Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda S2000 SuperCharger Kit 34Rol84
Comtech Supercharger kit With intercooler
Flashpro Ecu
97 Octane
Berk Headers
hks air Filter
76mm Exhaust
750 Cc injectors
Mapped by Dr.ecu
http://www.drecu.com/dynos/S2000s/s2000Sc_rol84.jpg
396@0.8 Bar 97 Mon 93 ron octane
süper güç gerçekden:)
sc kit ve parça fiyatlarını,bolt on turbo kitle kıyaslayabilirmiyiz?
yani hangisini maliyeti daha uygun?
bolt on kit evet :D sadece cooler intercooler
ardacngns
18-07-2013, 21:49
Stock motora dusunursek turbo maaliyetide charger maaliyetide birbirine yakın bnce bn turbo tercıh edıyorum aynı para harcamaya 2 katı guclere kdr fark olabılıyor
Ozgun eline saglık masallah
Özgün çok güzel ama neden tekerlek beygirini koymuyorsun?
Motor gücünü Dynamics "tahmini" ölçüyor. Bunu Dynamics teknik adamlar söyledi.
Daima whp = tekerlek gücü ölç dediler.
S_Hp = motor gücü tahmini dediler. Estimated flywheel horsepower.
En doğrusu, tahmini motor güçlerini silip WHP olarak ölçümleri yayınlamak. Dünya da whp ölçüyor, motoru konuşan yoka yakın.
stock s2k ya göre 0,8 barla yaklaşık 180hp almış , maliyete göre cok guzel guc
Özgün çok güzel ama neden tekerlek beygirini koymuyorsun?
Motor gücünü Dynamics "tahmini" ölçüyor. Bunu Dynamics teknik adamlar söyledi.
Daima whp = tekerlek gücü ölç dediler.
S_Hp = motor gücü tahmini dediler. Estimated flywheel horsepower.
En doğrusu, tahmini motor güçlerini silip WHP olarak ölçümleri yayınlamak. Dünya da whp ölçüyor, motoru konuşan yoka yakın.
bu söylediklerinize göre nasıl ve ne kadarlık bir sapma oluyor. ne kadar eksik veya fazla ölçülmüş. eğer bir ölçüm aleti yanlış ölçerse fazla ölçtüğü gibi eksikde ölçebilir.
sonuç (bana göre ) 100de yüze yakın bir güç artışı olmuş. bu tip motorlarda o kadar basınç la normal diye düşünüyorum.
Motor gücünü Dynamics "tahmini" ölçüyor. Bunu Dynamics teknik adamlar söyledi.
aracın tekerleklerinden gücü ölçen tüm dinamometreler (marka bağımsız) tekerlekteki gücü ölçüp motor gücünü girilen katsayıya göre (aktarma kaybı oranı) hesaplamıkyor mu zaten?
bu söylediklerinize göre nasıl ve ne kadarlık bir sapma oluyor. ne kadar eksik veya fazla ölçülmüş. eğer bir ölçüm aleti yanlış ölçerse fazla ölçtüğü gibi eksikde ölçebilir.
sonuç (bana göre ) 100de yüze yakın bir güç artışı olmuş. bu tip motorlarda o kadar basınç la normal diye düşünüyorum.
Mkerim bey,
2006 mayıs ayında Avustralya'dan Dyno Dynamics teknik elemanı geldi.
şase tipi dynolarda yani Özgün'deki dyno gibi sadece teker gücü ölçüldüğünü söyledi.
sebep aktarma organlarının ne kadar güç emdiğini "tahmini" söylemesi.
motor gücünü sağlıklı şekilde ölçebilmek içinn "engine dyno" kullanılıyor.
chasis dyno ve engine dyno olarak Google da aratıp daha fazla bilgi almak mümkün. Dilim döndüğü kadar ana hatları yazdım.
Mkerim bey,
2006 mayıs ayında Avustralya'dan Dyno Dynamics teknik elemanı geldi.
şase tipi dynolarda yani Özgün'deki dyno gibi sadece teker gücü ölçüldüğünü söyledi.
sebep aktarma organlarının ne kadar güç emdiğini "tahmini" söylemesi.
motor gücünü sağlıklı şekilde ölçebilmek içinn "engine dyno" kullanılıyor.
chasis dyno ve engine dyno olarak Google da aratıp daha fazla bilgi almak mümkün. Dilim döndüğü kadar ana hatları yazdım.
bahsettiğiniz dyno neye benziyor bilmiyorum ama bir şeyler ölçtüğü muhakkak:)
Fakat tahmini bir değer vermesi demek sadece fazla ölçmesi değil eksik de ölçebilir demek olmuyor mu? standart bir arabayı (gücü belli olan) ölçme durumunda ne kadar farklı çıkıyor acaba.
bahsettiğiniz dyno neye benziyor bilmiyorum ama bir şeyler ölçtüğü muhakkak:)
Fakat tahmini bir değer vermesi demek sadece fazla ölçmesi değil eksik de ölçebilir demek olmuyor mu? standart bir arabayı (gücü belli olan) ölçme durumunda ne kadar farklı çıkıyor acaba.
standard ölçtüm ama motor gücü değil, her zaman tekerlek ölçtüm. Bu nedenle sorunuzu cevaplayamayacağım.
standard ölçtüm ama motor gücü değil, her zaman tekerlek ölçtüm. Bu nedenle sorunuzu cevaplayamayacağım.
konuya bende dahil olup birşeyler ekleyecek olursam ,hidrolik motor dinamometreleri ile motor çıkış milinden elde edilen gücü hesaplamaya yarayacaktır.Aktarım organları ile ölçülmüş (şanzıman,difransiyel,aks,tekerlek) tamburlu şasi dinamometrelerinde güç elbetki kayıplara uğrarken, hidrolik motor dinamometrelerinde ise sadece kayıpsız indike gücü (silindir içi elde edilen) hesaplanmaktadır.
konuya bende dahil olup birşeyler ekleyecek olursam ,hidrolik motor dinamometreleri ile motor çıkış milinden elde edilen gücü hesaplamaya yarayacaktır.Aktarım organları ile ölçülmüş (şanzıman,difransiyel,aks,tekerlek) tamburlu şasi dinamometrelerinde güç elbetki kayıplara uğrarken, hidrolik motor dinamometrelerinde ise sadece kayıpsız indike gücü (silindir içi elde edilen) hesaplanmaktadır.
yani kısaca bir ölçüm yapar. eksik yada fazla belkide tam ölçer diyebilirmiyiz??
yada kayıpsız gücü elde ederken kayıpları hesaplayıp elde edilen güce eklersen kayıpsız güç çıkar diye düşündüm..
yani gene bir ölçüm yapılmış olur.
bunun sağlaması ise standart bir otomobili ölçüp fabrika değerinde bir güç çıkıp çıkmadığına bakmak doğru olur diye düşünüyorum...
eraslanb
22-07-2013, 17:05
yapamayız abicim şanzıman,difransiyel,aks,tekerlek teki güç kayıpları her araba için aynı değildir onu geçtim her güçte bile aynı değildir örnek bir bar basan fabrika çıkışı arabanda dediğin değerler standart olarak biliniyor sen 1.5 bar basınca yine bu kayıplarda ufak değişimler olacak o yüzden biz tekerlek beygirini ölçüp belli bir kat sayıyla çarparak bu motor beygiridir diyoruz.
burada şöyle bir yanlışlık oluyor 2 tane araç düşünün ikiside motorları aynı 200 beygir biri önden çekiş bunda kayıp az dyno da tekere 190 beygir verir
diğeri arkadan itiş kayıp çok dyno da tekerde 175 beygir verir
ve dyno motor gücünü hesaplama katsayısı 1.05 kullansın
önden cekisli 190*1.05=199.5 beygir
arkadan itişli 175*1.05=183.75 beygir
aradaki fark çok fazla değilmi işte bu yüzden motor beygiri değil teker beygiri kullanmamız lazım
rebeloghy
22-07-2013, 17:07
yani kısaca bir ölçüm yapar. eksik yada fazla belkide tam ölçer diyebilirmiyiz??
yada kayıpsız gücü elde ederken kayıpları hesaplayıp elde edilen güce eklersen kayıpsız güç çıkar diye düşündüm..
yani gene bir ölçüm yapılmış olur.
bunun sağlaması ise standart bir otomobili ölçüp fabrika değerinde bir güç çıkıp çıkmadığına bakmak doğru olur diye düşünüyorum...
Peki bir dyno ile standart hali ölçüldü ve fabrika verisine çok yakın değer verdi. O dyno her aracın teker gücünü doğru ölçüp Tahmini motor gücünü doğru veriyor diyebilir miyiz ?
Sayısal okumuş bir öğrenci olarak yorumum aracın gücü arttıkça kayıplar da değişkenlik gösterecektir, debriyajında kullanılan malzemeden bir çok elemana kadar bu katsayıyı değiştirecek elemen var iken Teker gücünden motor gücü veren katsayı nasıl hesaplanacak ki ?
rebeloghy
22-07-2013, 17:08
yapamayız abicim şanzıman,difransiyel,aks,tekerlek teki güç kayıpları her araba için aynı değildir onu geçtim her güçte bile aynı değildir örnek bir bar basan fabrika çıkışı arabanda dediğin değerler standart olarak biliniyor sen 1.5 bar basınca yine bu kayıplarda ufak değişimler olacak o yüzden biz tekerlek beygirini ölçüp belli bir kat sayıyla çarparak bu motor beygiridir diyoruz.
burada şöyle bir yanlışlık oluyor 2 tane araç düşünün ikiside motorları aynı 200 beygir biri önden çekiş bunda kayıp az dyno da tekere 190 beygir verir
diğeri arkadan itiş kayıp çok dyno da tekerde 175 beygir verir
ve dyno motor gücünü hesaplama katsayısı 1.05 kullansın
önden cekisli 190*1.05=199.5 beygir
arkadan itişli 175*1.05=183.75 beygir
aradaki fark çok fazla değilmi işte bu yüzden motor beygiri değil teker beygiri kullanmamız lazım
tam olarak açıklamamış durumu çünkü arkadan çeker ile önden çeker araç için aynı katsayı kullanılmayacaktır mantıken..
eraslanb
22-07-2013, 20:54
tam olarak açıklamamış durumu çünkü arkadan çeker ile önden çeker araç için aynı katsayı kullanılmayacaktır mantıken..
haklısın katsayılar farklı da olsa hiç bir zaman ikisinde de 200'ü görmeyeceğiz asıl anlatmak istediğim bu
Peki bir dyno ile standart hali ölçüldü ve fabrika verisine çok yakın değer verdi. O dyno her aracın teker gücünü doğru ölçüp Tahmini motor gücünü doğru veriyor diyebilir miyiz ?
Sayısal okumuş bir öğrenci olarak yorumum aracın gücü arttıkça kayıplar da değişkenlik gösterecektir, debriyajında kullanılan malzemeden bir çok elemana kadar bu katsayıyı değiştirecek elemen var iken Teker gücünden motor gücü veren katsayı nasıl hesaplanacak ki ?
bende bunu söylemeye çalışıyorum bir sapma değeri çıkacaktır. yani sizin dediğiniz yüzdeli olarak hata değeri. bu tür ölçümlerde sapma doğrusal olacağından hatada hep aynı olur diye düşündüm.
teker gücnden geriye yani motora gelirsek. aracın 1e1 olan vitesinde ölçüm yapılırsa şanzımandaki karmaşık hesaplamalar bir anda ortadan kalkacaktır. kayıplar ise aracın güçte olmadığı zamanda yaptığı frenlemeden hesaplansa (sadece tahmin) kayıplar ortaya çıkar. yani ölçüm yapıldığında tekerlekte 100kw olsa sonra aracın frenlemeside 18kw olsa motor gücü 118 kw olur. (sadece teorik ) bu tür bir deneme yapılabilir. bildik yani düzgün bir aracın ölçümü yapılır fabrika verisi 100hp ise dyno da tekerlekte 80hp çıkıp 20 hp de kayıp çıkarsa (deniz seviyesinde yani n.ş.a. da ) toplamda 100 hp olur. eğer bir sapma var ise o da yüzde olarak çıkacaktır. (yani bence)
tam olarak açıklamamış durumu çünkü arkadan çeker ile önden çeker araç için aynı katsayı kullanılmayacaktır mantıken..
sonuçta denilen 200 hp ye ulaşılmamış ise o araçlar 200 hp değildir belkide...
yapamayız abicim şanzıman,difransiyel,aks,tekerlek teki güç kayıpları her araba için aynı değildir onu geçtim her güçte bile aynı değildir örnek bir bar basan fabrika çıkışı arabanda dediğin değerler standart olarak biliniyor sen 1.5 bar basınca yine bu kayıplarda ufak değişimler olacak o yüzden biz tekerlek beygirini ölçüp belli bir kat sayıyla çarparak bu motor beygiridir diyoruz.
burada şöyle bir yanlışlık oluyor 2 tane araç düşünün ikiside motorları aynı 200 beygir biri önden çekiş bunda kayıp az dyno da tekere 190 beygir verir
diğeri arkadan itiş kayıp çok dyno da tekerde 175 beygir verir
ve dyno motor gücünü hesaplama katsayısı 1.05 kullansın
önden cekisli 190*1.05=199.5 beygir
arkadan itişli 175*1.05=183.75 beygir
aradaki fark çok fazla değilmi işte bu yüzden motor beygiri değil teker beygiri kullanmamız lazım
Whp (whell horse power) ile tekerleğin yere aktarılan gücü (efektif) ölçülmüş olucaktır şasi dinamometresi ile.Fakat sadece volant dişlisi üzerinden ölçülen hidrolik motor dinamometresi bize silindir içi gücü (indike) yansıtacaktır.
Arkadan itişten kastınız volant-debriyaj-vites kutusu-şaft mili-difransiyel-aks-tekerlek ölçümüyleydi sanırım.
ona bakarsak italyan arac üreticileri aracın motorunu arka kısımda tutarak şaftsız direk tahrikli motor ile üretim yapabiliyor tıpkı önden şaftsız tahrikli motorlar gibi. hem motor kayıplarını hemde ağırlık merkezi ile motorun araca sığdırılmasını olumlu bir şekilde sunabilmekte. Bir nevi tabirde bulunacaksak Nekadar fazla parça ile ölçüm yaparsak, okadar verim kayıbı ile karşımıza çıkacaktır.
maşallah çok çok iyi güç..
benim sorum ise şu ;
ne kadar sağlıklı olucaktır bu şekilde ? kaç km sıkıntısız binilebilecektir bu makineye ?
özgün senin bilgi ve becerine yaptıranında kesesine sağlık..
Peki bir dyno ile standart hali ölçüldü ve fabrika verisine çok yakın değer verdi. O dyno her aracın teker gücünü doğru ölçüp Tahmini motor gücünü doğru veriyor diyebilir miyiz ?
Sayısal okumuş bir öğrenci olarak yorumum aracın gücü arttıkça kayıplar da değişkenlik gösterecektir, debriyajında kullanılan malzemeden bir çok elemana kadar bu katsayıyı değiştirecek elemen var iken Teker gücünden motor gücü veren katsayı nasıl hesaplanacak ki ?
fabrika tekerlek gücünü açıklamadığı için dediğin kendi kendini çürütüyor..
fabrika motor gücü beyan ediyor, sen tekerlekten güç ölçüyorsun, katsayı ile motor gücü budur diye beyan ediyorsun..
o yüzden TurboM3 ün dediği gibi esas olan (aynı zamanda arabayı yürüten) tekerlek gücü, onun üzerinden gitmekte fayda var..
şu şekilde olabilirdi, araba ilk hali ile ölçülür, daha sonra yapılanlar ile birlikte tekrar güç ölçülürdü, bu şekilde kazanç net olarak görülürdü.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.