Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8 t retard(vuruntu)
Selam arkadaşlar.golf 4 gti aracımda orj. hali ile 6 retard geliyor nedeni ne olabilir acaba?şimdiden teşekkür ederim.
shell 97 oktan ile 95 karışık oldu bu sefer.
şuan 97 oktan dip gazda 3 blokda retard var 5.6. vitesde 2000-2500 rpm de gaz verdiğimde 6 ya kadar çıkıyor retardlar.
1 çok nedenin olabilir airtemppin kaç derece bakarmısın filitren pis olabilir
bobinlerin eski olabbilir (zor)
buji değiştirmen gerekebilir
benzin basıncın az gelebilir(ihtimal Yüksek)
kaç afr oluyor ?
MAF eskimişse ve okuyorsa ona göre yakıt az gönderiyor, o yüzden retard oluyor olabilir ki sık karşılaşılan bir problemdir.
1 çok nedenin olabilir airtemppin kaç derece bakarmısın filitren pis olabilir
bobinlerin eski olabbilir (zor)
buji değiştirmen gerekebilir
benzin basıncın az gelebilir(ihtimal Yüksek)
kaç afr oluyor ?
en son iat 54 dereceye çıkmış
filitrem temiz olmadı yedek filitrem var onu takar log alabilirim.
bobinlerim 2 ay oldu 4 tanesinide servisten aldım yeniledim.
bujileride değiştirdim.
benzin basıncıda sanmıyorum az olacağını bizim arabalarda 3 barlık pompa var ben servisten passatın 4 barlık pompasını aldım taktım oda 2 ay olmadı.
afr değerlerim
0,953 0,945 2400
0,93 0,945 2760
0,93 0,945 3200
0,93 0,945 3560
0,883 0,891 3920
0,867 0,883 4320
0,836 0,852 4680
0,805 0,821 5040
0,782 0,782 5360
0,758 0,766 5720
0,75 0,743 6000
0,75 0,727 6280
0,75 0,719 6520
dip gazda şimdi daha da az retardım var ama 4. viteste log aldığım zaman artıyor retardlar.
MAF eskimişse ve okuyorsa ona göre yakıt az gönderiyor, o yüzden retard oluyor olabilir ki sık karşılaşılan bir problemdir.
maf rölantide 2-4 gram aralığında üstlerde de okumasında sıkıntı yok ama bulabilirsem deneybileceğim bir maf denerim. kesin maf olsa onuda değştiririm ama eski aracım agu daki kadar ucuz değil maf
penguinhakan
30-10-2013, 22:00
5.6 vitesde 2000-2300 de basarsan alırsın retard bu gayet normal.
İkincisi dip gazda devirinde basarsan almaman lazım normal olarak.
2-3-4-5 vitesler dip gazda alt devirlerden basmadan alınca oluyor mu ?
Eğer en son yazdığımda oluyorsa benzin kalitesinden yapar.
5.6 vitesde 2000-2300 de basarsan alırsın retard bu gayet normal.
İkincisi dip gazda devirinde basarsan almaman lazım normal olarak.
2-3-4-5 vitesler dip gazda alt devirlerden basmadan alınca oluyor mu ?
Eğer en son yazdığımda oluyorsa benzin kalitesinden yapar.
al devirlerden basınca da alıyorum ama oran mutlaka ki değişiyor 4 blok yerine iki blok da çekme oluyor 5 retard yerine 3 retard geliyor
3. vites dip gazda makul derecede vuruntular ama 4. viteste yarım gazda felan hala geliyor
5.6 vitesde 2000-2300 de basarsan alırsın retard bu gayet normal.
İkincisi dip gazda devirinde basarsan almaman lazım normal olarak.
2-3-4-5 vitesler dip gazda alt devirlerden basmadan alınca oluyor mu ?
Eğer en son yazdığımda oluyorsa benzin kalitesinden yapar.
3. viteste dip gazda hiç yok ama 4. viteste yine geliyor 3-4 retard
osman 1.8t
02-11-2013, 15:49
dostum yakıt pompa ihtimalin yüksek 4 bar diyipte aldanma pompa yan sanayidir yetiştirmez eski pompanı tak sorunun çözülecektir büyük ihtimal
dostum yakıt pompa ihtimalin yüksek 4 bar diyipte aldanma pompa yan sanayidir yetiştirmez eski pompanı tak sorunun çözülecektir büyük ihtimal
abim yan sanayi felan değil servisten alınma pompa vdo 4 barlık pompa
pompada sadece basınç değil debide çok önemlidir.
fakat sizin bence benzin basıncı ile sıkıntınız yok zira 6bin küsür devirlerde afr yeterince zenginde, pompa yetiştirmeseydi afr fakirde kalırdı.
pompada sadece basınç değil debide çok önemlidir.
fakat sizin bence benzin basıncı ile sıkıntınız yok zira 6bin küsür devirlerde afr yeterince zenginde, pompa yetiştirmeseydi afr fakirde kalırdı.
3. vitesdip gazda sıfıra yakın retard varken 4. vites de durum farklı 3-4 retard var
BreatHTaKinG
02-11-2013, 20:17
bir çok sebebi olabilir ama benim önceliğim maf çünkü bende 1.8Tde böyle bir sorun yaşadım. mafın sensörünü sök devre dışı kalınca esp ışığı yanıcaktır birde öyle dene sorun aynı şekilde devam eder ve başka sorunlar çıkmazsa sıkıntının maftan olduğunu anlayabilirsin. mafı söküp takarken kontaktan anahtarı çıkart
bir çok sebebi olabilir ama benim önceliğim maf çünkü bende 1.8Tde böyle bir sorun yaşadım. mafın sensörünü sök devre dışı kalınca esp ışığı yanıcaktır birde öyle dene sorun aynı şekilde devam eder ve başka sorunlar çıkmazsa sıkıntının maftan olduğunu anlayabilirsin. mafı söküp takarken kontaktan anahtarı çıkart
biraz daha açar mısın sensörü sökünce mi log alayım.
BreatHTaKinG
03-11-2013, 00:03
biraz daha açar mısın sensörü sökünce mi log alayım.
aynen. öyle bir denersen maf akıldan çıkmış olur.
aynen. öyle bir denersen maf akıldan çıkmış olur.
limb mode düşmez mi böyle yaparsam?
arkadaşlar 1.2.3. viteste 0 retard ama hala 4.5.6. viteste retard geliyor yok mu bunun bir mantıklı açıklaması
penguinhakan
04-11-2013, 19:03
Arabadan retard logu aldıysan paylaşır mısın?
Bir de motor trigger zincirli miydi , eğer evet ise o uzamıştır.
Yazılım olmadığına emin siniz değil mi , artı olarak yakıtı opet 97 alıp dener misin?
Ona göre tekrar yorumda bulunabilirim
Arabadan retard logu aldıysan paylaşır mısın?
Bir de motor trigger zincirli miydi , eğer evet ise o uzamıştır.
Yazılım olmadığına emin siniz değil mi , artı olarak yakıtı opet 97 alıp dener misin?
Ona göre tekrar yorumda bulunabilirim
arabada yazılım yok şuan kayışlı zincir yok hatta triger bakımınıda 9 bin km önce yaptırdım.malesef 97 opet yok k.maraşta bp belki bulabilirim. log koyamadım hata veriyor nasıl exel doysayı koyabilirim
Dolu depoya 5 lt etil atip denesene bir vuruntu hala varmi
Dolu depoya 5 lt etil atip denesene bir vuruntu hala varmi
benzin kalitesinden olsa 1.2.3. viteslerde de gelmez mi etil değil de metil var adanada 30 lt veriyorlar yine alalım dedik ama arkadaşların sanalpazar üyeliği yokmuş o yüzden alamadım.
1 2 3 de yuk 3 4 5 gibi degil ust viteste vuruntu normal yuke fzla kaldigindan 4 de sararken vuruntu olmaz tutundugunda olur.
Met kit al derdin kalmaz
1 2 3 de yuk 3 4 5 gibi degil ust viteste vuruntu normal yuke fzla kaldigindan 4 de sararken vuruntu olmaz tutundugunda olur.
Met kit al derdin kalmaz
met kitimiz de vardı oem olsun diye sattık elimizdeki kiti de
met kitimiz de vardı oem olsun diye sattık elimizdeki kiti de
Ozaman etil at depoya diyecem ama hortum yirtiyor o oluyor bu oluyor ugrasmaktan usenmezsen etil at
Yoksa met kit alcan biri ucuza satiyordu satiliklar bolumunde
penguinhakan
04-11-2013, 22:18
Araçta bu benzin kalitesi ile bu şekilde retard alman normal ki loglarına göre ilginç bir log almışsın.
O devirlerde o viteslerde alman zaten normal baştan soylediğim gibi.
Üst devirlerde alıyormusun o onemli , almıyorsan sorun yok , alıyorsan benzin kalitesi kesin olarak.
Daha once araçta yazılım varmıydı peki ?
Turbo nerde geliyor o kadar alttan basmakta iyi bir sey degil ust viteslerde
4 de Alttan basma 4000 de bas oyle log al
Araçta bu benzin kalitesi ile bu şekilde retard alman normal ki loglarına göre ilginç bir log almışsın.
O devirlerde o viteslerde alman zaten normal baştan soylediğim gibi.
Üst devirlerde alıyormusun o onemli , almıyorsan sorun yok , alıyorsan benzin kalitesi kesin olarak.
Daha once araçta yazılım varmıydı peki ?
dip gazda dediğim gibi nerdeyse hiç yok vitesleride seri bir şekilde atıp dip gaz yaptığımda da yok ama normal kullanımlarda geliyor yarım gazdan az daha fazla gaz verdiğimde geliyor size gönderdiğim loğ da dip gazda gördüğünüz gibi retard yok ama 4 e atıp görmüş olduğunuz devirlerde kullandığım zaman geliyor.
Turbo nerde geliyor o kadar alttan basmakta iyi bir sey degil ust viteslerde
4 de Alttan basma 4000 de bas oyle log al
3000 rpm de full bost yapıyor.
penguinhakan
04-11-2013, 22:51
dip gazda dediğim gibi nerdeyse hiç yok vitesleride seri bir şekilde atıp dip gaz yaptığımda da yok ama normal kullanımlarda geliyor yarım gazdan az daha fazla gaz verdiğimde geliyor size gönderdiğim loğ da dip gazda gördüğünüz gibi retard yok ama 4 e atıp görmüş olduğunuz devirlerde kullandığım zaman geliyor.
Arabanda sorun yok o zaman oyle basarsan olur tabiki de.
böyle bir retard durumunun hiç bir açıklaması yok bu durum normal mi diyorsunuz hakan bey? ben araba konusunda hassasım biraz.
böyle bir retard durumunun hiç bir açıklaması yok bu durum normal mi diyorsunuz hakan bey? ben araba konusunda hassasım biraz.
Normal diyebiliriz met kit bagla oralada avans bile verir beyin guc alirsin bence
Normal diyebiliriz met kit bagla oralada avans bile verir beyin guc alirsin bence
yazın düşünüyorum inşallah ama devamlı met ile binmek de sıkıntı arabayı günlük de kullanıyorum ve uzun km ler yapıyorum.
penguinhakan
04-11-2013, 23:09
böyle bir retard durumunun hiç bir açıklaması yok bu durum normal mi diyorsunuz hakan bey? ben araba konusunda hassasım biraz.
Dediğim gibi yakıt kalitesi ile ilgili olarak bu retardları o devirlerde görmen son derece normal.
Dediğim gibi yakıt kalitesi ile ilgili olarak bu retardları o devirlerde görmen son derece normal.
teşekkür ederim bilgilendirmeniz için.
ayrıca konuya ilgi gösteren arkadaşlara da teşekkür ederim.
araba TFSi değil 1.8T o devirlerde görmen normal değil sıkıtırması zaten düşük onuda göz önüne alalım stock 1.8t 2000 dip gaz yarım gaz hiçbir şeekilde 1-2 yi geçmemelidir 3 ve üstü tehlikelidir ben senin yerinde olsam benzin basıncımı kontrol ederdim
araba TFSi değil 1.8T o devirlerde görmen normal değil sıkıtırması zaten düşük onuda göz önüne alalım stock 1.8t 2000 dip gaz yarım gaz hiçbir şeekilde 1-2 yi geçmemelidir 3 ve üstü tehlikelidir ben senin yerinde olsam benzin basıncımı kontrol ederdim
Pompa yeni hatta 4 patlik oem pompa var fikitrem yeni yinede sifirlayabiirim fpr yi deneme sabsim yok evde 4 barlik fpr var yinede kontrol etmemi istediginiz bir sey varsa kontrol edebilirim.
değiştirme :)
benzin basınc saati bağla kontrol edebilirsin yolda kontrol etmelisin
Basinca yolda bakmak gayet mantikli pompam yeni ve guclu diye guvenme bir sikintida olabilir olmasa bile kafandaki soru kalkar
Benzin basinc saati burda bulmak sikinti nerden temin edebilirim serviste var basinc saati kocaman bir sey arabanin camina monte edip yolda da bakmistik diger arabamda o zaman walbora vardi saati needen temin edebikiriz ?
arkadaşlar yeni mafı taktım idle 40 rpm yükseldi 5. vitesde 2000 rpm den dip gaz yapsam bile retard yok ama özellikle yokuş yukarı çıkarken 6 küsür retard var.
bu benzin kalitesi ile gayet normal retardlar. bir cok arabada -8 -9 retard gordum tamami standart olan.
bu benzin kalitesi ile gayet normal retardlar. bir cok arabada -8 -9 retard gordum tamami standart olan.
tamamda 5.viteste bile 2000 rpm den 6000 küsür rpm ye kadar bastım retard yok niye diğer yerlerde geliyor.
penguinhakan
06-11-2013, 23:08
Arabada ne problem var peki ?
Arabada ne problem var peki ?
Yokus yukari cikarken retarf gelmis
penguinhakan
07-11-2013, 01:06
Tamam da sorun ne retard görmek mi ?
Tamam da sorun ne retard görmek mi ?
Sanirim hakan bey siz sorun olarak gormuyorsunuz evet sorun retard gormek normal mi bu retardlar?
Benzin basinci rolantide 3.2 bar yukte 5.8 bar
Hic bosuna ugrasma kardesim,yazilimini yapana soyle Knock Sensitivity ayarlarini oynasin mutlu mesut gazlarsin :)
arkadaşlar mantıklı bir açıklama getirecek kimse yok mu bu duruma yada problemin nedenini bilen ?
Tek problem yakit kalitesi
Tek problem yakit kalitesi
metenol kit alacam yakın zamanda. yakıt kalitesi diyelim amenna ama neden dip gazda gelmiyorda özellikle yokuş çıkarken yarım gazda geliyor.
penguinhakan
10-11-2013, 19:49
Stock arabaya methanol ilginç geldi biraz , arabada yazılım var mı yok mu ?
Stock arabaya methanol ilginç geldi biraz , arabada yazılım var mı yok mu ?
yazılım yok şu an problemi hallettikten sonra yükleyeceğiz yazılımı.metenol kit neden ilginç geldi ki ?
penguinhakan
10-11-2013, 20:11
yazılım yok şu an problemi hallettikten sonra yükleyeceğiz yazılımı.metenol kit neden ilginç geldi ki ?
Arkadaşın biri soru soruyor sen diyorsun ki methanol le halledeceğiz.
Öneri sunuyoruz sunuyorlar yapmıyorsun.
Aracında herhangi bir sorun olmadığını düşünüyorsan yakıt kalitesinden yapar keza burda birçok yazılımsız stock yükteyken o retardları görür.
Dip gazda ve devirli basarak gelmiyorsa retard ; sorun yok demektir.
Ha illaki retardı kafama taktım diyorsan gidip etil alkol , toluen , cylien vs bul biraz koy araba düzeliyorsa sorunun yok düzelmiyorsa o zaman gidip motor açıp sentene baktır.
Arkadaşın biri soru soruyor sen diyorsun ki methanol le halledeceğiz.
Öneri sunuyoruz sunuyorlar yapmıyorsun.
Aracında herhangi bir sorun olmadığını düşünüyorsan yakıt kalitesinden yapar keza burda birçok yazılımsız stock yükteyken o retardları görür.
Dip gazda ve devirli basarak gelmiyorsa retard ; sorun yok demektir.
Ha illaki retardı kafama taktım diyorsan gidip etil alkol , toluen , cylien vs bul biraz koy araba düzeliyorsa sorunun yok düzelmiyorsa o zaman gidip motor açıp sentene baktır.
hakan bey soruları cevaplıyorum hatta dikkat ettiyseniz önerileride uyguluyorum. maf dedi utku arkadaş mafı yeniledim.o.z pompa basıncına baktır dedi gittim ölçtürdüm.sonucunuda yazdırdım hatta üstüne birde komprosyon ölçtürdüm.
dip gazda dediğim gibi retard yok. tamam siz diyorsunuz ki dip gazda yoksa sorun yok sonuçta araba dip gazda daha fazla yüke binmiyor mu yüke bindiğinde gelmiyorsa neden yarım gazda geliyor mantığım almıyor. amenna sente ayarınada baktırırım en kısa zamanda.depoya metenol koyup deneyeceğim metenol alacağım arkadaşla irtibat kuramıyorum şuan için.
penguinhakan
10-11-2013, 20:20
hakan bey soruları cevaplıyorum hatta dikkat ettiyseniz önerileride uyguluyorum. maf dedi utku arkadaş mafı yeniledim.o.z pompa basıncına baktır dedi gittim ölçtürdüm.sonucunuda yazdırdım hatta üstüne birde komprosyon ölçtürdüm.
dip gazda dediğim gibi retard yok. tamam siz diyorsunuz ki dip gazda yoksa sorun yok sonuçta araba dip gazda daha fazla yüke binmiyor mu yüke bindiğinde gelmiyorsa neden yarım gazda geliyor mantığım almıyor. amenna sente ayarınada baktırırım en kısa zamanda.depoya metenol koyup deneyeceğim metenol alacağım arkadaşla irtibat kuramıyorum şuan için.
Dip gazdaki timing (sizin deyiminizle avans) ve yarım gazdaki timing (avans) arasında dağlar kadar fark vardır. (Bu stock da olsa , yazılımlı da olsa farketmez.)
Eğer yarım gaz (part throtle) da olan timing dip gazda (full throtle) de olsaydı motorların hepsi tabiri caizse kucakta olur.
Buraya düzgün bir retard logu koyar mısın ? 4 ün kısa ise 4 de 1500 devirden dip gaz yaparak devir bitene kadar mümkünse , 5. vites yada farketmez.
metenol kit alacam yakın zamanda. yakıt kalitesi diyelim amenna ama neden dip gazda gelmiyorda özellikle yokuş çıkarken yarım gazda geliyor.
Kendimden ornekleyerek anlatayim
Ornekten once ilk soyleycegim yokus yukari muhtemelen peak basimcin yuksek oluyor biraz ve yarim gazdayken o basinclarda low throotle pozisyounda karisim fakir anlik olarak ve beyin vuruntuyu algilayarak avansi geri cekiyor yani retard dip gazda neden olmuyor dip gaz haritan fakire musade etmiyordur beyin yani afr yi bir degere getir komutu vardir beyinde.
Kendimden verecegim ornek ise c20let oem ecu ve phase 3-4 iki farkli chiple 1 yil kullandim dip gaz disindaki low throotle gazlamalarimda ve anlik peak basicinin yuksek oldugu yerlerde karisim 14.8 15 afr ye kadar geriliyordu ve bu beni rahatsiz ediyordu dip gaz bastigimdada afr 11 olurdu
Simdi bende retard olmuyordu cunku 1995 model bir beyin ve motor isletiminden ornekledigim icin retard yoktu ama vag grubunun yeni nesil beyinleri bence cok basarili ve onlem almasi cok normal sen amerikayi kesfetme ya etil at depoya yada met kit al
buraya koyamıyorum hızlı resimden yüklenmiyor ben göndereyim olmadı siz ekleyin
Kendimden ornekleyerek anlatayim
Ornekten once ilk soyleycegim yokus yukari muhtemelen peak basimcin yuksek oluyor biraz ve yarim gazdayken o basinclarda low trootle pozisyounda karisim fakir anlik olarak ve beyin vuruntuyu algilayarak avansi geri cekiyor yani retard dip gazda neden olmuyor dip gaz haritan fakire musade etmiyordur beyin yani afr yi bir degere getir komutu vardir beyinde.
Kendimden verecegim ornek ise c20let oem ecu ve phase 3-4 iki farkli chiple 1 yil kullandim dip gaz disindaki low throotle gazlamalarimda ve anlik peakk basicinin yuksek oldugu yerlerde karisim 14.8 15 afr ye kadar geriliyordu ve bu beni rahatsiz ediyordu dip gaz bastigimdada afr 11 olurdu
Simdi bende retard olmuyordu cunku 1995 model bir beyin ve motor isletiminden ornekledigim icin retars yoktu ama vag grubunun yeni nesil beyinleri bence cok basarili ve onlem almasi cok normal sen amerikayi kesfetme ya etil at depoya yada met kit al
tamam da benim benzin yetiştirmeme gibi bir sıkıntım da yok hatta afr nedense her zaman zengin hakan beye gönderiyorum logları
tamam da benim benzin yetiştirmeme gibi bir sıkıntım da yok hatta afr nedense her zaman zengin hakan beye gönderiyorum logları
Low throotle retard aninda afr degeri ne
Low throotle retard aninda afr degeri ne
az bekle kardeş canlı canlı gör yükleyecek az sonra hakan bey.
Low throotle retard aninda afr degeri ne
lambda afr değerini bir türlü tutturamıyor azda olsa karışım hep zengin.
lambda afr değerini bir türlü tutturamıyor azda olsa karışım hep zengin.
Zengin dedigin deger ne
bu arada arabada ekstra olarak dp var aem açık hava filitresi kat iptali 51 lük düz boru sonda da ss magnum var
penguinhakan
10-11-2013, 20:46
Dosyalar aşağıdaki , bence hala sorun yok gibi görünüyor.
https://hotfile.com/dl/254410579/966ba57/LOG-01-002-004-020.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410693/8fe7ffe/LOG-01-003-020-031.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410722/7574863/LOG-01-003-020-0311.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410750/717fccb/LOG-01-003-020-115.CSV.html
Zengin dedigin deger ne
istenene göre verilen değeri diyorum bir türlü tutmuyor çok azda olsa hep zenginde kalıyor yani demek istediğim lambda değeri tutturamıyor.
Dosyalar aşağıdaki , bence hala sorun yok gibi görünüyor.
https://hotfile.com/dl/254410579/966ba57/LOG-01-002-004-020.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410693/8fe7ffe/LOG-01-003-020-031.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410722/7574863/LOG-01-003-020-0311.CSV.html
https://hotfile.com/dl/254410750/717fccb/LOG-01-003-020-115.CSV.html
bilmiyorum dediğiniz gibi normal ise de yarım gazda neden retard geldiğini öğrenmek istiyorum ve araştırıyorum.nihayetinde bu araba ile ha bire dip gaz yapmıyoruz genelde yarı gaz kullanıyoruz ve hard bir yazılımda bile 3-4 retardı geçmemesi gerektiğini de biliyorum.
istenene göre verilen değeri diyorum bir türlü tutmuyor çok azda olsa hep zenginde kalıyor yani demek istediğim lambda değeri tutturamıyor.
Logu acamiyorum suan
Afr degeri 10 11 12 13 14 15 cinsinden birsey soylermisin
Logu acamiyorum suan
Afr degeri 10 11 12 13 14 15 cinsinden birsey soylermisin
rpm ye göre değişiklik gösteriyor biliyorsun ama üst postlarda lambda voltajını yazmıştım 1. veya 2. sayfada
en son iat 54 dereceye çıkmış
filitrem temiz olmadı yedek filitrem var onu takar log alabilirim.
bobinlerim 2 ay oldu 4 tanesinide servisten aldım yeniledim.
bujileride değiştirdim.
benzin basıncıda sanmıyorum az olacağını bizim arabalarda 3 barlık pompa var ben servisten passatın 4 barlık pompasını aldım taktım oda 2 ay olmadı.
afr değerlerim
0,953 0,945 2400
0,93 0,945 2760
0,93 0,945 3200
0,93 0,945 3560
0,883 0,891 3920
0,867 0,883 4320
0,836 0,852 4680
0,805 0,821 5040
0,782 0,782 5360
0,758 0,766 5720
0,75 0,743 6000
0,75 0,727 6280
0,75 0,719 6520
dip gazda şimdi daha da az retardım var ama 4. viteste log aldığım zaman artıyor retardlar.
işte burda
penguinhakan
10-11-2013, 21:08
Gönderdiğin logların tek tek hangi log kaçıncı vitesde yazar mısın.
Bu arada afr değerlerin o gonderdiklerin gibi değil ;
14.4 - 14.5 civarında görüyor yarım gaz ve retard gördüğü yerlerde.
bu arada arabada ekstra olarak dp var aem açık hava filitresi kat iptali 51 lük düz boru sonda da ss magnum var
aklıma gelmişken golf 4 gti 180 hp olanlardan araba.
Gönderdiğin logların tek tek hangi log kaçıncı vitesde yazar mısın.
Bu arada afr değerlerin o gonderdiklerin gibi değil ;
14.4 - 14.5 civarında görüyor yarım gaz ve retard gördüğü yerlerde.
003-020-031(1) olan ve 4 kb lik dosya 3.vites 002-004-020 5. vites 003-020-115 5. vites diğeri de 43 kb lik dosya yarım gaz karışık
En sagdakiler devir ve soldakiler coltaj degerimi
0 1 volt arasi degerlermi
0 volt mu zengin 1 voltmu
Hakanin dedigi gibi 14 afrler varsa ayni benim beyin gibi calisiyor low throotleda anlil peak ve anlik fakir retard getiriyor
En sagdakiler devir ve soldakiler coltaj degerimi
0 1 volt arasi degerlermi
0 volt mu zengin 1 voltmu
Hakanin dedigi gibi 14 afrler varsa ayni benim beyin gibi calisiyor low throotleda anlil peak ve anlik fakir retard getiriyor
tamam da zaten yarım gaz değerleri de normal bizim arabalar böyle yürüyor hem dip gazda yok yarım gazda var peak yapmıyor. 1 den aşağı düştükçe zengin oluyor 1 voltaj rölanti değeri
Frequency_48
10-11-2013, 21:54
Oksijen sensör voltajının tork ve güç karşılık gelen değerleri linktedir. Belki yardımcı olur.
Bana göre dip gazda araban voltaj değerine göre fakirde gibi..
Air Fuel Monitor (http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Carbs/AFMonitor/AFMonitor.htm)
tamam da zaten yarım gaz değerleri de normal bizim arabalar böyle yürüyor hem dip gazda yok yarım gazda var peak yapmıyor. 1 den aşağı düştükçe zengin oluyor 1 voltaj rölanti değeri
4000 5000 rpm voltaji cokda zengin degil gibi 0.867 den 0.821 e gidiyor 1 volt rolantiyse muhtemelen 14 15 afr arasi birseydir
Widebandin yok sanirim
Oksijen sensör voltajının tork ve güç karşılık gelen değerleri linktedir. Belki yardımcı olur.
Bana göre dip gazda araban voltaj değerine göre fakirde gibi..
Air Fuel Monitor (http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Carbs/AFMonitor/AFMonitor.htm)
abim bizim sıkıntımız dip gaz değil şu an yarım gazda retard gelmesi bu işi öğrenmeye anlamaya çalışıyoruz.
4000 5000 rpm voltaji cokda zengin degil gibi 0.867 den 0.821 e gidiyor 1 volt rolantiyse muhtemelen 14 15 afr arasi birseydir
Widebandin yok sanirim
istenen değer daha fakir dikkat ediyorsan ama verdiği biraz daha zengin
başka fikri olan yok mu arkadaşlar?
Frequency_48
14-02-2014, 20:24
Konuya baktım. Sanırım askıda kalmış..
Oksijen sensör voltajı 1 volt ta zengin 0,1 voltta ise araç fakirde çalışıyor demektir. Konudaki yazılanlar dan anladığım kadarıyla rölanti de 1 volt olması hatalıdır. Oksijen sensörünün rolantide 0,1 - 0,8 volt arasında sürekli değişmesi gerekmektedir. Tam sinüsoridal şeklinde değil de.. iniş çıkış şeklinde olması gibi düşünün.
Eğer araba alt devirden dip gaz yaparsak aracın turbosu peak yaptığı zaman retard gelmesi normaldir. Fakat bu kendi aracım için konuşuyorum. +2 veya -3 retard normal sınırlardadır.
Örneğin kendi aracımda westgate aktuatörüne ayar yaparken alt devirden bastığımda peak 1,1 bar yaptığında retard -2 geliyordu. Ayarını kıstım. Haliyle turbo peak 1 barda kaldı ve aynı şartlarda alttan bastığımda turbo geç dolmaya başladı ve retard ım 0 dı. ve oksijen sensör voltajım ise 0,91 volt tu. Yazan arkadaşların dediği gibi 4000 devirde dip gaz yapıp redline da retard geliyorsa bu benzin oktanından veya turbo nun peak basıncından kaynaklanabilir.
Redline da ise oksijen sensör voltajı turbo araçta 0,9 civarında olmalıdır. 0,7 volt tan yukarıda olmalıdır. Bu turbo araçlarda vuruntu için tehlikeli bir sınırdır. Yani fakir karışımdır.
Frequency_48
14-02-2014, 20:50
http://i.hizliresim.com/KdvD0L.jpg (http://hizliresim.com/KdvD0L)
Frequency_48
16-02-2014, 14:13
4000 5000 rpm voltaji cokda zengin degil gibi 0.867 den 0.821 e gidiyor 1 volt rolantiyse muhtemelen 14 15 afr arasi birseydir
Widebandin yok sanirim
Ayrıca.. Bu verdiğiniz rölantide 1 ve 4000-5000 devirdeki 0,867 değerler lambda değerleridir..
Oksijen sensör voltaj değerleri değil.
Lambda değerinin 1 olması demek AFR nin 14,7 olması, 1 den düşük olması zengin karışım 1 den büyük olması ise fakir karışım anlamına gelir.
Oksijen sensör voltajıyla ters orantılı bir kavramdır.
Değerlere volt olarak yazılmış belirtmek istedim sadece..
Saygılar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.