Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : TEST: Audi A3 1.4 TFSI 140 Hp Ambiente S-Tronic



FATİH
10-10-2013, 22:45
herkese selamlar, saygılar değerli arkadaşlar. yaklaşık bir buçuk ay kadar önce renk, döşeme, motor ve donanım tercihlerime göre konfigüre ettiğim a3'ümü teslim aldım. aracı birkaç gün iyice sindirdikten sonra fotoğraflarıyla birlikte detaylı test yazısı hazırladım. son derece objektif yaklaşmaya çalıştığım bu yazıyı beğeneceğinizi umuyorum...

http://imageshack.us/a/img33/2158/xnr.JPG

AUDI A3 SPORTBACK 1.4 TFSI 140 HP AMBIENTE S-TRONIC

Model Yılı: 2013
Dış Renk: Metalik Muson Grisi
İç Döşeme Rengi: Titan Grisi (Regatta cloth)

http://imageshack.us/a/img546/1803/tfiw.jpg

TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Hacmi: 1.395 cc
Silindir Sayısı: 4
Maksimum Güç: 140 hp (5.000 d/d)
Maksimum Tork: 250 nm (1.500 d/d)
Şanzıman: 7 ileri S-Tronic
Çekiş: Önden
Lastikler: 205/55 R16
Ağırlık: 1.310 kg
Yükleme Kapasitesi: 485 kg
Bagaj Hacmi: 365 lt
Depo Hacmi: 50 lt
Maksimum Hız: 213 km/h
0-100 km/h: 8.4 sn
Yakıt Tüketimi l/100 km: 4.1/4.7/5.9 lt
Yakıt Türü: Süper Kurşunsuz 95 Oktan
CO2 Emisyonu: 110 g/km
Egzoz Normu: EU6

tasarım/iç mekan
alman otomobillerinin en önemli özelliklerinden birisi geleneksel tasarımlarına bağlı kalmaları ve zamanla modaya uygun şekilde ufak rötuşlarla araçlarını yenilemektir. audi de aynı yolun yolcusu. a3 özellikle bir önceki kasasına göre pek değişime uğramamış sanki. golf'ün ilerleyişi gibi... bu bazılarına itici gelse de bazıları için bu çok iyi. bence de çok iyi, çünkü alman otomobilleri bir karakter ve kimlik sahibidir; bu yüzden kolay kolay simalarını abuk subuk şekillere sokmazlar.

bu a3 ile bir önceki a3 insana hiç değişmemiş gibi gelse de; ikisini yan yana getirdiğinizde aslında ne kadar çok detayın değiştiğini görürsünüz. farlar, stoplar, tamponlar vs... ancak göz önünde bulunmadan zihinsel olarak akıllara getirildiğinde psikolojik olarak hiç değişmemiş hissi uyandırıyor a3'ler. ben aracın tasarımını gayet şık buldum. fotoğraflarda gördüğünüz tavan raylarını avant'ları sevmemden ötürü istemiştim. aracı daha uzun ve olgun gösterdiğini düşünüyorum. tuhaf gelse de bazı arkadaşlarımıza ben tatlı buluyorum.

aracın iç mekanına geçersek ön kısım yeterli genişlikte. 1.83 boyundayım ve arkada başım tavana değmiyor ancak uzun boylular için arka kısma geçiş zor bu araçta. bagaj hacmi sınıf ortalamalarında. arka koltukların kolaylıkla yatırılabiliyor ve düz bir zemine ulaşılıyor olması da gayet iyi. kokpit gayet sade ve anlaşılır tasarlanmış. gözler orta konsolda en azından cep telefonunuzu koyabilecek bir yer aramıyor değil. geceleri iç mekan ve kokpit ışıklandırma ambiyansları çok hoş. bunun yanında müzik sistemi geçer not alıyor. bir de mmi sistemi bahsedildiği gibi çok da karmaşık değil. belki de a6 ya da a8'deki mmi'lar çok daha geniş bir sunuma sahip olduklarından onlara öyle ithamlarda bulunuluyordur. küllük portatif ama o kadar şık bir plastik ile metal kapağa sahip ki al; evde vitrine koy...

motor/şanzıman/performans
öncelikle şanzımana değinmek istiyorum. bilenleriniz vardır, s-tronic'ler otomobil tarihinin en sorunsuz otomatik ünitelerinden birisidir. vites geçişlerini dsg kadar hızlı işlemese de gayet seri ve sarsıntısız çalışıyor.

bu araç ülkemize distribütör tarafından sadece 122'lik tfsi ve 105'lik tdi olarak getiriliyor. diğer güç paketleri ise %90 siparişle gelmekte. aynen bu araçta olduğu gibi. 1.8 160'lık tfsi'nin vergi sebebiyle aşırı pahalı kaçması 1.4 140'lık tfsi'ya karar vermeme sebep oldu. bu aracın motoru gerçekten sessiz ve rafine hissettiriyor. aracın hızlanması fabrika verisinden daha iyiymiş gibi hissettirdi bana. ara hızlanmalar da aynı şekilde gayet seri. daha önce kullanmış olduğum 2.5'lik (196 hp) x-type, 2.2ik (170 hp) 5.20, 1.6'lık (156 hp) ds5 ve 2.0’lık (163 hp) e200 kompressor’den çok daha hızlı bir araç bu a3. yüksek hızları hissettirmemesi konfor hanesine artı yazılıyor ama bu durum biraz da tehlikeli aslında. zira insanın çok hızlı giderken çok yavaş gidiyormuş gibi hissetmesi çok iyi bir şey sayılmaz. yukarıda saydığım araçlarda yaşadığım "acaba öndeki aracı karşı şerit yetişmeden geçer miyim?" korkusu bu araçta yok. kısacası bu araç performans konusunda hakikaten göz dolduruyor.

frenler
seyir halinde fren pedalınızdaki ayağınızı zemine yaklaştırdıkça ve vücudunuzun öne doğru kuvvetli bir basınçla istikrarlı bir şekilde ilerlediğini görünce aracın frenlerinin ne kadar sağlam olduğunu hissediyorsunuz. pedal çok iyi dozlanıyor. a3'ün yapılan testlerde (auto show, auto motor&sport) 100-0 fren ölçümlerinde 37 metre mesafede durduğunu okumuştum ki bu da gayet iyi bir sonuç.

malzeme ve işçilik kalitesi
söyleyecek söz bulamıyorum, tıpkı aracın hiçbir noktasında ufacık bir kusur dahi bulamadığım gibi. audi, kullandığı malzemeleri birinci sınıf seçmiş. bu malzemeleri de yine birinci sınıf işçilikle birleştirmiş. bırakın görünür yüzeyleri falan... aracın paspaslarından tutun da kapı içi döşemelerinde, bagaj kaplamalarında dahi kalitede seviyenin inmediğine şahit oluyorsunuz. kapılar kapandığında çıkan sesin, tokluk ve sağlamlık hissiyatını şahsen c klasse ya da 3 serisinde bulamadım. bu araç golf, a klasse, 1 serisi gibi asıl rakiplerinden kesinlikle daha üstün bir malzeme ve işçilik kalitesine sahip.

sürüş özellikleri/yol tutuş
audi'ler, ne mercedes'ler kadar yumuşak ne de bmw'ler kadar sert süspansiyon ayarlarına sahiptirler. bu yüzden tok bir sürüş var a3'te. çok beğendim sürüşünü ki premium alman'ların genel özelliğidir bu tok sürüş. direksiyon istediğiniz tepkiyi anında veriyor. limitlerine kadar pek zorlamadım ama önden çekiş direksiyona yansımıyor. direksiyon, sanki çekişten bağımsızmış gibi hissettiriyor. s-tronic'in hisli tutumları ve motorun delikanlılığı da sürüş zevkini zirveye taşıyor.

konfor
aynen yukarıda söylediklerime paralel olarak ayarlar bmw ve mercedes dengesine sahip. anlatacağım o ki ikisinin tam ortası, yani optimum konfor ve yol tutuşa odaklı ayarlar mevcut araçta. çok iyi kabin yalıtımı yolculukları konforlu kılıyor. koltuk dolguları vücudu iyi kavramakta. yalnız arka koltukların yan destekleri bana yetersiz gibi geldi. ambiente olması yoldan gelen içerideki sarsıntının daha az yaşanacağının göstergesi, zira bu donanımda ambition'daki gibi spor süspansiyonlar yok. aracı özellikle 16"jantlarla tercih etmemin sebebi antep yollarına en uygun olanın bu olması. bu jantlar ve ambiente'de yer alan süspansiyonlar sürüşün biraz fosur fosur olmasına sebep oluyor.

güvenlik
diz havayastığına kadar eksiksiz bir güvenlik teknolojisi sunan a3'ün, ncap testlerinde tutulan raporunu olduğu gibi aktarıyorum sizlere: model girdiği euro ncap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. teste baz versiyonu ile giren a3'ün önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. yan bariyer çarpışma testinde a3 maksimum puanları aldı. mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan audi a3, 5 yıldızı rahatlıkla aldı. a3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

yakıt tüketimi
duruma göre silindirlerin ikisi devreden çıkarılabiliyor bu motorda. start-stop da mevcut. (gerçi hep kapatıyorum, sevmiyorum bu sistemi.) bu durumla birlikte çok iyi performans değerlerine rağmen yakıt tüketimi konusunda makul kalmayı başarıyor a3. şu an için biraz fazla ki bu da taze bir motor için normal. (ds5'te ilk 1.000 km'de 12 lt'ye zor inmiştim.) 8-8.5 lt seviyelerinde geziyor tüketim şehir içinde. sıfır bir motor, otomatik şanzıman ve 140 hp güç için iyi sayılmaz mı? bu konuyu yakıt tüketimi konusunda paylaşırım ileride. çünkü henüz net ölçümlemedim.

donanım/fiyat
premium bi kompakt sınıf aracı için başlangıç genelde 75-80.000 tl civarıdır. yalnız bu fiyatlara satılan premium modellerin donanımsal olarak komik durumda oldukları bir gerçek. dolayısıyla aracı biraz elit hale getirmek için ekstra donanım kutucuklarını tıkır tıkır çentiklemek gerekir. premium modellerin de en büyük özelliklerinden birisi sanki sonsuza doğru uzayıp gidecekmiş gibi duran donanım listeleridir. dahası bu listedeki donanımlar aşırı pahalıdır ve siz listeye istediğiniz donanımları ekledikçe fiyat etiketi de çok hızlı bir şekilde yukarı tırmanır. bu söylediklerim a3 için aynen geçerli. bu araçta üst seviye donanımlardan sadece elektrikli koltuk ve navigasyon donanımı yok. peki neden ekletmedim? audi, navigasyona 6.000 tl istedi. evet çok pahalı ki ben de hayır dedim. çok lazım olursa ileride bir tomtom alır, torpido da bulundururum dedim. elektrikli koltuğa ise pek ihtiyacım olmadığını düşündüm. (2.800 tl) bunlar haricinden araçta yok yok diyebiliriz. (bu cümleyi reklam yapıyorum gibi algılamayın.)

100.000 tl'den fazla bedelle sahip olduğum bu aracın fiyatı elbette çok yüksek. bu fiyata ikinci el ciddi temizlikte üst-orta sınıf seçenekleri mevcut fakat onlar da adı üzerinde ikinci el. kimi bu parayı verir kimi vermez ama şu bir gerçek ki artık nice orta seviye marka ve modeller 85-90.000 tl fiyatlara ulaşmış durumda. garanti süresini de (2 yıl) cüzzi bi fiyatla tıpkı uzak doğulu firmaların normalde verdiği seviyelere ulaştırmak için uzatabiliyorsunuz.

bu konuda gerçek şu ki araç ciddi şekilde pahalı. bu biraz da psikolojik. çünkü bu boyutlarda bir araca bu kadar para verilmesi insanda abes duygular uyandırıyor. aynı fiyata full diyebileceğimiz passat, mondeo, cla gibi seçenekler mevcutken...

sonuç
a klasse, 1er ve golf'den katiyen daha üstün ve özellikle fiyatı hariç mükemmel bir otomobil. ;)

artılar
+yeterli performans ve çekiş gücü
+makul yakıt tüketimi
+çok iyi yalıtım ve beraberinde gelen sessizlik
+kusursuz malzeme ve işçilik kalitesi
+optimum ayarlara sahip, net çalışan direksiyon
+güvenlik seviyesi ve donanımları
+güvenli yol tutuş
+sağlam frenler ve dozajı iyi pedallar
+ergonomik konsol ve kumandalar
+yüksek donanım seviyesi
+sarsıntız vites geçişleri

eksiler
-aşırı yüksek fiyat
-çok pahalı opsiyonel donanımlar
-arka koltuklara zor geçiş
-çok küçük torpido gözü
-ufak eşyalar için yer barındırmayan orta konsol

aracın birçok sayıda detaylı fotoğraflarını "otomobilleriniz" bölümündeki konusunda bulabilirsiniz:
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/166848-ingolstadtan-audi-a3-sportback-14-tfsi-140-hp-ambiente-s-tronic.html#post7087711

DONANIM LİSTESİ
ABS (Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi)
EBA (Acil fren destek sistemi)
EBD (Elektronik fren gücü dağılımı)
ASR (Antipatinaj sistemi)
ESP (Elektronik stabilite programı)
Sürücü ve yolcu havayastıkları
Yan ve perde havayastıkları
Sürücü diz havayastığı
Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
Kemer ikaz sistemi
Elektrikli park freni
Start-Stop sistemi
Sürücü bilgilendirme sistemi (Renkli ekranlı)
Yokuş kalkış desteği
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi (Akıllı anahtar)
Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları
Servo, yükseklik ve derinlik ayarlı, fonksiyonel deri direksiyon
Hız sabitleme sistemi
Yarı deri koltuklar ve velür paspaslar
3 boyutlu luv ve alüminyum iç dekor
İç aydınlatma paketi
Isıtmalı ön cam silecek fıskiyesi
Isı ve ses yalıtımlı camlar
Ön ve arka sis farları
Immobilizer
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Uzaktan kumanda ile açılabilen bagaj kapağı
Seçici göstergeli park sensörü plus (ön-arka)
Geri görüş kamerası
MMI radyo, CD çalar, bluetooth arayüzü (Direksiyon kontrollü)
Xenon farlar (LED ön ve arka)
Otomatik far yükseklik ayarı
Far yıkama sistemi
Deri vites topuzu ve körüğü
Yağmur sensörü
Far sensörü
Park sırasında gecikmeli sönen farlar (Coming home)
Lastik basınç kontrol sistemi
Kör nokta uyarı sistemi (Side assist)
Deluxe otomatik klima
Fasılalı, sıkışma önleyicili, elektrik kumandalı ön ve arka camlar
Otomatik kararan iç ayna
Ön ve arka kol dayama
Ön ve arkada bardak tutucular
Katlanabilir arka koltuklar
Yükseklik ayarlı ön ve arka koltuk kafalıkları
Elektrikli, ısıtmalı, katlanabilir LED sinyalli yan aynalar
Panoramik sunroof
16" alüminyum alaşım jantlar
Entegre anten
Arka tavan spoiler
Parlak tavan rayları
İki çıkışlı krom egzoz uçları
Krom çerçeveli ön ve arka ızgara
Gövde rengi ön ve arka tamponlar
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Alarm
İlk yardım çantası, reflektör, kriko ve yer tasarruflu yedek lastik

erdalss
11-10-2013, 00:46
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. renk özellikle çok ciddi duruyor.
Eski audilere göre içi çoğu kişiye göre basit gelsede,bence kalite kokuyor, kullanılan malzeme kalitesi ortada.
Ayrıca ellerinize sağlık güzel ve objektif bir anlatım olmuş :)

FATİH
11-10-2013, 12:22
sağolasın kardeşim eyvallah. ;) bi aracın iç mekanı ancak bu kadar sadeleştirilebilir. işçilik ve malzeme olarak da bu sınıfta daha üstününe rastlamadım.

328ia
11-10-2013, 17:40
teşekkürler iyi bir anlatım olmuş,fakat o paralara bu araba ben almam şahsen

utkunoa
11-10-2013, 17:44
dsg ile stronic tamamen aynı özelliklere sahip burda sanırım bi yanlışınız var

MiaMi
11-10-2013, 17:50
Fiyat & Tatmin kıyaslamasını özelden yazabilirmisiniz teşekkürler.

GÖKTÜRK
11-10-2013, 17:53
yazdıklarını sıkılmadan okudum abi eline sağlık aracı düşünecek olanlar için çok iyi olmuş , inşallah uzun süre kazasız belasız şekilde binersin

HaKo
11-10-2013, 17:57
şanzımanları karıştırmışsınız , sizin aracınız s-tronic, zaten dsg nin model ismidir , ve bahsettiğiniz gibi asrın en sorunsuz şanzımanı değil tam tersine gayet sorunlu ötesidir :) Siz multitronic dsg ile s-tronic i karıştırmışsınız. Multitronic şanzıman cvt dir ve çok daha sorunsuzdur.

utkunoa
11-10-2013, 18:35
şanzımanları karıştırmışsınız , sizin aracınız s-tronic, zaten dsg nin model ismidir , ve bahsettiğiniz gibi asrın en sorunsuz şanzımanı değil tam tersine gayet sorunlu ötesidir :) Siz multitronic dsg ile s-tronic i karıştırmışsınız. Multitronic şanzıman cvt dir ve çok daha sorunsuzdur.

aynen öyle :)

FATİH
11-10-2013, 18:49
dsg ile s-tronic tamamen aynı özelliklere sahip burada sanırım bi yanlışınız var.


şanzımanları karıştırmışsınız, sizin aracınız s-tronic. zaten dsg'nin model ismidir ve bahsettiğiniz gibi asrın en sorunsuz şanzımanı değil tam tersine gayet sorunlu ötesidir. :) Siz multitronic dsg ile s-tronic'i karıştırmışsınız. Multitronic şanzıman cvt'dir ve çok daha sorunsuzdur.
s-tronic ile dsg'nin aynı yapıya sahip olduğunu ve yerleşimleri ile yağlı/kuru tiplerinin farklılık gösterdiğini biliyorum. çift kavramalı şanzımanlar yapısı gereği genelde sorunludurlar cvt'lere göre; onu da biliyorum. ancak dsg'nin çıkardığı sorunlar dağları aşmasına rağmen s-tronic'lerin dsg'nin yanında devede kulak kalacak arızalar çıkardığını da... yukarıdaki yazımda ufak ama önemli bi detayı eksik yazmışım, şöyle olmalı: "tarihin en sorunsuz çift kavramalı şanzımanlarından birisi s-tronic."

aracı almadan önce s-tronic'i çok araştırdım. hiç oradan buradan ya da internette araştırarak o forumun bu forumun lafına gitmeden... bizzat vw ve audi servis ustalarıyla görüşerek. kime sorduysam "s-tronic dsg gibi değil", "1000 araçtan belki birisi gelir şanzımanla ilgili olarak", "kafamız ağrımıyor s-tronic'ten" gibi cevaplar verdiler. ustanın bi tanesi "hemen hemen aynı şanzıman ama nasıl olur vw'de sorun çıkarır, bizde çıkarmaz anlamıyoruz" demişti. hem özsa'da hem de acarsan'da şanzımanla ilgili servis kayıtlarını detaylı bi şekilde gösterdiler bana. harbiden de s-tronic'e güvenim pek artmıştı. bu kadar araştırmamın sebebi de bi otomobilde en korktuğum arızanın şanzıman arızası olması. hem uğraştırır hem pahalıdır vs...

ha sorun yaşayan belki de sayısız insan vardır bu şanzımanla, tam olarak doğrusunu bilemem ama inşallah ben yaşamam. :) tıpkı dsg'li golf V'i eşek niyetine kullanan arkadaşımın bir kere bile şanzımandan başının ağrımadığı gibi...

hız olarak da dsg'li golf (122'lik tsi) kullanmıştım daha önce ve s-tronic'ten daha hızlı gelmişti bana. o yüzden s-tronic ona göre daha yavaş diye yazdım.


Fiyat & tatmin kıyaslamasını özelden yazabilirmisiniz, teşekkürler.
pm attım.

ayrıca olumlu/olumsuz tüm yorumlarınız ve yanlışlarım varsa düzeltiğiniz için teşekkür ederim arkadaşlar. ;)

imprezaWRC
11-10-2013, 20:39
Hayırlı olsun, güle güle kullan; Allah kaza bela vermesin :)

Onurkk06
11-10-2013, 23:09
Maşallah araca hayırlı uğurlu olsun ds5 le karşılaştırırsan nasıl abi araç

FATİH
11-10-2013, 23:32
çok teşekkür ederim sağolun arkadaşlar. ;)

ds5/a3:
kalite: a3
performans: a3
ergonomi: a3
yol tutuş: a3
sürüş: a3
frenler: a3
güvenlik: a3 (ncap)
tüketim: a3
konfor: a3
iç mekan genişliği ön: a3
iç mekan genişliği arka: ds5
bagaj: ds5
görünüm: ds5
donanım: ds5
fiyat: ds5

İbrahim33
12-10-2013, 11:04
Deneyimlerini zevkle okudum Fatih abi , maşallah nazar değmesin , çok güzel motor renk donanım seçimi yapmışsın :icon_tup:

BARR
12-10-2013, 11:17
Tüketim dneyimlerini de bekliyoruz. Maaşallah güle güle kullanın.

derin 2012
12-10-2013, 23:12
Maşallah.Allah kaza beladan cezadan esirgesin

Sert@ç
12-10-2013, 23:19
S-tronic dediginiz sanziman dsgnin audideki adi sadece
Yani hic bi fark yok

Ayni sekilde r8 r-tronic var gallardo e-gear ile tamamen ayni
Yani markalarin isim aldatmacasi

SmT
13-10-2013, 01:32
Hayırlı olsun abi,güle güle kullan..Tavan rayları SW havası katmış,hoş olmuş bence.
Dışındaki agresif,spor görünüm içinede yansısaydı keşke,çok sade.

FATİH
24-10-2013, 13:34
Tüketim deneyimlerini de bekliyoruz. Maaşallah güle güle kullanın.
ben, ne olursa olsun benzinli yakar diyordum ama harbiden yakmıyor bu araç birader. silindir kapatma tekniği, s-tronic, aerodinami, tfsi... kimine göre fazla, kimine göre düşük olabilir ama bana göre oldukça iyi değerler:

şehir içi: 30 kuruş
şehir dışı: 24 kuruş

122'lik kullanan iki kişiye sordum, hemen hemen aynı değerleri söylediler. o tuhaf geldi. :) araç daha yeni olması sebebiyle ilerleyen zamanlarda daha da iyi değerler elde edeceğime inanıyorum.

levent
24-10-2013, 18:21
MMI + Xenon + Sunroof'lu Ambiente için 94 bin fiyat almıştım ben de Temmuz ortalarında 140'lık TSi için, siz ne zaman vermiştiniz siparişinizi özel değil ise?

Hayırlı olsun bu arada, verdiğiniz parayı hak ettiğini düşünüyorsanız sorun yok demektir, kazasız belasız kullanırsınız inşallah :)

Berkan
24-10-2013, 18:50
valla herşeyi tmmda fiyatı dudak uçuklatıcak kıvamdaymıs maşallah

Antalyalogy
24-10-2013, 19:16
Hayirli uğurlu olsun Allah kaza bela vermesin.
ön konsol aşıri sade olmuş bir tek onu beğenmedim.Bir de yeni focus hatchback yeni a3 sportback Yeni volvo v40 gibi hatchbacklerin hepsi profilden ve caprazdan station a benziyorlar tasarim olarak hatcbackle hic alakalari yok kucuk station wagon gibi olmuşlar.
forumda bu kadar sürede bu kadar araç değiştiren nadir üyelerdensiniz bu da cok uzun kalmaz sizde bence :)

mustafa-u
24-10-2013, 20:24
aracınız hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim ..

zevkler ve renkler tartışılmaz ama keşke a3 SEDANı da düşünseydiniz ...

FATİH
24-10-2013, 20:28
öncelikle hepinize teşekkür ederim arkadaşlar iyi dilekleriniz için. ;)

@levent; siparişi eylül ayının başında vermiştim. araç gelene kadar euro yükseldi ve biraz girdi açıkçası. :)

@Antalyalogy; bu aracın kokpit sadeliğini seven de çok sevmeyen de. uzun süreli kullanmak için aldım bunu. (en az 4 sene) zaten iki üç ay sonra satacak olsam özel sipariş ettirip onca zaman beklemezdim. Allah'a şükürler olsun boyutları da dahil hemen her yönüyle tam istediğim gibi. koca şehirde e klasse ya da 5er kullanmak zor ve anlamsız ama otobanda da onlar başkaydı tabi...

@mustafa-u; a3 sedan psikolojik olarak bana jetta gibi geldi. hani a4 ile a3 arasına konumlandırılmış ve türkiye, meksika gibi sedansever ülkeler için satışa yönelik bi araç gibi... elbette normal a3'ten kalite ve nitelik farklı yok ama öyle geldi bana.

fiyat derseniz ne araçlar ne fiyatlara satılıyor biliyosunuz arkadaşlar. bu araca ucuz demiyorum ama artık bomboş şirket araçları dahi ne seviyelere ulaştı. şöyle orta halli bi araç 55-60.000 tl oldu.

tüketimi beni çok şaşırttı. şehir içinde bir depoyla 750 km'nin üzerinde yol...

OrcunInce
24-10-2013, 20:31
Fiyat olarak asla vermem ama rengi ve Alman oluşu gerçekten akıl çelici.