PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürtme Problemi



WeLeT
23-09-2013, 19:23
Aracımdaki yaylar 1 bakla kesik + 3cm pressli..Orjinal jantlarda sürtme yoktu ama geçen hafta taktırdığım jant lastikten sonra sağ ön taraf sürtmeye başladı..Amortisör patlak olabilir dedik iki amortisörüde değiştik ama sağ ön lastik sürtmeye devam ediyo..Sorun ne acaba ?
+ olarak sağ ön lastik ön taraftan bakıldığında sol lastik hizasına göre dışarda duruyo bunun nedeni ne olabilir ? Sürtmenin nedeni buda olabilir mi ?
Fotoğraf çektim umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir..Şimdiden teşekkürler.


http://imageshack.us/a/img834/4417/wcz8.jpg
http://imageshack.us/a/img40/9206/uma.JPG
http://imageshack.us/a/img833/7200/vh39.jpg
http://imageshack.us/a/img33/1407/mld.JPG

tdipower
23-09-2013, 19:48
150 liraya o arabanın spor yayları var kardeşim neden böyle birşey yaptın sürter tabi

Seven7
23-09-2013, 19:51
Rot ayarları yaptırmaya gidin, tüm açılar belli olur. Büyük ihtimal kamber vardır.
Hatta şuan aracın sağa çekiyor olması, sağa dönüşlerde direksiyonun daha rahat dönmesi gibi durumları vardır.

setnogrom
23-09-2013, 19:51
Umut eski jantların ET degeriyle bu yeniler aynımı?
xx

WeLeT
23-09-2013, 20:04
150 liraya o arabanın spor yayları var kardeşim neden böyle birşey yaptın sürter tabi

Valla bi anlık kararla gittim bastım yaylarda sıkıntı yok memnunum ama jant taktım sürtmeden dolayı dolaşamıyorum edemiyorum canımı sıkmaya başladı..


Rot ayarları yaptırmaya gidin, tüm açılar belli olur. Büyük ihtimal kamber vardır.
Hatta şuan aracın sağa çekiyor olması, sağa dönüşlerde direksiyonun daha rahat dönmesi gibi durumları vardır.

Rot ayarı filan yapıldı aksine sol lastikte daha fazla kamber çıktı ama dediğiniz olaylar var..Sanırım kamberle alakası yok..


Umut eski jantların ET degeriyle bu yeniler aynımı?
xx

Sanmıyorum abi..Hem ET değeriyle alakalı bişey olmuş olsa bütün lastiklerde yaşarım sürtme sıkıntısını..Şuan sadece sağ ön sürtüyo..

setnogrom
23-09-2013, 20:23
Valla bi anlık kararla gittim bastım yaylarda sıkıntı yok memnunum ama jant taktım sürtmeden dolayı dolaşamıyorum edemiyorum canımı sıkmaya başladı..



Rot ayarı filan yapıldı aksine sol lastikte daha fazla kamber çıktı ama dediğiniz olaylar var..Sanırım kamberle alakası yok..



Sanmıyorum abi..Hem ET değeriyle alakalı bişey olmuş olsa bütün lastiklerde yaşarım sürtme sıkıntısını..Şuan sadece sağ ön sürtüyo..

Yaylar hem kesik hem press yemiş aralarında esneme vb fark olabilir.
Rot balans ayarı yapıldı mı?
xx

Seven7
23-09-2013, 20:30
Ben yine de diyorum, başka bir rotbalansa git. Sol taraf pozitif kamber çıkacak büyük ihtimal.
Ayrıca, yaylardan da kaynaklı bir durum olabilir tabi, sonuçta custom bir şey. Gerçi şöyle bir durum var, amortisörleri değiştirirken yayları da değiştirdiyseniz (yani sol amorsitörü sağa takarken soldaki yayı da sağa taktıysanız) bu ihtimal ortadan kalkar.

Oznsrl
23-09-2013, 22:01
Sağla sol tarafın düşüklüğü aynı mı ölçtünüz mü hem kesik hem presli eşit miktarda düşmemiş olabilir

ikinci ihtimalse rotçu öyle bişey olsa görürdü ama gözünden kaçmıştır belki sağ ön lastik ileri yada geri kaymış olabilir

WeLeT
24-09-2013, 09:50
Yaylar hem kesik hem press yemiş aralarında esneme vb fark olabilir.
Rot balans ayarı yapıldı mı?
xx

Amortisörler değişirken bütün ayarlar yapıldı abi..


Ben yine de diyorum, başka bir rotbalansa git. Sol taraf pozitif kamber çıkacak büyük ihtimal.
Ayrıca, yaylardan da kaynaklı bir durum olabilir tabi, sonuçta custom bir şey. Gerçi şöyle bir durum var, amortisörleri değiştirirken yayları da değiştirdiyseniz (yani sol amorsitörü sağa takarken soldaki yayı da sağa taktıysanız) bu ihtimal ortadan kalkar.

Önerebilceğiniz bi rotbalansçı var mı peki ? Amortisörler değişirken yaylarla oynanmadı..Sol yay sol tarafa, sağ yay sağ tarafa takıldı..


Sağla sol tarafın düşüklüğü aynı mı ölçtünüz mü hem kesik hem presli eşit miktarda düşmemiş olabilir

ikinci ihtimalse rotçu öyle bişey olsa görürdü ama gözünden kaçmıştır belki sağ ön lastik ileri yada geri kaymış olabilir

Milimetrik olarak aynı değildir ama gözle bakıldığında da pek bi fark gözükmüyo açıkcası..

Dediğim gibi rot ayarı yapılırken kamber değerlerine baktım sol lastikte daha fazla kamber gözüküyodu..Sorunu çözebilcek usta tavsiyelerinize açığım.

Oznsrl
24-09-2013, 11:43
benim demek istediğim kamber değil aslında yürür aksam geri yada yana kaymış olabilir demek istedim onada en temiz şaseci bakar bide nereye sürttüğü bellimi çamurluğa mı sürtüor

WeLeT
24-09-2013, 11:55
Tam olarak sürttüğü yer lastiğin kenar kısmı dodiklerin iç kısmına sürtüyo..Hem dodiklerin içini yedi hemde azda olsa lastiğin kenarlarından yedi..Bazen tam sağ yaptığımda öyle bi sürtüyoki araba yavaşlıyo nerdeyse durucak gibi oluyo..

Oznsrl
24-09-2013, 12:09
dediğim gibi bi problem olabilir başımıza gelmişti bizde lastik geriye kaydığı için çamurlğn arka kısmına sürtme vardı seninki sağa kaymıştır o yüzden sağ sürtüodur sorunu çözene kadar orjinal jantlarını tak bari yazık etme lastiğe lifte kaldırıp alttan bi baktır bnce

WeLeT
24-09-2013, 17:07
Dışardan bakıldığında arabanın şasesinde sıkıntı gözükmüyo gidişi filan normal ama en kısa zamanda düzgün bi yere gitmekte fayda var demekki

Safak
24-09-2013, 17:16
Yaylar katledildikten sonra, amortisör değiştikten sonra rot ayarına girdin mi?

Mk2'lerde amortisör her söküldüğünde kamber değeri bozulur, bu yüzden rota girmek gerekir.

Bu mk2 dizel mi, ne?

BıD-Clio
24-09-2013, 19:36
camurluk ıcerde olabılırmı

WeLeT
24-09-2013, 21:24
Yaylar katledildikten sonra, amortisör değiştikten sonra rot ayarına girdin mi?

Mk2'lerde amortisör her söküldüğünde kamber değeri bozulur, bu yüzden rota girmek gerekir.

Bu mk2 dizel mi, ne?

En son amortisörler ve alt rotiller değiştikten sonra rot ayarına girdi araç..Araç 90 model 1.3 bu arada..


camurluk ıcerde olabılırmı

Valla bilmiyorum öyle bi ihtimal yoktur heralde..

Safak
24-09-2013, 21:40
Traverste bir kayıklık olsa çok büyük olasılıkla rotçu görürdü... O ihtimali eliyoruz.

Muhtemelen çamuluklardan biri değişmiş yan sanayi takılmıştır, belki düzelmiştir basit ölçüm yöntemleri ile sorunun nerede olduğu çözülebilir... Uğraşamam diyorsan ve kamber değeri orijinalse önlere -1 yada -1.5 kamber verdirebilirsin. muhtemelen sürtme sona erecektir.

WeLeT
25-09-2013, 09:15
Aldığım kişi sağ ön çağmurluğun işlem gördüğünü düzeltildiğini söylemişti bununla alakalı bi durum demekki..Kaportacıya mı gitmem gerek peki ?

ermant
25-09-2013, 14:44
aynı olayı ben yaşadım dün akşam 17 " lik jant aldım vossen replika ve 225 45 17 lasstik koydum arkası çamurluğa oturdu çamurluk içlerini sipiral makinasıyla aldırdım düzlettirdim şimdi değme olmuyor, yaylar artık kendi özelliğini kaybetmesinden dolayıda yapar bunuda belirteyim ama spor yay takarsanız sorun ortadan kalkacaktır yada davlumbaza bi işlem yaptır derim..

GokhanRS
25-09-2013, 14:56
kaportacıya sağ çamurluğu az bişi açtırabilirsin. farkedilmez bile. birazcık açtılarmı düzelir.

WeLeT
25-09-2013, 20:17
kaportacıya sağ çamurluğu az bişi açtırabilirsin. farkedilmez bile. birazcık açtılarmı düzelir.

Bu işi hakkıyla yapabilcek bi yer önerebilcek misiniz peki ? Kasap bi ustaya gidip aracı daha da mahvetmek istemiyorum..

alfonso4474
25-09-2013, 22:43
eğer kendin yapabilirsen sopa alıyosun elıne ısı tabancası ısıt ilk sonra lastık ıle camurluk arasında yavasca ılerı gerı yaparak düzeltebilrsin arkadaşımın civicte yapmıştım ben çünkü sürtme olayı geçmişti