Orijinalini görmek için tıklayınız : Nitrolu rc ye turbo
izmirlicem
03-10-2013, 23:32
Bi kaç güne nasipse nitrolu rc alıcam. Turbo takılmış videoları izledim baya güzel olmuş, forumda kesin yapan vardır diye düşündüm. Trde bu parçayı bulabilirmitiz? Bulamassak kendimiz yapabilirmiyiz? Turbo gerçek turbo gibi ses çıkarıyo.
https://www.youtube.com/watch?v=1LWjLSo3L7w
https://www.youtube.com/watch?v=KnazRgpU9U8 turbonun videosu buda
melihyilmaz
03-10-2013, 23:35
daha önce nitro rc ile uğrastınmı bu turbo işleri felan hikaye işler. alacagın aracın önce bi karburator ayarını iyi yap gerisi fasafiso.
berkay_aydin
03-10-2013, 23:36
Sesi yapmak kolayda hangi modeli aldınız, zaten iyi yürüyor, becerip fazla basınç basabilirseniz ki ben denedim kol dayanmıyor kırlıyor trx 3.3 motorda denedim bu arada :D
melihyilmaz
03-10-2013, 23:39
zaten nitro motorların alayı cins yok yakıtıydı yok karburotor ayarıydı yok ısısıydı yok bujisiydi bi dunya derdi varken bence daha fazla dert almana gerek yok güzel bi rodajdan sonra iyi bi ayarlarla zevkle kullanırsın.
berkay_aydin
03-10-2013, 23:48
aynen öyle, onroad ise yol bulamazsınız zaten
ben nitro rc aldım 1 yıldır daha 1 kez çalıştıramadım öyle duruyor
ben uğraştım öncelikle elektirikli bir kit ile başlamanı tavsiye ederim. Tamiya tt01dler vardı kit olarak hem elin ısınır bu işe hemde parça vs bilgin artar hiç bilmeden bu işe girmek hem para kaybın olur hemde hevsin yazık olur. he yok ben nitrodan giriyim diyosanda sana önerim çin çan işlerden alma sana girş seviyesi olarak Hpi rs4 serisi önere bilirim rtrdir zaten hemen rodaj yapar oynarsın. Hemen alıp turbo yapma işi çok uğraştırabilir. Önce biraz modeli tanımak lazım.
RTR NEDİR : ''ready to run '' Kumanda alıcı pil start hazır kep vs ile gelir al ve kullan.
Türkiyede parça konusunda sıkıntı olmaz. ayrıca www.rcmart.com www.towerhobbies.com gibi temel siteler önerebilirim sonuna kadar güvenilir sitelerdir ve eger gerçekten uğraşıcaksan senin evin olur bu siteler :D tek vida bile bazen lazım olur bulamazsın ama burda herşey mevcut araç kiti vs bile alabilirsin.
matthardy
04-10-2013, 00:17
en onemlı sey karburator ayarı.
hobby rc bulusmada ısı rekorum var 147 derece :D
normalde 120 derecelerde alet kırılmasın dıye ınsanlar kapatır motoru ama ıyı bı ayarla ucarsınız.
bızde cok denedım bu tarz projeler fakat cok zor ve cok bı getırısı yok.
tavsıyem ıyı bı ayar.
ucu acık bı fıltre.
ve ıcı bosaltılmıs eksoz ;)
ayrıca yenı alıcaksa hpi tavsiye etmem bulursan gs racing al.
motorları daha performanslı ve dayanıklı
izmirlicem
04-10-2013, 00:42
ben uğraştım öncelikle elektirikli bir kit ile başlamanı tavsiye ederim. Tamiya tt01dler vardı kit olarak hem elin ısınır bu işe hemde parça vs bilgin artar hiç bilmeden bu işe girmek hem para kaybın olur hemde hevsin yazık olur. he yok ben nitrodan giriyim diyosanda sana önerim çin çan işlerden alma sana girş seviyesi olarak Hpi rs4 serisi önere bilirim rtrdir zaten hemen rodaj yapar oynarsın. Hemen alıp turbo yapma işi çok uğraştırabilir. Önce biraz modeli tanımak lazım.
RTR NEDİR : ''ready to run '' Kumanda alıcı pil start hazır kep vs ile gelir al ve kullan.
Türkiyede parça konusunda sıkıntı olmaz. ayrıca RC Cars | RC Hobby Shop | Radio Controlled Cars | RCMart.com- (http://www.rcmart.com) Tower Hobbies - Best Source for Radio Control ( R/C or RC ) Cars, Trucks, Airplanes, Boats and Helicopters (http://www.towerhobbies.com) gibi temel siteler önerebilirim sonuna kadar güvenilir sitelerdir ve eger gerçekten uğraşıcaksan senin evin olur bu siteler :D tek vida bile bazen lazım olur bulamazsın ama burda herşey mevcut araç kiti vs bile alabilirsin.
hpi e10 drift var şuan 2 senedir onla haşır neşirim, önceside var :) yeni başlamıorum rc işine yani :)
izmirlicem
04-10-2013, 00:46
en onemlı sey karburator ayarı.
hobby rc bulusmada ısı rekorum var 147 derece :D
normalde 120 derecelerde alet kırılmasın dıye ınsanlar kapatır motoru ama ıyı bı ayarla ucarsınız.
bızde cok denedım bu tarz projeler fakat cok zor ve cok bı getırısı yok.
tavsıyem ıyı bı ayar.
ucu acık bı fıltre.
ve ıcı bosaltılmıs eksoz ;)
ayrıca yenı alıcaksa hpi tavsiye etmem bulursan gs racing al.
motorları daha performanslı ve dayanıklı
bunları ztn yapıcam abim ama filtre bulamadım, hepsi sünger :) acaba trde rc için ucu açık hava filtresi bulabilirmiyim?
berkay_aydin
04-10-2013, 00:50
krank filtresi uyabilir, model nedir ? on/offroad ?
HondatugraL
04-10-2013, 04:53
Yıllardır bu işle ılgılenmıs bırı olarak nıtrolu araç onermem rc den soğumak ıstemıyorsan kesınlıkle alma elektrı araç en kralıdır. Bılgı almak ıstersen pm den bana ulaşabılırsın gereklı desteğı sağlarım
Nitrolu araç kullanmak sıkıntı. Ayar derdi vs çok. Traxxas E-Revo'mla mutluyum:)
kelalper
04-10-2013, 08:19
ilk olarak o gördüğün modelde bigblock düşük devirli offroad motoru var. O nedenle turbodan verim alabilirsin o motorla. Ama onroad motorlar daha devirli o nedenle koyacağın elektrikli turbonun devrinin motor devrine uygun şekilde hızlı olması gerekir ki motoru besleyebilisin yoksa geriye bile götürebilir. Çok zahmetli işler. Onun yerine kaliteli yakıtla çok daha verilmli güçler elde edebilirsin.
Ama arkadaşların dediği gibi nitro sıkıntılı. Her yerde kullanamazsın sesinden dolayı. Elektrikli daha kolay. Zevk dersen nitro. En zevklisi offroad nitro.Ben 3 sene para döktüm bu işe şimdi uçakçıyım. Uçaktan aldığım zevkin yarısını alamıodum arabada. Yarışlar dahil.
HondatugraL
04-10-2013, 08:34
ilk olarak o gördüğün modelde bigblock düşük devirli offroad motoru var. O nedenle turbodan verim alabilirsin o motorla. Ama onroad motorlar daha devirli o nedenle koyacağın elektrikli turbonun devrinin motor devrine uygun şekilde hızlı olması gerekir ki motoru besleyebilisin yoksa geriye bile götürebilir. Çok zahmetli işler. Onun yerine kaliteli yakıtla çok daha verilmli güçler elde edebilirsin.
Ama arkadaşların dediği gibi nitro sıkıntılı. Her yerde kullanamazsın sesinden dolayı. Elektrikli daha kolay. Zevk dersen nitro. En zevklisi offroad nitro.Ben 3 sene para döktüm bu işe şimdi uçakçıyım. Uçaktan aldığım zevkin yarısını alamıodum arabada. Yarışlar dahil.
Helikopter deneyımım olduydu ufaktan gerçekten acayıp keyıflı ama hobınınde en son noktası gerçekten. Dengede tutmak resmen parmak inceliği istiyor hava araçları çok keyıflı ama düşme risklerinden dolayı hep uzak kaldım :(
Yıllardır bu işle ılgılenmıs bırı olarak nıtrolu araç onermem rc den soğumak ıstemıyorsan kesınlıkle alma elektrı araç en kralıdır. Bılgı almak ıstersen pm den bana ulaşabılırsın gereklı desteğı sağlarım
kesinlikle nitro uğraştırır elektrikli candır.
eğer hız istiyorsan. elektrikli motorlarda hız için üretilmiş olanlar var. yada ayarlanabilir motorlar var. drift drag roll die.
zafer_0403
04-10-2013, 09:33
en onemlı sey karburator ayarı.
hobby rc bulusmada ısı rekorum var 147 derece :D
normalde 120 derecelerde alet kırılmasın dıye ınsanlar kapatır motoru ama ıyı bı ayarla ucarsınız.
bızde cok denedım bu tarz projeler fakat cok zor ve cok bı getırısı yok.
tavsıyem ıyı bı ayar.
ucu acık bı fıltre.
ve ıcı bosaltılmıs eksoz ;)
ayrıca yenı alıcaksa hpi tavsiye etmem bulursan gs racing al.
motorları daha performanslı ve dayanıklı
Hocam bende Nitrolu Gs Racing mevcut arada bir heveslenip çıkarıyorum çalıştırmak beni çok uğraştırıyor can alıcı olayı nedir. Buji ısıtıcısı mıdır karbüratör ayarımı bilemiyorum ipi çek bıraktan allah canımı alıyor :(
Onur Fatih
04-10-2013, 10:23
bi rc yürütmediğimiz kaldıydı onuda yapıyonuz :D
benimde merakım var bunlara ama pek bilgim yok ufaktan elektrikliyle başlamak istiyorum aslında
matthardy
04-10-2013, 10:49
bunları ztn yapıcam abim ama filtre bulamadım, hepsi sünger :) acaba trde rc için ucu açık hava filtresi bulabilirmiyim?
krank filtresi takanlar oluyor ama bence yaramaz.
ben orjinal filtrenin süngerini çıkartarak orata daha ince tül gibi bişey koyuyordum.birde kebin filtre borusuna denk gelen kısmını kesmiştim
;)
Hocam bende Nitrolu Gs Racing mevcut arada bir heveslenip çıkarıyorum çalıştırmak beni çok uğraştırıyor can alıcı olayı nedir. Buji ısıtıcısı mıdır karbüratör ayarımı bilemiyorum ipi çek bıraktan allah canımı alıyor :(
ısıtcının pilleri yenimi?
karbürator ayarlımı?
gs'lerde depo ile karbürator arasındaki hortumda salak bi filtre gibi bişey olur.
onu iptal edin düz hortum çekin.
karbürator ayarına gelince ;
tornavida ile o vidayı sonuna kadar sıkın sonra 2.5 tur geri açın.
askıda çalıştırıp sesi dinleyerek zengin-fakiri ayarlayın.
zenginde çok yağ atar (boş egsozda)
fakirdede çok ses çıkarır...
optimum bi ayar ile ne motorun ömründen yiyin nede performansdan ödün verin.
çalışmada zorluk çıkartıyorsa filtre içine 1-2 damla benzin damlatabilirsiniz.
anılarım depreşti :)
http://img42.imageshack.us/img42/589/l7zd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/l7zd.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
berkay_aydin
04-10-2013, 11:19
3 yıldır aynı nitrolu modeli kullanıyorum hiç sıkıntım yok, ez start sistemini iptal edip pullstart'a geçtim tek çekişte çalıştırıyorum artık :)
chatlaxs
04-10-2013, 14:17
bundan uydurulurmu ki :D
http://turbokeychains.com/images/03.jpg
http://www.techturkey.com/forum/videolar/27109-turbo-anahtarlik-ve-modifiyesi-d.html
zafer_0403
04-10-2013, 16:04
krank filtresi takanlar oluyor ama bence yaramaz.
ben orjinal filtrenin süngerini çıkartarak orata daha ince tül gibi bişey koyuyordum.birde kebin filtre borusuna denk gelen kısmını kesmiştim
;)
ısıtcının pilleri yenimi?
karbürator ayarlımı?
gs'lerde depo ile karbürator arasındaki hortumda salak bi filtre gibi bişey olur.
onu iptal edin düz hortum çekin.
karbürator ayarına gelince ;
tornavida ile o vidayı sonuna kadar sıkın sonra 2.5 tur geri açın.
askıda çalıştırıp sesi dinleyerek zengin-fakiri ayarlayın.
zenginde çok yağ atar (boş egsozda)
fakirdede çok ses çıkarır...
optimum bi ayar ile ne motorun ömründen yiyin nede performansdan ödün verin.
çalışmada zorluk çıkartıyorsa filtre içine 1-2 damla benzin damlatabilirsiniz.
anılarım depreşti :)
http://img42.imageshack.us/img42/589/l7zd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/l7zd.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Anladım kardeşim söylediklerini dikkate alacağım. Evet dediğin gibi ince bir filitre var hortum arasında onu çıkarırım. Birde karbüratör üzerinde sarı bir vida var onu tamamen sıkıp 2.5 tur açacağım. Başka ayar yerleriyle oynamayayım değil'mi. Bu arada zenginde çok yağ atar demişsin (boş egzozda) egzozu sökeyim'mi yoksa o kısmını anlamadım.
zafer_0403
04-10-2013, 16:05
Birde buji ısıtıcısı pilleri çok çabuk tükeniyor onun için bir fikrin varmı.
melihyilmaz
04-10-2013, 18:59
Evet 2.5 tur acman kafi ordan sonrasini sen ayarliycaksin kendine kalmis zaten yolda tekrar ayar yapican bogulmalar felan olucak. Egzosu sokmene gerek yok bu arada rolantiyide yayli bi civata vardir onada dikkat et gaz vermiyoken tekerlek donmuyecek kadar ayarlamalisin. Cok da fakir aayarlama aracini cok isinir kirarsin motoru.
kelalper
04-10-2013, 19:20
Helikopter deneyımım olduydu ufaktan gerçekten acayıp keyıflı ama hobınınde en son noktası gerçekten. Dengede tutmak resmen parmak inceliği istiyor hava araçları çok keyıflı ama düşme risklerinden dolayı hep uzak kaldım :(
Araba daha büyük masraf eğer ciddi yarışiim falan dersen. 4 tane uçağım var şu anda. Bundan önce 4-5 uçak kırmışımdır. Ama kırdığında bile üzülmezsin yenisini toplaması zevklidir. Eve giderken ne alsam acaba diye düşünürsün. Mobilya işçiliği gibi çalışırsın. Heli de zordur adamın ocağına incir ağacı diker. Hız adrenalin uçakta. RC arabayla max yapacağın hız 80. Benim 270 yapan uçağım var :D
izmirlicem
04-10-2013, 19:43
bundan uydurulurmu ki :D
http://turbokeychains.com/images/03.jpg
http://www.techturkey.com/forum/videolar/27109-turbo-anahtarlik-ve-modifiyesi-d.html
abi bunu bende düşündüm 2 tane alıp birleştirsem acaba olurmu dedim ama bilmiyorum kafam karıştı :) ayrıca anahtarlıktan bulamadım :( alacağım rc bi sevdiğim bi abimin, 2.el yani :) tamiya tns modelide on road :) bakalım ya sırf sesi için alıorum aslında :) elektrikli sıktı ya yok pil bitti şarz et fln :) elektrikli rcimde 5600 lük bi pil bi 2000 mah bi pil vardı yetmiodu 2side 2 pille 1 saat-1 saat 15 dk fln gidiodu:) yer konusuna gelirsek sürücek müsait yer var nitroluyu ondada sıkıntı yok :) bakalım ya bu aralar nedense bnmde aklıma uçak geliyo :) bundan bıkarsam off road yd uçak alırım artık ztn :)
arifozcelik
07-10-2013, 02:12
konun hepsini okumadım fakat el yapımı araçlara zamanında çok merak sarmıştım 4 zamanlı benzinli motor kullanan hobbyciler var tırpan motoru büyüklüğünde makineler fakat 4 zamanlı öyle bir makineye turbu besleme yapılabilir diye düşünüyorum, nitro motorlar arkadaşların dediği gibi çabuk yamulacakdır basınca dayanacağını sanmıyorum
4 zamanlı canavarlar
http://www.youtube.com/watch?v=VWD5ctuyPwQ
http://www.youtube.com/watch?v=SvhBkLrWVTo
http://www.youtube.com/watch?v=lrgHWOJnnqo
http://www.youtube.com/watch?v=-u8p3CxUmk8
kelalper
07-10-2013, 08:45
bu koyduğun videodaki 4 zamanlılarda nitro motorlu 4 zamanlı uçak motorları. Prensip aynı 2 zamanlıya göre. 120-130 luk 4 zamanlı 90 lık 2 zamanlıya denk geliyor maalesef. Devir ve çekiş farklılıkları var sadece. 2 zamanlı daha torklu 4 zamanlı daha dinamik ve stabil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.