Ufuk
06-09-2013, 15:34
Aracıma yeni lastik alma döneminde edindiğim bilgiler ışığında lastiklerimi değiştirdim.
Eski lastiklerim;
Goodyear eagle nct5 195/65/18
Yeni lastiklerim;
Continental Sport Contact 5 225/40/18
Hikaye kısmı;
Lastiklerim artık 3.viteste bile sarmaya başlayınca,100-0 60metre olunca vede 9.senemiz bittiğinden kendileriyle vedalaşma vakti diye düşündüm.Aslında bir yere kadar eğlenceliydi yağmurda 3.vitesin başında bile hafif bi cırt ettiriyordu.2.vites komple sarıyordu zaten.Neyse efendim lastik alacağım kafamdaki düşünce ''araba zaten yürümüyor orta ayar bişey alsam yeter'' şeklindeydi sonra biraz düşününce ''lan bu arabanın yerle tek teması lastikler onlarda kötü olursa yandık'' şekline dönüşmeye başladı ve en performanslı yol tutuşu en iyi fren mesafesi en başarılı lastiği aramaya başladım.S001,re002,pilotsport vs derken continental aklıma geldi.Forumlarda vs okudum csc5 iyidir heleki 5p olursa yemede yanında yat dediler.5p 100hp bir araba için fazla olur dedim.
Eski lastiğimizin hali (dikaktli bakılırsa dişte kopmalar gözüküyor)
http://i40.tinypic.com/iy1r46.jpg
dot üretim tarihi 2004 gördüğünüz üzere
http://i43.tinypic.com/23szyx2.jpg
Sport Contact 5'lerimiz
Arabada epey kirli :D
http://i42.tinypic.com/24drlz7.jpg
http://i39.tinypic.com/ir7toh.jpg
http://i39.tinypic.com/2yvjed1.jpg
Bildiğiniz üzere yeni lastikte mumlu bir tabaka olur ilk 100km sonunda kendiliğinden kaybolur.O mumlu tabaka gidene kadar verdiğim paraya acıdım. Bu kadar kötümüydü falan diye. Ama 100km bittiğinde lastik kendini buldu. Isıtması zor değil,ısınmadan da çok kötü değil. Islakta neyse özellikle yağmurda ondan da iyi.
Kuruda yol tutuşu pzero benzeri. Ama pzeronun ısınma sorunu yok bu lastikte. Islakta özellikle kendini buluyor. Kuruda ısındığında çok net şekilde tutuş karakteri değişiyor, daha da becerikli hale geliyor. Frenleme olarak pzerodan ve bu sınıftaki michelin pilot sporttan vs daha iyi. Hepsini kullandım biliyorum azçok.
Gelelim konfor kısmına;
Alırken konforun azalmasından korkmuyordum açıkcası benim pekte umrumda değil konfor. Benim değil babamın yorumu ''Eski lastikle arasında konfor olarak pek fark yok gibi'' oldu.Ben şahsen fark hissetmedim desem yeridir.
Gerek yol tutuşu,gerek frenleme performansı gerekse 40 yanak haliyle konforu benim epey hoşuma gitti.Tabi daha iyi lastikler vardır.Ama bence 1.6 100hp 1397 kilo ağırlığında bir araç için yeterli bir lastik. Ayrıca pzerodan pahalı pilot sporttan ucuz bu ölçüdeki fiyatları.
Kesinlikle alınır. Zaten pilot sport, csc5 ve pzero olarak bu işin vakkosu bu lastikler. Biraz erken eridiği doğru. Benim arabam bu jant-lastik kombinasyonuyla çok çok zor patinaj çekmesine rağmen(hani eritecek şekilde kullanmamış olmama rağmen) 1.senenin sonunda bariz diş kaybı vardı.
Eski lastiklerim;
Goodyear eagle nct5 195/65/18
Yeni lastiklerim;
Continental Sport Contact 5 225/40/18
Hikaye kısmı;
Lastiklerim artık 3.viteste bile sarmaya başlayınca,100-0 60metre olunca vede 9.senemiz bittiğinden kendileriyle vedalaşma vakti diye düşündüm.Aslında bir yere kadar eğlenceliydi yağmurda 3.vitesin başında bile hafif bi cırt ettiriyordu.2.vites komple sarıyordu zaten.Neyse efendim lastik alacağım kafamdaki düşünce ''araba zaten yürümüyor orta ayar bişey alsam yeter'' şeklindeydi sonra biraz düşününce ''lan bu arabanın yerle tek teması lastikler onlarda kötü olursa yandık'' şekline dönüşmeye başladı ve en performanslı yol tutuşu en iyi fren mesafesi en başarılı lastiği aramaya başladım.S001,re002,pilotsport vs derken continental aklıma geldi.Forumlarda vs okudum csc5 iyidir heleki 5p olursa yemede yanında yat dediler.5p 100hp bir araba için fazla olur dedim.
Eski lastiğimizin hali (dikaktli bakılırsa dişte kopmalar gözüküyor)
http://i40.tinypic.com/iy1r46.jpg
dot üretim tarihi 2004 gördüğünüz üzere
http://i43.tinypic.com/23szyx2.jpg
Sport Contact 5'lerimiz
Arabada epey kirli :D
http://i42.tinypic.com/24drlz7.jpg
http://i39.tinypic.com/ir7toh.jpg
http://i39.tinypic.com/2yvjed1.jpg
Bildiğiniz üzere yeni lastikte mumlu bir tabaka olur ilk 100km sonunda kendiliğinden kaybolur.O mumlu tabaka gidene kadar verdiğim paraya acıdım. Bu kadar kötümüydü falan diye. Ama 100km bittiğinde lastik kendini buldu. Isıtması zor değil,ısınmadan da çok kötü değil. Islakta neyse özellikle yağmurda ondan da iyi.
Kuruda yol tutuşu pzero benzeri. Ama pzeronun ısınma sorunu yok bu lastikte. Islakta özellikle kendini buluyor. Kuruda ısındığında çok net şekilde tutuş karakteri değişiyor, daha da becerikli hale geliyor. Frenleme olarak pzerodan ve bu sınıftaki michelin pilot sporttan vs daha iyi. Hepsini kullandım biliyorum azçok.
Gelelim konfor kısmına;
Alırken konforun azalmasından korkmuyordum açıkcası benim pekte umrumda değil konfor. Benim değil babamın yorumu ''Eski lastikle arasında konfor olarak pek fark yok gibi'' oldu.Ben şahsen fark hissetmedim desem yeridir.
Gerek yol tutuşu,gerek frenleme performansı gerekse 40 yanak haliyle konforu benim epey hoşuma gitti.Tabi daha iyi lastikler vardır.Ama bence 1.6 100hp 1397 kilo ağırlığında bir araç için yeterli bir lastik. Ayrıca pzerodan pahalı pilot sporttan ucuz bu ölçüdeki fiyatları.
Kesinlikle alınır. Zaten pilot sport, csc5 ve pzero olarak bu işin vakkosu bu lastikler. Biraz erken eridiği doğru. Benim arabam bu jant-lastik kombinasyonuyla çok çok zor patinaj çekmesine rağmen(hani eritecek şekilde kullanmamış olmama rağmen) 1.senenin sonunda bariz diş kaybı vardı.