Orijinalini görmek için tıklayınız : afr fakir turbo farklı
sonvedam11
08-10-2013, 16:26
merhaba arkadaşlar;
araç orjinal yazılımlı 1.8T
yazılımın orjinal olmasının sebebi üzerindeki sorunları çözmek amaçlı tüm sorunları nerdeyse çözdüm kendimce, bir kaç sorun kaldı aklımda onlarıda bilgili kişilere danışmak istiyorum.
belirtmek isterim.
- oksijen sensörünü temizledim ölçtüm sorunsuz
- gaz kelebegini temizledim (adaptasyon yapıldı)
- manifold ısı sensörünü temizledim
- n75 sorunsuz
- maf sorunsuz sıkıtntısız fakat orjinalden yeri yaklaşık 40 cm uzağa konulmuş.
- ateşleme modülüne bakamadım açıpta
bu koşullar altıda size sorularım şunlar olucak.
turbosu k04 225 lik olan bu araç orjinal yazılımda afr ye düşmesi normalmi afr
18 e kadar gidiyor . gaz kelebegini temizledikten sonra gaza bastıgımda bogulma yapma problemi çözüldü patır kütürde yapmıyor ama hızlanması biraz daha yavaş ve afr yüksek ayrıca 5 bin devirden sonra kanatlanıyor.
isteyen olursa videoda çekip yükleyebilirim. şuan orjinal yazılımla araç normalmidir ?
ahmetuzun
08-10-2013, 16:29
18 afr ne ayak eger videbandın dogru olcuyorsa o arabayla bence sıkma allah muhafaza kırılır.
orjınal yazılım k04 le kullanılmaz yazılımına baktır arabanın
maf ın yeride önemli keza mafın housingi çokdaha önemli, 1. si maf drek filtrenin azındamı? 2. si maf housing in çapı orjinalmı yoksa dahamı büyük?
ayrıca oksijen sensörünün temizlenmesi pek bişeyi değiştirmez bence değiştirmelisin.. bu arada fakire gitme nerelerde oluyor? devir ve yük olarak yazarsan dahada yardımcı olunabilir, üst devirlerde varsa bi sorun mafla alakalıdır... bide afr değerlerini yazarsan iyi olur
maf ın yeride önemli keza mafın housingi çokdaha önemli, 1. si maf drek filtrenin azındamı? 2. si maf housing in çapı orjinalmı yoksa dahamı büyük?
ayrıca oksijen sensörünün temizlenmesi pek bişeyi değiştirmez bence değiştirmelisin.. bu arada fakire gitme nerelerde oluyor? devir ve yük olarak yazarsan dahada yardımcı olunabilir, üst devirlerde varsa bi sorun mafla alakalıdır... bide afr değerlerini yazarsan iyi olur
18 afr ne ayak eger videbandın dogru olcuyorsa o arabayla bence sıkma allah muhafaza kırılır.
orjınal yazılım k04 le kullanılmaz yazılımına baktır arabanın
boost selenoid beyine bağlıysa k04 le hiçbirşey olmaz beyin onu telafi eder orjinal basıncı bastırır...
ahmetuzun
08-10-2013, 16:39
boost selenoid beyine bağlıysa k04 le hiçbirşey olmaz beyin onu telafi eder orjinal basıncı bastırır...
k 04 takılmıs aracı oem yazılımla kullanmanın bı manası oldugunu dusunmuyorum sadece :) bı anlamı olucakmı araba hızlanıcakmı ?
sonvedam11
08-10-2013, 17:15
k 04 takılmıs aracı oem yazılımla kullanmanın bı manası oldugunu dusunmuyorum sadece :) bı anlamı olucakmı araba hızlanıcakmı ?
orjinal yazılımla keyfimize kullanmıyoruz arabanın sorunlarını çözüp yeniden yazılımlıyıcaz. ayrıca maf sensörü sıfırdır.
k 04 takılmıs aracı oem yazılımla kullanmanın bı manası oldugunu dusunmuyorum sadece :) bı anlamı olucakmı araba hızlanıcakmı ?
k04 le kullanılmaz yazınca sanki turbo deli gibi basacakta yazılımdan dolayı araba fakire gidicekmiş, anlamında olmuş o yazdığın...
orjinal yazılımla keyfimize kullanmıyoruz arabanın sorunlarını çözüp yeniden yazılımlıyıcaz. ayrıca maf sensörü sıfırdır.
sıfır olması değil dediğim gibi maf housing i yani mas ın takıldığı filtre borusu orjinalmi? orjinal değilse çapı orjinallle birebir aynımı? bide hangi devilerlde hang ibasınçta aracın fakir olduğunu düşünüyorsunuz? fakir dediğiniz değerler ne? vs vs vs vs bunların hepsini yazmazsan kimse yardımcı olamaz sana hava kalır herşey...
sonvedam11
08-10-2013, 17:41
sıfır olması değil dediğim gibi maf housing i yani mas ın takıldığı filtre borusu orjinalmi? orjinal değilse çapı orjinallle birebir aynımı? bide hangi devilerlde hang ibasınçta aracın fakir olduğunu düşünüyorsunuz? fakir dediğiniz değerler ne? vs vs vs vs bunların hepsini yazmazsan kimse yardımcı olamaz sana hava kalır herşey...
şu şekilde turbodan çıkan boru göz kararı 60 küsür milim 20 cm hortumun uzunlugu anladıgım kadariyla o orjinal borusu devamına ek yapılmış sonra boru 70 küsür milim oluyor 72 mi 76 mı orasını bilmiyorum resim çekicem az sonra gönderirim...
ayrıca vagcom dan log almayı biliyorum hangi blokları alcagımı söylerseniz logta alıp koyabilirim.
edit
resimler geldi
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/1391528_634448723262541_1949241975_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/1378351_634448719929208_373856617_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn2/1383699_634448716595875_1769574284_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1391817_634448713262542_1643573297_n.jpg
devir ve basınç ve afr değerlerinide alsan tam olarak iyi olur... hangi devir hangi basınçta hangi afr de araç?
sonvedam11
08-10-2013, 18:02
Buda Video arkadaşlar ayrıca bi boruyu dikkatle çektim onun nereye bağlı olması gerek normal şartlarda
1.8t - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IhimZpi2ZDU)
0:56 daki boru
şimdi maf housing in orjinal değil.. o borular custom herhalde üzerinde aem etiketi var ama değil gördüğüm kadarıyla, maf housing inin çapı orjinaliyle aynı değilse eğer sorunun sadece yazılımla çözülür... ve yazmanı istediğim değerleri hala yazmadığın için daha net bi şekilde yardımcı olamıyorum sana... ayrıca n75 valfinin boru çapları biraz fazla göründü gözüme boruların sıkı olup olmadıklarını iyice bi kontrol et kaçak olmasın...
n75 valfi o beyaz hortumla mavi hortumun takıldığı zımbırtı...
sonvedam11
08-10-2013, 18:27
şimdi maf housing in orjinal değil.. o borular custom herhalde üzerinde aem etiketi var ama değil gördüğüm kadarıyla, maf housing inin çapı orjinaliyle aynı değilse eğer sorunun sadece yazılımla çözülür... ve yazmanı istediğim değerleri hala yazmadığın için daha net bi şekilde yardımcı olamıyorum sana... ayrıca n75 valfinin boru çapları biraz fazla göründü gözüme boruların sıkı olup olmadıklarını iyice bi kontrol et kaçak olmasın...
n75 valfi o beyaz hortumla mavi hortumun takıldığı zımbırtı...
orjinaldeki gibi maf housing yok görüldügü gibi direk kite takılıyor oda 72 mm çapında ölçtüm ayrıca n75de sıkıntı yok
valla halen daha değerleri yazmadığından başka diyebileceğim bişey yok. biyerlerden hava alıyormu onu kontrol et, oksijen sensörünü değiştir temizlemek bi işe yaramaz çünkü, bunların dışında alabliyorsan bi log al buraya koy, gerekirse yazılımı yapacak olan kisiye götür bide o baksın yazılımsal olup olmadığına, maf housing farklı çaptaysa sorun yazılımla çözülüğr dediüim gibi...
maf
blow off yuvasınamı takılmış? yoksa benmi yanılıyorum
maf
blow off yuvasınamı takılmış? yoksa benmi yanılıyorum
valla abi bende ona bakıodum şimdi :D
sonvedam11
08-10-2013, 19:17
valla halen daha değerleri yazmadığından başka diyebileceğim bişey yok. biyerlerden hava alıyormu onu kontrol et, oksijen sensörünü değiştir temizlemek bi işe yaramaz çünkü, bunların dışında alabliyorsan bi log al buraya koy, gerekirse yazılımı yapacak olan kisiye götür bide o baksın yazılımsal olup olmadığına, maf housing farklı çaptaysa sorun yazılımla çözülüğr dediüim gibi...
1.8t afr - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GJpzJjuSKlo)
buyur böyle video koyarsam daha açıklayıcı olur diye düşündüm not : şimdi çektim
maf
blow off yuvasınamı takılmış? yoksa benmi yanılıyorum
hocam o borunun uç kısımında hava filitresi var basıç olmayan yerde blow ne arar yada sen borunun yanlış boru olduğunumu söylemek istedin yoksa.
1.8t afr - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GJpzJjuSKlo)
buyur böyle video koyarsam daha açıklayıcı olur diye düşündüm not : şimdi çektim
hocam o borunun uç kısımında hava filitresi var basıç olmayan yerde blow ne arar yada sen borunun yanlış boru olduğunumu söylemek istedin yoksa.
maf o flanşa cuk diye sıfıra sıfır oturuyormu önce bunu bi bilmekte fayda var
gazlayinca afr harbi 18 oluyo ya
nasil araba yuruyo o zaman?
tuhaf bir durum var acaba wideband hatali gosteriyor olabilirmi? yada gercekten fakirmi?
gerci sonlara dogru zengine dogru gidiyor
sonvedam11
08-10-2013, 21:25
gazlayinca afr harbi 18 oluyo ya
nasil araba yuruyo o zaman?
tuhaf bir durum var acaba wideband hatali gosteriyor olabilirmi? yada gercekten fakirmi?
gerci sonlara dogru zengine dogru gidiyor
Hocam 18 yine iyi 21.9 bile görüyo araç şişiyor gazdan Yagı cekip hafif hFif basınca normale dönüyor anı hareketlerde direk afr
Hocam 18 yine iyi 21.9 bile görüyo araç şişiyor gazdan Yagı cekip hafif hFif basınca normale dönüyor anı hareketlerde direk afr
bu şekilde motoru kırarsın
Hocam 18 yine iyi 21.9 bile görüyo araç şişiyor gazdan Yagı cekip hafif hFif basınca normale dönüyor anı hareketlerde direk afr
yanlız 21.9 gördüğü zamanlar motor fuel cut-off olduğu zamanlar sanırım
yani gazdan ayağını çektiğin durumlarda o normaldir
karışmasın
sorun maf ta gibi görünüyor
sonvedam11
09-10-2013, 06:34
yanlız 21.9 gördüğü zamanlar motor fuel cut-off olduğu zamanlar sanırım
yani gazdan ayağını çektiğin durumlarda o normaldir
karışmasın
Cut off a lafım yok çalışma şekilini biliyorum hocam fakat gaza basarken bu olay oluyor
birde farklı bir sorum daha olucak ateşleme modülünde arıza olduğunu var sayarsak gaza bastıgımızda aniden araçın boğuldugunu düşünürsek afr değerlerinin tahmini olarak zenginmi olması gerekir ?
sonvedam11
09-10-2013, 07:49
maf o flanşa cuk diye sıfıra sıfır oturuyormu önce bunu bi bilmekte fayda var
evet maf için yapmışlar mafın contası bile sıfıra sıfır çuk diye geçiyor çözemedim gitti en sonunda sıfır maf housing alıcam maf sensörünüde mavi hortumun çıktığı hizadan az ön taraftaki ek yerine gömücem sonunda
Maf sensorünün fişini çekip kullanmayı nedesen?Her devirde zengin çalışması gerek maf olmazsa araba, böyle tepki verirse maf çap vs gerekli işlemi yaparsın.Düzelme olmazsa sorunu başka yerde aramaya devam edersin.
sonvedam11
09-10-2013, 09:26
Maf sensorünün fişini çekip kullanmayı nedesen?Her devirde zengin çalışması gerek maf olmazsa araba, böyle tepki verirse maf çap vs gerekli işlemi yaparsın.Düzelme olmazsa sorunu başka yerde aramaya devam edersin.
sensörün fişini çektim bırak zengini araç hiç gitmez oldu basıncada bogulup cat pat bum sesler çıkarıyor hani 2 devire kadar bile gaz yemez oldu yerinden zor kalkar bi durumda afr ise 20 yine öksürüp durdu anlıyıcagınız. hızlanma 0
ayrıca mafı geri takıp denedigimde araç yaklaşık 5dk dir çalışır durumda iken hiç bir sorun yokmuşcasına çalışıyor deli fişek gibi sorunsuz bir araba fakat 15 dk geçiyor aradan afr tıkanıyor hatta 30dk oldugu zaman gaza dokundugunuz anda afr 21 oluyor basınca gitmiyor şişiyor kalıyor son kullanımımdan izlenimlerim bunlar. ayrıca turboya giren hafa filitresi borusuna üst kısımda baktıgımda herhangi bir sökük vs de yok.
eklemeyi unutmuyum 5-6k devir arası giderken ani olarak kesmede yapıyor birden çekiş düşüyor vites büyütüp gaza basınca kendine geliyor.
ghibli06
09-10-2013, 10:25
wideband sensörünün yeri neresi? bir düzensizlik olduğu kesin ama değerlerin bu kadar değişik olduğunu düşünmüyorum, yanlış görmediysem sabit 2-3bin devirde bile çok değişik AFR değerleri okunuyor...
sonvedam11
09-10-2013, 10:28
wideband sensörünün yeri neresi? bir düzensizlik olduğu kesin ama değerlerin bu kadar değişik olduğunu düşünmüyorum, yanlış görmediysem sabit 2-3bin devirde bile çok değişik AFR değerleri okunuyor...
tam salıncakların hizasından 15 cm kadar geride duruyor (o sabit devirlerde yol egimi oldugu için olabilir dediğiniz dengesizlik, rolantide sabit olara 0,01 değerlerde oynama oluyor abi ara sıra rolanti sapıtıyor bogulmalardan sonra o arada kendi kendine gaz vermeler flan afr değişiyor belirli bir süre sonra yine eski haline geliyor.
bugun aklımda lambda sensörünü iptal edip denemek var işte sonra bunu deniyicem hocam.
temizleyip ölçü aleti ile ölçüp taktıgımda sorun yok gördük sensörde ama hiç iptal edipte aracı denemedik oda aklımda kalmasın bugun deniyicem.
araç test cihazında ne hata veriyor?
sonvedam11
09-10-2013, 10:40
araç test cihazında ne hata veriyor?
tek hata veriyor basınç sınırı aşıldı diyor
ghibli06
09-10-2013, 10:56
tek hata veriyor basınç sınırı aşıldı diyor
selenoidin bozuk o zaman? araca fazla basınç geliyor olabilir mi? o da stock yazılımla kendini düzeltemiyor sanırım..
sensörün fişini çektim bırak zengini araç hiç gitmez oldu basıncada bogulup cat pat bum sesler çıkarıyor hani 2 devire kadar bile gaz yemez oldu yerinden zor kalkar bi durumda afr ise 20 yine öksürüp durdu anlıyıcagınız. hızlanma 0
ayrıca mafı geri takıp denedigimde araç yaklaşık 5dk dir çalışır durumda iken hiç bir sorun yokmuşcasına çalışıyor deli fişek gibi sorunsuz bir araba fakat 15 dk geçiyor aradan afr tıkanıyor hatta 30dk oldugu zaman gaza dokundugunuz anda afr 21 oluyor basınca gitmiyor şişiyor kalıyor son kullanımımdan izlenimlerim bunlar. ayrıca turboya giren hafa filitresi borusuna üst kısımda baktıgımda herhangi bir sökük vs de yok.
eklemeyi unutmuyum 5-6k devir arası giderken ani olarak kesmede yapıyor birden çekiş düşüyor vites büyütüp gaza basınca kendine geliyor.
20afr görmemen aksine aracın acayip şekilde zengin çalışması lazım.Yakıt sisteminin kontrolü yapıldı mı?
sonvedam11
09-10-2013, 13:08
20afr görmemen aksine aracın acayip şekilde zengin çalışması lazım.Yakıt sisteminin kontrolü yapıldı mı?
Yakıt sistemi kontrolu yapmadım nasıl yapıldığı hakkında yardımcı olursanız yaparım
Bayrampaşalı
09-10-2013, 13:59
Haram mal böle yapar insanı normaldir daha cok ağlarsın sen bütün sorunun cevabı bende ama seni bi yakalarsam o zaman canlı anlatıcam sana
ADAM ol ilk önce sen ondan sonra milletten yardım iste
sonvedam11
09-10-2013, 15:03
edit-----------
sonvedam11
09-10-2013, 15:05
Haram mal böle yapar insanı normaldir daha cok ağlarsın sen bütün sorunun cevabı bende ama seni bi yakalarsam o zaman canlı anlatıcam sana
ADAM ol ilk önce sen ondan sonra milletten yardım iste
motorunda sıkıntı yok sadece maf bogazı geniş yag eksiginnden şimdilik ses yapıyor dedin motor 1 haftada 5 litre yag kaçagı yere zımba gibi akıtıyor ilk aldığım günden beri yag ekledik ses kesilmedi bujilere baktım 3 cm yaga gömülmüş daha yazayımmi tum subab takımı değişti kimin haram yedigini. şimdiden araç başıma 2 bin tl masraf açtı yattıgı cabası aldığım 15 litre yag cabası gelmiş bide utanmadan adam madam konuşuyorsun yakalarsam diyorsun yakalamana gerek yok herkesin adresi herkeste var satış sözleşmesine bak dua et maliyelik sıkıntın olmasın bilader yarın hepsini inceletecem
Bayrampaşalı
09-10-2013, 16:06
motorunda sıkıntı yok sadece maf bogazı geniş yag eksiginnden şimdilik ses yapıyor dedin motor 1 haftada 5 litre yag kaçagı yere zımba gibi akıtıyor ilk aldığım günden beri yag ekledik ses kesilmedi bujilere baktım 3 cm yaga gömülmüş daha yazayımmi tum subab takımı değişti kimin haram yedigini. şimdiden araç başıma 2 bin tl masraf açtı yattıgı cabası aldığım 15 litre yag cabası gelmiş bide utanmadan adam madam konuşuyorsun yakalarsam diyorsun yakalamana gerek yok herkesin adresi herkeste var satış sözleşmesine bak dua et maliyelik sıkıntın olmasın bilader yarın hepsini inceletecem
kapak contası 30tl onu degıstırıyosun yag kacagı falan kalmıyo
25 bınlık arabayı 18 e alırken yüzün gülüyodu cok kurnazdın zor durumda oldugumuz işine gelmişti bedavaya araba kapmıştın
ben burdan boş muhabbet yapmam erkeksın ya arayınca telefonunu acıcaksın karı gibi kaçmıcaksın
sana mesajda küfür edince geliyorum diyince arayıp abi yan yattı çamura battı yapmıcaksın inşallah bigun biyerde denk geliriz o zaman abiyi ablayı göstericem ben sana
Bu problemler benzinde mi lpg de mi oluyor?
sonvedam11
09-10-2013, 22:03
Bu problemler benzinde mi lpg de mi oluyor?
Her ikisindede araç sogukken normal afr. Fakat. 90 derece olduğunda motor ani gaz tepkilerinde direk afr ye geciyor yavaş yavaş basıp. Afr nin toplamasını bekleyip düzeltik sonra basasak normal gidiyor rolatiye düşüp tekrar ani harekette aynı şeyleri tekrarlıyor üstüne basa basa söliyim sogukken afr 11-12-13. Te geziyor üstüne çıkmıyor tam yükte bile ayrıca araç yürüyorda
arkadaşım, daha sorununu bile adam gibi anlatamıyorsunki çözülesin, sana 4 5 posstur nerelerde fakire gidiyor devir basınç söyle bana dedim saçma sapan alakasız şeylerden bahsedip durdun, en sonunda bi video koydun hiçbir halt anlaşılmıyor, git arabana yazılım yaptır düzelsin, yarım yamalak anlatmmana rağmen sorununun ne olduğu belli işte, maf housing i, bukadar, arıza kaydında basınç sınırı yazdığına bakma sen, bikere oem yazılım atmışsın n75 in düzgün takılı olduğunu söylüyorsun basınç sınırını aşman imkansız, basılan basınca oranla akışmetre eksik flow okuyordur vs vs dir ondan basınç sınırı aşıldı diyordur.. herşeyi geçtim daha arabanın kaç bar basınç bastığını yazmaktan bile acizsin, ne afr den anlıyorsun ne başka şeyden şuraya adam gibi 2 satır değer yazamadın 3 sayfadır...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.