PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Impreza turbo gc8 yakıt haritası



Frequency_48
28-08-2013, 21:05
Arkadaşlar merhaba.

Standart Oem ECUsu olan 99 Model İmpreza turbo GC8 in tam yükte redline daki hava yakıt haritası nedir? A/F oranı 10 veya daha düşük olması normalmidir? Yabancı sitelerde araştırdığımda JDM V8 impreza nın hedef afr si 8,8 olduğu, başka kaynaklarda ise 9-9,5-10 gibi değerler yazılmış. Konu hakkında bilgileri olan arkadaşlarla konuyu net açıklığa kavuşturabilirmiyiz?

Başka bir siteden alıntıdır:
Yine de asıl kaide bu iken, doğrudan püskürtmeli turboşarjlı motorlarda daha fakir yakıt karışımları ile maksimum gücü almak mümkün olmaktadır. Bunun bir örneği Porsche'nin yeni turbosu, GM'in üzerinde çalıştığı yeni Ecotec turbo gibi motorlar, 18 Psi boost ile 3000 devirde 14.1:1 ve redline civarında 12.5:1e çekilen AFR ile yürümektedir. Bunu standart püskürtmeli bir araçta yapmak, direk kırım anlamına gelir.
Buna örnek olarak , standart Subaru İmpreza Turbo yakıt haritası 3500 devirlerde 11:1 ve redline civarında da 9.5:1 gibi oldukça zengin yazılmıştır, buna rağmen Spec-C gibi veya std. EVO gibi fazla agresif avanslı araçlarda 97 oktan veya düşüğünü alırsanız vuruntu yaşanabilir.


Maxi den alıntıdır;
Çoğu turbo araçlar tam gaz karışım oranları fabrika tarafından 10:1 afr gibi değerlere ayarlı gelir.
Tam gazda standart subaru STI ın arkadan siyah duman attığını görebilirsiniz

Nasioc sitesinden alıntıdır.
http://n1308.hizliresim.com/1d/w/s0t2d.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Tugral
28-08-2013, 21:29
Benim arabamda stockken 10 AFR idi, 18g turbo takıp, fmic bağladım gene 10 afr verdi, şimdi enjektörler büyüdü beyin taktık ama ayarlatmadım. Sanırım 10 değerinin altında çalışıyorlar

Frequency_48
28-08-2013, 22:49
Bende 10:1 in altında olduğu kanatindeyim. Bu durum güvenli tarafta kalmak için yapılmış olmalı..


Benım araca AEM wideband bağladık daha düşüğünü gösteremeyeceği için AFR 10:1 gösterdi..
Biz ne yaptık?
Aracın benzin regülatörü ile maniflod arasındaki hortumu çıkarttık AFR 11,2 oldu. Biz şimdi ne yapmış? ne yapmamış olduk.?

Aracın gücü hangisinde daha iyidir.?
Motora zararı varmıdır?

ygtrn
29-08-2013, 09:31
Bende 10:1 in altında olduğu kanatindeyim. Bu durum güvenli tarafta kalmak için yapılmış olmalı..


Benım araca AEM wideband bağladık daha düşüğünü gösteremeyeceği için AFR 10:1 gösterdi..
Biz ne yaptık?
Aracın benzin regülatörü ile maniflod arasındaki hortumu çıkarttık AFR 11,2 oldu. Biz şimdi ne yapmış? ne yapmamış olduk.?

Aracın gücü hangisinde daha iyidir.?
Motora zararı varmıdır?

benzin basınç regüaltörünün içinde bi diyafrm vardır abi, manifolttaki turbo basıncı artınca bu basınçla diyafram şişer ve benzin geri dönüş hattını bir miktar tıkayarak benzin railindeki basıncı arttırır ve enjektörlerin aynı milisaniyede daha fazla işer, sen bu hortumu çıkarınca benzin basınç regülatörünü safdışı bırakmış oluyorsun ve sabit bir benzin basıncıyla ilerliyorsun, ancak yaptığın hareket pek doğru sayılmaz çünkü sen regülatörün hortumunu çektiğin zaman sürekli sabit bir basınç elde ediyorsun ancak regülatör taktığın zaman bu basınç turbo basıncına bağlı olarak lineğer bir şekilde değişiyor, yani şöyleki, turbon peak basınç yaptığı zaman max benzin basıncı elde etmiş oluyorsun, üst devirlerdede basıncın düştüğü zaman benzin basıncında buna bağlı olarak düşüşe geçiyor ve oem hava yakıt haritanda bu değişken rail basıncına göre ayarlı olduğu için abi kardeş geçinip gidiyorlar :)

mustafa abi senin yapacanğın en doğru hareket baba bitane benzin basınç regülatörü almak :)

ancak şöyle söyliyim 10 afr altı değerler çok zengin, nasoctan baktığın haritalar bizim pompada satılan benzine göre olan haritalar olmayabilir....

ygtrn
29-08-2013, 09:32
turbo araçlar genelde 11.7 oranı severler ancak bu değer standart motor için biraz tehlikeli olabilir, bir regülatörle bu değeri 11 ila 11.5 arasına ayarlarsan gayet güzel olur...

ygtrn
29-08-2013, 09:35
ayrıca herşeyin oem olduğunu düşünürsek 10 ila 10.5 arası afr değeri makuldur...

ygtrn
29-08-2013, 09:47
birde işin içinde manfolt ve enjektörlerin işediği benzin basıncı arasındaki delta kuvveti ilişkisi var, yani manifolt basıncı artar raildeki baısnçta düşerde enjektörlerin işeme atomizasyonuda buna bağlı olarak düşer, ama benzin basıncının 4 bar kadar bastığını düşünürsek çokta bi sorun olmaz ama yinede iyi bişey değil, yani mantıken toparlamak gerekirse railde 4 barlık bi benzin basıncı var manifottada 4 bar turbo basıncı olduğunu varsayarsak enjektörler işeme yapamaz, delta kuvveti raildeki basıncın manifolttaki basınca üstün çıkmasıdır diyebiliriz kısaca....

Frequency_48
29-08-2013, 12:50
Yiğit selam..Wideband ve regulator alacağım :-) sadece merak ettiğim impreza turbolarda oem karışımın çok zengin olup olmadığı yönündeydi. Gerek araştırmalarım, gerek Tuğral arkadaşımızın OEM impreza turbosunda 10:1 karışım olması, İmpreza turbo nun oldukça zengin de yürüdüğü kanısı netleşti..

Bu durumun mantıklı açıklaması bana göre, Oem düşük oktana göre 89-91 yazılım yapılmış olan bir araçta yanma odasındaki sıcaklığı düşürmek ve detanasyonu önlemek için zengin karışım gönderilmesidir. Güvenlik amaçlı yani...

Yazdığına hak veriyorum. Maniflot basıncıyla benzin basıncı arasındaki ilişki çevresinde, sabit basınçla yürüyorum, her ne kadar afr değerim 11,2 olsa da, bu çok da teknik bir durum değil.

Frequency_48
29-08-2013, 16:29
Nasioc da bulduğum harita JDM V8 imprezanın OEM haritası.. Ülkeden ülkeye pompa benzinine göre başka ayar yaptıklarını düşünmüyorum. 8.8 olmazda 9 olur 9,5 olur..Son olarak senınde 10 civarı demen.Genel olarak İmpreza turbo 9-10 afr arasında çalışan bir araç olduğunu teyit ediyor..

Regülatör alınır.. AFR saati alınır.. Ne gerekiyorsa yapılır da...

Ben aslında bu karışım değerine bakıp, Araban arızalı, zenginde çalışıyor.... maf veya enjektörün arızalıdır, Beyin al diyerek, o hortumu söken zihniyeti sorguluyorum...

ygtrn
29-08-2013, 19:06
Nasioc da bulduğum harita JDM V8 imprezanın OEM haritası.. Ülkeden ülkeye pompa benzinine göre başka ayar yaptıklarını düşünmüyorum. 8.8 olmazda 9 olur 9,5 olur..Son olarak senınde 10 civarı demen.Genel olarak İmpreza turbo 9-10 afr arasında çalışan bir araç olduğunu teyit ediyor..

Regülatör alınır.. AFR saati alınır.. Ne gerekiyorsa yapılır da...

Ben aslında bu karışım değerine bakıp, Araban arızalı, zenginde çalışıyor.... maf veya enjektörün arızalıdır, Beyin al diyerek, o hortumu söken zihniyeti sorguluyorum...

valla abi bende yaklaşık 4 yıldır oem kullanmadığım için arabayı bende unutmuşum açıkçası oem değerleri, geçen arkadaşın forester a bağladım wideband, tamamen stoc tu araç
10 ila 10.5 arası yürüyordu oda...

GC8 GT
29-08-2013, 19:09
mustafa abi artık senin aracın detaylı fotolarını koy da alem orj gc8 gorsun :)

Frequency_48
29-08-2013, 19:19
Otoriteler suskun...

Sağol Yİğit yardımların için.. Bu arada halen kargo adresini göndermedin..:-)

Arabanın buji kablosunu koparıp, hava filtresinin kenar lastiğini koparıp yerleştirenimi ararsın...Subarunun 11 mm lik yağ pompası yok diyenimi ararsın.. Arabanın OEM yakıt haritasına zengin bu araban arızalı diyenimi ararsın..

Fotografını koyarım bir arada, arabadan soğudum şu sıralar..

Frequency_48
29-08-2013, 19:44
Araba OEM zengin çalışıyordur.. Japon abiler öyle uygun görmüştür.. O konu başka bir tartışma konusu...

Ama sen bunu bilmeyip araban arızalı diyorsan..o hortumu söküp atıyorsan, Regülatör koyalım böyle daha iyi olur diyemiyorsan.......Bizim daha katedecek çok yolumuz var demektir..

Bunu diyenler ve yapanlar haliyle bir ilçede sıradan tamirci değiller...:)

Frequency_48
29-08-2013, 20:14
En büyük cezaevi, Cahil bir insanın kafasının içidir..

Montaigne....

ygtrn
29-08-2013, 20:18
abi çok damardan giriyorsun yav :D

senna
29-08-2013, 20:46
bana kalırsa 10 civarı afr de motorunuz için zengin olabilir, hazır map yerine tuner tarafından ayar yapılması çok daha uygun olacaktır, hatırladığım kadarıyla motor yapıldı yeni, o motora yeni bir o motorun özelliklerine iklime şartlarına yakıt şarltarına uygun özellikte ayar yapılması daha uygun olacaktır hatta gerekiyosa stand alonea geçmek mantıklı olacaktır

başkasının başka bir otomobil için yaptığı mapi uygulamak bence biraz riskli ve anlamsız

10 civarı afr diyorsunuz eğer gerçekten zengin bir karışım olursa buda motorunuza ister istemez zarar verecektir herşeyin uygun olan değeri makbul, detanasyonu azaltıp motoru soğutayım derken fazla benzinle gömlekleri yıkayıp segmanların gömlekleri çizmesine de neden olabilirsiniz:)

yeni nesil motorlar direk enjeksiyonlu olanlar daha farklı çalışma stratejilerine sahip olabilir bu yüzden kendi motorunuzla karşılaştırmak çok uygun olmaz kanımca

Frequency_48
29-08-2013, 20:56
Hazır map dediğimiz, Fuji mühendislerin fabrikada yazdığı harita zaten.. Başkasının başka bir araba için yazdığı map benım arabamda kesinlikle yok zaten . Nedenine gelince, benım arabamda OEM ECU var. kesinlikle haritaya müdahale etmek mümkün değil. Yani Füji Heavy mühendisleri ne yazdıyla o var..

Tuğral arkadaşımız stok GC8 ile 10 afr de, Yiğit arkadaşımız da Forrester turbo ile 10 afr civarında yürüdüğünü yazmış. Maxi nin de görüşleri de bu yönde..Nasioc da ise JDM OEM yakıt haritasıda 8,8 yönünde.. Ben dahil verdiğim örnekler Custom yazılım değil. Oem map örnekleri. Genel skala böyle zengin görünüyor.

Mantık olarak fazla benzin zarar verebilir şeklinde.. Oem haritayı tartışmak gerekiyor. Fakat neden bu kadar zenginde haritayı yazmışlar merak ettim açıkçası.. Tahminim Düşük avans, Düşük oktan, yüksek güvenlik olabilir. Belkide bu kadar zengin çalışmadan dolayı yanmamış benzinin yağı bozma ihtimaline karşı Japon abilerimiz 6 ayda yağı değiştirmemizi özellikle isteyerek, sol kapı içine etiket koyarak gözümüzüe sokmuş olabilir..

Arabamın motoru yapılmadı. Tamamen blok dahil değiştirildi ve forgetlendi..

Araban eski diyerek topu arabaya atmak etik değil..

Ayrıca benım arabamda eski değil..:-)

**Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır.
John Lyly

ygtrn
29-08-2013, 21:23
bana kalırsa 10 civarı afr de motorunuz için zengin olabilir, hazır map yerine tuner tarafından ayar yapılması çok daha uygun olacaktır, hatırladığım kadarıyla motor yapıldı yeni, o motora yeni bir o motorun özelliklerine iklime şartlarına yakıt şarltarına uygun özellikte ayar yapılması daha uygun olacaktır hatta gerekiyosa stand alonea geçmek mantıklı olacaktır

başkasının başka bir otomobil için yaptığı mapi uygulamak bence biraz riskli ve anlamsız

10 civarı afr diyorsunuz eğer gerçekten zengin bir karışım olursa buda motorunuza ister istemez zarar verecektir herşeyin uygun olan değeri makbul, detanasyonu azaltıp motoru soğutayım derken fazla benzinle gömlekleri yıkayıp segmanların gömlekleri çizmesine de neden olabilirsiniz:)

yeni nesil motorlar direk enjeksiyonlu olanlar daha farklı çalışma stratejilerine sahip olabilir bu yüzden kendi motorunuzla karşılaştırmak çok uygun olmaz kanımca

atladığın bi nokta var 99 oem subaru beyinine herhangibir yazılım müdahale söz konusu değil, oyüzden benzin regülatörlerinden bahsediyoruz :) mustafa abinin ilerdeki projesi bi standalone beyin zeten regüatör şimdilik geçici bi çözüm...

senna
30-08-2013, 21:01
Hazır map dediğimiz, Fuji mühendislerin fabrikada yazdığı harita zaten.. Başkasının başka bir araba için yazdığı map benım arabamda kesinlikle yok zaten . Nedenine gelince, benım arabamda OEM ECU var. kesinlikle haritaya müdahale etmek mümkün değil. Yani Füji Heavy mühendisleri ne yazdıyla o var..

Tuğral arkadaşımız stok GC8 ile 10 afr de, Yiğit arkadaşımız da Forrester turbo ile 10 afr civarında yürüdüğünü yazmış. Maxi nin de görüşleri de bu yönde..Nasioc da ise JDM OEM yakıt haritasıda 8,8 yönünde.. Ben dahil verdiğim örnekler Custom yazılım değil. Oem map örnekleri. Genel skala böyle zengin görünüyor.

Mantık olarak fazla benzin zarar verebilir şeklinde.. Oem haritayı tartışmak gerekiyor. Fakat neden bu kadar zenginde haritayı yazmışlar merak ettim açıkçası.. Tahminim Düşük avans, Düşük oktan, yüksek güvenlik olabilir. Belkide bu kadar zengin çalışmadan dolayı yanmamış benzinin yağı bozma ihtimaline karşı Japon abilerimiz 6 ayda yağı değiştirmemizi özellikle isteyerek, sol kapı içine etiket koyarak gözümüzüe sokmuş olabilir..

Arabamın motoru yapılmadı. Tamamen blok dahil değiştirildi ve forgetlendi..

Araban eski diyerek topu arabaya atmak etik değil..

Ayrıca benım arabamda eski değil..:-)

**Boş kap, dolu fıçıdan çok ses çıkarır.
John Lyly


forget değil forged

motorunuzun forged olarak toplanması motor yapılması demek bunu kast ettim motor yapma genel bir kavramdır

şu anki motorlarla eski nesil motorları karşılaştırmak çok doğru değil evet motorunuz eski neden eski emisyonlar şimdiki gibi değil, malzeme üretim metodları belki aynı değil teknoloji aynı değil, sayılabilir biraz daha, atıyorum en basitinden euro 5 benzinli bir motorda gerekli olan emisyon değerlerini tutturabilmek için işte sizin dediğiniz karışım değerlerine yada o karışım değerlerine uygun sıkıştırma egzantrik vs gibi herşeyi uygun hale geitirp koyuyorlar şimdi siz 99 model motordaki karışım şu diye karşılaştırmak çok doğru değil



ben yine söylüyorum eğer bu orijinal değeriyse yine bana göre zengin benim fikrimdir nasıl evolar zengin çalışıyorsa buda zengin çalışıyor


anlamadığım her konunuzda mesajınızda neden inceden laf sokma isteğiiniz var? bu şekilde yaparak yazmak isteyen insanları da yazmaz hale getirirsiniz yaptığınız tepki yazdığınız mesajlar bana yada değil ama bu böyle

gününüz aydın olsun




atladığın bi nokta var 99 oem subaru beyinine herhangibir yazılım müdahale söz konusu değil, oyüzden benzin regülatörlerinden bahsediyoruz :) mustafa abinin ilerdeki projesi bi standalone beyin zeten regüatör şimdilik geçici bi çözüm...



ben hangisine müdahele edilir hangisine edilmez bilmem aklımdan geçeni yazdım

Frequency_48
31-08-2013, 02:02
Senna.. .fikirlerini herkez beyan edebilir. Tahmin edersin saygı duyarız..Skıntımız icraat kısmında..

Senin söylediğinede katılıyorum. Yazdıklarımın üzerinden geçersen, Bu 10 afr değerinin de bana fazla zengin olduğunu, bununda neden Japonlar tarafından böyle yapılabilmiş olma ihtimalini yazdım....
Ama durum bu, Sonuç değşimiyor..Subaru turbolar demek ki zengin çalışıyormuş....

Ben arabamın motorunu değiştirdim.. Arabam yol testine bile çıkmadı. Araban zenginde ve arızalı, indir dyno dan.. Mafı değiştir, Enjektörleri değiştir.. Yok Mafla araba gitmez.. mapa geç.. Sen beyin al... Olduuuuu gözlerim doldu..... Sen yürüt, benım arabayı da önce .. Sonra ben sana özel beyin ürettireyim dilersen...

Benım bu islemler dyno üzeründe yapılsaydı da... ben uğraşmasaydım tekrar daha iyi olmazmıydı.

Ayrıca ben başka arabalarla karışımımı oranını karşılaştırıp kıyaslamıyorum. Bakın Tuğralın arabası da GC8 ve 10 AFR de yürüyormuş.. Yiğitinki de...Hepsi stok arabalar..Sonuç... Subaru impreza GT turbo arabalar..Demekki zenginde gidiyormuş..

Yiğit ne dedi.. ?? Benzin regülatörü al ayarını 11-11,5 afr ye göre yap.. takıl dedi.. Bu teklifin o hortumu söküp atan ustalardan gelmesi gerekmiyormuydu...?? Motoru değiştiren ben, Kıçı kırık benzin regulatörümü almayacaktım.. Ben Muğladayım..Ve bu arabaya sanayiiden dolayı kısıtlı imkanlarla binmeye çalışlıyorum.. Şimdi ben nasıl bunu takıp ayarlayayım.? Motoruma zarar gelirse.. bunun sorumlsu kim? Banada günah değilmi..Yaparsın arabayı yaparsın testlerini verirsin arabayı...Ben o durumu sorguluyorum..


Hareket halindeki cehaletten daha korkunç hiçbir güç yoktur.
Bernard Shaw

cem
31-08-2013, 04:36
Frequency_48 Bey vs. Belirsiz Ustalar




Arkadaşlar merhaba.

Standart Oem ECUsu olan 99 Model İmpreza turbo GC8 in tam yükte redline daki hava yakıt haritası nedir? A/F oranı 10 veya daha düşük olması normalmidir? Yabancı sitelerde araştırdığımda JDM V8 impreza nın hedef afr si 8,8 olduğu, başka kaynaklarda ise 9-9,5-10 gibi değerler yazılmış. Konu hakkında bilgileri olan arkadaşlarla konuyu net açıklığa kavuşturabilirmiyiz?


Bu mesajı okuyup konudan çıkan bir üye muhtemelen adam bilgi almak için konu açmış ne güzel diyip kapatabilir..

Fakat bana göre öyle mi ? Pek değil.

Kafamda deli sorular ...

Konu neden "USTALARA SERZENİŞ" şeklinde açılmadı da, önce bir üst perdeden soru kişvesi altında açılarak gerçek düşünceler daha sonra ortaya çıkarıldı ?

Neden ustalarınızla yaşadığınız problemi net isim vererek yazmak yerine, serzeniş halinde yakınarak yazı yazıyorsunuz ?

Yazdıklarınızı ustalar ile aranızın bozulmaması için mi üstü kapalı yazmak zorunda hissediyorsunuz ?


Ben konuyu dışarıdan sizinle ilgili hiç bir bilgim olmadan okuyan bir vatandaşım..

Konu başta gayet bilgi alma amacıyla açılmış gibi gözüküyorken asıl amacın cevaplar geldikçe gerçekçi bi şekilde ortaya çıktığını görüyorum...


Konunun ana fikri 2 sayfayı okuyunca ortaya çıkıyor : Cevabını zaten bildiğiniz sorunun yanıtını alarak ustaların yanıldığını göstermek.

Fakat ben konuyu okuyan alakasız bir adam olarak BU ADAMIN HANGİ USTAYLA PROBLEMİ VAR ACABA ? diye soruyorum kendime..

Konu bilgi almak olsa neden sürekli iğneli özdeyişler gelsin ki..

Üstelik özdeyişler yardımcı olanlara da yapıştırılıyor gibi bir durum var !


Belliki Frequency_48 çok sinirli ! Ustalarla sorunu var ve bunu bu konu referansıyla çözecek veya mesajını iletecek !

Hoşuna gitmeyen bir cevap gelirse önce tokat sonra özdeyişle defterini dürüyor.


Üstelik verilen cevaplara iğneli, kibir kokulu sözlerle cevaplar yapıştırılarak, SİZ BİRŞEY BİLMİYORSUNUZ ÇEKİLİN, BEN ZATEN CEVABI BİLİYORUM ! edasıyla..

Sürekli özdeyiş floodlayarak içindeki duygu selini konuya yansıtıyor hem de konusunu güncel tutuyor, bir taşla iki kuş.

Frequency_48'in içindeki ses aslında;

BENİM DERDİM ARACIMI TAMİR EDEN USTALARLA BANA ONLAR GELSİN ! diyor..

Fakat anlaşılmayan bir durum var..


Kim bu ustalar !? Frequency_48 neden bu konu üzerinden onlara sinyal yolluyor ?

Frequency_48 bu konu üzerinden kimlere gözdağı veriyor ?

Cevap var mı konuda ? Yok.



Zaten cevabın belli olduğuna inanıldığı bir konu üzerinden ustalara yakınma, serzeniş ..



Ben arabamın motorunu değiştirdim.. Arabam yol testine bile çıkmadı. Araban zenginde ve arızalı, indir dyno dan.. Mafı değiştir, Enjektörleri değiştir.. Yok Mafla araba gitmez.. mapa geç.. Sen beyin al... Olduuuuu gözlerim doldu..... Sen yürüt, benım arabayı da önce .. Sonra ben sana özel beyin ürettireyim dilersen...



Ne Ahmet belli Ne Mehmet belli.

Frequency_48 kime ne diyor belli değil..

Birilerinin konuya girmesini mi bekliyor ? muamma ..


Belki ustalarından korkuyor isim vermekten çekiniyor ? Eldeki verilerle bilebileceğimiz iş değil..







Benım bu islemler dyno üzeründe yapılsaydı da... ben uğraşmasaydım tekrar daha iyi olmazmıydı.

Hayalete sesleniş..



Ama sen bunu bilmeyip araban arızalı diyorsan..o hortumu söküp atıyorsan, Regülatör koyalım böyle daha iyi olur diyemiyorsan.......Bizim daha katedecek çok yolumuz var demektir..

Bunu diyenler ve yapanlar haliyle bir ilçede sıradan tamirci değiller...:)

İpuçlar ve iğnelemeler oldukça akıllıca, onların anlayacağı fakat sizi tanımayanların çözemeyeceği türden.



Belki de Frequency_48 aracını yapan ustaların yanlışlığını bu konu üzerinden vermek istiyor olabilir ? mi ?

Gerçekçi cevap bu olsaydı soru üzerinden açtığı konu üzerinden mesaj vermek yerine konuyu net anlatır, insanlara bilgilendirici şekilde yardımcı olmaya çalışırdı..

Cevap gelir mi yoksa bir tokatta bize mi gelir, hadi hayırlısı..


"DÜŞÜNCELERİNİ TAM VE YERİNDE KELİMELERLE İFADE EDEMEYEN İNSAN, YANLIŞ TARTILARLA TAM İŞ GÖRMEYE ÇALIŞAN SATICIYA BENZER."


J. W. VON GOETHE




.

Maxi
31-08-2013, 08:29
ben hiç birşey anlamadım bu topicte yazılanlardan :beuj:


standart eski teknoloji (direct injection olmayan) turbo makinalar (subaru-evo-sti gibi)
tam gazda yaklaşık ~10 afr gibi yürür
fabrikasyon setubı öyledir
benim arabam (alfa 155 Q4) o da öyle.

senna
31-08-2013, 08:46
Senna.. .fikirlerini herkez beyan edebilir. Tahmin edersin saygı duyarız..Skıntımız icraat kısmında..

Senin söylediğinede katılıyorum. Yazdıklarımın üzerinden geçersen, Bu 10 afr değerinin de bana fazla zengin olduğunu, bununda neden Japonlar tarafından böyle yapılabilmiş olma ihtimalini yazdım....
Ama durum bu, Sonuç değşimiyor..Subaru turbolar demek ki zengin çalışıyormuş....

Ben arabamın motorunu değiştirdim.. Arabam yol testine bile çıkmadı. Araban zenginde ve arızalı, indir dyno dan.. Mafı değiştir, Enjektörleri değiştir.. Yok Mafla araba gitmez.. mapa geç.. Sen beyin al... Olduuuuu gözlerim doldu..... Sen yürüt, benım arabayı da önce .. Sonra ben sana özel beyin ürettireyim dilersen...

Benım bu islemler dyno üzeründe yapılsaydı da... ben uğraşmasaydım tekrar daha iyi olmazmıydı.

Ayrıca ben başka arabalarla karışımımı oranını karşılaştırıp kıyaslamıyorum. Bakın Tuğralın arabası da GC8 ve 10 AFR de yürüyormuş.. Yiğitinki de...Hepsi stok arabalar..Sonuç... Subaru impreza GT turbo arabalar..Demekki zenginde gidiyormuş..

Yiğit ne dedi.. ?? Benzin regülatörü al ayarını 11-11,5 afr ye göre yap.. takıl dedi.. Bu teklifin o hortumu söküp atan ustalardan gelmesi gerekmiyormuydu...?? Motoru değiştiren ben, Kıçı kırık benzin regulatörümü almayacaktım.. Ben Muğladayım..Ve bu arabaya sanayiiden dolayı kısıtlı imkanlarla binmeye çalışlıyorum.. Şimdi ben nasıl bunu takıp ayarlayayım.? Motoruma zarar gelirse.. bunun sorumlsu kim? Banada günah değilmi..Yaparsın arabayı yaparsın testlerini verirsin arabayı...Ben o durumu sorguluyorum..


Hareket halindeki cehaletten daha korkunç hiçbir güç yoktur.
Bernard Shaw



regülatörden kısılacak kadar kolay birşey değil bu, beynin değişmesi yada maften mape geçilmesi gibi iyileştirmeler aslına bakacak olursanız kötü şeyler değil aksine iyi bir iyileştirme olur yalnız bunları yapacak insanları ve yapacak mekanları belirlemeniz ona göre hareket etmeniz lazım hatta ilk başta onu düşünmeniz lazım,

bulunduğunuz yerde ustanın bulunmaması elbet eksiklik yalnız siz problemsiz şekilde arabayı yürütmek istiyorsanız ustanın yanına arabayı da götüreceksiniz ve çalıştığınız ustanın çalışmak istediğiniz ustanın dediklerini yerine getiriceksiniz veya kendiniz bildiklerinizi ustaya söyleyip onları yaptıracaksınız

Maxi
31-08-2013, 08:58
afr yi düzeltmek istiyorsanız ama beyin değişmesin diyorsanız
SAFC, safcII ,safc neo gibi birşey satın alın (hangisi uyuyorsa)
güzelce ayarlayın

edit:
bu seferde ateşleme avans değeri haritada bir alttaki kutuya kayacaktır muhtemelen

Frequency_48
31-08-2013, 12:52
Cem...

Amacımı net olarak anlayabilmişsin.. Yarama daha da tuz basmamanı rica edeceğim..Bu konuyu açtığımda amacım sorumun cevabını bulmaktı. Öylede oldu.. Gerek araştırmalarım. Gerek zengin çalıştığına görerek şahit olan kişilerin örneklemeleri Sorumun cevabını verdi.. Artık biliyorum ki; Subaru impreza Turbolar. 10:1 afr civarında çalışıyor..

Doğal olarak bende doğru cevabı bulduktan sonra ''araban arızalı'' diyen ustalara serzenişte bulunuyorum..

İsim vermememenin nedeni, etik meselesidir ki. Ustalarımdan korktuğum için isim vermeme durumum kesinlikle olamaz...Ki bu durum aklımın ucundan bile geçemez..

Biz söz vardır'' Dervişin fikri neyse zikride o dur derler..'' Senin fikrin ustalardan korkma yönündeyse, zikrinde o yönde olması kuvvetle ihtimaldir..''

Sorunun cevabını ben konuyu açıp konuyla alakalı örnekler veren arkadaşlar yazdıkça öğrendim ve emin oldum. Ben araştıran sorgulayan biriyimdir.

Yadımcı olanlarla hiç bir sorunum yok. İnsanlar bilgilerini paylaşırlar ve saygı duyarız.. İnsanlar bildiklerini yazarak yardımcı olmuşlar ki, onlara teşekkürlerimi bir borç bilirim...

Ben düşüncelerimi tam ve yerinde ifade edebilen bir kişiyim ki.. Benı tam olarak anlayabilmişsin..
Benı anladığın için ayrıca teşekkür ederim..

ygtrn
31-08-2013, 17:06
afr yi düzeltmek istiyorsanız ama beyin değişmesin diyorsanız
SAFC, safcII ,safc neo gibi birşey satın alın (hangisi uyuyorsa)
güzelce ayarlayın

edit:
bu seferde ateşleme avans değeri haritada bir alttaki kutuya kayacaktır muhtemelen

hakan abi afc denen cihazı kendi aracımda tecrübe ettim ve kimseye hiçbir şekilde tavsiye etmiyorum, bikere aracın gaz tepkilerini sapıttırıyor, gaza çok ufak bi miktar basıyorsun tepki nerdeyse yok azcıkdaha iteledinmi arabayı fırlatıyor vs vs, bunun dışında klimayı açtığın zan oem ecu klimayı algılayamaıyor ve a/c tuşuna bastığın gibi araç vites düşürmüş gibi bi yığılma yapıyor, çekişden deli gibi düşmeside cabası....

işin kısası mustafa abi şuan için kısa yoldan tapa gazdaki afr sini ayarlayacaksa regülatör onun işini fazlasıyla görecektir düşüncesindeyim, sende biliyorsunki nasılsa regülatörden benzini kısınca rolanti ve alt devirler close loop sayesinde oem değerleri yakalıyor ve araç 14.9 afr de yürüyor, regülatör sadece open loop değerleri fakirleştiriyor veya zenginleştiriyor... ecu takana kadar bende aracımı bu şekilde kulladım ve hiçbir problemle karşılaşmadım, mustafa abinin ilerdeki projesininde ecu takmak olduğunu bildiğim için(kendisini bu konuda ben ikna ettim) vakti gelince regülatöre zaten halihazırda ihtiyacı olacak çünkü muhtemelen o enjektörlerde değişecek....

Frequency_48
31-08-2013, 17:38
Serzenişte bulunduğum kişiler ( korktuğum değil ) Bağlansa benım ecuya.. yakıt haritasını görse ve incelese....Durumu mantıkıyla açıklasa.. ,,(Korkma ya bir yerin eksilmez)

Düşünün benım tarafımdan Allah aşkına !! 6 ay beklemişşsin Motor değiştirmişşsin, aracına halen arzıalı diyorlar.. Pisikolojiyi düşünsenize bendeki... Ama deseler ki. arkadaş biz baktık bunun ecu haritasına, veya biz biliyoruz bunun haritasını, bu aletler böyle zengin çalışır dese.. pisikolojim daha iyi olmaz mı.. 4 haftadır arabamın tozunu bile almadım canımın sıkıntısından.. Bilmiyorsan öğreneceksin araştıracaksın.

Bilmemek değil, Öğrenmemek ayıptır.


Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara ayrıca tşk ederim..

Maxi
31-08-2013, 19:10
Serzenişte bulunduğum kişiler ( korktuğum değil ) Bağlansa benım ecuya.. yakıt haritasını görse ve incelese....Durumu mantıkıyla açıklasa.. ,,(Korkma ya bir yerin eksilmez)

Düşünün benım tarafımdan Allah aşkına !! 6 ay beklemişşsin Motor değiştirmişşsin, aracına halen arzıalı diyorlar.. Pisikolojiyi düşünsenize bendeki... Ama deseler ki. arkadaş biz baktık bunun ecu haritasına, veya biz biliyoruz bunun haritasını, bu aletler böyle zengin çalışır dese.. pisikolojim daha iyi olmaz mı.. 4 haftadır arabamın tozunu bile almadım canımın sıkıntısından.. Bilmiyorsan öğreneceksin araştıracaksın.

Bilmemek değil, Öğrenmemek ayıptır.


Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara ayrıca tşk ederim..

niye 4 hafta bekledinki? bize sorsana :D

Maxiboost
31-08-2013, 19:32
atladığın bi nokta var 99 oem subaru beyinine herhangibir yazılım müdahale söz konusu değil, oyüzden benzin regülatörlerinden bahsediyoruz :) mustafa abinin ilerdeki projesi bi standalone beyin zeten regüatör şimdilik geçici bi çözüm...

EcuTek ProECU Subaru K-Line 99 - EcuTeK Australia (http://www.ecutek.com.au/ecu-products/software/subaru/ecutek-proecu-subaru-k-line-99)


Uc nokta...

ygtrn
31-08-2013, 22:29
EcuTek ProECU Subaru K-Line 99 - EcuTeK Australia (http://www.ecutek.com.au/ecu-products/software/subaru/ecutek-proecu-subaru-k-line-99)


Uc nokta...

Malesefki ecuteci dayıların bununla ilgili bi açıklaması var, şöyleki eve ecutekle remap mümkün ancak aynı zamanda beyinin cuflama riskide yüksek oranda mevcut, oyüzden dünyada pek fazla tercih edilmiyor, yabancı forumlarda ecutekle ayar yapan olduğu kadar ecusu havaya uçanlarda çoğunluk olarak fazla, özgün abide aynını onaylıyor malesef

Maxiboost
31-08-2013, 23:00
Malesefki ecuteci dayıların bununla ilgili bi açıklaması var, şöyleki eve ecutekle remap mümkün ancak aynı zamanda beyinin cuflama riskide yüksek oranda mevcut, oyüzden dünyada pek fazla tercih edilmiyor, yabancı forumlarda ecutekle ayar yapan olduğu kadar ecusu havaya uçanlarda çoğunluk olarak fazla, özgün abide aynını onaylıyor malesef

Sonuç?


Her reflashin riski vardir. Standalone gibi avantaji oldukca bol bir secenek varken ozgun kalkipta illa riskli bi reflash yapalim demez tabi :)

kickboxer
01-09-2013, 02:07
Malesefki ecuteci dayıların bununla ilgili bi açıklaması var, şöyleki eve ecutekle remap mümkün ancak aynı zamanda beyinin cuflama riskide yüksek oranda mevcut, oyüzden dünyada pek fazla tercih edilmiyor, yabancı forumlarda ecutekle ayar yapan olduğu kadar ecusu havaya uçanlarda çoğunluk olarak fazla, özgün abide aynını onaylıyor malesef

Kullanan çok vardı ve hala var.Türkiyede zamanında gc8 ecu reflash yapılabildiği
bilinseydi şuanda kimse flash korkusu yaşamadan takılırdı.
Ecu uctu diyelim daha ucuz power fc var :D sıkıntımı yanı lütfen!
Abi birde delicioustuning le bir irtibata geç bakalım.Reflash yapıyorlar

ygtrn
01-09-2013, 09:06
Sonuç?


Her reflashin riski vardir. Standalone gibi avantaji oldukca bol bir secenek varken ozgun kalkipta illa riskli bi reflash yapalim demez tabi :)

özgün yaparım ama yapmam diyordu zaten, yedekte bi beyin olsa bende bi denerdim vi-pec ecu alana kadar, huzur vi-pecte :D

ygtrn
01-09-2013, 09:09
Kullanan çok vardı ve hala var.Türkiyede zamanında gc8 ecu reflash yapılabildiği
bilinseydi şuanda kimse flash korkusu yaşamadan takılırdı.
Ecu uctu diyelim daha ucuz power fc var :D sıkıntımı yanı lütfen!
Abi birde delicioustuning le bir irtibata geç bakalım.Reflash yapıyorlar

ecu uçunca arabanın olduğu yerde yatma gibi bi olayı olmayaydı bende yaptırrdım knkacım zaten :D baya baya araştırdım ecusu uçan kişiler var uçmayanda var, ecutek ten kablo bile alacaktım zamanında adamlarla mailleştim ve bu konuyuda konuştum adamlar evet biz bile yapsak ecunuz cuflayabilir diyorlar, oem ecuya reflah biraz lades oluyor malesef :/

Frequency_48
01-09-2013, 14:29
Ecutek i bende inceledim. Daha önce bilgim yoktu. Fakat sitede ecu versiyonuna dikkat etmek gerektiği özellikle belirtiliyor. ECU su uçanlar bu versiyon uyumsuzluğunu dikkate almadan flash yaptıysa mutlaka ecu uçaçaktır düşüncesindeyim. ECU versiyon listesi sürekli güncellenmektedir diyorlar.

Ayrıca adamlarda diyor zaten konuyla ilgili olarak;
Fuelling
The newer ae802 runs richer than the older versions. Since the early versions already run rich, this extra fuel will reduce power. The increased fuel will however increase cylinder cooling and move the knock point even further away. (Bu araçların zengin karışımda gittiğini zengin karışımın güç kaybına neden olduğunu belirtmiş)


EcuTek - Original ECU Comparison - EcuTeK Australia (http://www.ecutek.com.au/ecu-tuning/original-ecu-comparison)

EcuTek ProECU Subaru K-Line 99 - EcuTeK Australia (http://www.ecutek.com.au/ecu-products/software/subaru/ecutek-proecu-subaru-k-line-99)

The list of supported ECU for Flash99 is shown below. This list is constantly being updated:

UK Impreza WRX - ae800
UK Impreza WRX - ae801
UK Impreza WRX - ae802
European Impreza WRX - ae780
European Impreza WRX - ae781
European Impreza WRX - ae782
European Prodrive P1 - ag340
Japanese Impreza STI5/6 - af040
Japanese Impreza STI5/6 - af041
Japanese Impreza WRX Type 5/6 RA - ae480
Japanese Impreza WRX Type 5/6 RA - ae481
Japanese Impreza WRX - ae490
Japanese Impreza WRX - ae491
Forrester Turbo - af040
Forrester Turbo - af041
Forrester Turbo - ag050
Forrester Turbo - ag060
Forrester Turbo - ae901
Forrester Turbo STI - ag380
Forrester Turbo - af260
Forrester Turbo - af261

Frequency_48
01-09-2013, 14:55
Ve ayrıca adamların yaptığı yazılımla 98 oktan yakıt kullanmak gerekiyormuş...

Performance Reprogrammed ECU's - EcuTeK Australia (http://www.ecutek.com.au/ecu-products/reprogrammed-ecus/46-performance-reprogrammed-ecu)

Frequency_48
01-09-2013, 16:27
1999-2002 Subaru Impreza / Forester | Delicious Tuning (http://www.delicioustuning.com/catalog/19)

Burada bana uygun ecu varmı acaba? Plug and play ( tak çalıştır ) ise çok güzel olur..Fiyatları ucuz geldi de :)

ygtrn
01-09-2013, 18:05
halla hallah fiyatlar banada çok komik geldi, ancak abi şöyle söyliyim yanılmıosam bu ecular içinde hazır yazılımla geliyor, damlara kullandığın yakıtı vs vs yi söyliyorsun aracın speclerini falan söylüyorsun vs vs gibi, herhangibir kabloyla burada yazılım yapılması mümkünmü bi sorulmalı ancak şunu belirtiyim bu beyinler tamamen stoc beyin özeliklerine sahip, sanırsam oem dışında başka enjektör takamazsın yada çift map, launch control olmaz... ancak fiyat çok ama çok iyi....

bu arada hepsi plug and play senin araca uyumlu olanı 99 impreza rs, tabi sipariş etmeden önce oem ecunun üstündeki kodu ve soketlerinin fotosunu adamlara yolalyıp doğrulamakta fayda var....

Maxi
01-09-2013, 18:25
dikkat edin "reflash" yazıyor
yani siz ecuyu bu adamlara yolluyorsunuz onlar yükleme yapıp geri gönderiyor
büyük ihtimal böyledir

KSE71
01-09-2013, 18:32
Merhabalar. Ben de konuyu takip ediyorum, fakat şöyle bir şey duymuştum yurt dışındaki arabalarla ve yakıtla ilgili. Bizim yakıtımız tam olarak 98 yada 95 oktanlara denk gelmiyor diyorlar test yapan kişiler. Yani 95 oktan dediğimiz benzin 90 92 oktana falan geliyor diyorlar. Bununda bir etkisi olabilir mi acaba? Yani aracınıza bu beyini yaptırdığınız zaman oranın benzinine göre yapacaklar, fakat burdaki benzinin oktanı orayla tutmayabilir söylenilenlere göre. Bunu da bir araştırmanızı tavsiye ederim.
Siz 98 oktan kullanmamız gerekiyormuş diyince aklıma geldi bu konuştuklarımızda , belki yararı olur diye yazmak istedim.

Frequency_48
01-09-2013, 19:39
GC8 Turbo da 87-89 oktana göre Fabrika map yazmıştır.. Kolay değil dünyanın her yerine satıyor bu arabayı nerden bilecek iyi kaliteli yüksek oktan benzin konulacağını.. Riske atmamış adamlar.

Verdiğim linkte dikkat ederseniz. Adamlar stage 4 de bile 91 oktana göre ayarlamışlar yazılımı. Kaldı ki Stage 4 de Egzantirik den ve turbo bir araçta 11,5:1 sıkıştırmadan bahsediyorlar.. Yani oktanı harcamak o kadar kolay değil.

Linkte verdiğim en altta ECU upgrade -180 dollar diyor.. Acaba eski ecuyu gönderirsek 320 dollar dan 180 doları mı düşeceğiz?

JEC Reflash - 1999 Impreza RS | Delicious Tuning (http://www.delicioustuning.com/node/113)

Maxiboost
01-09-2013, 21:25
Orda yazan oktanlarin bizim ulke standartlariyla pek alakasi yok :) 91 bizim burda sanirim 98 ayarina denk geliyodu. Tecrubesi olan arkadaslar daha net cevaplarlar. Bana sorsaniz ecutek fln ugrasmazdim. Ben olsam adam gibi bir standalone alip Ecufastten randevu alirdim. Ekonomik olarak asiri bir butce yoksa uygun fiyatlara power fc bulunabilir.

kickboxer
01-09-2013, 21:46
Mustafa abi bir mail at bakalım :D ne diyecekler.
çift mapa ihtiyacın yok launch controlu zaten tavsiye etmem.:D
git power fc al hiç çözemiyorsan

gurcell
01-09-2013, 22:23
Ugrasma hic add on card yada reflash ile. Vi-pec al , tak , bitti gitti.

ygtrn
02-09-2013, 00:10
Mustafa abi bir mail at bakalım :D ne diyecekler.
çift mapa ihtiyacın yok launch controlu zaten tavsiye etmem.:D
git power fc al hiç çözemiyorsan

Knk mustafa abinin aynı ben gibi bi lpg proje düşüncesi var çift maplı, aynı ben gibi onunda pek işine yaramayabilr power fc

Frequency_48
02-09-2013, 00:12
1- Delicious Stage 1 denenebilir.. :-)

2-Özgünü tanımıyorum. Yaparım da yapmam diyormuş ya .. O konuya gelince.. Ecu versiyonunu kontrol edelim Eğer Ecutek in uyum verisiyonu ile uyuyorsa deneyelim.

3-Yiğitin dediği gibi. Bu zengin karışımın en pratik çözümü güzel bir regülatör alıp Open loop ta AFR yi ayarlamak.

Ben aracımın ecusunu değiştirmek istediğimde öyle her yerin kesilip biçilmesini istemiyorum. Ordan burdan hortumdu kabloydu geçsin istemiyorum. tak çalıştır biri bir şey olmalı.... AFR yi avansı ayarlasın, OEM ecu gibi motoru koruması güzel olsun yeter..

khan
02-09-2013, 00:45
konuyu yeni gordum,

tamamen standart olan bir impreza wrx, sti veya spec c tam gazda 10 afr nin altinda gider, aynen evo vs eski nesil port enjeksiyon sisteminde calisan diger turbo motorlar gibi.

yapilan stage 1 uygulamalar ile egzoz, cai vs bu 10.5, 11 araligina gelir, turbo basinci da biraz artar zaten guc burdan gelir. fakat tercih edilen ozellikle cai nin maf housing capi ve yapisi onemlidir , sacma sapan afr ve yuk degerlerine dolayisiyla avans haritasinida karistirabilir. misal buyuk bir maf housing takarsiniz hem afr fakirr gider hem de load u dusuk okudugu icin avans yuksekte kalir.

gc8 lere reflash yapilabilir ama gerek k line baglantisi gereksede kullanilan ara yuz cok eski oldugu icin ben tetcih etmiyorum yapmayi, bircok ecu brick ornekleri mevcut.

ygtrn
02-09-2013, 07:46
konuyu yeni gordum,

tamamen standart olan bir impreza wrx, sti veya spec c tam gazda 10 afr nin altinda gider, aynen evo vs eski nesil port enjeksiyon sisteminde calisan diger turbo motorlar gibi.

yapilan stage 1 uygulamalar ile egzoz, cai vs bu 10.5, 11 araligina gelir, turbo basinci da biraz artar zaten guc burdan gelir. fakat tercih edilen ozellikle cai nin maf housing capi ve yapisi onemlidir , sacma sapan afr ve yuk degerlerine dolayisiyla avans haritasinida karistirabilir. misal buyuk bir maf housing takarsiniz hem afr fakirr gider hem de load u dusuk okudugu icin avans yuksekte kalir.

gc8 lere reflash yapilabilir ama gerek k line baglantisi gereksede kullanilan ara yuz cok eski oldugu icin ben tetcih etmiyorum yapmayi, bircok ecu brick ornekleri mevcut.
Bende diyorum bu korhan abi ilkerin ecuya nasıl ayar yaptı :D