PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaput altı sıcaklık



0M42
20-07-2013, 14:02
Sehir içi trafikte kaput altı sıcaklığım 45 - 50 derecelerde geziniyor uzun yolda da 40 dereceye kadar iniyor motor bölümündeki bu ısıyı daha aşağıya nasıl çekerim scoop tarzı bir uygulama yapsam faydası olurmu ?

Direk karburatör üzerine oturan açık filtrelerden kullanıyorum motor bölmesindeki ısıyı doğrudan çektiği için performansta da düşüş oluyor bunun bir şekilde önüne geçmem lazım önerilerinizi bekliyorum.

opamp
20-07-2013, 14:15
Kaput altına keçe vb. ısı izolasyon malzemesi kaplasan ? Yani en azından oluşan fırın etkisini azaltmak için.. scoop tarzı bir uygulama doğru yapılırsa illaki fayda sağlar diye düşünüyorum. Ayrıca filtreni alternatif yöntemlerle ısıdan uzak bir yere çekme ihtimalin yokmu ?

opamp
20-07-2013, 14:24
Bu sistem fikir verebilir en azından :)

Cold Air Induction Hood Mod for Stock 80' Hood - Corvette Forum (http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/3192202-cold-air-induction-hood-mod-for-stock-80-hood.html)

0M42
20-07-2013, 14:39
Kaputumun altında sonradan yapılmış keçe uygulaması var.Önce bitüself onun üzerine firex ısı-ses yalıtım süngeri yapıştırdım ;

http://l1304.hizliresim.com/18/q/mbcb2.jpg

http://l1304.hizliresim.com/18/q/mbcbk.jpg

Kullandığım filtrede linkteki araçta kullanılan filtrelerden yani dediğim gibi direk karb. üzerine oturuyor ;

http://p1305.hizliresim.com/19/2/mpf0u.jpg

Bu durumda başka bir yere çekmem pek mümkün değil ancak daha farklı bir filtre sistemi yaparsam o şekilde olur ama filtre sistemimi değiştirmekte istemiyorum.Scoop olayının yeri önemlimi ? yani kaputun herhangi bir yerine uygulasak bir dezavantaj yaşarmıyız ?

opamp
20-07-2013, 14:51
Linkteki eleman sanırım motor sıcaklığını ve filtre üstü sıcaklığı ayrı ayrı ölçmüş.. Amaç zaten filtre çevresindeki sıcaklığı en aza indirgemek. Aracındaki kaput altı ısıyı hangi şekilde ölçmüştün ? Filtre üstü sıcaklığımı ölçtün yoksa motorun herhangi biryerinden mi ölçtün.

Aklıma birde hondalarda yapılan kaput kaldırma olayı geldi.. o tarz birşeyin baya faydası olabilir aslında hava sirkülasyonu için. Scoop yapımında en mantıklısı filtrenin bulunduğu bölgeye yapmak olur diye düşünüyorum

civic@ef
20-07-2013, 15:12
Kabut arkasini kaldirdigimzda polo gti da yag sicakliginin dustugunu gorduk. Sizde deneyip test edin bence etkili olabilir

yns_emre
20-07-2013, 15:17
Kabut arkasini kaldirdigimzda polo gti da yag sicakliginin dustugunu gorduk. Sizde deneyip test edin bence etkili olabilir


aynısını 106 ve saxo aracımızda uyguladık gayet sağlıklı oluyor denemenizi tavsiye ederim

0M42
20-07-2013, 15:24
Linkteki eleman sanırım motor sıcaklığını ve filtre üstü sıcaklığı ayrı ayrı ölçmüş.. Amaç zaten filtre çevresindeki sıcaklığı en aza indirgemek. Aracındaki kaput altı ısıyı hangi şekilde ölçmüştün ? Filtre üstü sıcaklığımı ölçtün yoksa motorun herhangi biryerinden mi ölçtün.

Aklıma birde hondalarda yapılan kaput kaldırma olayı geldi.. o tarz birşeyin baya faydası olabilir aslında hava sirkülasyonu için. Scoop yapımında en mantıklısı filtrenin bulunduğu bölgeye yapmak olur diye düşünüyorum

Elimde pic işlemcili hassas ölçüm yapan dijital bir termometre var ölçümü onunla yaptım sensörünü de filtrenin hemen yanına hiç bir yere temas etmeyecek havada kalacak şekilde sabitledim ölçümü bu şekilde yaptım bu arada şöylede bir durum var bir kaç gündür rizede havalar oldukça serin 26 dereceydi bu gün ve sıcaklık dediğim gibi 50 derecelerde geziniyordu 30 - 35 dereceleri gördüğümüzde bu ısı dahada artacaktır herhalde.

Peki bu kaput arkasını kaldırma mevzusunda rüzgar direncinde bir değişiklik oluyormu ve aerodinami yi bozması gibi bir durum olabilirmi ?

opamp
20-07-2013, 15:29
Aerodinamik konusunda pek bir fikrim yok açıkçası (:

yns_emre
20-07-2013, 15:35
2 parmak kadar kalkınca pek bişey fark edeceğini düşünmüyorum

Sert@ç
20-07-2013, 15:52
Bituself sonrasi mavi foamboard kaputa yapistirin ben oyle yaptim baya etkisini gordum ozellikle kisin jikle kisa suruyordu

0M42
20-07-2013, 16:20
Jikle kısa sürüyorsa istediğimin tam tersi bir durum oluşmuştur motor bölümündeki ısı dışarıya rahat çıkamadığı için motor-jikle daha erken ısınıyor demekki.Aslında kaput altı keçe bile motor bölümünde ısının artmasına neden oluyor o keçecenin var olma nedeni bir nebze olsun motor sesini emmek ve motordaki sıcaktan kaputun zarar görmemsini engellemek içindir.

Sanırım scoop uygulaması yapacağım fabrikasyon scoop u olan bir araçtan sacıyla birlikte kesip alarak aracıma uygulamayı düşünüyorum forumdan çağrı bir aralar 131 e starex in scoop unu uygulamıştı sanırım bende öyle bir şeyler yaparım.

ghibli06
20-07-2013, 16:27
kaputa yapılan uygulama, motorun sıcaklığını kaputa vermemesini sağlar ancak, motor içini soğutmaz...

en doğru seçenek kaputta ızgara açmak olacaktır... hazır satılan ızgaralar var, onlardan 2 tane alıp sağ ve sola yer açıp takarsanız güzel ve orj. bir şey yapmış olursunuz, soğutmaya da faydası olur...

rekord2000
20-07-2013, 23:52
Scoop için starex doğru seçim mi? İyi düşünmen gerek ama! Zira araba son derece ufak, starex scoop'u son derecede büyük. Bence ızgarayı düşün derim, hem kaba olmaz hem etkili olur

tdipower
21-07-2013, 00:05
birde şu var dışarısı 30-35 derecelerdeyken şu günlerde, siz kaput içini 40 derece civarı ölçmüşsünüz bence gayet normal :)

0M42
21-07-2013, 00:14
Ölçümü bu gün yaptım ve hava sıcaklığı 26 dereceydi havalar daha da ısınınca tekrar ölçüm yapacağım bakalım ne çıkacak.Starex scoop u olmayabilirde örnek verdim sadece ızgarada olabilir hatta bir aralar 206 ların kaput ızgarasını düşünmüştüm oda olabilir yada kaput üzerinde oynama yaparak kendim de bir şeyler yapabilirim.Ayrıca blok ve kapak alüminyüm değil döküm bununda etkisi olur sanıyorum.

akın
22-07-2013, 01:07
Keşke benimde 40 - 50 derecelerde olsa daha ne isterim:) Bu arada kaputun arkasını kaldırma başarılı bir sistem. Rampa yukarı hararet yükselen arabanın bu uygulamadan sonra daha az olduğunu gördüm. Kendi aracıma uyguluyorum kaputu açtığında sıcaklık yüzüne vurmuyor:) Bu arada klima açık şehir içi trafiği iat 100 dereceyi buluyor:):):)50 olsa daha ne isterim:)

driftboy
22-07-2013, 01:10
kaputun arkasını kaldırmak daha mantıklı kesmektense bence.. Zaten kaputun kalkma şeklide buna uygun. Bence kesip scoop ile fantezi aramamak lazım :)

alperx
24-07-2013, 14:52
45-50 dereceyse hiç ellemeyin.

Kadett_gsi
24-07-2013, 15:26
Scoop yapmakla ilgili sikintin yoksa hava filtresi uzerine bir havalandirma ve filtre + karburator etrafina icerden sicaki kesmek icin kutu yapabilirsin , benim kadetteki gibi

Mail adresini pmlersen sana bir kac foto gondereyim. Bende giris sicakligi hava sicakliginin 4-5 derece max ustunde. Uzunda tabi

yusufbatırel
24-07-2013, 16:21
bu profılınızdekı arac sızemı aıt yanladakı hava kanalı gıbı duruyor

Kadett_gsi
24-07-2013, 16:42
evet yandaki hava kanalı eski setup'tan kalma , itb 'den önce filtre orda idi.

0M42
24-07-2013, 17:44
Scoop yapmakla ilgili sikintin yoksa hava filtresi uzerine bir havalandirma ve filtre + karburator etrafina icerden sicaki kesmek icin kutu yapabilirsin , benim kadetteki gibi

Mail adresini pmlersen sana bir kac foto gondereyim. Bende giris sicakligi hava sicakliginin 4-5 derece max ustunde. Uzunda tabi

Mail adresimi pm ledim :icon_tup:

gökberk
24-07-2013, 17:57
Kaputun arkasını kaldırmak ve ghibli06'nin söylediğini yapmak en mantıklısı.