PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Disk Çapı Büyütme



ghibli06
26-08-2013, 14:31
Arkadaşlar aracımın orj. disk ebatları önler 307 mm arkalar ise 316 mm...

fren sistemi BMW, e39 M5'le aynı ve de X5 4,4 ile... sorum şu: aracımın üzerindekilerle birebir aynı disk bulamıyorum, en yakın ölçü 324 mm... daha önce disk büyüten oldu mu aramızda, olumlu olumsuz yanıtlayacak var mı?

President
26-08-2013, 16:59
Ben kendi aracıma big brake kit taktım. Disk çapları büyüdü haliyle kaliperler de güçlendi. Çok aşırı fark oldu. Senin ölçüler birbirine yakın, kaliperler zaten mecburen değişecek disk çapı büyüyünce, çok hissedilmeyecektir belki ama yüksek hızlarda yavaşlama süresine fayda edeceğini düşünüyorum.

ghibli06
26-08-2013, 17:10
Hayir ben kaliper degistirmeyecegim, ayni kalipere 324mm takmis BMW, benim tereddut ettigim ve sormak istedigim konu da buydu...

XSi
26-08-2013, 17:17
Fren kuvveti artacak cap buyudugu icin fakat artık balatanin surtunen yuzeyindeki hız artacak cap buyudugu icin frenler daha cok isinacak..

Fakat bu sorun olur mu cevap vermek guc cunku anormal bir artis yok ortada 316-->324, %2-3 arasi.. Denemeye deger bence..

Maxi
26-08-2013, 19:10
kaliperlerin içinde o kadar yer varmı gerçekten ?
8.5mm daha büyüyor diskler. neredeyse 1cm yarıçap artıyor
324-307 = 17mm /2 = 8.5mm

bi gariplik var
arka diskler dahamı büyük arabada? tuhaf
disk ebatları önler 307 mm arkalar ise 316 mm...

Aykut106
26-08-2013, 19:32
Kaliper degismezse diskin egrisi ile kaliperinki farklı olmayacak mı?
Biz 3.5 pajerodada gormustuk on kucuk arka buyuk disk.
neden bu şekilde acaba?

XSi
26-08-2013, 20:07
kaliperlerin içinde o kadar yer varmı gerçekten ?
8.5mm daha büyüyor diskler. neredeyse 1cm yarıçap artıyor
324-307 = 17mm /2 = 8.5mm

bi gariplik var
arka diskler dahamı büyük arabada? tuhaf
disk ebatları önler 307 mm arkalar ise 316 mm...

Aynı kaliper ama merkezden uzaklık farklı olabilir, kaliperin diske gore ofsetide farklı olabilir hatta

Arkanın büyük oldugunu siz yazinca farkettim :)

ghibli06
26-08-2013, 20:25
'With such power and manoeuvrability, the Ghibli also offers excellent braking provided by dual independent hydraulic circuits with servo, ABS operating on 307mm diameter ventilated disc brakes on the front and 316mm diameter ventilated disc brakes on the rear.'

evet ön arka çaplar farklı, ama şöyle söyleyim kaliperler BMW ve ben ya X5 4,4 y da e39 M5 balatası takıyorum, yani bu kaliperlere 324 mm disc oluyor teorik olarak...

ghibli06
26-08-2013, 20:43
Brake Pad Set, disc brake, Rear Axle from Optimal - 9755 (http://seekpart24.com/optimal/brake-pad-set-disc-brake-9755?c=100030)

vehicles kısmın girerseniz hem BMW hem de Maserati olduğunu görebilirsiniz :) benim anlamadığım nokta da bu işte, disc çapları farklı :S

ontheair
26-08-2013, 21:33
Takıldığım nokta şu;
Fren yaptığımızda balata diskin yüzeyine sürtünerek tekerleğe uygulanan kuvvetin tersi yönde kuvvet uygulayarak (sürtünme kuvveti) otomobili durduruyor. Tabi bu biraz kabaca bir anlatım.
Şimdi balata değişmeyeceğine göre sürtünme yüzeyi de artmayacak. O zaman daha büyük disk takmanın faydası nedir?
Belki kütle artacağı için disk geç ısınacaktır ve daha uzun süre görevini yerine getirecektir. Böyle bir faydası olabilir.

XSi
26-08-2013, 22:20
Takıldığım nokta şu;
Fren yaptığımızda balata diskin yüzeyine sürtünerek tekerleğe uygulanan kuvvetin tersi yönde kuvvet uygulayarak (sürtünme kuvveti) otomobili durduruyor. Tabi bu biraz kabaca bir anlatım.
Şimdi balata değişmeyeceğine göre sürtünme yüzeyi de artmayacak. O zaman daha büyük disk takmanın faydası nedir?
Belki kütle artacağı için disk geç ısınacaktır ve daha uzun süre görevini yerine getirecektir. Böyle bir faydası olabilir.

tahterevalliyi (yanlış yazdıysam özür) düşün..

oturduğun yer uçta değilde merkez noktaya daha yakın olursa, normalde rahat kaldırabildiğin bir kişiyi kaldıramayabilirsin.. yada şöyle anlatıyım, normalde uçta oturmuyorken kaldıramadığın bir kişiyi uca doğru gittikçe daha rahat kaldırırsın..

frende tahterevallinin bir ucu fren disi ve balata, diğer uçta tekerlek ve zemin..

2 ayrı kuvvet oluşuyor

F1*X1 = F2*X2

F1 fren kuvveti, x1 tekerlek merkezine uzaklık
F2 arabayı durdurma kuvveti, x2 tekerlek ile zeminin kesiştiği noktanın merkeze uzaklığı

F1 (fren kuvveti) i değiştirmezsen ve X1 i büyültürsek (yani diski) , karşılığında X2 yi değiştirmeden (lastik çapı) F2 kuvvetini (arabayı durduran kuvvet) büyütürsün..

Biraz fizik dersi tadında oldu ama daha basit anlatamadım :)

ontheair
26-08-2013, 23:25
Amaç zıtlaşmak değil ama hesabında anlamadığım noktalar var.
Eğer bu hesap doğru ise sadece lastik çapını artırarak frenlemeyi iyileştiriyorsun fakat bu mümkün değil. F1yani, frenleme gücü kuvvetler toplamından oluşur ki bu kadar basit değildir; Lastiğe etki eden sürtünme kuvveti ve disk ile balata arasında oluşan sürtünme kuvvetinin toplamı senin fren kuvvetindir. Eğer kaliperin yeri değişmezse sadece diskin boyutu değişmiş olacak ve belki farkedilemeyecek kadar bir iyileşme sağlanacak...
Ben sadece disk değiştirilerek bir iyileşme elde edilebileceğini düşünmüyorum... Belki biraz daha açık anlatablirsen daha iyi olur...

XSi
27-08-2013, 00:03
Amaç zıtlaşmak değil ama hesabında anlamadığım noktalar var.
Eğer bu hesap doğru ise sadece lastik çapını artırarak frenlemeyi iyileştiriyorsun fakat bu mümkün değil. F1yani, frenleme gücü kuvvetler toplamından oluşur ki bu kadar basit değildir; Lastiğe etki eden sürtünme kuvveti ve disk ile balata arasında oluşan sürtünme kuvvetinin toplamı senin fren kuvvetindir. Eğer kaliperin yeri değişmezse sadece diskin boyutu değişmiş olacak ve belki farkedilemeyecek kadar bir iyileşme sağlanacak...
Ben sadece disk değiştirilerek bir iyileşme elde edilebileceğini düşünmüyorum... Belki biraz daha açık anlatablirsen daha iyi olur...


estafurullah,

arttırarak değil, azaltarak fren gücünü arttırabilirsin.. (formüle göre)

arabayı yavaşlatan kuvvet zemine tekerleğin uyguladığı zıt kuvvet.. tekerleğe zıt kuvvet yaptıran kuvvet ne? disk ile balata arasındaki sürtünme kuvveti..

bu iki kuvvet arasında bağlantı nedir? ikiside tekerleğin göbeğini referans alıyor..

o zaman formül belli:

f1*x1 = f2*x2

bu formüle göre de lastik çapını küçültürseniz fren kuvvetini arttırırsın..

ama tekerleği küçültmek aynı zamanda yere aktarılan kuvvetinde azalması demek olacak:

tekerlek merkezindeki tork hep aynı, çap büyürse kuvvet artar, çap küçülürse kuvvet azalır

bu nedenle tercih edilmiyor olabilir..

yavuz364
27-08-2013, 07:40
Kaliperlerin yerini değiştirmediğiniz, balataları da değiştirmediğiniz sürece istediğiniz kadar büyük disk takın fren kuvvetiniz değişmez..

Zaten kaliperlerin içinde o kadar yer olduğunu sanmıyorum o yüzden illa ki kaliperlerin bağlantı ayaklarını değiştirip biraz daha dışa almanız gerekecektir..
Böyle bir işlem yaptığınızda da fren kuvveti mutlaka iyileşir..

Tabi bu işlemler sonucunda aracınıza tahmin ediyorum 17 inç in altında jant takamayacaksınız..

elpadre
27-08-2013, 08:07
abi al bi willwood bak keyfine :) lego gibi toplarsan cok ugrasir cok zaman alir cok paran gider :)

ghibli06
27-08-2013, 08:20
abi al bi willwood bak keyfine :) lego gibi toplarsan cok ugrasir cok zaman alir cok paran gider :)

ben frenlerimden çok memnunum, zaten çok başarılı olduğu için maserati direk BMW den alıp kullanmış, sadece aynı ebatta disk bulamıyorum :)

0M42
27-08-2013, 08:32
Kaliperi de dışa doğru almadıktan sonra yani göbeğe olan uzaklık aynı kaldıktan sonra takacağın diskin hiç bir getirisi olmaz abi.En basitindan flanş yardımı ile kaliperleri göbekten biraz daha uzaklaştırman dışa doğru alman gerekir yoksa bir anlamı yok.Aşağıdaki çizime bakarsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın A yeni diski taktıktan sonra ki durum B ise olması gereken durum (kaliperlerin konumuna dikkat et)

http://u1308.hizliresim.com/1d/v/ryn8l.jpg

ilovedrifting
27-08-2013, 08:52
Aynı keliper ve balatayla disk büyütmek bırakın artı sağlamayı eksi yönde etki yapar. Çünkü ağırlık ve çapın artması moment kuvvetinide artıracaktır.

XSi
27-08-2013, 09:20
Benim yazdiklarimda hep kalplerin yeri değişeceğini kabul ettim, değiştirmeden 17 mm buyuk disk takmak zaten olasi degil

Arabanın agirligi yanında fren diskinin agirlasmasi gozardi edilebilir bir fark olacaktir

ghibli06
27-08-2013, 11:44
peki alternatif olarak, 324mm bir diski tornada 307-316mm ye küçültsem sıkıntı olur mu?

turci
27-08-2013, 12:05
benimde aklıma ilk gelen o oldu, diskler tornada orj ebatlara getirtebilinir.

ghibli06
27-08-2013, 12:13
sonuçta diskleri tornada düzeltebiliyoruz, acaba çap daraltması yapsak sıkıntı olur mu? yapan var mı? çünkü derdim büyütmek vs değil sadece ebat bulamadım...

ontheair
27-08-2013, 12:35
Belki arkalar toleranslar içinde kalabilir ama önler için hiç sanmıyorum. 17 mm yani neredeyse 2 cm tornalamaktan bahsediyoruz :)

0M42
27-08-2013, 14:15
Bir sikinti olacagini dusunmuyorum neden olsun ? Torna ustanlada gorus onunda fikrini al ama dedigim gibi bir sikinti olmayacaktir.

ontheair
27-08-2013, 14:24
Bu arada disklerin kalınlıkları aynı mı? Çapla beraber kalınlık da artmış olabilir

cosworth
27-08-2013, 15:32
Takıldığım nokta şu;
Fren yaptığımızda balata diskin yüzeyine sürtünerek tekerleğe uygulanan kuvvetin tersi yönde kuvvet uygulayarak (sürtünme kuvveti) otomobili durduruyor. Tabi bu biraz kabaca bir anlatım.
Şimdi balata değişmeyeceğine göre sürtünme yüzeyi de artmayacak. O zaman daha büyük disk takmanın faydası nedir?
Belki kütle artacağı için disk geç ısınacaktır ve daha uzun süre görevini yerine getirecektir. Böyle bir faydası olabilir.

Kaliper poryanın merkezinden uzaklaşacağı için kuvvet kolu uzayacak bunun sonucunda fren güçlenecek.

yusufvozkan
27-08-2013, 15:42
Yapan bilmiyorum yapmak isterseniz yerim ostimde yapabiliriz bilabedel.

ontheair
27-08-2013, 16:19
Kaliper poryanın merkezinden uzaklaşacağı için kuvvet kolu uzayacak bunun sonucunda fren güçlenecek.

Kaliperin yeri değişecekse evet doğru. 2 cm'lik bir artış fren kuvvetinden iyileşme sağlayabilir. Değişmeyecekse bir yararı olmaz...
Zaten değişiklikteki amaç zaten herhangi bir iyileşme elde etmek değil orijinali bulunamadığı için ikâme bir ürün kullanmakmış.

President
27-08-2013, 16:55
disk çapı büyüdüğünde genelde diskin sürtünme yüzeyi, bir diğer anlamda balata yüzey kalınlığına eşit olan yüzey sabit kalıyor. Yani disk büyüdükçe kaliperin de disk oranında dışa alınması gerekiyor, bu yüzden benim tahminimce kaliper usaklaştırılmadan büyük disk takılamaz, big brake kitlerde porya ile kaliper arasına özel bracket bağlanarak uygun uzaklık sağlanıyor.

Aynı zamanda disk yüzeyi değişmediği ve çap değiştiği için de diskin orta bölümü yani poryaya bağlanan bijonların tuttuğu bölüm çap olarak geniş oluyor. Bu da benim tahminlerime göre büyük çaplı diskin torna edilerek küçük çap olarak kullanılamayacağı yönünde.

ghibli06
27-08-2013, 19:19
Yapan bilmiyorum yapmak isterseniz yerim ostimde yapabiliriz bilabedel.

çok teşekkür ederim eksik olmayın, başınıza ekşirim :)

bu arada teknik çizimlere baktım da, disclerin hiç bir ölçüsü tutmuyor benimkiyle :) ne göbek ne ofset :)

XSi
27-08-2013, 20:27
sonuçta diskleri tornada düzeltebiliyoruz, acaba çap daraltması yapsak sıkıntı olur mu? yapan var mı? çünkü derdim büyütmek vs değil sadece ebat bulamadım...

İki diskin tüm olculerini gormeden bisey demek kolay degil, sanayideki bir BMW servisinden çöpe atılacak disk bulup alınabilir yada parcacidan alınıp ölçüleri incelenebilir

shkodra
28-08-2013, 18:25
Lögel Makina LGL Fren'e sordunmu. Benim otomobile bile fren sistemi yapabiliyoruz demişlerdi. Benim otomobil için Disk üreticeklerdi.

Her türlü ölçüsü uyan ( Kalınlık, Göbek, Civata Delikleri vs ) ve sadece dış çapı büyük olan diski tornacıda küçültebilirsiniz. Sağlamlık ve dayanıklılık açısından hiç bir problem çıkmaz..

Ebay'da baktınızmı..

yusufvozkan
28-08-2013, 20:22
Disk uretmek sorun degil 1 saatte istenilen olcude disk i yapivereyim lakin malzeme sorundur frende isinip soguyunca catlamak yerine kirilirsa adam oldurur.

Schumi
28-08-2013, 20:47
Kaliper BMW ile aynı olabilir ama taşıyıcı ve haliyle kaliperin porya merkezine uzaklığı taşıyıcının kaliper bağlantı ayaklarının tasarımı yüzünden farklıdır. O yüzden farklı Disk kullanılıyor. Evet o kaliper ile istersen 330 Disk bile kullanılır ama her farklı Disk için farklı ayak yapman gerekir.

Yaptım o yüzden biliyorum.

gurcell
28-08-2013, 20:51
Yusuf cnc de hatun bile yapar :)

ghibli06
28-08-2013, 22:31
Kaliper BMW ile aynı olabilir ama taşıyıcı ve haliyle kaliperin porya merkezine uzaklığı taşıyıcının kaliper bağlantı ayaklarının tasarımı yüzünden farklıdır. O yüzden farklı Disk kullanılıyor. Evet o kaliper ile istersen 330 Disk bile kullanılır ama her farklı Disk için farklı ayak yapman gerekir.

Yaptım o yüzden biliyorum.

detay var mı ya da konusunu açtınız mı acaba?

yusufvozkan
28-08-2013, 22:34
Yusuf cnc de hatun bile yapar :)

Yaptim calismadi abi :-)

Schumi
29-08-2013, 00:15
detay var mı ya da konusunu açtınız mı acaba?

Orjinali 283x26 olan ön fren disklerimi 330x28 disk ile değiştirip 4 pot Brembo kaliper taktım ayaklarını hazırlayarak. Ayrıca orjinal arka kaliperler üstüne orjinali 247x8 olan fren disklerimi 325x8 yaptım. Arka fren değişikliği tamamen simetrik olarak düzgün gözükmesi içindi. Bir performans beklentisi yoktu. Bahsettiğim sistem yaklaşık 15.000 km yi aşkın yol aracımda kullanmaktayım. :) Fotoğrafları ÖM ile atıyorum ilginizi çektiyse.

XSi
30-08-2013, 17:57
Orjinali 283x26 olan ön fren disklerimi 330x28 disk ile değiştirip 4 pot Brembo kaliper taktım ayaklarını hazırlayarak. Ayrıca orjinal arka kaliperler üstüne orjinali 247x8 olan fren disklerimi 325x8 yaptım. Arka fren değişikliği tamamen simetrik olarak düzgün gözükmesi içindi. Bir performans beklentisi yoktu. Bahsettiğim sistem yaklaşık 15.000 km yi aşkın yol aracımda kullanmaktayım. :) Fotoğrafları ÖM ile atıyorum ilginizi çektiyse.

bende merak ettim, tech moderator sun nıye yayınlamıyosun :)

ghibli06
30-08-2013, 21:06
ben gördüm çok başarılı :)

Schumi
30-08-2013, 21:10
Abi ben cepten giriyorum sen atar mısın arkadaşa ön ile? :)

ghibli06
30-08-2013, 22:45
pm attım :)

_yekta_
07-09-2013, 10:23
konuya sonradan dahil oluyorum ama bende merak ettim pm alabililir miyim ?

ghibli06
13-11-2013, 21:26
http://i.ebayimg.com/t/Reyland-362x32mm-pair-of-brake-rotors-discs-suitable-replacement-for-AP-Racing-/00/s/NDQyWDYzNw==/$T2eC16VHJGoE9nuQfebVBQoPp+yyqw~~60_12.JPG

arkadaşlar bu diski alıp, bendeki diski tornada rotor haline getirebilir miyim acaba birleşim yerleri denk gelecek şekilde?

http://www.maserati-alfieri.co.uk/Ghibli_KS/michael_ghibli-09a.jpg

XSi
14-11-2013, 07:12
Mevcut Diskle ugrasmak yerine sifirdan gobek kismi yapilabilir

ghibli06
14-11-2013, 07:24
Mevcut Diskle ugrasmak yerine sifirdan gobek kismi yapilabilir

malzemede hata riskini ortadan kaldırmaz mı mevcudu kullanmak?

XSi
14-11-2013, 08:33
Diskler dokum kullanacagin malzeme celik 1040 imalat celigi dahi kullansan dokume gore daha dayanikli olacak

Arti eskiden disk butundu simdi sadece civatalarin oldugu yetlere yuk binecek..

Bu nedenle mevcut diski islemek bana gore yanlis tercih olur

ghibli06
14-11-2013, 10:09
Diskler dokum kullanacagin malzeme celik 1040 imalat celigi dahi kullansan dokume gore daha dayanikli olacak

Arti eskiden disk butundu simdi sadece civatalarin oldugu yetlere yuk binecek..

Bu nedenle mevcut diski islemek bana gore yanlis tercih olur

Tamam anladim cok tesekkurler, peki bu iki parca disklerde balans sorunu oluyor mu? Sonucta het malzemenin bir hata payi var, iki malzeme birbirine monte olunca balans riski artar mi? Montajdan sonra tekrar sildirmek gerekir mi?

XSi
14-11-2013, 10:40
Yuvarlak parca cnc torna ve dik isleme ile parca yapilirsa balans problemi olmaz

Kardesimin polosuna flans yaptirip porsche boxter janti takildi.. cnc de yapildi islemler hicbir sikinti yok

Dolu malzemede yuvarlak parcada hic sikinti olmayacaktir

ghibli06
14-11-2013, 19:07
peki diskin ayna kısmıyla rotoru birleştiren somunlar ne kadar güvenilir olur?

drago
05-12-2022, 12:13
ghibli06 Bülent abi ne yaptın bu konuda en son, aynı kaliperde büyük disk taktın mı?

Benim aracımda da şöyle bir durum var; arkalar 302 önler 282; ama yurtdışında forumlarda birisi yazmış mesela motor gücünden bağımsız arkalar 302 kalacak şekilde 302 şeklinde çıkan da var 282 diye de demişler.

Ben de 300lük mondeo diski takabilirsem, 6 mm dışarı çıkacak; görsel olarak 1 taşla 2 kuş vururum belki diye araştırırken senin konunu gördüm sormak istedim.

Önemli olan diskin dönebileceği 1 cm daha yer olması mı, varsa direkt devam mı?

DOHC
05-12-2022, 13:28
ghibli06 Bülent abi ne yaptın bu konuda en son, aynı kaliperde büyük disk taktın mı?

Benim aracımda da şöyle bir durum var; arkalar 302 önler 282; ama yurtdışında forumlarda birisi yazmış mesela motor gücünden bağımsız arkalar 302 kalacak şekilde 302 şeklinde çıkan da var 282 diye de demişler.

Ben de 300lük mondeo diski takabilirsem, 6 mm dışarı çıkacak; görsel olarak 1 taşla 2 kuş vururum belki diye araştırırken senin konunu gördüm sormak istedim.

Önemli olan diskin dönebileceği 1 cm daha yer olması mı, varsa direkt devam mı?

Arka disk çapın önden daha mı büyük?

drago
05-12-2022, 14:13
Arka disk çapın önden daha mı büyük?

Evet 10krktr

d3n1s
05-12-2022, 14:39
ghibli06 Bülent abi ne yaptın bu konuda en son, aynı kaliperde büyük disk taktın mı?

Benim aracımda da şöyle bir durum var; arkalar 302 önler 282; ama yurtdışında forumlarda birisi yazmış mesela motor gücünden bağımsız arkalar 302 kalacak şekilde 302 şeklinde çıkan da var 282 diye de demişler.

Ben de 300lük mondeo diski takabilirsem, 6 mm dışarı çıkacak; görsel olarak 1 taşla 2 kuş vururum belki diye araştırırken senin konunu gördüm sormak istedim.

Önemli olan diskin dönebileceği 1 cm daha yer olması mı, varsa direkt devam mı?

Kaliperin sirtina surtmuyorsa takabilmen lazim, teorik olarak.

Seri uretim mantigiyla dusunursek eger, kaliperler ayni ise direkt takabilmen lazim. Bunu teyit edebilirsen eger cok yuksek ihtimalle plug-and-play'dir. Yoksa, dikkat edilmesi gereken bazi ince noktalar var. Mesela, disklerin offseti ayni degilse, ki bu durumda kaliperlerin farkli oldugunu kesinlestirmis olursun, o zaman kaliperleri de degistirmen gerekir. Kaldi ki sen 6mm disari cikacagindan bahsetmissin, bu durumda ben kaliperin de degismesi gerekecegini dusunurum, cunku yuksek ihtimalle disk de 6mm disarida duracak.

drago
05-12-2022, 14:47
Kaliperin sirtina surtmuyorsa takabilmen lazim, teorik olarak.

Seri uretim mantigiyla dusunursek eger, kaliperler ayni ise direkt takabilmen lazim. Bunu teyit edebilirsen eger cok yuksek ihtimalle plug-and-play'dir. Yoksa, dikkat edilmesi gereken bazi ince noktalar var. Mesela, disklerin offseti ayni degilse, ki bu durumda kaliperlerin farkli oldugunu kesinlestirmis olursun, o zaman kaliperleri de degistirmen gerekir. Kaldi ki sen 6mm disari cikacagindan bahsetmissin, bu durumda ben kaliperin de degismesi gerekecegini dusunurum, cunku yuksek ihtimalle disk de 6mm disarida duracak.

Kaliper mi değişmeli, kaliperin braketi mi? Disk zaten 6mm dışarıda bitecek. Kalipere sığıyorsa, braket değişse yetmiyor mu? Benim araç 27 mm, mondeo 28 mm, enden sığmasında sorun yok ki?

Kaliperler aynı değil mondeo ile, bendeki ATE 57 mm çaplı piston, mondeodaki ATE 60 mm çaplı piston, başka da bir değer göremedim.

d3n1s
05-12-2022, 15:04
Kaliper mi değişmeli, kaliperin braketi mi? Disk zaten 6mm dışarıda bitecek. Kalipere sığıyorsa, braket değişse yetmiyor mu? Benim araç 27 mm, mondeo 28 mm, enden sığmasında sorun yok ki?

Kaliperler aynı değil mondeo ile, bendeki ATE 57 mm çaplı piston, mondeodaki ATE 60 mm çaplı piston, başka da bir değer göremedim.

enden sigmasindan bahsetmedim ki bro, diski de jant gibi dusun, mondeo diski senin diske kiyasla 6 mm disarida duracaksa senin kaliper calismayacak, kaliperi de degistirmen gerekecek zira kaliperdeki iki balata arasindaki bosluga denk gelmeyecek mondeo diski.

Ozetle, porya ile disk arasina spacer takmissin gibi olacaksa eger mondeo diski, kaliperi de degistirmen gerekecektir.

ghibli06
05-12-2022, 19:52
bunu kafadan bilmek imkansız ama kaliper değişeceğini sanmıyorum... mondeo diski 6mm daha mı kalın (göbek et kalınlığı)??? eğer öyleyse içteki disk ofseti önemli, eğer kaliperi ortalamıyorsa braket yaptırman yeterli, 17 inch janta 330 mm ye kadar disk takılabiliyor, bana disklerin teknik çizimlerini koyabilirsen daha iyi yorum yapabilirim...

bu arada ben brembo kaliperlere geçtim 330 mm diskle :)


https://i.hizliresim.com/86dcnh0.jpeg

https://i.hizliresim.com/cu7b1rd.jpeg

drago
05-12-2022, 20:00
Sağol abi

Jantla ilgili kısıtım yok 18lerle yürüyorum, yerim bol :)

Bu benim disk:

https://cdn.autodoc.de/thumb?id=17383669&m=0&n=0&lng=en&ccf=94077835

Bu mondeo diskine dair bir link:

FREN DISK ON HAVA KANALLI 300-5 ( FORD: MONDEO 5 15 ) - PttAVM.com (https://www.pttavm.com/fren-disk-on-hava-kanalli-300-5--ford--mondeo-5-15--p-112165213)

ghibli06
05-12-2022, 20:06
Sağol abi

Jantla ilgili kısıtım yok 18lerle yürüyorum, yerim bol :)

Bu benim disk:

https://cdn.autodoc.de/thumb?id=17383669&m=0&n=0&lng=en&ccf=94077835

Bu mondeo diskine dair bir link:

FREN DISK ON HAVA KANALLI 300-5 ( FORD: MONDEO 5 15 ) - PttAVM.com (https://www.pttavm.com/fren-disk-on-hava-kanalli-300-5--ford--mondeo-5-15--p-112165213)

tam sopalıksın haa :D ulen nasıl 6 mm dışarı çıkıyor jantın?

drago
05-12-2022, 20:24
tam sopalıksın haa :D ulen nasıl 6 mm dışarı çıkıyor jantın?

Tersten bakmışım içeri giriyormuş ��

Abi dışa çıkıp çıkmaması önemli değil, 282 to 300 olur mu olmaz mı bu durumda

ghibli06
05-12-2022, 20:28
Tersten bakmışım içeri giriyormuş ��

Abi dışa çıkıp çıkmaması önemli değil, 282 to 300 olur mu olmaz mı bu durumda

jantın yeri değişmiyor, braketle biraz oynanırsa ya da yeni braketle takarsın gibi görünüyor...

I-HANN
06-12-2022, 01:10
e39 m5 : 345mm
x5 4.4 : 332 mm kullanıyor

balatalar aynı kalıpere uyuyorsa bile . dısk gobeklerı ve offsetlerının uyması neredeyse ımkansız .

ghibli06
06-12-2022, 09:06
e39 m5 : 345mm
x5 4.4 : 332 mm kullanıyor

balatalar aynı kalıpere uyuyorsa bile . dısk gobeklerı ve offsetlerının uyması neredeyse ımkansız .

genelde aynı markaların göbek ve bijon aralıkları aynı çıkıyor ama ofsetlerde aracına göre üretim olduğu için farklılıklar var, onu bertaraf etmek de çok zor bir şey değil, birer brakete bakıyor iş...

Omak
07-12-2022, 15:56
Sağol abi

Jantla ilgili kısıtım yok 18lerle yürüyorum, yerim bol :)

Bu benim disk:

https://cdn.autodoc.de/thumb?id=17383669&m=0&n=0&lng=en&ccf=94077835

Bu mondeo diskine dair bir link:

FREN DISK ON HAVA KANALLI 300-5 ( FORD: MONDEO 5 15 ) - PttAVM.com (https://www.pttavm.com/fren-disk-on-hava-kanalli-300-5--ford--mondeo-5-15--p-112165213)

sitedeki resimde çok zor okunuyor.
dediğin mondeo diski içi ate deki ölçülerin resmi.
https://digital-assets.tecalliance.services/images/3200/49970d17bc3724665a4fa7aac544c9d007d3fcc5.jpg?ver=3 .61.2.b8bc2f7dde

birde seninkini ekleyelim bakması kolay olsun.
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=17383669&m=0&n=0&lng=en&ccf=94077835

Omak
07-12-2022, 19:53
Bu arada ate de 50,9mm yaziyor senin disk ile aradaki fark 4mm

drago
07-12-2022, 21:04
Bu arada ate de 50,9mm yaziyor senin disk ile aradaki fark 4mm

Diskten diske de fark ediyor sanırım

Ben anlamadım zaten bu işi, bilare parçacıya yolum düşerse oradan sorduracağım artık

d3n1s
08-12-2022, 08:42
Bu arada ate de 50,9mm yaziyor senin disk ile aradaki fark 4mm

50,9 mm - 50,5 mm = 0,4 mm, yani 1 milimetrenin yarisindan biraz az, 4 milimetre degil. 4 milimetre olsa diskin arka yuzeyiyle en disaridaki yuzeyi arasinda 50 santim mesafe olmasi gerekirdi.

edit: imla

I-HANN
08-12-2022, 20:46
genelde aynı markaların göbek ve bijon aralıkları aynı çıkıyor ama ofsetlerde aracına göre üretim olduğu için farklılıklar var, onu bertaraf etmek de çok zor bir şey değil, birer brakete bakıyor iş...

ozaman bmw nın dısklerını kullanabılırsınız 307mmX24mm ölcüsünde parca no 34116799351

Omak
08-12-2022, 22:50
50,9 mm - 50,5 mm = 0,4 mm, yani 1 milimetrenin yarisindan biraz az, 4 milimetre degil. 4 milimetre olsa diskin arka yuzeyiyle en disaridaki yuzeyi arasinda 50 santim mesafe olmasi gerekirdi.

edit: imla

o kadarını anlarsınız artık ondalık basamıgı unutmum :D ustte dırek rakamı yazdılar ya

OmerRS
10-12-2022, 21:45
ghibli06 Bülent abi ne yaptın bu konuda en son, aynı kaliperde büyük disk taktın mı?

Benim aracımda da şöyle bir durum var; arkalar 302 önler 282; ama yurtdışında forumlarda birisi yazmış mesela motor gücünden bağımsız arkalar 302 kalacak şekilde 302 şeklinde çıkan da var 282 diye de demişler.

Ben de 300lük mondeo diski takabilirsem, 6 mm dışarı çıkacak; görsel olarak 1 taşla 2 kuş vururum belki diye araştırırken senin konunu gördüm sormak istedim.

Önemli olan diskin dönebileceği 1 cm daha yer olması mı, varsa direkt devam mı?

Merhaba, bu araba için upgrade yapılabilir 308mm orijinal setup ile.

300 mm mondeo disklerine gerek yok zaten uymaz da focus kaliperlerine.

drago
10-12-2022, 22:03
Merhaba, bu araba için upgrade yapılabilir 308mm orijinal setup ile.

300 mm mondeo disklerine gerek yok zaten uymaz da focus kaliperlerine.

Selam, işin Aslı nedir Ömer?

Focus forumda falan da yazmışlar, hem 308 hem 282 setup mı var aynı motor focus 4 lerde?

Yurtiçi parça desteği var mı 308 mm için?

OmerRS
10-12-2022, 22:55
Yurtiçinde bulunabilir hem 2. el hem de yeni olarak eğer düşünürsen araştırabilirim bi müsait zamanda.

drago
10-12-2022, 23:17
Yurtiçinde bulunabilir hem 2. el hem de yeni olarak eğer düşünürsen araştırabilirim bi müsait zamanda.

Tabii ki, çok sevinirim

OmerRS
16-12-2022, 21:31
Biraz baktım, yurt içinde parçalar sıfır olarak bulunabiliyor tabi sipariş vermek lazım.

Yalnız sadece disk değiştirmekle olmaz, 2 adet 308mm disk ve 2 kaliper taşıyıcısı gerekli. Sonrası kolay Ankara'da olmasan bile herhangi bir serviste rahatlıkla takılabilir.

Aslında forumda bir fren konusu mu açsam, bu tarz upgrade konularında elimden geldiği kadarıyla bir arşiv oluşmuş olur.

ardicli2000
23-12-2022, 11:49
Beyler Bülent abi soruyu 2013 de sormuş .Disk kaliper değişmiş konu kapanmış.

Yeni soru Mondeo diski :D