PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 Tfsi Modifiye Rehberi



Oz`
23-10-2013, 12:00
2.0 Tfsi Bilmemiz Modifiye Rehperi

evet 1-2- mesaj editliyorum şimdi yavas yavas yapılması gerekenleri yazıcam buraya stage stage sizin deyimizle sizde aşağıya yorumlarınızı yazın sizdende eklemeler yapalım :)

Ben normalde Stage stage dediğimiz seyi sewmem ama bilgilendirmek amaçlı stage yazdım ilk yapılması gerekenler vs vs vs

S3 - Cupra- GolfR


Stage 1

Filitre
76lik Exhaust
Downpipe
ECu programming



Stage 2

Stage1 üstüne
İntercooler
Apr benzin pompası
Methanol Kit
APR Intake Manifold Runner iptal kiti (stage3 tede alınabilir)
Dump Valve
ECu programming (upgrade)
7 soğukluğunda buji (orjinal 7 )



Stage 3

Stage 2 üstüne
Turbo kiti (gt28 gt30) Manifold turbo Ve external Wg çıkıyor (gt28lerde internal var ama değiştirebilirsiniz.)
Enjektor
4" Maf kit
Depo içi Pompa(istege bağlı orjinalide kalabilir)
Extra 2.pompa kiti Usb motorsports (tercihiniz Wallbro 400 olsun)
APR Intake Manifold Runner iptal kiti
Boost Controller (HKS Evc, Gredy Profec, Apexi AvcR)
Forge Westagate
ECu programming (upgrade)
8Soğukluğunda buji Bkr8iex tavsiyemdir( belirli Km den sonra(5 bin) değiştirilmeli
R8 yada rs4 Tfsi Bobinleri 4 adet (Patırdamaya bağlı olarak)
forge WG Satılık oluyor :) söküyoruz


Stage 4

stage3 üstüne
Piston
Kol
Wallbro 400 (Orjinal yerine takılabilir) * Bence Takılmalı istemeyenlerde olabilir
Fuel Rail Upgrade
Subablar
Yay Sapka
ECu programming (upgrade)
R8 Tfsi Bobinleri 4 adet


Stage 5

Stage 4 Üstüne
Egzantirik
4 tane Extra enjektor Enjektor
İntake manifold
Extra Ecu
orjinal ECu programming (upgrade) + New Ecu Tune
gt32 gt35 turbo (tamemen isteğe bağlı olması gerekli değil )
Turbo Manifold (tamemen isteğe bağlı olması gerekli değil )



Olmassa Olmazlar: Bence kesinlikle yapılması gerekenler stage 0-5 :)

PCV iptali Oil Ctach Tank

Oz`
23-10-2013, 12:01
edittt 10karakter

Oz`
23-10-2013, 12:01
edittt 10karakter....

typermelih
23-10-2013, 12:22
Stage 2
filtre
egsoz
enter cooler
benzin pompası.
methanol takılabilir
provect basınç kontrol cihazı
Stage 3
turbo değişir
enjektörler değişir
filtre kisi turbo kitininki ile birlikte gelir zaten

Stage 4
[motor içi girilir
Stage 5
yazılım daha sert tir
bukadar


teşekkürler

iynn-RS
23-10-2013, 13:01
stage 2 ye wastgate ve throotle pipe de eklenebılır

TaGo
23-10-2013, 13:10
Bunlara yazılımıda ekleyelim en başlara :)

Birde bu 2+ veya 3+ lar tam atmasyon değilmi

Yigit-Y
23-10-2013, 13:19
Konu çok iyi olmuş hp nm leride eklersek stage lerin yanına nokta olur

SDR_07
23-10-2013, 13:25
abi cupra bakıyorum şuan stock alıcam yine beraber yapıcaz inşallah
bilği ve tecrübelerinden yararlanıcam yakın zaman içerisinde..
konunun takipcisiyim....

Sert@ç
23-10-2013, 13:27
Aslinda aralarq stage 2+ ve 3+da eklenebilir
Bide bizim gibi k03 turbolular 1 stage geriden gidiyoruz yani cupra stage3de gt28-30 takarken biz k04e anca geciyoruz

Oz`
23-10-2013, 13:35
Aslinda aralarq stage 2+ ve 3+da eklenebilir
Bide bizim gibi k03 turbolular 1 stage geriden gidiyoruz yani cupra stage3de gt28-30 takarken biz k04e anca geciyoruz

211 lik dimi araban suanda ondan dolayı 3-5 mesaj bıraktım alttta yavas yavas onlarıda toplyacağım güzel olucak düşüncesindeyim :)

Oz`
23-10-2013, 13:36
stage 2 ye wastgate ve throotle pipe de eklenebılır

Throothle pipe bence garip alışılamadik bişi :)

ama Wg atlamışım teşekkkür ederim :)



tabiki fikri olan yazsssıneksiklerimzi tamamlayalım :)

TFSİ
23-10-2013, 13:40
Bunlara yazılımıda ekleyelim en başlara :)

Birde bu 2+ veya 3+ lar tam atmasyon değilmi

revo yazılım kullananlar da 2 ve 2+ dıye ayırmışlar yazılımı

Oz`
23-10-2013, 13:42
revo ahmet mehmet olay değil bence bilinmesi gerekenler bunlar stage 2+ methanol taktım plus oldu dan ziyade bu sekilde basit ve sade herkesin bilgisi olmalı :)

TFSİ
23-10-2013, 13:44
revo ahmet mehmet olay değil bence bilinmesi gerekenler bunlar stage 2+ methanol taktım plus oldu dan ziyade bu sekilde basit ve sade herkesin bilgisi olmalı :)

haklısın:) ben yazılımı yaparken stage 2 ıken yazılım egsoz fıltre ıntercooler vardı.. benzın pompası ve yazılım guncellenınce stage 2+ oldu:)

her fırma farklı sanırım mesela kendı yazılımımdan yola çıkarsam sıtesınde su sekılde yazıyor http://www.revotechnik.com/stage-2-plus/

dragon07
23-10-2013, 13:47
subapların degişmesi gereklimi ?

iynn-RS
23-10-2013, 13:52
Throothle pipe bence garip alışılamadik bişi :)



neden?

gereksiz bi parca oldugu dusuncesimi yoksa cok yaygin kullanilmadigindanmi?


bide intercooler konusunda ne dusunuyosun.

bende forge twincooler var ve bana cok sacma geliyo yapisi :)

tek buyuk cooler daha mantikli geliyo. alternatif olarak hangil coolerlar tercih edilebilir.

TFSİ
23-10-2013, 13:56
neden?

gereksiz bi parca oldugu dusuncesimi yoksa cok yaygin kullanilmadigindanmi?


bide intercooler konusunda ne dusunuyosun.

bende forge twincooler var ve bana cok sacma geliyo yapisi :)

tek buyuk cooler daha mantikli geliyo. alternatif olarak hangil coolerlar tercih edilebilir.

ıntercooler takılacağı zaman cok arastırmısıtım forgeler dırekt dısarda oluyor daha soğuk oluyor ama tek parça olanda klıma nın arkasında kalıyor havaya maruz kalmıyor sence hangısı ısını daha ıyı yapıyor???

Yekta
23-10-2013, 14:07
S3 cooler sanirim %30 civari daha buyuk diger motorlardan.. Gerek varmidir yinede? Meth kit almayi dusunuyorum zaten.. Basinc dususu veya lag oluyor mu tecrubesi olan?
Atesleme konsunda oem yeterli mi her seviyede? Bujiyi oem kullanmak en iyisi sanirim..
Son olarak flap delete kit al tak kullanilir mi? Yabanci birlac forumda soguk marsta rolantide sikinti olabildigini okudum var midir dogrulugu?

ahmetuzun
23-10-2013, 14:10
stage 5 lik setup ne kadar guzel keske bırı yapsa egzantrıklı emmelı eculu bseyler :)

TFSİ
23-10-2013, 14:16
S3 cooler sanirim %30 civari daha buyuk diger motorlardan.. Gerek varmidir yinede? Meth kit almayi dusunuyorum zaten.. Basinc dususu veya lag oluyor mu tecrubesi olan?
Atesleme konsunda oem yeterli mi her seviyede? Bujiyi oem kullanmak en iyisi sanirim..
Son olarak flap delete kit al tak kullanilir mi? Yabanci birlac forumda soguk marsta rolantide sikinti olabildigini okudum var midir dogrulugu?
oem bobonler bazen dayanamıyor ama bıraz sans dıyelım de okada var sanırım baya ıyı..
hıc sıkıntı yaratmıyor soguk havalarda motor ısınana kadar hafık tıtreme oluyor onun dışında bı sıkıntı yok

fatiii
23-10-2013, 14:24
oem bobonler bazen dayanamıyor ama bıraz sans dıyelım de okada var sanırım baya ıyı..
hıc sıkıntı yaratmıyor soguk havalarda motor ısınana kadar hafık tıtreme oluyor onun dışında bı sıkıntı yok

oem bobınler ne zaman dayanamıyor mesela?

TFSİ
23-10-2013, 14:28
oem bobınler ne zaman dayanamıyor mesela?

ben yazılımı yaptıktan 2-3 ay sonra gaza yuklenınce patırdama oluyordu araçta ve arıza ısıgı yanıyordu sonra yenısını takınca sıkıntı gectı( bobınlerın sadece tekını degıstırdım)... dogus otoyla konustufgumdada guncellendı parça felan dedıler ama ıcerıgını bılmıyorum

fatiii
23-10-2013, 14:32
arabanızı 550 hp den yukarı yapmadığınız sürece bobinleriniz yeticektir.kısacası şu an için oem bobinler yeterli..he tutup 120 130 bınde bobınleri hiç değişmemiş bi arabada limitleri zorlarsanız bobin yolda bırakabilir ben yeni ürünler için konuşuyorum.

iynn-RS
23-10-2013, 14:44
ıntercooler takılacağı zaman cok arastırmısıtım forgeler dırekt dısarda oluyor daha soğuk oluyor ama tek parça olanda klıma nın arkasında kalıyor havaya maruz kalmıyor sence hangısı ısını daha ıyı yapıyor???

ben sımdıye kadar hıc bı turbo araçta cıft ıntercooler gormedım.

arkada bıle kalsa tek cooler daha mantıklı.

yada öne tek , forge dan daha buyuk custom bı ıntercooler yapılabılır ıllakı.

ama fırmalar sagı solu keserek takılacak urunler uretmıyorlar.

twın cooler ında bence en buyuk tercıh nedenı cok kolay montajlanabılmesı.

Sert@ç
23-10-2013, 14:46
211 lik dimi araban suanda ondan dolayı 3-5 mesaj bıraktım alttta yavas yavas onlarıda toplyacağım güzel olucak düşüncesindeyim :)

Aynen abi hatta 185lik
185 ile 210 arasinda fark yok motor kodu hizlanma tamamen ayni gozukuyor speclerde

Golf gti-leon su-fr-octavia rs k03 kullaniyor motor icini bilmem ama k04e direk gecis yapmanin mumkunati yok

Levent Y.
23-10-2013, 14:48
@OZ Stage 3 de forge wg değilde tial 44 mvr daha mantıklı abi:)

Bende stage stage güçleri ekleyeyim

Yazılım ile 300 hp

Yazılım + Egzoz + Cooler + CAI 330-340 hp

Yazılım + Egzoz + Cooler + CAI + Benzin Pompası 340-350 HP 1,6 bar peak civarında

Yazılım + Egzoz + Cooler + CAI + Benzin Pompası + Methanol 360-365 HP

Yazılım + Egzoz + Cooler + CAI + Benzin Pompası + Methanol + Forge WG + Boost Controller + Yakıt 400-410 HP

GTX2867R ya da 3071 ile stock motor 480 hp lere kadar çıkılıyo

Motor içi ve yakıt ile 500 HP civarları. Günümüz şartlarında enjektör olmadan bence bu motorun hakkı 500 HP daha fazla değil...

Bu veriler Maha dyno ya göre tabi ama fikir olması açısından yazdım.

DV de şart tabi bu arada onu unutmuşum. Ayrıca bencede tek cooler daha mantıklı ama yapılan testlerde çift coolerın daha verimli olduğu gözüküyo.

Buji olarak NGK OEM PFS8 ideal + Bobinde Kırmızı başlı olanlar gayet yeterli oluyor.

Flap kit bence gereksiz bende var. Egzantrik takılmış gibi oluyo cold startta.

Ayrıca hafif kasnak, throttle pipe gibi parçalar da alınabilir, throttle pipe methanol kullananlar için bence son derece mantıklı. Oem boru delinceğine alınan throttle pipe ta ki delik noozle için kullanılıyo.

Bir de her 5 bin de bir yağ değişimi ve cam follower ın değişimi şart. 2 bar üstü kullananlar her 2.500 km de cam follower ı değiştirmeli yoksa pompa egzantrik hepsi çöp olabilir..

Oz`
23-10-2013, 15:00
S3 cooler sanirim %30 civari daha buyuk diger motorlardan.. Gerek varmidir yinede? Meth kit almayi dusunuyorum zaten.. Basinc dususu veya lag oluyor mu tecrubesi olan?
Atesleme konsunda oem yeterli mi her seviyede? Bujiyi oem kullanmak en iyisi sanirim..
Son olarak flap delete kit al tak kullanilir mi? Yabanci birlac forumda soguk marsta rolantide sikinti olabildigini okudum var midir dogrulugu?

S3 çünkü ve kalın :) 30 r a kadar orjinal buji ama zamanı kısalıyor bende stage3 te değiştirilmeli bastığın basınc ve ısınma oranına göre yapılabilir stage 2 de takarsan en çok yazın faydasını görürsün

rolanti DBw olduğu için çokca yardımcı olur hafif yükseltirtirsin cold idle i sıkıntı çekmez sin

Oz`
23-10-2013, 15:02
oem bobınler ne zaman dayanamıyor mesela?

kanka 380 400 den sonra onları değiştirmen gerekiyor

iynn-RS
23-10-2013, 15:04
Buji olarak NGK OEM PFS8 ideal + Bobinde Kırmızı başlı olanlar gayet yeterli oluyor.

Flap kit bence gereksiz bende var. Egzantrik takılmış gibi oluyo cold startta.



bujı kodunda bı düzeltme yapıyım.

tam kodu : NGK PFR 8S 8EG

Flap kitde custom yazılım yada Apr yazılımda bu sorun yok sanırım.

Revo da bu kıt ıcın hazırlanmış bı yazılım olmadığı ıcın bu sorun yaşanıyor dıye bılıyorum.

Oz`
23-10-2013, 15:07
@OZ Stage 3 de forge wg değilde tial 44 mvr daha mantıklı abi:)

Motor içi ve yakıt ile 500 HP civarları. Günümüz şartlarında enjektör olmadan bence bu motorun hakkı 500 HP daha fazla değil...

Buji olarak NGK OEM PFS8 ideal + Bobinde Kırmızı başlı olanlar gayet yeterli oluyor.

Flap kit bence gereksiz bende var. Egzantrik takılmış gibi oluyo cold startta.

Ayrıca hafif kasnak, throttle pipe gibi parçalar da alınabilir, throttle pipe methanol kullananlar için bence son derece mantıklı. Oem boru delinceğine alınan throttle pipe ta ki delik noozle için kullanılıyo.

Bir de her 5 bin de bir yağ değişimi ve cam follower ın değişimi şart. 2 bar üstü kullananlar her 2.500 km de cam follower ı değiştirmeli yoksa pompa egzantrik hepsi çöp olabilir..

teşekkür edeirm turbo kiti derken içinde hepsi var die düşünmüştüm güzel oldu açıkladığın :) bende editledim :)


hafif Kasnağa kesinlikle karşıyım neolursa olsun sıkıntı yani riski çok büyük yatak sarma konusunda az yasanan bişi ama saran eden sıkıntı çeken insanlar yok değil

Throothle pipe ide intercooler kitler var onun içinde olur die düşünmüştüm ben :D

fatiii
23-10-2013, 15:10
kanka 380 400 den sonra onları değiştirmen gerekiyor

kanka yurt dışında o bobinleri tanesi 150 beygire kadar sorunsuz kullanıyolar benimkilerde şu anda tanesi 120 hp civarıdır bi sıkıntı yok?

Levent Y.
23-10-2013, 15:11
bujı kodunda bı düzeltme yapıyım.

tam kodu : NGK PFR 8S 8EG

Flap kitde custom yazılım yada Apr yazılımda bu sorun yok sanırım.

Revo da bu kıt ıcın hazırlanmış bı yazılım olmadığı ıcın bu sorun yaşanıyor dıye bılıyorum.

Doğrudur APR da bu sorun yok, zaten kendi ürünleri. Cold start dışında herhangi bir sorun olmuyo ama..


teşekkür edeirm turbo kiti derken içinde hepsi var die düşünmüştüm güzel oldu açıkladığın :) bende editledim :)


hafif Kasnağa kesinlikle karşıyım neolursa olsun sıkıntı yani riski çok büyük yatak sarma konusunda az yasanan bişi ama saran eden sıkıntı çeken insanlar yok değil

Throothle pipe ide intercooler kitler var onun içinde olur die düşünmüştüm ben :D

Peki hazır konusu açılmışken fluidampr ın oem den ağır kasnağı hakkındaki görüşün nedir:)

iynn-RS
23-10-2013, 15:16
PCV iptali ve Oil catch de şart :)

Oz`
23-10-2013, 16:01
Doğrudur APR da bu sorun yok, zaten kendi ürünleri. Cold start dışında herhangi bir sorun olmuyo ama..



Peki hazır konusu açılmışken fluidampr ın oem den ağır kasnağı hakkındaki görüşün nedir:)

onun amacı bellir belirli bir salınımı almak için kullanılır ama kesinlikle ağır değildir :)

Oz`
23-10-2013, 16:02
kanka yurt dışında o bobinleri tanesi 150 beygire kadar sorunsuz kullanıyolar benimkilerde şu anda tanesi 120 hp civarıdır bi sıkıntı yok?

abi burdaki benzinlerle aynı sey değil birçok kez miniklerle bile onun kavgasını yaptık usadeki adam bile sasırdı burdaki benzinin kalitesi ileorası aynı değil içindeki oksijen miktarı aynı değil ondan dolayı sen 20-30 altını düşün beygirlerin :cool:

ümitech
23-10-2013, 16:45
iyiki açmışsın konuyu eline sağlık toktur beg :D

yazılması gerekenlerin hepsi yazılmış aşşağı yukarı..

benim sorum şu ; tfsi 2005-2006 yıllarına dayanıyor.aradan 7-8 sene gibi bir zaman geçmiş.

rs4 enjektörlerine alternatif daha yüksek kapasiteli bi enj ne zaman cıkacak ?

yani gelinen noktadan ileriye ne zaman taşınacak bu motorlar?

8 enjektör olayı işin biraz fantazi boyutu gibi geliyor.

Yekta
23-10-2013, 17:18
S3 çünkü ve kalın :) 30 r a kadar orjinal buji ama zamanı kısalıyor bende stage3 te değiştirilmeli bastığın basınc ve ısınma oranına göre yapılabilir stage 2 de takarsan en çok yazın faydasını görürsün

rolanti DBw olduğu için çokca yardımcı olur hafif yükseltirtirsin cold idle i sıkıntı çekmez sin

valla orasını sen düşününcen kanka :)

bir soru daha :) aktarma için ne yapmak lazım neye dayanır? debriyaj sanırım stg2 civarı yetmemeye başlıyor, cupralarda ne alemde? sachs tavsiye edilmiş ama varmıdır başka alternatif ? şanz. aks ile sorun yaşayan yok heralde hiç görmedim?

@Levent: yağı 5k da bir değişin demişsin ama yine okuduğum kadarıyla ecnebiler stg2+ vs ile 10k mil de bir değişim yapıyorlar.. gerek var mı gerçekten 5k km ye yoksa titizlikten mi? :)
birde yağ olarak ne kullanılır motul 5-40 300v ile değişmeyi düşünüyorum yağı çok ısıtan yoran bir motor değil sanırım? yoksa 15-50 10-60 gibi birşey tercih etmek daha mı iyi olur?

ayrıca verimli bir aftermarket egzantrik üreten yok mu hiç? pek kullanan görmedim başka bir sebep mi var yoksa? :)

fatiii
23-10-2013, 17:54
abi burdaki benzinlerle aynı sey değil birçok kez miniklerle bile onun kavgasını yaptık usadeki adam bile sasırdı burdaki benzinin kalitesi ileorası aynı değil içindeki oksijen miktarı aynı değil ondan dolayı sen 20-30 altını düşün beygirlerin :cool:

500 olunca hangi bobini kullanıyosunuz peki?

Oz`
23-10-2013, 20:53
bence 500+ için R8 coilleri orjinal coiller belirlie bir zamansnra sıcıyor :)

iynn-RS
23-10-2013, 20:53
500 olunca hangi bobini kullanıyosunuz peki?

r8 yada okada

Oz`
23-10-2013, 21:59
benim sorum şu ; tfsi 2005-2006 yıllarına dayanıyor.aradan 7-8 sene gibi bir zaman geçmiş.

rs4 enjektörlerine alternatif daha yüksek kapasiteli bi enj ne zaman cıkacak ?

yani gelinen noktadan ileriye ne zaman taşınacak bu motorlar?

8 enjektör olayı işin biraz fantazi boyutu gibi geliyor.

8 enjektor hiç fantezi değil hiçte sıkıntı çekmezsin

enjektor var ancak gerçekten çok ciddi pahalı 1150 euro gibi ama yetermi yetmezmi sölemiyorlar vermekte istwemiyorlar normalde ama 1150 ye ben Bmotorsports tan alabiliyorum

Ertug_T.
23-10-2013, 22:07
peki dsg araçlarda hangi stage lerde şanzuman yazılımı veya kavrama vs upgrade i yapılmalı yada dsg ile ilgili ne tür geliştirmeler gerekmektedir?

ümitech
23-10-2013, 22:41
8 enjektor hiç fantezi değil hiçte sıkıntı çekmezsin

enjektor var ancak gerçekten çok ciddi pahalı 1150 euro gibi ama yetermi yetmezmi sölemiyorlar vermekte istwemiyorlar normalde ama 1150 ye ben Bmotorsports tan alabiliyorum

peki kaç cc bu enj ler? birde vermek istememelerinin sebebi nedir ?

şimdi 500 hp civarı bi sorun yok , peki enj sonrası güç geldiğinde aks , debriyaj , vs vs yetecek mi bu konuda ki görüşlerin neler?

sachs 2 debriyajda vitesler gecmiyor , buna alternatif hangi baskı balata var ? neden bu projeyi birileri yapmıyor ? en son mehmet ünal kardeşimle siz yapacaktınız neden vazgectiniz ve mehmet evo ya döndü ?

1.8T projeleri bu kadar ilerilere taşınmışken 2.0TFSI neden biryere geldi ve tıkandı TR de ve kısmen dünyada ?

bi aydınlat bizi sayın doktorum :) iyi çalışmalar , kolay gelsin.

Oz`
23-10-2013, 23:16
peki dsg araçlarda hangi stage lerde şanzuman yazılımı veya kavrama vs upgrade i yapılmalı yada dsg ile ilgili ne tür geliştirmeler gerekmektedir?

aklımda değil mazur görün DSg KAc var sizin arabanızda mesela DQ 300 500 700 ?

Oz`
23-10-2013, 23:21
peki kaç cc bu enj ler? birde vermek istememelerinin sebebi nedir ?

şimdi 500 hp civarı bi sorun yok , peki enj sonrası güç geldiğinde aks , debriyaj , vs vs yetecek mi bu konuda ki görüşlerin neler?

sachs 2 debriyajda vitesler gecmiyor , buna alternatif hangi baskı balata var ? neden bu projeyi birileri yapmıyor ? en son mehmet ünal kardeşimle siz yapacaktınız neden vazgectiniz ve mehmet evo ya döndü ?

1.8T projeleri bu kadar ilerilere taşınmışken 2.0TFSI neden biryere geldi ve tıkandı TR de ve kısmen dünyada ?

bi aydınlat bizi sayın doktorum :) iyi çalışmalar , kolay gelsin.


enjektorlerin 900 cc olduğunu sölediler biz kendi yarış arabalarımızda kullanıruz dediler dediklerine göre calibresi çok zormuş bilmiyorum denemedim hiç polarrize sıkıntı çekilebilirmiş cruisE olaylarnda 2000 devir altında sıkıntı çekersiniz dediler

debriyaj olarak clutchmaster twin plate kullanabilrisin

memonun ewoya dönme nedeni bizim ipnelerin kafasına girmesi drag yapmak istemesi biliyorsn mehmetin anılarıçok dragta :) x5 e geçilmişliği var ueuhe ue :)

şaka bi yana ewo ile drag arabası hazırlamak istedi ondan dolayı ewoya döndük

2.0 8 enjektorçok mantıklı ve kullanışlli olurneden ön yargısınız çözemedim:)

Ertug_T.
23-10-2013, 23:34
aklımda değil mazur görün DSg KAc var sizin arabanızda mesela DQ 300 500 700 ?

önemli değil ben listeye eklersiniz belki diye sordum aynı zamanda =) dq250 yağlı 6 ileri bendeki..

Oz`
23-10-2013, 23:46
önemli değil ben listeye eklersiniz belki diye sordum aynı zamanda =) dq250 yağlı 6 ileri bendeki..

dq250 7 ileri ya eminmisin? yanlış da biliyor olabilrim dq300 olmasın

Ertug_T.
23-10-2013, 23:55
dq250 7 ileri ya eminmisin? yanlış da biliyor olabilrim dq300 olmasın

dq200 7ileri dq250 6 ileri diye biliyorum..golf gti,golf r,s3 8p hepsi aynı olması lazım.

Levent Y.
24-10-2013, 00:14
valla orasını sen düşününcen kanka :)

bir soru daha :) aktarma için ne yapmak lazım neye dayanır? debriyaj sanırım stg2 civarı yetmemeye başlıyor, cupralarda ne alemde? sachs tavsiye edilmiş ama varmıdır başka alternatif ? şanz. aks ile sorun yaşayan yok heralde hiç görmedim?

@Levent: yağı 5k da bir değişin demişsin ama yine okuduğum kadarıyla ecnebiler stg2+ vs ile 10k mil de bir değişim yapıyorlar.. gerek var mı gerçekten 5k km ye yoksa titizlikten mi? :)
birde yağ olarak ne kullanılır motul 5-40 300v ile değişmeyi düşünüyorum yağı çok ısıtan yoran bir motor değil sanırım? yoksa 15-50 10-60 gibi birşey tercih etmek daha mı iyi olur?

ayrıca verimli bir aftermarket egzantrik üreten yok mu hiç? pek kullanan görmedim başka bir sebep mi var yoksa? :)

Hem titizlikten hemde gereklilikten. ayda 2500 km yapıyorum 2 ay sonunda hep değiştiriyorum, temiz yağ her zaman iyidir:)

kışın motul 5 30 yazında 5 40 kullanıyorum ben.

Ertuğ bizim sanzumanlar DQ350 zaten 350 tork la cıktıgından öyle adlandırılıyo. Şuan 600 tork seviyelerinde kullanmama rağmen bi sorun yok ve 60 bin km ye geldi arabam. 10 binde bir yağını ve mekatronik filtresini değiştiriyorum. Yokuşlarda dikkatli kalkıyorum vs. İyi bakıldığı sürece turbo da büyütsen torkun 600 civarlarında olucağı için sorun olmaz. Enjektör olmadığı sürece en iyi clutch oem olan. Serviste hazır çanak geliyo balatalar bitince onu değiştiriyosun. Kavramada volanda 1700 tl civarlarında bu arada...

can0001
24-10-2013, 00:17
Oz 8 enjektöre bir örnek kardeşim araç yunanlıların

Auto Technica Racing - Vw Golf Gti Mammos - 10.8 @ Drag Battle Thiva 20/10-2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xYNSf5I2ESg)

araç listesi ve çıkarttığı süre:

VW Golf GTI 2.0TFSI ( BWA )

Specs :

Garrett GTX3071R / 0.63
Tubular exhaust manifold
3" turboback exhaust
3.5" mafless intake
Front mount intercooler kit
Custom intake manifold
8 injection fuel system
Cat cams stg2 camshafts
Supertech valve springs + retainers
AEM water-methanol kit
SSP upgraded DSG clutch kit
R32 Haldex 4wd modification

The car made 10.832sec for 1/4mile , with 129.03mph exit speed , at Thiva DragPark (national drag event in Greece ) .

Tyres : Continental sport contact 3 ( DOT2009 )
Fuel : 100RON + water-methanol injection
Boost : 2.35bar@4500rpm / 2.15bar@7500rpm

Oz`
24-10-2013, 01:05
8 enjektorde sıkıntı yok :) söylüyorum ehe :)

benimde bildiğim dq350 idizma sasırdım malesef :)


dq350 ye yağ 10 bin mi* yapma etme sen yağ motor sanzıman değitir gitsin leventcim açıkcası bence sanzıaman ın daha çok ısınıyordur euhe

USTAaa
24-10-2013, 09:17
konu çok faydalı olmuş bence

mert_can 41
24-10-2013, 12:09
Bunları çok merak ediyodum konu çok faydalı olmuş teşekkür ederim :)

Oz`
25-10-2013, 11:26
neden .63 ar seçiyorsunuz :)

atii
05-11-2013, 10:28
2.0tfsi motorlarında 1.6thp'(207rc207gtds3)ler gibi kronik sorunları varmıdır??.satın alıp yüklemek ve günlük 400 hp 450 hp civarlarında binmek istesek stage 3 yeterli olur sanırım.yakıt ı ne durumda olur.önericeginiz ne vardir kendi aracımı satılıga koydum.2.0tfsi bakıyorum.s3,golf,l.cupra 3'lemınden hangisini onerirsiniz.ankarada motor konusunda yardımcı olucak arkadaşlar varmıdır.selamlar teşekkrler.oz' bizi aydınlat lütfenn

Sert@ç
05-11-2013, 10:31
Cam follower disinda tas gibidir

yusufaltintepe
05-11-2013, 10:37
Cam follower parça kodu nedir sertaç değiştireyim benimkini 5000 km ye yaklaştı

atii
05-11-2013, 10:40
cam follower dediginiz şey thp motorların valvesi gibi galiba durmadan kacırıyor bozuluyor vs?

yusufaltintepe
05-11-2013, 10:49
malesef yazılım olduğu zaman ömrü çabuk bitiyor ve değişilmezse yüksek rakamlı masraflar çıkartabiliyor

Sert@ç
05-11-2013, 10:54
Cam follower parça kodu nedir sertaç değiştireyim benimkini 5000 km ye yaklaştı

Abi yanlis bulmadiysam parca kodu bu olmasi lazim

06D 109 309C



cam follower dediginiz şey thp motorların valvesi gibi galiba durmadan kacırıyor bozuluyor vs?

Yuksek basincli pompanin itici basligidir zamanla asinir yukleme durumuna gore 5-10bin km arasi degismeli

chare
05-11-2013, 10:54
Cam follower parça kodu nedir sertaç değiştireyim benimkini 5000 km ye yaklaştı

06D-109-309C OEM Cam Follower

chare
05-11-2013, 10:58
Oz 8 enjektöre bir örnek kardeşim araç yunanlıların

Auto Technica Racing - Vw Golf Gti Mammos - 10.8 @ Drag Battle Thiva 20/10-2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xYNSf5I2ESg)

araç listesi ve çıkarttığı süre:

VW Golf GTI 2.0TFSI ( BWA )

Specs :

Garrett GTX3071R / 0.63
Tubular exhaust manifold
3" turboback exhaust
3.5" mafless intake
Front mount intercooler kit
Custom intake manifold
8 injection fuel system
Cat cams stg2 camshafts
Supertech valve springs + retainers
AEM water-methanol kit
SSP upgraded DSG clutch kit
R32 Haldex 4wd modification

The car made 10.832sec for 1/4mile , with 129.03mph exit speed , at Thiva DragPark (national drag event in Greece ) .

Tyres : Continental sport contact 3 ( DOT2009 )
Fuel : 100RON + water-methanol injection
Boost : 2.35bar@4500rpm / 2.15bar@7500rpm

gayet başarılı kanka.

peki bunlara ne diceksin? adamlar k04 ile 510 hp güç alıyorlar...

https://www.youtube.com/watch?v=sYCwL8VwD9Q&feature=youtube_gdata_player

atii
05-11-2013, 11:05
s3 - cupra - golf 5 gti hangisini önerirsiniz

chare
05-11-2013, 11:06
bu arada BKR7EİX Buji kullanan varmı aramızda?

Sert@ç
05-11-2013, 11:07
s3 - cupra - golf 5 gti hangisini önerirsiniz

Cupra kesinlikle
S3 4 ceker agirli yuzunden daha yavas yanliz kalkis cok cok iyi

yusufaltintepe
05-11-2013, 11:20
Sert@ç - chare

teşekkürler arkadaşlar

atii
05-11-2013, 11:22
4 ceker uzunda yoruluyor ama yeterli güçteki bi s3 gayet başarılı yuruyebilir gibime geliyor..

Levent Y.
05-11-2013, 11:32
06d 109 309c

Sert@ç
05-11-2013, 12:31
Yeni degistirdigim oem yag filtresi isini duzgun yapiyomus gibi gelmiyo sanki tikali gibi
Bu yag filtresi bwa motorda nerde acaba bilen varmi sokup kontrol etmeyi dusunuyoum

yusufaltintepe
07-11-2013, 12:16
bu arada BKR7EİX Buji kullanan varmı aramızda?

Arkadaşlar bilgisi olan yokmu bende merak ediyorum buji olayını şuan oem kullanıyorum oem devam edeyimmi yoksa tavsiyeniz varmı

atii
07-11-2013, 17:31
Arkadaşlar bilgisi olan yokmu bende merak ediyorum buji olayını şuan oem kullanıyorum oem devam edeyimmi yoksa tavsiyeniz varmı

stage 2 3 kullanan herkes oem diyor. oemden şaşma derim

yusufaltintepe
07-11-2013, 17:37
stage 2 3 kullanan herkes oem diyor. oemden şaşma derim

Oem e devam yani ;)

Sert@ç
07-11-2013, 18:16
Bujileri NGK PFR 8S 8EG takin arabanin sesi gidisi yakitim degisiyor
Servisden alabilirsiniz

Oz`
09-11-2013, 08:59
30 R yapmaz isen oem dewam edebilirsin zaten 7 soğukluğunda olmalılar gayet yeterlidir

can0001
09-11-2013, 09:17
ben oem kullanıyorum Oz' evet 7 soğukluğundalar ve bence gayet yeterliler...

chare
12-11-2013, 13:41
Arkadaşlar bilgisi olan yokmu bende merak ediyorum buji olayını şuan oem kullanıyorum oem devam edeyimmi yoksa tavsiyeniz varmı

valla ben şunu kesinlikle diyebilirimki, oem buji yi taktım dünya varmış dedim.

asla iridyum buji gibi bi hata yapmam.

alt devirde basıyodum ufak bi patırdama oluyodu aptallaşma vardı arabada. nedir ne değildir derken, oem bujiye geri döndüm. arabanın dünyası değişti.. keyifime diyecek yok şu an hiçbir sıkıntı yok maşallah :D

lanet olsun iridyum buji sana :D

AEAlmas
14-11-2013, 03:10
aslında benim başka düşüncem Sogutma ihtiyacini tek cooler la çözmek boru yapmak basit ama litre olarak önemli 8 9 litre arasi methanol destegi ile cok yarari olur diye düşünmekteyim

Bunun dışında kafamı karıstıran noktra blow of muhabbeti
2.0T FSI Turbo FWD : atpturbo.com (http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=tp&Category_Code=FSI)

burda her türlü parca var blow off takilsin diye :)

Merthan
09-12-2013, 22:21
Arkadaşlar bu verilen liste Golf GTİ 2.0 FSİ motor içinde geçerli mi? Özgün abi yazmamış onu.
Benim bildiğim zaten Cupra,S3 ve Golf R bu motorun altyapısını kullanmıyor mu yanılıyormuyum varmı bilgisi olan?

Merthan
11-12-2013, 12:20
Arkadaşlar bu verilen liste Golf GTİ 2.0 FSİ motor içinde geçerli mi? Özgün abi yazmamış onu.
Benim bildiğim zaten Cupra,S3 ve Golf R bu motorun altyapısını kullanmıyor mu yanılıyormuyum varmı bilgisi olan?

Arkadaşlar bu sorumun cevabını arıyorum yok mu bilen :)

AlpEren
11-12-2013, 12:31
Arkadaşlar bu sorumun cevabını arıyorum yok mu bilen :)

Kanka 2.0tfsi ların hepsi aynı golf gti da k03 var cupra s3 golf r k04 le çıkıyor sadece.. 2.0tfsi 200hp arabaya k04+enjector+benzin pompası ve dump valve i öne alarak aynı güçlere getirebilirsin piston vs istemeden

Merthan
11-12-2013, 12:39
Kanka 2.0tfsi ların hepsi aynı golf gti da k03 var cupra s3 golf r k04 le çıkıyor sadece.. 2.0tfsi 200hp arabaya k04+enjector+benzin pompası ve dump valve i öne alarak aynı güçlere getirebilirsin piston vs istemeden
Anladım kanka aradığım cevap buydu çok sağolasın kardeşim :)

AlpEren
11-12-2013, 12:40
Anladım kanka aradığım cevap buydu çok sağolasın kardeşim :)

Rica ederim kardeşim :) Bak şu kitle direk istediğin hale geliyor :)

http://www.goapr.com/products/turbo_trans20t_k04.html

Merthan
11-12-2013, 12:47
Rica ederim kardeşim :) Bak şu kitle direk istediğin hale geliyor :)

APR 2.0T FSI S3/Golf-R K04 Turbocahrger System (http://www.goapr.com/products/turbo_trans20t_k04.html)
Süpermiş o zaman :) 2.0'a geçişmi yapsam napsam.

Mehmet Gazihan
11-12-2013, 14:41
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1476086_10152465557894616_307281389_n.jpg

Balance Shafts Delete operasyonu için ne diyorsunuz ?

Burak Kasim
11-12-2013, 18:17
Eger motor tekrar toplaniyorsa, 1.8T Oil Pump Conversion en iyi cozum Mehmet abi.

1.8T pompasinda balance shaft yok, ayrica daha guvenilir ve basit bir sistem.

Iki tane avantaji war conversion yapmanin.

Birincisi TFSI'larin yag pompalari inanilmaz pahali, bir TFSI yag pompasi $1,300, 1.8T'de $180 civari.

Ikincisi balance shaftlar kirilip kitlenebiliyor yuksek devir cevirmeden dolayi ve yag basincinin dusmesine neden oluyor.

Cok ucuz bir conversion degil, sadece pompa alip olmuyor, yaklasik $800 - $900 harcayabilirsiniz, doru ve 0 parcalardan olusan bir kitle.

Pompa disinda gerekli 5-6 tane parca war ve ayriyetten blokta helicoil yapmaniz lazim pompayi 3. bir yerden desteklemeniz icin.

Biraz pahali (Gene TFSI pompasindan ucuz) ve azicik ugrasi olan bir islem ama ilerisi icin kesinlikle kafaniz rahat olur.

Farkli yontemlerle yapanlarda mevcut, original 06F pompasi uzerinden balance shaft delete yaparak ama bu ne kadar guvenilir orasi muamma.

Burak Kasim
11-12-2013, 20:05
Ayrıca bencede tek cooler daha mantıklı ama yapılan testlerde çift coolerın daha verimli olduğu gözüküyo.


Bende Twin coolerin mantik olarak sacma oldugu gorusundeyim.

Yapilan testlerinin datalarinin oldugu linki paylasir misin?

Mehmet Gazihan
12-12-2013, 06:32
Eger motor tekrar toplaniyorsa, 1.8T Oil Pump Conversion en iyi cozum Mehmet abi.

1.8T pompasinda balance shaft yok, ayrica daha guvenilir ve basit bir sistem.

Iki tane avantaji war conversion yapmanin.

Birincisi TFSI'larin yag pompalari inanilmaz pahali, bir TFSI yag pompasi $1,300, 1.8T'de $180 civari.

Ikincisi balance shaftlar kirilip kitlenebiliyor yuksek devir cevirmeden dolayi ve yag basincinin dusmesine neden oluyor.

Cok ucuz bir conversion degil, sadece pompa alip olmuyor, yaklasik $800 - $900 harcayabilirsiniz, doru ve 0 parcalardan olusan bir kitle.

Pompa disinda gerekli 5-6 tane parca war ve ayriyetten blokta helicoil yapmaniz lazim pompayi 3. bir yerden desteklemeniz icin.

Biraz pahali (Gene TFSI pompasindan ucuz) ve azicik ugrasi olan bir islem ama ilerisi icin kesinlikle kafaniz rahat olur.

Farkli yontemlerle yapanlarda mevcut, original 06F pompasi uzerinden balance shaft delete yaparak ama bu ne kadar guvenilir orasi muamma.

Bu resimdeki geçen hafta topladığımız bir Leon FR Motoru. Yeni bir pompa , zincir ve palet ile dönüşümü gerçekleştirdik. Sistem çalışıyor ve titreme v.s. yok.

basın ölçümlerimizi yapacağız önümüzdeki günlerde.

olması gereken basınc değerleri konusunda malumatın varmı ?

meSs
12-12-2013, 16:27
Dünyanın en hızlı 2.0 TFSI GOLF 6R'ı nın tüm bilgileri burda arkadaslar..

Araç Romanya'da...



98/100 RON fuel
Upgraded DSG gearbox + DSG gearbox remap by HGP
Upgraded decat exhaust
Upgraded intercooler + piping
Etuners Mafless ECU setup for TFSI big turbo applications + intake manifold runner removal patch
Upgraded pistons and connecting rods
Upgraded cam shafts
PTE6262 turbo kit + custom exhaust manifold, ceramic coated + twin external wastegate actuators
Electronic boost controller for controlling boost at 4.0 bars
Upgraded aluminum intake manifold by Boulekos for 4 additional injectors + additional fuel rail on top
Extra secondary fuel injection system, controlled by the AIC ECU
Additional fueling circuit for the secondary injection system
Upgraded high pressure fuel pump and low pressure fuel pump


http://etuners.gr/userfiles/teff-ondyno1.jpg

http://etuners.gr/userfiles/teff-engine1.jpg

http://etuners.gr/userfiles/teff-engine2.jpg




ve sonuç:


Measured on a Superflow AWD dyno (shafts connected) @ 3 bars of boost, ambient temperature 38C

http://etuners.gr/userfiles/zcg7iawilf2e39s4ikwj.jpg

Maximum wheel horsepower: 612.6 @ 7800 RPM
Maximum wheel torque: 560.6 Nm @ 7500 RPM

Burak Kasim
12-12-2013, 19:34
Bu resimdeki geçen hafta topladığımız bir Leon FR Motoru. Yeni bir pompa , zincir ve palet ile dönüşümü gerçekleştirdik. Sistem çalışıyor ve titreme v.s. yok.

basın ölçümlerimizi yapacağız önümüzdeki günlerde.

olması gereken basınc değerleri konusunda malumatın varmı ?

Basinc degerleri kullanilan yaga, yag sicakligina ve yatak bosluguna gore degisiyor ama beklenen degerin 80PSI+ olmasi ongoruluyor.

Bu conversioni farkli sekilde yapanlar war, sizin gibi TFSI 06F Oil Filter Housingini kullanan war.

Arti olarak 1.8T calkalanma saci kullanan war.

Bir musterinin aracinda bu conversion yapildi, IE'nin adapteriyle 1.8T 06A Oil Filter Housing kullanildi.

Sistem komple 1.8T 06A'ya cevrildi.

Adapterde ayriyetten su ve yag cikisi war, Oil Cooler vs... icin opsiyonel olarak.

Integrated Engineering 06F Block to 06A Oil Filter Housing Adapter Plate (http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-06f-block-to-06a-oil-filter-housing-adapter-plate)

IE nedenini solemesede yaptiklari testlerde 06F Housinginin kullanilmasinin sorunlara yol acicagini soluyor, bizde riske etmek istemedik.

Bu arada yag pompasi dislinizide degistirdiniz dimi?

Mehmet Gazihan
19-12-2013, 17:53
Basinc degerleri kullanilan yaga, yag sicakligina ve yatak bosluguna gore degisiyor ama beklenen degerin 80PSI+ olmasi ongoruluyor.

Bu conversioni farkli sekilde yapanlar war, sizin gibi TFSI 06F Oil Filter Housingini kullanan war.

Arti olarak 1.8T calkalanma saci kullanan war.

Bir musterinin aracinda bu conversion yapildi, IE'nin adapteriyle 1.8T 06A Oil Filter Housing kullanildi.

Sistem komple 1.8T 06A'ya cevrildi.

Adapterde ayriyetten su ve yag cikisi war, Oil Cooler vs... icin opsiyonel olarak.

Integrated Engineering 06F Block to 06A Oil Filter Housing Adapter Plate (http://www.performancebyie.com/integrated-engineering-06f-block-to-06a-oil-filter-housing-adapter-plate)

IE nedenini solemesede yaptiklari testlerde 06F Housinginin kullanilmasinin sorunlara yol acicagini soluyor, bizde riske etmek istemedik.

Bu arada yag pompasi dislinizide degistirdiniz dimi?

Dün marş yaptık, 10bara fırladı yağ basıncı, sonra ısındıkça rolantide 3.5-4 bara kadar geriledi. yarın yola çıkıp yolda kontrol edeceğiz.

Levent Y.
23-12-2013, 12:31
Bende Twin coolerin mantik olarak sacma oldugu gorusundeyim.

Yapilan testlerinin datalarinin oldugu linki paylasir misin?

Dedigim gibi bende oyle. Bende de APR in cooleri var. Biz kendimiz Maha Dyno da karsilastirmistik birebir ayni setup a sahip iki araci. Birinde APR digerinde Forge twincooler vardi. Forge un sonuclari daha verimliydi. Bulursam tabikii paylasirim...

Bu arada intercooler konusunda dikkat etmek gereken baska bir nokta daha var. APR THS gibi firmalarin buyuk coolerlarini taktiginizda fanlar ile methanol noozzle ini taktiginiz throttle pipe arasindaki mesafe oldukca daraliyo. Bu da ani bir esnemede fan pervanelerinin kirilmasina yol aciyo. Serviste fanlar 500 tl den basliyo. Basima geldi paylasmak istedim...

Resimlerini paylastiginiz Golf R a ben kesinlikle inanmiyorum. Adam uc senedir dyno verisi paylasiyo tek bir tane bile suresi ve ya hizlanma videosu yok. Zamaninda arac revo iken yanmadan once bir tane paylasmisti sadece o da cok kisa idi. Kendisiyle vortex uzerinden de konusuyoruz defalarca soylememe ragmen herhangi bir video paylasmadi. O yuzden one surdugu veriler bana hic inandirici gelmiyor...

can0001
24-12-2013, 00:46
levent kardeş o bahsi geçen aracı iyi biliyorum etuners yapımı yapanlarlada aram iyidir emin ol gerçek o değerler... o değerler tabiki yol hali diil aracın değerleri e85 tarzı yakıt ve 3 bar basarak aldılar daha detaylı bilgi istersen verebilirim özelden yaz kardeşim...

araç Autokinisimag ve Tetrakosari Official'da yayınlandı tanıtıldı...

emredağla
24-12-2013, 23:15
Stage 3 cupra için hep stage1 emme önerir misiniz farkeden ne olur birde nerden kaça temin ederiz ??

penguinhakan
25-12-2013, 10:35
levent kardeş o bahsi geçen aracı iyi biliyorum etuners yapımı yapanlarlada aram iyidir emin ol gerçek o değerler... o değerler tabiki yol hali diil aracın değerleri e85 tarzı yakıt ve 3 bar basarak aldılar daha detaylı bilgi istersen verebilirim özelden yaz kardeşim...

araç Autokinisimag ve Tetrakosari Official'da yayınlandı tanıtıldı...

Ok güçleri doğru olabilir , yoldaki süreleri mevcut mu peki ?

can0001
25-12-2013, 22:51
Ok güçleri doğru olabilir , yoldaki süreleri mevcut mu peki ?

yol süresi diil fakat biraz daha ayrıntıya girecek olursak adamlar 98 oktan benzin ile 2.7bar :eek: 104 oktan yakıt ile 3 bar basıyorlar :D

Burak Kasim
27-12-2013, 00:20
Dedigim gibi bende oyle. Bende de APR in cooleri var. Biz kendimiz Maha Dyno da karsilastirmistik birebir ayni setup a sahip iki araci. Birinde APR digerinde Forge twincooler vardi. Forge un sonuclari daha verimliydi. Bulursam tabikii paylasirim...

APR Intercooler daha iyi diye biliyorum bende acikcasi, bole bir bilgiyi keske yazili hale getirseydiniz guzel olurdu karsilastirma acisindan.

Bende Forge'da mantiken daha cok lag olucagi kanisindayim dolasilan mesafeden oturu.

Ilginc gercekten cikan sonuc.

Daha cok guc mu cikardi Forge, yoksa APR'ye gore lag mi daha azdi?

Verimi neye gore degerlendirdiniz?

Denenen aractaki setup neydi turbo vs?

Totalde Forge cooler setubi kac litreye ye takabul edior APR kac litreye?

iynn-RS
27-12-2013, 00:44
radyatorun onun konulan forge twıncooler ın , radyatorun arkasındakı arp den sogutma acısından daha verımlı olması normal.

bence orj coolerı ve forge twın ı komple cıkarıp radyatorun onune yanı twın ın oldugu yere tek ve daha buyuk bı cooler koyulrsa hem twınden daha fazla sogutur hemde lag azalır.

penguinhakan
27-12-2013, 11:05
radyatorun onun konulan forge twıncooler ın , radyatorun arkasındakı arp den sogutma acısından daha verımlı olması normal.

bence orj coolerı ve forge twın ı komple cıkarıp radyatorun onune yanı twın ın oldugu yere tek ve daha buyuk bı cooler koyulrsa hem twınden daha fazla sogutur hemde lag azalır.

Evet aynen olay bu !

Levent Y.
29-12-2013, 19:55
levent kardeş o bahsi geçen aracı iyi biliyorum etuners yapımı yapanlarlada aram iyidir emin ol gerçek o değerler... o değerler tabiki yol hali diil aracın değerleri e85 tarzı yakıt ve 3 bar basarak aldılar daha detaylı bilgi istersen verebilirim özelden yaz kardeşim...

araç Autokinisimag ve Tetrakosari Official'da yayınlandı tanıtıldı...

Sen de zaten benim dedigimi onaylar nitelikte yazmissin. O arabanin verileri bana gore tamamen hayal urunu 3.0 bar e85 twinscroll vs. Bu yuzden 3 senedir hic bir suresi yok...


APR Intercooler daha iyi diye biliyorum bende acikcasi, bole bir bilgiyi keske yazili hale getirseydiniz guzel olurdu karsilastirma acisindan.

Bende Forge'da mantiken daha cok lag olucagi kanisindayim dolasilan mesafeden oturu.

Ilginc gercekten cikan sonuc.

Daha cok guc mu cikardi Forge, yoksa APR'ye gore lag mi daha azdi?

Verimi neye gore degerlendirdiniz?

Denenen aractaki setup neydi turbo vs?

Totalde Forge cooler setubi kac litreye ye takabul edior APR kac litreye?

Bu hafta bakip dyno verilerini bulursam burdan paylasirim. Soyle ki her iki arac da oem k04 turbo ya sahipti. Benim aracim daha guclu cikmisti APR coolera sahip olmasina ragmen fakat iat daha yuksekti. Dedigim gibi twincooler prensibi bana hic mantikli gelmiyo ben zaten iki senedir APR kullaniyorum lag bakimindan da oem le hic bir farki yok. Bana gore tek dezavantaji pervaneler ile throttle pipe arasindaki mesafeyi daraltmasi. Ve evet tek APR coolerin onde olmasi verimi baya arttirir ama klima olmadan napicaz:)

can0001
30-12-2013, 23:15
Sen de zaten benim dedigimi onaylar nitelikte yazmissin. O arabanin verileri bana gore tamamen hayal urunu 3.0 bar e85 twinscroll vs. Bu yuzden 3 senedir hic bir suresi yok...




yaa işin aslı süreler gerçek fakat yolda bu şekilde kullandıklarını zannetmiyorum sadece reklama dayalı olarak görüyorum ama şuda bir gerçek adamlar yaptı :D

Burak Kasim
31-12-2013, 00:39
Bu hafta bakip dyno verilerini bulursam burdan paylasirim. Soyle ki her iki arac da oem k04 turbo ya sahipti. Benim aracim daha guclu cikmisti APR coolera sahip olmasina ragmen fakat iat daha yuksekti. Dedigim gibi twincooler prensibi bana hic mantikli gelmiyo ben zaten iki senedir APR kullaniyorum lag bakimindan da oem le hic bir farki yok. Bana gore tek dezavantaji pervaneler ile throttle pipe arasindaki mesafeyi daraltmasi. Ve evet tek APR coolerin onde olmasi verimi baya arttirir ama klima olmadan napicaz:)

Gunluk Golf R gibi bir aracta tabiki AC iptali cok sacma olur.


yaa işin aslı süreler gerçek fakat yolda bu şekilde kullandıklarını zannetmiyorum sadece reklama dayalı olarak görüyorum ama şuda bir gerçek adamlar yaptı :D

O zamanda Dyno Queen olmus oluyor Can, hic bir anlami yok yolda yurumedikten sonra, bende Levent'e katiliyorum bu konuda.

Sure yoksa, aracin kac HP oldugunun ne onemi war ki?

can0001
31-12-2013, 01:18
O zamanda Dyno Queen olmus oluyor Can, hic bir anlami yok yolda yurumedikten sonra, bende Levent'e katiliyorum bu konuda.

Sure yoksa, aracin kac HP oldugunun ne onemi war ki?

ya zaten adamlar reklam amaçlı yaptıkları için bana kalırsa başarı sağladılar benim düşüncen yakıt ve basıncı işin içinden çıkartıp araca 600hp dersek yinede başarılı diyebilirim şahsi fikir olarak TFSİ'lardan bu güçleri duymak bile mutlu edici :D

meSs
04-01-2014, 11:14
bahsi geçen Golf R'ın son hali :) yolda olmasada dyno üzerinde veriler alınırken fln güzel bi teaser yapmışlar

754hp @ 3 bar (4WD)

http://www.youtube.com/watch?v=kHqIEXCZbMQ

meSs
08-03-2014, 21:36
qefSC1rIdos

bahsi geçen Golf-R ;) yol videosu...

Levent Y.
08-03-2014, 23:43
qefSC1rIdos

bahsi geçen Golf-R ;) yol videosu...

3 bar basip 750 hp oldugunu iddia ettikleri Golf R ile niye sadece 100-140 arasi video cekilir anlamis degilim...

Stock internal 500 hp 1.8 bar ile benim eski aracimin hali

https://www.youtube.com/watch?v=zL9x1OmYvO0

Suana kadar daha hizlisinida gormedim.

iynn-RS
07-08-2014, 10:51
Tfsi larda neden blow off yerine dump valf kullanılıyor?

Forge dump valf yerine tial in blow offunu kullansak ne olur ?

penguinhakan
07-08-2014, 15:15
Tfsi larda neden blow off yerine dump valf kullanılıyor?

Forge dump valf yerine tial in blow offunu kullansak ne olur ?

Fazla basınç tahliyeyi geri hortumlardan içeri verdiği için dump valve kullanıyor , sessiz normal bir araba olsun diye.

Eğer bov kullanırsan çavur çufur gezersin , haaa dv de sesli tip de aynı etkiyi yaratır.

Bir diğer fark ise mesela bizim K03 turbolarda DV gelen emiş hattı olan turbonun pale gelmeden once salyangozdan öncedir ki turbonun paline zarar vermeden ve fazla basıncı basmasına izin vermeden tahliye eder.

Yani özetle sesden başka bir tepki alacağını sanmıyorum orjinal dv lere göre.

rockford34
26-03-2015, 08:25
2.0tfsi için k03 hybrid turbo konusunda bir bilgisi olan varmı ?

mcitir
29-05-2015, 07:48
Selamlar bu konu için nasıl yardım alırım?

mcitir
29-05-2015, 07:49
Eger motor tekrar toplaniyorsa, 1.8T Oil Pump Conversion en iyi cozum Mehmet abi.

1.8T pompasinda balance shaft yok, ayrica daha guvenilir ve basit bir sistem.

Iki tane avantaji war conversion yapmanin.

Birincisi TFSI'larin yag pompalari inanilmaz pahali, bir TFSI yag pompasi $1,300, 1.8T'de $180 civari.

Ikincisi balance shaftlar kirilip kitlenebiliyor yuksek devir cevirmeden dolayi ve yag basincinin dusmesine neden oluyor.

Cok ucuz bir conversion degil, sadece pompa alip olmuyor, yaklasik $800 - $900 harcayabilirsiniz, doru ve 0 parcalardan olusan bir kitle.

Pompa disinda gerekli 5-6 tane parca war ve ayriyetten blokta helicoil yapmaniz lazim pompayi 3. bir yerden desteklemeniz icin.

Biraz pahali (Gene TFSI pompasindan ucuz) ve azicik ugrasi olan bir islem ama ilerisi icin kesinlikle kafaniz rahat olur.

Farkli yontemlerle yapanlarda mevcut, original 06F pompasi uzerinden balance shaft delete yaparak ama bu ne kadar guvenilir orasi muamma.

Bişey daha öğrendik.

lowfamilia
28-05-2016, 22:47
bu bahsedilen stageler passat b6 2.0 tfsi 200hp içinde geçerli mi?

Octane
25-11-2017, 23:51
Audi tt 2.0 tfsi otomatik önden çeker araçta,
Şanzıman ne kadarını kaldırır?
K03s veya K04 girsek, cooler mooler kırmızı bobin intake egzoz basınç yazılım işlerine girsem, şanzıman kırılır mı?

Octane
01-12-2017, 22:28
Yok diyonuz ha...

barisy
01-12-2017, 23:32
Yok diyonuz ha...

Ben ttq revo stage 2 yazılım olarak kullanıyorum. 12 bin km oldu. Genelde stage 3 falan yapıyorlar galiba. 340-350 hp geziyorlar hiç sorunsuz. Yine de şans işi bence.

selcukkoylu
24-04-2020, 16:03
bu motorlarda kronik elektrik tesisatı sorunu var. değiştiren varmı veya biliyormuydunuz ?
p2293 (benzin basınç hatası)ve gaz kelebeği arızaları verir tesisattan dolayı