Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş ateşleme
ferhatgunes
16-10-2013, 14:14
Arkadaslar merhabalar iyi bayramlar dilerim.
Arkadaslar dogan slx ateslemesını kurdum bi araca.Eskiden platinli atesleme vardı sureklı platini yakıyordu.Bu sebebten slx kurduk.Emme manıfoltundakı vakuma göre avans veriyor araba artık .ama bu ateslemede bize yetmedi araca mekanık olarak yüklendik çünki.
Burda baska bi dogan slx de Msd 6al isminde bi atesleme modulu ve kavun kadar bi bobınle atesleme yapıldıgını gördüm ve cok sevdim atesleme gücünü.
Daha öncede dispritorlu bi araca microsquirt le ford bobını bagladım ondan bile güçlüydü Msd..
Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?
Bir tane MSD 8207 bobin al bak keyfine
bu ateşleme değişince veya güçlenince ne fark ediyor bilmediğimden soruyorum :)
Arkadaslar merhabalar iyi bayramlar dilerim.
Arkadaslar dogan slx ateslemesını kurdum bi araca.Eskiden platinli atesleme vardı sureklı platini yakıyordu.Bu sebebten slx kurduk.Emme manıfoltundakı vakuma göre avans veriyor araba artık .ama bu ateslemede bize yetmedi araca mekanık olarak yüklendik çünki.
Burda baska bi dogan slx de Msd 6al isminde bi atesleme modulu ve kavun kadar bi bobınle atesleme yapıldıgını gördüm ve cok sevdim atesleme gücünü.
Daha öncede dispritorlu bi araca microsquirt le ford bobını bagladım ondan bile güçlüydü Msd..
Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?
merhaba öncelikle...
el yapımı olarak uğraşan kişiler var. tofaş tarzı araçlarda da epey verim verir bana kalırsa hatta tüm bobinlerde de yapılması mantıklı(nekadar yüksek gerilim ve akım okadar sağlam bir ateşleme ,verim,emisyon değerleri ve yakıt tasarrufu gibi...neyse sorumuza gelecek olursak ;
el yapımı bobin işine girilecek olursa;
primer sarımı ile bobinin iç direnci güçlendirilip daha kuvvetli akım ile sınırlandırılabilir ve seconder sarımda da bobin teli kalınlığı-inceliği ve tur sayısı değiştirilerek istenilenden dahada fazla gerilim üretilmiş olunabilir.(kullanılan malzemelerin kalitesi ve taşıyacakları akım,gerilim değerleri değişkenlik gösterebilir)
sadece ateşleme modülü (transistör) değiştirlerekte bunun önüne geçilebilir modifiye edilerek sunulabilir.örneğin arkadaşlarn buradaki linkte modifkiasyonu gibi...
Oto endüksiyon bobini yüksek voltaj üretimi 10-40kv | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt (http://320volt.com/oto-enduksiyon-bobini-yuksek-voltaj-uretimi-10kv-40kv/)
bu ateşleme değişince veya güçlenince ne fark ediyor bilmediğimden soruyorum :)
sizin sorunuza gelecek olursak basitce anlatmak gerekirse ;klasik platin ateşleme ile elektronik ateşleme arasında farklılıklar bulunmaktadır.
platinli ilkel ateşleme sisteminde;bobinlerin hepsinde iki sarım bulunduğundan.(primery ve seconder)
1. Primer devre akımı max. 4 amperden daha fazla artırılmaz ,sınırlı bir akım vardır.
2.devir sayısı arttkça bobinin vermiş olduğu gerilim şiddeti azalır kayıplar söz konusudur.
3.zamanla aşınan platin fiber malzemesinin aşınması ve aracın buna bağlı olarak kısık ateşleme yapması ve avans ayarının bozulması.(platinin meme yapması)
elekt. ateşleme sisteminde ,sürtünme, ısınma, aşınma vb durumlar olmadğndan,okuma noktası manyetik bir şekilde oluşur. (mıknatıslanma,ışık vs. vs.) akım ve gerilimdeki düşüşlerde belli bir kayıp olmayacaktr ve platinlinin aksine daha düzgün stabil ve sağlıklı bir ateşleme elde edilecektir.
ferhatgunes
16-10-2013, 22:51
dispritorun icinde bu malzeme var devri burdan algılıyor.vakuma gore bu sensor hareket edıyor
http://mcdn01.gittigidiyor.net/4491/Manyetik-Bobin-DOGAN-SLX-SL-S-8571349101d__44916620_0.jpg
dexspeed
17-10-2013, 17:58
Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?
ramazan düz mantık heryerde geçerli malesef ne kadar ekmek o kadar köfte :))
MSD 6AL elektronik ateşlemeye çeviriyor sistemi + üzerinde rev limiter + launch gibi özellikleri mevcut bobin ise anladığım kadarıyla accel bobin var ki bu ikili bir araya geldiği zaman ortaya net 45.000volt güç çıkar bildiğin argon kaynak yani :) fiyatta ürün fiyatı + kargo + gümrük olduğunu düşünürsek çok normal fiyatı.. şahine uyguladığınız mekanik yükleme ne kadar fazla yapılacak masrafa değer mi değmezmi onada siz karar verin..
mekanik olarak kendim bişeyler yapıyor diyorsan elektronikten anlayan bir arkadaşa ve internet olması yeterli google amcaya elektronik ateşleme cdi diye arattır o sana bulur gelir dökümanları onlarıda elektronikci arkadaşına ver yapsın bir devre orj. bobiniyle 200hp lere kadar götürür seni..
kkursat01
17-10-2013, 21:29
Fordların elektronik ateşleme sistemlerini kullananları duymuştum birkaç kez bu nasıl yapılıyor acaba bu şekilde yapmanız mümkünmü çıkma olarak satın alsanız fiyatları hakkında yada maliyeti hakkında bir fikrim yok bilgisi olanlar hem arkadaşı hemde beni aydınlatabilirmi :)
ferhatgunes
17-10-2013, 22:02
ramazan düz mantık heryerde geçerli malesef ne kadar ekmek o kadar köfte :))
MSD 6AL elektronik ateşlemeye çeviriyor sistemi + üzerinde rev limiter + launch gibi özellikleri mevcut bobin ise anladığım kadarıyla accel bobin var ki bu ikili bir araya geldiği zaman ortaya net 45.000volt güç çıkar bildiğin argon kaynak yani :) fiyatta ürün fiyatı + kargo + gümrük olduğunu düşünürsek çok normal fiyatı.. şahine uyguladığınız mekanik yükleme ne kadar fazla yapılacak masrafa değer mi değmezmi onada siz karar verin..
mekanik olarak kendim bişeyler yapıyor diyorsan elektronikten anlayan bir arkadaşa ve internet olması yeterli google amcaya elektronik ateşleme cdi diye arattır o sana bulur gelir dökümanları onlarıda elektronikci arkadaşına ver yapsın bir devre orj. bobiniyle 200hp lere kadar götürür seni..
abim tesekkur ederım ancak KISA arastırmalar benı hep cdi da platin tetiklemeye götürdü.Detaylı olarak gece arastırıcam
aracda elektronık atesleme(sanayi dilinde aracda elektronık var) zaten orjınalınde var ama atelme gucu bze cok dusuk.arac hep cıg yakıyor.amac bi yerdede ateslemeyı guclendırım cig i kesmek
dexspeed
17-10-2013, 22:17
abim tesekkur ederım ancak KISA arastırmalar benı hep cdi da platin tetiklemeye götürdü.Detaylı olarak gece arastırıcam
aracda elektronık atesleme(sanayi dilinde aracda elektronık var) zaten orjınalınde var ama atelme gucu bze cok dusuk.arac hep cıg yakıyor.amac bi yerdede ateslemeyı guclendırım cig i kesmek
eğer araçta elektronik ateşleme varsa aracin ateslemeyi guclendirerek cig yakmasını önleyemezsin.. araçta elektronik ateşleme sistemi olup turbo 180hp kullananlar var.. senin sorunun yakıt sistemi anladığım kadaryla weber karb. sistemi var atmosferik yüklemelerin vazgeçilmezi .. bence sen yakıt sistemindeki düzensizliği bulup giderirsen yani yakıt ayarini düzgün yaparsan sorunun düzelir ..
ferhatgunes
17-11-2013, 17:31
abiler merhabalar. msd 6-al kullanarak bu bobını kullananı gördüm ve o atesleme bana cok guzel gelıyor.benım anlamadıgım nokta;msd 6-al nedir ne işe yarar? bu bobını msd 6 -al olmadan kullanamazmıyız?
http://www.ebay.com/itm/ACCEL-140001-Super-Coil-Universal-45-000-Volt-/400597235591?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ASuper&hash=item5d4574b787&vxp=mtr
ferhatgunes
17-11-2013, 17:52
Bir tane MSD 8207 bobin al bak keyfine
sadece bobınmı yoksa setmi?
MSD Ignition Kit 6425 Digital 6AL Box Blaster SS Coil 8207 | eBay (http://www.ebay.com/itm/MSD-Ignition-Kit-6425-Digital-6AL-Box-Blaster-SS-Coil-8207-/190889812539?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c71eb623b&vxp=mtr)
Sadece bobin alırsan işini fazlasıyla görür hemde bütçeni yormaz.Geri kalanlar senin aracın için teferruat olur bir artısını görmessin zaten.
ferhatgunes
17-11-2013, 22:34
Sadece bobin alırsan işini fazlasıyla görür hemde bütçeni yormaz.Geri kalanlar senin aracın için teferruat olur bir artısını görmessin zaten.
teşekkur ederım.pekı merakımdan soruyorum. msd 6-al atesleme modulu ne işe yarıyr? dispritor zaten devir bilgisini veriyor ama bu ne işe yarıyor? kesici devrini ayarlıyor bildigim tek ozellık o .avans falanmı veeriyor napıyor?
Modül ile daha istikrarlı bir ateşleme sağlarsın bobin 40k volt veriyorsa bunu her devirde stabil olarak verir kayıpları çok daha aza düşürür.Ateşleme sistemindeki ms. lik gecikmeleri ortadan kaldırır, kimisinin devir kesici özelliği var.
ramazantc gibi bende düz motor şahine slx distribitör bobin sistemini kurdum. Karbüratörüm düz şahin karbüratörü olduğu için vakum avans portu yoktu bende matkap ile orjinali gibi açtım ve başarılı oldum ama kısmen :D
Şimdi gaza hafif hafif bastığımda avans veriyor hızlıca bastığımda hemen avansı açıp kapıyor. Yolda yük altındakini merak ettiğim için yedek vakum avans ile 1-2-3 viteslerde baya bi yüklenerek denedim. Yük altında araba boştaki gibi gaza hafif basınca avans açıyor tam basınca 2. kelebek devreye girince vakum kayboluyor. Orjinalde durum nedir? İlla Slx karbüratör mü takmam lazım :confused: Benim bildiğim araba devirlendikçe avansa ihtiyacı var oda bunu vakum sayesinde yapıyor çünkü mekanik avans yok. Face'den Orhan Ekren ( wankelracing ) a sordum o avans sadece kalkış için lazım gerisinde sıkıntı olmaz dedi. Nette bu karbüratörlerde tam gaz anında venturide kaybolan vakum için 2. kelebekte port olduğu ve düzenleyici sübap bulunduğunu söylüyorlar. Konu biraz farklı ama kafam allak bullak çıkamadım işin içinden :confused:
http://mrfiat.com/images/fiat124webercarburator28.jpg
ferhatgunes
26-11-2013, 10:04
merhaba öncelikle...
el yapımı olarak uğraşan kişiler var. tofaş tarzı araçlarda da epey verim verir bana kalırsa hatta tüm bobinlerde de yapılması mantıklı(nekadar yüksek gerilim ve akım okadar sağlam bir ateşleme ,verim,emisyon değerleri ve yakıt tasarrufu gibi...neyse sorumuza gelecek olursak ;
el yapımı bobin işine girilecek olursa;
primer sarımı ile bobinin iç direnci güçlendirilip daha kuvvetli akım ile sınırlandırılabilir ve seconder sarımda da bobin teli kalınlığı-inceliği ve tur sayısı değiştirilerek istenilenden dahada fazla gerilim üretilmiş olunabilir.(kullanılan malzemelerin kalitesi ve taşıyacakları akım,gerilim değerleri değişkenlik gösterebilir)
sadece ateşleme modülü (transistör) değiştirlerekte bunun önüne geçilebilir modifiye edilerek sunulabilir.örneğin arkadaşlarn buradaki linkte modifkiasyonu gibi...
Oto endüksiyon bobini yüksek voltaj üretimi 10-40kv | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt (http://320volt.com/oto-enduksiyon-bobini-yuksek-voltaj-uretimi-10kv-40kv/)
sizin sorunuza gelecek olursak basitce anlatmak gerekirse ;klasik platin ateşleme ile elektronik ateşleme arasında farklılıklar bulunmaktadır.
platinli ilkel ateşleme sisteminde;bobinlerin hepsinde iki sarım bulunduğundan.(primery ve seconder)
1. Primer devre akımı max. 4 amperden daha fazla artırılmaz ,sınırlı bir akım vardır.
2.devir sayısı arttkça bobinin vermiş olduğu gerilim şiddeti azalır kayıplar söz konusudur.
3.zamanla aşınan platin fiber malzemesinin aşınması ve aracın buna bağlı olarak kısık ateşleme yapması ve avans ayarının bozulması.(platinin meme yapması)
elekt. ateşleme sisteminde ,sürtünme, ısınma, aşınma vb durumlar olmadğndan,okuma noktası manyetik bir şekilde oluşur. (mıknatıslanma,ışık vs. vs.) akım ve gerilimdeki düşüşlerde belli bir kayıp olmayacaktr ve platinlinin aksine daha düzgün stabil ve sağlıklı bir ateşleme elde edilecektir.
hocam konudakı devreyı bugun yapıyorum ancak anlamadıgım bı nokta var bobının - sını + ya baglatıyor ve dısprıtorle bı alakası yok sıstemın (yada bana ogle geldı)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.