Orijinalini görmek için tıklayınız : Sway Bar
yazılım yapıldıktan sonra araç 80-90a kadar patinaja kalıyor.buna çare olarak sway bar önerilmiş arkadaşa fakat ne işe yarar,+ ve - leri nelerdir,nereden temin edilir ve nerede yapılır ortalama fiyatlar nedir acaba bilen varmıdır?bu arada arac audi tt
Sway bar dediğin bildiğimiz viraj denge çubuğu.
Lastiğini değiştirebilir patinajda kalmaması için.
edit: bu daha anlaşılır bir video
NE7U-FNep7Q
http://www.youtube.com/watch?v=NE7U-FNep7Q
Kısacası viraj kabiliyetini arttırmak için o parça.
lastikleriniz ney ? ölçüleri falan ? semi slick lastik denediniz mi ?
sway bar bildigimiz kule gergisi mi?o zaman cok yanlıs olmus.Söyle soyleyeyim o halde arac yazılımdan sonra patinaja kalmaması lazım tutunma olayına lastikten baska nasıl cozum yolu olabilir
Kule gergisi - Strut bar
http://www.meganracing.com/uploadimage/small/7222010_94-ACCORD-REAR-MEGAN-BARS.jpg
Viraj denge çubuğu - Sway bar (alt takımdaki parça)
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTXIQVZf1kQbU5q7U2_teEPnrtlX5e3 tUC2SSQVdNHTvLYLsqj
Aslında tutunmaya bir nebze bunlar da etki eder.
Salıncak burçlarında filan sıkıntı olabilir.Eskimiş olabilir.
Alt takım stabil olmalı tabiki. Yay orjinal mi ?
Nasıl desem ön taraf patinaja kaldığında havada olmaması lazım.
Sert yay amortisör de işe yarayabilir.Kamber varsa olabildiğince düzeltilmeli.
Bu konuda daha çok tecrübesi olanlar konuya cevap verecektir.
Siz yine de lastiklere yoğunlaşın bu işi çözmek istiyorsanız.
Belki farkında değilsinizdir lastik basınçları fazladır vs.
LSD dif. işe yarar.
Firat.M3
24-10-2013, 19:18
önlerin kamberi +1 de deneyin.
Aykut106
24-10-2013, 19:18
daha önce hiç patinaja kalmıyomuydu.Sadece yazılımla asırı bi tutunma sorunu olması ilginc.kaliteli lastik ve asfaltta deneyin.Mesela temde ki asfalt sehir icine gore cok iyi:) Ama daha iyi ttutunma icin on camurluk iclerine sway bar lar gibi biseyler vardı..
Aykut106
Dediğin bu olmalı ?
Lower arm bar - kamber değerinin stabil kalmasını sağlayan bu parçayı önermiş olabilirler ?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQADTYoaxLDHEXN7BeUQfAbNB2S3uSoK Oou_m1kAE4fP253flWm8Q
http://oto-park.com/media/uploads/arb.jpg
Talih.b16
24-10-2013, 19:32
göki aferim len pipi:)hem güzel bilgiler sağol,hem böyle bilgi edinip vermen beni sevindirdi.teşekkürler
Aykut106
24-10-2013, 19:36
Aykut106
Dediğin bu olmalı ?
Lower arm bar - kamber değerinin stabil kalmasını sağlayan bu parçayı önermiş olabilirler ?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQADTYoaxLDHEXN7BeUQfAbNB2S3uSoK Oou_m1kAE4fP253flWm8Q
http://oto-park.com/media/uploads/arb.jpg
bunu bilmiyordum ama benim dedigim
Side Fender Bars
ama tt ye tutunma sorunu icin cok uc secenekler:)
göki aferim len pipi:)hem güzel bilgiler sağol,hem böyle bilgi edinip vermen beni sevindirdi.teşekkürler
Haha :) Saygılar Talih abi..
tdipower
24-10-2013, 19:40
4 çeker araç sadece yazılımla nasıl bu hale geliyor ilginç :) yazılımlı tt ile sıfırdan kalktım defalarca ok gibi fırlıyordu sizin ön takımda, süspansiyonda yürüyende sıkıntı olabilir
Side Fender Bars
O tutunma için değil de virajlarda öne yani motor bölümüne (şaseye) binen yükü desteklemek için.
Bu şekilde viraj dönerken vs yine amortisörler stabil kalıyor.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRlRO8qitRAuc4lEmXCmwcNh0dML2oEi Zi12DrEQIo_xBN3QZn78w
edit:
http://www.sgcarmart.com/products/overview.php?ID=7336
Advantages of the fender bar
Improve handling, stability at high speed and cornering, hence safer driving
Provide a better braking and stopping performance
Reduce NVH (Noise, Vibration and Harshness)
Increase stiffness of vehicle front chassis
Aykut106
24-10-2013, 19:52
aynen dedigin gibi tutunma ve daha sert on taraf icin.Boylece gaza oturunca kafa kalkmıyor hatta bushing kitler var.bu sert burclar filan tutunmaya destek oluyor diye biliyorum
araç quattro degil on ceker
Senin dediğin parça Traction Bar. Drag araçlarında kullanılıyor. Düzlüklerdeki kalkış vs. performansın artar ama aracın nerdeyse kullanımı tehlikeli olacak kadar viraj performansı düşer. Yani sana çözüm olmaz. Lastik değiştir.
traction bar da deil aslında tam olarak .traction bar alt salıncakların pati çekerken geriye dogru esnemesini engeller.akslarada yardımcı olur.
aslında bnmde konuyu okudugumda aklıma gelen buydu .
fakat arkadasa kım ne onerdıyse merak etmedım değil .
s3 ün viraj çubuğu uyuyorsa veya 225 lik tt q nun, onunla sizinkini değiştirin..
lastiklerinizi yenileyin..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.