PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Blow-off'tan sonra Stop etme sorunu hakkında



ReSuL
09-09-2013, 09:16
merhaba arkadaşlar.. yeni bir konuyla biraz daha fazla dikkat toplayarak yeni bi sorunum hakkında çözüm arayışı içindeyim..

bilindiği gibi artık 0,5 barda yürüyen 3.18is aracımı zevkle kullanmaktayım.. ilk başlarda bi kayışın kaçırma sorunu vardı ve intercooler ile basınç alamıyorduk ve intercooler ı söktük şu an SC direk basıyo emme manifolduna 0,5 barı.. tabii haliyle ayağımızı gazdan çekince gaz kelebeği kapandığından arada oluşan basınç vardı ve bazen bu boruların çıkmasına vs neden oluyodu ve geçen gün blow off takarak bu sorunu aştık artık ayağını gazdan çekince güzel bi ses var ama araba stop etmeye başladı..

yalnız bu stop etme sadece blow off devreye girecek kadar (atıyorum 3500-4000 devirde) aracı boşa atınca oluyor..daha alt devirlerde stop etme sıkıntısını göremiyorum.. blow off un emiş hortumu direk emme manifoldundan alındı yani bi yere T atmadık..

bu durumda benim aklıma gelen blow off a verdiğimiz emiş sayesinde emme manifoldu hava mı alıyor ki?? (yani bu emiş içeri hava verir mi??)

ikinci ihtimal de bu durum daha çok araba çok (yani uzunca bi şehir içi kullanımdan sonra) ısınınca yapıyor daha çok... ve ve benim IAT (ısı sensörü) akışmetrenin üstünde SC dan önce... araba çok ısınınca haliyle SC ve bastığı hava da baya ısınıyor ama IAT SC dan önce olduğu için içeri giren havanın sıcaklığına uygun yakıt gönderilmiyor mu?? -ama şu da var rölantı valfi havayı akışmtreden hemen sonra SC önce alıp emmeye veriyo-- yani ikinci ihtimal bence çok düşük..

bu konudaki yorumlarınız benim için çok önemli.. imdiden çok teşekkür ederim..

0M42
09-09-2013, 09:38
LPG de kullanıyorsun sanıyorum ayrıca blos yada mikser hangisi varsa s/c nin emişinden verdiğini tahmin ediyorum.Bu durumda bow dan dışarıya sadece hava değilde hava yakıt (lpg) karışımını atıyor bu durumda motor anlık yakıtsız kalıp stop ediyor olabilir.

LeKLeK
09-09-2013, 09:50
benzınde denedın mı arkadasın soyledıgı mantıklı aynı sorun benzınde de varsa baska bı soruna bakarsın

ReSuL
09-09-2013, 10:22
yahu arkadaşlar benim aracım ENJEKSİYONLU :D mikser filan yok.. sorun benzinde de var...

maskaran
09-09-2013, 10:27
kaçırıyo olmasın ?

0M42
09-09-2013, 10:32
yahu arkadaşlar benim aracım ENJEKSİYONLU :D mikser filan yok.. sorun benzinde de var...

Peki lpg bağlantın nasıl yapılmış yani s/c nin emişinden mi emiyor yada sıralı sistem mi var aracında ?

LeKLeK
09-09-2013, 10:37
enjeksıyon olduguna gore sıralı sıstemdır. bence resul sana numaramı yazmıstım musaıt bı gun goruselım ıstersen

ReSuL
09-09-2013, 10:37
kaçırıyo olmasın ?

ne kaçırıyor olabilir tam anlamadım biraz açar mısınız???


bu arada rölantı problemim filan yok arkadaşlar.. sıkıntı sadece yüksek devirde ayağımı gazdan çekip boşa atınca blow off fazla havayı dışarıya bırakıyoya.. bu arada bırakırken de aynı anda devir düşüyo aşağıya doğru.. blow off o kadar uzun süre bırakıyo ki (bana göre) araç normal 900-1000 devirlere geldiğinde blow off henüz kapanmadığı için hala bıraktığı için araba stop ediyo..

normal 2000 -2500 devirde boşa attığımda bu sorunu yaşamıyorum..

LeKLeK
09-09-2013, 10:38
bowun havayı bosalttıgında motor gaza boguluyosa muhtemel bı durum akısmetrede sc den once olduguna gore beyın yeterınce havanın amıldıgını dusunerek verıyo gazı ama sc den sonra o hava tahlıye edılıyo :)

LeKLeK
09-09-2013, 10:39
ne kaçırıyor olabilir tam anlamadım biraz açar mısınız???


bu arada rölantı problemim filan yok arkadaşlar.. sıkıntı sadece yüksek devirde ayağımı gazdan çekip boşa atınca blow off fazla havayı dışarıya bırakıyoya.. bu arada bırakırken de aynı anda devir düşüyo aşağıya doğru.. blow off o kadar uzun süre bırakıyo ki (bana göre) araç normal 900-1000 devirlere geldiğinde blow off henüz kapanmadığı için hala bıraktığı için araba stop ediyo..

normal 2000 -2500 devirde boşa attığımda bu sorunu yaşamıyorum..


ılk soyledıgım ıhtımal uzerınde durmazsan benım bowla dene bı benımkı o kadar uzun acık kalmıodu

ReSuL
09-09-2013, 10:40
enjeksıyon olduguna gore sıralı sıstemdır. bence resul sana numaramı yazmıstım musaıt bı gun goruselım ıstersen

okuldayım müsait olunca arayacam görüşmek için...

araçta sıralı sistem var.. mümkün olduğunca profosyonel gitmeye çalışıyorum.. :D ve buraya yazmadan önce sorunu kendim çözmek için zaten kafa patlatıyorum..

LeKLeK
09-09-2013, 10:42
okuldayım müsait olunca arayacam görüşmek için...

araçta sıralı sistem var.. mümkün olduğunca profosyonel gitmeye çalışıyorum.. :D ve buraya yazmadan önce sorunu kendim çözmek için zaten kafa patlatıyorum..

cok fazla kafa patlatma bende zamnında gece gunduz kafa patlattım 6 ay ılac kullanmak zorunda kalmıstım :D allah korusun

ReSuL
09-09-2013, 10:45
bowun havayı bosalttıgında motor gaza boguluyosa muhtemel bı durum akısmetrede sc den once olduguna gore beyın yeterınce havanın amıldıgını dusunerek verıyo gazı ama sc den sonra o hava tahlıye edılıyo :)

boğulmadan dolayı değil zira bütün bu olayın olduğu toplam süre 2 ya da 3 saniye.. ayağı gazdan çekince zaten bu kısacık sürede enjektörler muhtemelen kapalı taakii rölantı anına kadar.. rölantı anında açılması gerekiyo ama işte sıkıntı burdaki zamanlama da.. yada bu aradaki havayla ilgili..

ama başka blow off denemek mantıklı geldi..

birde benimki o kadar açık kalmıyo demişin ama bu zaten oraya verdiğin emişle alakalı.. demekki bendeki emiş daha fazla daha fazla açık kalıyo.. ama gene de denemek lazım..

mesela bi çek valf gibi bişey olsa emiş hortumuna koysam içinde bi yay olsa bu yay biraz daha emişin erken bitmesine neden olsa sorunum çözülür..

LeKLeK
09-09-2013, 10:48
bence oncelıkle benım bowu takıp deneyelım basıt bı yol bu ılk olarak baslanacak basıt guzel bı yol benım bowu takalım sorun yıne aynı olursa eger emıstekı hortumu westenhauza alırız ben ordan almıstım cunku benım vıdeoda sesınden anlamısındır anlık bı acılıp kapanıyo 1 2 sanıyelık bı sey

LeKLeK
09-09-2013, 10:50
eger kı vbunlar cozum olmazsa ben hava akısmetrenın bowdan sonrasına takıp denemekten yanayım bana gore dogru olan yerde bowdan sonrası cunku sana motora gırdıgı noktadı durum onemlı

ReSuL
09-09-2013, 10:54
bence oncelıkle benım bowu takıp deneyelım basıt bı yol bu ılk olarak baslanacak basıt guzel bı yol benım bowu takalım sorun yıne aynı olursa eger emıstekı hortumu westenhauza alırız ben ordan almıstım cunku benım vıdeoda sesınden anlamısındır anlık bı acılıp kapanıyo 1 2 sanıyelık bı sey

westenhausdan alma fikri ilgimi çekti.. ama orda emiş var mı??? biraz yabancı olduğum bi bölge..

ikinci fikir: akıştre SC dan sonra olursa bu sefer rölantı problemi ortaya çıkar.. adım gibi eminim.. artı gaz kelebeği açılır açılmaz zaten siteme fazla hava girdiği için boğulma vs problemi yok.. araç da gayet güzel yürüyo...

sadece akıştre üzerindeki ısı sensörünü gaz kelebeğinin önüne taşımam gerekiyo.. bunu bu sorun için değil içeriye giren havanın ısısıyla SC dan sonra emmeye giren havanın ısısı ciddi değişiyo..

gselcuk
09-09-2013, 10:58
Ayni problem benim bov dada olmuştu icindeki yayi yumusak geliyor sertlik ayari varsa en serte al yada cift yay yap daha yuksek devirlerde acar ancak stop etmez.

ReSuL
09-09-2013, 11:03
Ayni problem benim bov dada olmuştu icindeki yayi yumusak geliyor sertlik ayari varsa en serte al yada cift yay yap daha yuksek devirlerde acar ancak stop etmez.

hah.. bana damdan düşeni getirin demiş adam.. kullandığım blow off hks nin replikalarından.. bunlarda dediğini yapma şansımız var mı??

LeKLeK
09-09-2013, 11:10
Kendi bowunu oynamadan once hazir olan saglam olan bowu deneyelim resul

gselcuk
09-09-2013, 11:10
Abi benimki greddy type rs di. Fakat hks den tam emin degilim ancak yay yok diye biliyorum diyaframli bi sistemi mi ne var oyle biseyler abi. Internetten bi arastir derim baglantilarinla felan bi alakasi olcagini sanmiyorum.

LeKLeK
09-09-2013, 11:11
Sen musait olunca bana bi alo de konusalim ben sanayiye gidecem benim sanzumani falan alacam ordan baga gidecem motoru toplamaya haberleselim onagore cikiyim bende

LeKLeK
09-09-2013, 11:12
Ayrica vestanhausda emis var mesela araba calismazken fren sertlesir calistirinca yumusar iste bu emis basladigi icin olur :)

ReSuL
09-09-2013, 11:34
olur inşallah..

GokhanRS
09-09-2013, 11:45
replika bow kullanıyorsan çok normal. replika bowlar gereksiz fazla boşaltıyorlar. ve birçok araçta birçok soruna neden olabiliyor. mesela ben 1 araca 3 tane replika bow taktım. 3ncüde araç düzeldi.

sahibine ilki bozuk dedim yenisini getirdi. buda bozuk dedim inanmadı. başka yerlere gitti çözülemed geri geldi. 3ncü bowu getirdi arızası düzeldi.

yani sakalımızda var ama bazen dinlemiyorlar. replika hkslerde herşeye hazırlıklı olun. parçası kırılıp gazkelebeğine takılıp kaza yaptıranı biliyorum.

ReSuL
09-09-2013, 11:54
replika bow kullanıyorsan çok normal. replika bowlar gereksiz fazla boşaltıyorlar. ve birçok araçta birçok soruna neden olabiliyor. mesela ben 1 araca 3 tane replika bow taktım. 3ncüde araç düzeldi.

sahibine ilki bozuk dedim yenisini getirdi. buda bozuk dedim inanmadı. başka yerlere gitti çözülemed geri geldi. 3ncü bowu getirdi arızası düzeldi.

yani sakalımızda var ama bazen dinlemiyorlar. replika hkslerde herşeye hazırlıklı olun. parçası kırılıp gazkelebeğine takılıp kaza yaptıranı biliyorum.

eyvallah.. replika olması sebebiyle haliyle olacak aksaklıklar.. ama birincisi benim sıkıntım blow off un replika olmasıyla mı alakalı..

ikincisi içindeki yayı değiştirme oluyo mu hks lerde??

GokhanRS
09-09-2013, 11:57
eyvallah.. replika olması sebebiyle haliyle olacak aksaklıklar.. ama birincisi benim sıkıntım blow off un replika olmasıyla mı alakalı..

ikincisi içindeki yayı değiştirme oluyo mu hks lerde??

kesin birşey söyleyemem. çoğuna birşey yapılamıyor. ayar tutmuyor doğru düzgün.

leylek in söylediği gibi onun bowla bir dene bakalım. yayı yumuşak olanlar aşırı boşaltıyor havayı. muhtemelen sorununda havayı fazla boşaltmasından.

normalde çuff yapıp bırakması lazım. ama tutupta çuffffff gibi uzun boşaltıyorsa bu bir sorundur zaten ve çoğu araçta hayli performans kaybınada sebep olur özellikle yarışma gazlama anında.

ReSuL
09-09-2013, 12:01
şimdi greedy marka bov lara baktım da sanki yay sertliği ayarlanabiliyor gibi bunlarda.. yukarda bi vida var.. doğru mudur??

LeKLeK
09-09-2013, 12:01
ben greedynın ayarı var dıye bılıorm ve tial markanın

ReSuL
09-09-2013, 12:02
ewet bende aşırı geliyo o ses.. bildiğin baya uzun boşaltıyo.. sanırım sorunda burdan kaynaklanıyor..

GokhanRS
09-09-2013, 12:03
bu tiplere bakıyorsan var. istediğin sertliğe yumuşaklığa ayarlarsın. zaten az basınç basıyorsun. o yüzden böyle birşey lazım olabilir sana.

http://wctsmultiservizi.com/wp-content/uploads/2012/11/Greddy-Turbo-Blow-Off-Valve-TYPE-RS.jpg

ReSuL
09-09-2013, 12:06
ewet böyle bişeyle değiştirmek lazım.. en iyisi leklekden alıp bi denemek lazım.. sıkıntı giderse greedy sipariş vermek lazım..

LekLek bu arada senin ki orjinal mi replika mı??

LeKLeK
09-09-2013, 12:06
bEnce ona o kadar para verecegıne orjınal hks al daha ıyı

LeKLeK
09-09-2013, 12:07
bendekı orjınal hks sqv3

GokhanRS
09-09-2013, 12:08
greddy nin tklitleri hksnin taklitlerinden iyidir gene.

öğrneğin: Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-greddy-blow-off-valve-type-rz-lion-tuning-ozlem-136818508/detay)

LeKLeK
09-09-2013, 12:11
orjınal olsun hks olsun derım ben hem fıyat uygun hemde ısını gorecektır mumkunse hksnın sqv2 serısını al derım uretımı durdu ama cok hos bı sesı var surge sesı gıbı

ReSuL
09-09-2013, 12:14
bu vermiş olduğunuz sitede 170 lira gözüküyo.. bunlar replika mı?? zira replikaysa ben bunu 65 lira gibi rakama getirtebiliyorum..


bu arada LEKLEK sendekinin ojinal olması çok iyi oldu hemen aradaki farklı görme şansımız olacak..

ayarlanabilir greedy replika 0,5 barda iş görecektir düe düşünüyorum..

LeKLeK
09-09-2013, 12:18
sen bılırsın ama atalaramızın bı lafı var ya essegım buyuk olsunda cekmezse cekmesın ılerleyen zamanlarda yenıden bı bow almak zorunda kalmaman ıcın hks al orjınal al derım 0.5 bardada kullanırsın 1.0 barda da

ghibli06
09-09-2013, 12:19
rölanti valfin toplamıyor... bunun sebepleri:

1- rölanti valfin arızalı
2- BOV arızalı, çok açık kalıyor
3- herzaman dediğimiz gibi ECU ile ayar yapma şansın olmadığı için, araban kendini hala atmosferik ve standart zannediyor, normalde boşa attığında beyin rölantiyi çok az yükseltir araç stop etmesin diye, burada program karıştırıyor olabilir
4- intercooler ı da çıkartmışsın, 0.5 bar az bir basınç değil, hortumlarda emişlerde yırtılma olmuş olabilir, o da rölantiyi toplamasını engelleyebilir

ReSuL
09-09-2013, 12:26
rölanti valfin toplamıyor... bunun sebepleri:

1- rölanti valfin arızalı
2- BOV arızalı, çok açık kalıyor
3- herzaman dediğimiz gibi ECU ile ayar yapma şansın olmadığı için, araban kendini hala atmosferik ve standart zannediyor, normalde boşa attığında beyin rölantiyi çok az yükseltir araç stop etmesin diye, burada program karıştırıyor olabilir
4- intercooler ı da çıkartmışsın, 0.5 bar az bir basınç değil, hortumlarda emişlerde yırtılma olmuş olabilir, o da rölantiyi toplamasını engelleyebilir

abi senin yorumların beni bitiriyo ya.. :D "to the point" diyoz ingilizcede Türkçesi tam karşılamıyo :D to the point yorumlar yapıyon nokta atışı.. ama her seferinde de yardımını esirgemiyon teşekkür ederim..

rölantı valfi çalışıyo
Kesinlikle BOV çok açık kalıyo
ecu aslında iyi bile dayandı.. saçmalama yok arabada sadece araba aşırı sıcakken bov devreye girince yapıyo bu olayı..

ghibli06
09-09-2013, 12:29
abi senin yorumların beni bitiriyo ya.. :D "to the point" diyoz ingilizcede Türkçesi tam karşılamıyo :D to the point yorumlar yapıyon nokta atışı.. ama her seferinde de yardımını esirgemiyon teşekkür ederim..

rölantı valfi çalışıyo
Kesinlikle BOV çok açık kalıyo
ecu aslında iyi bile dayandı.. saçmalama yok arabada sadece araba aşırı sıcakken bov devreye girince yapıyo bu olayı..

bildiğim bir konu ise cevaplamaktan zevk alıyorum ben de :) araba ısınınca demişsin, sıcak hava çekiyor olmasın emişten?

ReSuL
09-09-2013, 12:55
ewet abi araba ısınınca bu durum kendini çok belli ediyor.. aslında ben arabamı iyi tanıyorum :D yapmış olduğum sistemde kafama yatmayan iki nokta var bunlardan birincisi SC dan önce olan IAT onu sonraya almam lazım çünkü blow off tan çıkan havaya bi elimi tuttumda bir insan onbeş dakka o sıcak havaya maruz kalsa herhalde bi kese atılır :D yani ilk giren hava ile SC dan sonra emmeye giren hava arasında ciddi sıcaklık farkı var.. bunun için kullanabileceğim bi ısı sensörü arayışı içindeyim..

ikinci durum ise benim araba normalde termik ile soğutma yapıyordu ama ben alır almaz bozulan termiklerden ve kırılan pervanelerden buktığım için opellerin çift kademeli fanlarından alarak 83 te yavaş devir 89 da hızlı deviri aldığım çift kademeli bi müşür sayesinde fana geçtim termikten kurtuldum.. gayet de memnunum.. ancak araç çok ısındığında özellikle şehir içi trafik yada sehir içi aşırı kullanımlarda fan devreye girince haliyle çektiği akımdan dolayı rolantıda bi düşme oluyor.. bu rolantıdaki düşme farlarda kaloriferde filan olmuyo sadece fan da oluyo aslında fan elektriği de direk almıyo arada role var.. ben sıkıntımı en çok fan devreye girince (yani araba baya ısınınca) yaşıyorum.. bu arada blow offun fazla boşaltma sorunu var o ayrı-- yine kendi bilgi dağarcığım fanı beyin kontrol etmediği için bu sıkıntıyı yaşıyor olabilir miyim dio ama şu an sanki uzak bi ihtimal.. bu ara beyinleri de inceliyorum ya bazı beyinlerde fan kontrolü olduğu için böyle bişey geldi aklıma.. çok saçma gelebilir bazılarınıza..

olay böyle yani..

LeKLeK
09-09-2013, 13:00
72 ford mustang convertable mustang - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=FF-K-Nc4YEM)


bak mesela bu benım bow turbodan cıkıp emıse gırıyo acılıp kapanma zamanına bak
http://www.youtube.com/watch?v=FF-K-Nc4YEM

35AR5226
09-09-2013, 13:08
şimdi greedy marka bov lara baktım da sanki yay sertliği ayarlanabiliyor gibi bunlarda.. yukarda bi vida var.. doğru mudur??

replika hks ninde arkasında bi vida olması lazım ordan ayarlanıyo .. benimkinde öyle yani.
ikinci olarakta fren vakumundan yapmak zordur dizellerde öyle yapılıyo blow. swich pnomatik vana elektronik devresi gibisinden malzemeler gerekir ama zamanını istediğin gibi ayarlarsın

ReSuL
09-09-2013, 13:27
fren vakumu kasar da.. iyice bi elime alıp bakıyım bakıyım bov u.. ayarı var mı ya da yay a müdahale edilir mi..

LeKLeK
09-09-2013, 15:14
replika hks ninde arkasında bi vida olması lazım ordan ayarlanıyo .. benimkinde öyle yani.
ikinci olarakta fren vakumundan yapmak zordur dizellerde öyle yapılıyo blow. swich pnomatik vana elektronik devresi gibisinden malzemeler gerekir ama zamanını istediğin gibi ayarlarsın

ben fren merkezınden aldım bowu hıc bı parca kullanmadım bı t attım bowa taktım

35AR5226
09-09-2013, 16:06
eminmisin fren vakumu heran vakum yapar bence iyice bi bak derim aldığın yere

LeKLeK
09-09-2013, 16:07
emınım cunku motoru ındırırken merkezden sokuorm hortumu

35AR5226
09-09-2013, 16:12
bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını

GokhanRS
09-09-2013, 16:15
bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını

benzinli araçların bazıları fren vakumunu emmeden alır. dolayısı ile gazı bırakınca emme oluşur.

dizellerde emme vakumu olmadığı için frenden vakum alınıyor. onlarda vakum motorundan dolayı sürekli vakum var. o yüzden zaten elektrili vana + pedal switch kullanıyorsunuz.

35AR5226
09-09-2013, 16:19
anladım çalışma prensipleri farklı o zaman vestenhauslar ın

dorukky
09-09-2013, 18:10
bendede sureklı olan rolantı ve stop sorunu buyuk ıhtımal vakum kacagıdır

XSi
09-09-2013, 21:19
bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını

dostum senin araban dizel..

benzinli motorda vakumu motorun kendisi yapar yapar , dizel arabada ise vakum yapan bir emiş pompası vardır..

benzinli motorda gaz kelebeği kapndığında gaz kelebeğinden yanma odasına kadar olan alanda vakum oluşmaya başlar, dizelde gaz kelebeği olmadan vakum oluşmaz, bu nedenlede mekanik pompa ile vakum oluşturulur..

bu vakum öncelikle frenlerde kullanılır, hatta eski mersolarda bmw lerde arka koltuk kafasını kaldırıp indirmek için bile kullanılır bu vakum kaynağı :) neyse çok uzaklaşmayalım konudan

sonuçta ikinizde haklısınız , dizelde sürekli vakum vardır, benzinlide ise gaz kelebeği kapanınca vakum vardır :)

edit: GökhanRs benden önce açıklamış zaten


anladım çalışma prensipleri farklı o zaman vestenhauslar ın

westinghausların çalışma prensibi aynı, westinghouse vakum ile çalışır, motorların çalışma yapısı farklı

35AR5226
10-09-2013, 09:22
anladım teşekkürler :)

bektas_talay
11-09-2013, 23:33
eğer katkım olacaksa açıklamak istediğim birkaç birşey var..
sc araçta devir döndükce hava basar değilmi herkes biliyordur..
blow off ise emişteki havayı boşaltıyor fakat sadece boşaltıyor
benim araştırmam sonucu ( focus 1.6 zetec e yapacaktık vaz geçtik )
basınç emme paline tekrar gönderiliyordu yani taşıma suyuyla değirmen misali :)

kelebekteki dönüp sc emmesine..

bunun için bosch bypass valfi var çünki sc ler için bay pass valfi diye tabir ediliyor.. veya dump valve

bunlar basınç ile çalışır basınç yok ise açıktır birnevi westgate

Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-bosch-0280142102-blow-off-valve-dump-valve-134546046/detay)

bazı fotoğraflar daha detay için

http://image.mustang50magazine.com/f/techarticles/m5lp_0408_paxton_novi_2000_supercharger/31632147/m5lp_0408_27_%2Bpaxton_novi_2000_supercharger%2Bby pass_valve.jpg

http://www.members.shaw.ca/rabello/user/binary/bypassvalvedetail.jpg


http://www.strutpatent.com/image/get/2011/full/US08046997-20111101-D00000.jpg

http://www.faqs.org/patents/img/20100300415_05.png

http://www.jagweb.com/aj6eng/by-pass_race.jpg

ReSuL
12-09-2013, 09:30
değerli yorumun için teşekkür ederim kardeşim... yalnız benim sistemimde zaten bi bypass valfi var... kısaca anlatıyım...

setup şu şekilde: hava filtresi + akışmtre+ SC + (blow off) + gaz kelebeği + emme manifoldu

bu setupta bypass SC 'ın öncesiyle SC 'ın sonrasını bypass ediyo ve emme manifoldundaki emiş/basınç la aktive oluyo veya kapanıyor.. yani resimlerde göstermiş olduğun sistem araçta var zaten..

peki niye blow off kullandık o zaman?? setupa bakıldığında gazdan ayağını çekince yani gaz kelebeğini kapatınca bypass açılana kadar (belki bu bi sanıyelik yada 1.5 saniyelik bi meseledir ama yeterli olmuyo) Sc 'ın bastığı havanın gideceği bi yer yok hal böyle olunca bu durum iki sıkıntıya yol açıyo.. birince araç değil SC da bu basılan hava bi yere gidemediği için bi yığılma oluyo ve bu yığılma SC çok hızlı devir dönerken birden durmaya çalıştığı için kayışa binen yük bu arada artıyo ve kayış kaçırmaya başlıyo.. bu olay çok kez terkarlanınca kayış çok kısa ömürlü oluyor.. işte tam bu noktada devreye giren bi blow off o anlık oluşan basıncı tahliye etsin SC da yığılma olmasın ve kayışımız kaçırmasın uzun ömürlü olsun die düşündüm.. ama dikkat ettim benim stop etme sorunum daha önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi blow off havayı boşalttığı anda uzun süre açık kaldığı için oluyor.. mesela devir saati 1000 devire iniyo hala blow off açık ses geliyo..

bu bi sıkıntı bence ve giderip bi bakmak lazım ancak yine yukarda da söylediğim gibi benim emme manifoldundan giren havaya göre değil de İAT (ısı) sensörüm akışmtre üzerinde olduğunda olduğu için sisteme ilk giren havanın ısısı ölçülüyo ve yakıt buna göre gönderiliyor.. bu problem stop etme problemini pek açıklamaz gibi zira araba çok ısınınca bile blow off devreye girmezse stop etme problemi yok gibi bişey.. sadece fan açıldığı an ile benim ayağımı gazdan çektiğim an denk gelirse (bakın burda blow off un bi etkisi yok) o zaman stop ediyo ama öncelikle diğer problemleri çözmem gerekiyo sanırım..

bu anlatımdan sonra gelecek yorumlarınız da benim için önemli.. katkıda bulunan herkese teşekkür ederim..

ReSuL
12-09-2013, 09:35
ikinci sıkıntıdan bahsetmemişim :)

bu surumun yol açtığı ikinci sıkıntı da SC ın bastığı hava şu an zaten 0,5 barlarda gaz kelebeği açıkken.. e haliyle zaten kapandığı anda oluşan problemi çözmeye çalışıyoz.. kapanınca bi yere gidemeyen basınclıu hava muhtemelen 0,6-0,7 lere çıkıyordur burda en zayıf yerden bı basıncı tahliye etmeye çalıştığı için boruları ya kelepçelerden yada bi yerlerden patlatıyo/ attırıyo/ çıkartıyor..

durum bu yani.. blow off 1500 devirde boşaltmayı durdursa sanırım bi sorun olmaz.. tabi sanırım :D

ReSuL
17-09-2013, 08:10
durumu çözdük :D (inşallah) -çünkü bi kaç gün binip bakmam lazım-

şimdi bu setup da bow olmasa nolur dedim sırf denemek için.. ve blow off un emişi iptal ettim önceleri bi sıkıntı yok gibi gözükse de yaklaşık üç gün sonra sıkıntı baş gösterdi.. o oluşan basınç anlık SC ı durdurmaya çalıştığı için kayışa binen yük etkisini bi kaç gün içinde gösterdi.. ve kayış koptu.. kopan SC kayışı devirdayim ve şarz dinamosunun kayışını da etkiliedi arasına girmiş sanırım.. ama bunlar bizim için çok büyük sorunlar değil şükür iki tane kayış aldım taktık.. sıkıntının çözülmesi için bov çalışmalı ancak uzun süre açık kalmamalıydı..

ikinci adım... başladım bovu sökmeye.. HKS replika bu arada... diyafram tarafında bi yay var olay o yayda bitiyor altına sanırım 3 ya da 4 tane kalın pul koydum ve özenle geri kapattım.. şu an bov devreye girdiğinde (mükemmel ses gelmiyo ama) yaklaşık 2000-2500 devirlerde tekrar boşaltmayı durduruyor.. sanki pullardan biri daha alınabilir gibi ama bakalım o iş kolay neticede..

şu an ki durum gayet güzel.. arabada stop etme sorunu yok.. 0,5 hatta üst devirlerde 0,6 lara doğru bi basınç oluyo.. herşey güzel gibi gözüküyor..

bu mesaj başına böyle bi şey gelen olursa bilgilensin die yazılmıştır.. emeği geçen arkadaşlara teşekkür ederim..

ReSuL
20-09-2013, 07:49
[QUOTE=bektas_talay;7034890]eğer katkım olacaksa açıklamak istediğim birkaç birşey var..
sc araçta devir döndükce hava basar değilmi herkes biliyordur..
blow off ise emişteki havayı boşaltıyor fakat sadece boşaltıyor
benim araştırmam sonucu ( focus 1.6 zetec e yapacaktık vaz geçtik )
basınç emme paline tekrar gönderiliyordu yani taşıma suyuyla değirmen misali :)

kelebekteki dönüp sc emmesine..

bunun için bosch bypass valfi var çünki sc ler için bay pass valfi diye tabir ediliyor.. veya dump valve

bunlar basınç ile çalışır basınç yok ise açıktır birnevi westgate


tekrar okurken bu nokta dikkatimi çekti.. benim kitin üzerinde bulunan bypass valfi basınçla çalışmıyor aksine emişle çalışıyor.. ve benim setup bu şekilde kurulu...emiş olduğunda bypass açık içinden hava geçmesine izin veriyor.. emiş sıfır yada sıfırdan yukarı doğru bi değer olduğunda kapanıyor ve içinden hava geçmesine izin vermeyerek bütün havayı emmeye gönderiyor ve basınç oluşuyor..

eğer yukarıda verdiğiniz bilgi doğru ise benim kurduğum setup tamamiyle farklı bi sistemde çalışıyor ama by pass valfim bir kelebek yapısına sahip ve bu kelebek emiş gelince açılan bi yapıya sahip.. ben hata yapmış olamam die düşünüyorum ama kafam karıştı..

ReSuL
20-09-2013, 07:54
şimdi tekrar tüşündüm de basınçla çalışıyor demek emişin olmaması demek.. eğer sıfır ve üzeri basınç olarak kabul edilirse aslında aynı şeylerden bahsediyoruz..

bektas_talay
22-09-2013, 12:16
tamam sorunun tam olarak çözümü bu şimdi olayı daha iyi anladım blow off hep açık kalıyor..
aslında sana basınç ayarlı blow off valf lazımdı

SSQV 2 II SQV 2 II Blow off/Bypass Valve Universal type-in Valve Train from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com (http://www.aliexpress.com/item/SSQV-2-II-SQV-2-II-Blow-off-Bypass-Valve-Universal-type/821416508.html)

eğer blow off ile bitiremeyen var ise şöyle bir şemada var elimde ;

http://farm4.staticflickr.com/3695/9871350485_6022b55ce1_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/75763615@N02/9871350485/)

yurt dışında yine böyle bir konu vardı bayağı konuştuk çünki benimde sc projem vardı bi arkadaşımla birlikte bayağı araştırdık o sırada edindiğim bilgiler bunlar sorunu halollmuştu..

sen sadece blow valfinede timer koyabilirsin dizeldeki gibi ters basınç gerekli ama valf işin içine girdiği için..

edit: sc de emme manifoltu sc den önce bunlarda

ReSuL
24-09-2013, 07:50
valla ben bu setup 'u kurdum arabaya ilk.. bloo off yoktu daha o zaman ama ben bu şekilde arabayı rölantida durduramadım... gaz kelebeğini SC önceye koyma işi yemedi ne yaptıysam rölantıda durduramadım..


şu an stop etme sorununu blow off'un yayının arkasına iki tane kalın pul koyarak çözdün.. yay sertleşmiş oldu bi nevi ve daha erken kesiyo bırakmayı..

bektas_talay
24-09-2013, 12:25
valla ben bu setup 'u kurdum arabaya ilk.. bloo off yoktu daha o zaman ama ben bu şekilde arabayı rölantida durduramadım... gaz kelebeğini SC önceye koyma işi yemedi ne yaptıysam rölantıda durduramadım..


şu an stop etme sorununu blow off'un yayının arkasına iki tane kalın pul koyarak çözdün.. yay sertleşmiş oldu bi nevi ve daha erken kesiyo bırakmayı..

dizeldede fazla basınçtan açılıyor bow bizde senin gibi çonta işiyle çözüyorum :) azıcık sıcak slikon birde..

Westi555
24-09-2013, 13:25
bov'un ayarlıları var eski tip onlardan alırsanız sorununuz çözülecektir,arkasında ayar vidası olanlardan almalısınız.

ReSuL
24-09-2013, 13:57
pratik çözümleri seviyorum :D ayarlılardan önce haberim olsaydı ondan alırdım ama dediğim gibi yayın arkasına pul çözdü olayı..