Orijinalini görmek için tıklayınız : boost sorunu
arkadaslar 1.4 tsi 170 gt aracım var aracta butun hortumlar kontrol edildi ayrıca n75 ve n249sensorleride kontrol edildi beyinden baglandıgın zaman hic bir arıza vermiyor fakat boost dusuyor bunu bide ilk gazladıgım zaman değilde arac biraz daha ısındı zaman boost da dusme oluyor aracta yazılım yok neden kaynaklanabilir acaba ?
Hortumlara bakin. Benim benzeri basima geldi. 0.4 bara kadar hortum dayaniyor sonra kaciriyordu ve korumaya aliyirdu turboyu... Bu tabi bir ihtimal... Olmayabilirde... Map sensorunun bir karislik hortumuydu bendeki sebep... Tabi ustalar basladilar turbo, piston kol yatak diye... :)))
işte nereye gitsem herkez farklı bisey soliyo anlamadım en sonunda istanbula goturcem arabayı ya turbo hortumlarına baktım bi kacak gozukmuo bende intercoler dan supheleniyorum bakıcaz artık :)
kelalper
14-10-2013, 19:58
basıncın belli bir devirden sonra düşmesi gayet normal. Sonuna kadar aynı basınçta gidemezsin stock turbo ile. Eğer basınç normalden fazla yani 0.5 barlara falan düşüyorsa o zaman kelepçeleri kontrol edin. Sıcaklıkla gevşiyor olabilir.
boost düşüyor?
boostta düşme oluyor
bunlar ucu açık konuşmalar
net yazın
peak boost kaç?
ne kadar düşüyor?
hangi devirden sonra düşüyor?
Sanırım golf gt lerdeki boost gostergesinden anliyorsunuz. Cevrenizde vagcomu olan varsa requested boost ile actual boosta bakabilirseniz daha net cevaplar bulabilirsiniz. Arac dsg mi manuel mi ?
3500d den sonra özellikle motor çok sıcakken ise
Yurtdışı forumları kontrol ettiğiniz sensörler ve ecu reflashını öneriyor fakat kesin bir çözüm yazmamışlar
Golf GT Tsi - Loss of boost above 3500rpm - VW GTI Forum / VW Rabbit Forum / VW R32 Forum / VW Golf Forum - Golfmkv.com (http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=121655)
Turbo ustundeki dumpvalve eski tiptir. S3 unku ile degistirin, derdiniz biter
penguinhakan
15-10-2013, 10:33
1.vag com ile actual requested değerlerine bak
2.gt ler de emme manifoldu kelebekleri açma kapama sensorü var n75 e çok benzer onu kontrol et
3.gt lerde map sensorleri zamanla gidiyor , 3 tane onları kontol et hava girişin ne kadar ona bakman lazım
4.n249 valfin diyaframı yırtılmış yada artık çok yumuşamıştır.
5.bu ların hiçbiri değilse wastegate 1-2 diş sıkarak boost artıp artmadığa bakabilirsin o zamanda wastegate ve turbo da sıkıntı olabilir
Bi arkadasimda da gt var boost hangi viteste olursa olsun hep sona vuruyor bnde ilk basta peak verip daha sonra boost gostergesi ortaya kadar geliyor heralde vagcomla baglanio basinc nereye kadar dusuo diye bakmak lazim
boost düşüyor?
boostta düşme oluyor
bunlar ucu açık konuşmalar
net yazın
peak boost kaç?
ne kadar düşüyor?
hangi devirden sonra düşüyor?
onu tam olarak bilmiyorum basinc 5 bin devirden sonra dusuo ama arac sogukken tam peak verio isininca 0,5 lere kadar dusuo
Sanırım golf gt lerdeki boost gostergesinden anliyorsunuz. Cevrenizde vagcomu olan varsa requested boost ile actual boosta bakabilirseniz daha net cevaplar bulabilirsiniz. Arac dsg mi manuel mi ?
Ahnn boost gostergesinden anliyorum 5 bn devirden sonra dusuyor genelde arac manuel bu arada
Turbo ustundeki dumpvalve eski tiptir. S3 unku ile degistirin, derdiniz biter
Tam olarak neyden kaynakligindan bilsem simdi s3 dumpvalvesini takariz yine ayni sikintiyi yasamaktan korkuyom :)
penguinhakan
15-10-2013, 23:05
Kesin olarak sıcakken mi yapıyor ?
O zaman şunu kontrol edeceksin , turbo emme tarafından intercoolore giden hortuma bakacan.
O hortum deformo olup çok fazla yumuşamış olabilir , ısınında şişiyordur ve basıncı basmıyordur.
O hortumun soğukken elinde basarak sertliğini , bir de sorun olduğu zaman sertliğine bak eğer çok fazla yumuşamışsa oda yapabilir.
arkadaslar merhaba bu sorun uzerine bugun maslak sanayi ecufast a gittim sağolsunlar çok ilgilendiler sorunun basıncla alakalı olmayıp vuruntu sebebiyle arac kendine korumaya aldını soylediler bende bunun uzeride bujıleri ve bobinleri orjınelleriyle değiştim teste cıktıgımızda sorun yoktu daha sonra bu sorun tekrarlandı daha onceden aracta zincir değiştiğinden dolayı sente ayarına ve zincirine bak dediler acaba bunun haricinde vuruntu neyden kaynaklanabilir böyle bir sorun yasayan var mı ?
arkadaslar merhaba bu sorun uzerine bugun maslak sanayi ecufast a gittim sağolsunlar çok ilgilendiler sorunun basıncla alakalı olmayıp vuruntu sebebiyle arac kendine korumaya aldını soylediler bende bunun uzeride bujıleri ve bobinleri orjınelleriyle değiştim teste cıktıgımızda sorun yoktu daha sonra bu sorun tekrarlandı daha onceden aracta zincir değiştiğinden dolayı sente ayarına ve zincirine bak dediler acaba bunun haricinde vuruntu neyden kaynaklanabilir böyle bir sorun yasayan var mı ?
diğer konunuzu da okudum sıkıntı bu
google a yazınca direkt çıkıyor arıza kodunu vermişsiniz zaten.
Possible Symptoms
Erratic Idle
Possible Causes
Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Leak in Air Intake and/or Exhaust
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Engine Control Module faulty
anlatayım araba sıkıntısız yürüken 1anda boostu indiriyor Requesti de indiriyor ondan dolayı basıncta düşüyor haddinden fazla knock retartd var bunun da iiki nedeni olabilir ya sentesi atlak yada vanosu çalışmıyor vanos arızası vermediğine göere sentesinin atlak olma olasığı yüksek
Emme monifoltu havq basinci arizasi veriyor-g71/-f96 diye n75 de degistim sokulup takildigindan bu ariza vermis olabilir mi
diğer konunuzu da okudum sıkıntı bu
google a yazınca direkt çıkıyor arıza kodunu vermişsiniz zaten.
Possible Symptoms
Erratic Idle
Possible Causes
Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Leak in Air Intake and/or Exhaust
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Engine Control Module faulty
emme monifoltu basinc sensoru yani ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.