PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş Headers+51lik araboru+vanalı egzoz hakkında



ysnaiwa
13-10-2013, 02:24
Arkadaşlar karadüzen motorlu 1.6 şahinime 4-1 headers+51lik araboru+vanalı orta susturucu takmak istiyorum ama aklıma hep şu back pressure takılıyor.Sistemi orta susturucunun vanalı olup,vanayı kapadığım zaman back pressure dan kayıpı azaltırım diye düşünüyorum sizin fikirleriniz tecrübeleriniz nelerdir? Manifoltu 4-2-1 denk gelmedim hiç 4-1 almayı düşünüyorum son susturucu orj. kalacak. Düşündüğüm set ***** site ilanı verdim Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-elektrikli-eksoz-plusheaders-plusaraboru-plusdugme-plusconta-180-tl-140125586/detay)

Arabamın motoru gayet sağlıklı gaza ani yüklenmemde tekme atmış gibi fırlıyor bu sistemi takınca o ani ivmeyi kaybederim diye endişe duyuyorum.Ara boruyu orj kullansam çok gıcık bi sesi var cılız abart sesi bende ondan nefret ediyorum :D

Zorbey
13-10-2013, 06:19
Şahin'e 51 fazla.48 idealdir. Diğer konularda konuşuldu. Ses olarak su vanali eksoz abarth i tutmaz :D

ysnaiwa
13-10-2013, 17:30
orjinal boru çapı 48 lik mi peki.2 susturucunun oem olması hiç mi kurtarmaz 51 likte.Abart egzoz dedikleri çok çeşitli millet hangisinden bahsediyor onu bilmiyorum :D

Zorbey
13-10-2013, 17:57
Orjinal 42 olması lazım.Aracınız enjeksiyonlu olsaydı.Katalizör yerine bir susturucu koyun.Sonada performans susturucu koyarsanız gayet iyi olurdu.
51 tofaş için fazla.Sürekli 5000 6000 çevirecek değilsiniz.Alt devirler size lazım.48 idealdir

ysnaiwa
13-10-2013, 18:40
orjinal 42 ise güzel ben 48 sanıyordum :) çok ince zaten liftteyken bakmıştım ama ölçemedim.bu sistemde birkaç beygir aldığını idda edenler var ama tork neolur?düz yolda rahatlayıp rampada bayılanlar varmış

ysnaiwa
14-10-2013, 11:17
Bi güncel diyeyim seti alıp pişman olmak istemiyorum :)

21dc963
17-10-2013, 15:52
Orjinal 42 olması lazım.Aracınız enjeksiyonlu olsaydı.Katalizör yerine bir susturucu koyun.Sonada performans susturucu koyarsanız gayet iyi olurdu.
51 tofaş için fazla.Sürekli 5000 6000 çevirecek değilsiniz.Alt devirler size lazım.48 idealdir

abı cok ıyı dedın valla sankı sureklı 5000 6000 cevırıyorz sehır ıcınde kullanıyoruz cok kaymasn dıye dusuk devrde kullanıyoruz

ysnaiwa
22-11-2013, 18:13
Düşündük taşındık sistemi kurduk :) alt devirlerin biteceğini sanıyordum ama ortalar biraz mayıştı :D hatta ilk gaz tepkisi biraz daha canlandı. Bu orta devirdeki baygın gitmeyi ayarsız lpg ile açık hava filtresi kullanımı diye yorumluyorum henüz tam anlamıyla uğraşamadım. Boru kıvrımlı gelip dışı 51 ama içi 49 sanırım. Aklıma takılan şey orta susturucunun yapısı
Giriş
http://i.imgur.com/98cLcOF.jpg?1
http://i.imgur.com/CS5EJU5.jpg?1

Çıkış
http://i.imgur.com/CbRAP4f.jpg?1

Sormak istediğim böyle bi orta susturucu beni geriye düşürür mü? Giriş kısmında oda gibi bi boşluk var o aklıma takılıyor. Statik avansım 11 derece sübaplar emme ve egzozlar yeni 25-25 ayarlı. Avansı az daha açmalımıyım? Nasıl bir ayar önerirsiniz?

Sesi merak edenler için kalitesiz de olsa bir video çektim fazla yüklenmeden
20112013077 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=eomZVkOYkyw)

ysnaiwa
18-02-2014, 17:17
Beyler manifoltun oradan çat çat sesler geliyor gaza ilk yüklendiğimde. Dün biraz sıkıştırdım sübap sesi gibiydi sübapları ayarladım sadece manifolttan geliyor. Emmenin blokla arasına balata spreyi sıkıyorum rolanti gidiyor bayağı.İlk taktırdığımda da kaçırma vardı.Sizce contayı mı yaktım? belirgin bi çatırtı geliyor egzoz manifoltundan. Video yükleyecem müsait bi zamanda

CoSA
18-02-2014, 21:19
merhaba bende Slx motorlu doğan s var takmışsınız sanırım anladdığım kadarıyla tepkiler ne oldu headers düz boruda acma kapama bende istiyorum fakat sesini sevemedim bir türlü... yakıt olayı sorun degil Blos mikser var ve bu arada sizede tavsiye ederim taktıgınıza ve verdiginiz paraya kesinlikle degiyor...

ysnaiwa
18-02-2014, 21:37
headers ve düz boru benzinde baya bi rahatlattı ama lpg de sıkıntı oldu biraz çünkü boru çapı gereğinden fazla büyük (51mm). fazla yakıp eskisi gibi gitmeme gibi sıkıntılar meydana geldi. vana kapalı haldeyken biraz toparlıyor gerçi 45-48 mm lik boru kullanın backpressure kaybı olmasın.üst devirler rahatlıyor fakat gereksiz oluyor.sesi abartı çıkmasa güzel ama orta susturucuya takıldığı için baya bi inletiyor. son susturucuya takarsanız sesi de tatmin eder tahminimce.bendekinin videosu Instagram (http://instagram.com/p/kdEH5DrfzC/)

Zorbey
18-02-2014, 21:45
Bazı headerslar sürekli conta yaktırır diye söylemişlerdi. Sizde ona denk gelmişsiniz. :D

Ben uno da boğazdan itibaren dümdüz orijinal boru sonda 60 lık egzoz ile zırıltılı bir ses aldım.

Kafa beyin kalmadı gidip ortaya spor tip susturucu koydurdum. Ses 0 zırıltı çok tok bir hal aldı. Tavsiye ederim. Gideride daha iyi oldu :D

ysnaiwa
18-02-2014, 22:11
aldığım adama üstüne basa basa söyledim garanti verdi yakmayacağına ama malesef montaj hatası vardı. ankaradakileri de inceledim hepsi ince flanş kullanmış bendeki baya bi kalın. ilk takıldığında 4. pistonda kaçak vardı zaten geç farkettim düzelttiremedim adama sonra komple yandı :D bu çat çat ses bundan kaynaklı mı geliyor acaba

mikelazi
20-02-2014, 15:29
ben senin yerinde olsam orta aç kapayıda iptal eder son oem susturucuya kadar düz 51 giderim.conta hakkında birşey diyemem çünkü ben oem manifoldala yoluma devam ediyorum

free-hifi
20-02-2014, 16:04
aldığım adama üstüne basa basa söyledim garanti verdi yakmayacağına ama malesef montaj hatası vardı. ankaradakileri de inceledim hepsi ince flanş kullanmış bendeki baya bi kalın. ilk takıldığında 4. pistonda kaçak vardı zaten geç farkettim düzelttiremedim adama sonra komple yandı :D bu çat çat ses bundan kaynaklı mı geliyor acaba

bakır conta kestiriliyor diye duydum

DoganSuper
20-02-2014, 16:11
aldığım adama üstüne basa basa söyledim garanti verdi yakmayacağına ama malesef montaj hatası vardı. ankaradakileri de inceledim hepsi ince flanş kullanmış bendeki baya bi kalın. ilk takıldığında 4. pistonda kaçak vardı zaten geç farkettim düzelttiremedim adama sonra komple yandı :D bu çat çat ses bundan kaynaklı mı geliyor acaba

headers tan sonra spral taktınız mı ?

kadireren
26-02-2014, 18:54
İyi akşamlar yeni konu açmak yerine bu konuya mesaj yazıyım dedim konu sahibide tanıdığım olur zaten bi sorun olcağını sanmıyorum onun için.

Aracım Şahin S motor slx ile aynı üstten eksantirikli
Önümüzdeki günlerde headers + 48lik boru ve vanalı eksoz alcam 51lik orjinal bi şahin için fazla olduğunu düşünüyorum Yasin abide biraz bahsetmiş zaten benim sormak istediğim Tofaşa 4-1 mi yoksa 4-2-1 headers mı daha iyi olur ?
Orjinali 4-2-1e benziyo gibi ama karar veremedim sürekli yüksek devir çeviren biri değilim hatta genelde pek basmam alt ve orta devirlerde kullanırım ama üstlerinde iyileşmesini isterim.
Sizce 4-2-1 mi 4-1 mi ?

Zorbey
27-02-2014, 22:59
4-1 tofaş için iyidir

kadireren
07-03-2014, 20:32
Var mi baska fikri veya soyleyecegi olan