Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Schumacher VS Hakkinen



Eriador
16-09-2013, 09:54
Ne zamandir aklimda bu konuyu yapmak forumada guzel bir geri donus olur :) F1 i izlerken ne olup bitiyor kavramaya basladigimiz zamanlarda bizleri bu sporun kolesi eden 2 adamin hikayesi ...
http://r1309.hizliresim.com/1f/j/srrxx.jpg




Mika Pauli Häkkinen
Active years 1991–2001
Teams Lotus, McLaren
Races 165 (161 starts)
Championships 2 (1998, 1999)
Wins 20
Podiums 51
Career points 420
Pole positions 26
Fastest laps 25
First race 1991 United States Grand Prix
First win 1997 European Grand Prix
Last win 2001 United States Grand Prix
Last race 2001 Japanese Grand Prix
http://webspace.webring.com/people/bu/um_1753/mika-big.jpg
Formula 1 kariyerine 1991 sezonunda Lotus ile başlamıştır. İlk Formula 1 otomobili deneyimini ise 1990 sezonunda Benetton ile yaşamıştır. 1993 sezonunda McLaren'a transfer olup, sezonun son 3 yarışına kadar test pilotluğu görevi yapmıştır.

McLaren'la ilk yarışına Portekiz GP'sinde çıkmıştır ve sıralama turlarında takım arkadaşı efsanevi Ayrton Senna'yı geride bırakmayı başarmıştır. Ayrıca, Schumacher'in diskalifiye edildiği, Villeneuve'ün şampiyon olduğu sezonun son yarışında kariyerinin ilk zaferini kazanan Häkkinen aynı sezonun son yarışı Japonya GP'sinde 3. olup kariyerinin ilk podyumunu kazanmıştır.

İlk en hızlı turunu ise, 1997 İtalya GP'sinde, ilk GP zaferini ise 1997 Jerez'de kazandı.

Michael Schumacher
Nationality German
Active years 1991–2006, 2010–2012
Teams Jordan, Benetton, Ferrari, Mercedes
Races 308 (307 starts)
Championships 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Wins 91
Podiums 155
Career points 1,566
Pole positions 68
Fastest laps 77
First race 1991 Belgian Grand Prix
First win 1992 Belgian Grand Prix
Last win 2006 Chinese Grand Prix
Last race 2012 Brazilian Grand Pri
http://www.dopeawards.com/images/fullsize/1289210402090_full_3d.jpg
Formula 1'de yarışmaya 1991 yılında Jordan takımında başlamıştır.25 Ağustos 1991'de koşulan Belçika Grand Prix'ine Jordan Ford takımının pilotu Bertrand Gachot'nun aşırı hız cezası nedeniyle hapse atılması sebebiyle bu pilotun yerine 32 numaralı araçla çıkmıştır. Finansal olarak da takıma katkı sağlayacak bir pilot arayan takımın sahibi Eddie Jordan, Willi Weber'in 150.000 sterlin ödemesiyle boş koltuğu Michael'e verir. Sürücülük yeteneklerini ön plana çıkaran bir pist olarak tanınan Spa-Franchorchamps pistinde yapılan bu yarışta, daha önce bu pistte hiç yarışmamış deneyimsiz bir pilot olarak geldi. Yarış öncesinde pisti tanımak için bir bisikletle pist üzerinde sadece bir tur atmasına rağmen, sıralama turlarında 11 yıllık Formula 1 deneyimine sahip takım arkadaşı Andrea de Cesaris'i geride bırakarak yarışa 7. sırada başlama hakkını elde etti. Michael'in bu derecesi, Jordan takımının o yıl elde ettiği en iyi grid pozisyonudur. Ancak yarışın daha ilk turunda debriyaj problemi nedeniyle yarışı terk etmek zorunda kaldı. Daha sonra Benetton Formula takımıyla anlaşarak ilk tam sezonu olan 1992'de kariyerindeki ilk yarış zaferini kazanmıştır. 1994 ve 1995 yıllarında üst üste 2 şampiyonluk elde ederek "en genç çifte şampiyon" olma unvanını elde etmiştir (bu rekor daha sonra 2006 yılında Fernando Alonso tarafından egale edildi). Benetton Formula takımında yaşadığı 2 şampiyonluğun ardından, 1996 sezonunda başladığı Scuderia Ferrari kariyerinde 2000-2004 arasında 5 şampiyonluk yaşamıştır. Schumacher, aralarında "en çok şampiyon olan pilot", "en çok yarış kazanan pilot", en çok 'en hızlı tur'u atan pilot", "en çok pol pozisyonu kazanan pilot", "en çok puanı olan pilot" ve "bir sezonda en çok yarış kazanan pilot" gibi ünvanların bulunduğu onlarca rekorun sahibidir. "En çok rekor kıran pilot" rekoru, bu anlamda onun başarısının en büyük göstergesidir. Bir sezondaki tüm yarışlarda podyuma çıkan ilk (ve tek) pilot rekorunu 2002 sezonunda kırmıştır.


*2006 Brezilyada Schumacher in son yarisinda Peter Sauber senin ilk yarisina cikmana sebep olan 150.000 i manejerinin degil kendisinin verdigini ona soylemistir Schumacher ise bunu ilk defa duymus sok gecirir yillarca onun ilk adimini manejerinin atmasini sagladigini sanmis ama oyle degilmis.Gercegi ogrenir ogrenmez manajeri ile yolunu ayirmistir.( Sauber ozamnlar Mercedes le calisiyordu ve Schumacher Mercedes genc takimi kadrosundaydi )

Hersey boyle basladi ...
Bulabildigim ilk Schumacher & Hakkinen mucadelesi

https://www.youtube.com/watch?v=JWFTRyyN_l8

Ikili arasindaki rekabetin efsaneye donusmeye basladiginda yil 1998 gosteriyor Schumacher 2 defa dunya sampiyonlugu unvanini almis ve sok bi kararla orta siralarda mucadele eden Ferrari ye katilmis kariyerine devam ederken eski gunlerini mumla ariyan 96-97 de Williams in bas muhendisi ( Bugun RedBull un muhendisi ) Adrian Newey i transfer ederek tekrar zirveye donmedeki kararligini gosteren McLaren de Hakkinen.Ayrica bu sezon lastik savaslarininda baslangici oldu .

Adrian Newey tasarimindaki McLaren Bridgestone Potenza lastiklerle birlesince McLaren tekrardan zirvedeki gunlerine donmustu.Ilk 2 yaris McLaren double si ile gecmisti 3.Yaris Schumacher ve Ferrari ancak McLaren e cevap verebilmis ama sonraki 3 yaris gene McLaren in ustunlugu ile sona ermisti.Herkes sezon bitti derken Kanada , Fransa ve McLaren in evi Ingiltere de Schumacher in ark arkaya 3 zaferi biranda ortaligi karistirmisti.Derken sonraki 2 yarisi ( Avusturya ve Schumacher in evi Almanya ) kazanan Mika nin geri donusu hemen hemen sampiyonayi bitirmisti.Belcikada SPA ya yagmurlu bir yarista Schumacher acik ara lider giderken tur farki bindirmek icin geldigi Coulthard yaris cizgisinde birden yavaslayinca kazaya sebep olmus ve bu Schumacer in sampiyonluk yolunda derin bi yara vermistir.Geri kalan son 5 yarisi Schumacher 2 ( Macaristan ve Ferrari nin evi Italya ) Hakkinen 2 ( son 2 yaris Lüksemburg ve Japonya ) Hill ( Belcika SPA )


Sampiyonluk son yarisa kalmisti .Pole de Schumacher hemen arkasinda Hakkinen.Start ta sorun yasiyan Schumacher start in ertelenmesine neden olmus ve son siraya dusmustu.Schumacher yaris esnasinda 3. luge kadar cikmis ama sonrasi lastigi patladigi icin yarisa veda etmis bu arda liderligi goturen Hakkinen ilk sampiyonlugunu elde etmisti.
6G9kYPD_REw
F1 Japón 1998 - Start x3 LIVE - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=6G9kYPD_REw)

Hakkinen efsanesinin ilk sampiyonlugu geliyor ...
iS3MayQr6R0
Mika Häkkinen wins F1 World Championship (Suzuka, 1998) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=iS3MayQr6R0)

Ron Dennis Hakkinen i ilk gordugunde onda hic bir zaman sampiyon olabilecek bir kapasite gormedigini sadece 2. pilot olarak dusundugunu belirtmis ama Mika takiam gelir gelmez gerek Senna ile beraberken yada zirveye yarismaya basladigi zamanlarda soguk cool tavirlari ile Ron un yanildigini gostermis.Hakkinen o kadar soguk kanliydiki kendisine IceMan ( BuzAdam ) lakabi takilmisti.

Zevkli gecen 98 sezonun ardindan gozler 99 daydi.Ferrari ninde Bridgestone lastiklere gecmesi Hakkinen & Schumacher mucadelesini daha bir heyecanli hala getiriyordu.Ilk yaris supriz olmustu Mika Häkkinen ve David Coulthard, sıralama ve yarış açılış aşamasına hakim, ancak teknik sorunlar ile yarış dışı kaldılar , yeni McLaren MP4/14 (Adrian Newey tasarımı )çok hızlı ancak bir o kadar da dayaniklilik sorunlari olan bir aracti. Michael Schumacher da olaylı yarış sırasında sorunlar yaşadı, bu da onun Ferrari takım arkadaşı Eddie Irvine'ın ilk Grand Prix zaferi için fırsat oldu. Irvine yarış sonuna kadar herhangi bir hata yapmadı ve Heinz-Harald Frentzen ve Ralf Schumacher'i birkaç saniye ile geçmesini bildi.Schumacher yarisi bitirebilen 8 arac arasinda 8. olmus ve 1 tur geriden bitirmistir.
2.Yaris Mika nin geri donusu olmustu gecen yilin sampiyonu bu sezonki ilk gabiliyetini aldi.3 ve 4. yaris Schumacer in donusu oldu Alman pilot sampiyonluk icin bende burdayim diyordu.Sonraki yarislarda Ispanya ve Kanada kazanan Hakkinen oluyor sonraki yaris Fransa da ise Frentzen zafere ulasiyordu.

Sezonun kritik ani Ingiltere Silverstone'a gelince Schumacher sampiyonada lider Hakkinen ise hemen arkasinda 2. siradaydi.Start ta frenlerinden sorun yasiyan Schumacher ilk virajda kaza yapiyor ve kendisinin sampiyonluk umutlarini orada bitiriyordu.Kazadan sonra yanian gelen doktora "Ben iyim ! Karimi ara soyle birseyim yok ve takima ilet frenleri kontrol etsinler ! " diyerek bacaginin tedavisi icin hasteye helikopterle yetistirilir.
DzZYMVZUfaA
Michael Schumacher crashed and broke his leg at The 1999 British Grand Prix. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=DzZYMVZUfaA)

Bu saatten sonra herkes Hakkinen'in 2. sampiyonluguna kesin gozuyle bakiyordu ama isler hic oyle gitmedi Sonraki 6 yarista bir cok kez yaris disi kalip ve sadece 1 yaris kazanabilince Ferrari nin 2. surucusu Irvine sampiyonluga ortak oldu.
Sezonun son 2 yarisi - Schumacher donuyor - Luca di Montezemolo ve Michael Schumacher in arasi burda catirdamaya basliyor.

Irvine sampiyonluk umutlari icin Schumacher in donup kendisine yardim etmesini istiyor ama Schumacher ise pek bu konuda istekli degil ayagini bahane ederek yarismayacagini belirtiyor.Ferrari baskani son bir deneme icin onun evini aradiginda telefona cikan Schumacher in ogluna babasini soruyor oda disarda futbol oynadigini soyluyor bunu duyan Montezemolo eger futbol oyniyacak gucun varsa aracta surebilirsin sana odenen yillik ucreti unutma diyerek Schumacher in geri donmesini sagliyor.
Sondan bir onceki Yaris Schumacher isini iyi yapiyor Irvine a 2 defa yol vererek ve tum yaris boyunca Hakkinen i perdeliyerek takim arkadasinin kazanmasini sagliyor ve kendiside Hakkinen in onunde bitirince sampiyonlugu son yarisa tasiyordu.Yaris sonrasi Ross Brawn bu inanilmazdi tum yaris yavas gitmesine ragmen yarisi 2. bitirdi hemde Irvine a 2 defa yol verdi inanilmaz bir geri donustu diyerek durumu ozetliyor.Hakkinen ise podyumda yorgunluktan hayatta duracak hali kalmamisti Schumacher in isini cok iyi yaptigini her virajda ona carpmamak icin normalin cok ustunde konsantire oldugunu bununda onu cok yordugunu belirtmisti.O kadar kasmistiki podyumda ayakta duracak hali kalmamisti.
http://th08.deviantart.net/fs70/200H/i/2013/221/e/b/1999_malaysian_grand_prix_podium_by_f1_history-d6hbp33.jpg
5Q1p2RrtbSE
1999 Malaysian F1 Grand Prix Highlights - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5Q1p2RrtbSE)

Sepang’da Ferrari bir onceki yaris Nürburgringdeki barge boardlardan farklı bir şey kullanmamış olmasına rağmen, Nürburgringde iki Ferrari aracı da puan alamadıkları için yarıştan sonra komiserler tarafından incelenmemişti. Malezya’da FIA komiserleri Ferrari araçlarını incelediklerinde barge bordlarda 100 mm’lik genişliğin eksik olduğunu keşfettiler.Schumacher ve Irvine yarıştan diskalifiye edilince, Hakkinen şampiyonluk yarışında matematiksel olarak yenilmez bir konuma yükseldi.Ferrari elini çabuk tutarak temyize başvururken, diğer taraftan F1’in patronu Bernie Ecleston “spor için kötü” olduğunu iddia ederek, “insanlar harika şampiyonluğa harika bir final istiyor” deyip, ortalığı velveleye verdi.Ferrari’nin itirazı kabul edildiğinde çok fazla kişi şaşırmadı ve silinen puanları tekrar eklendi. Şampiyonluğun düğümünün çözüleceği birkez daha Suzuka ya gecildi...
Suzuka 1999 Hakkinen 2. unvanini aliyor,
Hakkinen icin artik kabustan uyanma vakti gelmisti.Siralamalar tam bir Hakkinen Schumacher mucadelesine sahne olmustu o kadar sert gecmistiki ikisi ayni ! zamani yapmis ama zamani ilk yapan Schumacher oldugu icin pole u almisti.
Daha yarisin basinda Hakkinen sampiyonluk benim demisti muthis bir startla liderligi almis ve yarisi bastan sona domine ederek kabusu bitirmis ve 2. sampiyonluguna ulasmistir.

O66SDLBBpRM
Suzuka 1999 - Mika Hakkinen - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O66SDLBBpRM)

Vaacg3hG750
Suzuka 1999 - Hakkinen is World champion - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Vaacg3hG750)

Efsane 2000 sezonu.

Artik Hakkinen'de cifte dunya sampiyonu Schumacher'de.
http://25.media.tumblr.com/c863f1ee2473a9876f346549777c81e4/tumblr_mg1tmxl5Fm1r659xno1_500.jpg
Iki efsanenin lastik farki yada sakatlik olmadan tum sezon boyunca kiran kirana mucadelesi.
Sezonun ilk yarisi gene McLaren in siralama ustunlugu ile baslamis Kara araclar siralamalarda ilk ikiye yerlesmis hemen arkasinda ise Schumacher vardi.McLarenler birkez daha dayaniklilik sorunu ile yaris disi kalinca podyum Ferrari lere kaliyordu.Sonraki 3 yarisida Schumacher kazanip 3 te3 yapinca artik herkes sezon bitti gozuyle bakarken tipki gecen seneki gibi yaniliyordu ...

Coulthard atlatigi ucak kazasindan sonra sezonun 4. yarsini McLaren in evi olan Silverstone u kazanip Schumacher e dur diyordu yarista 2.lik ise Mika ya gitmisti 3. Michael.
Sezonun 5. yarisinda Hakkinen ilk gabiliyetini aliyordu ama sonrasinda Avrupa da Schumi Monako da Coulthard ardindan Kanada gene Schumi . Kanada dan sonra kara bulutlar Schumacher uzerinde toplanmisti ard arda 3 yaris yaris disi kalma sonrasi Macaristan ve Belcika da Hakkinen in arkasinda bitirmesi bitti denilen sezon u tum hiziyla ilerlemesini sagladi.
Belcika / SPA 2000 Hakkinen taraftarlarinin en sevdigi gecise sahne olmustur.
K1WuWu8kGak
M. Hakkinen vs M. Schumacher - Spa 2000 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak)

Sonraki yaris Ferrari'nin evi Italya Monza'da Schumacher kazanarak seytanin bacagini kirmis ve hayata geri donus yapmistir.Ayrica bu gabiliyet Schumacher'in 41. gabiliyeti olmus ve Senna'nin rekorunu kirmistir basin toplantisindada goz yaslarina hakim olamamistir.

https://www.youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE

Bunun verdigi gazla son 3 yarisin hepsini kazanan Schumacher 21 yil aradan sonra kirmizilara dunya sampiyonlugunu getirmis ve kendisinin 3. unvanini almistir. ( Sampiyonluk sondan bir yaris once gene Suzuka da belirlenmistir. )
Suzuka 2000
suhuuLp13aQ
Michael Schumacher & Mika Häkkinen Suzuka 2000 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=suhuuLp13aQ)

http://www.grandprix.com/jpeg/phc/Schumacher_2000_australia_0.jpg

2001 Sezonu
Yazilcak pek bisi yok bir nevi 98 sezonu gibiydi bu sefer sahnede Schumi degil Hakinen yoktu.Goze batanlardan biride Ferrari aracinda dusuk buruna gecmis McLaren ise yuksek buruna sanki birbirleri ile burunlari degismis gibi olmuslardi.Zevkli gecen 00 sezonundan sonra seytanin bacagini kirmis Schumacher ve Ferrari gene karsinda McLaren i buldu ama bu sefer Mika ya degil David e karsi mucadele ettiler.Hakkinen in yasadigi sansizliklara formsuzluguda eklenince emeklilik karari almasi F1 i seven herkesi yasa bogmustu.

Sezonun aklinda kalan yanlarindan biri Ispanya Hakkinen in acik ara son tura lider girmisken motorunun bozulmasi ve start duzlugunde yaris disi kalip gabiliyetin Schumacher e gitmesidir.
emNuqd4L2NA
2001 Spanish Grand Prix - Mika Hakkinen's Last Lap Calamity - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=emNuqd4L2NA)

Ve bir tarihi duello burada sona eserdi...Klavyem ing oldugu icin ve burada neredeyse sabah olucak onun verdigi yorgunlukla olan hatalardan ozur dilerim kusra bakmayin buraya kdar okuyanada tsk ederim :) . Tum bunlari canli yasarken yanimda olan BerkanOkan da sevgiler iyi birbirimizle alay ederdik :)

Hakkinen in son zaferi
2001 - Silverstone

https://www.youtube.com/watch?v=2AioHgNouRY

Schumacher'in son zaferi
2006 - Shanghai
ZUn3aZBCPVU
Shanghai 2006 F1 GP Podium - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ZUn3aZBCPVU)


http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5aa2tSd601rxobalo1_1280.jpg
http://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/0/10000/10000/10000/10003/s1_1.jpg
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41362000/jpg/_41362187_mika300.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-5yVdf5C5znw/T421pTQlzyI/AAAAAAAABpY/w7abVk0bk7g/s1600/schumacher-hakkinen1-lg_ActivePictures.jpg

Beraber oynadigi reklamlar

https://www.youtube.com/watch?v=BvovA9cjJFo
rSMQM4ASGRg
http://www.youtube.com/watch?v=rSMQM4ASGRg


Son mucadele ...
nMYVze1vCP8
http://www.youtube.com/watch?v=nMYVze1vCP8

setnogrom
16-09-2013, 09:59
Çok güzel bir konu.
Schumi fanatiği biriyimdir ama Hakinen gittiğinde F1'in tadıda çok azalmıştı.
O zamanların F1 daha bir pilotaj istiyordu şimdi herşey takım gücüne aşırı fazla dayalı.
Mesela pit stop stratejileri vs ayrı güzelliklerdi.

xx

HUSNU
16-09-2013, 10:06
Ellerine sağlık. Güzel bir özet olmuş

Day Walker
16-09-2013, 10:08
Ellerine sağlık Kaan konu çok güzel olmuş.

Tunç
16-09-2013, 10:26
her ne kadar Schumacher'in fanatikleri daha çok olsada ben hep M.Hakkinen fanatigiydim :)

Cliosportve
16-09-2013, 10:35
Konuya verdiğin emek için teşekkürler
Eski günler geldi aklıma
Videolarla destekleyip o günleri tekrar yaşattın bana
Şimdi gram takip etmiyorum zevksiz geliyor

kanashibari
16-09-2013, 10:41
Ellerinize emeğinize sağlık.

dragon07
16-09-2013, 11:29
her sabah annemle babam şikayet ederdi sesten pazar günü sabahlarını iple çekerdim kahvaltı yaparken izlerdim.

bende formula1 izleme kariyerime villeneue-schumi kapışmasını izleyerek başladım :)

o yıl villeneue şampiyon olmuştu izleyen abilerim schumiyi hiç sevmezlerdi çamur diye .ogünden sonra bnm için bi hobi olmuştu.senna zamanlarını izleyemedim ama bence en zevkli yarıslar hakinen ile schumi arasında geçen yarıslardır.

bu arada sanada çok tskler kaan süper formula takipçisisin paylaşımlar içinde saol

oğuz
16-09-2013, 12:02
tamamen inceledim çok güzel özet olmuş elinize sağlık

slowmotion
16-09-2013, 12:11
95 in sonunda cine 5 veriyordu, dunya ralli sampiyonasindan sıkılıp bir bakayim derken bagimlilik oldu. 2008e kadar cok izledim, kacirmamaya calistim. Hatta yazlikta kanal cekmiyordu yunanca izlemiştim :D bir cogunu hatirliyorum yarislarin. Shumi gercekten ferrariye gecince cok calisti, ayaga kaldirdi. Özellikle yağmur deneyimi, tur başına 3-4sn fark yaratmasi gönlümün efsanesi olmaya yetmişti. Ekip çalışmasının çok önemli oldugunu biliyor, benettondan ekibini de getirdi. Pit stoplardaki performansi ile de cok yaris kazanmistir.

Gerek jack gerek mika ile guzel cekismeler yasamistir ancak yaris ici taktiklerin secimi gerek ekip ruhu ve basari shumiyi ve ferrariye baglamistir.

Spora 2.donusunu niyeyse kabullenememistim ki bunun ornegi cok var. 2kez f1 e donen basari saglayamiyor. Eski tadi kalmadigi icin artik izlemiyorum. Kisitlamalar hosuma gitmiyor...

Edit : guzel yazi elinize saglik

cemsultan
16-09-2013, 12:57
Eline sağlık, çok güzel bir konu olmuş. :icon_tup:

ragıp
16-09-2013, 13:21
yakın geçmişe kadar f1 de drs ve kers gibi saçma sapan geçiş kolaylığı sağlayan icatlar da olmadığından geçişler daha heyecan vericiydi.

[RaCeR]
16-09-2013, 13:33
iceman candır.

kifanhom
16-09-2013, 13:37
birden fazla lastik tedarikcisinin oldugu, yakit ikmalinin yapilabildiği, daha genis ve basik arka kanatli arabalarin oldugu, eski f1 ozledim
bu konu da uzerine tuz biber oldu, saolasin

Berkan
16-09-2013, 19:13
her yarış kavga gürültü izlerdik hakki. sapladı sumi. sapladı diye Eri'm hatırlarsın haha fb-gs rekabeti gibi nası koydu kanka muhabbetlerini azmı yaptık :D

en güzel zamanlarını seyredebildigim için sanslıyım(sanslıyız)(heleki 2000spa nası koydu kaan hahah ) ama gel görki simdi yüzüne bakmıyorm f1in cacık

ghibli06
16-09-2013, 20:08
çok güzel yazı olmuş, elinize sağlık :) eskiden pazar kız arkadaşımla bile buluşmazdım, şimdi 'aaa bu hafta yarış vardı di mi kaçırdı neyse' diyorum...

Ers
16-09-2013, 20:19
Kendimi şanslı sayıyorum bu mücadelelere canlı tanık olduğum için.

Low-Rider
16-09-2013, 21:20
çok güzel yazı olmuş, elinize sağlık :) eskiden pazar kız arkadaşımla bile buluşmazdım, şimdi 'aaa bu hafta yarış vardı di mi kaçırdı neyse' diyorum...

Aynı durumdayım malesef :( o zaman ki tat ve heyecan yok kesinlikle

Schumacher'i hiç bir zaman sevemedm nedense ama mika ile çekişmeleri inanılamz keyifliydi, zamanında ferrari hakkında çokta söylenti vardı ama kanıtlanamadı hiç biri tabi.

Hayal meyal hatırlıyorum nette bulamadım, zamanında pit'te schumi coulthard'a tekme mi yumruk mu ne sallayıp ya da üzerine yürüyüp bir ceza almıştı galiba hatırlayan var mı?

Ellerine sağlık kardeşim süper konu

ghibli06
16-09-2013, 21:25
Aynı durumdayım malesef :( o zaman ki tat ve heyecan yok kesinlikle

Schumacher'i hiç bir zaman sevemedm nedense ama mika ile çekişmeleri inanılamz keyifliydi, zamanında ferrari hakkında çokta söylenti vardı ama kanıtlanamadı hiç biri tabi.

Hayal meyal hatırlıyorum nette bulamadım, zamanında pit'te schumi coulthard'a tekme mi yumruk mu ne sallayıp ya da üzerine yürüyüp bir ceza almıştı galiba hatırlayan var mı?

Ellerine sağlık kardeşim süper konu

evet, Belçikaydı sanırım, yağmurda çarpmıştı Schumi'ye, arka arkaya pite gitmişlerdi sonra Schumi kontrolden çıkmıştı :)

ghibli06
16-09-2013, 21:27
mmXUtwSIzmM

aha buldum :D

Low-Rider
16-09-2013, 21:32
Evet kazayı çok net hatırlıyorum hatta bu üzerine yürüme olayından sonra iyice nefret etmiştim :Dama verdikleri cezayı hatırlıyamadım bir türlü

öff pit savaşları stratejileri ne zevkliydi

ghibli06
16-09-2013, 21:34
Evet kazayı çok net hatırlıyorum hatta bu üzerine yürüme olayından sonra iyice nefret etmiştim :Dama verdikleri cezayı hatırlıyamadım bir türlü

öff pit savaşları stratejileri ne zevkliydi

hatırladığım kadarıyla uyarı gelmişti Schumi'ye, DC ye ise 2-3 yarış gözetim çıkmıştı... Schumi DC nin frene bastığı konusunda çok ısrarlıydı...

Kahn23
16-09-2013, 21:35
F1 bu 2 efsane insan varken güzeldi. Pit savaşları, yarış stratejileri olsun herzaman bir tık öndeydiler. Ne zmn onlar bu işten çekildiler işte o zmn f1 tamamen para savaşları yarışına döndü.
Pit savaşları olmadan yarış mı olurmuş sn.Ecclestone!!!

ghibli06
16-09-2013, 21:40
F1 bu 2 efsane insan varken güzeldi. Pit savaşları, yarış stratejileri olsun herzaman bir tık öndeydiler. Ne zmn onlar bu işten çekildiler işte o zmn f1 tamamen para savaşları yarışına döndü.
Pit savaşları olmadan yarış mı olurmuş sn.Ecclestone!!!

Domenicani'nin aptal aptal pitte dolaşması, neden geride kaldıklarını açıklıyor...

Kahn23
16-09-2013, 21:44
Jean Todt & Ross Brawn gibisi gelmediği sürece Ferrari amblemindeki gibi şaha kalkamaz

ghibli06
16-09-2013, 21:48
Jean Todt & Ross Brawn gibisi gelmediği sürece Ferrari amblemindeki gibi şaha kalkamaz

lastikler fiyasko, benzin ikmali yasak, bazı takımların sallanan parçalarına bile yorum getirememe, itirazları 3-4 yarışta ancak karara bağlama... ben 2-3 sene daha böyle giderse, büyük takımların kendi ligini kuracağını düşünüyorum...

Kahn23
16-09-2013, 21:52
Eee 2014'te v6 motorlu F1 olacak. Düşün 19000devir çeviren Williamsları gördü F1. 19k devir nerde V6 motor nerde. Jean Todt'u Fia' nın başına getirdiler ama zamanında Ecclestone F1'i fena şekilde kendine geçirmiş,almış satmış kimse ses çıkaramıyor. Bi Montezemolo var o da olmsa iyici düdüğü öttürecek..

Low-Rider
16-09-2013, 21:53
lastikler fiyasko, benzin ikmali yasak, bazı takımların sallanan parçalarına bile yorum getirememe, itirazları 3-4 yarışta ancak karara bağlama... ben 2-3 sene daha böyle giderse, büyük takımların kendi ligini kuracağını düşünüyorum...

lig kurma olayı 6-7sene öncede vardı ama gerçekleşmedi

ghibli06
16-09-2013, 21:55
Eee 2014'te v6 motorlu F1 olacak. Düşün 19000devir çeviren Williamsları gördü F1. 19k devir nerde V6 motor nerde. Jean Todt'u Fia' nın başına getirdiler ama zamanında Ecclestone F1'i fena şekilde kendine geçirmiş,almış satmış kimse ses çıkaramıyor. Bi Montezemolo var o da olmsa iyici düdüğü öttürecek..

yok ben takım taktikleri için konuştum, motor olayını düşünmek bile istemiyorum... Ferrariye V6 motor yaptırmak hem de 1,6, sanırım en büyük hakaret olacak...

Low-Rider
16-09-2013, 21:55
yok ben takım taktikleri için konuştum, motor olayını düşünmek bile istemiyorum... Ferrariye V6 motor yaptırmak hem de 1,6, sanırım en büyük hakaret olacak...

7-8 sene sonra trafikte görürüz düşük hacim ferrarileri :D

ghibli06
16-09-2013, 21:57
lig kurma olayı 6-7sene öncede vardı ama gerçekleşmedi

o yıllarda sıralama formatının bile içine etmişti Bernie ve de sponsorluklardan tut, puan sistemi, para paylaşımı vs hepsi sorunluydu... Bernie geri adım attığı için devam etti...

Kahn23
16-09-2013, 22:05
Bu paylaşımda bu video olmazsa olmaz.

M. Hakkinen vs M. Schumacher - Spa 2000 - YouTube (http://youtu.be/K1WuWu8kGak)

Eriador
16-09-2013, 22:51
Beyler olumlu yorumlar icin herkese tsk ederim begendiginize sevindim . Aslinda yazdikca cikiyor daha yazilcak bir kac olay daha var yoruldum biraktim bagzilarida nette cikmiyor internet ozamanlar bu kadar asiri degildi ... Buldukca eklicem konuya

Low dedigin olay 98 deki SPA yazdim onu yazida.Yillar sonrada Coulthard itiraf etmisti yaris cizgisinde birden gereksiz fren yapmisti.( Crash was my fault, Coulthard admits - smh.com.au (http://www.smh.com.au/articles/2003/07/06/1057430084085.html) )

Carolita1907 zaten o gecisi paylastim :)

Schumacher ile Hakkinen siralama sonrasi basin toplantisinda start ve ilk viraj hakkinda konusurlarken

Schumacher : Ondan daha gec frene basicam
Hakkinen : Hayir ben daha gec.
S:Beklicem ve sonradan basicam
H:Ozaman pist disina cikarsin !

JosephuS
16-09-2013, 23:06
Ben o zamanlar her yarışı izlerdim önce hakkinen sonra schumi bıraktı olay bittii..
sonra schumi geri geldi ama tat vermedi nerde eski F1

M3CSL
16-09-2013, 23:06
Cokguzeldı ozamanlar
bende 97de vılnowzamanında baslamıstım. schumı dc ye carpınca cok sınır oldugumu hatırlıyorum

bıde duzluklerde mclaren daha hızlıydı.monza ve hocken da kac gorcekler dıye bu sefer merakla beklerdık.
sonra cıkan bmwde duzluklerde baya ıyıdı montoya ıle .. ıste bmw farkı dıyordum:D

Low-Rider
16-09-2013, 23:07
evet bmw'ler geldiğinde performans olarak baya fark vardı düzlüklerde esip gürlüyorlardı ama onun dışında fıss hep

setnogrom
16-09-2013, 23:27
18000 devirler 900-1000hp makinalar ve toplam kiloları minumum 600 lastik ebatları.
Araçların kerb lerden zıplamaları.
Araçlarda debriyaj olması ,öndeki aracın hava koridoruna girip aracın hızlanması vs vs off offf ne keyiflerdi ama.
xx

+soner
17-09-2013, 00:47
Çok çok güzel bir sunum olmuş ellerinize sağlık

Playstation 1 deki zamanlar geldi aklıma:) O yıllarda Türkiye'de daha baskındı sanki F1.

Eriador
17-09-2013, 07:01
Bu video yu dikkatle izleyin ve sesi sonuna kadar acin ozellikle 6:45 ten sonrasini . V10 senfonisi.
JbhmT1SMAlk
Fight between Schumacher and Hakkinen Onboard - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=JbhmT1SMAlk)
Kamerayi ne guzel yerlestirmisler keske buna devam etselerdi . Yaris cizgisine giris cikislar enfes.

akay
17-10-2013, 23:44
indianapoliste 22k devirden fazla çevirmişti jpm in bmw power ı. o ana kadar ki en yüksek rpm di ve de yarış esnasında bir daha da geçilemedi. bu gidişle zaten imkansız. şu an 18k de rev limit var zaten..

Vintage
18-10-2013, 00:27
amcam izlerdi benide yanına alırdı o zamanlar akıl tam ermiyordu
kaç tur yarış izlenir mi diyodum bi süre sonra kendimi izlerken buldum
o schumiyi severdi ben mikayı mikanın takımı diye mercedesi hep sevmişimdir
adamın bi turuncu gözlüğü vardı sırf aynısından bulayım diye gezmediğim gözlükçü kalmamıştı birde gri bianchi bisikletim vardı işte tam olmuştum turuncu gözlüğüm gri mclaren mercedese benzer aracım ve ben(mika) :)
o günler başkaydı şimdi hiç takip etmiyorum

997TT
18-10-2013, 00:42
Muthısss bır paylasım,ellerıne saglık!!
Gecmıse gıttım sayende,bu saate kadar ayakta kaldım 850km yagmurda otomobıl kullanmıs olmama ragmen....

EVOII
20-10-2013, 01:43
Gerçekten geçmişe götürdün teşekkürler mika her zaman favorimdi mikadan sonra montoya sonrasında izlemedim unutamadıgım ve içime dert olan yarış budur Mikanın the last lap of barcelona '01 - live commentary Schulz , Surer - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=biA9_XQ25iQ)

MiaMi
20-10-2013, 01:49
Emeğine sağlık süper

taytay
20-10-2013, 11:39
Elinize sağlık konu çok güzel zevkle okudum izledim , F1'in en güzel dönemleriydi bence.

bason
20-10-2013, 12:45
Ben her zaman izliyor ve zevk alıyorum izlerken. Eskiden güzeldi, şu anda da fena değil. Eleştirilecek çok şey var ancak elde olan ile yetinebilmek gerek. Redbull sapladı geçti. O efsane takım dediklerimiz bu kural değişikliklerine ayak uyduramadı, zaafları ortaya çıktı. Köklü değişikliklere hazırlıklı olmadıklarını gördüler. Seneye işler değişebilir ancak Redbull ve renault ortaklığı ciddi bir tehdit bu takımlar için. Aeronun gelişmesi F1 e çok darbe vurdu, önünde ki aracı takip edemiyorsun ki geçesin. DRS yerine TC ve iyi lastikler ile çok daha kaliteli yarışlar olabilirdi.

Hazırlanan konu için teşekkürler.

spree1903
28-10-2013, 19:31
hakkinen coulthart ve schumacher barrichello rekabetini izlediğim için kendimi şanslı sayanlardanım.mika ve schumiden sonra f1 benim için o yıllarda kaldı.Çok güzel bir konu açmışsınız teşekkürler.

OmeR-FE
28-10-2013, 23:44
Konu mukemmel olmus elinize saglik.
Shumacher yuzunden W&T giyim firmasini zengin etmistim :)

sercanavcı
29-10-2013, 00:09
eskiden pazar günlerini hiç kaçırmazdım sıkı bir hakkinen hayranıydım ve mclaren mercedes tabiki ingiltere silverstone onun pistiydi resmen harikalar yaratıyordu güzel konu hey gidi be :)

hondafit
29-10-2013, 00:15
beğen butonu olsun.Güzel konu teşekkürler

Eriador
06-11-2013, 07:25
Olumlu yorum yazan herkese cok tsk ederm , insan emeginin karsiligini alinca gercekten mutlu oluyor :) Sagolun.

SekoLive
06-11-2013, 07:38
Kaan eline sağlık keyifle okudum :)

D.HILL ve M.Hakkinen benim için hep ayrı oldu F1 de :) sonrasında cok fazla zaman ayıramadım bi cogunuz gibi pazar kahvaltılarında izlerdik yazdıklarınızın bi coguyla aynı şeyleri yaşamışım :) yaşlarımız yakın oldugundan olsa gerek

metinmb407
14-12-2013, 14:36
Derleyen arkadaşa teşekkür ederim. Konu aboneliklerimdeydi bakacağım bakacağım ancak forsat bulabildim gerçekten güzel çekişmelerdi. Şumi nin tekrar dönmeden önceki son yarışı hatırlayamadım. O kadar probleme rağmen hem 4. bitirmişti hemde rekorları yenilemişti hatırlayan, video vs ekleyebilecek olan?


Bu video yu dikkatle izleyin ve sesi sonuna kadar acin ozellikle 6:45 ten sonrasini . V10 senfonisi.
JbhmT1SMAlk
Fight between Schumacher and Hakkinen Onboard - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=JbhmT1SMAlk)
Kamerayi ne guzel yerlestirmisler keske buna devam etselerdi . Yaris cizgisine giris cikislar enfes.

Enfes kamera açısı. Nefesimi tuttum izlerken.

Eriador
27-12-2013, 14:53
Derleyen arkadaşa teşekkür ederim. Konu aboneliklerimdeydi bakacağım bakacağım ancak forsat bulabildim gerçekten güzel çekişmelerdi. Şumi nin tekrar dönmeden önceki son yarışı hatırlayamadım. O kadar probleme rağmen hem 4. bitirmişti hemde rekorları yenilemişti hatırlayan, video vs ekleyebilecek olan?



Enfes kamera açısı. Nefesimi tuttum izlerken.

Siralamlarda vites arizasi yasadigi icin son seans'a cikamamisti o yuzden yarisa 12. baslamisti sonra Fisichella yi gectikten sonra Fisi'nin on kanati arka tekerini patlatti pite girip ciktiginda 1. Massa'nin 70 saniye gerisinde son sirada cikmisti yaris suresi anca 4. tirmanmasina musade etti.

We_4Wa1cgeA
Schumacher last race - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=We_4Wa1cgeA)

O yaristaki son gecisi seneye onun koltuguna oturacak olan Kimi'ye idi ve canli bi dersti.

_FY8Q3PQha0
Michael Schumacher overtakes Kimi Raikkonen Brazil 2006 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_FY8Q3PQha0)

Berkan
27-12-2013, 15:45
http://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2011/03/01aus005.jpg

p.ce bak hahaha

http://cfm.globalf1.net/wpfiles/083.jpg

http://formulaoneitalia.altervista.org/Blog/wp-content/uploads/2013/10/Schumacher-e-Hakkinen.jpg

Mutlu Değerli
28-12-2013, 01:43
2000lerin başlarında bende baya bi merak sarmıştım, bildigin ufacık velettim ama bendeki araba aşkı cidden doguştan ya :D

bi kaç yarış izledigimden direkt Schumacher fanı olmuştum. Her yarışıda kazanıyordu o zaman :D o yüzden baya bi takipteydim. NTV veriyordu sanırsam 2000in başlarında...

En çok montoyadan korkardım, Schumachere dokunmada nabıyosan yap derdim kendimce. Sch... o ara hep kazandı.

Keşke bi 10sene daha erken dogsaymışımda Haki vs Schu. kapışmalarınıda canlı izleyebilseymişim. Olsun yinede kendimi şanslı sayıyorum.

Bi de kendimce bir lafım var: Herşeyin en güzeli 2000in başlarıydı diyerekten. Şimdikiler en basitinden sokak oyunlarını bile oynamıyor, varsa yoksa PC.

TURBO_S2K
29-12-2013, 20:07
Schumacher kayak yaparken kaza geçirmiş, durumu ağır komadaymış

arabasızadam
29-12-2013, 22:38
F1 i bana sevdiren adam mika hakkinen bıraktıktan sonra izlemiyorum

eleanor
30-12-2013, 08:36
Daha F3 de iken aralarında rekabet varmış:)

qTm7D_Mne1g

metinmb407
12-01-2014, 13:34
Siralamlarda vites arizasi yasadigi icin son seans'a cikamamisti o yuzden yarisa 12. baslamisti sonra Fisichella yi gectikten sonra Fisi'nin on kanati arka tekerini patlatti pite girip ciktiginda 1. Massa'nin 70 saniye gerisinde son sirada cikmisti yaris suresi anca 4. tirmanmasina musade etti.

We_4Wa1cgeA
Schumacher last race - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=We_4Wa1cgeA)

O yaristaki son gecisi seneye onun koltuguna oturacak olan Kimi'ye idi ve canli bi dersti.

_FY8Q3PQha0
Michael Schumacher overtakes Kimi Raikkonen Brazil 2006 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_FY8Q3PQha0)

Evet buydu teşekkür ederim. Sanırım pist rekorlarıda yenilenmişti bu yarışta.

Eriador
22-01-2014, 12:23
Daha F3 de iken aralarında rekabet varmış:)

qTm7D_Mne1g

ben bunu daha ilk msg ta paylasmistim zaten.Ilk msg ta ilk video :)

MertSerhanÖ.
22-01-2014, 17:27
cok guzel bır yazı ve paylasım tesekkurler.Barichello-schumacher&Hakkinen-coultard 4 lusu asla unutulmaz :)

SpeedFreak
22-01-2014, 19:18
Schumacher, seyrettiğim sporlar içerisinde yaptığını hakkıyla yapan yegane insanlardandı, Mukaise istikrar açısından sadece spor dalı farklı olsada Michael Jordan dı bence ikiside tutkuyla yaptıkları işi yapıyorlardı ve inanılmazlardı, günümüz dünyasından farklı olarak amatör ruhla yarışmanın, rekabetin heycanıyla işlerini yapıyorlardı, Schumacher için çok üzgünüm inşallah toparlar en yakın zamanda, biliyoroum F1 bir daha onun gibi pilot göremiyecek

Eriador
23-01-2014, 11:41
Yakin bi zamanda Sadece Schumahcer konusu acicam . usenmekten bi turlu bitiremiyorum cok sey cikiyor:)

Eriador
09-06-2016, 01:57
http://images.adrivo.com/images/950/q_80/sw_adrivo/se_sutton/0129455.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=HYhc8tLb5ZI

Mehmet Gazihan
09-06-2016, 02:19
Bana senelerce west içiren adam..

initial-D
09-06-2016, 11:14
f1 otomobili denince akla gelen otomobil. mp4-13/14/15. o 3 yılki mclaren kadar güzeli yok. sade 2 katmanlı alçak ön arka kanat,sade bageboardlar, tabiiki west, fransa gibi yarışlarda west yerine mika ve david yazması

http://www.autogaleria.hu/autok/mclaren-f1/mercedes-mp4-14-1999/mclaren-f1_mercedes-mp4-14-1999_r17.jpg

997TT
09-06-2016, 11:27
Yakısıklı bır sase... Basarılı recete...
Ama bu kadar basarı kazanmıs pılotların su ozellıgı kotuydu yada sunu ıyı yapamıyordu elestırılerıne katılmıyorum.
Adamlar mılyonlarca sporcu arasından secılen bın cıvarı kısıden sıyrılan yuzluk dılımın(pramıdın) tepesındeler....

Eriador
20-07-2016, 19:43
McLaren'in bu arabasi bana Lamborghini Diablo gibi geliyor , yillara meydn okuyan tasarimlar hic bir zaman havalari gecmiyecek hep efsane kalicaklar.