleyeceği icin basınçlar yüksek oluyor benim linea bayiden ciktim 38 di 100 mt gittim benzinciye düşürdüm hemen
:)

Depo kapağında yazan psi değeri yapılması gerekmiyormu ? Depo kapağında 40-50'mi yazıyormuş yani :)
bakmak lazım depo kapagınada ama 40 ile imkansız TR yollarnda:)

Golf VII ok gibi yav öyle bir viraj hatta kavşak alışı var ki ben arkadan izleyen biri olarak mest oldum. Su aracın yol tutuşunda sıkıntı var diyorsanız bilemedim.
maşallah güzel araç ama 17 jantlarla 45 yanaklarda 40 gibi çamurluk arasıda çok belki ondan die düşündük tutunamıyor kac oldu jant lastik sıkıntı büyük bir ihtimal

arkadaşlarında dediği gibi lastik basıncından kaynaklanıyordur, ben kontrol ettiğimde lastik basıncı 50 psi civarındaydı, gerçi gti ların lastik basıncını yüksek basmak gerekiyor, depo kapağında yazan değerde 40 psi civarı :)suan 32 de :)


Günlük kullandığım araç Golf 7. Çok limitlerde gitmem ama her gün geçtiğim virajlarda yol müsaitse limitlerde dönerim. Herşeyiyle standart olmasına rağmen çok tatminkar yol tutuşu. Fren mesafesi de bana göre çok iyi.
KW coilover'lı benzinli Golf 7'ye bindim. O zaten mükemmeldi hem komfor hem yol tutuş açısından.

frenler çok güzel şikayet yok ondanda hani gözümüz kapalı çıkarız dediğimz tatlı virajlarda tereddüt ettiriyor içinde sağa sola yatmıyosn ama kayıyor altından ya kafa yada arka KW'lerde tuzlu düşünmüyor değiliz ama nasip


HERKESE TEŞEKKÜRLER YORUM VE BİLGİLENDİRME İÇİN..

efe_
16-07-2013, 16:06
Valla ben size öle geldiğini savunuyorum yeni arabada biryere vurup eğmediyseniz biryerleri ne sorun olaiblir ki?

sener555
16-07-2013, 16:43
Valla ben size öle geldiğini savunuyorum yeni arabada biryere vurup eğmediyseniz biryerleri ne sorun olaiblir ki?

woswogene sormak lazım :) yok allah korusun vurmadık biyerlere seytan kulağına kurşun

extreme__
16-07-2013, 16:54
evet bende kullandım 50 60 km kadar golf7 yi yatma eğilimi çok var gerçekten ama esp hiç gecilmiyor hemen topluyor havalimanı yolunda cok sert direksiyon hareketleride yaptım aşırı yatıyor ama yoldan çıkmıyor. Sanırım bu arka bağımlı süspansiyonlardan dolayı öyle olması kötü olmuş.

sener555
16-07-2013, 16:58
evet bende kullandım 50 60 km kadar golf7 yi yatma eğilimi çok var gerçekten ama esp hiç gecilmiyor hemen topluyor havalimanı yolunda cok sert direksiyon hareketleride yaptım aşırı yatıyor ama yoldan çıkmıyor. Sanırım bu arka bağımlı süspansiyonlardan dolayı öyle olması kötü olmuş.

yani bi korku veriyor insana o yüzdende yardım istedim forumdan çaresi varsa yapalım abim bu konulara önem verir topladığını oda deneyip görmüştr belki ama o km'lerdede yapınca adam noluyoruz oldu sonuncusuda bahsettiğim ben yanındayken oldu hak verdim sonra bütün arabalarımız yaylı alçaktı onada alışmış olabilir ama şikayet edilicek bi durum var dediğiniz gibi halledicez inş. bir şekil

rodya
16-07-2013, 17:05
torsion çubuğu mu var Golf7'de ?

sener555
16-07-2013, 17:20
torsion çubuğu mu var Golf7'de ?

fikrim yok inceleyemedim ama yoktur sanırım ..

bason
16-07-2013, 17:27
Bazı modellerde torsiyon var Golf 7 ler de... Hafızam beni yanıltmıyorsa benzinli highline lar bağımsız süspansiyon diğer modeller torsiyonlu... Böyle hatırlıyorum...:)

sener555
16-07-2013, 17:32
highline bizimkide dsg sanzuman su linkteki golf ile aynı jantlar var,dakika 7:50 den sonra izleyin bide kafam iyice karıştı :)


http://www.youtube.com/watch?v=P5AyD6Y7HXI

metinmb407
16-07-2013, 17:49
highline bizimkide dsg sanzuman su linkteki golf ile aynı jantlar var,dakika 7:50 den sonra izleyin bide kafam iyice karıştı :)


İlk sürüş: Yeni (2013) VW Golf 1.4 TSI 140 HP ACT DSG - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P5AyD6Y7HXI)

Adam limitleri fazlasıyla zorlamış.

5500
16-07-2013, 18:00
1.2 TSI ve 1.6 TDI larda torsiyon, 1.4 TSI 'larda bağımsız var.
edit: dizelleride benzinlilerden daha yüksek (leylek). yan yana koyulduğunda bariz farkediliyor.

extreme__
16-07-2013, 18:05
highline bizimkide dsg sanzuman su linkteki golf ile aynı jantlar var,dakika 7:50 den sonra izleyin bide kafam iyice karıştı :)


İlk sürüş: Yeni (2013) VW Golf 1.4 TSI 140 HP ACT DSG - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P5AyD6Y7HXI)

videodaki araç avrupa versiyonu yani türkiyeye gelen araçlardan değil bu 1. ikinicis araç tsi 140 lık yani bağımsız süspansiyon var senin aracın bağımlı kafan karışmasın :)

sener555
16-07-2013, 18:16
videodaki araç avrupa versiyonu yani türkiyeye gelen araçlardan değil bu 1. ikinicis araç tsi 140 lık yani bağımsız süspansiyon var senin aracın bağımlı kafan karışmasın :)

tamamdir :) tam bilgileri alıyım adam gibi ruhsattanda yazıcam gene bu konuya

sener555
16-07-2013, 18:17
1.2 TSI ve 1.6 TDI larda torsiyon, 1.4 TSI 'larda bağımsız var.
edit: dizelleride benzinlilerden daha yüksek (leylek). yan yana koyulduğunda bariz farkediliyor.

evet leylek abime çok koymuyorda benm canımı sıkıyor :) gömelim diyorum tam bilgileri paylasıcam tekrar neyin nesiymiş ne var ne yok bilelim sayenizde insan bi arabaya yabancı olmasın yada bi markaya bir şey oluyor kitlenip kalıyor insan..

Y.Emre
16-07-2013, 19:00
torsion çubuğu mu var Golf7'de ?


fikrim yok inceleyemedim ama yoktur sanırım ..


beygir gücü 122 hp'nin altında olan tüm golf 7ler torsiyon tipi süspansiyona sahip.
Bu olayı geçen yıl kasım ayında bu konuda (http://www.techturkey.com/forum/sohbet/139633-golf-7-dizel-otomatik-hakkinda-bilgi.html) iyi kötü tartışmıştık.

Golf Torsiyon tipli arka süspansiyon resmi (http://resim.donanimhaber.com/upfiles/1376411/DFF25055FAB8447E947DE956EC0A6FFB.jpg)
Golf multilink tipinde arka süspansiyon resmi (http://img1.auto-motor-und-sport.de/Golf-Achsen-Grafik-19-fotoshowImageNew-4b356041-652064.jpg)


Bazı modellerde torsiyon var Golf 7 ler de... Hafızam beni yanıltmıyorsa benzinli highline lar bağımsız süspansiyon diğer modeller torsiyonlu... Böyle hatırlıyorum...:)

donanım seviyesinden ziyade motor tipiyle ilgili diye biliyorum.



1.2 TSI ve 1.6 TDI larda torsiyon, 1.4 TSI 'larda bağımsız var.
edit: dizelleride benzinlilerden daha yüksek (leylek). yan yana koyulduğunda bariz farkediliyor.

+1

http://img2.auto-motor-und-sport.de/Golf-Achsen-Frontansicht-19-fotoshowImageNew-194d3d38-652053.jpg

fotoğraf düzenleme programlarıyla bakılıp kontrol edilebilir. (gerçi jant çaplarına bakmadım.)


Bu arada edit, ekleme: sorunun ana sebebi torsiyon olması değildir muhtemelen . birkaç küçük şey üst üste gelmiş olabilir ancak yine de tam bağımsızın verdiği yol tutuşu ve konforu beklememek gerek

yesil
16-07-2013, 19:05
torsiyonda olsa tutuşun çok kötü olacağını sanmıyorum, virajlarda çok yana yatma varsa amortisör patlak olabilir. Babama 2004 yılında aldığımız sıfır aracın amortisörü patlak çıkmıştı mesela

barisy
16-07-2013, 19:22
Ben 2011 scirocco almıştım. İnanılmaz sürüş sorunları yaşıyordum. Aşırı kayma , önden arkadan. Nihayetinde 160 hp lik bir araç ve atletik olmasını bekliyordum. Bu konuda büyük hayal kırıklığı yaşamıştım. Hatta satma sebebim oldu.

Ama bunu paylaştığımda diğer birçok kullanıcının çok memnun olduğunu da gördüm. Sorun aracıma mı özeldi, lastiklerden miydi , nereden kaynaklandığını bilemedim. Benimle aynı fikirde olanlar da vardı tabi.

Başlığı görünce yazmak istedim. Daha bugün bir arkadaşım golf 7 ile 180 derece döndüğünü söyledi. Aynı şekilde babası da kontrolü kaybetmiş. Arabada esp var mı yok mu bilemiyorum.

M U R A T
16-07-2013, 20:14
videodaki araç avrupa versiyonu yani türkiyeye gelen araçlardan değil bu 1. ikinicis araç tsi 140 lık yani bağımsız süspansiyon var senin aracın bağımlı kafan karışmasın :)

avrupadakilerin tr ye gelenlerden ne farkı var açıklar mısın?

Berkayy
16-07-2013, 20:15
1.2 TSI ve 1.6 TDI larda torsiyon, 1.4 TSI 'larda bağımsız var.
edit: dizelleride benzinlilerden daha yüksek (leylek). yan yana koyulduğunda bariz farkediliyor.

+1000 büyük ihtimal sizin sorunda torsiyondan dolayı oluyordur, benim aracı cok cok zorladım ufak kaymalar sonrası hep esp topladı.

5500
16-07-2013, 21:02
Ben 2011 scirocco almıştım. İnanılmaz sürüş sorunları yaşıyordum. Aşırı kayma , önden arkadan. Nihayetinde 160 hp lik bir araç ve atletik olmasını bekliyordum. Bu konuda büyük hayal kırıklığı yaşamıştım. Hatta satma sebebim oldu.

Ama bunu paylaştığımda diğer birçok kullanıcının çok memnun olduğunu da gördüm. Sorun aracıma mı özeldi, lastiklerden miydi , nereden kaynaklandığını bilemedim. Benimle aynı fikirde olanlar da vardı tabi.

Başlığı görünce yazmak istedim. Daha bugün bir arkadaşım golf 7 ile 180 derece döndüğünü söyledi. Aynı şekilde babası da kontrolü kaybetmiş. Arabada esp var mı yok mu bilemiyorum.

esp golf 7 lerde standart tüm paketlerde.. esp kapalı iken dönmüş olabilir mi..
çünkü ben 40-50 li hızlarda sağ-sol sağ-sol yarım tur sert diresiyon çekiyorum, kayıyor ama esp hemen topluyor.

rodya
16-07-2013, 21:08
Torsiyon varsa gayet normal.
özellikle virajlarda en ufak bi engebeye geldiğinde insanın aklı çıkar araç yoldan çıkacak diye.
Çok anlamıyorum Golf'lerden ancak karoser esnemesi de varsa; tahmin edebiliyorum neler hissettiğinizi:/

M3CSL
17-07-2013, 00:05
Ilginc bir durum
golf 7 gti in yol tutusunu ve direksiyon tepkilerini cok ovmusler gecen testte,
onun disinda jettada golf 6 da (bir onceki mk5 ve eski jettadan) cok daha iyi yol tutusa sahip hatta soyle diyim focus 2 ye cok yakin geldi bana.(yuksek hizda daha iyidir hatta)
yeni kasayi daha kotu yapmalari mantikli gelmiyor bana bu dediginiz torsiyon dalgalarindan olabilir.

sener555
17-07-2013, 09:13
yükseklik ve torsiyon lastik jant şimdiki etmenler bunlar tek tek teşekkür ederim yorumlarınız için çok faydalı oldu bu konunun ustunde tartışılması fikrimiz ve bakıcak yerler netleşti hiç olmaz ise sağolun


şunuda eklemeden edemiyicem torsiyon ve öbür sistem nie ayrı ayrı yapıolar motordan dolayımı kasa aynı bilmem ne amaç ne ki dizel kayar benzinli daha mı kaymaz niye böyle bir şey yapmışlar anlamış değilim model farkı desem sunroof hariç full highline moldeli hayhır olsun Allah kimseye kaza bela yasatmasın çok kötü bir şey bu tarz arabalarda arka bi şekil savruldugnda toplama ihtimalin oluyor ama kafa kayması çok kötü

efe_
17-07-2013, 09:19
Maliyet maliyet maliyet dizeli benzinlisi ile alakası olmadığını düşünüyorum arka süspansyonun

sener555
17-07-2013, 09:39
Maliyet maliyet maliyet dizeli benzinlisi ile alakası olmadığını düşünüyorum arka süspansyonun

belkide...

dragstar
17-07-2013, 16:08
ya torsiyon var denmişte bu sistem torsiyon değilkii torsiyon çubuğu bile yokki yay var sistemde, torsiyon olan arabalarda yay olmaz bu sistemin adı twist beam veya traverstir, accentlerde 2005 corollalardaki olan tam bağımlı sistemdir

neyse h beam veya traversli sistemin en kötü yanı arabanın arka tarafının yol tutuşunun zamanla kötüleşmesidir

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension

http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension

neothenew
17-07-2013, 17:51
ya torsiyon var denmişte bu sistem torsiyon değilkii torsiyon çubuğu bile yokki yay var sistemde, torsiyon olan arabalarda yay olmaz bu sistemin adı twist beam veya traverstir, accentlerde 2005 corollalardaki olan tam bağımlı sistemdir

neyse h beam veya traversli sistemin en kötü yanı arabanın arka tarafının yol tutuşunun zamanla kötüleşmesidir

Torsion bar suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension)

Twist-beam rear suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension)

Faydali bilgi olmus tesekkurler, ama neticede dediginiz sistemin diger ismi "torsion-beam axle" . Sistem torsiyon cubugu mantigini temel aliyors, tek fark soz konusu torsiyon cubugu iki parcadan olusuyor ve ortada esnek bir parca ile birlesiyor. Bu da sol ve sag lastiklerin bir nebze bagimsiz yaylanmasini sagliyor. Gunumuzde bir cok aracta bu sistem kullaniliyor ureticiler tarafindan maliyet kaygisi gozetilerek. Keza benim Megane'da da bu tarz bir arka suspansiyon yapisi mevcut. Ama hiz bir zaman belirtildigi gibi bir sorun yasamadim.

Bu sebepten soz konusu golf'un ayarlarinda bir sorun var gibi geliyor, duz zeminde viraja 50 km ile girince arkasini birakmamali. Engebeye gelip de arkasini ziplatiyorsa o ayri, bu sistemin zayifligi da o zaten.

sener555
17-07-2013, 18:31
Faydali bilgi olmus tesekkurler, ama neticede dediginiz sistemin diger ismi "torsion-beam axle" . Sistem torsiyon cubugu mantigini temel aliyors, tek fark soz konusu torsiyon cubugu iki parcadan olusuyor ve ortada esnek bir parca ile birlesiyor. Bu da sol ve sag lastiklerin bir nebze bagimsiz yaylanmasini sagliyor. Gunumuzde bir cok aracta bu sistem kullaniliyor ureticiler tarafindan maliyet kaygisi gozetilerek. Keza benim Megane'da da bu tarz bir arka suspansiyon yapisi mevcut. Ama hiz bir zaman belirtildigi gibi bir sorun yasamadim.

Bu sebepten soz konusu golf'un ayarlarinda bir sorun var gibi geliyor, duz zeminde viraja 50 km ile girince arkasini birakmamali. Engebeye gelip de arkasini ziplatiyorsa o ayri, bu sistemin zayifligi da o zaten.

aynen öyle düz yolda bile bu oluyor kafam allak bullak oldu artk nasl bir sistemse afedersiniz çok b*ktanmıs yazık onca para araba adam gibi yap orasınıda biz bi şekil toparlıyorz ki korkuyorz başkaları nabıcak bide dizel olanlardan şikâyetçi millet konu acıldığndan beri dizellerde oluyormuş sistemi hiç beğenmedim kısacası geçici ve hafifletici çözüm güzel bir yay gibi gözüküyor

sener555
17-07-2013, 18:32
ya torsiyon var denmişte bu sistem torsiyon değilkii torsiyon çubuğu bile yokki yay var sistemde, torsiyon olan arabalarda yay olmaz bu sistemin adı twist beam veya traverstir, accentlerde 2005 corollalardaki olan tam bağımlı sistemdir

neyse h beam veya traversli sistemin en kötü yanı arabanın arka tarafının yol tutuşunun zamanla kötüleşmesidir

Torsion bar suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension)

Twist-beam rear suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension)

faydalı bir bilgi olmuş teşekkürler benim gibi bu sorun olup merak edenlerde okurda işine yarar inş..

Y.Emre
17-07-2013, 18:56
ya torsiyon var denmişte bu sistem torsiyon değilkii torsiyon çubuğu bile yokki yay var sistemde, torsiyon olan arabalarda yay olmaz bu sistemin adı twist beam veya traverstir, accentlerde 2005 corollalardaki olan tam bağımlı sistemdir

neyse h beam veya traversli sistemin en kötü yanı arabanın arka tarafının yol tutuşunun zamanla kötüleşmesidir

Torsion bar suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension)

Twist-beam rear suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension)

Torsion beam olarakta söylenir. Kısaca torsiyon diyip geçtim, teknik isimleri çok önemsemeye gerek olduğunu düşünmüyorum..


A torsion beam suspension is a vehicle suspension similar to a trailing arm suspension but where both trailing arms are connected by a beam. It is also known as Twist-beam rear suspension.

Torsion beam suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_beam_suspension)

vw'de bu sistemi torsiyon beam olarak lanse etmiş; Torsion Beam Rear Suspension < Technical Glossary < Innovation & Technology (http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/verbundlenker-hinterachse.html)


Neyse, torsiyon- torsion beam sistemi çok b.k olan bir sistem değildir. Kötü düşünmeye gerek yok. Nice cup arabasında torsion beam arka süspansiyonlar var. iş optimizasyonda..

Örneğin; http://cdn.wemotor.my/blog/wp-content/uploads/2010/11/Renault-Megane-RS-250-Cup-045.jpg


Surprisingly, Renault has utilized a torsion beam for the rear suspension due to space constraints at the rear. So if you think old tech will hamper modern cars, throw that thought out the window, because the RS 250 Cup provides for solid road holding capabilities and possesses noticeably sharper steering inputs.

Meali;

Süpriz olarak, Renault arka alan kısıtlamaları nedeniyle torsion beam süspansiyon kullanıyor. Eğer eski teknolojinin yeni araçları etkileyeceğini düşünüyorsanız, bu düşüncenizi pencereden dışarı atın, çünkü Rs250 Cup katı bir yol tutuş sağlıyor..
%100 tercüme değil konunun özü bu ama

sener555
18-07-2013, 06:35
Torsion beam olarakta söylenir. Kısaca torsiyon diyip geçtim, teknik isimleri çok önemsemeye gerek olduğunu düşünmüyorum..



Torsion beam suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_beam_suspension)

vw'de bu sistemi torsiyon beam olarak lanse etmiş; Torsion Beam Rear Suspension < Technical Glossary < Innovation & Technology (http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/verbundlenker-hinterachse.html)


Neyse, torsiyon- torsion beam sistemi çok b.k olan bir sistem değildir. Kötü düşünmeye gerek yok. Nice cup arabasında torsion beam arka süspansiyonlar var. iş optimizasyonda..

Örneğin; http://cdn.wemotor.my/blog/wp-content/uploads/2010/11/Renault-Megane-RS-250-Cup-045.jpg



Meali;

%100 tercüme değil konunun özü bu ama

teşekkürler paylaşım için

Akihiko Saito
18-07-2013, 07:27
ya torsiyon var denmişte bu sistem torsiyon değilkii torsiyon çubuğu bile yokki yay var sistemde, torsiyon olan arabalarda yay olmaz bu sistemin adı twist beam veya traverstir, accentlerde 2005 corollalardaki olan tam bağımlı sistemdir

neyse h beam veya traversli sistemin en kötü yanı arabanın arka tarafının yol tutuşunun zamanla kötüleşmesidir

Torsion bar suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension)

Twist-beam rear suspension - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Twist-beam_rear_suspension)

2005 corollanın Sedanı tam bağımsız hatchback i tam bağımlı diye biliyordum. Accenti bilmiyorum.