Orijinalini görmek için tıklayınız : del sol yürüyen aksam revizyon hk.
President
15-08-2013, 10:04
Arkadaşlar aracımın yürüyen aksamından hiç memnun değilim. Gaza bastığımda boost ile kendini sağ tarafa doğru kasıyor, gazı kestiğimde ise kendini sola doğru atarak rahatlıyor. Yüksek hızlarda ciddi sorun oluyor bu durum, hatta geçen rampa yukarı çıkarken biraz çöktüm gaza 3. vites, hafif sağa doğru viraj alırken patinaja düşünce gazı bıraktım, gazı bırakınca sola doğru yan verdi hafiften. Kendini supra zannediyor dingil :D
Şimdi alt takımı komple elden geçirmeyi düşünüyorum.
Energy Hyper Flex Master Bushing Kit 92 95 Honda Civic 93 97 Del Sol 16 18103R | eBay (http://www.ebay.com/itm/ENERGY-HYPER-FLEX-MASTER-BUSHING-KIT-92-95-HONDA-CIVIC-93-97-DEL-SOL-16-18103R-/300844359746?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item460bb8a042&vxp=mtr)
Linkteki bushing kiti almayı düşünüyorum. Bunun haricinde yürüyen aksamda yüksek hızlar dahil iyi bir yol tutuş elde etmem için neler önerirsiniz?
205/40/17 lastikler (lastikler yakında 215/45/17 Semi Slick olacak) orjinal amortisör üzerinde TEIN spor yaylar var. Sertlik ayarlı coilover, traction bar şu anda maliyet olarak karşılayamadığım çözümler.
Maliyet olarak çok uçuk önerilerden ziyade denenmiş tecrübe edilmiş daha mantıklı önerilerinizi bekliyorum. Araç yolda giderken kontrolü zor ve insanı korkutuyor. Yürüyen aksamda yıpranmış ne kadar parça varsa değişmesi gerekiyor artık. Bu bushing kit ihtiyacımı tam anlamı ile karşılar mı? daha neler yapmalıyım? :soru:
bussing kıt + cok ıyı bır marka coılover alırsan abı bence yol tutusta sıkıntı yasamazsın
acıkcası benım aracım turbo ıken 220 230 km hızlara cıktıgımda hıc bır sıkıntı yasamıyordum
teın coılover hyper flex bussing kit var bende de
President
15-08-2013, 10:22
Sağolasın Mertcan, o zaman ben öncelikle bushing kiti alıp takayım. Coilover işini nasıl çözerim bilmiyorum biraz pahalı geliyor bana. Temin etmesi falanda sıkıntılı biraz varmı önerebileceğin bir coil ve temin edilebilecek yer? araştırayım en azından.
Marka olarak sana kalmıs abı
cunku 1000 tl den baslayıp 5000 tl ye kadar coılover var
ama kesınlıkle street serısı ve ustu olması tercıhın olsun
sertlık + yukseklık ayarı kesınlıkle olmalı
veya konı + groung control yay combınasyonu da yapabılırsın.
temını konusunda en ıyı en uygunu yurt dısı bence :) su gumruk sıkıntısı olmasa super olacak :)
President
15-08-2013, 12:02
1000 liraya biraz zor gibi. Sertlik ayarı olmayanlardan zaten almam onlar zaten yay amortisör kombinasyonundan farksız. Neyse şimdilik bushing işini halledip arabanın düz gitmesini sağlayayımda, süspansiyona bakarız artık.
Mikrop_Ali
15-08-2013, 18:35
ilk önce coilover diyorum abi ben 200'leri gördüm travers takozları kopuk virajda filan atmıyor :)
ghibli06
15-08-2013, 18:50
ben kendi bushing takımımı kendim yaptırdım CNC de... ölçülerini bulsanız yapımı çok basit...
Mikrop_Ali
15-08-2013, 19:05
ben kendi bushing takımımı kendim yaptırdım CNC de... ölçülerini bulsanız yapımı çok basit...
ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?
halilkarakas
15-08-2013, 19:37
ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?
poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme
edit: koni + coil springte güzel iş görür
ghibli06
15-08-2013, 19:43
ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?
malzeme döküm değil,
http://www.polikim.com.tr/images/ptfecamelyafL.jpg
bu tarz 'dolu' ya da 'takoz' diye nitelenen fiber-elyaf vb olarak nitelendirilen malzemeden alın, bu malzeme tornada da işlenebiliyor kolaylıkla... malzeme sertliklerine bakabilirsiniz orada... bizim eski 330ci'yi satın alan bir abimiz var OSTIM de, dükkanın adını unuttum ama bankalar caddesinden İvedik organizeye giderken, İKMAL in ilk dükkanını görürsünüz sağınızda, onun karşı şeridinde olması lazım, lacivert 330ci AKR plaka hep dükkanın önünde olur...
ghibli06
15-08-2013, 19:46
maliyet de bir şey tutmaz bu arada :)
tuner faruk
15-08-2013, 19:51
poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme
edit: koni + coil springte güzel iş görür
+B16 :D Katılıyorum
Malzeme polyamid yanlnız kanka :D
Mikrop_Ali
15-08-2013, 20:01
poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme
edit: koni + coil springte güzel iş görür
coıl sprıng aman aman :D coılover var bende :)
malzeme döküm değil,
http://www.polikim.com.tr/images/ptfecamelyafL.jpg
bu tarz 'dolu' ya da 'takoz' diye nitelenen fiber-elyaf vb olarak nitelendirilen malzemeden alın, bu malzeme tornada da işlenebiliyor kolaylıkla... malzeme sertliklerine bakabilirsiniz orada... bizim eski 330ci'yi satın alan bir abimiz var OSTIM de, dükkanın adını unuttum ama bankalar caddesinden İvedik organizeye giderken, İKMAL in ilk dükkanını görürsünüz sağınızda, onun karşı şeridinde olması lazım, lacivert 330ci AKR plaka hep dükkanın önünde olur...
malzemeyi anladım abi bildiğim bi kaç çeşiti var tornada işlenebilen ama oem ve bushing kitten çıkan kırmızı esnek malzemeler gibi esneklikte olanıda varmı bunun ?
benim bildiğim bu malzemeler daha sert
dükkanın yerini anladım gidip bakıcam malzemelere bu arada tesekkurler
President
15-08-2013, 20:41
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkürler. Ben de nacizane tecrübelerimi paylaşayım konudan daha net bir sonuç çıkartırız.
Benim bushing ile ilgili Cherokee jeep te tecrübem oldu.
Cherokee ler 6 ayda bir tabla fişeklerini bozar yolda gezer. Servisten alırsın lastik olanlardan 6 ay sonra yine bozar.
Ben de sizin gibi düşündüm ve polyemid den (tornada işlenebildiği için) tabla fişeği yaptırdım tornada. Fakat polyemid esnek bir malzeme değil, bu yüzden burçların bastığı yerler eziliyor zamanla ve hem boşluk yapıyor hem de çatlama yapıyor polyemid.
Ostimde poliüretan takoz satan yer var. Ordan alıp tornada yaptırdım. Ama takoz halinde alsan da pek ucuz değil poliüretan. Ayrıca tornada çok zor işleniyor, bıçağa sarıyor yumuşak bir malzeme olduğu için. Allahtan tornacımız kral bir ustaydı uğraştı didindi yaptı hatır için. Şimdi kaç yıldır sorunsuz kullanıyoruz.
Bizim araçların altında çok fazla sayıda malzeme olduğu için tek tek tornada yaptırmak ve poliüretan takoz masrafı kit halinde almadığıma değmeyecek diye düşünüyorum.
Mikrop_Ali
18-08-2013, 21:54
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/162528-delrin-bushing-saliincak-burcu-yapmaca-ve-montaji.html
sinanbaysal
18-08-2013, 22:09
geçen rampa yukarı çıkarken biraz çöktüm gaza 3. vites, hafif sağa doğru viraj alırken patinaja düşünce gazı bıraktım, gazı bırakınca sola doğru yan verdi hafiften. Kendini supra zannediyor dingil :D
Ahahahhaha guldum ya Allah da sızı guldursun umarım sorununuz cozulur :)
President
18-08-2013, 23:11
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/162528-delrin-bushing-saliincak-burcu-yapmaca-ve-montaji.html
Sağolasın adamım, inceliyorum.
Ahahahhaha guldum ya Allah da sızı guldursun umarım sorununuz cozulur :)
FWD araçtan hiç beklemediğim bir hareketti, tırstım ya :D
Polyamid tavsiye etmiyorum yürüyende işinizi görmüycek .bushing kit alırken siyahını alın rengine aldanıp kırmızı almayın siyah hem daha az gıcırtı çıkartır hemde siyah daha fazla yumuşak carbon var tercih ederken siyah alın.yürüyende coni ve ground control
Kilitli diferansiyel bahsettiginiz problemi ciddi olcude cozecektir.
President
19-08-2013, 10:04
Kilitli diferansiyel bahsettiginiz problemi ciddi olcude cozecektir.
LSD daha ileride düşünebilirim belki.
Polyamid tavsiye etmiyorum yürüyende işinizi görmüycek .bushing kit alırken siyahını alın rengine aldanıp kırmızı almayın siyah hem daha az gıcırtı çıkartır hemde siyah daha fazla yumuşak carbon var tercih ederken siyah alın.yürüyende coni ve ground control
Ok bushing lerde siyah alırım ;) şu coni ve ground control işinin detayı var mı bakabileceğim? sen tavsiye ettiğin için kalite konusunda şüphem yok maliyet açısından ;)
YavuzNaz
20-08-2013, 16:29
Hazır konusu varken bende merak ettiğim bir şeyi sorayım, Eg civic arka takım burçlarını komple yenilemek istiyorum muadil olanları ile, aracın üzerinde bulunan salıncakları denge kolları vs. orjinal dolayısı ile ana parçaları değiştirmek istemiyorum, parçacı arkadaşım ısrarla arasında fiyat farkı yok komple al diyor, burç değişimimi yoksa komple parça değişimi daha sağlıklı olur.?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.