Orijinalini görmek için tıklayınız : Michelin vs Continental vs ???
Arabaya lastik alıcam. İki markadan birisini almayı düşünüyorum; ama çok kararsız kaldım. Tabii ki illa bunlar olacak diye bişey yok. Farklı bi marka da alabilirim.
Fikri ve tavsiyesi olanlar bana hangi markanin daha iyi ya da daha kötü olduğunu yazabilirlerse çok sevinirim.
Bugün bu işi halletmem lazım çok sıkıldım çünkü. :)
Şimdiden yorum yapacaklara teşekkür ederim.
Yazmayı unutmuşum.
4 mevsim olacak
185/60/R14
185/65/R14
İkisine de fiyat aldım. Conti 135 TL, Michelin 140 TL. Ankarada bu markaları daha ucuza alabileceğim bi tanıdığı olan varsa, o da bonus olur benim için. :D
Çok bi beklentim yok zaten. Ama almışken de düzgün bişey olsun istiyorum.
Nasıl bir lastik? 4 mevsim-spor?
ölçüye göre de değişiklik gösterir.
ölçü, beklentiler, bütçe?
continental eskimez hamuru guzeldir...ıslak performansı güzeldir...
michelin hamuru biraz daha yumuşaktır ince yanaklar çabul balon yapar...
İlk mesajımda yazmayı unuttuğum bilgileri en alta yazdım. :)
ykavcioglu
30-07-2013, 12:53
michelinler bana sanki sürekli hava kaçırıyormuş gibi geliyor, 2 aracımda da michelin var memnun değilim.
bridgeston'u arıyorum
ANIL ERCAN
30-07-2013, 12:58
Michelin primacy 3 kullanıyorum 2 aydır. 205 55 16 ebatında cok memnunum siddetle tavsiye ederim. istediginiz ebatta michelin primacy 3 bulabilirseniz düsünmeden alın.
peki bende bi alternatif sorayım
sayron race 1 195*45*16 84V 2013 şubat üretim
150 tanesi nasıl ?
İkiside önde gelen firmalar bahsedilen boyutlara bakınca yüksek performans araç lastiğinede benzemiyor yani bence ikiside yeterli olacaktır sizin için çok takılmayın
continental eskimez hamuru guzeldir...ıslak performansı güzeldir...
michelin hamuru biraz daha yumuşaktır ince yanaklar çabul balon yapar...
Ayne katılıyorum, kafamdaki ayrım böyledir ikisi arasında.
peki bende bi alternatif sorayım
sayron race 1 195*45*16 84V 2013 şubat üretim
150 tanesi nasıl ?
pahalı 130 tl ye kumho var ecsta serisi
hatta ımkanın varsa DUNLOP tan şaşma..
pahalı 130 tl ye kumho var ecsta serisi
peki kumho sayrondan daha mı iyi ?
kumho tabiki daha iyi benim kanatimce....ıslak performansı çok iyi...
site sponsoru jantmax cem abi ye bir danişin isterseniz.
hatta ımkanın varsa DUNLOP tan şaşma..
ustacım dunlop sp1 sport maxx "RESMI (http://www.tirerack.com/images/tires/dunlop/du_sp_sportmaxx_ci1_l.jpg)" kullanıyorum suan sıfır ; 205/45/17R ;
şunu açık söyleyebilirimki eski lastiklerim GT Radial Champiro "RESMI (http://www.ityre.com/i/tyre/19917.jpg)" , dunloptan daha iidi..
heleki hızlı viraj alımlarında dunlop çok iyi değil.. aynı virajı champro ile kat be kat daha iyi alıyordum..
konuyu açan arkadaşa tavsiyem markaya takılma , kotu lastik diye bişey kalmadı hemen hemen hepsi ortalamanın ustunde iyi lastik ;
lastik alırken marka hesaba katmaksızın kullanım alanlarınızı ve aracı nasıl kullandığınızı hesaba katarak lastik modeli seçin ;
bugüne kadar çok lastik tecrübem olmadı fakat aldığım araçda standart olarak dunlop sportmax geliyor.Lastikler bildiğin leş.En kısa sürede bridgestone potenza s001 düşünüyorum.
Bridgestone, hatta kullanan varsa potenza 001 hakkında yorumları öğrenebilirmiyim bende konu sahibine ayıp olmassa?
ben dunlop sport serisini 85.000 km kullandım ve inanmassınız lastik bitmedi....
araç corolla sedan d4d idi...
dunlop asfalt lastıgıdır fazla mıcırı cukuru sevmez hamuru ıslakta güzel performans verir kullandığım ölçü 205/55/16 idi...
bugüne kadar çok lastik tecrübem olmadı fakat aldığım araçda standart olarak dunlop sportmax geliyor.Lastikler bildiğin leş.En kısa sürede bridgestone potenza s001 düşünüyorum.
Bridgestone, hatta kullanan varsa potenza 001 hakkında yorumları öğrenebilirmiyim bende konu sahibine ayıp olmassa?
ustacım aslında hiç bi lastik leş değil ; artık kötü lastik kalmadıgı için yorum yapmak , fikir yürütmek zor..
ben bu lastikleri alırken yani champirolar eskiyince dunlop'un sitesinden sportmaxx modelini begendim ,
lastikçiyede gittim katalogunada baktım , adamlar bu lastigi r8 , tt gibi modellerde kullandıklarını ;
hatta katalogtaki kapak resmi r8 üzerindede sportmaxx oldugunu gordum bende ii bişeydir diye aldım ;
ancak ben bu lastiği alırken lastikçinin ağzından şöyle bir laf duydum ;
abi bu yuksek performans lastigi , bu lastigin en onemli ozelligi bu lastik ısındımı bundan tam verim alırsın..
ozmn , yani lastigi aldıgım zaman adamın dedigini tam olarak anlayamamıstım hatta potenza icinde aynı seyi soylemisti..
aldıktan sonra adamın ne demek istedigini anladım :)
adam açık açık bana alma demiş :) çünkü benim tjetim o lastigin istedigi ısıya gelebilmesi icin surekli 150-300 km/s hızlarda seyretmesi lazım..
tjet motorlu bir araç hic bir zaman sportmaxx modelin yada potenza modelin istedigi ısıya ulasamayacagı icin , lastikte hic bir zaman tam performans veremeyecek..
isin ozu lastigin istedigi ısı fazla , istedigi ısıyı ancak 200km ve ustu hızlarda yakalayabildigi icin sehir ici fındık turbo makinalar icin gereksiz lastikler :) ve gereksiz paralar...
ben dunlop sport serisini 85.000 km kullandım ve inanmassınız lastik bitmedi....
araç corolla sedan d4d idi...
dunlop asfalt lastıgıdır fazla mıcırı cukuru sevmez hamuru ıslakta güzel performans verir kullandığım ölçü 205/55/16 idi...
evet doğrudur dunlop bitmiyor :D saka değil harbiden lastik bayaga uzun dayanıyor..
leader_T
30-07-2013, 15:55
Bende Dunlop Sport Bluresponse arıyorum. ADAC'ın 2013 testinde gerçekten güzel değerlere ulaşmış sadece desen'den aldığı puan nedeniyle 3. olmuş.
2013 ADAC yaz lastiği testi - 185/60 R15 H ebatı » Oponeo.com.tr (http://www.oponeo.com.tr/haberler/2013-adac-yaz-lastigi-testi-185-60-r15-h-ebati)
ustacım aslında hiç bi lastik leş değil ; artık kötü lastik kalmadıgı için yorum yapmak , fikir yürütmek zor..
ben bu lastikleri alırken yani champirolar eskiyince dunlop'un sitesinden sportmaxx modelini begendim ,
lastikçiyede gittim katalogunada baktım , adamlar bu lastigi r8 , tt gibi modellerde kullandıklarını ;
hatta katalogtaki kapak resmi r8 üzerindede sportmaxx oldugunu gordum bende ii bişeydir diye aldım ;
ancak ben bu lastiği alırken lastikçinin ağzından şöyle bir laf duydum ;
abi bu yuksek performans lastigi , bu lastigin en onemli ozelligi bu lastik ısındımı bundan tam verim alırsın..
ozmn , yani lastigi aldıgım zaman adamın dedigini tam olarak anlayamamıstım hatta potenza icinde aynı seyi soylemisti..
aldıktan sonra adamın ne demek istedigini anladım :)
adam açık açık bana alma demiş :) çünkü benim tjetim o lastigin istedigi ısıya gelebilmesi icin surekli 150-300 km/s hızlarda seyretmesi lazım..
tjet motorlu bir araç hic bir zaman sportmaxx modelin yada potenza modelin istedigi ısıya ulasamayacagı icin , lastikte hic bir zaman tam performans veremeyecek..
isin ozu lastigin istedigi ısı fazla , istedigi ısıyı ancak 200km ve ustu hızlarda yakalayabildigi icin sehir ici fındık turbo makinalar icin gereksiz lastikler :) ve gereksiz paralar...
evet doğrudur dunlop bitmiyor :D saka değil harbiden lastik bayaga uzun dayanıyor..
Valla açıkcası benim potenza s001 i düşündüğüm yoktu fakat bilgisine inandığım GTI sahipleri önerdi bana bu lastiği.Dunlop gerçekten iyi değil sebebini bilmiyorum.Belkide TR şartlarında iyi bir lastik değil ( kendi lastiğimden bahsediyorum ). Örneğin 2 ay önce ilk defa yaptı bunu hiç unutmuyorum.30 km ile sağa eğimli yolda giderken hafif frende kaymaya başladı birden ve az kalsın vuruyordum başkasına son anda kırabildim yan yan gittim.Bazen harika performans çıkarıyor lastik bazen çok kötü oluyor.Tam olarakda anlayabilmiş değilim.Tabiki daha 11.000 deki bir lastiği değişmek istemem fakat bu performansdada olan bir araçta yapılacak en önemli güncelleştirmelerden biride lastiktir heralde.Anlamıyorum yani patinaj lastiği eritir desen 0 dan 100 e belki hayatımda 5 kere çıkmışımdır hiç sevmem 0 dan kalkmayı.Freni elimden geldiğince az kullanırım.İyice bir soruşturmak,test etmek lazım sanırım.Tanesi 400 liraya yakın bir lastik.Ve bir çift lastik benim için iyi para.
Valla açıkcası benim potenza s001 i düşündüğüm yoktu fakat bilgisine inandığım GTI sahipleri önerdi bana bu lastiği.Dunlop gerçekten iyi değil sebebini bilmiyorum.Belkide TR şartlarında iyi bir lastik değil ( kendi lastiğimden bahsediyorum ). Örneğin 2 ay önce ilk defa yaptı bunu hiç unutmuyorum.30 km ile sağa eğimli yolda giderken hafif frende kaymaya başladı birden ve az kalsın vuruyordum başkasına son anda kırabildim yan yan gittim.Bazen harika performans çıkarıyor lastik bazen çok kötü oluyor.Tam olarakda anlayabilmiş değilim.Tabiki daha 11.000 deki bir lastiği değişmek istemem fakat bu performansdada olan bir araçta yapılacak en önemli güncelleştirmelerden biride lastiktir heralde.Anlamıyorum yani patinaj lastiği eritir desen 0 dan 100 e belki hayatımda 5 kere çıkmışımdır hiç sevmem 0 dan kalkmayı.Freni elimden geldiğince az kullanırım.İyice bir soruşturmak,test etmek lazım sanırım.Tanesi 400 liraya yakın bir lastik.Ve bir çift lastik benim için iyi para.
kesinlikle size hak veriyorum , zaten söylediğim gibi cok enteresandır ki sportmaxxlerle viraj almak cok kotu.. heran kayacakmış hissi veriyor yada kayıyor..
ama dediğim gibi lastik ısıyı seviyor acaba lastik ısınıncamı virajı daha iyi alıyor oda ayrı bir tartışma konusu ;
konuyu açan arkadaş umarım , markadan ziyade model ve kullanım kriterlerinin daha önemli olduğunu anlamıştır ona gore lastik alır..
ben geçen ay conti premium contact 5 aldım, tavsiye ederim ses, yol tutuş vs. fiyat performans olarak tatmin edici
emrekuzdere
30-07-2013, 18:13
3 Takım michelin ve 1 takım continental kullandım bu zamana kadar, ben kendi görüşlerimi yazayım fikrin olur.
- Michelin kesinlikle daha yumuşak ve darbeleri daha iyi emiyor arada az bir fark yok, bariz hissediliyor.
- Continental'in çok sıcak havalardaki asfaltta tutuşu daha iyi, michelin çok sıcak havalarda ani hareketlere tepki veremiyor.
- Yağmurlu havada hemen hemen aynı ikiside, belki continental bir adım önde.
Bu karşılaştırmalar Energy saver ile Premium contact 2 karşılaştırmasıdır. Eminim ki Michelin primacy serisi daha iyi sonuçlar verecektir ama hiç kullanmadım kendi aracımda.
Jön Türk
30-07-2013, 18:21
Antalyada taktırırım dersen 185/60/R14 conti 130 185/65/R14 140 nakit fiyatı
tunerviper
30-07-2013, 18:47
Bridgestone er300 kullandım sert ve dayanıklı bir lastikti. Daha sonra dunlop sp 9000 e geçtim. Frenleme ve tutuş çok değişti. Değiştireceğim zaman conti alacağım %90
Kullandigim conti sport contact 5p den sonra artik continentalden sasmam..
olm ne gerek var bunlara? git al ucuz bi lastik kumho falan filan.. sanki yarıs arabası olm altı ustu normal bi araba duzgun yeni cin malı olmayan her lastik aynı işi gorur arabanda..
Antalyada taktırırım dersen 185/60/R14 conti 130 185/65/R14 140 nakit fiyatı
Zaten Antalyaya gelebilmek için lastik bakıyodum. :D Uzun yol yapacak durumda değildi lastiklerim.
Uğraşmak istemediğimden Michelin aldım bugün. Nasıl yol tutar vs denemedim zorlamadım hiç; ama arabanın yoldaki gidişi değişti hakkaten. Daha bi konforlu oldu. O bakımdan çok memnunum şimdilik. :D
Erhan, o gün seni aradığımda gel taktıralım desen senin dediklerinden birini alırdım kesin. :) babam da işin içine girince pek uğraşmak istemedim. Michelin gittik aldık. :)
Yorum yapan, yardımcı olan herkese ayrıca teşekkür ederim.
sweetdreams
31-07-2013, 15:43
kumho yu iki sene kullanan biri olarak söylüyorum 100 hp altı araçlara ve aile kullanımı olan araçlara idealdir
Conti-Michelin ikilisinde Michelin tek geçerim (Energy serileri hariç) ancak michelinde balon riski herzaman var Tr şartlarına ne kadar uyumlu tartışılır:soru:
sweetdreams
31-07-2013, 15:46
Bende Dunlop Sport Bluresponse arıyorum. ADAC'ın 2013 testinde gerçekten güzel değerlere ulaşmış sadece desen'den aldığı puan nedeniyle 3. olmuş.
2013 ADAC yaz lastiği testi - 185/60 R15 H ebatı » Oponeo.com.tr (http://www.oponeo.com.tr/haberler/2013-adac-yaz-lastigi-testi-185-60-r15-h-ebati)
cinturato beni şaşırttı ilk 5 e girememiş
goodyear düşünmüyor musunuz ?
ben bu ikisi arasında conti derim....
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.