Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grup N Fiat Palio 1.6 16v Hararet Problemi



Starion
27-10-2013, 12:41
Tırmanma ve ralli şampiyonalarını takip ettiğim Palio 1.6 16V aracımda uzun süredir motor hararet problemleri yaşamaktayım. Araç sıcak hava + dik rampa + altı yedi kilometre tam gaz kullanım sonrasında su hararetinde artış yaşıyor. Eğer bu yükselişe dikkat edip aracı sağa çekip rölantide çalışmaya bırakırsanız su sıcaklığı yavaş yavaş tekrar eski konumuna düşüyor.
Kaloriferi sıcağa getirip çalıştırmamız durumunda sıcaklık yükselişi biraz daha ağır oluyor nispeten kontrol altında tutabiliyoruz. Etabın uzaması halinde bu da fayda etmiyor,keza 2013 Eskişehir Rallisi'nde bu sebepten finish'e 4 km kala yarışa veda etmek zorunda kaldık.

Düz yolda, sıkışık trafikte hiç bir kullanım koşulunda hiç bir problem yok. Problem yalnızca tırmanış + sıcak + yüksek tempo üçlüsünde. Bu arada hararet yükselişi motor gücünde kademeli bir düşüşü de beraberinde getiriyor.

Aracın soğutma sisteminde devir daim, radyatör, fan müşürü, fan motoru değişti. Silindir kapak contası 1.6 16V motorlarda önem arz ettiğinden servisten Fiat/Lancia üretimi orjinal conta ile değiştirildi. Radyatörün ön kısmına ek olarak bir tane daha fan koyuldu. Fan'lar içeriden müşür harici olarakta şalterle açılabiliyor. Araçta su eksiltme vs gibi problemler yok. Kapakta çatlak vs. yok.
Sonuç aynı.
Bir nevi araç su soğutmalı gibi değil hava soğutmalı gibi çalışmakta.

Müdahale etmediğimiz tek kısım aracın yazılımı kaldı; konu hakkında bilgisi olan arkadaşlarımızdan hem yazılım hem de hararet problemi hakkında görüşlerini bekliyorum.

Zorbey
27-10-2013, 16:59
Basit bir soru olacak ama her yarış sonrası radyatör'e su tutuyor musunuz ?

Safak
27-10-2013, 17:05
Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?

boosted_pug
27-10-2013, 18:02
Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?

Bende aynı şeyi düşünüyorum yağ sıcaklığını nasıl kontrol ediyosunuz

Starion
27-10-2013, 21:23
Yağ sıcaklığını takip edebiliyor musunuz?
Yağ radyatörü var mı? daha doğrusu nasıl soğutuyorsun yağı?


Bende aynı şeyi düşünüyorum yağ sıcaklığını nasıl kontrol ediyosunuz

Grup N olduğu için yağ radyatörü yasak. Yağ sıcaklığını okuyacak bir göstergemizde mevcut değil.

Starion
27-10-2013, 21:30
Basit bir soru olacak ama her yarış sonrası radyatör'e su tutuyor musunuz ?

3 kez radyatör değiştirdik desem? :)

kanashibari
27-10-2013, 21:46
Termostat takmasanız :) Yada varsa daha düşük sıkcaklıklı bir fan müşürü ve termostat taksanız.

mehmetRS
27-10-2013, 21:49
Termostat takmasanız :) Yada varsa daha düşük sıkcaklıklı bir fan müşürü ve termostat taksanız.

bu araçlarda termostat yokmuş zaten..

Schumi
27-10-2013, 22:40
Yağ radyatörü olmasada yağ / su heat exchanger var mı ? Yani sulu yağ soğutucu ? Su sıcaklığı müşürleri kaç tane. Radyatör sıcaklığınız kaç termostat kutusu sıcaklığı kaç. Motorun sıcak suyu basma debisi yetmiyor ve radyatör soğuk motor sıcak ise yarış araçları için elektrikli su pompaları mevcut.

Starion
27-10-2013, 22:52
Evet araçta termostat yok ve fan içeriden şalter ile sürekli olarak açık tutulabiliyor.

Su sıcaklığını iki farklı bölgeden ölçmedik, çünkü araç normal konumda zaten sistem doğru çalışıyor. Elektrikli su pompası fikri akılcı ama çözüm bu olmamalı. Standart bir otomobil standart çözümler ile bu sorunu yaşamayacak hale gelmeli. Yoksa hani büyük bir BMW radyatörü koyup belki konuya alternatif çözümler yaratabilir ama aracın standart tasarımlı soğutma sisteminin doğru çalıştığında yaratacağı faydadan fazlası olmayacaktır.

Radyatör ve termostat su sıcaklığı ölçümlerini araç durur vaziyette iken yapmamız bir değişiklik yaratacak mıdır Şuayb? Radyatöre hava gelmeden? Çünkü ölçüm bu şekilde yapıldığında tutarlı bir sıcaklık farkı olmayacaktır gibi geliyor bana.

Bu arada yazılım konusuna ne diyorsun? Aracın yazılımı standart değil.

XSi
27-10-2013, 23:35
fan sürekli açık olmasına rağmen GRUP N makinada hararetin artması çok garip..

su kanallarında, hortumlarda bir kontrol yapılması gerekli bence.. devirdaim değişti denmiş sorun orda değil sanırım..