Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 GTI Aşırı ısınma
Keyifli forumlar;
konu başlığından da anlaşıldığı gibi aracımın aşırı ısınmasından dolayı biraz tedirginim.. :confused:
motorda ince conta mevcut termostat sökülü.. 10w-40 edge kullanıyorum. motor ısısını düşürebilmem için ne yapmam gerekiyor. :beuj: aşırı ısınmadan dolayı yağ inceliyor ve tapetleri tam dolduramadığı için şıkırtı sesi veriyor 1 2 dk sonra normal kullanımda tık ses yok :rolleyes: gerçi orijinal yağ pompası takıldıktan sonra bu süre biraz daha aşağı indi..
10W60 tam sentetik motor yağı sorunuma çözüm olur mu :beuj:
yardımlarınızı bekliyorum..
:soru::soru::soru::soru:
arsenikli
30-10-2013, 17:38
motorun kendisimi ısınıyor hararetmi yükseliyor
normal kullandım da gayet sağlıklı fakat üst devirlerde zorlandıktan sonra motorun aşırı ısınmasına bağlı olarak hararette yükseliyor..
arsenikli
30-10-2013, 17:57
buna benzer bi sıkıntıda bende vardı ama aşırı değildi 5\30 yagdan sonra acayip rahatladı araba üstüne bide termostat değişti şuan hiç yükselme yok sıkıştırdığımda bile
boosted_pug
30-10-2013, 19:19
Araçda oil cooler varmi?
Araçda oil cooler varmi?
mevcut olan duruyormu demek istedin, yoksa mevcut olması gereken yokmu demek istedin :)
buna benzer bi sıkıntıda bende vardı ama aşırı değildi 5\30 yagdan sonra acayip rahatladı araba üstüne bide termostat değişti şuan hiç yükselme yok sıkıştırdığımda bile
5w30 ne derece sağlıklı olur ki aracım standart ayrıca yağ eksiltme derdi olmaz mı ? termostat takılı vardı söktürdüm onu şuan takılı termostat yok acaba değiştirdiğin termostat kaç derece yani 90lık mı yada farklı derecede olanı mı taktın araca ? acaba marka model temin yeri yazman mümkün mü bilgi paylaşımın için ayrıca teşekkür ederim :)
Araçda oil cooler varmi?
hayır yok bi arkadaşım plastikten yapmıştı ;) sonradan söktüm tabi ki :)
emirarslan34
31-10-2013, 13:40
termostatı iptal et
fan müşürü kaçlık 97 likmi ? 88 lik fan müşürü tak
klima varsa klimanın peteyi pislikten tıkanmıs olabilir. radyatöre yeterli hava gelmiyordur sogutmuyordur fan.
antifirizi fazla olma ihtimali vardır.
termostat bozuk oldumu açmaz , motor içindeki su cok ısınır ama sen kadrandan hararete baktıgın zaman normal gorursun çunku fan müşütü radyatördeki ısıyı ölcer herşey normalmiş gibi gelir.
en saglıklısı tormostatı iptal et , fan müşürünü 88 lik orj valoe al , radyatördeki suyu kople boşalt 500 ml antifiriz koy fazla koyma geri kalanını saf su ile doldur ortalama 3 litre. normal su kullanma ısınınca korozyona ugruyor.
3v30 tam sentetik motul , mobil , castrol kullan havalar sogudugu için şimdilik bu yagı kullan.
Hararet kaç dereceyi görüyor ses yapmaya başladığında ? Ayrıca net bir teşhis için yağ sıcaklığınıda bilmek gerekiyor.
arsenikli
31-10-2013, 16:18
5w30 ne derece sağlıklı olur ki aracım standart ayrıca yağ eksiltme derdi olmaz mı ? termostat takılı vardı söktürdüm onu şuan takılı termostat yok acaba değiştirdiğin termostat kaç derece yani 90lık mı yada farklı derecede olanı mı taktın araca ? acaba marka model temin yeri yazman mümkün mü bilgi paylaşımın için ayrıca teşekkür ederim :)
ben konu actım hangi yağı almalıyım dedim 5.30 dediler aldım , termostat kaclık bilemiyorum ustaya sorar size mesaj atarım rica ederim bu arada
termostatı iptal et
fan müşürü kaçlık 97 likmi ? 88 lik fan müşürü tak
klima varsa klimanın peteyi pislikten tıkanmıs olabilir. radyatöre yeterli hava gelmiyordur sogutmuyordur fan.
antifirizi fazla olma ihtimali vardır.
termostat bozuk oldumu açmaz , motor içindeki su cok ısınır ama sen kadrandan hararete baktıgın zaman normal gorursun çunku fan müşütü radyatördeki ısıyı ölcer herşey normalmiş gibi gelir.
en saglıklısı tormostatı iptal et , fan müşürünü 88 lik orj valoe al , radyatördeki suyu kople boşalt 500 ml antifiriz koy fazla koyma geri kalanını saf su ile doldur ortalama 3 litre. normal su kullanma ısınınca korozyona ugruyor.
3v30 tam sentetik motul , mobil , castrol kullan havalar sogudugu için şimdilik bu yagı kullan.
Bilgiler hatali gostergenin musuru silindir kapagi ustundedir radyatorde degil
Termostati iptal etmekte saglikli degildir aksine motor olmasi gerekenden soguk olur yakit tuketimi artar
hayır yok bi arkadaşım plastikten yapmıştı ;) sonradan söktüm tabi ki :)
Aracin orjinal yag sogutucusu yok mu ustunde?
okankrgz
31-10-2013, 16:59
orjınal yağ soğutucu üzerinde aracın, tek sıkıntı yağın üst devirlerde sıkıştırdığında ısınıp lifterlerde çıt çıt ses yapması.. yağ pompasını orjınal ile değiştirdik, mobil 10-40 yağ koyuldu, termostatı iptal ettik eskisine göre cok cok iyi şuan... aracı sıkıştırdığında, bi süre sonra ses yapıyor çok ıncede olsa ama normal kullanıma düştüğünde sesi hemen kesiyor.. (araçta ince conta var bu arada)
Aracin orjinal yag sogutucusu yok mu ustunde?
yağ tankı olarak anladım ben onu kusura bakma :) hayır var orijinal soğutucusu fakat tam olarak çalışıp çalışmadığı konusunda bi fikrim yok izmitte ustası olan var mı bu tarz olayların üstesinden gelebilen ?
termostatı iptal etmek araca aşırı yaktırır kalorifer ısıtmaz ve üst kapağı çatlatma riskiniz çok fazla bilginize
aLperTunga
31-10-2013, 18:55
o sesin önüne ancak kapetleri değişerek geçersin. şimdi ilk yagı değiştiğinde yani yağın ilk 2000-3000 km sinde ses yapmaz yağ özelliğini yitirdikten sonra dediğim km lerden sonra tekrar ısındıgında yapar.ama dediğim gibi yağ yeni iken istediğin kadar ısınsın yapmaz.ya kapetler değişecek yada benim geçmişte yaptıgım gibi 3000km de bir yağ değişeceksin. yağınıda 10/40 ELF moligraf F1 kullan.
yağ tankı olarak anladım ben onu kusura bakma :) hayır var orijinal soğutucusu fakat tam olarak çalışıp çalışmadığı konusunda bi fikrim yok izmitte ustası olan var mı bu tarz olayların üstesinden gelebilen ?
estafurullah,
bu arada göstergedeki yağ sıcaklığı nerde duruyor? sağdaki sıcaklık göstergesi yani..
kazım2002
01-11-2013, 09:16
kardeşim radyotörü sök içini temizle kompl motor suyunu boşalt, gerekirse radyotör değiştir çok faydası olacaktır
yağ sogutucusunu kontrol ettir çok önemli 5-6 tane 106gti ve saxo vts kullandım genel olrk amacın gazlamaksa termostatı sök değilse kalsın. radyotor fanarının önünde soketler var onları kontrol ettir bitanede sigorta kutusunun içinde (aracı çok sıkacak bi egzoz kullandığını sanmıyorum) + eğerki aracında kapak yapılı ise sıkıştırdığın zaman hararet yarım la en sonun ortasında oluyorsa korkma bi sıkıntı çıkmaz ama sona yaklaşıyorsa dediklerimi yapmanı tavsiye ederim .. ( şıkırtıda lifter sesi sogudumu gecer korkacak bişey yok)
Hararet kaç dereceyi görüyor ses yapmaya başladığında ? Ayrıca net bir teşhis için yağ sıcaklığınıda bilmek gerekiyor.
yağ seviyesi olması gereken orta seviyenin biraz üzerine çıkınca başlıyor..
hararet seviyem normal gözüküyor.. (termostat sökülüyken )
estafurullah,
bu arada göstergedeki yağ sıcaklığı nerde duruyor? sağdaki sıcaklık göstergesi yani..
yağ sıcaklık orta seviyede sabit sıkıştırmadığım sürece fakat sıkıştırdıktan sonra biraz üzerine çıkıyor normal olarak.. ve ses yapmaya başlıyor.. araç soğukken gayet sağlıklı yürüyor..
Bilgiler hatali gostergenin musuru silindir kapagi ustundedir radyatorde degil
Termostati iptal etmekte saglikli degildir aksine motor olmasi gerekenden soguk olur yakit tuketimi artar
termostat dereceleri 106 gti için standart 90lık mı mevcut piyasada ?
termostatı iptal etmek araca aşırı yaktırır kalorifer ısıtmaz ve üst kapağı çatlatma riskiniz çok fazla bilginize
termostatı iptal ettiğimde kaloriferin ısıtmayacağını biliyordum. fakat aksine eskisi gibi sıcak üflüyor içeri :) hatta klima motoru ile sıcak havayı daha iyi çeviriyor içeri de
yakıt sarfiyatına etken olduğunu bilmiyordum. teşekkür ederim bilgi için.
o sesin önüne ancak kapetleri değişerek geçersin. şimdi ilk yagı değiştiğinde yani yağın ilk 2000-3000 km sinde ses yapmaz yağ özelliğini yitirdikten sonra dediğim km lerden sonra tekrar ısındıgında yapar.ama dediğim gibi yağ yeni iken istediğin kadar ısınsın yapmaz.ya kapetler değişecek yada benim geçmişte yaptıgım gibi 3000km de bir yağ değişeceksin. yağınıda 10/40 ELF moligraf F1 kullan.
tapetlerin tamamını mı değiştireyim yoksa tek tek kontrol işe yarar mı ? maliyeti düşürme açısından ?
evet mobil 1 yağ kullandım anlattığın gibi oldu.. bir sonraki yağ seçimim edge oldu mobile göre biraz daha dayanıksız çıktı...
tavsiyen için teşekkür ederim. ELF seçeneklerim arasında..
kardeşim radyotörü sök içini temizle kompl motor suyunu boşalt, gerekirse radyotör değiştir çok faydası olacaktır
yağ sogutucusunu kontrol ettir çok önemli 5-6 tane 106gti ve saxo vts kullandım genel olrk amacın gazlamaksa termostatı sök değilse kalsın. radyotor fanarının önünde soketler var onları kontrol ettir bitanede sigorta kutusunun içinde (aracı çok sıkacak bi egzoz kullandığını sanmıyorum) + eğerki aracında kapak yapılı ise sıkıştırdığın zaman hararet yarım la en sonun ortasında oluyorsa korkma bi sıkıntı çıkmaz ama sona yaklaşıyorsa dediklerimi yapmanı tavsiye ederim .. ( şıkırtıda lifter sesi sogudumu gecer korkacak bişey yok)
tavsiyelerini tek tek kontrol ettireceğim. teşekkür ederim :icon_tup::icon_tup:
fabrika demekki termostatı boşuna koymuş....? orj termostadını sen tak.... orj ordenez radyatör al.... yag pompasını yeni orj deyiştirdim dedin..? araca yrm litre ile 1 litre arası antiriz koy ama dikkat et içerdeki petegin eskiyse su koyabilir patlaya bilir yani çürümüş olabilkir radyatör suyun çamurlumu dikkat et 10/40 5/40 canstrol yag işini fazlasıyla görür....
fabrika demekki termostatı boşuna koymuş....? orj termostadını sen tak.... orj ordenez radyatör al.... yag pompasını yeni orj deyiştirdim dedin..? araca yrm litre ile 1 litre arası antiriz koy ama dikkat et içerdeki petegin eskiyse su koyabilir patlaya bilir yani çürümüş olabilkir radyatör suyun çamurlumu dikkat et 10/40 5/40 canstrol yag işini fazlasıyla görür....
fabrika standartların dışında kapak taşlı 12.5 sıkıştırma veriyor araç :confused: sıkıştırmaya bağlı olarak aşırı ısınma söz konusu da olabilir. radyatör notlarım arasında.. yağ pompası tamam.. 1 litre antifirz mevcut hortumlarda ve motorda patlama çatlama olmadı çok şükür.
kafamda şekillendi bazı şeyler onları tamamlayıp sonuçlarını paylaşacağım.
motul 300v 5-30 yada 5-40 koyarsan yağ sıcaklığı alt çizgiden bile kalkmayacaktır.
termostatı iptal ettiğimde kaloriferin ısıtmayacağını biliyordum. fakat aksine eskisi gibi sıcak üflüyor içeri :) hatta klima motoru ile sıcak havayı daha iyi çeviriyor içeri de
yakıt sarfiyatına etken olduğunu bilmiyordum. teşekkür ederim bilgi için.
Pejo termostatlari 90 liktir yetkili servisten orjinal alabilirsin 35 40 tl civaridir fiyati
yağ seviyesi olması gereken orta seviyenin biraz üzerine çıkınca başlıyor..
hararet seviyem normal gözüküyor.. (termostat sökülüyken )
Dostum bu durumda aracin sogutma problemi yok , senin problemin ses yapan parcalarda olmasi muhtemel, termostati tak mutlaka
kazım2002
02-11-2013, 17:57
tavsiyelerini tek tek kontrol ettireceğim. teşekkür ederim :icon_tup::icon_tup:
Önemli degil kardesim
subap sesi gibi gelen sıkirti yagin sıcaklığından incelediği zaman yani cok sikidtirdigin zaman yapar ondanda bi sikinti olmaz, bugun değiştirsen lifterleri 15 gun sonra ayni olur sikistirinca ondan korkma
Önemli degil kardesim
subap sesi gibi gelen sıkirti yagin sıcaklığından incelediği zaman yani cok sikidtirdigin zaman yapar ondanda bi sikinti olmaz, bugun değiştirsen lifterleri 15 gun sonra ayni olur sikistirinca ondan korkma
standarda dönsem sıkıntım kalmayacak gibi yüksek sıkıştırma her zaman işe yaramıyormuş demek buradan kapağı taşlayıp ince contayı koyan ustayı selamlıyorum :heyoo:
extreme__
04-11-2013, 12:58
Radyatöre bakmanı öneririm benim Clio rs dede devamlı ısınma vs hareret gibi şeyler oluyordu radyatör değiştirdim sorun düzeldi. Tamirliymiş daha önceden tamir ederken birçok kanalı tıkamışlar tıkanınca böyle problem yaptı bende radyatörü es geçme iyice bak.
kazım2002
05-11-2013, 08:20
kapagı orj ceirirsen artık zevk vermez 1 boy gectiklerin artık seni gecer :))
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.