PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor ısındıktan sonra tekleme silkeleme



eticet06
18-08-2013, 10:53
merhaba arkadaşlar bildiğiniz üzere clio rsi 1.8 aracım var arac motor sogukken bır sey yok ama 15-20 km yol yaptıktan sonra vuruntu baslıyor sılkeleme yapıyor ve bunu yaparken tak tak akıs sesı ve sanzuman sesı gıbı gelıyor vuruntusu motor ve sanzuman kulakları kontrl edıldı oksıjen sensoru degıstı ujı kablosu degıstı bobın degıstı motor sgukken boyle bır sorunu ok neden olabılır

Sequental
18-08-2013, 16:41
Atesleme sorunu gibi gozukuyor..

Atesleme distr. gozden gecir derim, ateslemeyi duzenli yapamiyor, zamaninda bujiye elektrik gondermiyor boylece vuruntu oluyor gibi..

Isinip biraz yuklenince tabii atesleme sureleri kisa araliklarla oldugundan zorlaniyor gibi..

0M42
18-08-2013, 17:15
Ateşleme sorununa benziyor ancak buji kabloları ile bobini değiştirdim demişsin distribütör dede bir ihtimal sorun olabilir genel olarak ateşleme problemine benziyor detaylı kontrol etmek gerekir.

Cliosportve
18-08-2013, 18:03
Başka bir RSİ bulup manifold üzerindeki sensörleri tek tek denemek lazım
Yanılmıyorsam MAP ve İAT sensörleri olması lazım manifodun üzerinde
Bunları değiş tokuş yöntemiylen ilk aşama değiştirebilirsin
Birde manyetik kaptörü kontrol ettiniz mi hiç ?
Genelde soket kısmı arızalı oluyor

Anu
18-08-2013, 22:32
Daha bugün 1 aydır uğraştığım aynı soruna çözüm buldum ama tabi sizin problem aynı olmayabilir. Bende motor ısındıktan sonra araç 3 silindir çalışmaya başlıyordu ama rolantide normal çalışmasına devam ediyordu. O yüzden kabloları tek tek çekip test ettiğimde birşey farkedilmiyordu. Gaza bastığım anda teklemeye başlıyor, yüksek devirde toparlıyor ara ara tekrar tekliyordu. En son buji kablosunun bujiye giren kısmından ısınınca bloğa atlama yaptığını farkettim. Düzelttim ve şükür araba çok güzel çalışıyor. Bunu bulana kadar distribütör, bobin, buji vs çok kurcaladım, en sorunsuz düşündüğüm şeyde çıktı problem.

Edit: Buji kablosu değişmiş :)

eticet06
18-08-2013, 23:06
Başka bir RSİ bulup manifold üzerindeki sensörleri tek tek denemek lazım
Yanılmıyorsam MAP ve İAT sensörleri olması lazım manifodun üzerinde
Bunları değiş tokuş yöntemiylen ilk aşama değiştirebilirsin
Birde manyetik kaptörü kontrol ettiniz mi hiç ?
Genelde soket kısmı arızalı oluyor

manyettik kaptor dediginiz ekzantrik sensorumudur .birde sunu fark ettim aracin gazdan ayagimi cektigimde lak lak diye vuruyor ama isinmadan once yapmiyor sanki sanzuman vuruyor gibi veya aks gibi sizce sanzuman isininca yapiyo olabilirmi boyle bir durum

eticet06
19-08-2013, 01:15
birde devirlerde oyle bir tekleme fark edilmiyor ama 2500
ve altinfa daha belli oluyor bu sorun

pcvirus
19-08-2013, 01:55
tps olabilirmi ?

eticet06
19-08-2013, 12:47
arkadaşlar bugun yenıden buji buji kablosu dıstırbıtor degıstı .Sonuc husra arkadaşllar sızce benzın pompası olabılırmı aklıma bu gelıyor.bılgısayara bagladık sensor hatası vermıyor arac

Hakan Girginer
19-08-2013, 13:02
Bana tıkalı enjektör ya da yakıt basınç regülatörü gibi geliyor.

Regülatörün vakum hortumunu çıkar, benzin görürsen, ya da kokusu varsa, diyaframı yırtıktır.
Ya da, basınç tutmuyordur.

Bu arada, benzin filtresi en son ne zaman değişti?

eticet06
19-08-2013, 13:11
simdi elektrıkcıyle gorustum sanzuman okuyucun arızalıdır kesın dıyo degıstır dıyo bakalım denemekte fayda var onuda degıstırelım :(

eticet06
19-08-2013, 13:46
Bana tıkalı enjektör ya da yakıt basınç regülatörü gibi geliyor.

Regülatörün vakum hortumunu çıkar, benzin görürsen, ya da kokusu varsa, diyaframı yırtıktır.
Ya da, basınç tutmuyordur.

Bu arada, benzin filtresi en son ne zaman değişti?


benzın fıltresı 3 ay once degıstı aracta tomeı ayarlı regulator var bar saatınden bakıyorum rolantıde ve gaza basınca normal dusukluk yapmıyor

eticet06
19-08-2013, 20:09
Başka bir RSİ bulup manifold üzerindeki sensörleri tek tek denemek lazım
Yanılmıyorsam MAP ve İAT sensörleri olması lazım manifodun üzerinde
Bunları değiş tokuş yöntemiylen ilk aşama değiştirebilirsin
Birde manyetik kaptörü kontrol ettiniz mi hiç ?
Genelde soket kısmı arızalı oluyor


bundan bır saat once aracın elektrık tesısatı kontrol ederken manyetık kaptorun yanı volan okuyucusunun (sanzuman okuyucusuda dıyolar) kablolarının bırbırıne degıydıgını gordum soketın hemen oncekı yerdekı yer soyulmus orayı yenıden bagladım bakalım eger sorun ondansa cozulmustur deneyemedım daha ama manyetık kabtorden gelen ıkı kablo bırbırıne degıyorsa araba nasıl calısıyor veya calısabılırmı mars alırmı onu dusunuyorum (:

arsenikli
19-08-2013, 20:57
Geçmiş olsun sonuç ne oldu çok merak ediyorum

eticet06
19-08-2013, 23:31
Geçmiş olsun sonuç ne oldu çok merak ediyorum

sonuc ayni husran :-( kafayi yiyecem ya bulamadik sorunuda enjoktorler benzin pompasi kaldi degistirmedigim tomei benzin regulatoru var onuda deneyecem orijinal regulatore donup yarin birde baska fikri olan varmi arkadaslar

eticet06
20-08-2013, 18:11
arkadaslar bugun regulator denendi benzin filtresi denendi enjeksiyon beyni denedi sonuc ayni kafayi yiyecem gercekten :-(

yasingti
21-08-2013, 09:54
benzin pompası gibi gözküyor sorununuz bizim bi arkadaşın gti ında aynı problem vardı bütün ateşleme sistemi sensör sistemini değiştirdik sıkıntıyı çözemedik yazılımı kontrol ettik beyinden de değil geriye tek seçenek kalmıştı pompayı söktüğümüzde hüsranla karşılaştık önceki sahibi bozuk pompayı aklınca tamir etmiş altını delmiş benzin emmesi için oda gaza bastığımızda benzin arkaya doğru dalga yaptığında araç benzin çekemiyor ve tekleme yapıyordu sorununuz bu olabilir bi bakın derim...

eticet06
21-08-2013, 10:07
benzin pompası gibi gözküyor sorununuz bizim bi arkadaşın gti ında aynı problem vardı bütün ateşleme sistemi sensör sistemini değiştirdik sıkıntıyı çözemedik yazılımı kontrol ettik beyinden de değil geriye tek seçenek kalmıştı pompayı söktüğümüzde hüsranla karşılaştık önceki sahibi bozuk pompayı aklınca tamir etmiş altını delmiş benzin emmesi için oda gaza bastığımızda benzin arkaya doğru dalga yaptığında araç benzin çekemiyor ve tekleme yapıyordu sorununuz bu olabilir bi bakın derim...


aracta jager dıye marka bir pompa var renault araclarının parca uretıcısı dun evde bır tane daha vardı onuda denedım gece sınırden samandırayı sokup denedım gercı suanda ıcınde az benzın vardı ama sorun pompada degıl kanaatımce aynı pompadan denedım tek marsta alıyor ve sunu soyleyebılırım sıze dun gece arabayı bıraktık sogudu sabah ıs yerıne geldım ıs yerı 19 km benım eve en ufak tekleme yapmadı ama bıraz daha dolassam yapmaya baslıyor kesıklık arada :( kafayı yıyecem daha kalıtelı bır pompamı denesemkı ısınıca kesıklık yaptırıyo olabılır vede aklıma su geldı dun fanda acmadı araba rolelerıne baktım rolede sorun var gıbı vurunca calıstı rolenın kafasına benzın pompasınında rolesı vardır dıye dusunuyorum ısınıca acılıp kapanıyor olabılırmı ?

yasingti
21-08-2013, 10:12
ısınmayla alakası yoktur aracınızın elektrik aksamı fazla oynanmışmı yani sonradan çekme kablolar artı düğmeler vs gibi işlemler olmuşmu yoksa orjin haliylemi duruyor fazla oynandıysa roleler bazen tutukluk yapabilir falan butür sıkıntı olabilirmi diye düşünüyorum araştıralım bi arkadaşlara soruyum tekrar yazayım size

eticet06
21-08-2013, 10:14
elektrık aksamında fazla oynama yok sadece benzın elektrık kablosunu soketınde ek var onlarıda yenıden kontrol ettım sıkıntı yok mus gıbı gozukuyor :( cok kotu durumdayım bugun aracımı ankara ıstanbul yolundakı renault yetkılı servıse bıraktım ayhan usta dıye bır usta basları var gercekten cok ılgılendı 2 kere pc ye bagladı ve ucret almadılar bırak bırde bız bakalım ama asen degıstırıp denenecek ne varsa yapmısın dıyor :(

yasingti
21-08-2013, 10:17
enjektörlere bakmışmıydın sıkıntı varmıydı ?

eticet06
21-08-2013, 10:34
enjektörlere bakmışmıydın sıkıntı varmıydı ?

enjektörleri 3 ay once test ettırıp temızletmıstım sıkıntı yoktu :( en olmadı bır daha sokup deneyecez testı enjektörleri kafayı yemek üzereyim sorununu çözemedik arabanın ya bezdırdı benı uzun yola cıkmaya korkuyorum walla

yasingti
21-08-2013, 10:41
fan işi aklıma takıldı elektriksel sıkıntı olabilir gibime gelior fan neden açmaz ? conta yanık desem hararet yapıyormu araba ?

MEGFB
21-08-2013, 10:45
termostat olabilir mi ? belki ısındıktans sonra karışımı ayarlamıyor olabilir.

yasingti
21-08-2013, 10:49
termostatta olabilir fan müşülüde olbilir sadece fan değil ama sorunu teklemede varmış iyi bir ustanın el atması lazım

eticet06
21-08-2013, 10:53
bır kac kere fan musuru değişti normalde hararet yapmıyor arac :( tesmostatdan tekleme yaparmı kı ?

yasingti
21-08-2013, 10:56
yok yapmaz termostattan bizim clio rs olan bi abi var aradım sordum enjektör yada benzin pompası dior gardasım bilgin olsun

eticet06
21-08-2013, 11:05
yok yapmaz termostattan bizim clio rs olan bi abi var aradım sordum enjektör yada benzin pompası dior gardasım bilgin olsun

eyw gardasım benım bakalım deneyecem alıcam bırtane ıyı bır pompa deneyecem bırde enjektor takımı alıcam bunların enjektor kac cc bılen varmıkı

yasingti
21-08-2013, 11:19
soralım gardasım 1.8 demiştin araca sanırım sorayım bi son durumu haberdar edersen merak ederim ben şimdi :D

Cliosportve
21-08-2013, 11:48
Bu koşullarda beyin bozuk olabilir
Başka bir RSİ nin beynini denemelisin
Çünkü yapılcak tüm herşeyi yapmışsın
Bu arada Şanzımandan dolayı bu teklemeyi kesinlikle yapmaz her ne olursa olsun

yasingti
21-08-2013, 12:12
beyin olmasıda muhtemelen benim aracımda yığılma patırdama çiğ yakma sorunu varda bi dünya sensör ve ateşleme sistemini komple değiştirdiğimiz halde sıkıntıyı çözememiştik sonunda yazılımın gittiğini anladık ve yazılımı chıplı yazılım yaptırdım sonun araç oldu köpek :) bitanede yazılımı kontrol ettir derim ben beyincilere veya rs i olan arkadaşın varsa beyinleri deneyin ama dikkat edin immo varsa denemeyin bide 150 tl immo kilidi açtırmaya paranız gider valla

0M42
21-08-2013, 12:18
Tekleme yapmaya basladiginda egsoza bakarmisin herhangi bir duman problemi varmi ?

eticet06
21-08-2013, 12:53
Bu koşullarda beyin bozuk olabilir
Başka bir RSİ nin beynini denemelisin
Çünkü yapılcak tüm herşeyi yapmışsın
Bu arada Şanzımandan dolayı bu teklemeyi kesinlikle yapmaz her ne olursa olsun

dedınız gıbı yapılacak herseyı yaptık gıbı gozuluyor elektrık tesısatıda normal denıyor ama aracı surerken farklı calısıyor normalde bosta raca sabıtken hersey normal rsi beynı deneme sansımız yok gıbı emo var aracta yenı bır yazılım yaptırsak sorun cozulebılırmıkı ? uzerındekı stok yazılım

orhan_guney
21-08-2013, 12:54
yağ soğutucun tıkanmış olabilirmi ses geliyormu ?

eticet06
21-08-2013, 13:00
Tekleme yapmaya basladiginda egsoza bakarmisin herhangi bir duman problemi varmi ?


duman atma gbısınden bır sıkıntısı yok

eticet06
21-08-2013, 13:08
beyin olmasıda muhtemelen benim aracımda yığılma patırdama çiğ yakma sorunu varda bi dünya sensör ve ateşleme sistemini komple değiştirdiğimiz halde sıkıntıyı çözememiştik sonunda yazılımın gittiğini anladık ve yazılımı chıplı yazılım yaptırdım sonun araç oldu köpek :) bitanede yazılımı kontrol ettir derim ben beyincilere veya rs i olan arkadaşın varsa beyinleri deneyin ama dikkat edin immo varsa denemeyin bide 150 tl immo kilidi açtırmaya paranız gider valla

araçta emo var eger renault servısı cozemesse bakalım yazılım yaptırmayı deneycez pıston garage erkut abı dun baya ılgılendı benle dun oda test ettı arabayı benzın hattında bır sıkıntımız vardı onu allettı dun oda sımdı dıyorkı benzın pompan veya hattınla alakalı bır sorunu yok cunku regulatorun sureklı 3 bar basabılıyor ve gezme yapmıyor dıyor

eticet06
21-08-2013, 13:16
yağ soğutucun tıkanmış olabilirmi ses geliyormu ?

yag sogutucusuna baktım ben normal basında fıltre var benım sgutucunun hava ufluyormus gıbı tıklı olsa hıc belırtıı olmaz dıye dusundum

eticet06
21-08-2013, 14:20
arkadaşlar bır kac usta subap lastıklerı yanık olabılır veya subap cok sıkı olabılır dıyor sızce alakası olabılırmı ?

eticet06
22-08-2013, 12:47
arkadaşlar bugun oray renault maıs yetkılı servısınden aracımı teslım aldım soyledıklerıne gore aracımdakı arıza volan okuyucusu yanı manyetık kaptormus kablolarında sorun var dedıler.Elektrık ustaları yıllık ızınde oldugu ıcın haftaya bakabılırız dedı anca ama sorunun bu dedı bende az once bır adet manyetık kabtor aldım araca taktım ısımı garantıye alayım dıye bıraz once aldım taktım calısmadı arac :) sonra gıttım baska aldım calıstı ama tekleme devam edıyor eletrık tesısatında manyetık kabtorun kablolarını bulup nereye gıttıgını yenıden hat cekmeyı dusunuyorum ınsallah sorunum cozulur.

Cliosportve
22-08-2013, 13:01
Yalnız genelde manyetik kaptörü soket kısmıylan alman gerekir
Renaultun genelgesi var bu konuda
Hem Manyetik Kaptör hemde takıldığı sokedi almalısın
Sonrasında komple elektrik tesisatını dediğin gibi dışarıdan beyine gelen kabloların manyetik kaptör pinlerini bularak hallebilirsin

eticet06
22-08-2013, 13:05
Yalnız genelde manyetik kaptörü soket kısmıylan alman gerekir
Renaultun genelgesi var bu konuda
Hem Manyetik Kaptör hemde takıldığı sokedi almalısın
Sonrasında komple elektrik tesisatını dediğin gibi dışarıdan beyine gelen kabloların manyetik kaptör pinlerini bularak hallebilirsin

evet dedıgını bır kac yerde okumuştum :) kaptoru degıstırıyolar sorun duzelmıyor ve renault kaptor ve kabloyu ayrı ayrı satıyo ama benım aracımda kabtor kabloyla tek parca yanı kabtor dırek kabloyla gelıyor ecu pınlerıne dırek guzel bır tesısatla baglamak gerekıyor az once pıston garage erkut abıyle gorustum salı gunu paslasalım halledelım dedı aksam ben bakacam sokete gıren yerde sorun varmı orayı deneyecem nasıl olsa ecuya dırek kablo cekıcez ınsallah sorunum cozulur sıfır aldıgım kaptoru taktım sımdılık tekleme devam edıyor ama dedıklerı gıbı bır okuyup bır okumuyorsda bunu yapabılır (:

eticet06
24-08-2013, 14:45
arkadaşlar araçın teisiatından oldugu süphesi bugun iyice artı (: beyin soketini bir kere sokup taktım arac sılkelemeyı daha cok yapmaya başladı bende bugun beyini kople soktüm (: cnc dıye bır markanın contact cleaner ını aldım elektronık malzeme ve endustırıyelmıs :) herhalde ondan 19 tl :) forumda boosted_pug nıclı mehmet alı arkadaşımızın çok yardımı oldu bılgılendırme acısından aracın pın out larını buldu bana suanda servısın dedıgı krank sensoru kablosu beyıne yenıden cekılmesı gerek bende gereklı kabloyu aldım mehmet alı arkadasımız pın out ları gonderdı bana bende yazayım belkı bırılerıne lazım olur 11-28 pınler krank sensörüne baglı buna dırek hat cekıcem buhün müsait olursam eger :) sonucu sıze bıldırırım bırde benzın pompasına gıden kablomun ucu yanmıstı bundan once arada ek var ve soketın gırdıgı yerde ek var orayada bır ıslem yapmayı dusunuyorum bakalım sorun nerden cıkıcak sızınle paylasacam en kısa surede (:

eticet06
25-08-2013, 12:45
arkadaşlar krank sensörüne beyinden direk kablo cektim ve sorun halen devam ediyor :( artık gına geldi bu arızadan arkadaşlar kafayı yemek üzereyim.

eticet06
27-08-2013, 14:42
arkadaşlar sorunu buldum ve çözdük tsp sensoru arızalı değiştirdim araç köpek gibi oldu elektrik tesisatinida yenilemiş oldum bu arada :-)

sde30
27-08-2013, 15:00
arkadaşlar sorunu buldum ve çözdük tsp sensoru arızalı değiştirdim araç köpek gibi oldu elektrik tesisatinida yenilemiş oldum bu arada :-)

Gözün aydın :)

eticet06
28-08-2013, 12:16
Gözün aydın :)

teşekkürler basşkan canım cıktı sorunu bulana kadar walla ama araç kendıne geldı (:

atii
31-08-2013, 20:52
methanol uygula. guzel bi fan yada guzel bi intercooler motor teklemez ve sorunda olmamıs olur :D :P

Sayko
31-08-2014, 00:50
TSP sensörü nedir ya? motor ısındıktan sonra aynı problem bende de oluyor, düşük hızlarda silkeleme, hızlandıkça azalıyor. kaç kere gaz ayarı yapıldı, map bağlandı, map lgp'de hiç bir hata bulamadı, Bujiler ve kablolarını denedik onlardan değilmiş, disitributor kaldı, onunda tevzi makarası felanda yeni değişti, içinde kir pas vs yok, Lantis 1.8, benim araçta varmı dır bu TSP sensörü ?

eticet06
31-08-2014, 01:34
eger bogaz kelebegınde bır sensor varsa bogaz kelebegı konum sensorudur o tsp varsa fısını cekıp dene bır kullan sorunun cozulurse arızalıdır

Sayko
31-08-2014, 09:23
Motor ısınınca oda mı ısınıyor? Fişini çekip sürecem, aynı arıza varsa TSP'den midir?

Sayko
11-09-2014, 12:08
hocam benim tekleme motor ısındıktan sonra sadece lpg de ve yavaş hızlarda yapıyor. mesela lpg'de 5-10 km hızda 1 vitesde bile yapıyor, 20-25 km hızda 1 vitesde tekleme kesiliyor, vitesi ikiye atınca tekrar biraz tekleme ve hızlandıkça kesiliyor. lpg ciye gittim, beyin ve enjektörleri değiştirip denediler aynı, ama regulatorü bir türlü değiştirmediler. onda arıza yoktur diyorlar. buji ve kabloları yeni, baskı balata yeni (alakası varmı bilmiyorum) motor sıfır... Benzinde saat gibi araba.

olcay_bora
24-07-2019, 19:58
Sorunu cozebildin mi mazdanin neymis? Bende de 626 2.0 var benim tupte de yapiyor senin anlattigini benzinde de yapiyor ama aksam hava serinledi mi normale giriyor gun icin ogle sicaginda yapiyor sadece

ardicli2000
25-07-2019, 11:05
tps olabilirmi ?

Kaç yıl olmuş ama tekte arıza bilinir mi arkadaş :D

Yazmadan geçemedim :)

ardicli2000
25-07-2019, 11:08
Sorunu cozebildin mi mazdanin neymis? Bende de 626 2.0 var benim tupte de yapiyor senin anlattigini benzinde de yapiyor ama aksam hava serinledi mi normale giriyor gun icin ogle sicaginda yapiyor sadece

Klasik LPG ateşleme, distribütor, kablo ve buji sorunu. Arıza bile diyemeyiz. LPG için bir nebze soğuk ya da iridyum buji en güzeli. NGK sitesinden uygun bujiyi bulun. 8-9 sınıfı var bir tanesi uyacaktır. Sonra 100bin km geçtiyse kabloları, dsitribütörü vs hepsini sadece ve sadece orjinaliyle yenileyin. Titreme azalacak. Sonra bir de ayar yaptırın. Rahatsız etmeyecek seviyede düzelecek.

olcay_bora
25-07-2019, 16:38
Benzinde de ayni sorunu yasiyor olmamda bunlarla alakali yani

livaneli
25-07-2019, 20:08
eger bogaz kelebegınde bır sensor varsa bogaz kelebegı konum sensorudur o tsp varsa fısını cekıp dene bır kullan sorunun cozulurse arızalıdır

Doğrusu TPS (throttle position sensor) Gaz kelebeği konum sensörü.

ardicli2000
26-07-2019, 08:36
Benzinde de ayni sorunu yasiyor olmamda bunlarla alakali yani

LPG ateşleme sistemini inanılmaz yoruyor. Zaman içinde de yıpratıyor. Hatta LPG için özel kablolar var / yapanlar var.
Zaman içinde sistem yıpranınca benzin için de düzgün çalışamıyor. Sabah akşam farkı da sıcaktan kabloların ve bağlantıların geç koy vermesiyle alakalı.
Bende benzer sorun vardı bujiyle çözdüm. Benzer sorunu yaşayan çok var.

Ama burada da olduğu gibi illa elektrik sistemi olacak diye bir kaide yok ama büyük ihtimal öyle. Mazda 626 da TPS var mı bilmiyorum ama sensörünü çekip deneyin tekleme yaptığında en azından elemine edersiniz. Ayrıca temizletmekte de fayda var. Sıcak hava soğuk hava farkından da motor etkileniyor, TPs nin %5-10 luk sapması daha da hissediliyor olabilir.

olcay_bora
26-07-2019, 16:07
LPG ateşleme sistemini inanılmaz yoruyor. Zaman içinde de yıpratıyor. Hatta LPG için özel kablolar var / yapanlar var.
Zaman içinde sistem yıpranınca benzin için de düzgün çalışamıyor. Sabah akşam farkı da sıcaktan kabloların ve bağlantıların geç koy vermesiyle alakalı.
Bende benzer sorun vardı bujiyle çözdüm. Benzer sorunu yaşayan çok var.

Ama burada da olduğu gibi illa elektrik sistemi olacak diye bir kaide yok ama büyük ihtimal öyle. Mazda 626 da TPS var mı bilmiyorum ama sensörünü çekip deneyin tekleme yaptığında en azından elemine edersiniz. Ayrıca temizletmekte de fayda var. Sıcak hava soğuk hava farkından da motor etkileniyor, TPs nin %5-10 luk sapması daha da hissediliyor olabilir.

Anladim aydinlattigin icin tesekkur ederim