Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi Vw grubundaki kırmızı bobinler
bu resimdeki ateşleme bobinlerini çok kullanan var
sanırım audi A4 lerde falan var bunlar
bana biraz detay lazım
çıkışı kaç bin volt?
bunlar sadece bobinmi? yoksa girişlerinde igniter devresi varmı?
soketleri 4 uçlu
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31VnFGQVuuL._SL160_.jpg
yavuz364
29-07-2013, 09:21
soketler 4 pin li. buji tarafı aşağı doğru olduğunda karşıdan bakınca 1. shield 2.sinyal 3.ground 4.12v şeklinde bağlantı yapılıyor..
kodlarına göre voltajın 25-40 bin volt aralığında değiştiğini söylüyorlar. biz 35 bin volt civarını gördük..
Uzun süredir kullanıyorum ve yakıtta ciddi bi düşüş sağladı..(orjinal beyin varken). Kendi içinde igniter devresi var o yüzden direk 5v sinyal ile ateşleme yapıyor..
soketler 4 pin li. buji tarafı aşağı doğru olduğunda karşıdan bakınca 1. shield 2.sinyal 3.ground 4.12v şeklinde bağlantı yapılıyor..
kodlarına göre voltajın 25-40 bin volt aralığında değiştiğini söylüyorlar. biz 35 bin volt civarını gördük..
Uzun süredir kullanıyorum ve yakıtta ciddi bi düşüş sağladı..(orjinal beyin varken). Kendi içinde igniter devresi var o yüzden direk 5v sinyal ile ateşleme yapıyor..
ee süper
o zaman ben direk beyinden sürebilirim bunları
senin kullandığın tam olarak parça kodu nedir ?
bu bobinler bremi sti olması lazım, zamanında 1.8t a4 varken ebay de baya kovalamıştım, teklif vermeyi unuttum kaçırdım.
http://www.ebay.com/itm/Audi-A4-Set-of-6-Ignition-Coils-W-Spark-Plug-Connector-BREMI-STI-06C905115M-/151091614865?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AAudi&hash=item232dc31491&vxp=mtr
yavuz364
30-07-2013, 08:34
Abi kod bu (06C905115) ama sonundaki harfi arabadan bakıp söyliyim die bekliyorum :)
Bendekiler A6 ların bobini demişti adam alırken. ama TFSI olduğu sürece çok büyük fark yok o yüzden herhangi birini alabilirsiniz.. Hatta sadece FSI bobini kullanmıştık o da aynı gibiydi..
Bremi marka kullanıyorum tanesini 60-70tl civarına almıştım.
yavuz? .
Hakan abi orjinalleri bunlar bizde A4 te kullanıyoruz. Normal parçacıdan alınanla arasında bariz fark var.
Bizim kullandığımız ürün bu
http://hizliresimyukle.com/images/2013/07/30/LtGdw.jpg
http://hizliresimyukle.com/images/2013/07/30/eWf4g.jpg
Abi kod bu (06C905115) ama sonundaki harfi arabadan bakıp söyliyim die bekliyorum :)
Bendekiler A6 ların bobini demişti adam alırken. ama TFSI olduğu sürece çok büyük fark yok o yüzden herhangi birini alabilirsiniz.. Hatta sadece FSI bobini kullanmıştık o da aynı gibiydi..
Bremi marka kullanıyorum tanesini 60-70tl civarına almıştım.
bilirsin görüntü aynı olabilir ama içindeki bobin sarım sayısı değişiktir.
beklerim sorun yok
Hakan abi orjinalleri bunlar bizde A4 te kullanıyoruz. Normal parçacıdan alınanla arasında bariz fark var.
bariz fark derken beru markası dahamı kaliteli demek istedin?
unutmadan önemli bir nokta var
bunların dwell zamanlarını bilen varmı ?
sonra takınca yakmayalım bobinleri
benim oem ecu çıkışındaki ignition dwell zamanına müdahale edemiyorum çünkü
bilirsin görüntü aynı olabilir ama içindeki bobin sarım sayısı değişiktir.
beklerim sorun yok
bariz fark derken beru markası dahamı kaliteli demek istedin?
Abi benim gözlemlediğim bunların kafaları parçacıda satılanlara göre daha kalın, parçacıdakiler sanki siyahın kırmızıya boyanmış hali :)
+ olarak diğer bobine göre ateşlemesi daha fazla
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/91775-vw-audi-18t-coil-infol.html
Merhaba Arkadaşlar,
Haftasonu AJL serisi bir makineye yeni nesil igniter'li VW-Audi 1.8T Coil'i taktık, bunların Dwell Time'ı ve diğer ayarlarını belirten birşeyler çiziktirdim :
4pin VAG P/N 06B 905 115 Kendinden Igniterlı Coil On PLug Bobinler
Öncelikle Aftermarket EMS'imiz var ise bu bobinin Falling mi yoksa Rising mi çalışacağını bilmemiz lazım. Bir aumetre (voltaj ölçer) alıp Kısadevre moduna getirin (hani uçları değdirince biiip yapan mod) ve 2. ve 3. Pinleri okuyun.
Ekranda 500 ve altı OHM resistans görünürse FALLING ayarı kullanın.
Ekranda 1K ohm (1000) ve üstü OHM resistans görünürse RISING ayarı kullanın.
Eğer AEM ems'iniz var is Falling dışında anakart üzerinde 5V Pull-UP yapmanız da lazımdır.
Pinler:
Pin 1: 12V+ Enerji girişidir.
Pin 2: Signal ground (EMS üzerindeki Signal Ground'a bağlayınız)
Pin 3: Spark Signal (Ateşleme Tetik Ucu , ECU'dan gelen ateşleme kanalına bağlayınız.)
Pin 4: Power ground (Motor Toprağı )
Dwell Ayarı :
Ilk Ateşleme = 4.0mS
Çalışırken Sürekli = 3.0mS
Spark Inverted = Hayır
http://img340.imageshack.us/img340/7315/pushdowncoils2.jpg
http://img216.imageshack.us/img216/5991/vw18cop.jpg
Sevgiler Hakan abi :)
10 numara olur Q4 de. Fakat senin yuvaya sığmazsa , 2.0 tfsi yada fsi bobini de kullanabilirsin.
Hatta artık Türkiye'de üretilmeye başlandı , VW direk ELDOR'dan alıyor.
Bu arada benim yazdığım DWELL zamanı dışında bir dwell ile çalışırsa maksimum 200 km sonra patlar bunlar, haberin olsun.
Bu arada benim yazdığım DWELL zamanı dışında bir dwell ile çalışırsa maksimum 200 km sonra patlar bunlar, haberin olsun.
ya işte bende ondan korkuyorum
sanırım Q4 ün dwell zamanı 3 ün üzerindedir
3 ms üstü ısıtıyor bu bobinleri. 106 gti larda bir ara kullandılar, aman bozuk tüüü kaka oldu bu bobinler, dwell girince sorun çıkmadı bir daha.
3 ms üstü ısıtıyor bu bobinleri. 106 gti larda bir ara kullandılar, aman bozuk tüüü kaka oldu bu bobinler, dwell girince sorun çıkmadı bir daha.
aynen dediğin gibi
bende çok duydum çabuk bozuluyor diyor kime sorduysam
dwell deyince boş bakıyor insanlar
kimsenin haberi yok
o yüzden gidiyor bobinler
Ben hiç yoktan 10 set falan taktım bundan :)
Köpek gibi de çalışıyorlar.
ben şu arabanın dwell timingini ölçmeye çalışayım önce bi
2.0 tfsi icin oneri bobin varmi
Herkes 60 binde degistiriyor suan benimki 71bin oldu
30 bin de bir değiştir. Ucaz zaten. 60 lira tanesi
yn_lemans
30-07-2013, 10:25
Bu bobinler peki polo gti olurmu ?
Hekimoglu
02-08-2013, 13:32
Bu bobinler peki polo gti olurmu ?
A4 e montajını yapmıştım.
Polo için soket pinlerinin değişmesi lazım biraz havada kalır..
Hakan abi msn de bahsettiğim gibi Piyasada satılan üzerinde yazısı olmayan replika bobinlerin ateşlemesi güçlü değil.
Bu red bobinlerde 2 tip çıkar q7 ye uyumlu olanlar uzun 1.8tfsi larınki kısadır
Kendi aracımda standalone ile bunlardan sürüyorum,
tetikleme voltajı 5v dwell 3.5
tavsiyemdir.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/14149_10151203512694335_1205559248_n.jpg
Bu bobinleri 2.0fsıyda kullanabilir miyiz?ne gibi artı eksileri olur
Patisever
27-09-2013, 10:59
konuyu güncelleme gereği duydum bu bobinlerden ve soketlerinden elinde olan warmı acaba 2 takım alacağım
rockford34
28-10-2013, 19:11
2.0tfsi bwa makina için bu kırmızı bobinlerin hangiş kodlusunu kullanmak lazım???
kırmızı R8 bobini :) önerimiz bu :)
hakan abi bobinler 3.4 ms ile güzel 2.8 lere kadar güzel çalışıyor AMA sequansial olursa olmaz ise kullanmanı tavsiye etmiyorum kesinlikle abi :)
malesef benim oem beyin wasted spark
2.0 tfsi icin oneri bobin varmi
Herkes 60 binde degistiriyor suan benimki 71bin oldu
eli kulağındadır:heyoo:
eli kulağındadır:heyoo:
2-3 hafta evel kirmizilarla degistim abi
Yakinda bujilerimde elimde olcak
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.