Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyoproxes t1 r izlenim,
Çok uzun zamandır TT 1.8T Quattro Roadster kullanıyorum, ve araba kullanmayı uno cup arabaları ile körfezde öğrendim :) imk'da çalıştığım, tosfed'de drag krulunda olduğum için pist arka bahçemiz gibi oldu ve kendi araçlarımla piste geçirdiğim zaman fazladır.
Özet geçtikten sonra;
daha önce 225/40/18 Pirelli PZero, Nero, ve Rosso kullandım bunun yanında 2 takım 235/40/18 F1 asimetrik.
arabanın 2 takım jantı olduğu için çıkan lastikleri ön arka farklı jantlara koyduk, en son balon vs. problemleri olduğu için çöpe attık.
Buraya kadar tutunma bu lastiklerde gayet iyidi, F1'ler çok gürültülüydü, pirelli 10.000km dayanıyordu.
Etraftan çok iyi şeyler duyduğum ve yurt dışı testleri çok iyi, benimde lastik masrafım bir hayli fazla olduğundan 245/40/18 toyo aldım ki aradaki farkı kapamak için tabanı 245 yaptım.
İzlenim tek kelime ile uzak durun, mümkünse gidip syron filan alın paranız cebinizde kalsın, ve bunlardan daha kötü olamaz.
1) Fren anında direk kayma çok fazla, ( 4 adet delikli Zimmerman disk ve Akebono pro balatalar ile)
2) Virajda kayma hissi var ve esp devreye girmesi değişti,
Çok sıcak havalarda ve hafif islanmaya başlamış zeminde tutunma berbat.
Yerler çok ıslakken birde pistte deneme şansım olmadı, lastikler arabanın üzerinde 1 sene duracak bu süreçte isteyen görebilir :)
Buda en son sıfır aldığım F1 takımından arka lastiğin hali (arabanın yüksekliğinden dolayı arka biraz içe basıyordu :) iyi markaların kötü halleri kesinlikle toyo'dan daha iyidir.
http://k1308.hizliresim.com/1d/1/r097l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Abdulkadir Özcan'dan teknik bölümde yetkili bir beyin görüşü;
Lastik tabanını değiştirdiğiniz için arabanın kayması fren mesafesinin değişmesi çok normal,
özellikle sordum tabanı geniş lastiğin freni iyileştirmesi gerekmez mi diye ısrarla hayır dedi,
birde lastik havaları yüzünden böyle olduğunu söyledi.
sonuç olarak o lastiklerde hiçbir problem yoktur zaten biz test ediyoruz bizde sorun bulmayız gibi acık bir cümle kurdu :)
Toyo aldığınızda arkasında kimsenin durmaması ayrıca tartışılması gereken bir konu.
slowmotion
02-08-2013, 08:08
ben 195/50/15 t1r kullandım. uzun ve hızlı virajlarda denge sorunu var.fiyatına göre bence hankook ventus v12 daha iyi. zaten testlerde t1r tek yıldız, hankook k110 ise 3 yıldız almıştı. sizce fiyat performans oranı iyi olan lastik nedir?
KA®ANLIK
02-08-2013, 08:14
T1R aldım kullanıyorum,
pek memnun kalmadım açıkçası....
şahsen tavsiye etmiyorum.
fiyat / performans olarak bakacaksanız 1 sene beni idare etsin mantığı ile alabilirsiniz...
çünkü aynı ebatta yokohama, nokian gibi lastiklerden yarı yarıya ucuz...
performans arabası kullanıyorsanız,
yokohama v105 veya nokian zg2 öneririm. ama fiyat x2 tabi..
slowmotion
02-08-2013, 08:34
T1R aldım kullanıyorum,
pek memnun kalmadım açıkçası....
şahsen tavsiye etmiyorum.
fiyat / performans olarak bakacaksanız 1 sene beni idare etsin mantığı ile alabilirsiniz...
çünkü aynı ebatta yokohama, nokian gibi lastiklerden yarı yarıya ucuz...
performans arabası kullanıyorsanız,
yokohama v105 veya nokian zg2 öneririm. ama fiyat x2 tabi..
yabancı plakalı bir çok araçta nokian lastik gördüm ancak test etme şansım olmadı. buralardada satılmıyor. testlerde gayet iyi
KA®ANLIK
02-08-2013, 08:36
yabancı plakalı bir çok araçta nokian lastik gördüm ancak test etme şansım olmadı. buralardada satılmıyor. testlerde gayet iyi
Türkiye'de satılıyor Nokian'lar...
Adana'yı bilemeyeceğim ama İstanbul, Ankara, Antalya gibi birçok yerden temin edebilirsiniz....
Bizzat kullandım,
inanılmaz farklı bir lastiktir...
nokianların özellikle kış lastiklerini çok övüyorlar. geçen sene alıp denicektim ama kar kış olmadı :(
Jazz için Michelin'den sonra Yokohama-Nokian-Toyo'dan birini denemek istedim ve Nisan ayında T1R serisi almıştım, araç belli öyle ciğerli bir makine değil ama michelin'den sonra fren mesafesinde ciddi azalma oldu, aşırı sıcaklarda keskin virajlarda lastikler ötüyordu toyo'da bu sesi daha hiç duymadım..
T1R almadan önce kullanıcı yorumlarını da okumuştum, tel kırılması sorunu haricinde pek bir şikayete rastlamamıştım açıkcası.. bir de yakıt ekonomisi olarak G sınıfındaydı yani en son sıralamada.
Ben sadece getz'de 195/50/15 dunlop sport max kullandim, cok komik bi rakama almama ragmen para menunluk orani cok iyiydi, ama konforsuz bir lastik idi.
Toyo artik kendini yurt disi daki gibi iyi bir lastik sanmaya baslamis ve fiyat benim olcumde 1200tl idi, potenzalarda 1800tl, 600tl için hic bukadar pişman olmamistim.
Bence durum buyuk olasikla şu;
Abdulmadir ozcan hakkinda cok fazla olumsuz sey duydum, toyo belli bir isim yaptığı için kar oranini artirabilmek adina yurt disindakilere oranla daha ucuz ve kalitesiz versiyon lastiği Türkiye'ye getiriyor,
Sizlerinde bahsettigi diger mmarkalarda isim cabasina girdigi için olabilecek en iyi lastigi getiriyor, benim olcumde onlari da fiyati 800tl gibiydi bari toyo bilindik 3 kurus fazla olsun mantığına girip t1r aldim.
Sakin bu hatayi yapmayin.
Abdulkadirozcan harika bir firma frende kayma olmasini tek aciklamasini 235'den 245'e cikmam olarak acikladi gene 235/40/18 alsam bu sorunlarin hic biri olmayacakmis o olcude t1r almami onerdi :)
F1 nazik balon yapan lastik arak bilinir, yanagini kaldirima surttum, sorgusuz yenisini verdiler.
Birde soyle bir durum var ben lastiklerin % 100 kotu olduğunun arkasindayim, oyuzden 1 sene sokmeme jarari aldim,
Biri cikipta yok toyo t1r harika bir lastik derse buyur gel dicem, buyuk ihtimalle lastikle.ilgili problem var diyen cikaronun icinde fabrikanin verdigi lastiklerde herhangi bir sorun yoktur yazisi var.
Atasehirde oturdugum icin surekli kopru yolundan girip cikiyorum ve cogu gun o virajlari kanirtiyorum, bugune kadar lastiklerin deseni durduğu yerde erimedi,
Bu lastiklerdeki kayma okadar garipki esp'nin n'zaman devreye girecegi belli olmuyor.
Isim yapmaya calisan nispeten toyodan ucuz olan lastiklerin bundan cok daha iyi performans sunacagini dusunuyorum, en azindan aynidir ama 300-400tl daha cebinizde kalir.
Yorumlari sasirarak okudum, forumda cogu kisi memnun, aklima uretim hatasi olabilir geldi,
toyo genel olarak cabuk isinan virajlarda iyi ama yanaklari yumusak stabil degil, ozelligini cabuk kaybeden 10 bin km gibi, sonrasinda git gide sertlesiyor ve performans pert;d
yagmurda iyidir.
lastikler iyi durumda iken sacma hareketlerde bile iyi tutuodu, 2 takim degistrdm simdiye kadar 2 farkli aracta.
Baska marka lastik kullanan kisiler zaten bu lastigin kotu olduğunun farkinda, dedigim gibi teste gitti ama hicbir sorun bulunamadi kaldiki abdulkadirozcan dan yetkili bisa ugrasma bizim testlerimizde hata cikmaz gibi bir cumle kurdu.
2 yil garanti oylesine verilmiş, zaten kafasinda soru isareti olanlar için lastimleri arabani uzerinde tutuyorum, verilen para çöp.
Zaten ortak kani 1 sene sonra kuru plastik oluyor, seninde dedigin gibi 10.000km de basliyor demekki.
Bu arada Japonya toyo bunlari sokup t1 sport almami onerdi :):):)
Low-Rider
02-08-2013, 13:27
Lastikler ters takılmış olabilir mi? Arabayı aldığım zaman lastikleri değiştirmiştim ve lastikler ters takılmış !! outside yazısı içteydi, anlamsız yerlerde anlamsız şekilde kopmalar kaya kaya gitmeler vs vs hiç memnun değildim bende, ctesi günü rot'a girdiğimde farkettik olması gereken şekilde taktık ve düzeldi tüm problemler(t1r değil benim lastikler)
Lastikler ters takılmış olabilir mi? Arabayı aldığım zaman lastikleri değiştirmiştim ve lastikler ters takılmış !! outside yazısı içteydi, anlamsız yerlerde anlamsız şekilde kopmalar kaya kaya gitmeler vs vs hiç memnun değildim bende, ctesi günü rot'a girdiğimde farkettik ve düzeldi tüm problemler(t1r değil benim lastikler)
Lastikler 1-2 kere sokuldu takildi ama kontrol etmekte fayda var, tabi bnm lastikler sifir ama 2011 uretimi,
Japonya toyo biz yeni gonderdik tarihle ilgili problem yok dedi.
Low-Rider
02-08-2013, 13:33
Bence bir kontrol edin, benim aklıma en son gelen ters takılmasıydı ama başıma o geldi. Yolda sabit 100-110 giderken çok çok hafif yaptığım direksiyon hareketlerinde götü geziyordu direk arabanın
Lastikler 1-2 kere sokuldu takildi ama kontrol etmekte fayda var, tabi bnm lastikler sifir ama 2011 uretimi,
Japonya toyo biz yeni gonderdik tarihle ilgili problem yok dedi.
Bir kac saati anlarimda 2yil geriden gelmesi ilgincmis japonyanin.Lastigin yili bu tip lastiklerde onemli tabi ondan yasiyor olabilirsiniz diyecegim problemi ama sanmiyorumda anlattiginiz kadar kotu olsun tarih yuzunden.
Bir kac saati anlarimda 2yil geriden gelmesi ilgincmis japonyanin.Lastigin yili bu tip lastiklerde onemli tabi ondan yasiyor olabilirsiniz diyecegim problemi ama sanmiyorumda anlattiginiz kadar kotu olsun tarih yuzunden.
Zaten lastikler kuru plastik gibi davraniyor, tabi diger firmalar spot beklemis lastik filan diyor ama satin aldigim yer ve haliyle ithalatcisi kesinlikle kabul etmiyor.
Tabi biraz salaklik bende, bugune kadar hicbir lastigin tarihini kontrol etme geregi duymadim, haftasihaftasina verdiler,
Birde tarihleri janta takildimtan sonra fark ettim, iyi niyet lastikler takilmis sokulmesin, diye bunlarin garantisi varsa sorun olmayacaksa sokulmesi modunda aldim.
Benim merak ettigim, toyo, goodyear, pirelli gibi msrkalari yaninda 5 para etmezse kabul ediyorum, oyuzden alacaklar tekrar dusunsun.
1200tl ye alip yola ciktiginiz anda veriye gidince lastikler takasta 400tl oluyor :)
Araya 800tl sikisiyor :):):):):):)
Risendark
02-08-2013, 13:46
Abiler Tek Kelimeyle COOPER TİRES 'ı öneriyorum...Off Road alanında da hız lastiği alanındada normal lastik alanında da bir numara diyebilirim... Fiyatı biraz tuzlu olsada değecek bi lastik... Eğer fiyatıda çok gelirse Star Fire diye bi lastiği daha var yan ürün olarak satılıyor ben kendi arabamda her ikisinide kullandım star fire da güzel lastik şiddetle tavsiye ediyorum...
Abiler Tek Kelimeyle COOPER TİRES 'ı öneriyorum...Off Road alanında da hız lastiği alanındada normal lastik alanında da bir numara diyebilirim... Fiyatı biraz tuzlu olsada değecek bi lastik... Eğer fiyatıda çok gelirse Star Fire diye bi lastiği daha var yan ürün olarak satılıyor ben kendi arabamda her ikisinide kullandım star fire da güzel lastik şiddetle tavsiye ediyorum...
Acikcasi bundan sonra goodyear, pirelli, vs. Disina cikmam, arkadaslarimi arabasinda re050 'den cok memnun kalmistim oyuzden bu lastikleri herkes gordukten sonra 001 yada 002 alicam.
Param yetmezse 18 yerine 17 alirim gene toyo almam.
Bu lastigin kurulduğunun testi nasil bilen var mi???
Bu arada eski aracimda 10 bin km olmamasina ragmen arac 5 ay bekledigi icin geldigimde eski performansi bulamamaistim..
yani uretim tarihi cok onemli sanirim toyoda. bir anda ozelligini kaybediyor, bendekiler sanirim aldigimda 1 yillikti..
ben de yeni 235*35*19 t1s aldım...17 lerim michelin di..kesinlikle onlar kadar olamaz..daha yeni olduğu için deneyim kazanıcam,inşallah kötü olmaz...beni korkuttunuz şimdi:))
Japonya toyo konfor ve fren icin t1s onerdi ama t1r daha cok performans lastigi, birde 35 yanak ve 19 oldugu icin viraj kabiliyeti zaten olmayacaktir ama t1r gibiyse quattro ile gayet yan cikmaya baslarsin :)
evet konforum fazla bozulmadı...esp off ken daha kolay yanlıyorum:) uzun yol yüksek sürat tecrübesi daha tam yapamadım ama..
evet konforum fazla bozulmadı...esp off ken daha kolay yanlıyorum:) uzun yol yüksek sürat tecrübesi daha tam yapamadım ama..
Aslinda baştan aşağı yazilanlar ayni sonuca cikiyor, gun gectikce lastik tutunmasi gerekirken daha az tutmaya baslayacak.
Ben surekli esp kapali cdd'ye cikarken yan viraj icinde oynayarak lastikleri zaten bitieiyorum bunlarda ayni sekilde olur dedim ama hic tutunma yok oyuzden cok tehlikeli, bence lastiklere fazla guvenme, mazallah bisey olsa, adam 1 takim daha satiyim abi der ;)
şikayetimvar'da bile bin tane şikayet açılmış bir ithlatçıdan lastik alırsanız sonuç bu olur.
Test hangi koşullarda ne gibi aşamalarda yapıldı yazılmaz bile, büyük ihtimalle lastikler gitmiştir 2 ay bekldi, biri geldi tmm bu latik yuvarlak 1-2 kere yerde sektirdi, tmm sekiyor yani yumuşak diyerek geri gönderdi.
Konu : 245/40R18 TL PXT1R 97Y Ebadındaki TOYO markalı lastik
Đlgi : 013709 Referans No'lu Arıza Raporu
Sayın Müsterimiz,
Öncelikle gerek ürünlerimize ve gerekse sirketimize göstermis olduğunuz yakın ilgi ve
hassasiyetinizden dolayı tesekkür ederiz.
Muayene edilmek üzere bayimize teslim ettiğiniz lastiğiniz, detaylı olarak incelenmis
ve inceleme sonucunda lastiğinizde fabrikasyon herhangi bir özürün bulunmadığı
belirlenmistir.
Durumu bilgilerinize sunar, bu vesile ile sağlıklı günler dileriz.
NOT:SATIS FATURASI OLMAYAN LASTĐKLER GARANTĐ KAPSAMINDA
DEĞERLENDĐRMEYE ALINMAYACAKTIR.
Saygılarımızla,
ABDÜLKADĐR ÖZCAN OTOMOTĐV A.S.
Müsteri Hizmetleri Servisi
BAYĐ :MUTLULAR LAS.VE JANT ÜRÜN.SAN.DIS TĐC.LTD.STĐ.
ALEMDAĞ CAD. ÇAYIR ÖNÜ MEVKĐĐ NO:355
ÜMRANĐYE/ĐSTANBUL
T1R ben 206 quiksilver'da kullandım, benim lastikçim lastikleri direk Japonya'dan çekmişti, arabanın üstüne takıldığı gün üretim tarihinden yalnızca 1 hafta sonrasıydı. Başlarda fazla zorlamadım, ama 2000 km civarında 206'yla yan yan gezmeye başladım ve 1 yıl geçmeden 10.000 km'yi doldurdum, lastikler çöp olmuştu, biraz hızlı viraja girince araba 4 teker birden kopuyordu. Benim tercih etme sebebim yurt dışındaki modifiyeli arabalarda özellikle tercih etmeleriydi o dönemde, kullanan arkadaşlarım da ilk 5-10 bin km'de gayet iyi, sonra rezalet demişlerdi, ama sıfırken de öyle ahım şahım değildi. Kaldı ki ben lastikleri AKO'dan da almadım. 195-50-16 ölçüye 3 sene önce tanesi 165 liradan, 165 lira da lastikçime geliş fiyatı üstelik, para verdim ki aynı paraya Dunlop SP Sport 3000 alabiliyordum.
T1R ben 206 quiksilver'da kullandım, benim lastikçim lastikleri direk Japonya'dan çekmişti, arabanın üstüne takıldığı gün üretim tarihinden yalnızca 1 hafta sonrasıydı. Başlarda fazla zorlamadım, ama 2000 km civarında 206'yla yan yan gezmeye başladım ve 1 yıl geçmeden 10.000 km'yi doldurdum, lastikler çöp olmuştu, biraz hızlı viraja girince araba 4 teker birden kopuyordu. Benim tercih etme sebebim yurt dışındaki modifiyeli arabalarda özellikle tercih etmeleriydi o dönemde, kullanan arkadaşlarım da ilk 5-10 bin km'de gayet iyi, sonra rezalet demişlerdi, ama sıfırken de öyle ahım şahım değildi. Kaldı ki ben lastikleri AKO'dan da almadım. 195-50-16 ölçüye 3 sene önce tanesi 165 liradan, 165 lira da lastikçime geliş fiyatı üstelik, para verdim ki aynı paraya Dunlop SP Sport 3000 alabiliyordum.
Iste her kulanan ayni seyi soyluyor ilk sene tuttu, sonra cop, hatta arkadasimin 106 tisinda yanaklari balik pulu gibi dokuluyor.
Istendimi o an ki uretim varmis, guya japonyadan lastik yola cikana kadar 4 aylik oluyormus, sonra satisa cikmasi filan zaman aliyormus.
Bukadar kullanan agiz birligi yapmis gibi ayni seyi soyluyorsa bi sebebi vardir.
Peki bu lastigin 2 yil garantisi var, kurudu ve özelligini kay betti, o durumda degisim gerekmezmi? Benim lastigim 2010 uretimi ama sifir varsa eski tarihli kuru bi lastik fabrikaya teste gonderelim bakalim ne diyecekler :) buyuk ihtimalle bunlarin garanti anlayislari fabrika uretim hatasi,
Ozaman lastik satilana kadar garantili desinler olay çözülsün.
Mubarek gün haram etmiyorum, ama helaligimi almak zor olur.
Agir konusmak istemiyorum ama yapacak bisey yok.
Guven oldugu icin tek suclu benim, neyse ben sozumu arkasindagim 1200e alinan lastigi 400e geri verecegime, almayi dusunen gelsin lastikleri incelesi arabanin uzerinde duracak.
Gunes G.
02-08-2013, 17:29
Fren anında direk kayma çok fazla, ( 4 adet delikli Zimmerman disk ve Akebono pro balatalar ile)
2) Virajda kayma hissi var ve esp devreye girmesi değişti
Bunlar ne demek acar misin biraz?
Birde o koydugun lastigin fotografi ile ilgili, kac derece negatif kamber kullaniyordun?
Iste her kulanan ayni seyi soyluyor ilk sene tuttu, sonra cop, hatta arkadasimin 106 tisinda yanaklari balik pulu gibi dokuluyor.
Istendimi on ki uretim varmis, guya japonyadan lastik yola cikana kadar 4 aylik oluyormus, sonra satisa cikmasi filan zaman aliyormus.
Bukadar kullanan agiz birligi yapmis gibi ayni seyi soyluyorsa bi sebebi vardir.
Mubarek gün haram etmiyorum, ama helaligimi almak zor olur.
Agir konusmak istemiyorum ama yapacak bisey yok.
Guven oldugu icin tek suclu benim, neyse ben sozumu arkasindagim 1200e alinan lastigi 400e geri verecegime, almayi dusunen gelsin lastikleri incelesi arabanin uzerinde duracak.
1 hafta önce üretilmiş lastik benim elime nasıl geçti, gerçekten bilmiyorum, üstelik üstünde made in japan damgası da vardı. Lastikçime sormak lazım. Ancak daha yepyeni lastikte benim yaşadıklarım, ısınana kadar rezalet, ısınınca -ki ısınması en az 100 km sürüyordu ankara'da şehir içi kullanımda- yol tutuşu iyi denilebilir. Ama ısınması bu kadar zaman alan, ve 1 yıl veya 10.000 km'de çöp olan lastiğe o kadar para vermek ne kadar mantıklı, tartışılır. İkinci el Potenza RE050 almıştım A3'üme, 1-2 ay kadar kullanabildim, ve tarihi gerçekten eski, yanlış hatırlamıyosam 2008 üretimi, dişleri üstünde, 10.000 km yaptığını tahmin ediyorum benden önce, neyse, RE050'ler T1R'den daha sert soğukken ama ısınması kat kat daha kısa ve ısınınca performansı kat kat daha iyi, 120-130'la aniden, çok kısa mesafede 2 şerit sağa kayıp geri gelme durumunda ne kopma ne kayma, ne de en ufak bi tepkisizlik, 1.8T araçta. Öte yandan 1.6 206'da ufak zorlamada 4 teker kopan T1R. Karar vermek çok da zor olmasa gerek.
Bunlar ne demek acar misin biraz?
Birde o koydugun lastigin fotografi ile ilgili, kac derece negatif kamber kullaniyordun?
Bugune kadar fren asamasinda abs' nin devreye girmesi vs. hic sorun yaşamadım, nor.alde abs kullanimi pek sevmem ( 106'tida 4 pod alcon racing uzerinde pagid mavi'ler var abs iptal.)
Tt'de kuru zeminde frene bastigin anda direk kizaklamaya basliyor, isiklardan 1. Viteste kalktim daha2 ye almadan yol durunca frene oturdum, onde duran minibuse dokunmada anca durabildim.
Virajda araba direk 4 tekerlekten kaymaya basliyor, f1lerde ayni kaymayi yasarsam direksyonu nere cevirsem karsilik veriyor alisirsan viraj icinde eğlenmeye basliyorsun,
Bunlarda kontrol sifir allah ne verdiyse.
Normalde hangi lastik olursa olsun ilk hafif yagmur ile yerler tozlu ise tutunma yok olur ama bu lastik sanki semi slick gibi davrandi,
Zaten artik gazlamiyorum.
Uzerinden cikan lastik baya iceri basiyordu ama pek sikinti yaratmadi, tek olay quattro bir arabani arkayi boyle bitirmesi :)
1 hafta önce üretilmiş lastik benim elime nasıl geçti, gerçekten bilmiyorum, üstelik üstünde made in japan damgası da vardı. Lastikçime sormak lazım. Ancak daha yepyeni lastikte benim yaşadıklarım, ısınana kadar rezalet, ısınınca -ki ısınması en az 100 km sürüyordu ankara'da şehir içi kullanımda- yol tutuşu iyi denilebilir. Ama ısınması bu kadar zaman alan, ve 1 yıl veya 10.000 km'de çöp olan lastiğe o kadar para vermek ne kadar mantıklı, tartışılır. İkinci el Potenza RE050 almıştım A3'üme, 1-2 ay kadar kullanabildim, ve tarihi gerçekten eski, yanlış hatırlamıyosam 2008 üretimi, dişleri üstünde, 10.000 km yaptığını tahmin ediyorum benden önce, neyse, RE050'ler T1R'den daha sert soğukken ama ısınması kat kat daha kısa ve ısınınca performansı kat kat daha iyi, 120-130'la aniden, çok kısa mesafede 2 şerit sağa kayıp geri gelme durumunda ne kopma ne kayma, ne de en ufak bi tepkisizlik, 1.8T araçta. Öte yandan 1.6 206'da ufak zorlamada 4 teker kopan T1R. Karar vermek çok da zor olmasa gerek.
Durumun ozeti zaten bu, her kismina katiliyorum.
Pirelli bitik haliyle yagmurda bunlardan 100 kat daha iyi.
Şimdi konuyu göreli çok oldu ancak yazabiliyorum. Forumda Toyo T1R diye aratırsanız en çok benim yazımı görürsünüz buna eminim. Hep savunduğum şey şuydu. Ömrü 10 bin km yada 2 sene. Dişleri bitmesede tutunma diye birşey kalmıyor.
Şu an aracımda 5inci sıfır takım Toyo T1R var. İlk 3 takımı bitirene kadar kullandım. Çok memnundum lastiklerden. Kuruda gayet iyi ıslakta ise inanılmaz bir tutunma vardı. Benim yağmur ve karda ne kadar hızlı kullanmayı sevdiğimi ve nasıl kullandığımı bilen arkadaşlar vardır belki. Islak tutunması gerçekten çok iyi idi.
Gelelim 4üncü takıma. 4üncü takımı alırken bir anlık bir karar ile aceleye geldi ve yeni boyanmış jantların üstüne acil lastik almam lazımdı. Araştırdım en taze olanı diye gittim ama yanlış ölçüye bakmışlar. İlk kez 6 aydan eski bir Toyo T1R o zaman aldım. Yaklaşık 13-14 aylık lastiklerdi. Memnun kalamadım bir türlü. Islakta gene iyidi. Jantlar ile beraber sattım.
Şuan kullandığım jantları sıfır aldım. Almadan önce detaylı araştırdım. Çok yakın tarihli yanlış hatırlamıyorum 3-4 aylık bir Toyo T1R aldım. Aman bu lastikler eski kullandıklarımla alakası yok. Yağmurda gene iyi. Ama kuruda çok kötü yani hiç beğenmedim.
Gelelim senin yazdığın panik frende birden kızaklama ve virajda kaymaya. Benim aracımda da biliyorsun fren kiti var. 160-180 de panik fren değil ama sert frende ilk bir 2-3 sn ABS devreye giriyor. Yani kızaklıyor sonrasında tutunma geliyor ve frenliyor. Yani senin yaşadığın durum. Diğer virajda kayma ise havalar ısınınca başladı. Mayıs sonundan beri araba kafadan kaymaya meyilli. Hemde böyle yavaş yavaş akmak istiyor. Temmuzda kilit diffi söktüm dragda arkadaşıma ödünç vermek için. Olayın iç yüzü o zaman çıktı. Bu sefer sürekli ESP devreye girmeye başladı viraj içinde ASR yüzünden. Yani tutunma yok gibi birşey.
Arkadaş çevremdede söylüyordum. Bu T1R olarak son takımım. Eğer R888 getirtirlerse ondan alırım yoksa bir daha Toyo almam.
Özetle farklı bir çok araba tek bir sonuca çıkıyor,
Yeni tarihli ise ilk sene 10.000km'ye kadar lastikler güzel daha sonra özelliğini yitiriyor.
Eski tarih denk gelirse zaten raf ömrü bu lastik için çok çok kısa.
Ben toyo almaya giderken asimetrik taban oyuzden olumlu olabilir diye düşünmüştüm ama o lastik gelmedi, ve düşük seri filan diye konuştuk meğer t1 sport'muş, tabi depoda yatan lastiği satmak yeni siparişten daha karlı birde kontrol etmediğim için kimsenin almadığı lastiği aldım.
T1 sport kullanan varsa en azından onu öğreniriz ama verilen paraya yazık öyle ucuz bir lastikte değil.
onursumer
04-08-2013, 18:12
toyo hiç kullanmadım ama
michelin pilot excaltodan sonra pzero neroya geçtim hayal kırıklığına uğradım evet zor aşınıyor ama yol tutuşta ciddi fark var
Excalto, neroya göre düşük seri bir lastik ısıtma gerekmeyin günlük kullanım içinde çoook tutuyor gibi gelebilir ama hızlı arabalarda ısırdıktan sonra performans kaybı yaşatır ki kupon ölçüler yoktur diye düşünüyorum,
Nero yağmurda mükemmel kuruda iyi ama güçlü araçlarda çabuk bitiyor, 2 sinide kullandım tercih edeceğim modellerdir.
Nero bana gore pzero serisinin en kotu lastigi eski modelde zaten
bu isin sonu semi slick ondan sonra michelin ss conti 5 p diye gider..
pirelli 10.000km dayanıyordu.
sert kullanıp patinajlı kalkışları sık mı yapıyorsun? motor gücü modifikasyon vs. ile arttırılmış mı?
10,000km binek kullanım için çok kötü bir rakam.
245/40/18 toyo aldım ki aradaki farkı kapamak için tabanı 245 yaptım.
orijinal tabanın 225, hangi farkı kapatmak için 245 yaptın, anlayamadım?
Fren anında direk kayma çok fazla, (4 adet delikli Zimmerman disk ve Akebono pro balatalar ile)
disk+balata takımın hangi lastiklerden beri var? yani Goodyear & Pirelli kullanırken aynı fren sistemi mevcut muydu?
disk+balata takımı stok takıma göre arabanda nasıl bir etki yapıyor? BBK mi? sadece fade-out vs. gibi sorunları çözmek için mi aldın?
Buda en son sıfır aldığım F1 takımından arka lastiğin hali (arabanın yüksekliğinden dolayı arka biraz içe basıyordu http://k1308.hizliresim.com/1d/1/r097l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
yükseklikten demişsin ama anladığım kadarıyla süspansiyonu indirmişsin, o yüzden sistem arkada kendiliğinden negatif kamber oluşturmuş. yoksa özellikle negatif kamber mi verdirdin?
bu arada sertte kullansan bile (pist hariç) anormal bir aşınma görülüyor ve genel olarak lastiğin hayatı kaymış. bu lastik üzerinde kaç km var?
son olarak, AKÖ'ı komple boşver. maalesef Toyo ile direkt temasa geçersen doğru cevaplar alabilirsin.
sert kullanıp patinajlı kalkışları sık mı yapıyorsun? motor gücü modifikasyon vs. ile arttırılmış mı?
10,000km binek kullanım için çok kötü bir rakam.
orijinal tabanın 225, hangi farkı kapatmak için 245 yaptın, anlayamadım?
disk+balata takımın hangi lastiklerden beri var? yani Goodyear & Pirelli kullanırken aynı fren sistemi mevcut muydu?
disk+balata takımı stok takıma göre arabanda nasıl bir etki yapıyor? BBK mi? sadece fade-out vs. gibi sorunları çözmek için mi aldın?
yükseklikten demişsin ama anladığım kadarıyla süspansiyonu indirmişsin, o yüzden sistem arkada kendiliğinden negatif kamber oluşturmuş. yoksa özellikle negatif kamber mi verdirdin?
bu arada sertte kullansan bile (pist hariç) anormal bir aşınma görülüyor ve genel olarak lastiğin hayatı kaymış. bu lastik üzerinde kaç km var?
son olarak, AKÖ'ı komple boşver. maalesef Toyo ile direkt temasa geçersen doğru cevaplar alabilirsin.
Sırayla gidiyorum,
Patinaj ile kalkış imkansıza yakın, araba Quattro,
Net 10.000km kullandım 225 taban arabaya göre çok yetersiz kaldı kaldiki ozaman kullandığım jantım, 8 taban idi.
225 tabandan 245'e çıkmamın sebebi grip'e yönelik bir lastik taban küçük olsa daha çok tutunma sağlayacaktır, toyo'lardan asla f1, potenza, pilot sport gibi performans gelmeyeceğini biliyordum, taban büyürse yere bastığı alan arttığı için fren ve viraj performansı artmalı, bununla beraber arabanın performansınınıda kötü etkileyeceği için arayı kapatmalıydı.
Disk ve balata sadece tek marka kullandım çünkü diskler Almanya ithal, balatalar Amerika, sipariş esnasında 2 set geçtim, zaten araba 90.000km ye yaklaşmıştır, habire sök tak deneme şansım olmadı.
Arkayı bilerek negatif kullandım, Quattro ile yan çıkmak imkansıza yakın, tutunma olursa zaten tutunduğu tarafa fırlamak istiyor.
Arka komple ayar seti mevcuttu istenildiği gibi oyanınıyor, bu lastik sonrasında standart şekilde rot balansa gitti ama çıktı almadım, gerekirse tekrar giderim.
Lastikler en fazla 1,5 sene kalmıştır, pistte bunlar ile 1-2 çıkmışımdır, karda gene bu lastikler ile dolaştım, sonrasında toyo'lara geçtim.
Ama söyle anlatiyim, saydığım Pirelli vs lastikleri yerim ve fazla jantım olduğu için mecburen sakladım,
Lastikçiye gittiğimde eskilerden her türlü karmayı yaptık, önler 225 arkalar 235 vs. Şuanki jantların tabanı 9 olduğu için 225'lar german style gibi oldu zaten hepsini çöpe attık.
Son olarak Ankara'dan 2 farklı kişiyle görüştüm 1. Kişi lastiklerin havası bozuktur, siz tabanı değiştirmişsiniz tabi lastik tutmaz gibi konuştu,
2. Bey gerçekten sorun çözücü biriydi, gerekli yönlendirmeyi yaptı, kendisinin ismini alabilsem iyi olurdu ama unuttum.
Toyo Japonya ile mail'leşiyorum, onlarda direk t1 sport önerdi satın alırken asimetrik istediğimi zaten özellikle belirttim ve yeni seri olduğu için otomatik olarak taze lastik gelecekti ve buralara gelmeyecektik.
Benim açımdan çok önemli değil 1200tl daha kaybettim, hadi 400e geri alıyorlar 800 diyelim,
Ama bu sitede bu başlık ile en az 10 kişi Toyo'dan vaz geçmiştir.
İlk teste yolladığımda 2 ay diğer jantlarım ile gezdim haliyle her jantta düzgün lastik yok oyuzden yaz ortası arabasız kaldım ve test sonucu hiçbir fabrikasyon hata yoktur.
Zaten kimse fabrikadan bozuk çıkmış demedi, 2 yıllık garanti sürecinde olan bir araştırma yapılması gerekiyordu.
Tabiki bu lastiğin kuru olduğu kabul görmeyecek ama burada yazanların dışında 2 kişi bulurum 10.000km toyo'lar tuttu sonra performans düştü, yazanlardan ben yazdırmadım, farklı arabalarda hep aynı sonuç görüldü ise bu lastik bana gelmeden zaten performansını kaybetti demektir.
Siz toyo kullanıcısı mısınız yada toyo ile bir bağlantınız mı var?
Bundan öncede s3 ile yazdığım için çok hata olabilir kusura bakmayın :)
Ben eminimki bütün Toyo kullanıcıları 10 bin km iyi sonrası kötü olayını doğrudan kabul edecektir. 10bin km den fazla Toyo kullanan kişi gazlamıyordur bana göre.
cabriolet
04-08-2013, 23:29
bu konuyu geçendede görmüştüm bugün bende toyolar yüzünden kaldırıma çıkıyodum 1 senelik falandır lastiklerim arabamda lastikleri taktıktan sonra bayağı yattı gerçi ama bugün sıcak asfaltta resmen buz pistinde gibi gidiyodu arabam önceleri böyle bişey yoktu ilk fırsatta değiştiricem lastiklerimi michelin pilot supersport ile :)
Net 10.000km kullandım 225 taban arabaya göre çok yetersiz kaldı kaldiki ozaman kullandığım jantım, 8 taban idi.
225 tabandan 245'e çıkmamın sebebi grip'e yönelik bir lastik taban küçük olsa daha çok tutunma sağlayacaktır, toyo'lardan asla f1, potenza, pilot sport gibi performans gelmeyeceğini biliyordum, taban büyürse yere bastığı alan arttığı için fren ve viraj performansı artmalı, bununla beraber arabanın performansınınıda kötü etkileyeceği için arayı kapatmalıydı
selam,
quattro tecrübem yok, o yüzden bişey diyemeyeceğim. TT diferansiyelinde dağılım nasıl onu da bilmiyorum. ancak dediğin üzere taban genişlerse fren&viraj performansı artar; yol-lastik arası sürtünme alanı genişliyor (contact patch).
ancak yukarıdaki durum diğer parametreler sabit kalırsa geçerli; yani taban 225--->245 olurken jantı 17"--->19" yaparsan şu artar bu azalır demek mümkün olmaz, sistemin geneline bakmak lazım.
Disk ve balata sadece tek marka kullandım çünkü diskler Almanya ithal, balatalar Amerika, sipariş esnasında 2 set geçtim, zaten araba 90.000km ye yaklaşmıştır, habire sök tak deneme şansım olmadı.
yani PZero/Nero/F1/T1R takımlarının hepsinde aynı fren kiti vardı doğru mu? disk çapı da aynı kaldı, BBK değil diye anlıyorum?
Arkayı bilerek negatif kullandım, Quattro ile yan çıkmak imkansıza yakın, tutunma olursa zaten tutunduğu tarafa fırlamak istiyor.
Arka komple ayar seti mevcuttu istenildiği gibi oyanınıyor, bu lastik sonrasında standart şekilde rot balansa gitti ama çıktı almadım, gerekirse tekrar giderim.
arka virajlarda atsın biraz drift olsun diye negatif kamber yaptın; o nedenle biraz patiyle birlikte iç omuzdan aşınmış diye anlıyorum.
Son olarak Ankara'dan 2 farklı kişiyle görüştüm 1. Kişi lastiklerin havası bozuktur, siz tabanı değiştirmişsiniz tabi lastik tutmaz gibi konuştu,
1. direkt sıkmış
Toyo Japonya ile mail'leşiyorum, onlarda direk t1 sport önerdi satın alırken asimetrik istediğimi zaten özellikle belirttim ve yeni seri olduğu için otomatik olarak taze lastik gelecekti ve buralara gelmeyecektik.
benim bildiğim T1R bir süredir yerini T1S'e bıraktı. hamurunun yıllar içinde firma tarafından değiştirilmediğini varsayarsak, dizayn & bileşim açısından T1S'e göre eski. AKÖ nasıl oluyorsa aralarda ortaya T1R çıkartıyor.
Tabiki bu lastiğin kuru olduğu kabul görmeyecek ama burada yazanların dışında 2 kişi bulurum 10.000km toyo'lar tuttu sonra performans düştü, yazanlardan ben yazdırmadım, farklı arabalarda hep aynı sonuç görüldü ise bu lastik bana gelmeden zaten performansını kaybetti demektir.
Siz toyo kullanıcısı mısınız yada toyo ile bir bağlantınız mı var?
ben T1S kullanıyorum, öyle çok bilerek seçerek de almadım, ebatlarım biraz acayip olduğu için mecbur kaldım. lastik konusu çok kişisel & süspansiyon setup'ına göre çok değişken bir konu. bir kişinin süper harika dediği modele başkası iğrenç berbat der. aynı marka/model için 100 tane çelişkili yorum olur.
fakat burada yazılanlardan şöyle bir yorum çıkabilir; yaklaşık 10,000km sonra T1R'daki tutuş zayıflaması hamurdaki eskimeyle ilgili olabilir. 10,000km performans lastiği için bile düşük bir rakam. kaldı ki yorum yazanlar istanbul park gibi bir pistte defalarca gazladım, virajlarda patiye kaldım, toprak yollarda kros yaptım demiyor.
fiyatına bakarsak; Toyo, Potenza & Pilot fiyatlarının altındadır. biraz da fiyat/performans oranını düşünmek lazım, ancak anladığım kadarıyla oran senin kullanımın+arabayı kurtarmamış.
son olarak, açıkça belirtmesen de süspansiyonun oldukça modlanmış gözüküyor (kamber+yükseklik+jant-lastik ebatı vs.); yumuşak hamurla sert hamur arasında bir fark yaşaman lazım; herhalde pirelli michelin & toyo'ya göre daha uzun ömürlü olmuştur?
bir süredir Kumho Ecsta KU36 semi-slick konuşuluyor, onu tecrübe et derim. hazır bu kadar lastik götürürken daha özel birşey denemiş olursun :). herhalde fiyatı Michelin Pilot kadar değil...
bir de low cost kategoride Achilles 123S var; ama Achilles TR distribütörü kapanmıştı diye biliyorum.
Kullandığım lastikler 225/40/18, 235/40/18 idi toyo'lar 245/40/18 oldu.
Frenler hep aynı idi, ön arka delikli standar replacement part, balatalar sokak kullanımı için üst seri.
Arka lastiği bitirme sebebi açıkça arkadan itişli gibi kullanmaya çalışmam ve yağmur- karda çok kanırtmamdan ötürü.
T1s varmış ben lastik almaya gittiğimde kesinlikle yok zaten toyo'lar sadece yönlü dendi ama buna çok şaşırmamak lazım zaten dediğiniz gibi olmayan lastik hortlayıp bana gelmiş,
Asimetrik desen eski model düşük seri vs diye t1r verilmesine hiç şaşırmamak lazım.
Daha önce lastik aldığım arkadaşım sağolsun beni bildiği için bitik lastikleri bile alırdı, bu lastikler 1hafta sonra 3te1 fiyat kaybetti.
Kaldıki Hyundai getze'e bile dunlop vs lastik biriyim, toyo'lardan 1 hafta sonra x1'e aynı ölçüde michelin takıldı, bunlardan memnun kalsam aynı firma ile sağlam ticaretim olurdu ama tek değerlik ticaret mantığı bu,
Kesinlikle ticaretini bölmek istemem oyuzden firma ismi vermedim, sorduğumda t1r'dan memnun olmayan yok dendi, formundaki konuşma geçse fazla taksit yapar para bulur re001 alırdım zaten
, araba 4 adet lastik üzerinde gidiyor, en iyi yol tutan arabaya kötü lastik takılsa hiç birşey yapamaz mantığı var,
Birde 106 gti üzerinde 08'den kalma eagle f1 var deseni ilk günki gibi ve performansı bunlar iyidir.
Son olarak benim hatam lastik almaya gittim aldım, müşteri ayık olup araştırıp giderse böyle olmazdı tabi.
ben cumartesi günü petlas bayisine gittim ve 195*45*16 lastik fiyatı aldım
tane 135 petlas volexs
konuşurken konu toyodan açıldı ve sıkıntılar oldugunu söyledi biz yinede fiyat istedik stoklara baktı
toyoT1R 195*45*16 oldugunu ve fiyatınıda 185 tl oldugunu söyledi
lastikçi şöle bişeyde söyledi bu lastik yarım v dedi ve çok iyi dedi
zaten dediğiniz gibi olmayan lastik hortlayıp bana gelmiş, Asimetrik desen eski model düşük seri vs diye t1r verilmesine hiç şaşırmamak lazım.
lastik üzerinde hafta/yıl olarak üretim tarihi yazar, seninkilerde kaç yazıyor?
stoklara baktı toyoT1R 195*45*16 oldugunu ve fiyatınıda 185 tl oldugunu söyledi lastikçi şöle bişeyde söyledi bu lastik yarım v dedi ve çok iyi dedi
o da sıkmış. bu Michelin Sport Cup;
http://i60.photobucket.com/albums/h7/00miata/Forumn%20links/PSCside-by-side.jpg
Michelin'in en üst düzel modellerinden biri, niye V değil?
cabriolet
05-08-2013, 11:32
Bu t1r saçma bi lastik gerçekten bu sabah hava serinken çıkıp bi tur attım gayet iyi tutuyo sıcağı görünce saçmalamaya başlıyo en iyisi değiştirmek olucak bayramdan hemen sonra :)
Bende iki lastik 11 iki tanesi 2010 üretimi, tabi beni bukadar kızdıran şeyler 2 ay test beklemesi ve utanmadan fabrika üretiminde hata yok denmesi zaten fabrikadan hatalı çıkmış demedim ki,
Lastikleri hemen değişmek istiyorum dediğimde 400tl eder denmesi (2. El lastik arayın üzerinde diş olmayana 650tl isterler)
Son olarak Abdülkadir'den birinin lastik ölçüsü değişmiş tabi araba kayar yada lastik havası yanlıştır demesi,
Tabi bugüne kadar distribütöre laf söyledim ama başta t1s verilse ilk 10.000km tutsa hiç problem olmayacaktı.
Bu arada metrik ölçü olduğu için tam ebatını bilmediğim michelin 18" slick lastik kullandım, desenli olan gayet memnun kaldım, lastikleri bitiremedim, anca bir gün lazım olur diye saklıyorum, ağvada evin deposundadır, 4 tane varmı diye kontrol eettikten sonra
Resim eklerim gelen olursa hediye ederim.
Temsili resim desen buydu diye hatirliyorum,
http://www.valentinemotorsport.com/images/wheels_tyres/Michelin-tarmac-rally-tyres.jpg
Bunlari komple unutmustum, lastik eskidir catlama vs varmi garanti vermiyorum.
Bu t1r saçma bi lastik gerçekten bu sabah hava serinken çıkıp bi tur attım gayet iyi tutuyo sıcağı görünce saçmalamaya başlıyo en iyisi değiştirmek olucak bayramdan hemen sonra :)
evet benimde bitikler bitigi su an 2 pist gunu arti 20 bin km oldu sogukta daha iyi. sicakta buz pateni:D
Bu t1r saçma bi lastik gerçekten bu sabah hava serinken çıkıp bi tur attım gayet iyi tutuyo sıcağı görünce saçmalamaya başlıyo en iyisi değiştirmek olucak bayramdan hemen sonra :)
Aslında sıcakta daha iyi olması lazımdı ben aldığımda yağış vs dönemiydi, sert lastik vs biraz havalar ısınsın dendi,
Asfalt ısındı 1. Köprüden Bostancı yönüne doğru olan sol virajda yaklaşık 80km ile bir anda araba saçmaladı ve yemeğe giderken iptal edip lastikçiye gittim bunları söküp teste gönderiyoruz dedim ve söktüm.
Gerçi bunlara şaşırmamak lazım net olarak eski bir lastiğin yapması gerekenleri yapıyor, tüm sonuçlar aynı.
Yıllarca bütün 106 larımda T1r kullandım.
Pistte yolda yağmurda çamurda her yol koşulunda limitlerde kullandım.
Ancak 2007 yılında kullandığım toyo ile daha sonraki yıllarda kullandığım toyolar arasında dağlar kadar fark var.
Zaten bir çok arkadaşla aynı konuyu konuştuk.
Hemen hemen herkes aynı fikirde.
Yıllarca bütün 106 larımda T1r kullandım.
Pistte yolda yağmurda çamurda her yol koşulunda limitlerde kullandım.
Ancak 2007 yılında kullandığım toyo ile daha sonraki yıllarda kullandığım toyolar arasında dağlar kadar fark var.
Zaten bir çok arkadaşla aynı konuyu konuştuk.
Hemen hemen herkes aynı fikirde.
toyonun en sevdiğim özellği arabanın üzerinde 1 sene dursun ne eskittiysen eskittin o 1 senede :) ist park çık arabayı kırarsın zorlamaktan lastik aşınmıyor arkadaş :D
Burhan Type R
06-08-2013, 02:04
proxes tr1 cidden bende hiç memnun değilim acaba arabadamı sorn var amortsör sisteminde felan diye şüphe ettim araba virajda yoltutmuyor 90la virajda kafa sallıyor çok sarıyor anı basmalarda hayatımda gördüğüm en kötü lastiklerden biri. Rool ve gündelik kullnmalık ne lastik önerirsiniz fiyatı çok ucuk olmucak vaziyette Advan Neova AD08 | Yokohama bunu düşünüyorm bende dogru bir seçim olurmu
cabriolet
06-08-2013, 02:13
toyonun en sevdiğim özellği arabanın üzerinde 1 sene dursun ne eskittiysen eskittin o 1 senede :) ist park çık arabayı kırarsın zorlamaktan lastik aşınmıyor arkadaş :D
Kanka işin garip yanı ben benim bmwde 235/35/19 önlerde 265/30/19 arkalarda kullanıyodum çok iyiydi onda minide araba kendini şaştı bu ara her an bi kaldırıma çıkabilirim :)
yaa bu lastik almak ne zor bi işmiş arkadaş yaa :(
kafam oldu kazan ,ne alacagımı şaşırdım ??
toyonun en sevdiğim özellği arabanın üzerinde 1 sene dursun ne eskittiysen eskittin o 1 senede :) ist park çık arabayı kırarsın zorlamaktan lastik aşınmıyor arkadaş :D
benimkiler o kadar sertlestiki, ist parkta giriom cikiom nerdeyse fark yok %1o filan anca asiniyodur. disler oldugu gibi duruo:D:D
Uzerinde desen duruyorsa tmm demek lastik hic bitmiyor :):):):) 10 sene kullanilir.
Lastik araba secmiyor demekki her kosulda 10.ooo km sonra pert, hala almayi dusunen varsa bile piskoloji bozulmustur artik,
Toyo ucuz bir lastik degil set olarak bakildiginda 1 tanesi ucuza gelmis.gibi.oluyor, ucuz lastik alacak olanlar piyasaya yeni girenleri tercih etsin, hemde paralari ceplerinde.kalir ilk toyo ciktiginda cok iyiydi tutulmak.icin duzgun seri geldi.
1-2 tane memnun arkadas illaki vardir, sorun bakalim daha önce ne lastik kullanmis yada rica edin arabasina binin bakalim nasil kullaniyorlar.
Lastiklerle alakalı önemli gelişme;
Toyo firmasından bugün bir yetkili geldi 4 lastik hava, diş kalınlığı tarih ölçülerini tel tek not aldı.
Ardından yol testine çıktık, çamlıca gişelerine giderken dududullu ataşehir çıkışında denedik,
Tabiki lastikler hiç yol tutmadığı için çok bir deneme olmadı ama yeterli oldu,
2. Vites 50km yonca'da yukarı doğru çıkarken, araba hem kafadan hem arkadan kaydı esp devrede iken,
Sonra diğer yoncadan aşağı inerken esp kapalı arabanın nereye gitti belli değil, direksiyondan tepkiyi zaten görüyoruz bir içeriye bir dışarıya ama zaten arabanın verdiği his yüzünden adam oturduğu yerde gerildi,
Lastikler 2. Virajda zaten ısındı ve 30km de ciyak ciyak ötmeye başladı ve performans hepten gitti.
50km ile fren testi yaptık çok yavaş olduğumuz için kayma aşırı değil bir nebze kabul edilebilir ama evet kayma var dendi.
Yetkili kişinin söylediği bu lastiklerin performansı kesinlikle bu değil t1r bukadar kötü değil ama siz 245/40/18 takmışsınız arabanın yüksekliği arttığı ve araba bunu desteklemediği için bu kayma var olabilir, tabiki tamamen saçmalık her zaman kullandığım ölçü bugüne kadar kullandığım ölçünün haddi hesabı yok, sanırım kıvırırlarsa buradan kıvıracKlar ama ben bu lastikleri zorla almadım, ozaman bayilerine eğitim verecekler onlarda beni uyaracak kendi ölçünden toyo almazsan buz pateni yaparsın vs.
En azından lastik ölçüsü vs. haklı olarak lastiğini korumak zorunda ama hiçbir tutunma olmadığı kanıtlandı.
orhan_guney
12-08-2013, 10:44
ben bir çok lastik kullandım farklı markalarda , ama bana en iyi verimi Lassa Impetus nun tadını hiç biri vermedi bana, kayma yok, frenleme iyi ,yağmurda yol tutuş iyi tavsiye ederim gürsel ciğim :) arkalar 195/55/15 önler ise 195/50/15 .
ben bir çok lastik kullandım farklı markalarda , ama bana en iyi verimi Lassa Impetus nun tadını hiç biri vermedi bana, kayma yok, frenleme iyi ,yağmurda yol tutuş iyi tavsiye ederim gürsel ciğim :) arkalar 195/55/15 önler ise 195/50/15 .
teşekkür ederim orhancım ,öptüm seni :D
ben bir çok lastik kullandım farklı markalarda , ama bana en iyi verimi Lassa Impetus nun tadını hiç biri vermedi bana, kayma yok, frenleme iyi ,yağmurda yol tutuş iyi tavsiye ederim gürsel ciğim :) arkalar 195/55/15 önler ise 195/50/15 .
İmpetus 15" kullandım, ısıtma gereksinimi olmayan ve anlık tutunan bir lastik gerçekten tabiki yüksek ısılarda kötü olabilir ama günlük hayat için çok iyi.
Benim durumumda artık lastiklerin yol tutmadığı kabul gördü ama lastik ölçüsü arabayı desteklemiyor deniyor, tabi bende aynı ölçü re001 koyupödeneyelim yada bu lastikleri ölçüyü destekleyen arabaya koyalım diyorum :)
Olumlu yada olumsuz dönüş yapacakları günü bekliyorum, michelin slick'lerimin resmini çektim isteyene whatsapptan atarım.
Sorun sonuçlandı;
Toyo firmasi yol tutus ve fren problemi olduğunu kabul etti ama bunun sebebini benim aracimin lastik hava tablosunda 245/40/18 ebat yazmadığını bu sebeble aracin desteklemedigi bir lastik takıldığı icin 50km ile giderken kopmalar yaşandığını, 40km ile fren yapildiginda kayma oldugunu kabul etti :):):):):):):) yani kacar yol lastik ebatinda bulundu :)
Eger lastik tablusunda 245/40/18 yazan bir araba varsa lutfen bana pm atsin, bos vakti olursa masraflar bana ait olmak uzere bu lastikleri takip toyo yetkilisi ile denemek istiyorum,
Ozaman kapak olacak ama bu sefer fatura plakasi ile arac plakasi farkli derler :)
kickbuttowski
30-08-2013, 10:47
Toyo'yu ilk zamanlar herkes o kadar methediyordu tüm japon arabalarında t1 r görüyorduk ne oldu da sonradan bir sürü şikayet gelmeye başladı anlamadım..
O kadar iyi markalardan, modellerden olumsuz yorumlar okuyorum -kendim de tecrübe ediyorum ki- bana göre bu saatten sonra lastik lastiktir.. Kauçuk kalitesine bakarım hoşuma giderse çin malı bile takarım 300 km hızla gitmiyorum sonuçta markalı lastiğe 10 lira verip 100k gideceğime ucuz lastiğe 5 lira verip 50k giderim.
daha önce corsada kullardım yaklaşık bi sene kadar... evet limitleri tartışılır bi araç 1.7 dizel ancak viraj ve fren performansından son derece memnun kalmıştım.. yağmurlu havalardada gayet tatminkardı. sonrasında aynı lastikleri fiestada kullandık onda da aynı sonucu elde etmiştik.. tekrar aynı corsadan sahibim şu anda mıchelın le kullanıyoruz ama hiçbi şekilde toyo olan corsa kadar güvenemedim.. ama tabiki konu hakkında teknik bilgisi olanları dinlemek daha mantıklıdır.. bende konuyu detaylıce okuyacağım uygun zamanımda zaten.. keyifli forumlar
kickbuttowski
30-08-2013, 11:01
Bu arada ekleyeyim arkadaşın vti'ına benim tavsiyemle proxes t1 taktık acayip şikayetçi araba yağmurda çok kayıyor diyor..
Burhan Type R
03-09-2013, 15:33
80 90la giderken bu toyo proxes tr1 lerde frena anı basmalarda direk abs devreye grip tak tak vuruyor pedal araba kızaklanmaya başlıyor el frenı çekmesem durmucak araba oyle kızaklanıyo diskleri balatalar yenı 1 aylık neden olur bu lastikdenmı yoksa başka bir sorunmu var acaba
DRB kullanıyorum, sabun maşallah :)
asmisinsan
03-09-2013, 17:58
proxes cf1 kullanıyorum 2011 yılının lastigi sabunoğlu sabun
karsiyakaliozi
05-09-2013, 09:41
konuya yancı olayım bende lastik bakıyorum toyo proxes ts(t1 sport olarak gecen lastikmiş) kullanan yorum yapabilecek varmı arkadaşlar
toyo proxes ts(t1 sport olarak gecen lastikmiş) kullanan yorum yapabilecek varmı arkadaşlar
bir süredir kullanıyorum
Continental SportContact 3'ten geçiş yapmıştım
kuruda veya yağmurda bir acayiplik görmedim
1 kere trackday gördü
özetle normal
tabii benim yorumum
konuya yancı olayım bende lastik bakıyorum toyo proxes ts(t1 sport olarak gecen lastikmiş) kullanan yorum yapabilecek varmı arkadaşlar
Toyo sport olani cok övdü bunlari verip indirimle sport alirim diyordum, kullananlar ayni bokun laciverti diyor.
Sorun sonuçlandı;
Toyo firmasi yol tutus ve fren problemi olduğunu kabul etti ama bunun sebebini benim aracimin lastik hava tablosunda 245/40/18 ebat yazmadığını bu sebeble aracin desteklemedigi bir lastik takıldığı icin 50km ile giderken kopmalar yaşandığını, 40km ile fren yapildiginda kayma oldugunu kabul etti :):):):):):):) yani kacar yol lastik ebatinda bulundu :)
Eger lastik tablusunda 245/40/18 yazan bir araba varsa lutfen bana pm atsin, bos vakti olursa masraflar bana ait olmak uzere bu lastikleri takip toyo yetkilisi ile denemek istiyorum,
Ozaman kapak olacak ama bu sefer fatura plakasi ile arac plakasi farkli derler :)
Audi TT'lerin fabrika çıkışı 18" janta sahip versiyonları var, firmayı daha fazla terletmek istersen bir Audi TT opsiyon listesi katalogu işini görecektir, hele bunu bir de yetkili servisten onaylatırsan bir yazı vb ile o zaman bu dedikleri de geçersiz kalır, vakit varsa denemekte fayda var bence :)
samimi_1983
06-09-2013, 08:58
Herkese merhabalar öncelikle. Lassa Phenoma 16" kullanıyorum ve inanılmaz memnunum. 70 km hızla giderken yağmurlu havada frene ani basmamla ABS devreye bile girmedi ayrıca 240 km gibi hızlarda çok çok güven veriyor . W serisi olmasına rağmen çok sessiz bir lastik. Starmaxlardan sonra Audi' ye bindiğimi anladım. Made in TURKEY. Youtube' da 8. etapta test edilmiş videoları var. Fiyat - performans olarak çok iyi. Potenza serisi kalitesinde
karsiyakaliozi
06-09-2013, 09:01
Herkese merhabalar öncelikle. Lassa Phenoma 16" kullanıyorum ve inanılmaz memnunum. 70 km hızla giderken yağmurlu havada frene ani basmamla ABS devreye bile girmedi ayrıca 240 km gibi hızlarda çok çok güven veriyor . W serisi olmasına rağmen çok sessiz bir lastik. Starmaxlardan sonra Audi' ye bindiğimi anladım. Made in TURKEY. Youtube' da 8. etapta test edilmiş videoları var. Fiyat - performans olarak çok iyi. Potenza serisi kalitesinde
bu lastıkde 19 olsa denerdim turk malı sonuçda bridstone argeside var içinde ne yazık 18 den buyuk yok
samimi_1983
06-09-2013, 17:26
Evet 16-17 ve 18" var galiba. Şiddetle tavsiye ederim
Polo'da 215/35/18 Toyo Proxes4 kullandim, efsane memnundum ben ya cok ilginc geliyor su an yorumlar :)
Lastiklerin tarihini hatirlamiyorum ama 17bindeyken "evet bu lastik bitmis" dedigimi hatirliyorum. Eskiyene kadarsa gercekten cok sasirtici gidiyordu Polo
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.