Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : İntercty İstanbulPark Viraj/ Vites/ Sürat Dengesi



shkodra
05-08-2013, 17:55
http://i40.tinypic.com/29kqgwz.jpg

Ben cahil böyle bir çalışma yaptım.
Sadece kendime veya kendimize teorik yönden doğru yolu bulmak için. Pratikte herşey değişebilir.
Belki bu konuda tecrübe sahibi olanlar istanbulpark pistini en doğru en hızlı ve en güvenli şekilde dönmek için bana veya bize yardımcı olurlar.

Burdaki örnek çalışmadır her isteyen buna katkı sağlayabilir. Hatalarımı mantıklı bir şekilde düzeltenlere şimdiden teşekkür ederim

Armageddon
05-08-2013, 18:10
Çok güzelmiş. Hangi araçlar için geçerli ki bu acaba? Porsche Cuplarmış gibi geldi bana... Ben de böylece bazı virajlarda büyük ihtimal gereksiz vites düşürdüğümü görmüş oldum :icon_tup:

PROMINENT
05-08-2013, 18:28
bugün 11 i 210 220 üzeri hangi araba dönecek ?

SubieGuy
05-08-2013, 18:43
8. virajı 200le dönüp 9.viraja gelmeden 280 yapan araba, 11. virajda 350 yapar, hala 280 yazıyorsa ful kesicide gidiyor demektir.

Bana o 280ler normal cup mup için fazla geldi, sanki 280de limitörlü F1 gibi birşey için bu hızlar...

Onrcn
05-08-2013, 18:45
3 e gelmeden 280 goren arac F1 den baska birsey olamaz sanirim.

M3CSL
05-08-2013, 18:45
GT3 RS filan doner belki:D
Hizlarda cogu mantiksiz 3. viraja biz 100 le giriyoruz yani cogu araclar, oraya 200 yazilmis, 8 filan normal ortalama 130 140 arasi 1.5 kati yazmislar yani 200de o normal hadi, 4,5 virajlar f1se arac daha hizli girilmeli o zaman..

Armageddon
05-08-2013, 18:53
bugün 11 i 210 220 üzeri hangi araba dönecek ?

Ben yanlış hatırlamıyorsam orada 200 civarıydım, düzgün lastikle belki 210 olurdu...


8. virajı 200le dönüp 9.viraja gelmeden 280 yapan araba, 11. virajda 350 yapar, hala 280 yazıyorsa ful kesicide gidiyor demektir.

Bana o 280ler normal cup mup için fazla geldi, sanki 280de limitörlü F1 gibi birşey için bu hızlar...

Evet haklısın, ben start finishde cup geçmiştim birtane, 280 falan hikaye bizler için orada. Ben 4e atıp hemen sonra yavaşlıyorum, yani 230-240 gibi...

shkodra
05-08-2013, 19:30
Arkadaşlar lütfen bilimsel açıdan gelişim için olumlu bir şey yazalım.
Hangi virajı, hangi vitesle ve hangi sürat ile dönmemiz gerektiğini tartışalım.
Hep beraber doğruyu bulalım sonra ben projeyi ona göre düzeltirim.
Ben bu çalışma doğrudur demiyorum .

Zero
05-08-2013, 19:33
Metin amca bu haritadan anlıyorum ki siz 2:12altında dönüp Buğra dan ömür boyu ücretsiz pist hakkını kapmayı kafaya koymuşsunuz.Ama bence hem düzlük hemde virajlar için biraz fazla yüksek süratler ön görmüşsünüz.Şu 280 ler bir çok düzlükte yazıyor hem çoğu aracın ibresinde bile bulunmayan hızlar hemde uzun ve kısa düzlükler için 280 yani aynı süratı yazmışsınız biraz iyimser bir tahmin.Misal sizin 280yazdığınız start finish te ben 180civarı frenaja geçmek zorunda kalıyorum.Yine arka düzlükte yani 11de tam gaz 5te 170le girip rampa yukarı hız sabitken aşağı doğru inişe geçtiğinde 210civarı gördüm hadi çok iyimser olalım geç fren falan 220diyelim ki mümkün değil kendi aracım adına orda 280gören araç durmaz ne olursa olsun(yol araçları için görüşüm bu yönde).Bence biraz hızları düşürmeliyiz haritada.

shkodra
05-08-2013, 19:40
Zeki teşekkür ederim. Dediklerini değerlendiricem.
Herkesin yazacaklarından sonra ortak bir proje hazırlayıp konunun sonunda tekrar yayınlıyacağım.

Tecrübe sahibi arkadaşlar lütfen yazın bilgi aktarın.

PROMINENT
05-08-2013, 19:40
Ben yanlış hatırlamıyorsam orada 200 civarıydım, düzgün lastikle belki 210 olurdu...



Evet haklısın, ben start finishde cup geçmiştim birtane, 280 falan hikaye bizler için orada. Ben 4e atıp hemen sonra yavaşlıyorum, yani 230-240 gibi...

zaten 458 de 215 civarı 15 18 arası.. daha ne olsun...bunlar f1 süreleri..

Armageddon
05-08-2013, 19:44
Arkadaşlar lütfen bilimsel açıdan gelişim için olumlu bir şey yazalım.
Hangi virajı, hangi vitesle ve hangi sürat ile dönmemiz gerektiğini tartışalım.
Hep beraber doğruyu bulalım sonra ben projeyi ona göre düzeltirim.
Ben bu çalışma doğrudur demiyorum .

Ben de fotoğrafı biryerden aldınız sandım da hangi araç olduğunu anlamaya çalışıyordum :) Pistin piri olan arkadaşlar doğru yorumu yaparlar o zaman :icon_tup:

gökberk
05-08-2013, 19:46
Yol araçlar için düzlükte 150 - 160vs yapılsa 1.viraj 85+ üzeri dönülse 13.viraj 60 - 70 ile dönülüyor sanırım. Tabi piste çıkanlar daha iyi bilir.
Benim de kafamda böyle bir tablo oluştu.

Zero
05-08-2013, 19:48
Zeki teşekkür ederim. Dediklerini değerlendiricem.
Herkesin yazacaklarından sonra ortak bir proje hazırlayıp konunun sonunda tekrar yayınlıyacağım.

Tecrübe sahibi arkadaşlar lütfen yazın bilgi aktarın.


Birde şu var fwd rwd awd hepsi farklı virajlarda çok farklı tepkiler ve hızlar görüyor.Onuda şöyle örneklendireyim ben start finishten önceki yani 12-13-14te aracım önden çekişli olduğundan ve yine önden motorlu olduğundan aracın çizgisi saçmalamasın diye büyük çaba harcarken arkadan itişli bir araç misalen videodan izledim djhellfire nickli Onur orayı benden çok daha rahat döndü bende 8de çok rahatken mesela açı ve eğimle alakalı olarak arkadan itişliler daha tedirgin.Ama bu çalışma ortalama bir vites ve hız belirlemek açısından faydalı olur.

Yiğit Ş.
05-08-2013, 19:49
yanlış hatırlamıyorsam F1 için bu şema. yol araçları için pek kıstas olmaz.

shkodra
05-08-2013, 19:51
Yol araçlar için düzlükte 150 - 160vs yapılsa 1.viraj 85+ üzeri dönülse 13.viraj 60 - 70 ile dönülüyor sanırım. Tabi piste çıkanlar daha iyi bilir.
Benim de kafamda böyle bir tablo oluştu.

Bence bu dediklerin az.
Ben turbosuz 100 ün altına düşmedim 180 in üstünede çıkamadım.

gökberk
05-08-2013, 19:53
Muhtemelen..
Bir de Utku Uzunoğlu var pistte çalışan.
Onun da ekleyeceklerini merak ediyorum.

shkodra
05-08-2013, 19:54
yanlış hatırlamıyorsam F1 için bu şema. yol araçları için pek kıstas olmaz.

Akıllar karışmasın diye orijinal şemayı yayınlamıyorum ordaki hızlar çok daha yüksek. Bu benim çalışmam.

volume81
05-08-2013, 19:59
F10 525D xdrive ile 11. virajı 195-200 ile döndüm full limit'deydim :)

PROMINENT
05-08-2013, 20:08
aynen bende 530d ile (xdrive değil) 190 195 arası döndüm ki limitteydi.zaten anca okadar hızlanıyor oraya kadar :)

shkodra
05-08-2013, 20:14
Ben de fotoğrafı biryerden aldınız sandım da hangi araç olduğunu anlamaya çalışıyordum :) Pistin piri olan arkadaşlar doğru yorumu yaparlar o zaman :icon_tup:


( şahsın gözüne ışık tutarak sorar ) Kaçmak yok pistin piri olan sensin tüm bildiklerini açıkla..yoksa değişik yöntemler kullanmaya beni mecbur etme..

Kahn23
05-08-2013, 20:26
Ben de fotoğrafı biryerden aldınız sandım da hangi araç olduğunu anlamaya çalışıyordum :) Pistin piri olan arkadaşlar doğru yorumu yaparlar o zaman :icon_tup:

Burda bence sen dahil 997TT Murat,bah,Buğra,EM999 Emir, Ghibli06 Bülent hızlı süreler yaptığı ve herkesten fazla tur atıp pisti daha iyi tanıdıklarından en iyi bilgi onlardan geliyor gibi.;)

shkodra
05-08-2013, 20:57
http://i44.tinypic.com/2j0bk82.jpg
Bu nasıl..

Schumi
05-08-2013, 21:04
Vakit bulduğum 1-2 gün içerisinde bunun ile baya alakalı faydalı olduğunu düşündüğüm bir konu açacağım.

Low-Rider
05-08-2013, 21:06
Vakit bulduğum 1-2 gün içerisinde bunun ile baya alakalı faydalı olduğunu düşündüğüm bir konu açacağım.

Split marker'ları tam viraj giriş çıkışlarına koyarsak canavar olur, senin daha önce yaptığın tam olarak viraja girişleri göstermiyor

Schumi
05-08-2013, 21:18
Çok oluncada Cem dallaması beğenmedi. :D Önceden 20 ye yakındı markerlar. Neyse ben konuyu açayım isteyen istediği kadar marker koyar.

Low-Rider
05-08-2013, 21:19
Ya sen güzel bir marker yap yine, ben beceremedim telefondan :D Browser'dan da editlemeye izin vermiyor.

ef186
05-08-2013, 22:24
http://i44.tinypic.com/2j0bk82.jpg
Bu nasıl..

Butun suratleri 20 ser km dusurun haritayi tekrar koyun birkac duzeltme daha yapalim uzerinde .

bah
05-08-2013, 22:53
ben pistte giderken kadrana hiç bakamıorm. viteslerden biraz çıkarmaya çalışıorm son haldeki süratlar bnm arabayla yakın gbi ama 5. vitese çıkabildiğim sadece tek yer var o da 10la 12'nin arası. 11'i tam gaz dönüorm hız kesmeden 220 falan olması lazım. 12' de frenaja 260 gbi geliorm. baştan başlamak gerekirse 1'i 2. vites dönüp 2'yi dönmeye başlarken 3'e atıorm 3.viraja 4le gelip 3'e düşüorm sonra 4.viraja 2le giriorm vites atmadan 5'e giriorm 6da apexe açılırken 3'e atıorm. 7'ye 4le gelip 2'ye düşüorm çıkışında tekrar 3'e atıorm. duruma göre 8'e ya 4le girip 2. solda 3e düşüorm ama frensiz ya da baştan 3'le başlıorm. tam 8'in çıkışında apexe gelince 3 bitio. 9 a 4le gelip 2ile dönüorm sonrası 12'ye kadar tam gaz 12den start finishe kadar 2ile dönüorm. yardımcı olur mu bilmiorm ama tabi her arabanın vites oranları döndüğü devir farklı bu leggera için di.

Armageddon
05-08-2013, 23:20
( şahsın gözüne ışık tutarak sorar ) Kaçmak yok pistin piri olan sensin tüm bildiklerini açıkla..yoksa değişik yöntemler kullanmaya beni mecbur etme..



Burda bence sen dahil 997TT Murat,bah,Buğra,EM999 Emir, Ghibli06 Bülent hızlı süreler yaptığı ve herkesten fazla tur atıp pisti daha iyi tanıdıklarından en iyi bilgi onlardan geliyor gibi.;)

Ben 3 kez piste çıktım pir olmaktan çok uzağım bence :D Ama yine de nerede kaç yapıyormuşum bir şekilde bulup burada paylaşayım...


ben pistte giderken kadrana hiç bakamıorm. viteslerden biraz çıkarmaya çalışıorm son haldeki süratlar bnm arabayla yakın gbi ama 5. vitese çıkabildiğim sadece tek yer var o da 10la 12'nin arası. 11'i tam gaz dönüorm hız kesmeden 220 falan olması lazım. 12' de frenaja 260 gbi geliorm. baştan başlamak gerekirse 1'i 2. vites dönüp 2'yi dönmeye başlarken 3'e atıorm 3.viraja 4le gelip 3'e düşüorm sonra 4.viraja 2le giriorm vites atmadan 5'e giriorm 6da apexe açılırken 3'e atıorm. 7'ye 4le gelip 2'ye düşüorm çıkışında tekrar 3'e atıorm. duruma göre 8'e ya 4le girip 2. solda 3e düşüorm ama frensiz ya da baştan 3'le başlıorm. tam 8'in çıkışında apexe gelince 3 bitio. 9 a 4le gelip 2ile dönüorm sonrası 12'ye kadar tam gaz 12den start finishe kadar 2ile dönüorm. yardımcı olur mu bilmiorm ama tabi her arabanın vites oranları döndüğü devir farklı bu leggera için di.

Viteslerin benim kullandıklarımla aşağı yukarı aynı gibi... Ama dediğin gibi vites oranlarımız illa ki farklıdır. Senin 2yle döndüğün yerlerde ben de genelde 2. viteste oluyorum. 3. vitesle dönersem nasıl olur onu deneyeceğim bir dahaki pist gününde bakalım :)

Armageddon
05-08-2013, 23:33
Bir video koyabilirim, ilk turda çektiğimiz video, daha sonra copilotumu indirdiğim için başka video yok maalesef :)

http://www.techturkey.com/forum/videolar/161757-corvette-z06-1-agustos-istanbulpark.html

bah
05-08-2013, 23:38
armağan bence vitese göre viraj ezberlemek yanlış abi araba o an ne istiosa onu vermek lazım vitese göre referans alma bnce kendine. benden sana ufak bi tavsiye bnde bi profosyenelden duymuştum "baktığın yere gidersin" pist üzerinde görebildiğin en uzak apexe bak hep. sonrasında araba ne istiosa onu ver. sonuçta f1 sürücüleri bile hep aynı turu atamıo.

azrail
05-08-2013, 23:39
Çok oluncada Cem dallaması beğenmedi. :D Önceden 20 ye yakındı markerlar. Neyse ben konuyu açayım isteyen istediği kadar marker koyar.

hacı benimkini silim deme siz ne yapıyorsanız yapın :D

ef186
05-08-2013, 23:40
ben pistte giderken kadrana hiç bakamıorm. viteslerden biraz çıkarmaya çalışıorm son haldeki süratlar bnm arabayla yakın gbi ama 5. vitese çıkabildiğim sadece tek yer var o da 10la 12'nin arası. 11'i tam gaz dönüorm hız kesmeden 220 falan olması lazım. 12' de frenaja 260 gbi geliorm. baştan başlamak gerekirse 1'i 2. vites dönüp 2'yi dönmeye başlarken 3'e atıorm 3.viraja 4le gelip 3'e düşüorm sonra 4.viraja 2le giriorm vites atmadan 5'e giriorm 6da apexe açılırken 3'e atıorm. 7'ye 4le gelip 2'ye düşüorm çıkışında tekrar 3'e atıorm. duruma göre 8'e ya 4le girip 2. solda 3e düşüorm ama frensiz ya da baştan 3'le başlıorm. tam 8'in çıkışında apexe gelince 3 bitio. 9 a 4le gelip 2ile dönüorm sonrası 12'ye kadar tam gaz 12den start finishe kadar 2ile dönüorm. yardımcı olur mu bilmiorm ama tabi her arabanın vites oranları döndüğü devir farklı bu leggera için di.

Bahattin senin çizgin pistte birhayli oturdu . tur zamanlarına baktığımda soğutma turların hariç sürelerin arasında oynayan en fazla yarım saniye değişiyor sıkı turların . Bu tempoyu tutturmak için o pistte senin gibi 500 tur atmak lazım zaman kasarak :D

Bakalım yeni malzemeler geldiğinde ne çıkıcak ben kendi rekorunu tekrar egale edeceğini düşünüyorum .

Armağan sana gelince senin pistte daha çook tura ihtiyacın var otomobilin hızlı seninde hızlanman için pisti daha çok tanımalısın zamanla gelişicek keyifli süreler gelecek senden de bahattin kadar çizgin oturduğunda en iyi zamana aday olduğunu düşünüyorum o otomobille ( tabi konuştuğumuz basit ama önemli ufak tefek ayarları yabana atmadan )
.

Murat sen zaten suyunu çıkarttın yeni otomobilinle ne olacak Acaba Emir 458 le gelip seni kızdırıp keyfimizi yerine getirecekmi onuda hepberaber göreceğiz :D

Emir senin zamanın iyileşti ama bu bir ölçü değil pistte farkedemedim ancak videoyu izlediğimde önemli 3 ayrı nokktada çizginin doğru olmadığını düşünüyorum ki bu ciddi saniye kazandıran noktalar . Fren noktan bazıyerlerde geç ve geç fren çıkış hızını düşürüyor bir sonraki pist gününde bikaç ufak taktikle denediğinde neler çıkar çok merak ediyorum . Scu güzel başarılı sende piste alışıyosun artık murarın uykuları kaçar :D şaka murat şaka :D hahahaha

ef186
05-08-2013, 23:41
Bir video koyabilirim, ilk turda çektiğimiz video, daha sonra copilotumu indirdiğim için başka video yok maalesef :)

http://www.techturkey.com/forum/videolar/161757-corvette-z06-1-agustos-istanbulpark.html

Bendeki goproda görüntün yokmu başka ?
Yarın sende olur koyarsın onlarıda .

Armageddon
05-08-2013, 23:42
armağan bence vitese göre viraj ezberlemek yanlış abi araba o an ne istiosa onu vermek lazım vitese göre referans alma bnce kendine. benden sana ufak bi tavsiye bnde bi profosyenelden duymuştum "baktığın yere gidersin" pist üzerinde görebildiğin en uzak apexe bak hep. sonrasında araba ne istiosa onu ver. sonuçta f1 sürücüleri bile hep aynı turu atamıo.

Sağolasın :icon_tup: Yok vitese göre viraj ezberlemek değil de bazı virajlar var, 2ye mi düşüp dönsem yoksa 3te mi kalsam daha iyi olur onu tam kestiremiyorum. 2ye düşüp motor frenini kullanmak da cazip geliyor ama 3te dönersem de sanki daha üstte kalabilecekmişim gibi geliyor, onu tam çözemedim :beuj:


Bendeki goproda görüntün yokmu başka ?
Yarın sende olur koyarsın onlarıda .

Yok Buğracım ya, civata eksik olduğu için hiç takamadım ben onu... Zaten o yüzden kaskın içindeydi :D

ef186
05-08-2013, 23:52
Sağolasın :icon_tup: Yok vitese göre viraj ezberlemek değil de bazı virajlar var, 2ye mi düşüp dönsem yoksa 3te mi kalsam daha iyi olur onu tam kestiremiyorum. 2ye düşüp motor frenini kullanmak da cazip geliyor ama 3te dönersem de sanki daha üstte kalabilecekmişim gibi geliyor, onu tam çözemedim :beuj:



Yok Buğracım ya, civata eksik olduğu için hiç takamadım ben onu... Zaten o yüzden kaskın içindeydi :D

Deme yaa :( söleseydinya bizde bolca ekipman vardı gopro için :(

bah
05-08-2013, 23:56
aslında vakit olsa eğitim kovalamak lazım abi.. avrupaya git gel bi ton iş sonuçta meslek deil hobby için yapıorz . güzel bi academy açılsada burda talebesi olsak ya da california superbike gbi birileri gelse. ben izmire ümit abinin oraya bi gitmeyi düşünüorm

Armageddon
05-08-2013, 23:59
aslında vakit olsa eğitim kovalamak lazım abi.. avrupaya git gel bi ton iş sonuçta meslek deil hobby için yapıorz . güzel bi academy açılsada burda talebesi olsak ya da california superbike gbi birileri gelse. ben izmire ümit abinin oraya bi gitmeyi düşünüorm

Güzel bir organizasyon yapsalar da birlikte gitsek, güzel olur :)

-ER-
06-08-2013, 00:00
bugün 11 i 210 220 üzeri hangi araba dönecek ?

11. virajı ben bile! bile yani :D 190-200 le dönüyorumçünkü zaten tatlı bir viraj sıkıntı yokta diğer yerler biraz yüksek hız yani şu bi proram vardı pace log mu race data mı ne onu kayıt edip görmek lazım

bah
06-08-2013, 00:00
Güzel bir organizasyon yapsalar da birlikte gitsek, güzel olur :)

valla olsa da gitsek. anlattım ya sana motor için katıldım başıyla sonu geceyle gündüz gibiydi

ef186
06-08-2013, 00:03
aslında vakit olsa eğitim kovalamak lazım abi.. avrupaya git gel bi ton iş sonuçta meslek deil hobby için yapıorz . güzel bi academy açılsada burda talebesi olsak ya da california superbike gbi birileri gelse. ben izmire ümit abinin oraya bi gitmeyi düşünüorm


Güzel bir organizasyon yapsalar da birlikte gitsek, güzel olur :)

İstanbulparkta yakında eğitim planlıyorum ki zaten pistinde bu konuda çalışmaları var ;)
Ayrıca Ümit abiye nezaman gidiyoruz onu söleyin bana konuşalım ben o işi planlarım atlar gideriz izmire ben gittim geçen aylarda çok keyif aldım programlayalım bahattin askere gitmeden gidelim ?

PROMINENT
06-08-2013, 00:04
11. virajı ben bile! bile yani :D 190-200 le dönüyorumçünkü zaten tatlı bir viraj sıkıntı yokta diğer yerler biraz yüksek hız yani şu bi proram vardı pace log mu race data mı ne onu kayıt edip görmek lazım

e tamam normal..ama 215 218 220 max dönülüyor zaten o araba ki yukarıda lp lambo 220 civarı demiş...tapa gaz gelip...zaten daha fazla hızla gelmek çok da mümkün değil oraya..

bah
06-08-2013, 00:06
valla güzel olur biraz serinlesin havalar bi haftasonu kaçalım size uyan bi vakitte. bnm eylül 1den itibaren askere gidene kadar zaman sıkıntım yok.

Armageddon
06-08-2013, 00:08
İstanbulparkta yakında eğitim planlıyorum ki zaten pistinde bu konuda çalışmaları var ;)
Ayrıca Ümit abiye nezaman gidiyoruz onu söleyin bana konuşalım ben o işi planlarım atlar gideriz izmire ben gittim geçen aylarda çok keyif aldım programlayalım bahattin askere gitmeden gidelim ?

Bahattin askere mi gidiyor? Tüh!!! Ne zaman gidiyorsun? Kısa dönem yapıp gelsen bari...

Buğra Ümit abilere ne zaman gitmek mantıklı hafta sonları olur heralde normalde değil mi?? Onlar veriyor mu eğitim nasıl ki programları??

ef186
06-08-2013, 00:21
Bahattin askere mi gidiyor? Tüh!!! Ne zaman gidiyorsun? Kısa dönem yapıp gelsen bari...

Buğra Ümit abilere ne zaman gitmek mantıklı hafta sonları olur heralde normalde değil mi?? Onlar veriyor mu eğitim nasıl ki programları??

Hafta içi sonu farketmez bir ortak tarih ayarlar gideriz biz bize . Ümit abi kendisi eğitim veriyor .

Detayları konuşuruz zaten Bahti Sinanla konuş o da gelsin gidiş gelişimizde havada söförlük yapar :D hahahhaha

ef186
06-08-2013, 00:23
11. virajı ben bile! bile yani :D 190-200 le dönüyorumçünkü zaten tatlı bir viraj sıkıntı yokta diğer yerler biraz yüksek hız yani şu bi proram vardı pace log mu race data mı ne onu kayıt edip görmek lazım

Erel o konuda bir ufak hatan olabilirmi ? 150- 160 sanki daha doğru olabilir gibi geldi bana ?

997TT
06-08-2013, 00:30
Her aracin limiti farkli. Hic bir sekilde virajlaea su hizda girmeliyiz diye kategorize edemeyiz.
Bir otomobil ustunde konusulabilir ancak.
İzmire gidin mutlaka,yol otomobili rekoru bende,60,003 sec ile ;)
İnsallah agustos sonu bur seyler alicagim...

ef186
06-08-2013, 00:32
Her aracin limiti farkli. Hic bir sekilde virajlaea su hizda girmeliyiz diye kategorize edemeyiz.
Bir otomobil ustunde konusulabilir ancak.
İzmire gidin mutlaka,yol otomobili rekoru bende,60,003 sec ile ;)
İnsallah agustos sonu bur seyler alicagim...

Emirrrr duy duy :D

Hadi murat zaman geçiyo erkene çek şunu 2013 olsun yahu ne olucak ....

Armageddon
06-08-2013, 00:36
Her aracin limiti farkli. Hic bir sekilde virajlaea su hizda girmeliyiz diye kategorize edemeyiz.
Bir otomobil ustunde konusulabilir ancak.
İzmire gidin mutlaka,yol otomobili rekoru bende,60,003 sec ile ;)
İnsallah agustos sonu bur seyler alicagim...

Bir de İzmir pisti mi çıktı :D Oraya oradaki bir araçla çıkarım ancak :)

ef186
06-08-2013, 00:40
Bir de İzmir pisti mi çıktı :D Oraya oradaki bir araçla çıkarım ancak :)


Zaten izmirde araç var oraya kendimiz gidicez okadar vetteyi getirmeye gerek yok ;)

Armageddon
06-08-2013, 00:45
Zaten izmirde araç var oraya kendimiz gidicez okadar vetteyi getirmeye gerek yok ;)

Süper, detayları konuşalım telefonda ararım seni yarın konuşuruz :)

bah
06-08-2013, 00:59
Hafta içi sonu farketmez bir ortak tarih ayarlar gideriz biz bize . Ümit abi kendisi eğitim veriyor .

Detayları konuşuruz zaten Bahti Sinanla konuş o da gelsin gidiş gelişimizde havada söförlük yapar :D hahahhaha

Valla onunda canina minnet :)

ef186
06-08-2013, 01:10
Valla onunda canina minnet :)

Nikotinbantları benden :D

shkodra
06-08-2013, 07:47
http://i44.tinypic.com/282ga3n.jpg


Bundan aşağı sermayesi kurtarmaz fakat o'da sizin güzel hatırınız için bu seferlik böyle olsun.

-ER-
06-08-2013, 09:30
Erel o konuda bir ufak hatan olabilirmi ? 150- 160 sanki daha doğru olabilir gibi geldi bana ?

Yok eminim hızlanıyorum arabam o kadar da yavaş değil yahu :D Nasıl eminim çünkü orada gaz kesiyodum sonraki turlar Göki vardı yanımda kaçla girdik falan muhabbeti olmuştu oradan eminim.

Low-Rider
06-08-2013, 09:37
Yok eminim hızlanıyorum arabam o kadar da yavaş değil yahu :D Nasıl eminim çünkü orada gaz kesiyodum sonraki turlar Göki vardı yanımda kaçla girdik falan muhabbeti olmuştu oradan eminim.

11.viraj dönülüyor o hızlarda bende 180-185 giriyorum biraz daha artabilir hız bir önce ki virajdan çıkış hızına göre

ukku
06-08-2013, 09:52
Ben yorum yapmayayım.. :D

shkodra
06-08-2013, 10:27
Ben yorum yapmayayım.. :D

208 GTİ Utku Uzunoğlu isimli bir video izledim. Eğer sen isen bence yorum yap.
O videoda kullandığın araba sana yeterli gelmiyor. Senin pilotajına bence daha hızlı bir araba lazım gibi.
Sen korkmadan ve kontrollu asılıyorsun fakat araba gitmiyor.

Low-Rider
06-08-2013, 10:30
Aynen Utku, en deneyimlilerden birisin sen. Bir çok otomobille turladın ortalama hızları söyleyebilirsin

ukku
06-08-2013, 10:47
Israrlara dayanamıyorum :D

Boş pistte ve temiz bi gidiş videosu ekleyeyim. Belki izleyenler olmuştur, kendi arabam olduğu için limit gidiş değil.
Standart Polo GTI ile 2.40.450.

Pa1iBA0X2vU

Polo GTI / İstanbul Park - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Pa1iBA0X2vU)


Her virajdaki hızı bilmiyorum, kabataslak yazmaya çalışayım, belki videoda ibreden de okunabilir. Ancak şunu söyleyebilirim, ilk mesajdaki şemadaki hızlar pek gerçeği yansıtmıyor.

Yol lastikli ve standart-standarda yakın araçlar için şu hızları kullanıyoruz diyebilirim;

Altını çizeyim, bunlar viraja giriş hızları.

1. viraj: 80-90 civarı
2. viraj: Hiç kaldırmadan, araç kaça ulaşabilirse :)
3. viraj: 100-110 civarı
4. viraj: Okuyamadım ama yavaş :) 80 civarı sanırım
5. viraj: 100-110 civarı
6. viraj: 5'ten gelişine bağlı olarak 110-120
7. viraj: 80-85 civarı
8. viraj: 130-140 giriş, 150-160 çıkış
9. viraj: 80-90 civarı
10. viraj 9'dan çıkışa bağlı olarak kaldırmadan
11. viraj: Otomobil kaça çıkabiliyorsa. Hiç kaldırmadan.
12. viraj: 65-70 civarı
13. viraj: 65-70 civarı
14. viraj: 70-80 civarı

ukku
06-08-2013, 10:53
Dijital hız göstergeli bir araçla çektiğimiz bir video daha ekliyorum, bunda hızlar daha net okunuyor.

4jq8hZodP0E

Volvo V40 T3 İstanbul Park - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=4jq8hZodP0E)

M3CSL
06-08-2013, 12:18
Utkunun yazdigi hizlar gercegi yansitiyor sonunda:D

1. ve 3, viraja 100 un uzerinde girmek icin slick kivaminda lastik lazim.. yoksa hakki 1 in 90 3 un 105 filan.. apex hizlari..

shkodra
06-08-2013, 16:30
http://i39.tinypic.com/t89ag0.jpg

Konun toplamının son hali.
Şimdi sizce bu şekilde giden bir otomobilin ortalama sürati ve pist tamamlama süresi ne olur.

M3CSL
06-08-2013, 23:45
foto gozukmuyor..

volume81
07-08-2013, 00:11
utku abinin hızlara +5 eklersek limit olur sanırım :)

diğer türlü 1 viraj'a gereğinden hızlı girdiğinizde apex çizgisi bozuluyor 11. viraj'a stock araçla dip gaz girilir :)

ef186
07-08-2013, 00:16
http://i39.tinypic.com/t89ag0.jpg

Konun toplamının son hali.
Şimdi sizce bu şekilde giden bir otomobilin ortalama sürati ve pist tamamlama süresi ne olur.

bunu sabah görsem bugün pistte dener size sölerdim ancak sanırım bayram sonrasına kadar doğru bilgi veremem pek mümkün değil . Bu limitlerin üzerinde bir otomobille ama bu süratlerde piste çıkar transponder bilgisi verebilirim .

ancak 10 11 12 de hız kısmı biraz hatalı sanki orda lineer bir artma olması lazım yani 180 200 220+ fren anı ile bitiş ortalama üzeri otomobiller için daha doğru .

Armageddon
07-08-2013, 01:09
( şahsın gözüne ışık tutarak sorar ) Kaçmak yok pistin piri olan sensin tüm bildiklerini açıkla..yoksa değişik yöntemler kullanmaya beni mecbur etme..

2 Haziran pist günündeki videoya bakıp, bazı yerlerde son pist gününü ekleyip bazı değerler çıkartmaya çalıştım, yanlışlar olabilir...

1. viraj 85-90
2. viraj 140
3. viraj 95 (burayı iyileştirmem gerekiyor, yanlışı gördüm viraj sonunu görmediğim için çıkışı tam ayarlayamıyormuşum)
4. viraj 80
5. viraj 80-85
6. viraj 140-150
7. viraj 95-100
8. viraj 130 civarı
9. viraj 85-90
10. viraj 130-135
11. viraj 200 civarı
Arka düzlük 260
12. viraj 70
13. viraj 65
Start finish 230-240 civarı

Daha gelişeceğiz inşallah :)

gökberk
07-08-2013, 03:07
Her virajdaki hızı bilmiyorum, kabataslak yazmaya çalışayım, belki videoda ibreden de okunabilir. Ancak şunu söyleyebilirim, ilk mesajdaki şemadaki hızlar pek gerçeği yansıtmıyor.

Yol lastikli ve standart-standarda yakın araçlar için şu hızları kullanıyoruz diyebilirim;

Altını çizeyim, bunlar viraja giriş hızları.

1. viraj: 80-90 civarı
2. viraj: Hiç kaldırmadan, araç kaça ulaşabilirse :)
3. viraj: 100-110 civarı
4. viraj: Okuyamadım ama yavaş :) 80 civarı sanırım
5. viraj: 100-110 civarı
6. viraj: 5'ten gelişine bağlı olarak 110-120
7. viraj: 80-85 civarı
8. viraj: 130-140 giriş, 150-160 çıkış
9. viraj: 80-90 civarı
10. viraj 9'dan çıkışa bağlı olarak kaldırmadan
11. viraj: Otomobil kaça çıkabiliyorsa. Hiç kaldırmadan.
12. viraj: 65-70 civarı
13. viraj: 65-70 civarı
14. viraj: 70-80 civarı

Bu adamı bekliyordum :)



Yol araçlar için düzlükte 150 - 160vs yapılsa 1.viraj 85+ üzeri dönülse 13.viraj 60 - 70 ile dönülüyor sanırım. Tabi piste çıkanlar daha iyi bilir.
Benim de kafamda böyle bir tablo oluştu.

mkerim
07-08-2013, 08:23
Israrlara dayanamıyorum :D

Boş pistte ve temiz bi gidiş videosu ekleyeyim. Belki izleyenler olmuştur, kendi arabam olduğu için limit gidiş değil.
Standart Polo GTI ile 2.40.450.

Pa1iBA0X2vU

Polo GTI / İstanbul Park - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Pa1iBA0X2vU)


Her virajdaki hızı bilmiyorum, kabataslak yazmaya çalışayım, belki videoda ibreden de okunabilir. Ancak şunu söyleyebilirim, ilk mesajdaki şemadaki hızlar pek gerçeği yansıtmıyor.

Yol lastikli ve standart-standarda yakın araçlar için şu hızları kullanıyoruz diyebilirim;

Altını çizeyim, bunlar viraja giriş hızları.

1. viraj: 80-90 civarı
2. viraj: Hiç kaldırmadan, araç kaça ulaşabilirse :)
3. viraj: 100-110 civarı
4. viraj: Okuyamadım ama yavaş :) 80 civarı sanırım
5. viraj: 100-110 civarı
6. viraj: 5'ten gelişine bağlı olarak 110-120
7. viraj: 80-85 civarı
8. viraj: 130-140 giriş, 150-160 çıkış
9. viraj: 80-90 civarı
10. viraj 9'dan çıkışa bağlı olarak kaldırmadan
11. viraj: Otomobil kaça çıkabiliyorsa. Hiç kaldırmadan.
12. viraj: 65-70 civarı
13. viraj: 65-70 civarı
14. viraj: 70-80 civarı


bunlar giriş hızları tamam anladık. giren arabalar virajdan çıkmışmı çıktı ise daha hızlanarakmı çıktı yoksa hız kaybederekmi çıktı.
VİRAJA NASIL GİRDİĞİN DEĞİL NASIL ÇIKTIĞIN ÖNEMLİ hani ustalar böyle söyler diye söyledim.

Kahn23
07-08-2013, 08:26
Tork'u yüksek olan araçların ben çok fazla güç kaybedeceğini zannetmiyorum.

mmustu
07-08-2013, 08:28
bunlar giriş hızları tamam anladık. giren arabalar virajdan çıkmışmı çıktı ise daha hızlanarakmı çıktı yoksa hız kaybederekmi çıktı.
VİRAJA NASIL GİRDİĞİN DEĞİL NASIL ÇIKTIĞIN ÖNEMLİ hani ustalar böyle söyler diye söyledim.

videoyu seyretmedinmi abi ?

ukku
07-08-2013, 09:02
videoyu seyretmedinmi abi ?

Muştu abiye katılıyorum, videoya bakarsanız giriş hızlarının apexe kadar hiç düşmediğini, çıkışa doğru artarak ilerlediğini görürsünüz :)
Hızlı girmek için yüksek süratte girip çıkışında yavaş kaldığım hiç bir viraj yok :)

shkodra
07-08-2013, 10:27
http://i42.tinypic.com/23wnu3d.jpg

Düşüre Düşüre Kuşa Döndü Yürüyerek Daha Hızlı Döneriz.

shkodra
07-08-2013, 10:32
İstanbulpark Ortalama Hız ve Tur Süreleri

En hızlı tur F1
5.375 m..... 230 km..... 1,25 dk

5.375 m..... 100 km..... 3,00 dk

5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk

5.375 m..... 200 km..... 1,30 dk

ef186
07-08-2013, 11:40
http://i42.tinypic.com/23wnu3d.jpg

Düşüre Düşüre Kuşa Döndü Yürüyerek Daha Hızlı Döneriz.

Bu hizlarla donun sonra yururuz birlikte ;)

shkodra
07-08-2013, 14:11
Bence konunun sonuna geldik gibi bu yüzden sizlere bir hikaye anlatayım.

Rahmetli babam 8 yaşında iken Kurtuluş semtinde Allesandro Lemma Demirci Atölyesine çırak olarak girebilmek için bir hafta kapıda beklemiş işe almamışlar yabancıya demircilik sanatını öğretmemek için. Sonra içerden bir usta babamın Arnavut olduğunu anlatmış ta anca çırak olarak almışlar.

Sanat öğrettikçe büyür, bilgi paylaştıkça artar.
Saygılar.

Onrcn
07-08-2013, 15:55
Bence konunun sonuna geldik gibi bu yüzden sizlere bir hikaye anlatayım.

Rahmetli babam 8 yaşında iken Kurtuluş semtinde Allesandro Lemma Demirci Atölyesine çırak olarak girebilmek için bir hafta kapıda beklemiş işe almamışlar yabancıya demircilik sanatını öğretmemek için. Sonra içerden bir usta babamın Arnavut olduğunu anlatmış ta anca çırak olarak almışlar.

Sanat öğrettikçe büyür, bilgi paylaştıkça artar.
Saygılar.

Ne alakasi var simdi bunun konuyla ? Siz ogrenmek istediniz de biz mi sallamadik yoksa siz sacma sapan hizli donerim dediginiz icin millet galeyana mi geldi ? Rahmetli babaniz o demirci atolyesine gidip ben hepinizden daha iyi yaparim deseydi temiz bir de dayak yerdi. Tekrardan Allah rahmet eylesin.

shkodra
07-08-2013, 16:18
Bu hizlarla donun sonra yururuz birlikte ;)

Biz altı çocukluk arkadaşıyız Metin, Çetin, Fiko, Oktay, Remzi, Adnan bunlardan en atletik olanlar Çetin ile Fiko araba ile yarış testinde 40km sürate çıkmışlardı o günlerin hatırasına bunu dedim. ( İnsan 50 yaşına dolu dolu gelince hatırasıda bol oluyor arada bir anlatıyorum hoş sohbet olsun diye kusura bakmayın )

Pistte dönmeye gelince yapacağım fazla bir şey yok aslında sadece ortalama 150km süratin altına inmeyeceğim bu da Escort Rs Cosworth otomobil için çok bir şey değil. Ben sadece beni zorlayacağından korkuyorum.

5.000 m..... 150 km..... 2,00 dk

Onrcn
07-08-2013, 16:26
Ne Escort Cossworth mus be! Onun icin cok birsey degil ama GT3 araclari icin limit oyle mi :D 150km nin altina inmemeyi dusunuyorsaniz belli virajlarda ambulans bulunduralim.

Kahn23
07-08-2013, 16:27
Ne Escort Cossworth mus be! Onun icin cok birsey degil ama GT3 araclari icin limit oyle mi :D 150km nin altina inmemeyi dusunuyorsaniz belli virajlarda ambulans bulunduralim.

Metin abinin içinde uyuyan Yvan Muller var galiba :p

ef186
07-08-2013, 16:43
Biz altı çocukluk arkadaşıyız Metin, Çetin, Fiko, Oktay, Remzi, Adnan bunlardan en atletik olanlar Çetin ile Fiko araba ile yarış testinde 40km sürate çıkmışlardı o günlerin hatırasına bunu dedim. ( İnsan 50 yaşına dolu dolu gelince hatırasıda bol oluyor arada bir anlatıyorum hoş sohbet olsun diye kusura bakmayın )

Pistte dönmeye gelince yapacağım fazla bir şey yok aslında sadece 150km süratin altına inmeyeceğim bu da Escort Rs Cosworth otomobil için çok bir şey değil. Ben sadece beni zorlayacağından korkuyorum.

5.000 m..... 150 km..... 2,00 dk

5.350 mt

eğerki 150 km nin altına düşmeden pisti dönmeyi deneyecekseniz bu bizler içinde rekor olacağından guinessden birilerini çağırmakta fayda var ....

Serhat Y.
07-08-2013, 17:36
ortalama 150km.ile 5.5km lik pistin süresi hesaplanır sanırım denklemlede şuan o kafada değilim, varmıdır hesaplayacak birisi merak ettim süreyi :)

Onrcn
07-08-2013, 17:49
ortalama 150km.ile 5.5km lik pistin süresi hesaplanır sanırım denklemlede şuan o kafada değilim, varmıdır hesaplayacak birisi merak ettim süreyi :)

Yanlis hesaplamadiysam 2 dakikada yazdigi gibi 5km gidebiliyor ortalama 150 ile :D

5350 de 2:05 falan ediyor sanirim yada yakin :D

Serhat Y.
07-08-2013, 17:54
Yanlis hesaplamadiysam 2 dakikada yazdigi gibi 5km gidebiliyor ortalama 150 ile :D

5350 de 2:05 falan ediyor sanirim yada yakin :D

stig yapabilir :)

Cem.B
07-08-2013, 18:12
Yanlis hesaplamadiysam 2 dakikada yazdigi gibi 5km gidebiliyor ortalama 150 ile :D

5350 de 2:05 falan ediyor sanirim yada yakin :D

doğru hesap hacı

Serhat Y.
07-08-2013, 18:42
saglaması geldı tamam :) uzman yaptıysa hesabı dogrudur.

DetailEF
07-08-2013, 18:50
5.350 mt

eğerki 150 km nin altına düşmeden pisti dönmeyi deneyecekseniz bu bizler içinde rekor olacağından guinessden birilerini çağırmakta fayda var ....

Guiness'ten değilde Türk doktorlarına emanet etmekte fayda var gibi bence..

shkodra
07-08-2013, 18:55
Guiness'ten değilde Türk doktorlarına emanet etmekte fayda var gibi bence..

Hayatım boyunca başıma gelenlerde yardımcı olan tüm doktorlara teşekkür ederim.
Onları kaç defa şaşırtığımı bir bilseniz.

Bir keresinde Marmara Üni. Hastanesinde Ameliyattan çıktım sol akciğerime resmen çeşme hortumu gibi bir hortum sokmuşlar ve bir depoya bağlamışlar Dr. Hasan Batırel geldi dediki bu depo devrilirse ölürsün.
Yaptığı ameliyat ile beni hayata döndürdüğü için kendisine teşekkür ederim.

ef186
07-08-2013, 19:01
Bu konusmalar ardindan sizden saglik raporu istemeliyim diye dusunuyorum piste cikmadan ...Bu yazdiklarinizi pistte denemeye kalkarsiniz diye ciddi manada tedirginim yazdiklarinizi espri olarak degerlendiriyorum Metin bey.

shkodra
07-08-2013, 19:40
Arkadaşlar bütün bu boş şeyleri boşverin.
Bakın yarın bayram, hepinizin ramazan bayramı kutlu olsun, sağlık sıhhat mutluluk getirsin. Allah hepimizi nice ramazanlara ve bayramlara eriştirsin.

Onrcn
07-08-2013, 19:42
Oncelikle Allah size akil fikir versin.

OrcunInce
07-08-2013, 22:17
Utku'nun söylediği hızların doğru olduğunu gösteren bir video'da benden.

208 GTi / İstanbul Park / Orçun İnce - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fDAf5IG-tr4)

qatrio
07-08-2013, 23:49
metin abi çok korkuyorum :(

Ayrton Senna
09-08-2013, 20:30
tablo çok enterasan geldi bana,şu kadarını söyleyeyim bir süperspor tablodaki hızlarla dönsün ki mümkün değil (örnek 1-3-4 ve 11 viraj) ! 1:40 yapar :) çok iyimser bir kağıt üstü çalışma olmuş bence.

997TT
10-08-2013, 02:27
Virajdaki en sert nokta ve en dusuk hiza ulastigimiz noktayi almak gerek hiz olarak. Bunun icinde hem hizi hem yolu net girmek gerek videodan.
Konuyu yine 2:10 lara getirmissiniz. En yakin pist gunune cikip neyse gostermenin zamani,yoksa isin ciddiyeti kaciyor.
Eger 2:28 in altina inerseniz,araciniz icin basari olucaktir.

mkerim
10-08-2013, 08:18
Biz altı çocukluk arkadaşıyız Metin, Çetin, Fiko, Oktay, Remzi, Adnan bunlardan en atletik olanlar Çetin ile Fiko araba ile yarış testinde 40km sürate çıkmışlardı o günlerin hatırasına bunu dedim. ( İnsan 50 yaşına dolu dolu gelince hatırasıda bol oluyor arada bir anlatıyorum hoş sohbet olsun diye kusura bakmayın )

Pistte dönmeye gelince yapacağım fazla bir şey yok aslında sadece ortalama 150km süratin altına inmeyeceğim bu da Escort Rs Cosworth otomobil için çok bir şey değil. Ben sadece beni zorlayacağından korkuyorum.

5.000 m..... 150 km..... 2,00 dk

Dayanamadım..........

Bende bir hikaye anlatmadan edemeyeceğim. Yeşilyurt (İstanbul) da oturan bir arkadaşım her sabah sirkeciye gidiş zamanı hakkında bir süre verirdi. (bu adam günümüzde otomobil ve ekipmanları konusunda uzman vs vs biridir) Bu arada bizim arabalar hızlı giden cinsinden kendisininki ise aile tipi az yakan tiplerden. Sürekli bir yarış hali olan bir arkadaşımız. Bazen arkadaşlar arasında birbirimize denk gelince yarış olurdu. Yeşilyurt sirkeci veya dönüş istikametinde yarış ederdik. süreler hep belli idi. Fakat bu arkadaş bazen bizim yarı sürelerimizde gittiğini söyler durudu. En sonunda dinlemekten sıkılınca hesap yapmaya geldi sıra. Bak ...... kardeşim sen diyorsunki 10 dk da o yolu aldım. Tamam kabul ama o zaman senin ortalama hızın 220km oluyor. bu da tamam mı. Karşı taraftan tamam cevabı gelir. Peki anlaştık o zaman. Fakat göz ardı edilen nokta o arkadaşın arabası hiç bir zaman 220 yapmıyorki.. bunu söylediğimde. Verilen cevap. Valla ben gittim işte bilmem...

Şimdi diyeceğim odurki bu kozvort 300 yaptığına göre yaparım dediği sürelerin yarı süresinde de yapar.

AVCIYA RALLİCİYE MOTORCUYA İNANMA :)

Metin bey müsait bir zamanda söyleyin dört lastik ve bir direksiyon alıp yanınıza geleyim.

shkodra
10-08-2013, 09:55
Bu konuda yazdıklarımı alt alta koydum söyleyin bu yazdıklarımın neresinde bir saçmalık veya bir idda var.
Ben cahil böyle bir çalışma yaptım.
Sadece kendime veya kendimize teorik yönden doğru yolu bulmak için. Pratikte herşey değişebilir.
Belki bu konuda tecrübe sahibi olanlar istanbulpark pistini en doğru en hızlı ve en güvenli şekilde dönmek için bana veya bize yardımcı olurlar.

Burdaki örnek çalışmadır her isteyen buna katkı sağlayabilir. Hatalarımı mantıklı bir şekilde düzeltenlere şimdiden teşekkür ederim

Arkadaşlar lütfen bilimsel açıdan gelişim için olumlu bir şey yazalım.
Hangi virajı, hangi vitesle ve hangi sürat ile dönmemiz gerektiğini tartışalım.
Hep beraber doğruyu bulalım sonra ben projeyi ona göre düzeltirim.
Ben bu çalışma doğrudur demiyorum

Zeki teşekkür ederim. Dediklerini değerlendiricem.
Herkesin yazacaklarından sonra ortak bir proje hazırlayıp konunun sonunda tekrar yayınlıyacağım.

Tecrübe sahibi arkadaşlar lütfen yazın bilgi aktarın

Bence bu dediklerin az.
Ben turbosuz 100 ün altına düşmedim 180 in üstünede çıkamadım.

Akıllar karışmasın diye orijinal şemayı yayınlamıyorum ordaki hızlar çok daha yüksek. Bu benim çalışmam.

( şahsın gözüne ışık tutarak sorar ) Kaçmak yok pistin piri olan sensin tüm bildiklerini açıkla..yoksa değişik yöntemler kullanmaya beni mecbur etme..

Bundan aşağı sermayesi kurtarmaz fakat o'da sizin güzel hatırınız için bu seferlik böyle olsun.

208 GTİ Utku Uzunoğlu isimli bir video izledim. Eğer sen isen bence yorum yap.
O videoda kullandığın araba sana yeterli gelmiyor. Senin pilotajına bence daha hızlı bir araba lazım gibi.
Sen korkmadan ve kontrollu asılıyorsun fakat araba gitmiyor

Konun toplamının son hali.
Şimdi sizce bu şekilde giden bir otomobilin ortalama sürati ve pist tamamlama süresi ne olur.

Düşüre Düşüre Kuşa Döndü Yürüyerek Daha Hızlı Döneriz.

İstanbulpark Ortalama Hız ve Tur Süreleri
En hızlı tur F1
5.375 m..... 230 km..... 1,25 dk
5.375 m..... 100 km..... 3,00 dk
5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk
5.375 m..... 200 km..... 1,30 dk

Bence konunun sonuna geldik gibi bu yüzden sizlere bir hikaye anlatayım.
Rahmetli babam 8 yaşında iken Kurtuluş semtinde Allesandro Lemma Demirci Atölyesine çırak olarak girebilmek için bir hafta kapıda beklemiş işe almamışlar yabancıya demircilik sanatını öğretmemek için. Sonra içerden bir usta babamın Arnavut olduğunu anlatmış ta anca çırak olarak almışlar.

Sanat öğrettikçe büyür, bilgi paylaştıkça artar.
Saygılar.
Konunun benim için burda bittiğini söylüyorum. Bundan sonraki sataşmalara verdiğim iki cevap
Biz altı çocukluk arkadaşıyız Metin, Çetin, Fiko, Oktay, Remzi, Adnan bunlardan en atletik olanlar Çetin ile Fiko araba ile yarış testinde 40km sürate çıkmışlardı o günlerin hatırasına bunu dedim. ( İnsan 50 yaşına dolu dolu gelince hatırasıda bol oluyor arada bir anlatıyorum hoş sohbet olsun diye kusura bakmayın )

Pistte dönmeye gelince yapacağım fazla bir şey yok aslında sadece ortalama 150km süratin altına inmeyeceğim bu da Escort Rs Cosworth otomobil için çok bir şey değil. Ben sadece beni zorlayacağından korkuyorum.
5.000 m..... 150 km..... 2,00 dk

Hayatım boyunca başıma gelenlerde yardımcı olan tüm doktorlara teşekkür ederim.
Onları kaç defa şaşırtığımı bir bilseniz.

Bir keresinde Marmara Üni. Hastanesinde Ameliyattan çıktım sol akciğerime resmen çeşme hortumu gibi bir hortum sokmuşlar ve bir depoya bağlamışlar Dr. Hasan Batırel geldi dediki bu depo devrilirse ölürsün.
Yaptığı ameliyat ile beni hayata döndürdüğü için kendisine teşekkür ederim.

Low-Rider
10-08-2013, 10:14
sabııır sabııır yaa sabııır

onursumer
10-08-2013, 10:50
bidahaki pist gününe bende çıkıcam transponder ile gaza geldim :D

Mr.K
10-08-2013, 11:26
peki bu eskort kosvört herbir virajı 150ile dönebilcek mi ? peki o zaman bir sorum daha olucak siz madem 150fix sabitleyelim vs diyosunuz ya ivmeler ne olucak ? f1 100-200 2sn diyelim*atıyorum belkide dogrudur* sizin 100-200ünüz kaç ki ekarte ediceksiniz yavaşladığınız durumlarda tekrar hızlanma eğrinizi ? 50yaşına gelmişsiniz ama terbiyesizliık olarak algılamayın.Çok pohpoh buyumussunuz aksi fikirlere gelemiyosunuz gibi geliyo.Teoriden öteye gidemez yaptığınız hesap.

Altınızda ki arabayı bu kadar büyük görmeyin derim.Eskort kosvört madem o kadar atik f1lerin arkasından/arasından salalım sizi ne de olsa 5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk ;)

Serhat Y.
10-08-2013, 11:36
Metın bey bu sekılde yazmaya devam edersenız forumda etkısız eleman(1) durumuna dusersınızkı ben son yazdıgınız yorumu bıle okumadım okuyamadım, bosa zaman kaybı gıbı geldı bana. Umarım tutumunuz degısırde karsılıklı saygı ıcerısınde fıkır alısverısıne devam edebılelım.

997TT
10-08-2013, 12:16
Her aracin viraj yada duzluk hizlari bambaska,saka mahiyetinde mi yaziyorsunuz yoksa cahillik/yarim bilme yuzunden mi bu yazilar,inanin cozemedim...
Umarim ilk pist gununde,pist ustunde olursunuz...

mkerim
10-08-2013, 12:58
Bu arkadaşta en hızlı ben dönerim diyor. Aslında tam olarak en hızlı dönerim demiyor arabam döner ben dayanırsam diyor.
http://t1308.hizliresim.com/1d/b/rbbgd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

s2k
10-08-2013, 13:03
Oncelikle Allah size akil fikir versin.

Kahkaha attim amk :D

EM999
10-08-2013, 13:06
Fazla yorum yapmaya gerek yok bence saygısızlık olmasın. Kendine güvenenler piste çıkar idda ettikleri sürelerde dönerler kendilerini gösterirler.

PROMINENT
10-08-2013, 13:24
Utku'nun söylediği hızların doğru olduğunu gösteren bir video'da benden.

208 GTi / İstanbul Park / Orçun İnce - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fDAf5IG-tr4)

o gtr ın geçiş neydi öyle.. odanın içinde soluma baktım resmen :)

fore
10-08-2013, 13:27
https://www.facebook.com/photo.php?v=10153096880585453&set=vb.122563671115288&type=2&theater

Yapma bunu, yapma bunu Samir moduna gelmiş herkes yine:)

arm
10-08-2013, 14:16
Yazıları umarsızca defalarca okudum hiçbir şey anlamadım spor gazetesi

STP
10-08-2013, 14:20
Andropoz .....

arm
10-08-2013, 14:34
Andropoz .....

Genede kimseye saygısızlık yapmaya gerek yok değil mi?

STP
10-08-2013, 15:05
Genede kimseye saygısızlık yapmaya gerek yok değil mi?

Saygisizlik ? Millet akil fikir versin derken iyi, ben bilimsel bi tani soyleyincemi saygisizlik? Hem sana ne !

shkodra
10-08-2013, 15:21
http://i42.tinypic.com/23wnu3d.jpg

Düşüre Düşüre Kuşa Döndü Yürüyerek Daha Hızlı Döneriz.

Ben ciddi bir konu açtım ve bu konuya ciddi ve bilimsel cevaplar geldi bunlara teşekkür ediyorum. Bu cevaplardan sonra yukarıdaki son şemayı yayınladım.
Bundan sonra Blimsel bir hesap çalışması yaptım ve bunuda yayınladım.
İstanbulpark Ortalama Hız ve Tur Süreleri
En hızlı tur F1
5.375 m..... 230 km..... 1,25 dk
5.375 m..... 100 km..... 3,00 dk
5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk
5.375 m..... 200 km..... 1,30 dk

Tekrar soruyorum benim bu bilimsel çalışmalarımın neresi sizleri rahatsız ediyor. Ben bu çalışmalarımda hiç bir iddada bulunmadım. Eğer hesap hatası varsa ve düzeltmem gereken yerler varsa düzeltirim.

Ben bir tek şey söyledim. Bu çalışmayı yapmam benim gibi acemiye düşmez benden ustalarının bu çalışmaları yapıp yayınlaması ve bizleri eğitmesi gerekir dedim.
Bundan sonra saldırılar başladı ve ben bunlara sadece iki defa cevap verdim.

Şimdi tekrar soruyorum sizleri rahatsız eden nedir açıkça söyleyin bende kendimi düzelteyim lütfen bana yardımcı olun inanın alınmam.
Niçin bana hakaret ediyorsunuz ben sizlere hiç hakaret etmedimki.

mkerim
10-08-2013, 16:06
Hesap hatası var. Metin bey FACİT den Casio ya geçin işler düzelecektir.

OrcunInce
10-08-2013, 20:19
o gtr ın geçiş neydi öyle.. odanın içinde soluma baktım resmen :)

:D:D:D video'yu birde baştan sonra sol aynaya bakarak izlemeni rica ediyorum, neden o kadar delirdiğini görünce daha da çok güleceksin :D:D:D

ef186
10-08-2013, 22:08
Ben ciddi bir konu açtım ve bu konuya ciddi ve bilimsel cevaplar geldi bunlara teşekkür ediyorum. Bu cevaplardan sonra yukarıdaki son şemayı yayınladım.
Bundan sonra Blimsel bir hesap çalışması yaptım ve bunuda yayınladım.
İstanbulpark Ortalama Hız ve Tur Süreleri
En hızlı tur F1
5.375 m..... 230 km..... 1,25 dk
5.375 m..... 100 km..... 3,00 dk
5.375 m..... 150 km..... 2,00 dk
5.375 m..... 200 km..... 1,30 dk

Tekrar soruyorum benim bu bilimsel çalışmalarımın neresi sizleri rahatsız ediyor. Ben bu çalışmalarımda hiç bir iddada bulunmadım. Eğer hesap hatası varsa ve düzeltmem gereken yerler varsa düzeltirim.

Ben bir tek şey söyledim. Bu çalışmayı yapmam benim gibi acemiye düşmez benden ustalarının bu çalışmaları yapıp yayınlaması ve bizleri eğitmesi gerekir dedim.
Bundan sonra saldırılar başladı ve ben bunlara sadece iki defa cevap verdim.

Şimdi tekrar soruyorum sizleri rahatsız eden nedir açıkça söyleyin bende kendimi düzelteyim lütfen bana yardımcı olun inanın alınmam.
Niçin bana hakaret ediyorsunuz ben sizlere hiç hakaret etmedimki.


kısa ve öz istanbulparkı 150 km nin altına düşmeden dönerim mantığı ile ancak bariyer parası ödersiniz benden uyarması ....

STP
10-08-2013, 22:09
olm bunu en basından nıye yazmıyosun :D

mkerim
11-08-2013, 14:00
:D:D:D video'yu birde baştan sonra sol aynaya bakarak izlemeni rica ediyorum, neden o kadar delirdiğini görünce daha da çok güleceksin :D:D:D

Zorlanmış arkadaş.. zaten can havli ile geçmiş geçemese beraber giderdiniz.

Sert@ç
11-08-2013, 16:33
Hesap hatası var. Metin bey FACİT den Casio ya geçin işler düzelecektir.

Cok fena guldum oturdugum yerde kesiciye girdim resmen :D :D

OrcunInce
12-08-2013, 22:53
Orçun her izlediğimde ayrı keyif alıyorum. 208 gti'dan böyle performans. Süpersport olsa herkesden iyi süre çıkacağına eminim.

208 GTI'da öyle yabana atılacak bir otomobil değil ama, iyi hızlanıyordu :)

kelalper
16-08-2013, 10:49
amca geri galmiş yaw. Videolar kısmına video eklemiş. Dayanamamış.

s2k
16-08-2013, 10:56
amca geri galmiş yaw. Videolar kısmına video eklemiş. Dayanamamış.

Dema oylee demaaa :D:D:D

Onrcn
16-08-2013, 11:04
in amca we trust

Tholl-ga
16-08-2013, 11:08
Dema oylee demaaa :D:D:D


in amca we trust

Pembeligi ozlediniz gibi bi his var icimde :D

Onrcn
16-08-2013, 11:09
Pembeligi ozlediniz gibi bi his var icimde :D

sen sus yandas medyasin sen :D

mkerim
16-08-2013, 11:20
Dema oylee demaaa :D:D:D
kelalper´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
amca geri galmiş yaw. Videolar kısmına video eklemiş. Dayanamamış.
Dema oylee demaaa

sizi yolda yakalarsa bi geçerki sormayın......

mcy
16-08-2013, 11:34
:D:D:D video'yu birde baştan sonra sol aynaya bakarak izlemeni rica ediyorum, neden o kadar delirdiğini görünce daha da çok güleceksin :D:D:D

harbiden bir soldan bir sağ aynada gözüküyor :D delirtmiş adamı.

mrbars
15-04-2017, 14:09
böyle bir konu varmış. kimse söylemiyor göstermiyor ki, okuyup 2 dakikada dönelim. vay arkadaş.

Jeandan-R
17-04-2017, 14:53
böyle bir konu varmış. kimse söylemiyor göstermiyor ki, okuyup 2 dakikada dönelim. vay arkadaş.

Boşuna o alconlar boşuna...

majesty
18-04-2017, 09:08
emeğe saygı fakat hızlar yanlış hesaplanmış

cKatmer
18-04-2017, 09:48
konuyu bir ara Montoya açtı sandım

997TT
18-04-2017, 10:38
Kopi peystinde ahlakı ve mantıgı olmalı.... Ahh hülocan ah...

atituti
18-04-2017, 19:48
ben orhan amcayı özledim şiir miir yazıyordu bu hep kavga çıkarıyor