Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji Değişimi AFR dengesi
Arkadaşlar
IK27 Irıdıum buji taktım tam gazda AFR 11 . Motor Hızlı ve sesli dönüyor
Ford Motorsport 071C Buji taktım tam gazda AFR 11.5 Motor Dengeli ve sessiz dönüyor.
Sizce hangi buji ile doğru çalışıyor.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Frequency_48
09-01-2014, 23:16
Bence dengeli ve sessiz dönüyorsa afr 11,5 larda ve ECU dan görebiliyorsanız knock correction 0 ise 071C daha doğru.
İdeal karışım 14.7 değil mi? 11 AFR zengin kalmıyor mu?
İdeal karışım 14.7 değil mi? 11 AFR zengin kalmıyor mu?
rolanti değeri o
Benzinin en verimli yanma oranı 14.7 değil mi? Yani 1 birim benzine 14.7 birim hava. Bu idela karışımdır ve ister rölanti olsun ister gazlama ideal karışım oranının değişmemesi lazım diye düşünüyorum. Belki bazı motor yapıları gereği zengin veya fakir karışım isteyebilir ona bişi diyemem.
Benzinin en verimli yanma oranı 14.7 değil mi? Yani 1 birim benzine 14.7 birim hava. Bu idela karışımdır ve ister rölanti olsun ister gazlama ideal karışım oranının değişmemesi lazım diye düşünüyorum. Belki bazı motor yapıları gereği zengin veya fakir karışım isteyebilir ona bişi diyemem.
Rolanti ve dusuk motor yuklerinde eksoz emisyon duzenlemeleri geregi 14.7:1 orani istenir ve enjeksiyonlu araclarda closed loop calisan oksijen sensoru ile saglanir..
Ama ust motor yuklerinde karisim hem performans hemde motor sagligi acisindan zenginlesmelidir..
14.7:1 sadece emisyon acisindan iyidir..
Pekine kadar zenginleşmelidir? Sanırım bunun net bir değeri yok. Mesela çok zengine düştüğü zaman piston üzerinde yanmamış yakıta, yağlamanın azalmasına, kurum birikmesine neden olur. Aşırı fakirde de yüksek sıcaklık nedeniyle piston eritmeye kadar gider. Bunun belli bir aralığı var mı?
Pekine kadar zenginleşmelidir? Sanırım bunun net bir değeri yok. Mesela çok zengine düştüğü zaman piston üzerinde yanmamış yakıta, yağlamanın azalmasına, kurum birikmesine neden olur. Aşırı fakirde de yüksek sıcaklık nedeniyle piston eritmeye kadar gider. Bunun belli bir aralığı var mı?
Atmosferik araclarin ve turbo araclarin degerleri farkli..
Markadan markaya degerler degismekle birlikte kesin olan ust motor yuklerinde karisim zengin oluyor
Atmosferikler icin 12:1 - 12.5:1- 13:1 gibi ornekler gordum..
Turbolarda oran dahada dusuktur..
kabaca şöyle bir tabloya bakmak uygun olur
yük arttıkça yani gaza yüklendikçe hava yakıt karışımı zengine gitmek zorunda
ideal karışım (14.7) rölanti ve sakin kullanım altında geçerli
atmosferik araçlar tam gazda 12.5 afr ye kadar zengin olabilir
turbo araçlar 10-10.5 afr ye kadar inebilir
her iki araç sakin kullanımda 14.7 afr ile gider (closed loop mode)
https://lh3.googleusercontent.com/-X3VOvnDYs48/Us_xhWPSzlI/AAAAAAAAA_s/vgk3zrrCGYc/s800/afr_chart.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-8BTE5WnIGu4/Us_xhQplZpI/AAAAAAAAA_o/asgXI1Tl5Gg/s800/Air%252BFuel%252BRatios.jpg
ilk tabloyu iyi inceleyin
ideal karışımın 14.7 olmasının en büyük nedeni "en az hava kirliliği" orada olmasıdır
14.7 den daha zenginde CO yani karbon dramatik artar
daha düşükte Hidrokarbon artar
halbuki en yüksek güç 12.5 afr de alınır.
nox gazını kesmek için catalitik converter kullanılır
vs vs
tam detaylı kimyasal açıklaması var yani
Detaylı açıklama için teşekkürler.
Belki yazılımdaki ateşleme zamanlaması ile ilgili fakat Boost 2 bar ve tam gazda AFR 11.5 altına indiğinde çekiş azalıyordu ve 10.5 altında tekleme yapıyordu..
Benim için İdeal AFR Oranları:
Rolanti : 13.8
Tam gaz Boost 2 Bar : 12.0
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.