Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Vtec, bir garip ignition noise belası.
President
05-09-2013, 11:08
Arkadaşlar projemin en son noktasına 2 ay önce geldim, fakat ateşlemede zaman zaman kafasına göre oluşan bir problemden dolayı mapping yapamadık. Sorunu çözmem gerekiyor ama kendim uğraştığım için henüz başarılı olamadım.
Problem: Bazen kesici devrine yaklaşırken sanki ateşleme sırası karışıyor, acayip bir uğuldama patırdama yapıyor. Bu esnada P28+Neptune ECU ile olan USB bağlantısı disconnect oluyor ECU dan sorun ile alaklı hiç bir şey göremiyorum. Bazen de çatır çatır gazlıyorum sorun yok.
Çözüm arayışları: Önce ECU yu değiştirip denedim aynı, Alternatörü söküp denedim aynı, Buji kablolarını, bujileri değiştirdim aynı, aküyü bagaja almış (-) bağlantısını bagajdan vermiştim acaba ondan mı diye orjinal yerinden aküye (-) kablosu çektim aynı, Distribütör değiştirip için uğraştım (***** pahalı diye almadım) uygun distribütör bulamadım, eşin dostun arabalarına saldırıyom valla kaputu açıp distribütöre çöküyorum milletide bıktıracam az kaldı :D ateşleme ünitesini değiştirip deneyeceğim en yakın zamanda.
Kafamdaki karmaşa: Bu sorun yüzünden şu anda aşırı zengin afr ile 100TL./120 km-h gibi berbat bir yakıt sarfiyatı ile aracı işim olduğu zaman anca kullanabiliyorum. Basınç vs. ayarlarımız yapılmadığı için durum kötü. Performans yok.
Bu distribütör belasına para harcamaya, bu kadar uğraşmaya, saçımı başımı yolmama değecek mi? yoksa bu lanetten kurtulmak için mantıklı rakamlara daha iyi bir sonuç almak adına elimdeki ecu-dist-ateşleme vs. ne varsa satıp, Mega Squit gibi bir beyin ile coil on plug sisteme geçeyim mi? değer mi?
AEM EMS falan önermeyin gücüm yetmez malesef.
Aracım delsol olduğundan uygun ayak yapısında obd1 distribütör bulmak zor olacak, ucuz da değil. Boşa para harcamak istemiyorum. Ne yapsam :beuj:
şimdi ilk önce selamlar.D
Problemini açmanı istesem 1 video çekebilirmisin söylediğin seyin 2-3 nedeni olabilir
1- Cam crank sensor hatası(tesisattanda olabilir sensordende )
2 distributorun içindeki minik bir ignitor den dolayı olabilir resimler aşağıda
http://www.tegger.com/hondafaq/igniter-operation/89-civic-ig-frt.jpg
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8v7GVxyPoqL8gRsn6BWYFPcrRYkaqa Mpxww5LwCckBRDdE7c2
3- distiributor kapağı çatlak olabilir yada ucları memik yapmmış oolabilir
President
06-09-2013, 11:52
Özgün öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim.
Sanırım Distribütör içinden çıkacak bu sorun uygun distribütör bulamıyorum, ignition module sanırım accord vs hepsi birbirine uyuyormuş bi deneyeceğim bakalım.
1 ve 2 viteslerde sesten bariz belli problem duyabilirsin.
green mamba turbo ignition problem - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qosb2DkNjw4)
Neptune ıle calıstırabılırsen elımde sıfır Aem Coıl & Plug atesleme bobınlerı var abı b16a2 ıcın set komple :)
President
06-09-2013, 12:22
Neptune ıle calıstırabılırsen elımde sıfır Aem Coıl & Plug atesleme bobınlerı var abı b16a2 ıcın set komple :)
Mertcan senin hazine bitmek tükenmek bilmiyor maşşallah :)
Neptune o işi çözmez sanırım AEM EMS almak lazım. Sen yine de elindeki parçaların fiyatlarını bana PM ile gönder aklımda dursun ;)
Gecenki distributor olmadimi
Haci bu durumun benzeri stock ecuyla gezerken arada bendede oluyordu
Emrenin astrada da oluyordu
Ecu degistik duzeldi distributor tesisatla alakali sanirim
President
06-09-2013, 23:23
Gecenki distributor olmadimi
Haci bu durumun benzeri stock ecuyla gezerken arada bendede oluyordu
Emrenin astrada da oluyordu
Ecu degistik duzeldi distributor tesisatla alakali sanirim
Yok hacı tükkandaki tüm distribütörlere çöktüm hiç biri uymadı :D
Yarın uğrarım garaja yağmaya devam distribütörlerinizi iyi saklayın bulursam sökerim :D ateşleme ünitesini deneyecem :D
Dr ecu nokta atış yapar bu konularda tecrübe ile yaşadım sabittir
SELAM 1 kesinlikle akü uzak olmayacak. 2 akün yeni olacak ve düşük kaliteli akü olmayacak çünkü o aküler hiçbir zaman 14v a cıkmaz 3 akünün eksi kutubundan termostadın ordaki ecunun şase kablosuna bağlantı yapılacak en aşaa 6mm kablo olacak distiribitöre gelince kabloları acık çatlak olmayacak kesinlikle nemden sinyal karıştırıyor ateşleme modülüne baglanan fişlerde gevşeklik oluyo onları sıkıştırman lazım eğer ateşleme modülünde arıza varsa 15 arıza kodu verir böylebir arıza koduna rastladınmı . ateşleme bobinin cıkışındaki yay mutlaka olsun buji kabloları yeni bujitırnak mesafesinin ayarı bunlara dikkat ettikten sonra sanmıyorum problem olsun
birde enjektör ecu veya ateşleme ile alakalı kablolarda ek varsa lehimli olsun ve kesinlikle bez bant kullanma nem tutar
Öncelikle geçmiş olsun, ben de çok çektim bu ateşleme mevzusundan ama şuanda rahattayım çok şükür.
1-) Özgün'ün dediği gibi distribütörün içindeki Ignitor Module'den yapar. Distribütör içindeki Ignitor Module ve Ignition Coil(Ateşleme Bobin'i, distribütörü açtığınızda üstte yassı siyah dikdörtgen ve modüle göre çok daha büyük olan parça)'i OEM olarak sağlam bildiğiniz çıkmalarla değiştirin bence.
2-) Kesinlikle distribütörünüzü her parçasına kadar dağıtıp genel bir kontrol yapın. Silindir kapağına oturduğu yerdeki seal'ları kontrol edin, distribütörün içinde yağ var mı yok mu kontrol edin, en önemlisi ve benim de başıma gelen, distribütörün içindeki kabloları kontrol edin. ***** bu distribütörler eski parçalar olduğu için, kabloları zamanla sertleşip, içten kırılabiliyor ve temassızlık,...vs yapabiliyor.
3-) Bujileriniz normal buji mi iridium buji mi ? Eğer normal buji kullanıyorsanız, buji gap'lerini, boost miktarınıza göre 0.7mm ya da 0.6mm'ye çekin. Genelde B serisi aşırı beslemeli motorlarda "blow-out" dediğimiz problem olur, onun da çözümü buji gap'lerini daraltmaktır. Hani ateşlemeyle bu kadar uğraşıyorken, bu da aradan çıksın.
4-) Kısaca toparlıyorum, ilk işiniz distribütör içi ve distribütöre giden bütün kabloları kontrol etmek olsun. Sonra Özgün'ün dediği gibi distribütör kapağını ve uçlarını kontrol edin. Sonra da distribütör içindeki modül ve bobini OEM(sağlam 2. el ya da durumunuz var ise SIFIR OEM) yenileriyle değiştirin. Sonra da küçük bir ihtimal olsa da buji kablolarınızı kontrol edin/değiştirin.
Not: Oem Ignitoin Module ve Ignition Coil bulamazsanız bana ulaşın ben yardımcı olmaya çalışırım.
Geçmiş olsun.
President
07-09-2013, 12:58
SELAM 1 kesinlikle akü uzak olmayacak. 2 akün yeni olacak ve düşük kaliteli akü olmayacak çünkü o aküler hiçbir zaman 14v a cıkmaz 3 akünün eksi kutubundan termostadın ordaki ecunun şase kablosuna bağlantı yapılacak en aşaa 6mm kablo olacak distiribitöre gelince kabloları acık çatlak olmayacak kesinlikle nemden sinyal karıştırıyor ateşleme modülüne baglanan fişlerde gevşeklik oluyo onları sıkıştırman lazım eğer ateşleme modülünde arıza varsa 15 arıza kodu verir böylebir arıza koduna rastladınmı . ateşleme bobinin cıkışındaki yay mutlaka olsun buji kabloları yeni bujitırnak mesafesinin ayarı bunlara dikkat ettikten sonra sanmıyorum problem olsun
birde enjektör ecu veya ateşleme ile alakalı kablolarda ek varsa lehimli olsun ve kesinlikle bez bant kullanma nem tutar
Yorum için teşekkürler.
Akü bagajda mecburen, akünün yerinde oil breather yaptım. Akünün hem artı hem de eksi kutbu kalın kablo ile orjinal yerine geliyor, arkadan ekstra kasaya şasi bağlı, akü Mutlu marka geçen yıl almıştım.
Herhangi bir arıza kodu yok araçta. Bobin msd external.
Öncelikle geçmiş olsun, ben de çok çektim bu ateşleme mevzusundan ama şuanda rahattayım çok şükür.
1-) Özgün'ün dediği gibi distribütörün içindeki Ignitor Module'den yapar. Distribütör içindeki Ignitor Module ve Ignition Coil(Ateşleme Bobin'i, distribütörü açtığınızda üstte yassı siyah dikdörtgen ve modüle göre çok daha büyük olan parça)'i OEM olarak sağlam bildiğiniz çıkmalarla değiştirin bence.
2-) Kesinlikle distribütörünüzü her parçasına kadar dağıtıp genel bir kontrol yapın. Silindir kapağına oturduğu yerdeki seal'ları kontrol edin, distribütörün içinde yağ var mı yok mu kontrol edin, en önemlisi ve benim de başıma gelen, distribütörün içindeki kabloları kontrol edin. ***** bu distribütörler eski parçalar olduğu için, kabloları zamanla sertleşip, içten kırılabiliyor ve temassızlık,...vs yapabiliyor.
3-) Bujileriniz normal buji mi iridium buji mi ? Eğer normal buji kullanıyorsanız, buji gap'lerini, boost miktarınıza göre 0.7mm ya da 0.6mm'ye çekin. Genelde B serisi aşırı beslemeli motorlarda "blow-out" dediğimiz problem olur, onun da çözümü buji gap'lerini daraltmaktır. Hani ateşlemeyle bu kadar uğraşıyorken, bu da aradan çıksın.
4-) Kısaca toparlıyorum, ilk işiniz distribütör içi ve distribütöre giden bütün kabloları kontrol etmek olsun. Sonra Özgün'ün dediği gibi distribütör kapağını ve uçlarını kontrol edin. Sonra da distribütör içindeki modül ve bobini OEM(sağlam 2. el ya da durumunuz var ise SIFIR OEM) yenileriyle değiştirin. Sonra da küçük bir ihtimal olsa da buji kablolarınızı kontrol edin/değiştirin.
Not: Oem Ignitoin Module ve Ignition Coil bulamazsanız bana ulaşın ben yardımcı olmaya çalışırım.
Geçmiş olsun.
Zahmet etmişsin teşekkür ederim.
1. Bu gün fırsatım olursa ignition module değiştirip deneyeceğim.
2. Dediğiniz gibi komple dağıtıp kontrol yapılmıştı, olmazsa yine yaparım.
3. BKR8IEX kullanıyorum, eski bujilerimde gap leri çekmiştik araç alt devirlerde sıkıntılı çalıştı, şimdi bujilerde sorun olmamasına rağmen yeni buji aldım ama gapleri ile oynamadım direk taktım.
4. Bobin MSD external kullanıyorum, modülü bir değiştireyim bakalım ne olacak. Buji kablolarını değiştirip denedim çözüm olmamıştı, ama kalın kablo alacağım aklımda var.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.:icon_tup:
tmm güzel termostadın ordaki ecunun şasesi var akünün orjinal yerinden oraya şase mutlaka bağla yada arkadan geleni drek marş motorun oraya bağla
normal çalışırken fan açtığında ecu bağlantısı kopuyomu
President
07-09-2013, 21:52
tmm güzel termostadın ordaki ecunun şasesi var akünün orjinal yerinden oraya şase mutlaka bağla yada arkadan geleni drek marş motorun oraya bağla
normal çalışırken fan açtığında ecu bağlantısı kopuyomu
Hayır normalde fanı zaten ecu kontrol ediyor. Motorun üst ve alt şasi kabloları bağlı.
Bu gün ignition modülü değiştirip denedik, tevzi makarasını yeniledik sonuç aynı :(
Gaza bir süre basılı tutunca neptune kilitleniyor. Sanırım standalone bir ecu takmadan çözülmeyecek bu sorun.
Sorunun standalone bir EMS takıp takmamakla kesinlikle alakası yok. Anlattığınız sorunlar sorunun elektrik tesisatından kaynaklandığına işaret ediyor. Bence güzel bir elektrikçi bulup tesisatınızı kontrol ettirin hatta mümkünse baştan yaptırın. Her ne olursa olsun ECU ile PC arasında bir kopma varsa ya modülün(neptune) montajında ya da elektrik tesisatının bir yerinde problem var demektir.
President
08-09-2013, 00:02
Sorunun standalone bir EMS takıp takmamakla kesinlikle alakası yok. Anlattığınız sorunlar sorunun elektrik tesisatından kaynaklandığına işaret ediyor. Bence güzel bir elektrikçi bulup tesisatınızı kontrol ettirin hatta mümkünse baştan yaptırın. Her ne olursa olsun ECU ile PC arasında bir kopma varsa ya modülün(neptune) montajında ya da elektrik tesisatının bir yerinde problem var demektir.
Standalone dememin sebebi sorunu bulamamam, Neptune osuruktan nem kaptığı için sorunu söylemekten aciz. Neptune montajında sorun olduğunu sanmıyorum çünkü arkadaşın ECU sunu taktık sorun aynen devam etti hiç bir şey değişmedi. Standalone bir ems olsaydı belki sorunu görebilirdik diye tahmin ediyorum.
Elektrik tesisatında olma ihtimali var, araştırmaya devam. Erkutla bu gün distribütörü 3 kere söküp taktık. Sorunun kaynağını bulana kadar tesisatı komple sökeceğiz galiba bu gidişle.
İki ayrı ECU+Neptune kombosunda da aynı sorunu yaptığına göre sorunun artık %100 aracın tesisatında ya da başka bir yerinde(sensörler) olduğuna kanaat getirdim. Erkut bulur o sorunu muhtemelen.
Neptune biraz nanemolladır, tamamen sorunsuz sistemlerde bile kafasına eser PC ile arasındaki bağlantıyı koparır ama sizin durumunuz tamamen aynı durumun tekrarlanması olduğu için bence ECU+Neptune'ununuzde problem yok.
Bence tesisata girişmeye devam, ya bir/birkaç kablonuzda temassızlık(bakır sertleşmesi sonucu kablo-içi kırılma, iletkensizlik yapma,...vs) ya da bir/birkaç sensörünüzde problem(socket oksitlenmesi, sensörün ömrünü bitirmiş/bozulmuş olması,...vs) çıkacak ve bu/bunları çözünce herşey normale dönecektir.
Ayrıca Neptune de aslında bir nevi EMS'dir, sadece OEM Ecu üzerinden çalışıyor olması sizi yanıltmasın. Bu durumun eksisinden çok avantajı var, arabanın OEM özellikleri çok daha sorunsuz çalışır. Ve özellik olarak da Neptune ve türevleri(Hondata S300) çok başarılı işler yapmaktadır.
Bence yılmayın, sorunun üstüne gidin, umarım kısa zamanda sorun çözülecektir.
Not: Erkut'a İzmir'den Uğur'un selamı var diye de iletirseniz sevinirim. :) (Eğer Piston Garage Erkut'tan bahsediyorsanız. Yoksa tanımadığım adama selamımı söylemeyin, ne gerek var yahu. :p)
President
08-09-2013, 12:52
Aynı Erkutdan bahsediyoruz selamınızı iletirim :)
Sorunu bulacağız bulmayada sorunun tespiti için yöntem geliştiriyoruz aslında. Şöyle ki bu tip sorunlar ECU dan bir şey göremiyorsanız ordanmı burdanmı diye deneme yanılma yoluyla çözülüyor oda çok uğraştırıyor. Zaten bayağı olasılık denedik bu yüzden biraz daral geldi :D
Olmazsa haricen MS türü bir ecu bağlayıp arızayı tespit etmeye çalışacağız bakalım. Hep böyle kıl sorunlar da beni bulur zaten anasını satayım.
Ecuda akü voltajı ne görünüyo
Özgün öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim.
Sanırım Distribütör içinden çıkacak bu sorun uygun distribütör bulamıyorum, ignition module sanırım accord vs hepsi birbirine uyuyormuş bi deneyeceğim bakalım.
1 ve 2 viteslerde sesten bariz belli problem duyabilirsin.
green mamba turbo ignition problem - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qosb2DkNjw4)
yaklaşık japoncuda 40 milyon felan yanlız 2 günde bozulur hueheuhe en güzeli hugo marka bulabilirsen işine yarayabilir yada bir servisten edinmen
basıncı kıstığında gidiyormu sorunun?
President
09-09-2013, 15:16
Ecuda akü voltajı ne görünüyo
Şu an aklımda değil ilk fırsatta bağlanıp bakar yazarım buraya :icon_tup:
yaklaşık japoncuda 40 milyon felan yanlız 2 günde bozulur hueheuhe en güzeli hugo marka bulabilirsen işine yarayabilir yada bir servisten edinmen
basıncı kıstığında gidiyormu sorunun?
İgnition unit bir yerden bulup taktık ama sorun aynen devam etti. ECU dan 3 step ve ignition cut'u kapattık, fuel cut modunda daha az yapıyor sorunu bariz bir şekilde. İgnition cut modunda daha fazlaydı.
Basınç zaten kısık sayılır, ateşelemeden dolayı basınç açıp mapping yapamadık 0.7-0.8 civarı kullanıyorum. Daha altını hiç denemedim.
Komple tesisat kontrol, kaçak kontrol, o bulduğunuz Ignition Module ve sıfır bir takım buji(bkr8eix) sorununu çözecektir. Genelde(bakın genelde diyorum, illa bu olmuştur demiyorum) ateşlemesinde sorun olan araçlar kısa sürede içindeki bujileri bozabiliyor(5-6 takım BKR8EIX almışlığım var).
President
09-09-2013, 21:15
Komple tesisat kontrol, kaçak kontrol, o bulduğunuz Ignition Module ve sıfır bir takım buji(bkr8eix) sorununu çözecektir. Genelde(bakın genelde diyorum, illa bu olmuştur demiyorum) ateşlemesinde sorun olan araçlar kısa sürede içindeki bujileri bozabiliyor(5-6 takım BKR8EIX almışlığım var).
Bilgi için teşekkürler :icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.