Orijinalini görmek için tıklayınız : 6psi turbo hkk...
samet_61
21-09-2013, 23:00
beyler orjınal 1.6 16v stock bır motoru 0.6barda turbolamak ıcın neler gereklı tam olarak?
samet_61
21-09-2013, 23:52
turbo bılgısı olan arkadaslar????
Ecunun duzenlenebilir olması lazım ve ayrıca devir bandına göre en uygun turbo seçilmesi gerek
turbo uygulandıktan sonra avans kısmanız ve afr ayarlamanız gerekir
berkay_aydin
21-09-2013, 23:58
Neler gerekli derken, egzoz manifoldu, turbo, turbo boruları, downpipe, intercooler, birde blow off lazım :)
Herkesin atmosferik arabayi turbolayip azicik uflesin gitsin dusuncesi var ancak gercekte ne yazik ki olmuyor
Hadi motor yurudu frenler sanziman suspansiyon nolcak
samet_61
22-09-2013, 00:01
afr ayarlarım onda sıkıntı yok 5 bar yakıt pompası mevcut safc de baglı araca zaten 10 afr ye kadar zengıne cekebılıorum egzoz manifoldu, turbo, turbo boruları, downpipe, intercooler, birde blow off sadece bunlar mı enjektorlere bı ıslem lazımmı regulator gerekır mı aracımın beynındekı boş epromla yenıden yazılım yapılabılıor...
Yahu ezbere konuşmak demeyelimde neden intercooler ve blowoff 0.6 bar için? Zaten gündelik kullanılacak anlık güç alınsın diye?
@samet Abı sıkıştırman kaç?
samet_61
22-09-2013, 00:03
Herkesin atmosferik arabayi turbolayip azicik uflesin gitsin dusuncesi var ancak gercekte ne yazik ki olmuyor
Hadi motor yurudu frenler sanziman suspansiyon nolcak
dusunce 0.6 bar 110ps olsa arac 0.6barla kac hp ye cıkar kı fren ısı kolay bravonnkını uydururuz sanzuman sıkıntı olabılır ama dedıgım 6psi gucle ne olur tam detaylı olarak ne gerekır kac litre ıntercooler wasgate gerekır mı enjetorler ne dır ne olur hangı aracınkıler uyar bunları bıen arkadaslar yazabılırlerse mutlu olurum
0.6 için ne intercooler'a ne de blowoff a gerek var düzgün bir turbo ile afr ve avans yaralandıktan sonra problem çıkarmaz. 0.6 ortalama 150 160 yapacaktır sıkıştırma önemli ancak sıkıştırma düşürmek gerekebilir sanırım onceden motor ici girmiştin abi
berkay_aydin
22-09-2013, 00:07
Yahu ezbere konuşmak demeyelimde neden intercooler ve blowoff 0.6 bar için? Zaten gündelik kullanılacak anlık güç alınsın diye?
@samet Abı sıkıştırman kaç?
Basınç zaten az, lag problemi yok neden fazla güç alınmasın ? blow'da uzun süreli kullanılacağı için söyledim sıkıntı yok ..
samet_61
22-09-2013, 00:07
Yahu ezbere konuşmak demeyelimde neden intercooler ve blowoff 0.6 bar için? Zaten gündelik kullanılacak anlık güç alınsın diye?
@samet Abı sıkıştırman kaç?
vallla stock işte ust kapak hıc acılmadı sıkıstırma 10.2 olması lazım ıntercooler blow off takarız hks sesı yeter ;)
Basınç zaten az, lag problemi yok neden fazla güç alınmasın ? blow'da uzun süreli kullanılacağı için söyledim sıkıntı yok ..
Basınç az olduğu için intercooler a gerek duyulacagini sanmıyorum çünkü verilen para ile alınan gücün etkisi yok 1.5 bar basılsa eyvallah sadece cok gazlarsa makine şişer coolersiz. Blowoff konusunda ise yine gereksiz masraf blowoff a verilecek para yerine ateslendirme guclendirilebilir
samet_61
22-09-2013, 00:12
Herkesin atmosferik arabayi turbolayip azicik uflesin gitsin dusuncesi var ancak gercekte ne yazik ki olmuyor
Hadi motor yurudu frenler sanziman suspansiyon nolcak
sertacım 6 cm mad yayım sparco kule gergım 195-45-16 lastıklerım var fren hallolur o kolay hala detaylı hangı turbo kac litre ıntercooler kac cc enjektor kesıcı bı cewap gelmedı...
Şimdi;
Gerekenler;
* Turbo - Devir kesicin ve almak istediğin devire göre sen seçeceksin bir dizel turbosuda olabilir yada büyük seride ama sana tavsiyem BMW dizellerindeki turbo.
* Borular - Turbodan emmeye giden borular vs. Intercooler gereksiz masraf. .6 için.
* Downpipe ve egzoz manifoldu ve ek olarak egzoz çünkü turboda en güzel no-exhaust ama kullanacağın için gazı direk dışarı atmak için geniş çaplı kullanman lazım yoksa şişer.
* AFR ve EGT izlemen gerekiyor, EGT muhakkak.
* ECU düzenleyebiliyorsun madem ayarları yapman gerekiyor.
* Enjektör konusuna gelince log alıp izlemen lazım kaç duty ile çalışıyor eğer %70 üstü ise enjektörlerin ömrü kısa olacaktır ve daha büyük enjektör seni rahatlatır ve daha uzun süreli kullanırsın.
* Blowoff gereksiz ama ses için istiyorsan kullanılabilir.
* Bujilerin durumu nedir? Ona göre gerekebilir.
* Sıkıştırma konusuna gelince bu konu hakkında pek bilgim yok ama düşük sıkıştırma ile uzun süreli bir motor ömrü olur, kalın conta ile bu olayı çözebilirsin.
* Fren sistemine gelince alacağın güç fazla olmayacağı için gerek yok ama tedbir sonuçta.
* Süspansiyon sistemine gerek yok.
* Motor kulakları ne durumda ve bu duruma göre motor zarar görebilir bunu göz önünde bulundurman lazım.
şuan aklıma gelenler bunlar aklıma geldikçe eklerim
samet_61
22-09-2013, 00:33
palida motor kulagı tek buyuk bır cıvata:) capraz yerlestırılen motor oldugu ıcın onuda kırmıstım ordan bılıorum koca motoru bır cıvata tutuor valla brezılyada 6psida catır catır turbolamıs ipn.ler:) de portekızce yok google da sacma sapan translate edıor
palida motor kulagı tek buyuk bır cıvata:) capraz yerlestırılen motor oldugu ıcın onuda kırmıstım ordan bılıorum koca motoru bır cıvata tutuor valla brezılyada 6psida catır catır turbolamıs ipn.ler:) de portekızce yok google da sacma sapan translate edıor
Ne alırım mantığında değilde stabil bir şey yapılırsa sorun olmaz.
Düzgün bir AFR ayarı ve sürekli EGT, ateşleme ve enjektörler kontrol edilirse stabil yürüttüğünüz sürece sorun olmaz.
samet_61
22-09-2013, 00:36
Ne alırım mantığında değilde stabil bir şey yapılırsa sorun olmaz.
Düzgün bir AFR ayarı ve sürekli EGT, ateşleme ve enjektörler kontrol edilirse stabil yürüttüğünüz sürece sorun olmaz.
baho civic i turbolamıstı lpgde hemde canavar gıbıde yururu vardı aracın 0.6 psi da... egtyı olcerız boost apex-i gauge da var onlar basıt ısler afr de kolay safcden yaparız yetıstıremezsek regulator pompa beyın bı fılm oda olur onuda hallederım sımdı bana hangı enjektorler lazım ??? borular kolay onuda adanada rasimde yaptırırız aslnda hazır kıtler var brezılyaada palıo ya gore al tak seklınde nasıl getırtecez sorun orda cıvatasına kadar her bı seyı var
http://curitiba.olx.com.br/kit-turbo-palio-1-6-16v-novo-iid-366096402
baho civic i turbolamıstı lpgde hemde canavar gıbıde yururu vardıo aracın 0.6 psi da...
Tamamda abi yürütmek sorun değil ki 1 gün yürütülür 2 gün yürütülür önemli olan safe bir şekilde yürütmek. Örneğin 11k rpm civic sadece ecudan kesiciyi uzatarak yapıldı 1 ay sonra motor kırdı ve yapılması gereken sadece 1 yağ pompası değişmekti bir şey olmuyor diye olmayacak anlamına gelmez. 1 ay sonra pompa bir an yağ kesti ve motor kırdı..
samet_61
22-09-2013, 00:46
bunu buldumda bısı anlamadım:)
SPA Turbo - -Kit Turbo Palio/ Strada 1.6 16V T2 - SEM TURBINA (KTF07T2) (http://www.spaturbo.com.br/loja//component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,1899/category_id,5/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/)
bunu buldumda bısı anlamadım:)
SPA Turbo - -Kit Turbo Palio/ Strada 1.6 16V T2 - SEM TURBINA (KTF07T2) (http://www.spaturbo.com.br/loja//component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,1899/category_id,5/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/)
Sen düzgün bir kit hazırla kendine uğraşma böyle
samet_61
22-09-2013, 00:54
bakalım getırtebılırmıyız bresılyadan parada deıl la:)
bakalım getırtebılırmıyız bresılyadan parada deıl la:)
Benim adım kodır elimden gelen budur elimizden geldiğince bilgimizi paylaştık gerisi sende :D
samet_61
22-09-2013, 01:01
Benim adım codır elimden gelen budur elimizden geldiğince bilgimizi paylaştık gerisi sende :D
coder kım ? halıl ıbo sen mısın?
coder kım ? halıl ıbo sen mısın?
Yok abi Bülent ben tanımaz kimse beni :D
coder saçmalamışsın blow off suz coolersız turbomu olur?
coder saçmalamışsın blow off suz coolersız turbomu olur?
Haklisin......
şimdi baştan hata var 6 psi mı 0.6 barmı ? ikisi aynı şeyler değil 6 psi 0.4 bar demektir.
arkadaşın dediği gibi coolersız blow suz bi sistem olmaz. cooler gereklidir fakat küçük cooler yeterli olur mesela passat 1.8t lerin orjinal coolerını kullanabilirsiniz.
turbo olarakda internal wastegate olan bi turbo kullanırsanız sizin için maliyet açısından iyi olur mesela kkk16 kullanabilirsiniz
şimdi baştan hata var 6 psi mı 0.6 barmı ? ikisi aynı şeyler değil 6 psi 0.4 bar demektir.
arkadaşın dediği gibi coolersız blow suz bi sistem olmaz. cooler gereklidir fakat küçük cooler yeterli olur mesela passat 1.8t lerin orjinal coolerını kullanabilirsiniz.
turbo olarakda internal wastegate olan bi turbo kullanırsanız sizin için maliyet açısından iyi olur mesela kkk16 kullanabilirsiniz
Niye öyle bir SİSTEM olunca motor mu kırıyor araç?
Niye öyle bir SİSTEM olunca motor mu kırıyor araç?
ben kırılmayla ilgili bişey söylemedim
cooler olmazsa iat kaç derece olur sence ? blow offun ne işe yaradığını bilmiyosan söyleyim turbo palleri üzerinde oluşan geri basıncı önleyerek turbo ömrünü uzatır ve turbo pallerini yavaşlamasını önleyip lag oluşmasını engeller :)
ben kırılmayla ilgili bişey söylemedim
cooler olmazsa iat kaç derece olur sence ? blow offun ne işe yaradığını bilmiyosan söyleyim turbo palleri üzerinde oluşan geri basıncı önleyerek turbo ömrünü uzatır ve turbo pallerini yavaşlamasını önleyip lag oluşmasını engeller :)
Söylediğin şey fabrika çıkışlı araçlarda olsa dediğini anlarım, bende bu ikilem arasında kaldım çok sefer. Neden orjinal 1 bar çıkışlı turbo benzinli/dizel araçlarda blowoff yok?
Intercooler var çünkü aracın yükü turbo ve devir/kullanım/tepkime turboya göre ayarlı.
Bu güne kadar .5 barda 3 araç turboladım sonradan çevirme kendi ellerim ile taktım parçalarını bir sorun yaşamadım.Blow off turbo ömrünü uzatır doğru evet anlattığın lag olayı yanlış. DV lag oluşmasını önler kelebek kapandığı zaman içerdeki havayı tekrardan Turboya göndererek turboyu faal tutar. Blow off ise kelebek kapandığı zaman bu havayı dışarı atar. Neden gerek yok diye diretmeme gelelim;
Basılacak olan basınç .6 bar. .6 bar için neden intercooler takasın? Evet taktığında + performans ve daha sağlıklı olacaktır ama ona ödenecek para ile daha sağlıklı şeyler yapılabilir, ateşleme güçlendirme ve sıkıştırma düşürme gibi. Araç draglara kalkmayacak normal kullanımda olacak bunun yapılmasının sebebi bile zaten araçtan tepki almak bu tepkiyi niye geciktireceksin?
Benim düşünceme gelirsek, enjektör duty değerleri, egt, afr incelenip doğru ayarlandığı sürece bu araçta problem olmaz. ve çokta keyifli olur.
samet_61
22-09-2013, 02:22
coder saçmalamışsın blow off suz coolersız turbomu olur?
fabrıkasyon tsilardamı var blow off :)
samet_61
22-09-2013, 02:23
şimdi baştan hata var 6 psi mı 0.6 barmı ? ikisi aynı şeyler değil 6 psi 0.4 bar demektir.
arkadaşın dediği gibi coolersız blow suz bi sistem olmaz. cooler gereklidir fakat küçük cooler yeterli olur mesela passat 1.8t lerin orjinal coolerını kullanabilirsiniz.
turbo olarakda internal wastegate olan bi turbo kullanırsanız sizin için maliyet açısından iyi olur mesela kkk16 kullanabilirsiniz
6 pascal = 0.666666bar yanlıs cevırmısım pardon
fabrıkasyon tsilardamı var blow off fast &furious genclıgı bunlar:)
6 pascal = 0.666666bar yanlıs cevırmısım pardon
Fabrikasyon Vaglarda DV var BOV geriye düşürüyor aracı.
1 bar 14.5037738 psidır abi.
0.6 bar 8.70228 psi eder.
o konuda başlık hatası var ama takılmamak lazım.
samet_61
22-09-2013, 02:32
Fabrikasyon Vaglarda DV var BOV geriye düşürüyor aracı.
1 bar 14.5037738 psidır abi.
0.6 bar 8.70228 psi eder.
o konuda başlık hatası var ama takılmamak lazım.
aynende fabrıkasyon 1 bar altındakı turboların cogunda bov yok peugeotun bazı turbo araclarında ıntercooler da yok;)
samet_61
22-09-2013, 02:35
cakma hks blow 100 lıra tartısmanıza degmez alır takarız:)
GokhanRS
22-09-2013, 03:21
cakma hks blow 100 lıra tartısmanıza degmez alır takarız:)
blow olmayan araçlarda dump valve var. yani ya blow yada dump valf gerekli aslında. aksi durumda bazı sorunlar yaşanabiliyor.
ancak tabi üstünde kendinden dumpvalfi olan tonla turbo var. o da bir sorun değil yani.
Avans ile afr düzgün olduktan sonra 0.6 barda sorun çıkaracağını sanmıyorum.Ayrıca basınç düşük intercooler kulanırsan lag yaşarsın ama küçük ebatlı bir cooler kullanılabilir.
Ben olsaydım 3 - 5 litre arası bir cooler tercih ederdim
samet_61
23-09-2013, 02:39
işin özü stock pistonla sanzumanla oynamadan orjınal halde 0.6 bara kadar dayanabılecegını dusundugum ıcın 0.6 bar evet beyler detaylı bır sekılde sunu sunu teker teker alacaksın dıyen bır zat-ı muhterem yok mu?
bebeğim yaparız bi sistem
samet_61
23-09-2013, 17:09
bebeğim yaparız bi sistem
şuayip style;)
murat_ileri
25-09-2013, 12:15
düzgün yapılmış bir sistemde 0.6barla yürürken tek dikkat eme gereken kol olacak. gündelik kullanılacagı için pistondan yana sıkıntı olmaz ama kollar peak yediği değerden dolayı bir süre sonra sıkıntı yaratabilir.
samet sen sadece afr olarak düşünüyorsun, ilk sorun artan iç basınçtan dolayı ateşlemenin zayıflaması olacak, daha sonra avansa müdahale etmen gerekli bunları safc ile yapamazsın mecburen standalone bir beyine ihtiyacın var.
tunerviper
25-09-2013, 12:40
Smt yada E menage iş görür.
samet_61
25-09-2013, 19:41
murat beyıne gelene kadar cok iş var olmadı lpg takar onda yuruturuz ben oncesını soruyordum... neler lazımteker teker kardesım şu lazım şu lazım dıye bırının yazmasoını beklıorum...
sizin aracınızda oluyormu bilmiyorum ama honda d ve b serisinde distribitörden avans açılıp kısılabiliyor. aracınızdada distribitörden avansa müdahale ediliyorsa sadece safc yeterli olur
tunerviper
25-09-2013, 19:49
Turbo manifold(External wategate olacaksa ona göre bir model)
Turbo (Flow değerleri uygun)
Downpipe ve downpipe uygun egzoz sistemi
intercooler
İnetcooler boruları - silikon hortumlar - kelepçeler
Turbo yağ hattı
Yakıt - avans v.s ayar yapılabilecek map - piggyback - standalone bir cihaz
Temel olarak stock internal 6-7 psi için gerekli olanlar
Bunun yanında olmasında yarar olabilecek;
Egt,boost,Afr,oil press ve oil temp göstergeler
oil catch can v.s diye uzar gider.
aracında SAFC vardı galiba..
SAFC yi turbo uygulamarında kullanabiliyorsun, ama normalin dışında bir bağlantı metoduyla..
MAP sensörü veya basınç göstergelerinin basınç sensörlerini , SAFC nin devir bağlantısı gibi bağlayıp, ayarlanarak yapılıyor..
Bu metodun ismi: "SAFC Hack", google dan araştırabilirsin ingilizcen varsa..
ihtiyaç duyacağın tek şey, büyük enjektörler olacak..
180-200 hp lik , 4 silindir ve boyut olarak uygun bir enjektör bulup onları takabilirsin..
Onun dışında mekanik şeyler belli yazılmış zaten:
eksoz manifoldu
turbo
downpipe
intercooler
intercooler boruları
BOV
turbo yağ bağlantıları
BOV vakum bağlantıları
vs.
SAFC ve AFR göstergesi varsa , daha hızlı ilerlersin
samet_61
29-10-2013, 18:40
aracında SAFC vardı galiba..
SAFC yi turbo uygulamarında kullanabiliyorsun, ama normalin dışında bir bağlantı metoduyla..
MAP sensörü veya basınç göstergelerinin basınç sensörlerini , SAFC nin devir bağlantısı gibi bağlayıp, ayarlanarak yapılıyor..
Bu metodun ismi: "SAFC Hack", google dan araştırabilirsin ingilizcen varsa..
ihtiyaç duyacağın tek şey, büyük enjektörler olacak..
180-200 hp lik , 4 silindir ve boyut olarak uygun bir enjektör bulup onları takabilirsin..
Onun dışında mekanik şeyler belli yazılmış zaten:
eksoz manifoldu
turbo
downpipe
intercooler
intercooler boruları
BOV
turbo yağ bağlantıları
BOV vakum bağlantıları
vs.
SAFC ve AFR göstergesi varsa , daha hızlı ilerlersin
safc var aem widebanda var turbo k03 sıfır olarak alınacak intercooler da 5litreye karar kıldık safc hack ısını arastırırım palıonun beyını yakıta gore avansı otomatık ayarlıyor dıye bılıorum olmazsa eproma remap yapılabılıor alfa 156 salesspeedlerın enjektorlerı cuk dıye oturuyormus ,aklıma takılan yaglama ısını nasıl halledecez downpipe baglantı vs ıslerını adanada seckın oto egzostta halederız
Turbonun yagi gostergede isik yaktiran blok uzerinde olan switchin oldugu delikten alinacak
Tornacinin yapacagi aparat ile hem switch calisacak hem turboya yag gidecek
Donus icin kartere uygun bir rakor kaynatilacak ordaki delikten donus olacak
tunerviper
31-10-2013, 09:25
Turbonun yagi gostergede isik yaktiran blok uzerinde olan switchin oldugu delikten alinacak
Tornacinin yapacagi aparat ile hem switch calisacak hem turboya yag gidecek
Donus icin kartere uygun bir rakor kaynatilacak ordaki delikten donus olacak
Üstat ayrıca oil sandwich plate var ise buradan da yağ hattı alabiliyoruz diye biliyorum. Birde su soğutmalı turbolar da ne şekilde önerirsin?
Sandwich plate varsa olur tabi ayni mantik
Su sogutmalida lpg regulatorleri gibi kalorifer peteginin hortumlarina T yapilabilir veya gaz kelebegine su giris cikisi varsa (bendeki vectra da var mesela) bu hortumlar kullanilabilir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.