Orijinalini görmek için tıklayınız : Ford fİesta 1.4 tdİ
Arkadaşlar 2007 Model Ford fiesta 150.000 de Van bir aracim var elimizden geldıgı kadar bir şeyler yapmaya çalıştık.Şimdiyse turboyu büyültüp enjektör felan sırasıyla gidecegim ama yeterli bilgi bulamadım kımse paylaşmıyor.Hiç çevrenizde 1.4 tdi ile ugraşan oldu mu ?
Birkan61
16-09-2013, 09:34
Etrafımda yok ama turboyu büyütmekten ziyade daha önemli olan turboyu doldurabilmek :)
Bunun için büyük intercooler'da şart.
Arabayı o kadar hızlandırdık diyelim fren aksamınada el atmak gerekiyor.. Arabayı durdurmak sıkıntı olmasın sonra :)
Yanlış anlamayın beni.. O araca yapacağınız bu kadar masrafa değecek bir güç elde edilmeyecek bana göre.. Hepi topu 1,4 dizel bir araç çünkü.. Sağlıklı olarak en baba ne kadar güç alıcaz? 130 - 150 HP belki..
Onun yerine şöyle 1,9 dizel bir araç alıp bahsettiğiniz işlemleri uygularsanız harika bir yürür beygir - tork eğilimi yakalamış olursunuz.
Bu arada yanlış olmasın fiesta TDI değil TDCi motordur :)
Uğraşmaya niyetlendiğiniz motor ise yalan olmasın 68 HP diye hatırlıyorum. 70 HP diyenlerde var..
OrcunInce
16-09-2013, 09:56
2 sene kullandım kendisini. Intercooler yok 1.4 tdcı'da ve şanzıman ib5 modeli (dayanıksız). Size tavsiyem 1.6 tdci sport almanız. Yüklemesi kolay, yol tutuş yüksek, şanzıman ib5+. Çok daha keyifli olur.
Eyup Duygun
16-09-2013, 12:28
Biz gayetde ugrastık.Aynı motor 1.4 hdi.
Motor 68hpdir.
150hp'den de güclüydü.Dynoları mevcut.Kullanıcı yeterkı istesin ;)
Turbo , enjektor , debriyaj , egzost , yazılım , cooler , göstegeler vs..
Biz gayetde ugrastık.Aynı motor 1.4 hdi.
Motor 68hpdir.
150hp'den de güclüydü.Dynoları mevcut.Kullanıcı yeterkı istesin ;)
Turbo , enjektor , debriyaj , egzost , yazılım , cooler , göstegeler vs..
Eyüp abi nasıl bir yol izlediniz neler kullandınız emmemanifolduna kadar işlem yaptınız mı detaylı bir bilgiye ulaşırsam bu işe kalkışcam abi şuan Egr iptal yazılım var dumansız 90 hp veriyor daynoda ve keyif veriyor sürerken bu arabanın 150 hp olması beni mutlu eder.
Eyup Duygun
16-09-2013, 14:18
150hp ıcın turbo degişimi kesin şart.
Haricinde düz boru gerekecek.Cooler ucuz peugeot cıkması takabilirsiniz.
Debriyajda el yapımı yapılacak pahalı bırseye gerek yok.Tabiiki yenıden bır yazılım yapılacak.
Emme manifoldu standart kalabilir.
günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum :)
birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin:) ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.
günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum :)
birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin:) ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.
Cruel Merhaba;
Sizin aracınızla fiestanın motorunun aynı oldugunu söylüyorlar.Eger öyle bir durum varsa aracınızda ne gibi degişiklikler yaptınız bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?
Eyup Duygun
16-09-2013, 14:46
günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum :)
birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin:) ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.
Bana mı yazdınız burayı ?
Banaysa eger o bindiginiz arabanın heryerını bılıyorum.2.5-3 lt coolerın yapacagı lagdan bırsey olmaz.
Emmesinede hic birsey olmaz. 2.5 2.7 bas.
Bana mı yazdınız burayı ?
Banaysa eger o bindiginiz arabanın heryerını bılıyorum.2.5-3 lt coolerın yapacagı lagdan bırsey olmaz.
Emmesinede hic birsey olmaz. 2.5 2.7 bas.
senin adın birkanmı? birkan die başladığım cümleyi nasıl üstünüze alındınız anlamadım:) ve konu benim aracım olduğunuda sanmıyorum? dip not belirtmek isterimki hala aracı toparlamaya çalışıyorum.. :)
birkanın yukarda yazdığını okursan ne amaçla yazdığımı anlarsın herhalde :) büyük cooler ile daha çabuk doldurabiliceği tarzında yazmış yada yanlş anlatmş onu düzelttim.
bu arada herşeyini bildiğin aracın emmeyi çatlattığınıda bilmen lazım:D
Eyup Duygun
17-09-2013, 10:24
cümle biraz enteresan olmus haklısın.arac ne durumda ben suan bılmıyorum ve ılgılendırmıyorda bizden sonra el degistirdi ne yapıldı edıldı hıc bır fıkrım yok.kendi tecrübelerimden aktarıyorum arkadasa.manifold sonradan catladysada uzun bi süre dayandı.bu arkadasta o beygırlerde gözü olmadıgı ıcın manifolda uzaktan yakından ıhtıyacı yok.
eyüp bi ara uğrarım dükkana konuşuruz burdan yazmaya gerek yok eksik bildğin konular var :)
Eyup Duygun
17-09-2013, 11:56
eyüp bi ara uğrarım dükkana konuşuruz burdan yazmaya gerek yok eksik bildğin konular var :)
Her zaman beklerım :icon_tup:
Eyüp Fiesta motoru hakkında bize nasıl yardımcı olabilirsiniz ? Neler yapılabilir mesala ?
Eyup Duygun
17-09-2013, 15:01
Daha önce yazdıgın 150 hp hedefi icin ;
Turbo , cooler , egzost veya cutout ilerlıyen zamanlarda debrıyaj e bıde yazılım tabiiki.
Daha önce yazdıgın 150 hp hedefi icin ;
Turbo , cooler , egzost veya cutout ilerlıyen zamanlarda debrıyaj e bıde yazılım tabiiki.
Eyüp bunlar icin neler kullanabiliriz turbo ve intercooler ne olmali yazilim var suanda dumansiz cok az acilmis hali dediler
Birde egzost ve cutout ne demek yani biraz daha aciklayabilirsen sewinirim
Eyup Duygun
17-09-2013, 19:44
Turbo ıcın kendımız emme tarafını egzost tarafını araca uygun secerek yapabiliriz.Egzost tarafı kuculdukce spool artar ama eksileride olur tam ıdelı bulunur.
Tam basınc sızın ıcın kac olmalı ? Bu nokta önemlı.Dersenizki alt devir önemlı degil 2500 rpmde dolduracak 2.0-2.2 bar basınc basacak turbo cok.
İntercooler orjınal peugeotda kullanılan 1.6 makyajlı hdi araclarınkı olur.Borulama ıcın cok ıdeal.Aynı cooler 156hp RCZ de de kullanılıyor gayet yeterli.
Komple duz boru egzost cok ses yaptıgı ıcın cutout demek vanalı halde kapalı ıken son susturucu aktif acık ıken dumduz borudan tahlıye olacak Y boru gibi.
Üzerindekı yazılımın bir önemi yok cok hal degiştirecek :)
kaan megi
17-09-2013, 20:35
o motorda intercoler bile epey farkettiriyo alt yapı yapmadan turbo büyütme bence yoksa doldurana işin var
Eyüp 1.5 barin üstü sikintili degilm8 bu 1.4 motorlarda yani map sensoru kapatmiyormu birde enjektorler turboyu cozdugumuz zaman kac hp ye kadar gorebiliriz sence ? Yardimlarin icin tesekkurler
Eyup Duygun
18-09-2013, 01:08
Eyüp 1.5 barin üstü sikintili degilm8 bu 1.4 motorlarda yani map sensoru kapatmiyormu birde enjektorler turboyu cozdugumuz zaman kac hp ye kadar gorebiliriz sence ? Yardimlarin icin tesekkurler
Evet 1.5 barda arac safe e geciyor , yazılım yaparken onuda düzeltebiliyoruz.Maf sensorune işlemle.
150 HP ıcın enjektore mudahaleye gerek yok.Turbo Cooler yeterli kı zaten egzost ne takarsak takalım gerekıcek :)
Eyüp çalışmalara bu Cumartesi başlıcaz bakalım kısmet bakalım önümüze neler cıkacak aklıma takılan bir soru daha var emme manifoldu 1.5 bara acaba dayanabilecek mi ? :(
Eyup Duygun
18-09-2013, 11:25
Dayanır hic birsey olmaz , gönül rahatlıgı ile 1.5-2.0 basabilirsiniz.
Bir tane C2 yapmıstım , 26 psi da 94 tekerlek beygiri almiştik.Cooler / Yazılım
http://i44.tinypic.com/351vf5f.jpg
Bende ki fiesta yarıotomatik. ASM şanzıman sıkıntı yapar mı ? 68hp mesela 90üstünde ?
Bende ki fiesta yarıotomatik. ASM şanzıman sıkıntı yapar mı ? 68hp mesela 90üstünde ?
Sıkıntı olma ihtimali epey yüksek.Asm şanzıman nette okuduğum kadarıyla sorunlu bir şanzıman.
Sıkıntı olma ihtimali epey yüksek.Asm şanzıman nette okuduğum kadarıyla sorunlu bir şanzıman.
Aynen netteki bilgiler öyle. 68hp olunca ama insan biraz gıdıklamak istiyor :o
forumda emre diye bi arkadaşın 1.4 hdi si vardı tabi sattı su an, aracı bayagı bayagı yüklüydü hicte sıkıntı yasamadı vtilarla fln yürüyordu
110bg civari guc icin peki neler gerekir. Arkadasin arabasinin turbosu kotu durumda takmisken oemden 1-2tik buyuk takalim diyoruz. Cooler sartmi bu durumda. Baska ilave bir sey istermi
Dayanır hic birsey olmaz , gönül rahatlıgı ile 1.5-2.0 basabilirsiniz.
Bir tane C2 yapmıstım , 26 psi da 94 tekerlek beygiri almiştik.Cooler / Yazılım
http://i44.tinypic.com/351vf5f.jpg
1,5-2 barı standart turboyamı bastınz?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.