PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sicilya Adasında Yolda Kalmak / Motor değişimi



XoR
30-10-2013, 11:50
Arkadaşım tatile gitti 2001 model Transporter'la ailecek Italya'ya. Sicilya adasında motor kırmışlar 2000 Euro'ya çıkma motor bulup swap yapılmış eski motoru da orada bırakmış geliyor şuan Türkiye'ye doğru.

Faturasını almış yeni motorun. İpsala girişte ne yapması gerekir yeni motor için beyanat vs vermesi gerekir mi ?

XoR
30-10-2013, 11:59
Legal yollarla yurtdışında böyle bir işlem yaptıran oldumu ? Dönüşte bunu nasıl işletti :)

clioGT
30-10-2013, 12:02
defenderımın başına gelmesini istediğim şeydi:D

takipteyim:D

XoR
30-10-2013, 12:06
defenderımın başına gelmesini istediğim şeydi:D

takipteyim:D

Motoru açıp içini yaparsak tahmini 3500 € ödersin demişler ve ellerindeki motoru satmışlar bunlara ama oda ne durumda meçhul :D

free-hifi
30-10-2013, 12:11
TAKİPTEYİZ

bulgaristanda motor kırabiliriz duruma göre :D

ChtArdARSL
30-10-2013, 12:13
gumrumkte motor koduna bakıcaklarını pek sanmıyorum :) Tr faturası olması gerek degılmı?

Kahn23
30-10-2013, 12:15
Bu sorunun cevabı yeni ticaret başlatır :D

XoR
30-10-2013, 12:17
gumrumkte motor koduna bakıcaklarını pek sanmıyorum :) Tr faturası olması gerek degılmı?

Özellikle motoru bırakmış adamlara girişte bagajda görülüp sıkıntı olmasın diye. Fatura orjinal/yasal ama İtalya faturası işte :)

XoR
30-10-2013, 12:19
Bu sorunun cevabı yeni ticaret başlatır :D

Bu işlerin ticareti çok önceden başladı yapıldı ne arabalar çıktı yurtdışına ne motorlarla döndü yeni bir durum değil ama Transporter'a swaplanan motor rb26 değil o yüzden yasal prosedüre uygun olmak zorunda :)

Kahn23
30-10-2013, 12:23
Bu işlerin ticareti çok önceden başladı yapıldı ne arabalar çıktı yurtdışına ne motorlarla döndü yeni bir durum değil ama Transporter'a swaplanan motor rb26 değil o yüzden yasal prosedüre uygun olmak zorunda :)

Eee peki bişey sorcam? Araç ile giriş çıkış yapılırken gümrükte şase no fln kontrol ediliyor mu?
Burda kafaya takılan konu İtalyan faturalı olması mı ?

XoR
30-10-2013, 12:26
Eee peki bişey sorcam? Araç ile giriş çıkış yapılırken gümrükte şase no fln kontrol ediliyor mu?
Burda kafaya takılan konu İtalyan faturalı olması mı ?

Şimdi konuyu saptırmayalım diğer bahsettiğin olayları burada konuşmak sakıncalı lütfen oradan devam etmeyelim. Ben yasal prosedürü yapmış olan var mı onu öğrenmeye çalışıyorum :)

SekoLive
30-10-2013, 12:29
koray abi izninle :) bende şunu merak ediyorm
abimiz motoru nasıl işleticek son zamanlarda motor işleten varmı banada bu prosedür lazım tam olarak neler isteniyor nereye müracaat ediyoruz

XoR
30-10-2013, 12:31
koray abi izninle :) bende şunu merak ediyorm
abimiz motoru nasıl işleticek son zamanlarda motor işleten varmı banada bu prosedür lazım tam olarak neler isteniyor nereye müracaat ediyoruz

Bende bunu öğrenmeye çalışıyorum işte Serkancım ama üyelerimiz konuyu change işine doğru sürüklüyor. Yasal olmayan şeylerden bahsetmeyin lütfen rica ediyorum !

VWci
30-10-2013, 12:32
elcilige ya da konsolosluga gidip durumu anlatarak yeni motor nosu bildirmesi gerekiyordu. Benim bildigin bu.

XoR
30-10-2013, 12:34
elcilige ya da konsolosluga gidip durumu anlatarak yeni motor nosu bildirmesi gerekiyordu. Benim bildigin bu.

Bu opsiyon ortadan kalktı Yunanistanda şuanda :)

M_PROJECT
30-10-2013, 12:35
Bende bunu öğrenmeye çalışıyorum işte Serkancım ama üyelerimiz konuyu change işine doğru sürüklüyor. Yasal olmayan şeylerden bahsetmeyin lütfen rica ediyorum !

adamin konusunu saptirmayin , bilgisi olan yazsin olmayan illegal seyleri sorgulamasin burda .

M_PROJECT
30-10-2013, 12:37
Bu opsiyon ortadan kalktı Yunanistanda şuanda :)

koray farketmez hala yurda girmemisler se telefon etsinler , anlatsinlar durumu , gerekeli evraklar belki fax yolu ile temin edilebilinir . roma buyuk elciligini bi arasinlar , yada sen ara ogrenirsin belki bisiler

Telefon
00 39 02 582 12 001

Faks
00 39 02 582 12 081

e-Posta
consolato.milano@mfa.gov.tr

XoR
30-10-2013, 12:37
koray farketmez hala yurda girmemisler se telefon etsinler , anlatsinlar durumu , gerekeli evraklar belki fax yolu ile temin edilebilinir . roma buyuk elciligini bi arasinlar , yada sen ara ogrenirsin belki bisiler

Telefon
00 39 02 582 12 001

Faks
00 39 02 582 12 081

e-Posta
consolato.milano@mfa.gov.tr

Mustafacım çok teşekkürler iletiyorum bu mesajı SS alarak

SekoLive
30-10-2013, 12:38
Bende bunu öğrenmeye çalışıyorum işte Serkancım ama üyelerimiz konuyu change işine doğru sürüklüyor. Yasal olmayan şeylerden bahsetmeyin lütfen rica ediyorum !

Banada bu sürecin motor türkiyeden alınmışsa hali lazım bilen varsa yazarlarsa sevinirim .

M_PROJECT
30-10-2013, 12:40
Mustafacım çok teşekkürler iletiyorum bu mesajı SS alarak

yunanistan buyuk elciligine de danisabilirler ama en temizi romayi aramak , durumlari izah etmek . kesin bisi cikar .

ChtArdARSL
30-10-2013, 12:40
Mustafacım çok teşekkürler iletiyorum bu mesajı SS alarak

abi eger sımdı arar ve gerekli bılgılerı verırıse bırde alacakları varda almazlarsa ne olucak?

barisy
30-10-2013, 12:41
Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.

XoR
30-10-2013, 12:42
Banada bu sürecin motor türkiyeden alınmışsa hali lazım bilen varsa yazarlarsa sevinirim .

MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
3. Teknik belge-plan proje
4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

KAYNAK :Sayfalar - www.trafik.gov.tr (http://www.trafik.gov.tr/)
Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

Seninki bu sanırım kardeşim

mmustu
30-10-2013, 12:43
Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.


:icon_tup::icon_tup::icon_tup:

huseyinturk
30-10-2013, 12:44
koray abi izninle :) bende şunu merak ediyorm
abimiz motoru nasıl işleticek son zamanlarda motor işleten varmı banada bu prosedür lazım tam olarak neler isteniyor nereye müracaat ediyoruz

motor birebir aynı ise, tüvde sıfırdan muayne + tespit yapılıyor araca, makina mühendisleri odasından aldığınız tadilat projesi yada makina mühendisleri odasından alıp doldurduğunuz kısmi tadilat formu ile. Sonra emniyete gidiliyor tüvtürkün doldurduğu ek1 ile. Sanırım emniyette motor ruhsatını ve işçilik faturasını ( bu kesin değil) istiyorlar birde. Tüvtürkten bu şekilde aldım ben bilgileri, muamelecileri işi biraz abartıyor abi uzun iş ver biz halledelime getiriyorlar ama o kadar zor bir durum yok fatura varsa..

yurt dışından gelen motorun gümrük girişlerinide isteyebilirler. Ben motoru sıfır aldım , satıcı imalattan türkiyeye girene kadar bütün belgelerinden verdi lazım olabilir diye

XoR
30-10-2013, 12:47
abi eger sımdı arar ve gerekli bılgılerı verırıse bırde alacakları varda almazlarsa ne olucak?

Transporter kümes olur sanırım bu durumda :D


Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.

En mantıklısı bana da bu geliyor. Gümrükde başına gelenleri anlatıp yasal yolu öğrenmesi. Giren çıkan ne olacaksa orada belli olur. Teşekkür ederim bilgiler için.

edit: aramış ama konuya vakıf birine ulaşamamış consulate'de biraz başlarından savma durumu olmuş artık buraya girişte ak blok kara blok çıkacak ortaya :)

SekoLive
30-10-2013, 12:49
MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
3. Teknik belge-plan proje
4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

KAYNAK :Sayfalar - www.trafik.gov.tr (http://www.trafik.gov.tr/)
Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

Seninki bu sanırım kardeşim

abi teşekkürler :)

teknik belge ve plan proje hakkında bilgisi olan varmı bir üniversiteye girme olayından bahsediyorlardı ama net söliyen olmadı.

SekoLive
30-10-2013, 12:50
motor birebir aynı ise, tüvde sıfırdan muayne + tespit yapılıyor araca, makina mühendisleri odasından aldığınız tadilat projesi yada makina mühendisleri odasından alıp doldurduğunuz kısmi tadilat formu ile. Sonra emniyete gidiliyor tüvtürkün doldurduğu ek1 ile. Sanırım emniyette motor ruhsatını ve işçilik faturasını ( bu kesin değil) istiyorlar birde. Tüvtürkten bu şekilde aldım ben bilgileri, muamelecileri işi biraz abartıyor abi uzun iş ver biz halledelime getiriyorlar ama o kadar zor bir durum yok fatura varsa..

yurt dışından gelen motorun gümrük girişlerinide isteyebilirler. Ben motoru sıfır aldım , satıcı imalattan türkiyeye girene kadar bütün belgelerinden verdi lazım olabilir diye
hüseyin cok saol motor birebir aynı.

işletme süresi varmı bunun?

Safak
30-10-2013, 12:56
Özellikle bir işleme maruz kalmassa girişte sıkıntı yaşamayacaktır.

XoR
30-10-2013, 12:58
Özellikle bir işleme maruz kalmassa girişte sıkıntı yaşamayacaktır.

Ama sonrasında burada Muayene'ye girdiği anda ortaya çıkar motorun arabaya ait olmadığı :)

Mert09
30-10-2013, 13:01
yurtdışında bırakılması benimde aklımı karıştırdı ancak mantıken düşünürsek bu herkesin başına gelebilir ve geri ceviriceklerini sanmıyorum birkaç evrak isteyebilirler ancak pek bi sorun cıkacağını sanmıyorum buna benzer bi olay 9-10 ay önce bi tanıdığımın başına gelmişti araç trans değildi ancak araç farkı olacağını düşünmüyorum derdini uygun bi şekilde anlatabilirse sorun olacağını sanmıyorum

not: takipteyim acayip olaylar bunlar :Z

XoR
30-10-2013, 13:03
yurtdışında bırakılması benimde aklımı karıştırdı ancak mantıken düşünürsek bu herkesin başına gelebilir ve geri ceviriceklerini sanmıyorum birkaç evrak isteyebilirler ancak pek bi sorun cıkacağını sanmıyorum buna benzer bi olay 9-10 ay önce bi tanıdığımın başına gelmişti araç trans değildi ancak araç farkı olacağını düşünmüyorum derdini uygun bi şekilde anlatabilirse sorun olacağını sanmıyorum

not: takipteyim acayip olaylar bunlar :Z

Peki tanıdığın nasıl çözdü aynı durumu ? her cümleni bitirdiğimde aha şimdi çözümü yazacak diye bekledim gösterdin gösterdin ama vermedin cevabı :D

EREN34
30-10-2013, 13:10
Öyle çöp kenarına araba bırakmaya benzemez:D

Moruk bence en mantıklı iş girişte gümrük ile konuşmak durumu. İllaki bir evrak vs verirler. Sonra TR'de bu işlere hakim bir takipçiye vermek.

Vatandaşın harcı değil bu işin içinden çıkmak.

Gümrük şaadetnamesi ve fatura varsa aynı motoru işletmesinde sıkıntı olmaz. Projesi çizilir tespite girer vs.

XoR
30-10-2013, 13:15
Öyle çöp kenarına araba bırakmaya benzemez:D

Moruk bence en mantıklı iş girişte gümrük ile konuşmak durumu. İllaki bir evrak vs verirler. Sonra TR'de bu işlere hakim bir takipçiye vermek.

Vatandaşın harcı değil bu işin içinden çıkmak.

Gümrük şaadetnamesi ve fatura varsa aynı motoru işletmesinde sıkıntı olmaz. Projesi çizilir tespite girer vs.

Aynen mis gibi atmıştık Renault 19'u çöpe Belçikada :D

Valla bende aynısını söyledim elinde yasal faturası var bu motoru aldığına dair. Gümrükde böyle dürüst gelen birine de terslik yapılmaz, yardımcı olunur diye düşünüyorum :) mesai bitmeden yetişmiş olur zaten müdür vs çıkmadan.

Mert09
30-10-2013, 13:17
Peki tanıdığın nasıl çözdü aynı durumu ? her cümleni bitirdiğimde aha şimdi çözümü yazacak diye bekledim gösterdin gösterdin ama vermedin cevabı :D

gösterip vermedim sonundaki kafiyelerde cabası :D konuya dönersek ;

tanıdığım eleman ile o konu üzerinde pek konuşmadık ancak şunu iyi biliyorum motoru yurtdışında değiştirdiğimiz zaman motorun resmi ithalati yapılması gerek ki çok kolay bişey değil birde şöyle var 2.el takılan çıkma motor yurtdışından ithalatı yapılmıyor diye biliyorum.Benim o tanıdığım elemanın motorunda sorun çıkmıştı motor blok numarasına dokunmamıştı sanırım motor blok numarası sorun yaratabilir bu işlerin uzmanı illaki vardır forumda biz ne desek boş :) kolay gelsin

aslanneron
30-10-2013, 13:20
abi bence bu isi kamyon veya tirci abiler bilir yani adamlar o kadar yurt disina gidip geliyorlar heralde baslarina gelmisdir

XoR
30-10-2013, 13:23
gösterip vermedim sonundaki kafiyelerde cabası :D konuya dönersek ;

tanıdığım eleman ile o konu üzerinde pek konuşmadık ancak şunu iyi biliyorum motoru yurtdışında değiştirdiğimiz zaman motorun resmi ithalati yapılması gerek ki çok kolay bişey değil birde şöyle var 2.el takılan çıkma motor yurtdışından ithalatı yapılmıyor diye biliyorum.Benim o tanıdığım elemanın motorunda sorun çıkmıştı motor blok numarasına dokunmamıştı sanırım motor blok numarası sorun yaratabilir bu işlerin uzmanı illaki vardır forumda biz ne desek boş :) kolay gelsin

Blok = Motor zaten :) seninkisi motorunu tamir ettirmiş.

Mert09
30-10-2013, 13:31
Blok = Motor zaten :) seninkisi motorunu tamir ettirmiş.

Şuan konuştum elemanla aynen öyle olmuş senin olayıda sordum kendisi surekli yurtdışına giden birisi, kapıda derdini anlatabilirse,fatura vs belge gösterebilirse TR'ye giriş yapıncada gerekli işlemleri yaptırınca muaynede sorun vs çıkmaz dedi TR'ye giriş yaptıktan sonra uzman birisine teslim ederse aracı problem ortadan kalkmış olur ancak biraz masraflı olur tabiki.söylediklerim ne kadar yardımcı oldu bilmiyorum ama gerçekten kötü durum gecmiş olsun gürbet ellerde

XoR
30-10-2013, 13:32
Teşekkür ederim, bundan sonrası gümrükte ona kalmış ben burada yazılanları ona aktardım

Safak
30-10-2013, 13:37
Ama sonrasında burada Muayene'ye girdiği anda ortaya çıkar motorun arabaya ait olmadığı :)

Türkiye'de herşeyin tam olsa gene sıkıntı...

timucintt
30-10-2013, 13:38
Motoru alıp takabilirsiniz ama faturalı olacak... sizin kendi adınıza kendi aracınıza yurt dışında blok kırdığınızda motor taktırma hakkınız var ama faturalı olacak.. gümrük kapısına geldiğinizde fatura bildirimi yapacaksınız onlar zaten gerekli işlemleri yapıp size belgeleri hazırlarlar ama fatura üstünden vergi keserler gümrük vergisi onun dışında ekstralar çıkmaz çünkü getirdiğiniz yada taktığınız motor direkt sizin zimmetli malınızdır sadece kendi aracınızda kullanabilirsiniz satışını yapamazsınız veya başka araca takamazsınız... aldığınız belgelerlede size geçici bir süre tanırlar o süre içinde işletme prosedürlerini yerine getireceksiniz...

XoR
30-10-2013, 13:42
Motoru alıp takabilirsiniz ama faturalı olacak... sizin kendi adınıza kendi aracınıza yurt dışında blok kırdığınızda motor taktırma hakkınız var ama faturalı olacak.. gümrük kapısına geldiğinizde fatura bildirimi yapacaksınız onlar zaten gerekli işlemleri yapıp size belgeleri hazırlarlar ama fatura üstünden vergi keserler gümrük vergisi onun dışında ekstralar çıkmaz çünkü getirdiğiniz yada taktığınız motor direkt sizin zimmetli malınızdır sadece kendi aracınızda kullanabilirsiniz satışını yapamazsınız veya başka araca takamazsınız... aldığınız belgelerlede size geçici bir süre tanırlar o süre içinde işletme prosedürlerini yerine getireceksiniz...

Oh be sonunda net bir cevap :) çok teşekkürler, taşınmaz mal olarak kabul edildiğinden zimmet oluşuyor. Yasal faturası mevcut 2000 Euro değerinde bunun üzerinden ödemesini yapıp belgesini alıp girsin burada işletsin.

timucintt
30-10-2013, 13:46
Oh be sonunda net bir cevap :) çok teşekkürler, taşınmaz mal olarak kabul edildiğinden zimmet oluşuyor. Yasal faturası mevcut 2000 Euro değerinde bunun üzerinden ödemesini yapıp belgesini alıp girsin burada işletsin.

aynen öyle. Umarım yüksek gümrük vergisi çıkmaz.. bide işi bilen memura denk gelirseniz işiniz 1 günde biter kapıda... yoksa gümrüklü alanda bekletiyorlar adamlar 2 3 gün bazen... ama TR'ye gelmeden araç, gümrükle bir iletişime geçin ama mutlaka...

Chn53
30-10-2013, 14:21
abi inşallah işiniz rast gider işletirsiniz ama şöylede bi olay var

farklı motor no muaynede sorun çıkartmıyor artık motor numarasının üstüne yağ pislik vs döküp kapatıyorsun muaynede motor no okunamıyor diye hafif kusur dan geçiyo. tabi ama aracı satarken problem olur

barisy
30-10-2013, 15:07
Motorun dışarıda bırakılması konusu düşündürdü yazmıştım ilk mesajımda. Sebebini de komik bir tecrübe ile anlatayım.

3-4 yıl evvel bir acenteden tel geldi. Sör ünvanlı ingiliz bir amcamın yatının jeneratörü bozulmuş ve sıfır jeneratör sipariş etmiş. Neyse jen. geldi , transiti yaptık fethiyede bir marinaya. Bizzat gittim oradaki transitini de yaptım ( yabancı bayraklı yatlar tekneler transit statüsünde oluyor, aynı yabancı plakalı arabalar gibi). Jeneratörü yata çıkarmadan önce bozuğunu tam çıkarıyordu ki gümrük dedi hop :D :D . Buraya çıkaramazsın bunu dedi. Ve haklı , gümrüğü olmayan bir eşyayı kafana göre bırakamazsın.

Gümrüğe terk etmesi gerekiyor eski jeneratörü ama imha ambarı taaaa denizlide :D

Neyse ben İngiliz amcama dedim ki ,, joni sen şimdi bu eski jeneratörü yatın arkasına koy , yeni jeneratörü de takalım (powerful boat :D ) , bir ara yardır ileri doğru uluslararası sular var ileride. Anladın sen onu ...

barisy
30-10-2013, 15:08
matbu vergi %20 dir. Yani 2000 eur için 400 eur gibi bir vergi çıkması lazım max.

s2k
30-10-2013, 15:38
Motorun dışarıda bırakılması konusu düşündürdü yazmıştım ilk mesajımda. Sebebini de komik bir tecrübe ile anlatayım.

3-4 yıl evvel bir acenteden tel geldi. Sör ünvanlı ingiliz bir amcamın yatının jeneratörü bozulmuş ve sıfır jeneratör sipariş etmiş. Neyse jen. geldi , transiti yaptık fethiyede bir marinaya. Bizzat gittim oradaki transitini de yaptım ( yabancı bayraklı yatlar tekneler transit statüsünde oluyor, aynı yabancı plakalı arabalar gibi). Jeneratörü yata çıkarmadan önce bozuğunu tam çıkarıyordu ki gümrük dedi hop :D :D . Buraya çıkaramazsın bunu dedi. Ve haklı , gümrüğü olmayan bir eşyayı kafana göre bırakamazsın.

Gümrüğe terk etmesi gerekiyor eski jeneratörü ama imha ambarı taaaa denizlide :D

Neyse ben İngiliz amcama dedim ki ,, joni sen şimdi bu eski jeneratörü yatın arkasına koy , yeni jeneratörü de takalım (powerful boat :D ) , bir ara yardır ileri doğru uluslararası sular var ileride. Anladın sen onu ...

cumburlop to the ocean :D:D:D

Day Walker
30-10-2013, 15:42
cumburlop to the ocean :D:D:D

ahahahahaha :D konunun allahtan cevabı geldi yoksa birazdan arada kaynacak :D