PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scirocco Orjinal lastik tabanini 235 den 225 e cekmek



cnzdmr
14-10-2013, 15:11
Arkadaslar Merhabalar

160 hp Scirocco kullaniyorum ve yakin zamanda lastiklerimi degistirmem gerekmekte
Aracimin orj olcusu 235-40-18 ben bunlari 225-40-18 yapmayi dusunuyorum hem maddi olarak bi fark var hemde 160 hp bir arac icin 235 taban biraz fazla gibi geliyor bana.
Bir cok hothatch 200 hp arac genelde 225 taban kullaniyor
Fn2 typer ornegin fabrika cikisi 225 taban ayni sekilde 170 hp lik giuliettalarda oyle
Sizlere sormak istedigim buyuk bir fark olusur mu bu degisimi yapsam ?
Fren ve yol tutus performansi bir nebze dussede hizlanms ve yakit tuketimi olumlu etkilenir belki ya da hic bir fark hissedilmez mi ? :)

Sert@ç
14-10-2013, 16:59
Suan ki halinde bile 3e kadar sariyo 235 ideal bence

cnzdmr
15-10-2013, 11:30
Suan ki halinde bile 3e kadar sariyo 235 ideal bence

Aracim dsg sanziman full gazda bile herhangi bir sarma yasamiyorm 0 dan kalkis haricinde.

Baska bi yerden aldigim bilgiye gore 225 taban baska ulkelerde rocco icin orj olcuymus.
Kararsiz kaldim acikcakasi ama 225 taban bana daha mantikli geliyo sanki...

M3CSL
15-10-2013, 12:45
dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..

dirk
15-10-2013, 13:50
235 35 19 kullanıyorum memnunum lastik sesi alan tek Alman bu herhalde ;)

kickbuttowski
15-10-2013, 14:33
dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..

Neye göre söylediniz bunu?

Benim bildiğim taban ölçüsünü daraltmak özellikle hothatclerdeki kronik understeer yani önden kayma eğilimini azaltır.. Yani düşük ve orta hızlı virajlarda viraj çıkış hızınız daha ince tabanlı lastikle iyileşir..
Tabi bu teoride olan durum.

cnzdmr
15-10-2013, 15:52
dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..

Bu soylediklerin cok iyi, lastik basina aradaki neredeyse 100 tl yide ekleyince 235 taban almak cok sacma olucak zaten.

Bide 200 hp araclarin 225 taban kullandigini gordukce 160 hp araca 235 gereksiz geldi bana.

Peki alcaklik cok ufak olmicak mi 235 tabandan 225 e gecince. Gozle gorulur bi alcalma olmaz heralde ?

cnzdmr
15-10-2013, 15:54
Neye göre söylediniz bunu?

Benim bildiğim taban ölçüsünü daraltmak özellikle hothatclerdeki kronik understeer yani önden kayma eğilimini azaltır.. Yani düşük ve orta hızlı virajlarda viraj çıkış hızınız daha ince tabanlı lastikle iyileşir..
Tabi bu teoride olan durum.

Senin bu soylediklerin dahada iyi zaten :) 225 taban alicam sanirim

cnzdmr
16-10-2013, 09:36
Yinede guncel olsun fikir beyanlari gelsin, lastik konusu hassas bi konu hata yapmak istemiyorm acikcasi...

rcbrs
16-10-2013, 10:29
Total çap düşeceği için daha iyi olabilir
Vw 160 lık golflere 205 lastik koyarken sciroccolara 235 koyması çelişki
Jant genişliği 225 i kurtarıyorsa hem performans hem tüketim için pozitif olur
Virajda da çok az farkeder tabandan kaybedilen yanaktan kazanılacağı için
Az da Konfor düşer

Orhan
16-10-2013, 11:12
bi sıkıntı olacağını sanmıyorum

cnzdmr
16-10-2013, 12:02
Total çap düşeceği için daha iyi olabilir
Vw 160 lık golflere 205 lastik koyarken sciroccolara 235 koyması çelişki
Jant genişliği 225 i kurtarıyorsa hem performans hem tüketim için pozitif olur
Virajda da çok az farkeder tabandan kaybedilen yanaktan kazanılacağı için
Az da Konfor düşer

8-18 interlagos jant var, 225 tabani kurtarir diye dusunuyorum.

Birde goruntu olarak ufak kalmaz heralde 235 den sonra gozle gorulur bir fark olmaz heralde ?

BARR
16-10-2013, 12:10
Aman aman bir görüntü farklılığı olmaz.

160 lık aynı motora-şanzımana sahip Golf 6 da 205 55 16- 225 45 17 ve 225 40 18 geliyorsa 235 taban bence gözden çıkarılabilir.

rcbrs
16-10-2013, 12:29
8-18 interlagos jant var, 225 tabani kurtarir diye dusunuyorum.

Birde goruntu olarak ufak kalmaz heralde 235 den sonra gozle gorulur bir fark olmaz heralde ?

8 inç 225 için ideal - görüntü daha bile güzel olur yanak inceleceği ve araç çok az da olsa düşeceği için (4mm)

cnzdmr
16-10-2013, 13:16
8 inç 225 için ideal - görüntü daha bile güzel olur yanak inceleceği ve araç çok az da olsa düşeceği için (4mm)

Aracimda 3,5 cm lik hr yaylarda var zaten konfor fln hak getire :)
225 tabanla yanaktan 4 mm kayip olucak sanirim, bu sebeple biraz daha konfordan kayip vericez.

O halde yumusak hamur bi lastik almak lazim...

cnzdmr
16-10-2013, 19:59
Baska bir forumdan ogrendigim kadariyla ayni capi yakalamak icin 225-45-18 ebatini kullanmam gerekiyormus.

Orjinalden farkli capta lastik kullanmam tabani daraltsam bile performansa kotu etki yaratirmis.

M3CSL
16-10-2013, 21:09
ONU dıyenler halt etmıs:)

45te buyur cap..evt konfordan azıcık kayıp olur ama ıyı lastıkle sorun olmaz..

Ahmet.S
16-10-2013, 21:24
kuga için kışlık lastik 235/55/17 orjinal ebatı kar lastiği olarak 225/60/17 sipariş verdim. Dar taban lastik görsel açıdan kötü duruyo bence ama kullanılabilir.

rcbrs
17-10-2013, 22:28
Baska bir forumdan ogrendigim kadariyla ayni capi yakalamak icin 225-45-18 ebatini kullanmam gerekiyormus.

Orjinalden farkli capta lastik kullanmam tabani daraltsam bile performansa kotu etki yaratirmis.

Çap 225-45 de büyür
Çap büyüdüğü için asıl performans kaybı 225-45 de yaşanır

cnzdmr
19-10-2013, 22:56
Orj olcu 235 taban takmaya karar verdim, 400 tl farkediyo 4 lastik alinca.
İlerde belki chip vs yaparim 210 hp olur arac
Ugrasmicam daha fazla valla :)

Bluefish
20-10-2013, 16:56
8 inç jantla 225 lastik kullanıyorum, pek memnun değilim birkaç güne kışlıkları takacağım, bahara 235 lastik alıp devam edeceğim. 225 lastikler jant korumalı olduğu halde en ufak temasta jantlar çiziliyor, Arkadan lastiğin duruşu hafif V şeklinde; kısacası taban 225 mm yere basmıyor, tavsiye etmem. 225'te max 7,5 inç jant genişliği olmalı.

Sert@ç
20-10-2013, 17:24
235 kesinlikle doğru tercih
Suan ben janti cizmiyim ve arkayi birakmasin diye 245 kullaniyorum hem gorunum hemde tutusu cok hosuma gidiyo
Bide motor agirligi fazla oldugu icin resmen sarkac etkesinde bulunuyor bunu suan tamamen bitirdim diyebilirim

aybarsdnr
04-07-2014, 09:57
benzer bir konu varken yenisi acmayayım dedim. 235/40/18 lastik önerileriniz nedir ?

burak_2885
04-07-2014, 10:08
Bence kesinlikle 235 e devam et. Ben 1.6 FSI arabamda 325-35-19 kullanıyorum gerisini sen düşün :D