Orijinalini görmek için tıklayınız : 97 gc8 patirdama sorunu...
dursun81
27-10-2013, 18:14
Merhaba arkadaşlar aracımı yaklaşık dört ay önce aldım.araç stok tu ben komple İskender 76 düz boru dawnpipe ve İskender sonsusturu yaptım.bu işlemler yapıldıktan sonra araçta 3.vites ve üzerinde 4000 4500 devirlerde kesiciye girer gibi PATIRDAMA ve gaz kesme sorunu meydana geldi.yanlız bu sorunu herzaman yapmadığı için tam bir teşhiste koyamadık.böyle bir sıkıntısı yaşayan varsa fikir verebilirlerse sevinirim...şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...
Debimetre arzası kronik buna benzer bir sıkıntı yapar. Birde zaman zaman kötü benzindede gc8 bu sıkıntıyı yapıyor. Arza sılaşırsa daha net anlarız.
Bu arada check yakıyormu bunu yaparken?
dursun81
27-10-2013, 18:31
Yok herhangi bir arıza ışığı yakmıyor.benzini de Shell 97 nitro kullanıyorum ve aynı yerden almadım.hafta içi ustaya gidip benzin basıncını ölçtürmeyi düşünüyorum.
Bence check işaretinide bir kontrol ettir. Belkide ışığını yağ ışığına bağlamışlardır. Çok yapılan bir işlem.
dursun81
27-10-2013, 18:40
Tavsiyen için teşekkür ederim onada baktırayım...
Her zaman yapmadığı için, ateşleme problemi olabilir; bobin, buji kabloları ve bujileri kontrol ediniz.
Bızım gc8 de de aynı problemler vardı
Bobın bujı kablosu bujı ler degıstı problem gıtmedı
sıkıntı sılındır kapak contasındaydı
degıstı problem kalmadı
dursun81
27-10-2013, 22:19
Bilgi için teşekkür ederim...
dursun81
27-10-2013, 22:24
Her halde önce yakıt sistemi ve ateşleme sisteminindeki parçaların kontrolüyle başlarız sorunu aramaya ve gidermeye conta çıkmaz inşallah...
egzos yapıldıktan hemen sonra başlamış problem anladığım kadarıyla ama bu tarz sıkıntılar bazen çok ama çok basit ve alakasız yerlerden çıkabiliyor, denk gelebiliyor... öncelikle krank açı sensörünün soketini bi kontrol edin, bazı gc8 lerde hastalıktır, o soket gevşer ve araç aynı tarif ettiğiniz şekilde patırdamaya başlar, herhangibi masraf etmeden önce bi deneyin derim
sensörün yeri fotodaki gibi sol tarafta çizili olan yerdedir, krank kasnağının arkası alternatörün altı...
http://i304.photobucket.com/albums/nn182/meatbawl/motorfront.jpg
eğer sıkıntı geçmez ise buji ve buji kablolarını kontrol edin, birde boş depoya düşük oktanlı yakıt koyun eğerki patırdamalar azalıyorsa sıkıntı ateşlemeyle alakalıdır, veya depodaki mevcut benzine oktan arttırıcı madde koyarak(po da satılan octane boosterlar iyi iş görür) yakıtın oktanını arttırın, patırdamalar iyice fazlalaşırsa bu yine sıkıntının ateşleme sisteminde olduğunu gösterir özelliklede kablolar... bu yöntemi ben 95 oktan benzin alıp gazlayarak uyguladım, 95 oktanda herhangibir patırdama olmadı di,yebilirim arada bi pıt pıt ediodu okadar, hemen akabinde aracı kenara çekerek sonra depodaki mevcut benzine oktan arttırıcı koyarak birdaha denediğimde patırdamaların anında çok ciddi derecede arttığını gözlemledim, bunun sebebi yüksek oktanlı yakıtı zayıflayan ateşleme sistemi elemanlarının yakmakta zorlanması bu sebeple ateşlemenin yetmemesi... sonrasında ise kabloları sıfır orjinalleriyle değiştirdiğimde hiçbir problemim kalmamıştı :)
bunlarıda denedikten sonra tam teşisi koyacaksınız sanıyorum...
anladığım kadarı ile arabada wideband afr yok ?
hemen bir tane temin edip takın
zaten ondan sonra yakıt ile olan sıkıntı varsa net olarak göreceksiniz.
dursun81
28-10-2013, 07:33
Ygtrn kardeşim detaylı bilgilendirmen için çok teşekkür ederim.
dursun81
28-10-2013, 07:36
Araçta afr var fakat dandik bişey eski sahibi taktırmış en kısa zamanda bi wide band alıcam.şuanki afr sağlıklı çalışmıyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.