Orijinalini görmek için tıklayınız : Chip Değişimi ..Avans Vurma
Maalesef henüz yeni bir chip yazdıramadığım için değişik denemelere devam etmekteyim..
İngiltereden Yeni bir chip aldım. Herşey çok güzel fakat avans vuruyor. Eski usul Distribütörü biraz geri alarak avansı ayarlamam mümkün. Fakat beni tedirgin ediyor..
Araba Karbüratörlü olsa problem değil ayarlarsın fakat bu Beyinli chip li işletim sistemlerinde sorun olurmu yoksa doğru yoldamıyım..
Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler..
yazilimlarin 95 oktana gore olmasina ozen gosterin. Diger turlu avans vurur.
Doğru yoldasınız çünkü sizin aracınızda da mekanik avans + elektronik avans var. Bu nedir ?
Distribütörden ayarladığınız mekanik avans, TABAN avansıdır. Yazılım da buna göre ayarlanmıştır.
Misal,
Aracınızın distribütördeki avansı 20 derece diyelim, ECU sizin(gene atıyorum) 5250rpm'de vereceğiniz 25 derece avansa X + 5 olarak yaklaşır. Yani buradaki X, distribütör avansıdır. Siz bu 20 derece avansı 15'e çeker iseniz, ECU da 5250rpm'deki avansı X + 5 formülünü kullanacağından dolayı 20 yapar ama beyinde gene 25 görülebilir, o işin yazılımsal kalibrasyon tarafıdır, kafanızı bu konuya çok takmayın.
Kısaca toparlamak gerekirse, evet distribütörden avansı kısıp, BÜTÜN DEVİR bandını etkileyebilirsiniz...
Ama benim tavsiyem, Haltech / Vi-PEC / MoTeC / MegaSquirt / ...vs tarzı bir EMS Standalone beyin alıp, aracı dinleyerek devir devir avans ayarını yapmaktır.
Doğru yoldasınız çünkü sizin aracınızda da mekanik avans + elektronik avans var. Bu nedir ?
Distribütörden ayarladığınız mekanik avans, TABAN avansıdır. Yazılım da buna göre ayarlanmıştır.
Misal,
Aracınızın distribütördeki avansı 20 derece diyelim, ECU sizin(gene atıyorum) 5250rpm'de vereceğiniz 25 derece avansa X + 5 olarak yaklaşır. Yani buradaki X, distribütör avansıdır. Siz bu 20 derece avansı 15'e çeker iseniz, ECU da 5250rpm'deki avansı X + 5 formülünü kullanacağından dolayı 20 yapar ama beyinde gene 25 görülebilir, o işin yazılımsal kalibrasyon tarafıdır, kafanızı bu konuya çok takmayın.
Kısaca toparlamak gerekirse, evet distribütörden avansı kısıp, BÜTÜN DEVİR bandını etkileyebilirsiniz...
Ama benim tavsiyem, Haltech / Vi-PEC / MoTeC / MegaSquirt / ...vs tarzı bir EMS Standalone beyin alıp, aracı dinleyerek devir devir avans ayarını yapmaktır.
Bütün anlattıklarınız doğrudur. Bir cesaret yarın deneyeceğim.
Distributorle oynarken arada egtyede baksan iyi olur :)
VteC_MaNiaC
20-09-2013, 08:43
Distributorle oynarken arada egtyede baksan iyi olur :)
aynen fazla retard da sıkıntı yaratabilir... ve işte bu yüzden yazılım işi önemli bir konu :)
Distributorle oynarken arada egtyede baksan iyi olur :)
EGT mi o ne olaki ?
20gr un, 30gr sirke, 50ml portakal suyu cozer bu isi. Ozgun le bu isi halletmemek konusunda neden israrcisin cozemedim yada yapamiyor mu ?
20gr un, 30gr sirke, 50ml portakal suyu cozer bu isi. Ozgun le bu isi halletmemek konusunda neden israrcisin cozemedim yada yapamiyor mu ?
İnat işte :D Özgün zaman ayırmam lazım diyor Cosworth için ama Metin amca da o yapana kadar ben çaresini bulcam diyor bulana kadar Özgün'ün bikaç kat üstüne çıkacak maliyeti :p
EGT mi o ne olaki ?
Eve Gelen Tesisatçı !
bu arada soruyada cevap verelim de ceza gelmesin:)
@işkodra
bence aracınızı beynini hakkıyla ayar yapabilecek bir yazılımcı bulun, ama sabırlı bir model olsun...
EGT mi o ne olaki ?
Exhaust Gas Temperature (egt)
aracın egzoz ısısını kontrol etmek için kullanılan sıcaklık sensörüdür.
Exhaust Gas Temperature (egt)
aracın egzoz ısısını kontrol etmek için kullanılan sıcaklık sensörüdür.
yoğğğ artık :eek::eek::eek:
yoğğğ artık :eek::eek::eek:
Gavur yapıyo aga :D:D:D
Gunes G.
20-09-2013, 10:08
Gavur yapıyo aga :D:D:D
Hergun yeni bir bilgi :)
Exhaust Gas Temperature (egt)
aracın egzoz ısısını kontrol etmek için kullanılan sıcaklık sensörüdür.
Bu arada isi degil sicaklik, egzoz isisi hic degil egzoz gazi sicakligi. Ogrenemediniz gitti su isi ile sicaklik farkini :)
Skodra sende git artik bir beyin al, kiracaksin sonunda motoru acayip acayip yazilimlarla...
Hergun yeni bir bilgi :)
Bu arada isi degil sicaklik, egzoz isisi hic degil egzoz gazi sicakligi. Ogrenemediniz gitti su isi ile sicaklik farkini :)
Skodra sende git artik bir beyin al, kiracaksin sonunda motoru acayip acayip yazilimlarla...
CHT + EGT en güvenlisi :icon_tup:
Yaklaşık 3 aydır 2 günde bir Özgün'ü arıyorum cevap vermiyor geri dönmüyor. Erdem ile not bıraktım gine cevap vermiyor geri dönmüyor. Biraz önce atölyesindeydim yanında çalışan arkadaşa anlattım durumu bakalım belki cevap verir. Atölyede S2000 vardı hertarafı sökük.
İstediğim cevap sadece '' tamam yaparım şu gün gel '' veya '' yapamıyacağım kusura bakma'' başka kapıya..
Bu kadar zor mu cevap vermek anlamıyorumki ?
Belki de,yaşınızdan oturu, sizi kirmamak için Hayır demiyordur.
Bunu da dikkate almanızı tavsiye ederim.
Belki de,yaşınızdan oturu, sizi kirmamak için Hayır demiyordur.
Bunu da dikkate almanızı tavsiye ederim.
Estağfurullah niye kırılayım Özgün herkesin her istediğini yapacak diye bir kaide yok.
Bana şahsen kişiliğini beğenmediğim bir insan milyar verse çalışmamda görüşmemde fakat çalışmayacağımı baştan söylerim.
yoğğğ artık :eek::eek::eek:
sonuçta bilgi ve teknik konu paylaşım yeri burası.Sorulan soruya cevap verdim makara yapılacağını bilseydim vermezdim...ayrıca bunda komik bişey olduğunu hiç zanetmiyorum...yazılı iletişimi kullandığımız için neyi nasıl ve ne biçimde sorduğumuzu elbeti bilemeyiz ama egt dahada akademik bilgilerle sunabilirim isteyen olursa ??? üniversite tezlerimden yararlanarak ;)
Estağfurullah niye kırılayım Özgün herkesin her istediğini yapacak diye bir kaide yok.
Abi yapar ozgun ama ondan istek bulundugunda oda sana bir sey soylemistir soyle olsa diye belki onu atladiniz yoksa dukkana kadar gidip yapmamazlik yapmaz.
Arkadaşlar müjde sorununu çözdüm. Önce Distribütör ile sonra Egzantrik ayarları ile azıcık oynadım. Benzin Basıncı ve CO2 ayarlarını yaptım. Şu anda makina Cossy gibi çalışıyor AFR ayarları mükemmel. Yüksek Tork ve Hızlı akselerasyon hissedilir dereceye geldi. 2.viteste dört teker patinaj çekiyor..
Bir kaç gün içinde Güç ölçümü yaptırıcam ve burdan yayınlıycam. Bakalım ne çıkacak bende çok merak ediyorum.. 4x4 güç ölçümü için Barbaros mu yoksa Paşaoğlu mu yoksa başka bir atölyemi tavsiye edersiniz..
İlgilenen herkese çok teşekkürler..
Not. Benden kurtulduğuna en çok Özgün sevinecek herhalde..
2.viteste dört teker patinaj çekiyor..
Yağmurdandır...
Yağmurdandır...
Doctor yapma böyle şeyler :redspotda
Not. Benden kurtulduğuna en çok Özgün sevinecek herhalde..
http://www.karikaturu.com/resimler/ken---bagci.jpg
Exhaust Gas Temperature (egt)
aracın egzoz ısısını kontrol etmek için kullanılan sıcaklık sensörüdür.
sonuçta bilgi ve teknik konu paylaşım yeri burası.Sorulan soruya cevap verdim makara yapılacağını bilseydim vermezdim...ayrıca bunda komik bişey olduğunu hiç zanetmiyorum...yazılı iletişimi kullandığımız için neyi nasıl ve ne biçimde sorduğumuzu elbeti bilemeyiz ama egt dahada akademik bilgilerle sunabilirim isteyen olursa ??? üniversite tezlerimden yararlanarak ;)
hangi üniversite teziymiş o? henüz sıcaklık ile ısıyı ayırt edemiyorsun gibi duruyor burdan??
murat_ileri
20-09-2013, 20:06
sen tezinde bu bilgileri paylaştıgında onu kabul eden üniversiteyi kınamak lazım. kendi anadalındaki degerleri bile bilmeden burda millete ahkam kesme.
Isı hakkında ansiklopedik bilgi (http://www.turkcebilgi.com/ansiklopedi/%C4%B1s%C4%B1)
Sıcaklık hakkında ansiklopedik bilgi (http://www.turkcebilgi.com/ansiklopedi/s%C4%B1cakl%C4%B1k)
Frequency_48
22-09-2013, 00:16
Bizim burnumuz neden havada.. Yazılımcıları şahsen tanımam ama bizim yazılımcılarımız biraz zor bir olay olunca hemen yan çiziyor gibi bir durum söz konusu... ''Yaparım da yapmam, yok arayüzü eski, yok çok uğraştırıyor, yok riskli'' bu durumu anlamış değilim. Yapılabiliyorsa yapacaksın alacaksın paranı..
Benımde arabamın ECU suna yazılım yapılabiliyorken bu tarz mazeret dinlemek aslında biraz moral bozucu.. Amerika da tuning firmasıyla yazıştım. Allah ın Amerikalısı Mars a yarın adam gönderecekken, yaparım gönder diyor ilgileniyor.. Bizde bir sürü mazeret.. Bizler kolay para
kazanmaya alışkın tüketici millet olmuşuz hepsi bu..
Ben niye 500-1000 tl ye bitecek iş için 3000-4000 tl yereyim ki.. Erişilmezi oynamaya gerek yok..Shkodra ya bu konuda katılıyorum.
Yaparsın benım yazılımı Alırsın paranı, bende motive olur, başka bir proje için bu kezde senın hatırını kırmam alırım bir ecu...
Tipini kişiliğini beğenmemezlik diye bir durumda olamaz. Sonuçta bu bir iş...
Syg..
Frequency_48
22-09-2013, 00:34
Paşaoğlunu hiç anlamış değilim zaten.. Arabamı dynoya çıkarmışlar.. 237 bg çıktı.. Soruyorum bu teker gücümü Krank gücümü diye.. 237 bg işte diyor.. Halen de öğrenebilmiş değilim.. :-)
Cevap alamadım şaka gibilerdi..Bence iletişim kurabileceğin bir yere gitmeni tavsiye ediyorum.
Sonuçta sıradan piyasa arabası binmiyorsak, aracımla ilgilenecek kişilerinde Mars projesinde çalışıyor gibi triplere girmesine erişilmezi oynamasına gerek yok.
Barbarosu tanımam..yorum yapamayacağım..
Dyno kagidini buraya koyabilir misin?
kagitta yazar ki, motor kac teker kac diye...
Dyno kagidini buraya koyabilir misin?
kagitta yazar ki, motor kac teker kac diye...
Dyno Ölçüm işinde acemiyim. Büyük bir ihtimal ile Barbaros'ta ölçüm yaptırıcam. Siz veya başka tecrübeli bir arkadaş yanımda gelmek isterse sevinirim.
Frequency_48
22-09-2013, 16:09
Verse dyno kagıdını bana, koyacağım da... Huzuruna çıkmakta zorlandığım bir kişiliktir kendisi..
:-)
6 ayda motorumu değiştirmesi için bekledim kendilerini.
Dyno Ölçüm işinde acemiyim. Büyük bir ihtimal ile Barbaros'ta ölçüm yaptırıcam. Siz veya başka tecrübeli bir arkadaş yanımda gelmek isterse sevinirim.
Ne için tecrübe istiyorsun abi ? dynoya ordaki arkadaşlar çıkarır dynoda da Barbaros abi hallediyor gaz basma işini.sen izleyeceksin kağıdını alacaksın sadece :) yazılımda da Barbaros abiyle orda bizzat görüşürsün sıkıntı olmaz
hangi üniversite teziymiş o? henüz sıcaklık ile ısıyı ayırt edemiyorsun gibi duruyor burdan??
benim sitemimi gayet anlamış durumdasınızdır konuyu ısı sıcaklık arasındaki farkla vs vs vs gibi yorumlar yapparak fakrlı yerlere dağıtmaya gerek yok.Ben orada ki soruya cevap olarak elimden geleni doğru yada yanlış yaptım oradada hata varsa zaten tatlı bişr dille düzeltrilir o olur şu olur. gelipte yapma yaa yoğğ canım gibi şeyler yazılması komik ve üzücü burada dayanaışma ve yardımlaşa için bulunulmuyormuyuz sonuçta ?. orada soru sorulmuş. bende işimin gücümün arasında bilgisayara girmiş yazmış bulunmuşum . hee emin olabilirsin ki egt tarzı temp. sensörler hakkında bilgiye fazlasıyla sahibim...neden orayada ısı yazmışım onu hala çözemedim zaten...
neyse konusunu açan abimizin avans sorusunu dahada dallandırıp budaklandırmaya gerek yok . yardımcı olmak isteyen zaten yardımcı olucaktır teorik yada uygulamalarına dayanarak.
Eyup Duygun
23-09-2013, 11:23
Dyno Ölçüm işinde acemiyim. Büyük bir ihtimal ile Barbaros'ta ölçüm yaptırıcam. Siz veya başka tecrübeli bir arkadaş yanımda gelmek isterse sevinirim.
Bence bu kadar ugrastan sonra aracınızı iyi bir yerde ölctürün derim.
4 ceker icin suan Türkiye'de faal olan en iyi dynometre bence Powershopda maha dır.
Aracınız turbo gidipde boş tamburda gazlamayın.
Bence bu kadar ugrastan sonra aracınızı iyi bir yerde ölctürün derim.
4 ceker icin suan Türkiye'de faal olan en iyi dynometre bence Powershopda maha dır.
Aracınız turbo gidipde boş tamburda gazlamayın.
Sordum.
PoweShop:200 tl
Paşaoğlu: 80 tl
Barbaros: 100 tl
MaXiGörKy
23-09-2013, 12:06
Bencede bu durumda en mantikli tercih maha(yorumum fiyat ile ilgili degil)
Eyup Duygun
23-09-2013, 12:34
Sordum.
PoweShop:200 tl
Paşaoğlu: 80 tl
Barbaros: 100 tl
Fiyatlara yorum bana düsmez.
Şahsen powershopda cıkardım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.