Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonata CRDI sıkıştırınca güçten düşme



Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 12:42
Arkadaşlar , yeni bi araç aldık , sonata 2.0crdi h-matic.140ooode araç , temiz ama bakımsız bırakmışlar, yağ yağ filtresi , hava filtresi , mazot filtresi , polen filtresi , triger , v kayışı , vss bakımını eksiksiz yaptık.Usta bilgisayara bağladı , hata kodu göremedi ,

Performans hissedilir biçimde arttı.Fakat sıkıntı şu , her seferinde yapmasa da ara sıra sıkıştırınca araç kendince bi safe mod mu yapıyo naapıyosa gücü kesiyor.Bu süreçte 3000deviri geçemiyorsun ve 3000 e kadarda devir bandı boş boş hızlanıyor.Stop edip yeniden kalkınca 1 yüksek devir , gerisi yine max 3000 devir (olay 3000 de vites atma değil , motor devir geçmiyor , tripgoniğin manuelinde de bu olay böyle yani , şanzumanla alakası yok)
Gidilecek yere böyle gidip stop edip bekletip hergangi bi müdahalede bulunmaksızın çalıştırıp yola koyuldunmu aynen eski güçlü halden devam.Eskiden c3 dizel de yapardı ama çok belli belirsiz...Dik bi yokuşta sanki klima açmış gibi ince bi yığılma olur , gazı pompaladınmı geçerdi , ara sıra çevremdeki tdi larda da duydum.Ama bunda bariz güç düşüşü oluyor.
Aynı motor kia carens , kia magentis , hyundai tucson , ve emin olmamakla beraber captiva - epicada da var.Bu araçlarda yada başka bi araçta benzer bi sorun yaşayan , çözümünü bilen varmı?

aslan
27-08-2013, 12:44
aracın turbosu bozuk aynı sorunu yaşamıştık

darkmoon
27-08-2013, 12:47
bu arka elektronik fren beyni var yada ona benzer bir şey ona baktırdınızmı.. olup olmadık devreye girip arabayı frenliyor olmasın..

Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 13:05
yok abi , n de de 3000 i geçmiyo o hale geldiğinde

Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 13:08
aracın turbosu bozuk aynı sorunu yaşamıştık

sıkıntısız halinde canavar turbo.Mekinik olarak mı elektronik olarak mı bu arıza?Hangi araçta yaşadınız?

Mehmet Gazihan
27-08-2013, 13:32
keşke turboyuda söktürüp bi temizletseydiniz. VNT bıçakları kurumdan dolayı sıkıştığında basıncı ayarlıyamadığı için bu tip sorunlar oluşabilir. Emme manifoldundaki kurum ne alemde, bu motorlar çok kurum tutar.

aslan
27-08-2013, 13:35
sıkıntısız halinde canavar turbo.Mekinik olarak mı elektronik olarak mı bu arıza?Hangi araçta yaşadınız?

Annattıgın aynı sorunu transporterde yaşadık bizimde aklımıza gelmezdi turbo olacagı ama sorun turbo çıkmıştı

Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 14:13
keşke turboyuda söktürüp bi temizletseydiniz. VNT bıçakları kurumdan dolayı sıkıştığında basıncı ayarlıyamadığı için bu tip sorunlar oluşabilir. Emme manifoldundaki kurum ne alemde, bu motorlar çok kurum tutar.


Annattıgın aynı sorunu transporterde yaşadık bizimde aklımıza gelmezdi turbo olacagı ama sorun turbo çıkmıştı

Genel bakım harici sorun gördüğümüz bişey yok diye turbo hiç aklıma gelmedi.Yani normal halde gidişi güzel diye turbo da sağlamdır diye açmak sökmek gelmedi akla açıkçası.Dediğiniz gibi ona bi baktırayım o zaman.

Bide Mehmet abi ; gidişten ziyade tüketime merhem olacak bi yazılıma ihtiyac var , tüketimler çift haneli bilgisayarda :D , Direk sonata , yada birebir bu motoru kullanan herhangi bi araca tüketim bazlı bi yazılım çalışman oldu mu?

Emre Akçay
27-08-2013, 15:07
Benim Ceed'e çok benzer bir sorun oldu. Enjektör kaynaklı çıktı. Bir baktırın derim değerlerine.

Onur1984
27-08-2013, 17:29
Bizim de başımıza bire bir aynı durum gelmişti. DPF var mı sizin aracınızda bilmiyorum, bizdeki sorun DPF'den kaynaklanıyordu. Mehmet abi de hatırlar belki, tatil dönüşünde iptal etmiştik DPF'i düzelmişti araç.

darkmoon
27-08-2013, 17:54
dpf var olmazmı sonatada..

Onur1984
27-08-2013, 18:31
dpf var olmazmı sonatada..

Belki söküktür diye düşünmüştüm. Üzerinde ise bir ihtimal, bizimkisi gibi sökülünce veya temizlenince düzelebilir.

Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 19:31
DPF ne ?:D

darkmoon
27-08-2013, 21:49
dizel partikül filtresi :)

Onur1984
27-08-2013, 22:10
DPF ne ?:D

Dizellerin baş belası :) emisyon ve çevre sağlığı için kurumların büyük kısmını tutuyor egsozdan önce. Belirli bir doluluğa ulaşınca da otomatik rejenerasyon başlatıyor sistem ve yüksek ısılarla biriken kurumu yakıp atıyor. Zamanla bu rejenerasyon işlemi yapılamaz oluyor bildiğim kadarı ile ve tıkalı halde kalıyor filtre. Bu da bir şekilde aracı sıkıyor. Sök kurtul :D tabi sorun o ise :)

darkmoon
27-08-2013, 23:02
dpf sökmekde sıkıntılı diye biliyorum araçda arıza ışığı yakabilir.. birde tüv kısmı var tabi geçirmezler sanırım tüv e gitmeden önce takmak gerek yeniden :)

Ahmet Saraçoğlu
27-08-2013, 23:09
Tüve çok varda ,,,sökmeye söksek arıza ışığı yakarsa dert..içi falan boşaltılan bişey vardı dizel mercedeslerde yaygın olarak.o mu bu?boşaltılmazmı içi?

darkmoon
27-08-2013, 23:37
yok bu bir cihaz şimdi bilen daha güzel anlatır ben bildiğimi anlatıyım yanlışımda olabilir kurumları yakıyor bu meret sanırım bir sıvısı var o sıvı ateşlemeyi sağlıyor kurumları yakıyor arabada zaten anlarsın arabada bir silkeleme olur yolda giderken silkeler biraz kaba bir benzetme olucak ama öksürür araç :) senin dediğin katalatik dir içini boşaltıyorlarda o bizim sonatalarda yok diye biliyorum bizde dpf var..

Mehmet Gazihan
28-08-2013, 12:04
Genel bakım harici sorun gördüğümüz bişey yok diye turbo hiç aklıma gelmedi.Yani normal halde gidişi güzel diye turbo da sağlamdır diye açmak sökmek gelmedi akla açıkçası.Dediğiniz gibi ona bi baktırayım o zaman.

Bide Mehmet abi ; gidişten ziyade tüketime merhem olacak bi yazılıma ihtiyac var , tüketimler çift haneli bilgisayarda :D , Direk sonata , yada birebir bu motoru kullanan herhangi bi araca tüketim bazlı bi yazılım çalışman oldu mu?

Olmazmı bu motordan Doğru kullanım ile %15 ekonomi elde edersin.

Mehmet Gazihan
28-08-2013, 12:05
Modelini yazmamışsın gerçi ama Bu motorlarda DPF yok.

Ahmet Saraçoğlu
28-08-2013, 12:07
2006 model 2.0crdi hmatic abi , 140 lık.Emin değilim ama tucson , sportage , carens , captiva , epicayla aynı motor olduğunu zannediyorum.

Mehmet Gazihan
28-08-2013, 12:09
2006 model 2.0crdi hmatic abi , 140 lık.Emin değilim ama tUcson , sportage , captiva , epicayla aynı motor olduğunu zannediyorum.

DPF yok o modellerde... bahsettiğin Sportage Tucson Santa Fe de 112hp lik eski motor var.. Captiva Epica da 150 lik baska bi motor var.

darkmoon
28-08-2013, 12:10
bende servis var demişdi..

Ahmet Saraçoğlu
29-08-2013, 21:18
Bugün turboyu söktük.Kurum aşırı olmamakla beraber vardı , içi temizlenip kapatıldı.DPF dolu gibiydi ama sökmek harici herhangi bi müdahalede bulunamadık.Ivır zıvır sensörler temizlendi , son olarak emme manifoldu bayaa bi doluymuş , sıcak suyla temilendi.Herşey kontrol edilip kapatıldı.İnşallah bidaha sorun yaşamayız.

XSi
29-08-2013, 22:16
Bugün turboyu söktük.Kurum aşırı olmamakla beraber vardı , içi temizlenip kapatıldı.DPF dolu gibiydi ama sökmek harici herhangi bi müdahalede bulunamadık.Ivır zıvır sensörler temizlendi , son olarak emme manifoldu bayaa bi doluymuş , sıcak suyla temilendi.Herşey kontrol edilip kapatıldı.İnşallah bidaha sorun yaşamayız.

geçmiş olsun, belki yeri değil ama ne kadar yakıyor araç, ağırlığı kaç kg?

Ahmet Saraçoğlu
30-08-2013, 02:47
Saolun , tüketim 9 ila 11 arası geziyor şehiriçi kullanımda.4 ileri , 2.0 ve 1700 kilo civarı bi araç olmanın dezavantajları.uzunda düşeceğini tahmin ediyorum.sabah saatlerinde yolculuğumuz var , bakıp görücez.ama ekonomi açısından evin küçük dizeline alternatif olabilecek bi araç değil kesinlikle

darkmoon
30-08-2013, 08:59
inşallah sorunun çözülürde başka noktalara bakmak zorunda kalmassın.. birde uzun yoldaki yakıtını yazarsan iyi olur..

Ahmet Saraçoğlu
30-08-2013, 17:40
Sabah çıktım , yol boyu ortalama bi performans , balıkesire doğru hafif hissettirdi ; izmir yolunda tam yaptı kesintiyi(4 te 120yle giderken dipgaz yapınca 3 e alıyor , anında kilitleniyor 3000e.tork sıfır:) )
Anında durdum stop ettim bidaha çalıştırdım ,,, hem düzeldi , hemde gidişi bi güzelleşti.yani şuan iyi ama var bişeyler.başka ne olabilir?

XSi
30-08-2013, 17:52
Saolun , tüketim 9 ila 11 arası geziyor şehiriçi kullanımda.4 ileri , 2.0 ve 1700 kilo civarı bi araç olmanın dezavantajları.uzunda düşeceğini tahmin ediyorum.sabah saatlerinde yolculuğumuz var , bakıp görücez.ama ekonomi açısından evin küçük dizeline alternatif olabilecek bi araç değil kesinlikle

teşekkürler bilgi için, hoş araba makul fiyat, ama ciddi tosunmuş :)


Sabah çıktım , yol boyu ortalama bi performans , balıkesire doğru hafif hissettirdi ; izmir yolunda tam yaptı kesintiyi(4 te 120yle giderken dipgaz yapınca 3 e alıyor , anında kilitleniyor 3000e.tork sıfır:) )
Anında durdum stop ettim bidaha çalıştırdım ,,, hem düzeldi , hemde gidişi bi güzelleşti.yani şuan iyi ama var bişeyler.başka ne olabilir?

bilgisayara bağlandımı hiç?

Ahmet Saraçoğlu
30-08-2013, 18:18
Hyundai serviste değil ama bizim ustada obd2den bağladık.herhangi bi hata kodu göremedik.

darkmoon
30-08-2013, 18:25
sanırım senin sorun yüksek ihtimal turboda turboda değilse zaten bakıcak fazla bir yer kalmıyor krank devir sensörü yada akış metre falan geliyor aklıma ama yüksek ihtimal turbo sanırsam yakıtın ortalaması nedir yol bilgisayarında ne gösteriyor..

senin şanssızlığın sanırım önceki sahipleri araca hiç bakmamış bütün sıkıntılar bakımlar senin elinde kaldı :)

darkmoon
30-08-2013, 18:29
teşekkürler bilgi için, hoş araba makul fiyat, ama ciddi tosunmuş :)

aslında chiple 170 oluyor 150 likleride 180 oluyor sanırım egr dpf iptali güzel ibr egzos sistemi falan 170 lik bir 190 lara gelebilir 180 liğide 200 civarı olabilir en hafif müdaheleyle..

Ahmet Saraçoğlu
30-08-2013, 20:31
Turbo açıldı temizlendi kapandı abi.o zaman ya akışmetre , ya krank sensörü yada başka bi sensör.çünkü bildiğiniz kesiciye giriyor. 3000i geçmiyor.

darkmoon
30-08-2013, 20:38
turbo derken turbonun üstünde selenoid valfi var onlarda arızalandığında selenoid turboyu harekete geçirmiyor yada yerli yersiz devreye sokuyor.

berkay_aydin
30-08-2013, 20:44
arıza vermeden kesmesi cidden bana ilginç geldi :( krank sensörü olsa bana göre hem arıza verir hemde beyaz duman görebilirsiniz.. Mekanik sanki wasgate açık kalıyor araba kesiyor hemde arıza yakmıyor..

XSi
30-08-2013, 20:53
Hyundai serviste değil ama bizim ustada obd2den bağladık.herhangi bi hata kodu göremedik.

bende blüdut lu elm327 lerden var, istersen bi akşam yol testi yapabiliriz laptoptan bakarız sorunu anlamak açısından, bahçeşehir - ıspartakuledeyim ben..

darkmoon
30-08-2013, 21:01
her arıza makinede görünmez..

bektas_talay
31-08-2013, 00:28
mazot pompasına bir baktırın :)
beyaz dumanmı siyah dumanmı atıyor ? ona bir bakın ilk önce beyaz duman var ve belli deviri geçmiyorsa mazot pompasından başka ihtimal olamaz

araçda dpf yok aklınız karışmasın katalitik konvertör var işinin ehli bir servise gidin ve başka yerlere gösterin bir yere bağımlı kalmayın

bektas_talay
31-08-2013, 00:29
bende blüdut lu elm327 lerden var, istersen bi akşam yol testi yapabiliriz laptoptan bakarız sorunu anlamak açısından, bahçeşehir - ıspartakuledeyim ben..
dediği doğru rail basınç sensörünü ve gaz pedalı konumunu gösteren grafikleri açın aynı anda test edin en iyi sonuç böyle gözlemlenir

berkay_aydin
31-08-2013, 00:32
mazot pompasına bir baktırın :)
beyaz dumanmı siyah dumanmı atıyor ? ona bir bakın ilk önce beyaz duman var ve belli deviri geçmiyorsa mazot pompasından başka ihtimal olamaz


Beyaz duman varsa krank sensörüde olabilir ..

darkmoon
31-08-2013, 03:10
bu araç bendede var resmi servis bana dpf var dedi çünkü bende katalatik var sanıyordum içini boşaltıcakdım RESMİ servisdeki çalışanın aynen bana dediği abi bu araçlarda dpf var kat yok dedi..

Keza araç sahibi dpf yi temizlettim diyor..

Keza internette dpf iptali ilanları var bu tip

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-hyundai-sonata-2.0-crdi-icin-dpf-dizel-partikul-filtresi-iptali-71800501/detay/)

sonatanın avrupadaki satış ilanlarına bakınız sonata 2.0 crdi (dpf) vgt diye satılır bazı avrupa ülkelerinde..
avrupada emisyon çok mühim olduğundan satarken dizel araçlarda dpf yi parantez içinde belirtirler..

Hyundai Sonata 2.0 CRDi DPF EURO4 Klimaautomat Standheiz Gebrauchtwagen, Diesel, 5.599,- (http://angebote.autoscout24.de/Hyundai-Sonata-20-CRDi-DPF-EURO4-Klimaautomat-Standheiz-Diesel-Silber-234586000)
Bild Seite - Hyundai Sonata 2.0 CRDi VGT DPF - 140 PS / 103 kW Baujahr seit 2006 - bei mobile.de (http://www.mobile.de/modellverzeichnis/hyundai/sonata-tab-bild-hyu_son_08_1.html)
Hyundai Sonata 2.0 CRDi DPF CAR (LHD) - 90783 | Global Star Ltd (http://www.gs-limited.com/machineries/hyundai-sonata-2-0-crdi-dpf-car-lhd?page=828&code=90783&from=search_result)
2007 Hyundai Sonata GLS 2.0 CRDi DPF - Car Photo and Specs (http://ipocars.com/vinfo/hyundai/sonata_gls_2_0_crdi_dpf-2007.html)

Keşke kat olsaydı en azından katın değişimide kolay sıfır kat taksan eskisi gibi binlerce tl tutmuyor o kadar pahalı değil.. içi falan boşaltılabiliyor tüv de falan sıkıntı olmuyor..

Ahmet Saraçoğlu
31-08-2013, 06:51
Beyaz siyah mavi duman kesinlikle yok.hata anını daha iyi izlenimleme fırsatım oldu.o sırada güç düşük oluyor ve bi alt vitese düşelim dersek kesici 3000e e iyor adeta.o şekil max120 130 gidiliyor , sağa çekip durup tekrar marşa basınca geçiyor.duman sıfır.

@xsi ; özelden cep alabilirsem dönüşte buluşup deneyelim müsait zamanınızda.

Ahmet Saraçoğlu
31-08-2013, 20:02
Sabah çıktık didimden , şimdi ankaraya vardık.en ufak bi sıkıntı yapmadı , çekiş herzaman taşıycak biçimde.4. Vites 100 den sonra çok rahat özellikle.İnşallah bidaha yapmaz.

Tüketimi çok ekonomiye yönelik deneyemedim.hem ışık , dur kalk , hem yokuş viraj , hem de yorgunluktan düz gördüğüm yerde 170 -190 adası seyir sebebiyle 8.2 ortalama görebildim anca.

bektas_talay
31-08-2013, 21:06
bu araç bendede var resmi servis bana dpf var dedi çünkü bende katalatik var sanıyordum içini boşaltıcakdım RESMİ servisdeki çalışanın aynen bana dediği abi bu araçlarda dpf var kat yok dedi..
olmuyor..

haklıymışsın dpf li araç ama çok saçma.. ben hiç görmedim dpf olduğunu büyük ihtimalle bir sensör arızalı yazılımsız bir aracın dpf doldurması için enjektörünün işemesi yeterli havayı alamaması gerek yani içerde zengin bir patlama olmuş olması gerekki duman atıp filtreyi doldursun dpf sökülüp temizlendiyse sonrasında yinemi yaptı ? o zaman egsoz üzerindeki bir sensör sorun veriyor başka bir çözüm üretemiyorum

61TS061
01-09-2013, 01:13
arızanız çok büyük ihtimalle ,turbo selenoid valfi(n75 valfi).bu,turbo araçlarda sık karşılaşılan bir durum.zamanla tozdan kirden yıllar içinde bozulabiliyor.ayrıca turbonun by pass'ında sorun varsa kendini korumaya alıyor olabilir.bunlar değilse manifolt basınç sensörü(map sensörü) kontrol edilmesi gereken başka bir yer.ama dediğim gibi ilk önce n75 valfine yoğunlaşın.iyi geceler dilerim.

Ahmet Saraçoğlu
01-09-2013, 12:44
Sabahtan anakradan ist.a döndük , çok şükür yapmadı o arızayı.bi süre daha böyle takılalım bakakm.tüketim bilgisayarda 8litreye düştü.
Fakat şöyle bişey var , bilgisayara göre 360 krş tüketiyor ama 600 lira yakıtla yaklaşık 1900km yol yaptı.yani 315 krş.beklediğim kadar çok değilmiş yani

darkmoon
01-09-2013, 13:19
Sabahtan anakradan ist.a döndük , çok şükür yapmadı o arızayı.bi süre daha böyle takılalım bakakm.tüketim bilgisayarda 8litreye düştü.
Fakat şöyle bişey var , bilgisayara göre 360 krş tüketiyor ama 600 lira yakıtla yaklaşık 1900km yol yaptı.yani 315 krş.beklediğim kadar çok değilmiş yani

sana demişdim .. sen bakımsız alınca aracı birazda çift haneli rakamları görünce ilk günler gözün korkdu :)

sana almadan öncede demişdim hatırlarsan uzun yolda çok az yakar zaten fabrika verisi uzun yolda 5.5 ben 6.5 leri rahat görüyorum uzun yolda..
çeşmeye giderken otobanda 2 sene önce 5.8 leride görmüşdüm :)
140-160 arası gitsen en kralı 7 / 8 arası yakıyor tabi kendi aracım için diyorum.. senin araç o sorununda çözülse dahada az yakar çünkü o sıkıntında normalden biraz daha fazla yakmasına neden olur..

ben chip yapılırsa 1 litre kadar daha düşüceğini düşünüyorum o zaman baya bir ekonomik olur piyasadaki akranlarına oranla..

erdemir.m
28-09-2013, 20:21
iyi günler bende de 2008 sonata var ve ne yazık ki aynı sorun bende de var. ne yapabilirim diye araştırırken yazılarınızı gördüm. ancak bende farklı olarak yağ miktarında da artış vardı. dpf tıkalı olduğu anlaşılınca boşaltmak zorunda kaldım. şimdi sadece arıza lambası yanıyor ama çekişi de yağ seviyesi de normale döndü. arıza kontrolünde p2002 kod veriyor.

Ahmet Saraçoğlu
28-09-2013, 20:25
benim sorun aynen devam ediyor , kafaya göre bazen güçlü bazen 3000 e kadar :D , geçen hafta izmirden bir abi daha aradı , aynı sorunu yaşıyormuş.Bakalım ilk kim bulursa haber verelim birbirimize.

darkmoon
28-09-2013, 20:29
konuya yazmışsınız şimdi hatrıma geldi.. geçen yabancı forumda aynı sorundan müzdarip bir forumda yazı okumuşdum tesadüf adam sorunuda çözüp nedeninide yazmışdı ve yanlış hatırlamıyorsam turbo ile alakalı bir sıkıntı idi o sıra aklıma hatta senin bu konu gelmişdi ama konu güncel olmadığından unuttum..

darkmoon
28-09-2013, 21:22
bu sitede görmüşdüm hyundaiforum com orda yazan bir yabancı vardı aynı sorundan müzdarip map sensörü falan olduğundan şüphe ediyordu.

okan16
01-10-2013, 11:29
öncelikle merhaba...

sorunun tam anlaşılır bir teşhis , nokta atışı yapılması isteniyorsa elbet ki OEM diagnostic sistemi olan ve yetkili servislerde kullanılan Hyundai/KIA GDS ( Global Diagnostic System) ile bakılmasında yarar var diyorum...

şimdi ön sezilerle hareket edecek olursak; bana kalırsa da map sensörüne bakın derim. emme manifoldunda basıncın ani artma/azalma hava hareketleri gibi verileri ECU 'a tam doğru bildiremiyor olabilir..Aynı sorun farklı değişkenlerden olabiliceği bilindiği üzere; krank mili pozisyon sensörü olmuş olsa devam yapar diye düşünüyorum kesme kapama yığılma v.s. krank pozisyon sensörünün kablo tesisatının bi gözden geçirmenizde de fayda var tabiki.VW Golf MK3 GTI krank sensörü kablosunun azizliğine uğradığım oldu tecrübelerimde.Ezik kablo veya kablo demeti ile karşılabilir.

İyi günler şimdiden kolay gelsin...

ilovedrifting
01-10-2013, 11:44
Aynı sorunu X3 2.0d de yaşadım. araca tam yüklenince kesiyordu turboyu araç turbosuz gibi gitmeye başlıyordu. stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor.

Ahmet Saraçoğlu
01-10-2013, 11:46
bu aracı satın adlığımız abi captiva dizel aldı , onda da yaşandı aynı sorun.Totalde 6 7 kişi olduk nerdeyse :D , ne bu bi çeşit lanetmidir nedir anlamadım.

emp:)
01-10-2013, 12:10
Bence sorun turbo solenoid valfte. Anlık olarak basıncı ayarlayamayıp aracın limp mode girmesine sebeb oluyor. Birde turbonuzu gözle bile olsa kontrol edin pallerinde herhangi bir sıkıntı var mı diye. Dediğim gibi sorun bence solenoid valf.

Birde aracın arıza vermediğine eminmisiniz? Arıza ışığı yakmasada beyine aralıklı arıza diye kayıt düşmesi gerek.

bomonti
27-10-2013, 16:06
Ayni araci 0 indan itibaren 200k km kullandim. Tuhaftir ayni problemi bende yasadim ki, arac mukemmel otesi bakimliydi yani periyodik bakimlar 10k km yi bulmadan yapilirdi..

Aracin son zamanlarina dogru 2 defa yasadim bu problemi yani 160k 180k arasi hatta bu problem sonucu gazihan in websitesine konu acmistim, net cevap veren olmamisti. Hep var sayim.

Bu sebepten yazilim yaptiramamistim o kadar heves etmeme ragmen.

Yalniz araci satacagim zaman alicilar araci turbocuya goturduler ve yanlis hatirlamiyorsam Turbo tam dolmuyor denilmisti 300-400 lira masraf cikarttilar. Konuyu takipteyim problemi cozen olursa bildirsin lutfen zira sonata cok sevdigim bir otomobil.

Bu arada benim en dusuk yakit tuketimim 5.1/100 km idi.

darkmoon
27-10-2013, 16:12
bende 5.6 yı gördüm dpf egr iptali +chip yapılsa sanrım dahada az yakar..

ahmetin sorunuda resmi servise soksa ortaya çkar..

bomonti
27-10-2013, 16:27
Arizanin bir surekliligi olsa her yerde cozulur. Ama ayda yilda bir denk geliyor..

Bu arada bende aracta dpf oldugunu bilmiyordum... Allahtan bir ariza yasamadim.

Kazasiz belasiz kullanin insallah..Satali 2 sene den fazla oldu halen ozlerim, yolda gordugum zaman ic geciririm. Sonata yerine passat kullaniyoruz suanda 2 aracin alakasi yok.. Sonata resmen mercedes gibi birsey.

Ahmet Saraçoğlu
27-10-2013, 16:38
valla bu ara eskisi kadar sık olmasada yapıyor.Yapmadığı zaman performans şahane.Bende analmadım.Bayram öncesi bi sensör daha değiştirdik , aynen devam.Deneye yanıla bulunucak inşallah.

darkmoon
27-10-2013, 16:48
Arizanin bir surekliligi olsa her yerde cozulur. Ama ayda yilda bir denk geliyor..

Bu arada bende aracta dpf oldugunu bilmiyordum... Allahtan bir ariza yasamadim.

Kazasiz belasiz kullanin insallah..Satali 2 sene den fazla oldu halen ozlerim, yolda gordugum zaman ic geciririm. Sonata yerine passat kullaniyoruz suanda 2 aracin alakasi yok.. Sonata resmen mercedes gibi birsey.

Sonatayı fazla sürmüyorum esasen sadece uzun yol ve özel birileri gelirse havalanından falan almaya kullanıyorum çoğu vakit yatıyor.. ama güzel işde sizin gibi sürenler biliyor aracın ne olduğunuda sürmeyen bilmeyen adam hele birazda bilgisiz ise hyundai mi diyor direk kafasındaki getz accent imajı ile sonatayı bir tutuyor burun kıvırıyor.. :) ben iplemiyorumda aracın hakkı çok yeniyor ona üzülüyorum.. dediğiniz gibi mercedes kıvamında araç..

Bizim sülalede şirkettede cls de var s kasada var e kasada var a6 da var bende esasen hep almandan gittim şimdiye kadar mercedes w210 avangarthe vardı onu sattım s40 yapdım onu sattım vectra aldım vectranın makyajlısı çıkdı onu aldım arada bir passat aldım 6 ay kadar a5 coupe 1.8 aldım e90 3.20d vardı o sıra aynı zamanlar bu sonatayıda aldım.. bunu yazmamın sebebi araba görmemiş biri değilim sonatayı ondan övmüyorum.. :) hepsini sattım ama sonata hala elimde duruyor konforlu rahat araba işçilik malzeme kalitesi iyi yolda fazla olan bir araçda değil oda hoşuma gidiyor sıradışı bazen yolda giderken bazı insanların bakdığını görüyorum.. :)

sanırım bir port polish + dpf iptal + egr iptal +chip ile 210 beygir veya daha üstünü görür gibime geliyor bayada seri olur D ve E segmentinde 2.0 dizel klassmanında kafa tutmıycağı araç kalmaz. :)

Ahmet Saraçoğlu
27-10-2013, 16:53
Abi bu arada yazmayı unuttum face den , ankaraya gidiş 7.1 olan tüketim dönüşte 6.2 ye kadar indi.Uzun yol sakinde cidden çok az yakıyo kilo ve şanzumana ramen.Ama şehir içi felaket.Yarı depo gitti üç günde.:D

darkmoon
27-10-2013, 17:06
sen niye arabayı servise sokmuyorsun :)

sen arabayı aldığında o araba zaten baya bir bakımsızdı gene sen adam ettin.. :)
bana ilk aldığında sahibi araçda zincirli triger var bunda triger değişimine gerek yok dediğinde anlamışdım :D yaw insan hiçmi kaputu açmaz silecek suyunu koymak için bile orda kocaman triger kayışı görünüyor :D

Ahmet Saraçoğlu
27-10-2013, 17:13
sorma valla birazdaha satmasalar kucaklıycaklarmış bişeyleri.

darkmoon
27-10-2013, 17:26
bu crdi motorlar sağlamlık konusunda taş gibi kucaklatmıyor kolay kolayda kucaklatmışdan betere çeviriyor :) bakımsızı yakışı ile böyle sendeki gibi incik boncuk bulunamayan sorunları ile :)

bomonti
28-10-2013, 10:44
Sonatayı fazla sürmüyorum esasen sadece uzun yol ve özel birileri gelirse havalanından falan almaya kullanıyorum çoğu vakit yatıyor.. ama güzel işde sizin gibi sürenler biliyor aracın ne olduğunuda sürmeyen bilmeyen adam hele birazda bilgisiz ise hyundai mi diyor direk kafasındaki getz accent imajı ile sonatayı bir tutuyor burun kıvırıyor.. :) ben iplemiyorumda aracın hakkı çok yeniyor ona üzülüyorum.. dediğiniz gibi mercedes kıvamında araç..

Bizim sülalede şirkettede cls de var s kasada var e kasada var a6 da var bende esasen hep almandan gittim şimdiye kadar mercedes w210 avangarthe vardı onu sattım s40 yapdım onu sattım vectra aldım vectranın makyajlısı çıkdı onu aldım arada bir passat aldım 6 ay kadar a5 coupe 1.8 aldım e90 3.20d vardı o sıra aynı zamanlar bu sonatayıda aldım.. bunu yazmamın sebebi araba görmemiş biri değilim sonatayı ondan övmüyorum.. :) hepsini sattım ama sonata hala elimde duruyor konforlu rahat araba işçilik malzeme kalitesi iyi yolda fazla olan bir araçda değil oda hoşuma gidiyor sıradışı bazen yolda giderken bazı insanların bakdığını görüyorum.. :)

sanırım bir port polish + dpf iptal + egr iptal +chip ile 210 beygir veya daha üstünü görür gibime geliyor bayada seri olur D ve E segmentinde 2.0 dizel klassmanında kafa tutmıycağı araç kalmaz. :)

ÖHÖM ÖHÖM..:)

Senin kadar olmasa da ben de araba gormemis birisi degilim canim hic birsey yapamazsak shoowroom da goruyoruz. Onu da yapamazsak yolda goruyoruz youtube da izliyoruz. Ben de S class muamelesi yapmadim zaten sadece sonata hakkinda nacizhane fikrimi beyan ettim.

O kadar araca sahip olduktan sonra da sende haklisin, tabiri caizse attan in essege bin olmus senin olay. O da garip.

Yalniz D segmentinde dengi bir arac goremiyorum zira tam bir f/p araci hic olmazsa konforu var. Tabi premium sinifi tenzih ederim. Biz tam 200k km de sattik 3000k rpm de kesme haricinde hic bir sorun yasamadik, oteki yandan hemen akabinde gelen 0 aldigimiz araclar buna sirket araclari da dahil burnumuzu mok tan cikartmadi ehh buda 1 kere daha takdir etmeme sebep oldu.

Performans konusuna gelecek olursak sonata 2lt dizel gibi giden bir arac kesinlikle degil, ozellikle sehir ici performansli kullanimda 1.4 bir arac bile kedi fare muhabbeti yapabilir. Sebebi cok acik 1688kg bos agirli var. Dolayisi ile en azindan yazilim + egr iptali sart ki, bu sekilde 170hp 360nm gucler elde edilebiliyor.

Bu uygulamayla aynen denildigi gibi sehir ici tuketimi en az 1lt dusurur, bununla beraber biraz daha hareketlenecegi icin daha keyifli bir arac haline gelir. Diye dusunmekteyim.