Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : oil catch tank hakkında



C A N
23-06-2008, 11:31
oil catch tank alıcam.. bu zımbırtının ucuzuyla pahalısının işlevi arasında çok fark varmıdır. haraketli bir parça olmadığından ucuza kaçmak istiyorum. pişman olurmuyum acaba? :beuj:

TünayK
23-06-2008, 11:36
duzgunce yaparsan prob yasamassın...ama zaten cok pahalı bır malzemede degıl hemen hemen aynı seye gelır sana duzgunu...

C A N
23-06-2008, 12:05
yok greddy nin felan da var..ebay da bakıyorum 20 30 dolar.. o yuzden sordum

deathofacar
23-06-2008, 12:32
greddy oil catch can 100-150 arası bişey

senna
23-06-2008, 14:37
ucuza kaçıyım derken en azından boru bağlantıların falan iyi olsun sıcaktan etkilenmicek şekilde uygun elemanları seç kendinde burda yapabilrsin kolay şekilde maliyet ne durumda olur bilemem ama 20 30 dolarlık olanlardan daha kaliteli olacağına eminim

C A N
23-06-2008, 15:18
senna kardeşim, valla hepsinin yanında lastik bahçe hortumu yolluyorlar. bende düşündüm erirmi diye ? daha sağlam bağlantı boruları nerden bulunur?

senna
23-06-2008, 15:19
senna kardeşim, valla hepsinin yanında lastik bahçe hortumu yolluyorlar. bende düşündüm erirmi diye ? daha sağlam bağlantı boruları nerden bulunur?



rekorcuları gez ağır vasıta hortumlarının bazılarından yararlanabilrsin aynı zamanda eğer çok sıcak bölgelerden geçiyosa riske etmek istemiyosan termal malzeme ile sarabilrsin tabi yansıtıcı özellikte olanlar ile

C A N
23-06-2008, 16:21
tamam hocam, çok saol

gurcell
23-06-2008, 16:23
senna kardeşim, valla hepsinin yanında lastik bahçe hortumu yolluyorlar. bende düşündüm erirmi diye ? daha sağlam bağlantı boruları nerden bulunur?

O lastik bahçe hortumunu süs olsun diye yollamıyorlar. Bilhassa şeffaf olsun ki, içinde biriken yağı gör diye. O boruların içinden ne kadar çok yağ lekesi görürsen, bil ki o kadar sorun var demektir. ;)

C A N
23-06-2008, 16:43
O lastik bahçe hortumunu süs olsun diye yollamıyorlar. Bilhassa şeffaf olsun ki, içinde biriken yağı gör diye. O boruların içinden ne kadar çok yağ lekesi görürsen, bil ki o kadar sorun var demektir. ;)

tankın ortasında saydam bi yer var. oda aynı işi görmüyormu?

GökhanO
23-06-2008, 17:14
Coğu markada zaten tankın içindeki seviyeyi görmen için seviye göstergesi mevcut bu durumda hortumların şeffaf olmasının bi önemi kalmıyor bence.

MeRtCaN
23-06-2008, 17:55
pekı bır soruda benden
bende kendıme aldım catch tank
ustunde hem gırıs hem cıkıs ve ayrı yetten alt kısımında bır hortum gırısı daha var benım bıldıgım 2 aparat oluo 3.ne ıse yarıo sızce?

senna
23-06-2008, 18:22
pekı bır soruda benden
bende kendıme aldım catch tank
ustunde hem gırıs hem cıkıs ve ayrı yetten alt kısımında bır hortum gırısı daha var benım bıldıgım 2 aparat oluo 3.ne ıse yarıo sızce?



vakum alabilrsin biri o olmalı yada iki tane tanka bi tane vakum için bağlayabilirsin öteki alttaki çıkış belki boşaltma yada yeniden yağın sisteme geri dönüşü için olabilr ama çok sağlıklı olabiliceğini sanmam

KSK-VTEC
23-06-2008, 19:14
pekı bır soruda benden
bende kendıme aldım catch tank
ustunde hem gırıs hem cıkıs ve ayrı yetten alt kısımında bır hortum gırısı daha var benım bıldıgım 2 aparat oluo 3.ne ıse yarıo sızce?

3. giriş değil aslında çıkış geri dönüş için o delik ama o sendeki montaj yeri tamamen farklı giriş çıkışlar bloktan yapıyor eğer aşağıdaki gibi bişeyse
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31NPWC0KF1L._SL500_AA280_.jpg

gurcell
23-06-2008, 21:53
tankın ortasında saydam bi yer var. oda aynı işi görmüyormu?

O saydam yer catch tank içinde biriken yağ. O bahçe hortumuna bakarak yağ daha o hazneye dolmadan bazı kötü durumları öngörebilirsin...

EkReM
23-06-2008, 21:58
catch tank sadece turbo araçlar içinmidir.atmosferik araca takılabilir mi?takılırsa ne faydası olur?

gurcell
23-06-2008, 22:00
Normalde 3 bağlantılı oil catch tanklerin alt tarafı sump'tır. Yani kartere gider, drenajdır aynı zamanda.

Üstteki bağlantının biri külbütör kapağına (eksantrik kapağı yada motorun en üst kapağı) gider, 3. bağlantı ise intake yani vakuma bağlanır. Böylelikle kapalı bir şekilde motor içinde oluşan yağ buharı catch tank içindeki metal tellerine yapışarak yoğunlaşır ve drenaj kanalından gider.

Catch tank yaparken mutlaka vakum kullanılmasını tavsiye ederim ben, vakum ile sistemdeki tüm yağ buharı catch tank içine çekilir

Ha isteyen kranka drenajı bağlamaz, oraya musluk koyar, bide vakum bağlantısı yerine üstüne filtre koyar, böylelikle hiç fonksiyonu olmayan bir catch tank olur, süs olur :D

gurcell
23-06-2008, 22:03
catch tank sadece turbo araçlar içinmidir.atmosferik araca takılabilir mi?takılırsa ne faydası olur?

Benim alfa romeolarımda (75 turbo , 75 1.8 ve q4) ve 2.0 16v tempramda oil catch tank fabrikasyon olarak vardı.

Atmosferik araca da takılır,inanılmaz bir etkisi olmaz. Genellikle turbo araçlarda tam zamanlı olarak yağ toplama işini daha iyi yapar. Çünkü turbo yatakları bazen bozulur ve yağ yanarak buharlaşır. Gene turbo araçlarda yağ fazla ısındığından dolayı buharlaşma daha fazla görülür, bu yüzden catch tank iyidir.

EkReM
23-06-2008, 22:06
Benim alfa romeolarımda (75 turbo , 75 1.8 ve q4) ve 2.0 16v tempramda oil catch tank fabrikasyon olarak vardı.

Atmosferik araca da takılır,inanılmaz bir etkisi olmaz. Genellikle turbo araçlarda tam zamanlı olarak yağ toplama işini daha iyi yapar. Çünkü turbo yatakları bazen bozulur ve yağ yanarak buharlaşır. Gene turbo araçlarda yağ fazla ısındığından dolayı buharlaşma daha fazla görülür, bu yüzden catch tank iyidir.
teşekkür ederim cevabınız için

MeRtCaN
23-06-2008, 22:51
sagolun arkadaslar benımde tahmın ettıgım gıbı bende oraya ufak bır tıpa koymayı dusunuyordum kartere baglamak zor olur sanırım.

gurcell
24-06-2008, 07:20
Ha bu arada subarularda oil vapour recirculation sistem var. tüm sistemi oil catch tank'in haznesi olmadan düşünün (sump,2 tane külbütör çıkışı , intake e giriş) aslında bir çok motorda da böyle bir sistem mutlaka vardır fakat yer darlığından haznesiz yapıyorlardır.

C A N
24-06-2008, 09:12
valla benim motor 2 litre yağı yukardan pompalamış sağ olsun :) fazla asıldım sanırım... gitti caanım castrol :)

Alican
04-08-2009, 10:46
Tam olarak konuyu anlamadığım için soruyorum bu tankta biriken yağı tekrar motoramı veriyoruz?