Orijinalini görmek için tıklayınız : Pist Gunleri Hakkinda Hersey
Sanirim artik boyle bir konuya ihtiyacimiz oldu :) Burada sormak istediginiz sorular, kullandiginiz lastikler, tecrubelerimiz vs herseyi tek konu altinda toplayabiliriz. Piste katilan herkese bir miktar katkisi olur insallah.
Kullanılabilecek lastikler ve fiyatları? :)
Trofeo R. Fıyatlar olcuye gore degısıyor tabı...
Aralık veraende olur 300-500 tl gibi mesela
Ben en son 19 ve 20 Janta gore aldım,4600Tl vermıstım 1 sete.
Inan dusuk olculerı bılmıyorum.
Ama 18 e tanesını 750 ye almak gerek...
Yok getirisi yanında hiç uygun değil. Optimum bir seçim olmaz
Alacağımız araçlara coilover olarak özel bir seçim yapmalımıyız? yürüyende özwllikle dikkat edilecek nedir
Kumho Ku36 : 250-300 arasinda tanesi.
Nankang var fiyatini bilmiyorum ama birisi almisti sanki. Bende almayi planliyorum. Ayrica Advan A048 255/40 R17 tanesi 600tl dediler Mutlu Lastik te.. Onlari da alabilirim, su an ellerinde yok; 1-2 ay icinde elimizde olur dendi.
Bence su an fiyatlar dahilinde bulabiliyorsaniz en uygun 2 lastik var; biri Ku36 biri Advan Neova.
Neova nin yanaklar sert, tas gibi. Toz vs vs vs etkenler gunluk kullanimi biraz zorlastiriyor. Ku36 bu yonde bir miktar onde.
volume81
08-09-2013, 21:21
camber caster toe ayarlarının optimum olması gereken ölçüler nedir ?
ve düzgün bir coil ayarı nasıl yapılmalı ?
Alacağımız araçlara coilover olarak özel bir seçim yapmalımıyız? yürüyende özwllikle dikkat edilecek nedir
Coilover olarak ozel secim yapabilirsiniz. Sertlik ayari kesinlikle olmasi lazim ama bunun yaninda rebound ayari olan yuksek fiyatli bir coilover olursa daha iyi olur tabi. Ben mesela D2 nin S2000 icin olan modelini begenmedim. Reboundu cok fazla, sekmelerden gecince anormal tedirgin ediyor.. Nurburgring gibi bir pistimiz olsa olme ihtimaliniz cok yuksek :D
Bunun icin D2 e bugun yarin mail atacagim, belkide ayarlarda bir problemimiz var. Ama pist fotograflarinda baktigim saga virajda sol taraf cok geri kalkmis; neredeyse on sag yerden kesilecek... Ohlins bu isin en iyilerinden biridir.
camber caster toe ayarlarının optimum olması gereken ölçüler nedir ?
ve düzgün bir coil ayarı nasıl yapılmalı ?
Bu aractan araca ve yapmak istediklerinize gore degisir. Mesela stabiliteyi arttirmak isterseniz aracin tepkileri daha az keskin olacaktir. Bu ayarlarda tek gozetilen sey acilar degildir, ayarlar yapildiktan sonra lastiklerin isisi cok onemlidir. Lastiklerin ici disi ortasinin mumkun oldugunca esit isinmasi makul olandir. Tabi bu pistte yada ayarladiginiz ortamda olmalidir, duz giderken degil. Ben kendime bunun icin IR termometre aldim fakat pistte durup olcemedim daha cok tur atma istegi yuzunden, insallah bir dahakine :)
Duzgun coilover ayari aracin her yerinin yerden yukekligine bakilarak esitlenir. 4 kose esit yukseklikte yada kaymamasini istediginiz on yada arka kismi biraz indirebilirsiniz.
Sertlik ayari ise bizim gibi kisiler icin deneyerek yapilir. Ben sahsen her tarafi en serte alip tek bir viraj secerim kendime. Yavas yavas gereken yerlerden yumusatirim.
Aslinda olmasi gereken fakat Turkiye de bildigim kadariyla olmayan bir test var videosunu aradim bulamadim
M_PROJECT
08-09-2013, 22:41
Tr'de corner balancing yapacak ekipmana sahip halka hizmet veren bir yer var mi ?
Tr'de corner balancing yapacak ekipmana sahip halka hizmet veren bir yer var mi ?
Hmm bildigim kadariyla Peak Garage da yapilabiliyor, Istanbul Park taki drag yarislarinda o ekipmani getirmislerdi.
Aracın 4 teker başına bastığı ağarlığa ve buna bağlı ooarak ağırlık dağılımına nerde baktırabiliriz
Armageddon
08-09-2013, 23:04
Tr'de corner balancing yapacak ekipmana sahip halka hizmet veren bir yer var mi ?
Süper bir soru... Ankara'da bulabilseydim müthiş olacaktı...
Kumho Ku36 : 250-300 arasinda tanesi.
Nankang var fiyatini bilmiyorum ama birisi almisti sanki. Bende almayi planliyorum. Ayrica Advan A048 255/40 R17 tanesi 600tl dediler Mutlu Lastik te.. Onlari da alabilirim, su an ellerinde yok; 1-2 ay icinde elimizde olur dendi.
Bence su an fiyatlar dahilinde bulabiliyorsaniz en uygun 2 lastik var; biri Ku36 biri Advan Neova.
Neova nin yanaklar sert, tas gibi. Toz vs vs vs etkenler gunluk kullanimi biraz zorlastiriyor. Ku36 bu yonde bir miktar onde.
Ben çok işin tekniğinden anlamam ama araştırmayı çok severim.Abartısız haftalarca lastik araştırdım bu pist işlerine merak saldıktan sonra.Fiyat performans olarak en iyisi ad08 ama performans olarak 1numara a048 diyorum.Eğerki gerçekten başarılı lastik alıp bir daha arkana bakmamak istiyorsan(ki bu hepsini denemekten ucuza gelecektir zaten) a048 i bir dene.Bana zamanında çok pahalı geldi amacım o zaman süre kasmak değil piste uygun lastik bulmaktı aynı zamanda yazlarıda kullandım ben ad08 daha uygundu benim için.a048 için 1tane bile olumsuz yorum bulamazsınız bence denemeye değer.
Sonuç:Kısaca her kapı yokohamaya çıkıyor.Hem uygun fiyatlı yüksek performans hemde en yüksek performansı bulabildiğiniz marka olarak fark yaratıyor bu konuda.
Firat.M3
08-09-2013, 23:53
goodyear eagle asymmetric 2 ile pistte durum nedir ? E36 m3 için düşünüyorum.
prelli trofeo önerebilirim pist için lastik konusunda ciddi manada başarılı ....
goodyear eagle asymmetric 2 ile pistte durum nedir ? E36 m3 için düşünüyorum.
Şimdi bahsettiğiniz lastik spor yol lastiği.Aynı conti sport serisi bridgestone s00... Serisi pirelli p zero ... Serisi gibi gibi.Bunlardan ziyade fast road/track day tarzı lastikleri tavsiye ediyorum her zaman.Çok bilgili insanlar var ama tekrar söylüyorum yol lastiğinin en iyisinden iyidir bu lastikler.Ad08 ku36 nankang (birşeydi model adı hatırlamadım) tavsiye ediyorum.Contisc3 ile çıktım izmite haşat Ahmet contisc5ile istanbul parka çıktı çöp,yine orada insanların normal spor yol lastiklerini biraz inceledim ne yanak kalıyor nede yanak taban birleşimindeki nokta(sırt deniyor galiba).Hem paranıza hem keyfinize yazık etmeyin bence normal lastik alarak.
Slick, yürüyen ve aktarmaya binecek yükü arttıracaktır... Dikkate alınmalı.
prelli trofeo önerebilirim pist için lastik konusunda ciddi manada başarılı ....
Trofeo guzelde fiyatlari baya yukarida sanirsam. Pist gununden once biraz arastirma yapmistim herkes Corsa larimizi geri verin yazmis, sanirim Trofeo cok fazla asiniyor.
goodyear eagle asymmetric 2 ile pistte durum nedir ? E36 m3 için düşünüyorum.
Eagle Asymmetric 2 yolda muhtesem bir lastik, islak performansina inanamadim neredeyse kurudan iyiydi fakat pistte arkadasimizin bahsettigi gibi omru cok kisa olacaktir. Pist gunu mudavimi olacaksaniz 2 set lastik almanizi oneririm.
Slick, yürüyen ve aktarmaya binecek yükü arttıracaktır... Dikkate alınmalı.
Aynen oyle, fakat arac gucu ile de cok alakali bir durum. Yani kendi kendini kirabilecek bir guc varsa yuruyene zarar verebilir. Ornegin bir S2000; torku olmadigi icin kendini kiramaz, bir e36 M3 un yuruyeni neredeyse kursun gecirmezdir cok zor kirilmasi. Bunun yaninda artilari da vardir, mesela eger onden ceker bir arac tek tekerden patinaja kaliyorsa patinaja kalan aksta sikinti yasama ihtimali yuksek olur, eger lastik bunu giderebiliyorsa akslarin bir miktar omrunu bile uzatir.
Diger eksisi ise; daha fazla yuk binmesinin eseri olarak porya bilyelerinde daha cabuk sikinti cikarir. Illa daha fazla etkileri vardir fakat kayda deger gordugum konular bunlar oldu.
Burada dikkat edilmesi gereken bir diger konu da aracin basikligidir(yuruyene bakiyorsak), yerlerde olan araclarin yuruyenleri daha cok zarar gorecektir, bunun da sebebi alt takimin acilarinin degisiyor olmasi. Detayli bilgi isterseniz uzun uzadiya yazabilirim.
Aracın 4 teker başına bastığı ağarlığa ve buna bağlı ooarak ağırlık dağılımına nerde baktırabiliriz
pistte ve dino garage'da o alet mevcut ;)
pistte ve dino garage'da o alet mevcut ;)
Izmir li lere guzel haber ;)
Gunes G.
09-09-2013, 09:37
KU36 ile ciktim, ikinci seansta on iki lastigin ic telleri koptugu icin aracim lap lap lap diye gitmeye basladi sanki tumsekten geciyormus gibi.
Yanaklari yumusak, hep bir battlecruiser kullaniyormus gibi hissettiriyor pilotu. Oyle bir esneme yapiyor ki yanaktan sanki arac 2.5 ton. Direksiyon hareketlerine verdigi tepkilerde hep yumusak yumusak. Tatli tatli gazlaniyor, ama benim istedigim hardcore oldugu icin beni tatmin etmedi acikcasi. Cok hata affeden, kopmadan once kademeli olarak kopacagini belirten, hatta bunu abartan, 1- kopacagim, 2- kopuyorum, 3- koptum gibi, 4- saka saka hala kopmadim ama cok az kaldi, 5- yok artik bu sefer kopuyorum gibi kademeleri olan bir lastik.
Bu lastik tam olarak turbo type r lastigi, duzde tutunmaya calisanlar icin guzel, viraj icin averaj. Neyse zaten alisma surecindeyim araca, yeni setup'in karakteri cok farkli, kullanmayi bastan ogrenmek gerekiyor. Bu surecte is gorecegi kesin. Ha sehir icide alacak olsam bu lastikleri alirim, bosu bosuna dunyanin parasini vermeye gerek yok, trafikte viraj kasacak degiliz zaten.
Trofeo guzelde fiyatlari baya yukarida sanirsam. Pist gununden once biraz arastirma yapmistim herkes Corsa larimizi geri verin yazmis, sanirim Trofeo cok fazla asiniyor.
Eagle Asymmetric 2 yolda muhtesem bir lastik, islak performansina inanamadim neredeyse kurudan iyiydi fakat pistte arkadasimizin bahsettigi gibi omru cok kisa olacaktir. Pist gunu mudavimi olacaksaniz 2 set lastik almanizi oneririm.
Aynen oyle, fakat arac gucu ile de cok alakali bir durum. Yani kendi kendini kirabilecek bir guc varsa yuruyene zarar verebilir. Ornegin bir S2000; torku olmadigi icin kendini kiramaz, bir e36 M3 un yuruyeni neredeyse kursun gecirmezdir cok zor kirilmasi. Bunun yaninda artilari da vardir, mesela eger onden ceker bir arac tek tekerden patinaja kaliyorsa patinaja kalan aksta sikinti yasama ihtimali yuksek olur, eger lastik bunu giderebiliyorsa akslarin bir miktar omrunu bile uzatir.
Diger eksisi ise; daha fazla yuk binmesinin eseri olarak porya bilyelerinde daha cabuk sikinti cikarir. Illa daha fazla etkileri vardir fakat kayda deger gordugum konular bunlar oldu.
Burada dikkat edilmesi gereken bir diger konu da aracin basikligidir(yuruyene bakiyorsak), yerlerde olan araclarin yuruyenleri daha cok zarar gorecektir, bunun da sebebi alt takimin acilarinin degisiyor olmasi. Detayli bilgi isterseniz uzun uzadiya yazabilirim.
:icon_tup::icon_tup: teskkur butonu say tamamiyle katiliyorum.
KU36 ile ciktim, ikinci seansta on iki lastigin ic telleri koptugu icin aracim lap lap lap diye gitmeye basladi sanki tumsekten geciyormus gibi.
Yanaklari yumusak, hep bir battlecruiser kullaniyormus gibi hissettiriyor pilotu. Oyle bir esneme yapiyor ki yanaktan sanki arac 2.5 ton. Direksiyon hareketlerine verdigi tepkilerde hep yumusak yumusak. Tatli tatli gazlaniyor, ama benim istedigim hardcore oldugu icin beni tatmin etmedi acikcasi. Cok hata affeden, kopmadan once kademeli olarak kopacagini belirten, hatta bunu abartan, 1- kopacagim, 2- kopuyorum, 3- koptum gibi, 4- saka saka hala kopmadim ama cok az kaldi, 5- yok artik bu sefer kopuyorum gibi kademeleri olan bir lastik.
Bu lastik tam olarak turbo type r lastigi, duzde tutunmaya calisanlar icin guzel, viraj icin averaj. Neyse zaten alisma surecindeyim araca, yeni setup'in karakteri cok farkli, kullanmayi bastan ogrenmek gerekiyor. Bu surecte is gorecegi kesin. Ha sehir icide alacak olsam bu lastikleri alirim, bosu bosuna dunyanin parasini vermeye gerek yok, trafikte viraj kasacak degiliz zaten.
Cok guldum :D Saka saka gulmedim :P Tamamiyle dogru tespitler. On lastikleri frenlerde kilitliyordun sanirim, 1-2 duman gordum emin degilim, bunu baska bir konuya daha yazdim ama takip edemedim, muhtemelen o yuzden olmustur o tellerin cikmasi.
Birde bu kadar cok cok fazla esnemesinin nedeni bizim yanlis lastik basincimiz olabilir, cogu forumda basinc yanlissa cok kotu bir lastik oluyor diye yazmislar. Benimde tarzim agresif oldugu icin bulabilirsem bende baska bir lastik alacagim ama yolda Ku36 devam :)
Yeni setupta ne gibi farklar olacak ?
Yazılanla genelıkle dogru, yalnız ben hala yanak yumusaklıgı olayına katılmıyorum yanak yukseklıgı bır mıktar fazla sert kullanım ıcın ondan dolayı esnıyor araç, yurt dısındada sert diye bahsedilmiş hep, ad08 ayrı:)
ama sonuçta üretim amacı caddede max performans ve yarıpist kullanımı ad gibi,
tam semı slıkler a048 r888 v700 kumho vs bunlar pist için ideal ancak ömür, ıslak kullanım, fiyat performans olarak problemler i var .. caddede pen önermiyorum açıkçası
Bu KONU hakkında çok şey yazılır, araca göre spesifik konuşmak daha doğru,
amaca göre değişiyor birazda sırf pist kullanımı max performansmı ? optimummu , ilk seçenekte f/p azalıyor,
coıl vs için ohlıns tarzı çok iyi devamında v3 clubsporttta gayet iyi, kullananlar daha ayrıntılı yorum yazacaktır.
Yazılanla genelıkle dogru, yalnız ben hala yanak yumusaklıgı olayına katılmıyorum yanak yukseklıgı bır mıktar fazla sert kullanım ıcın ondan dolayı esnıyor araç, yurt dısındada sert diye bahsedilmiş hep, ad08 ayrı:)
ama sonuçta üretim amacı caddede max performans ve yarıpist kullanımı ad gibi,
tam semı slıkler a048 r888 v700 kumho vs bunlar pist için ideal ancak ömür, ıslak kullanım, fiyat performans olarak problemler i var .. caddede pen önermiyorum açıkçası
Bu KONU hakkında çok şey yazılır, araca göre spesifik konuşmak daha doğru,
amaca göre değişiyor birazda sırf pist kullanımı max performansmı ? optimummu , ilk seçenekte f/p azalıyor,
coıl vs için ohlıns tarzı çok iyi devamında v3 clubsporttta gayet iyi, kullananlar daha ayrıntılı yorum yazacaktır.
Tabi tabi, cok sey yazilabilir, burada teorik olarak fikir paylasiyoruz. Dogru hava basincini uyguladik mi bilmiyorum ama kumho nun yanaklari yumusak kaldi, su an bu sekilde deneyim gecirmis 3 kisiyiz.
KU36 dan yukari ciktik mi fiyat x2 zaten, dusuk butceli kullanimlar icin Ku36 No:1 bence :)
Diger suspansyonlarla bir deneyimim olmadi fakat illaki guzel olan baska coiloverlar da mevcuttur.
Haklısın 28 25 kullanıyorum su an lımıtte denemedım bugun bı denıyım:D ama şöyle söyliyim arka benim 100le giderken ortalama ani ağırlık transferlerinde notr gaz durumu yada boşta dalgalanırdı(yatardı/kayardı) hatta çözmek için çok uğraştım(focusta kronık o ayrı) bu lastiklerde bitti gibi birşey ilk izlenimim , sanki sway bar var hep düz basıyor arkası:)
handling hakkında temel bilgiler için buraya bakılabilir
Automobile handling - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_handling)
onun dışında sway bar kalınlığı ile ilgili yorum bekliyorum kullanıcılardan, olumlu- olumsuz etkileri vs
önde kule gergisi bende pek işe yaramadı hem kafadan hemde arkadan çok kaymaya başladı arttıve barız sertleşti araba hee araba gergin tabiki 150+ hızda nereye çeviriyorsan gidiyor hassas ama lımıtlerı düşürdü, sertlikten diyiceksiniz belkide ama olmadık yerlerde kaymaya başladı araba...
pistte deneyemedik o ayrı..
Firat.M3
09-09-2013, 14:06
yarı slick bir takım alıp pistte birsüre onu kullanmak daha mantıklı görünüyor o halde.. (ku36 deneyebilirim.)
konuyla alakasız olarak, KW2 kullanan var mı aranızda hiç ? Pist performansı nasıldır ? KW3'e göre hem daha uygun fiyatlı olması hem de daha kolay ayarlanabilir olmasını avantaj olarak görüyorum. Bir taraftan Bilstein'de kafamı karıştırıyor. Fikirlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
Gunes G.
09-09-2013, 15:44
Cok guldum :D Saka saka gulmedim :P Tamamiyle dogru tespitler. On lastikleri frenlerde kilitliyordun sanirim, 1-2 duman gordum emin degilim, bunu baska bir konuya daha yazdim ama takip edemedim, muhtemelen o yuzden olmustur o tellerin cikmasi.
Birde bu kadar cok cok fazla esnemesinin nedeni bizim yanlis lastik basincimiz olabilir, cogu forumda basinc yanlissa cok kotu bir lastik oluyor diye yazmislar. Benimde tarzim agresif oldugu icin bulabilirsem bende baska bir lastik alacagim ama yolda Ku36 devam :)
Yeni setupta ne gibi farklar olacak ?
0 toe cikmistim piste, front -3 rear -1.5 camber. Bu sefer onlere biraz da toe verecegim ekstra ama arkalara dusunumuyorum hala. Esas problem arka suspansyon rebond ve compression degerlerini yol asfaltina gore ayarlamistim, yolda overstreer yapmayacak hale getirmistim, canavar gibi gidiyordu. Pistin asfalt kalitesi hesabi bozdu, bu sefer understeer'e basladi araba. Bir sonraki org bunlarda degisiklik yapacagim. Bir de daha buyuk tabanli lastik gerekiyor bana, aracin gucu ve agirligina yetmiyor bu lastikler. Durus mesafesinden artan lateral G'ye kadar gelisme saglayacak daha genis lastikler ve genisletilen iz. DTM tarzi camurluk yapip acmayi planliyorum bir miktar araci spacerla, ama esasen daha genis salincaklarla yapmak lazm bu isi, geometrik bozukluk yol tutusun daha kotu hale gelmesini saglayabilir.
Frenajlarda kimi zaman kitledim lastikleri, abs'siz cift ana merkez pedal box'a bende yeni yeni alisiyorum. Bu arada teller cikmadi ama icerden kopuk sanirim, lastigin yuzeyinde engebe olusturdular. E agirlik fazla bizde surucuyle misafirle filan 1650 kilo ediyoruz belki daha bile fazla. Muhtemelen lastigin uretim kalitesi yetmedi :D
Aynen oyle, fakat arac gucu ile de cok alakali bir durum. Yani kendi kendini kirabilecek bir guc varsa yuruyene zarar verebilir. Ornegin bir S2000; torku olmadigi icin kendini kiramaz, bir e36 M3 un yuruyeni neredeyse kursun gecirmezdir cok zor kirilmasi. Bunun yaninda artilari da vardir, mesela eger onden ceker bir arac tek tekerden patinaja kaliyorsa patinaja kalan aksta sikinti yasama ihtimali yuksek olur, eger lastik bunu giderebiliyorsa akslarin bir miktar omrunu bile uzatir.
Diger eksisi ise; daha fazla yuk binmesinin eseri olarak porya bilyelerinde daha cabuk sikinti cikarir. Illa daha fazla etkileri vardir fakat kayda deger gordugum konular bunlar oldu.
Burada dikkat edilmesi gereken bir diger konu da aracin basikligidir(yuruyene bakiyorsak), yerlerde olan araclarin yuruyenleri daha cok zarar gorecektir, bunun da sebebi alt takimin acilarinin degisiyor olmasi. Detayli bilgi isterseniz uzun uzadiya yazabilirim.
Zayıf bir debriyajı olanlar, şanzımanlarının güçlerine göre zayıf olduğunan inananlar yada güvenmeynler, ön ve arka düzen oynar aksamlarının bağlantı noktalarına (burçlar vs) güvenmeyen ve zayıf olduğunu düşünenler için slick lastik sıkıntı olabilir. Kesin olur demiyorum, mekaniğin kesini, belkisi olmuyor.
Patinaj ve kayma oluşan yükü boşaltır, bunu yola boşaltamadığınız zaman yük aradaki ekipmanlara ve mekaniklere binecektir.
Bu, sadece genel bir bilgi, senin yazdıklarına ek.
Ek olarak eğer uzun uzadıya seanslara kısa aralıklarla katılacaksanız bence yağ sıcaklığı takip etmeniz kafanızı rahat tutmanızı sağlayacaktır. Motor sağlığı önemli.
0 toe cikmistim piste, front -3 rear -1.5 camber. Bu sefer onlere biraz da toe verecegim ekstra ama arkalara dusunumuyorum hala. Esas problem arka suspansyon rebond ve compression degerlerini yol asfaltina gore ayarlamistim, yolda overstreer yapmayacak hale getirmistim, canavar gibi gidiyordu. Pistin asfalt kalitesi hesabi bozdu, bu sefer understeer'e basladi araba. Bir sonraki org bunlarda degisiklik yapacagim. Bir de daha buyuk tabanli lastik gerekiyor bana, aracin gucu ve agirligina yetmiyor bu lastikler. Durus mesafesinden artan lateral G'ye kadar gelisme saglayacak daha genis lastikler ve genisletilen iz. DTM tarzi camurluk yapip acmayi planliyorum bir miktar araci spacerla, ama esasen daha genis salincaklarla yapmak lazm bu isi, geometrik bozukluk yol tutusun daha kotu hale gelmesini saglayabilir.
Frenajlarda kimi zaman kitledim lastikleri, abs'siz cift ana merkez pedal box'a bende yeni yeni alisiyorum. Bu arada teller cikmadi ama icerden kopuk sanirim, lastigin yuzeyinde engebe olusturdular. E agirlik fazla bizde surucuyle misafirle filan 1650 kilo ediyoruz belki daha bile fazla. Muhtemelen lastigin uretim kalitesi yetmedi :D
Hmm, peki simdi ben sizin kadar bilincli degilim su sorulari sorayim;
1) Az birsey oversteer olacak sekle getirseniz turn in leriniz ciddi anlamda gelismez mi ? yani ozellikle dusuk hizli virajlarda gaza oturdugunuzda oversteer yapsa, 4x4 avantajiyla hizlanarak diger viraja kafaya yon vermeden ilerleyemez misiniz? Benim bile dusuk hizli virajlarda planim bu aslinda.
2) Viraj icinde fotograflarimi paylassam, aliignment ile ilgili bir problem olup olmadigini gozlemleyebilir misiniz? Yada gozlemleyebilecek biri var midir forumda?
Abi sen arabayi hafifletecegine yolcuyu atip kilo verirsen daha cok randiman alirsin gibime geldi :D Sizin beyaz Type-r iniz mi vardi sokuk ?
Zayıf bir debriyajı olanlar, şanzımanlarının güçlerine göre zayıf olduğunan inananlar yada güvenmeynler, ön ve arka düzen oynar aksamlarının bağlantı noktalarına (burçlar vs) güvenmeyen ve zayıf olduğunu düşünenler için slick lastik sıkıntı olabilir. Kesin olur demiyorum, mekaniğin kesini, belkisi olmuyor.
Patinaj ve kayma oluşan yükü boşaltır, bunu yola boşaltamadığınız zaman yük aradaki ekipmanlara ve mekaniklere binecektir.
Bu, sadece genel bir bilgi, senin yazdıklarına ek.
Ek olarak eğer uzun uzadıya seanslara kısa aralıklarla katılacaksanız bence yağ sıcaklığı takip etmeniz kafanızı rahat tutmanızı sağlayacaktır. Motor sağlığı önemli.
Evet tabi bunlar da var. Zayif olmayan componentlerin zarar gordugune sait olmadim, 3 senedir aracim bende belki 1 pist gunu kacirdim, izmir e de girdim 2 kere sanirim, daha motor kulagi disinda degisen olmadi.. O da normal kac senelik arac, kim bilir ne zaman degismistir.
lastikleri bugün limit denedim , yatma esneme hissedemedim,
camdan çıkacaktım:D o derece slalom yaptım yanakta toz izi bile yoktu. ama o kasmaya lastık ılıktı sadece o kötu... 1 psı daha ındırdım daha ıyı verım aldım caddede sert gelıyor sektırıyor dıger turlu
dikey tutunmasıda çok başarılıymıs bu arada
sway barla ılgılı yorum bekliyorum:D
ku36 bence şu durumda basit hothatch grubu için fazlasıyla yeterli pistte.
ku36 bence şu durumda basit hothatch grubu için fazlasıyla yeterli pistte.
Fiyat performans bakimindan oyle diyebiliriz.Yalniz once pist omrunu gormek lazim tabi.
Gunes G.
11-09-2013, 14:14
Hmm, peki simdi ben sizin kadar bilincli degilim su sorulari sorayim;
1) Az birsey oversteer olacak sekle getirseniz turn in leriniz ciddi anlamda gelismez mi ? yani ozellikle dusuk hizli virajlarda gaza oturdugunuzda oversteer yapsa, 4x4 avantajiyla hizlanarak diger viraja kafaya yon vermeden ilerleyemez misiniz? Benim bile dusuk hizli virajlarda planim bu aslinda.
2) Viraj icinde fotograflarimi paylassam, aliignment ile ilgili bir problem olup olmadigini gozlemleyebilir misiniz? Yada gozlemleyebilecek biri var midir forumda?
Abi sen arabayi hafifletecegine yolcuyu atip kilo verirsen daha cok randiman alirsin gibime geldi :D Sizin beyaz Type-r iniz mi vardi sokuk ?
.
Aynen dedigin gibi biraz oversteer gerekiyor viraj cikis hizi icin, benim bu org testim 0 toe idi. Robispec var duymussundur, ozellikle 0 toe konusunda cok iddiali kendisi, o yuzden dedim bakayim 0 toe nasil olacak, demez olaydim :)
Birde bu piste ilk cikisim, asfalt kalitesi arasindaki farki ilk defa bu kadar net hissedebildim, esasinda iki seans arasi ayar degisikligi yapmak gerekiyordu, ama ilk seans gecmeyen 4 yuzunden ikinci seansa cikmayacaktim, o yuzden ayar filan yapmadim zaten sinirler bozuktu :/
Viraj ici fotolari konusunu yuzyuze yapmak daha mantikli zaten konusamak istedigim konular da var yuzyuze :cool:
Evet beyaz type r'im vardi arkasini sokmustum ama bu 10 sene oncenin konusu nasil hatirladin :)
Güneş abi senin araçta hangi lastik vardı bu pist gününde
Gunes G.
11-09-2013, 14:33
Güneş abi senin araçta hangi lastik vardı bu pist gününde
Kumho ku36 semi slick
245/40/18
lastikleri bugün limit denedim , yatma esneme hissedemedim,
camdan çıkacaktım:D o derece slalom yaptım yanakta toz izi bile yoktu. ama o kasmaya lastık ılıktı sadece o kötu... 1 psı daha ındırdım daha ıyı verım aldım caddede sert gelıyor sektırıyor dıger turlu
dikey tutunmasıda çok başarılıymıs bu arada
sway barla ılgılı yorum bekliyorum:D
Gelelim Ku36 a;
Bekledigim gibi yanaklari yumusak kaldi, tutunmasi cok guzel. Yurt disi forumlarinda da okudum, yanlis hava basinci ile cok kotu oldugunu duydum ve belkide ben de bundan muzdarip olabilirim baya esnedi lastik ozellikle isindiginda. Fakat lastiklere baktim yanaklara hic yatmamis bu da guzel bir +
Bunu yazmistim degerlendirmede, omuzlari sert yanak yumusak sanirim bu yuzden yanaga yatmiyor, kendi icinde bir esneme var
Aynen dedigin gibi biraz oversteer gerekiyor viraj cikis hizi icin, benim bu org testim 0 toe idi. Robispec var duymussundur, ozellikle 0 toe konusunda cok iddiali kendisi, o yuzden dedim bakayim 0 toe nasil olacak, demez olaydim :)
Birde bu piste ilk cikisim, asfalt kalitesi arasindaki farki ilk defa bu kadar net hissedebildim, esasinda iki seans arasi ayar degisikligi yapmak gerekiyordu, ama ilk seans gecmeyen 4 yuzunden ikinci seansa cikmayacaktim, o yuzden ayar filan yapmadim zaten sinirler bozuktu :/
Viraj ici fotolari konusunu yuzyuze yapmak daha mantikli zaten konusamak istedigim konular da var yuzyuze :cool:
Evet beyaz type r'im vardi arkasini sokmustum ama bu 10 sene oncenin konusu nasil hatirladin :)
Evet yuz yuze olursa daha iyi olur, bir ara pistciper toplantisi yapalim serelim fikirleri ortaya :)
Nereden hatirladim bende bilmiyorum vallahi balik hafizam var normalde ama seninle rolling yapmistik :) bende o zamanlar SUS11 siyah mini vardi :) kim gecti hatirlamiyorum ama simdi mevzu cikmasin :p kesin ben gecmisimdir ama hahah :))
Low-Rider
22-09-2013, 15:46
Yarım kask mı kapalı kask mı tavsiye ediyorsunuz ?
Yarım kask mı kapalı kask mı tavsiye ediyorsunuz ?
Yarim kask + hans tavsiye ederim ben . Kapali kask bunaltabilir birde gorusu etkiliyebiliyor bazi kapali kasklar. sparconun istanbulparktaki modeli gayet basarili fiyat performans acisindan .
hasan çağri
22-09-2013, 16:43
Yarim kask + hans tavsiye ederim ben . Kapali kask bunaltabilir birde gorusu etkiliyebiliyor bazi kapali kasklar. sparconun istanbulparktaki modeli gayet basarili fiyat performans acisindan .
Peki hans için mesela motorsiklet (enduro, mx) de kullandığımız modeller is görür mü? Yoksa otomobil için daha özel birşey mi lazım?
Kask ordan temin edilebiliyor mu? Yani satın alınabiliyor mu?
Low-Rider
22-09-2013, 17:13
Yarim kask + hans tavsiye ederim ben . Kapali kask bunaltabilir birde gorusu etkiliyebiliyor bazi kapali kasklar. sparconun istanbulparktaki modeli gayet basarili fiyat performans acisindan .
abi ben ucuz yollu kasklardan aliyim diyorum sen hans al dedin birde :D
abi ben ucuz yollu kasklardan aliyim diyorum sen hans al dedin birde :D
ucuz yollu kask alma . Sparconun bizim pistte kullandığımız modelinden al uygun fiyatlı diğer kasklara göre ve gayet başarılı koruma seviyesi .
Unutma kask 1 kere iş yapar onda da iş yapmazsa kafan şiş yapar ....
Peki hans için mesela motorsiklet (enduro, mx) de kullandığımız modeller is görür mü? Yoksa otomobil için daha özel birşey mi lazım?
Kask ordan temin edilebiliyor mu? Yani satın alınabiliyor mu?
Valla bende sizin motorsikletteki hansı bilmiyorum ama farklıdır diye tahmin ediyorum çünki bizdeki hansla motora binmek zor olur harhalde :D
http://www.conceptracegear.com.au/wp-content/uploads/2008/10/hansdevice.jpg
Ben linkteki gibi birsey kullaniyorum Hans uyumlu mu bilmiyorum fakat homologue bir kask, kapali. Cok memnunum ama bagzi insanlari daraltiyor sanirim.. Ben daha cok koruyacagini dusundugum icin kapali aldim.
http://www.sparco.com.tr/urun/circuit-adv-kask--hans-uyumlu-_5080.aspx?CatId=128
Anlamadigim kask ne ise yariyor yahu arabadasin zaten bosuna para
Anlamadigim kask ne ise yariyor yahu arabadasin zaten bosuna para
http://www.itusozluk.com/image/insallah-canim-ya_447533.jpg
Senin resmin mi?
Evet cok tatli cikmisim degil mi ?
Seninle seni sikayet etme disinda muhattap olmayacagim.isiniz gucunuz ciddiyeti bozmak
Ben linkteki gibi birsey kullaniyorum Hans uyumlu mu bilmiyorum fakat homologue bir kask, kapali. Cok memnunum ama bagzi insanlari daraltiyor sanirim.. Ben daha cok koruyacagini dusundugum icin kapali aldim.
CIRCUIT ADV KASK (HANS UYUMLU) : Kask : : Sparco.com.tr (http://www.sparco.com.tr/urun/circuit-adv-kask--hans-uyumlu-_5080.aspx?CatId=128)
Hans uyumlu yazıyor. İyi paraymış. Ancak kapalı ağızlık ve cam vizörü ile zor oluyor. Açıklar çok daha iyi.
Anlamadigim kask ne ise yariyor yahu arabadasin zaten bosuna para
Kaza anında işe yaramaz diyorsun yani ?
Anlamadigim kask ne ise yariyor yahu arabadasin zaten bosuna para
Ouv çok değişik bir bakış açısı.. Bence de rally'lerde de kask olmamalı.. Sonuçta araçlarda roll-cage vs herşey mevcut.. Saçma yani.. :icon_wack
Pistle ilgili şunu merak ediyorum.. Herhangi bir araç ile katılım sağlanabiliyor mu ? Yani mesela günlük kullanımda olduğum citroen elysee ile pistle girebiliyor muyum ?
Seninle seni sikayet etme disinda muhattap olmayacagim.isiniz gucunuz ciddiyeti bozmak
hmm peki soyle soyleyeyim; her pist aktivitesinde kask takmak zorunludur. 210 la sag virajda on sol lastiginiz patladi mesela allah korusun, kaska ihtiyaciniz olmayacagini mi iddia ediyorsunuz? Yorum yazmadan once hangi konuda oldugunuzu yada ne ile alakali oldugunu 10saniye dusunurseniz neden kask soruldugunu anlarsiniz.
Ben mi simdi ciddiyeti bozdum yoksa konuya uzaydan gelmis gibi yorum yazan siz mi ? Insanlar HANS li mi alsam diye bakarken ne gerek var yeuuu diye girmissiniz, sikayet edin tabi herkesin hakkidir.
Kaza anında işe yaramaz diyorsun yani ?
Dimi. :icon_tup:
Zaten iş'e yarasa bgn Felipe Massa hayatta olmazdı..
FELIPE MASSA - 26-7-2009 - YouTube (http://youtu.be/LAbQLkgbFeA)
Ouv çok değişik bir bakış açısı.. Bence de rally'lerde de kask olmamalı.. Sonuçta araçlarda roll-cage vs herşey mevcut.. Saçma yani.. :icon_wack
Pistle ilgili şunu merak ediyorum.. Herhangi bir araç ile katılım sağlanabiliyor mu ? Yani mesela günlük kullanımda olduğum citroen elysee ile pistle girebiliyor muyum ?
Evet girebiliyorsunuz halk gunu organizasyonlarina, fiorino ile girmisti gunes 2 oncekine sanirim
2-3 sert frende hemen "ben bittim" diyor benim frenler su an, lastikler zaten bitik, sadece turlamaya cikarim diyorum da o yalan olur di mi :o
Yani simdiye kadar sakin gidebilen oldu mu, illa frenleri zorlarim diskleri de harcarim bu sefer diye cekiniyorum
Kask olarak da bunu gozune kestirdin galiba sen de Ozgur, bana da mantikli geliyor fiyat olarak :)
http://www.sparco.com.tr/urun/club-j-1_4941.aspx?CatId=128
Kask konusu ile ilgili soylenebilecek tek soz var " kafasi kasktan daha kalin adam kask takmadan piste cikmaya calisir "
2-3 sert frende hemen "ben bittim" diyor benim frenler su an, lastikler zaten bitik, sadece turlamaya cikarim diyorum da o yalan olur di mi :o
Yani simdiye kadar sakin gidebilen oldu mu, illa frenleri zorlarim diskleri de harcarim bu sefer diye cekiniyorum
Kask olarak da bunu gozune kestirdin galiba sen de Ozgur, bana da mantikli geliyor fiyat olarak :)
CLUB J-1 : Kask : : Sparco.com.tr (http://www.sparco.com.tr/urun/club-j-1_4941.aspx?CatId=128)
Eger fren biterse zaten ses gelir.. orada birakirsin en kotu.. Sakin sakin eve gitmekle bir problem cikmaz. Ne disk balata var ?
Eger fren biterse zaten ses gelir.. orada birakirsin en kotu.. Sakin sakin eve gitmekle bir problem cikmaz. Ne disk balata var ?
Su anda da bittigini hissettikten sonra tekrar sert fren yapmak zorunda kalinca ugultu sesiyle titreme geliyor, EBC kanalli delikli diskle redstuff(yellow da olabilir emin degilim) balata var ama acikcasi durumlarini bilmiyorum balata ne seviyede disk ne durumda, arabayi baktirmadan aldim :D
2-3 sert frende hemen "ben bittim" diyor benim frenler su an, lastikler zaten bitik, sadece turlamaya cikarim diyorum da o yalan olur di mi :o
Yani simdiye kadar sakin gidebilen oldu mu, illa frenleri zorlarim diskleri de harcarim bu sefer diye cekiniyorum
Kask olarak da bunu gozune kestirdin galiba sen de Ozgur, bana da mantikli geliyor fiyat olarak :)
CLUB J-1 : Kask : : Sparco.com.tr (http://www.sparco.com.tr/urun/club-j-1_4941.aspx?CatId=128)
Ben bu kaskı denedim ve beğenmedim açıkçası. :) Haberin olsun. Volkan Işık Academy satıyor bunları. Site onlara ait.
ben sparco yes rally helmet kullanıyorum tavsiye ederim hans uyumludur.
2-3 sert frende hemen "ben bittim" diyor benim frenler su an, lastikler zaten bitik, sadece turlamaya cikarim diyorum da o yalan olur di mi :o
Yani simdiye kadar sakin gidebilen oldu mu, illa frenleri zorlarim diskleri de harcarim bu sefer diye cekiniyorum
Kask olarak da bunu gozune kestirdin galiba sen de Ozgur, bana da mantikli geliyor fiyat olarak :)
CLUB J-1 : Kask : : Sparco.com.tr (http://www.sparco.com.tr/urun/club-j-1_4941.aspx?CatId=128)
Fren olarak ben tarox diskler ve ferodo ds2500 dü sanırım adı emin degilim, o balatalar ile beraber, motul fren hidroliği kullanarak 4 seans cıkmıstım, frenlerde herhangi bir olumsuzluk cidden hissetmeden turlamıştım, daha öncesinde standart balata ve disklerle çıktığımda 2 nci turdan itibaren pedal yumuşamaya ve tutmamaya başlıyordu.
Su anda da bittigini hissettikten sonra tekrar sert fren yapmak zorunda kalinca ugultu sesiyle titreme geliyor, EBC kanalli delikli diskle redstuff(yellow da olabilir emin degilim) balata var ama acikcasi durumlarini bilmiyorum balata ne seviyede disk ne durumda, arabayi baktirmadan aldim :D
ugultu varsa baktirmadan gelme ; )
Dimi. :icon_tup:
Zaten iş'e yarasa bgn Felipe Massa hayatta olmazdı..
FELIPE MASSA - 26-7-2009 - YouTube (http://youtu.be/LAbQLkgbFeA)
Simdi baktimda bu videodaki durum ne bizim pistteki durum ne:) ustu acik arabadakiler taksin ozaman senin dusuncene gore. Kisaca bana rahatsi veriyeum kafam kadar seyi virajda tasiyorum terliyorum vs
Simdi baktimda bu videodaki durum ne bizim pistteki durum ne:) ustu acik arabadakiler taksin ozaman senin dusuncene gore. Kisaca bana rahatsi veriyeum kafam kadar seyi virajda tasiyorum terliyorum vs
Ya adamin kaski deldi.. bir dunya olay oldu, simdi ondeki arabadan o hizla bir civata cikip senin on cama carpsa delip sana gelmeyecek degil mi ? Adamin kaskina carpan bilmemkac gram kutle, oyle 2 kiloluk birsey degil...
Su anda da bittigini hissettikten sonra tekrar sert fren yapmak zorunda kalinca ugultu sesiyle titreme geliyor, EBC kanalli delikli diskle redstuff(yellow da olabilir emin degilim) balata var ama acikcasi durumlarini bilmiyorum balata ne seviyede disk ne durumda, arabayi baktirmadan aldim :D
lan olm zan altında bırakma beni şimdi :D goodridge hortumlar, rbf 660 hidrolik ebc disk yellow stuff balata var daha ne istiyosun :) uğultu diskler oluklu olduğu için normal frenajda yapar titreme fazla değilse dert etme kanka ama çoksa tabi riske etme kontrol et disk yüzeyini de balata kalınlığını da ama hatırladığım kadarıylaysa eğer birşey olmaz.. ben çok zorlamadım çünkü değiştikten sonra 10k km de olmamıştır tahminim :)
lastik konusunda 225/40/18 ne tavsiye edersiniz? ku36 lara yanakları yumuşak demişsin onurcan, response kötü mü kanka sen baya kullandın heralde? gündelik de kullanıcam pzero nerolar gibi 2 sn sonra geliyosa tepki hiç almayayım.. ıslakta test eden oldu mu? tirerack de fena değil gibi gözüküyor ama canlı yorum daha iyi olur tabi :) şimdilik 2 takım birden alamayacağım sanırım onun için kışın da idare edebilecek bir lastik almam gerek.. var mıdır alternatif tavsiyesi olan?
lastik ve jantı yetiştirebilirsem bende 6 sına girmeyi düşünüyorum full stock nasıl olacak bakalım :)
lan olm zan altında bırakma beni şimdi :D goodridge hortumlar, rbf 660 hidrolik ebc disk yellow stuff balata var daha ne istiyosun :) uğultu diskler oluklu olduğu için normal frenajda yapar titreme fazla değilse dert etme kanka ama çoksa tabi riske etme kontrol et disk yüzeyini de balata kalınlığını da ama hatırladığım kadarıylaysa eğer birşey olmaz.. ben çok zorlamadım çünkü değiştikten sonra 10k km de olmamıştır tahminim :)
lastik konusunda 225/40/18 ne tavsiye edersiniz? ku36 lara yanakları yumuşak demişsin onurcan, response kötü mü kanka sen baya kullandın heralde? gündelik de kullanıcam pzero nerolar gibi 2 sn sonra geliyosa tepki hiç almayayım.. ıslakta test eden oldu mu? tirerack de fena değil gibi gözüküyor ama canlı yorum daha iyi olur tabi :) şimdilik 2 takım birden alamayacağım sanırım onun için kışın da idare edebilecek bir lastik almam gerek.. var mıdır alternatif tavsiyesi olan?
lastik ve jantı yetiştirebilirsem bende 6 sına girmeyi düşünüyorum full stock nasıl olacak bakalım :)
Vallahi ben normal yolda on taraflarda Pirelli Ralli lastigi kullandigim icin tepkiler iyi gibi. Asil merak ettigim onde ku36 olsa nasil olur. Islakta test ettim, yogun su birikintisi gormedi arac; soyle bir olay var Turkiye sartlarinda yol normalde asiri tozlu oldugundan yogun yagista temizlenince lastik tutunuyor :D Ben islakta bir sikinti gormedim henuz. Yaz kis kullanacagim dersen semi slick yinede tavsiye etmem, havalar daha tam sogumadi ve bu lastiklerin sogukta ne yapacagini henuz kestiremiyorum.
Ayrica ne araba aldin :D
beyler yabancı plakayla piste girebiliyor muyuz?
Octavia RS
08-10-2013, 07:39
beyler yabancı plakayla piste girebiliyor muyuz?
7 temmuzda yabanci bi GTR girmisti
konuyu guncelleyelim, ***** pist gunu yaklasiyor
Fren balatasıyla alakalı bişi sorayım.
EBCnin hangi balatasını kullanmalı. Green, red veya Yellow stuf. Nette okuduğum yorumlar yellowlar ısındıkça iyi tutuyor. Peki ben Mitoyla yellowları ısıtabilrmiyimki? Yoksa bana red yetermi. Red ile yellow arasında 2 katından fazla fiyat farkı var, yellowlar en iyi performasta kullanabilsem bile o kadar para vermeye değermi :) Ayrıca Feredo dahamı iyidir? Fren disklerim brembo delikli modelden, verdiğim linkte en aşşağıdaki model.
Alfa Romeo Shop - Tuning, Styling, Fanartikel und Modellautos - Alfa Romeo MiTo Tuning & Styling (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-MiTo/Brakes:::1_367_370.html)
Lastik olarakta son 2 pist gününde Yokohoma a048 vardı önlerde arkalarda Asimetrik2. Yol tutuşa yaptıgım en mantıklı hareketmiş a048ler, sokakta işe yaramıyorlar sürekli kızaklama halindeler ama pistte çok başarılılar. Fren hidroliklerim Motul RBF600 kaynama noktaları güzel DOT5 alıcağınıza RBF serisini öneririm.
131mirafiori
06-11-2013, 00:59
LPG li araç ile katılım yapabiliyormuyuz ?
Fren balatasıyla alakalı bişi sorayım.
EBCnin hangi balatasını kullanmalı. Green, red veya Yellow stuf. Nette okuduğum yorumlar yellowlar ısındıkça iyi tutuyor. Peki ben Mitoyla yellowları ısıtabilrmiyimki? Yoksa bana red yetermi. Red ile yellow arasında 2 katından fazla fiyat farkı var, yellowlar en iyi performasta kullanabilsem bile o kadar para vermeye değermi :) Ayrıca Feredo dahamı iyidir? Fren disklerim brembo delikli modelden, verdiğim linkte en aşşağıdaki model.
Alfa Romeo Shop - Tuning, Styling, Fanartikel und Modellautos - Alfa Romeo MiTo Tuning & Styling (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-MiTo/Brakes:::1_367_370.html)
Lastik olarakta son 2 pist gününde Yokohoma a048 vardı önlerde arkalarda Asimetrik2. Yol tutuşa yaptıgım en mantıklı hareketmiş a048ler, sokakta işe yaramıyorlar sürekli kızaklama halindeler ama pistte çok başarılılar. Fren hidroliklerim Motul RBF600 kaynama noktaları güzel DOT5 alıcağınıza RBF serisini öneririm.
Feredo ile ilgili tecrubem yok. EBC sari ve sadece cizikli diskleriyle 7 seans + 1 sene yol +3 izmit korfez yaptim yeni bitti, ben cok memnundum EBC yellow lardan. Simdi blue aldim ama ellerinde disk kalmadigi icin bitik geziyorum :( EBC Yellow sokaktada fena degil cok isitmana bence gerek yok, yellow lar ses te cikartmadi cok memnundum. Blue nun uzerinde Race/Track only yaziyor kesin ses yapacak..
LPG li araç ile katılım yapabiliyormuyuz ?
Katılınamıyor bildiğim kadarıyla.
Pek bahsi geçmemiş ama kilitli diferansiyel güzel bir şey pist üzerinde :)
Katılınamıyor bildiğim kadarıyla.
Pek bahsi geçmemiş ama kilitli diferansiyel güzel bir şey pist üzerinde :)
LPG tanki sokulurse katilinabiliyor diye biliyorum, tesisati sokmeye gerek yok.
Fren balatasıyla alakalı bişi sorayım.
EBCnin hangi balatasını kullanmalı. Green, red veya Yellow stuf. Nette okuduğum yorumlar yellowlar ısındıkça iyi tutuyor. Peki ben Mitoyla yellowları ısıtabilrmiyimki? Yoksa bana red yetermi. Red ile yellow arasında 2 katından fazla fiyat farkı var, yellowlar en iyi performasta kullanabilsem bile o kadar para vermeye değermi :) Ayrıca Feredo dahamı iyidir? Fren disklerim brembo delikli modelden, verdiğim linkte en aşşağıdaki model.
Alfa Romeo Shop - Tuning, Styling, Fanartikel und Modellautos - Alfa Romeo MiTo Tuning & Styling (http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-MiTo/Brakes:::1_367_370.html)
Lastik olarakta son 2 pist gününde Yokohoma a048 vardı önlerde arkalarda Asimetrik2. Yol tutuşa yaptıgım en mantıklı hareketmiş a048ler, sokakta işe yaramıyorlar sürekli kızaklama halindeler ama pistte çok başarılılar. Fren hidroliklerim Motul RBF600 kaynama noktaları güzel DOT5 alıcağınıza RBF serisini öneririm.
EBC Hava Kanallı Delikli Disc ve EBC Yellow Pad Kullandım cadde veya pistte bir sorun yaşamadım. Memnun kaldım fakat ingilterede benim arabaya Feredo kullanıyorlar ve bir çok Racing Fren firmalarıda Feredo kullanıyor bende bu sefer onları deneyeceğim..
Feredo balataların fiyatları hakkında bilgi verebilecek biri var mı?
edit: buldum çok paraymış yavvv... :D:D:D
Yarım kask mı kapalı kask mı tavsiye ediyorsunuz ?
Özgür abi benim gözlemim kapalı kaska alışkın olmayanlar ciddi anlamda pist üzerindeyken rahatsız oluyor.Körfez de bile beni rahatsız ediyordu.dediğin gibi çok profesyonel bir şey aramıyorsan bence yarım almalısın.
2-3 sert frende hemen "ben bittim" diyor benim frenler su an, lastikler zaten bitik, sadece turlamaya cikarim diyorum da o yalan olur di mi :o
Yani simdiye kadar sakin gidebilen oldu mu, illa frenleri zorlarim diskleri de harcarim bu sefer diye cekiniyorum
Kask olarak da bunu gozune kestirdin galiba sen de Ozgur, bana da mantikli geliyor fiyat olarak :)
CLUB J-1 : Kask : : Sparco.com.tr (http://www.sparco.com.tr/urun/club-j-1_4941.aspx?CatId=128)
Tarik bu çoğu kişi için geçerli frenler aşırı derecede ısınıyor istanbul parkta,
Cem abi 325 ile turlamaya çıktı kendi değimi ile çokta zevk aldı,ki Serhat abi Hilux ile çıktı :)
fakat dediğin kadarda frenlerin kötü ise bence risk e hiç girme.
Kask konusu ile ilgili soylenebilecek tek soz var " kafasi kasktan daha kalin adam kask takmadan piste cikmaya calisir "
:D:icon_tup:
Feredo ile ilgili tecrubem yok. EBC sari ve sadece cizikli diskleriyle 7 seans + 1 sene yol +3 izmit korfez yaptim yeni bitti, ben cok memnundum EBC yellow lardan. Simdi blue aldim ama ellerinde disk kalmadigi icin bitik geziyorum :( EBC Yellow sokaktada fena degil cok isitmana bence gerek yok, yellow lar ses te cikartmadi cok memnundum. Blue nun uzerinde Race/Track only yaziyor kesin ses yapacak..
EBC Hava Kanallı Delikli Disc ve EBC Yellow Pad Kullandım cadde veya pistte bir sorun yaşamadım. Memnun kaldım fakat ingilterede benim arabaya Feredo kullanıyorlar ve bir çok Racing Fren firmalarıda Feredo kullanıyor bende bu sefer onları deneyeceğim..
Cevaplar için teşekkürlerde yellow almak zor iş redle arasında %100den fazla fiyat farkı var :)
Fren balatası seçimi aslında sizin kullanım tarzınızla ve aracın gücüyle+ağırlığıyla direkt alakalı.Çok kastırmıyorsanız ve erken frene oturuyorsanız sizi ebc kırmızıda idare edecektir.fakat tavsiyem pistte sarı yada maviyi kullanmanızdır.Feredo ds 2500 serisi hem yol hemde track day kullanımı için üretilmiş çok iyi balatalardır.3000 serisi daha çok pist kullanımı için geç ısınan ama ısındığında yanmayan özel balatalardır.tabii yalnızca balatayllada olmuyor.disc lerinizinde bu ısılarda yanmaması gerekir.çok para iyi maldır.
lastik konusundaysa kumho çok kaliteli üretümler değil.yine aslında aynı yere geliyoruz sizin ihtiyacınıza kullanımıza ve beklentilerinizle alakalı.eğer sorun yaşamamak istiyorsanız pahalı kaliteli lastikleri tercih edin derim.yurt dışı formlarda okuduğunuz yol+track day lastikleri testi çok göreceli bir konu.ne şartlarda ve nasıl bir pistte kullanıldı pistin zorluk derecesi nedir gibi.ama dünyaca ünlü markalarınpistte kullandığı lastikler belli.tercih sizin.
Kırmızı Ebc'yi Cupra'da kullandım fakat memnun kalmadım açıkçası.
Fakat araştırdığıma göre bana uygun balata Yeşil olmalıydı.
Düşük hızlardaki tutması OEM balataya göre başarısız geldi bana.
Sevdiğim tek yanı jantlarım sürekli temizdi :)
Ebc'nin kendi sitesinde yazan bilgilere göre:
200 hp'ye kadar 'hafif' yol arabaları için Yeşil balata öneriliyor.
Pist,drift ve hızlı sokak kullanımları için Sarı balata öneriliyor.
Hızlı,prestijli ve ağır arabalar için Kırmızı balata öneriliyor.
Sadece pist ve agresif sokak kullanımı için Mavi balata öneriliyor.
Sadece yarış için soğukta ve sıcakta Turuncu balata öneriliyor.(%40'a kadar daha fazla aşınma ömrü)
Bunlar Ebc'nin sitesinde yazan veriler.
Yani Gti,Cupra,Typer,S2000,Scirocco gibi arabaların balatası Yeşil.
E55,M5,M6 gibi ağır,hızlı ve prestijli arabaların balataları Kırmızı.
Yani Ebc böyle diyor ben değil :)
EBC nin sitesindeki yazılanlara tamamen katılıyorum fakat burdaki veriler pist kullanımı için verilen balatalar değil.buna dikkat etmek gerekir.günlük kullanımlar için verilen değerleri pist şartlarıyla karıştırmayınız.eğer yanlışım varsa EBC tr deki Murat beye sorabilirsiniz.
Scirocco'da Ferodo DS2500 kullanıyorum. Boxster 4 piston Brembolar, çelik fren hortumları, motul DOT 5.1 hidrolik ve standart diskler ile piste çıktım. Diskler 32K devirmişti ve 27 Ekim 2. seans son turlarda frenajda diskler ciddi anlamda balans yapmaya başladı. EBC hava kanallı ile değiştirdim. EBC ile henüz piste çıkma şansım olmadı ama ilk katılım sonrası yorumları yazarım. Genel olarak Ferodo DS2500ler iyi balatalar. Yol performansı güzel, ses yapmıyor ve pistte de iyi bir sonuç veriyor. Xsara'da 4 piston brembo, tarox g88 disk, 5.1 ve çelik fren hortumları var. 17 Kasım'da 2 seans çıktım ve gayet güzel sonuç aldım. Daha kuvvetli araçlar ile virajlarda farkı kapatmamda ciddi yardımı oldu.
Lastik olarak Scirocco'da CS5 kullandım ve önlerde ciddi yıpranma oldu. 235-45-17 KU36 aldım ve Donningtonlara taktım, fırsat olur ve yağmur olmazsa 8 Aralık'da denemeyi düşünüyorum. Xsara'da Michelin 205-45-16 PS3 var ve virajlarda fazla asıldığım için hem önler yıprandı hem de CS5 kadar tutunma sağlamadı.
Sway Bar olarak Scirocco'da H&R var. ACC/Standart Yay + H&R, ACC/KW yay + H&R ve KW DDC Coilover ve H&R deneyimim oldu. Bence viraj demir çubuğu yol tutuşa ciddi katkı sağlıyor. Standart süspansyiona spor yay eklemek kadar artısı olduğunu belirtebilirim. DDC coilover ayrı bir lig, araça inanılmaz bir yol tutuşa sahip oluyor. Yumuşak ayarlarda 19" jantlar ile birlikte şehir içinde dahi rahat bir kullanım sunuyor. DDC normal sertlikte H&R ARB'nin de artısıyla pistte çok güzel bir tutunma sağlıyor.
Xsara'da Quaife olduğundan kilit performansını merak edenler için kısa bir yorumda bulunayım. Düşük süratli ve özellikle 2. vites ile dönülen virajlarda kilitli difransiyelin ciddi artısı oluyor. Özellikle 2 seansın da ilk turlarında ciddi yardımını gördüm fakat lastikler ısındıkça viraj içi gazlamalarda istediğim performansı alamadım. KU36 tarzı semi slick ile kilitli difransiyelden daha fazla yararlanabileceğimi düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.