Orijinalini görmek için tıklayınız : evo x düz vitesmi otomatikmi
evolution_9
31-10-2013, 19:08
evo 9 umu bi kaç ay önce sattım evo x almayı düşünüyorum. aslında düz vites almak istiyorum ama 5 ileri olduğunu öğrendikten sonra 2. olarakta kalkışta otomatiğin daha hızlı oldugunu öğrendim bu yüzden biraz otomatiğe yöneldim otomatiktende sürüş olarak zevk alamamaktan tedirginim araca stok binmeyeceğimden otomatiğin kırılabileceğini düşünüyorum. bu araçlar hakkında bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.
BoraÇİFTÇİ
31-10-2013, 19:22
Düşündüğünüz güç yada planlarınız nedir araç ile.
Eğer 450 -500 hp leri hedefliyorsanız malesef sst çok ısınıyor ve balataları çabuk bitiyor aşınmadan dolayı manuel derseniz onun daha yüksek güçlere dayanma şansı var 600-700 şanzıman karakteri olarak geçişleri çok sakin ve hissedilmeyeck kadar az. 5 ileri şanzıman ise 1,2,3,4 gayet orantılı ama 5. vites oranı o kadar uzun ki sanki 5 ten 6 ya atmış gibi hissediyorsunuz.
evolution_9
31-10-2013, 19:32
Düşündüğünüz güç yada planlarınız nedir araç ile.
Eğer 450 -500 hp leri hedefliyorsanız malesef sst çok ısınıyor ve balataları çabuk bitiyor aşınmadan dolayı manuel derseniz onun daha yüksek güçlere dayanma şansı var 600-700 şanzıman karakteri olarak geçişleri çok sakin ve hissedilmeyeck kadar az. 5 ileri şanzıman ise 1,2,3,4 gayet orantılı ama 5. vites oranı o kadar uzun ki sanki 5 ten 6 ya atmış gibi hissediyorsunuz.
aslında ben tekrar 9 almak istiyordum ama temizlerine 10 dan daha yuksek fiyat istiyorlar buda bana matıklı gelmedi. sizin söyledğiniğze göre manual almak daha mantıklı bu aracı 9 la karşlışatırdığınızda nasıl farklar var 9dan çok memnundum 10 alırsam 9 u ararmıyım.
BoraÇİFTÇİ
31-10-2013, 19:40
Evo X nun koltukları şaşesi evo ıx a göre daha sert karakterli yani şöyle söyliyim 1-1,5 saat direksiyonda durunca ciddi yoruyor.Onun haricinde yol tutuşu daha güven verici,direksiyon tepkileri evo ıx a göre daha sert ve keskin motor olarak ise aliminyum blok üzerine inşa edilmiş bolca sensör ve çok teknolojik ve performans lı bir üst kapağa sahip kısacası 21.yy aracı evox evo ıx ise görüntüsü ve donanımları ile evo serisinin evo6 dan bu yana tam olarak geliştirilmiş,her yeni modelde biraz daha donanım ve sürüş zevkine kavuşturulmuştur bir araç.Şahsi fikrim evo ıx dan sonra evo x baya farklı gelebilir.Evo x da hep alman esintisi afl farlar, bolca sesli ikaz, dijital ekranlar ve hantal bir yapısı var kısacası evo ruhunu bu araca yansıtamamışlar.
2 sininde kendine özel yanları var ben Bora'nın bahsettiği 5. vites oranından sebep evo 10'umu sattım. Ama almayı düşünsem sst alırım.
sst mr edıtıon derım cunku GSR ıle aralarında daglar kadar fark var sahıbınden de 3-4 tane mr var fıyatlar 46-50.000 euro arasında
evolution_9
31-10-2013, 19:52
Evo X nun koltukları şaşesi evo ıx a göre daha sert karakterli yani şöyle söyliyim 1-1,5 saat direksiyonda durunca ciddi yoruyor.Onun haricinde yol tutuşu daha güven verici,direksiyon tepkileri evo ıx a göre daha sert ve keskin motor olarak ise aliminyum blok üzerine inşa edilmiş bolca sensör ve çok teknolojik ve performans lı bir üst kapağa sahip kısacası 21.yy aracı evox evo ıx ise görüntüsü ve donanımları ile evo serisinin evo6 dan bu yana tam olarak geliştirilmiş,her yeni modelde biraz daha donanım ve sürüş zevkine kavuşturulmuştur bir araç.Şahsi fikrim evo ıx dan sonra evo x baya farklı gelebilir.Evo x da hep alman esintisi afl farlar, bolca sesli ikaz, dijital ekranlar ve hantal bir yapısı var kısacası evo ruhunu bu araca yansıtamamışlar.
ben zaten uzun yola falan çok nadir çıkarım aracımla hafta sonları 2. araç olarak kullanıyorum yorması çok önmli değil.dediğinz gibi evo x da biraz sıradanlık var dış görünüş olarak bile yakınıma gelene kadar lancerdan ayıramıyrm kaputtaki ve çamurluktaki havalandırmaları görene kadar. diğer evolardaki ralli arabası tarzı hiç yok. performans olarak hangisi daha üstün
evolution_9
31-10-2013, 19:54
[QUOTE=mrtakd;7124342]2 sininde kendine özel yanları var ben Bora'nın bahsettiği 5. vites oranından sebep evo 10'umu sattım. Ama almayı düşünsem sst alırım.[/QUOTE
zaten ben bu arabayı neden 5 ileri yaptıklarını anlamış değilim evo 9 u 6 ileri yaptıktan sonra.çok saçma geldi. siz stock mu kullanıyordunuz belki 450 beygir civarlarında güçte kullanıldığında bu oran biraz daha az hissedilebilir.
evo 9 daha iyidir. hem hafif hem alimiyum blok yok. ama yol tutuş olarak evo x daha iyidir.
evolution_9
31-10-2013, 19:55
sst mr edıtıon derım cunku GSR ıle aralarında daglar kadar fark var sahıbınden de 3-4 tane mr var fıyatlar 46-50.000 euro arasında
benim için gsr veya mr çok fark etmez içinin lüx olması benim için önmli değil başka bi yerinde farklılık varsa bilmiyorum
[QUOTE=mrtakd;7124342]2 sininde kendine özel yanları var ben Bora'nın bahsettiği 5. vites oranından sebep evo 10'umu sattım. Ama almayı düşünsem sst alırım.[/QUOTE
zaten ben bu arabayı neden 5 ileri yaptıklarını anlamış değilim evo 9 u 6 ileri yaptıktan sonra.çok saçma geldi. siz stock mu kullanıyordunuz belki 450 beygir civarlarında güçte kullanıldığında bu oran biraz daha az hissedilebilir.
araç stok değildi fakat egzoz sesinden bile anlıyorsunuz sanki 4 ten 6 ya atmış gibi
BoraÇİFTÇİ
31-10-2013, 20:01
ben zaten uzun yola falan çok nadir çıkarım aracımla hafta sonları 2. araç olarak kullanıyorum yorması çok önmli değil.dediğinz gibi evo x da biraz sıradanlık var dış görünüş olarak bile yakınıma gelene kadar lancerdan ayıramıyrm kaputtaki ve çamurluktaki havalandırmaları görene kadar. diğer evolardaki ralli arabası tarzı hiç yok. performans olarak hangisi daha üstün
Performans olarak tabiki evo 9 ağırlık ve güç orantısı daha yüksek 4g63 bolt-on standart motor 400 üstü beyigirlere ve 500-600nm torklara çıkabiliyor buda standat bir 2.0lt motor için muazzam güçler evo9 özellikle 6-7-8 den farklı olarak piston kolu daha sağlam malzemeden ve daha hafif üretilmiştir turbosu gene aynı 8 e göre daha büyük ve emiş palli alaşımlı bir maddeden yapılmıştır buda yüksek ısılara dayanabilme ve uzun ömür sahibi yapmıştır bu turboyu hatta çoğu 4g63 kullanıcı araçlarında ki orjinal turbo bu turbo ile upgrade yapıyor zaten gene evo 9 a has olan bilstein amirtisörler mivec üst kapak ve aliminyum tavan evo9 u evo9 yapan özellikler içindedir.
BoraÇİFTÇİ
31-10-2013, 20:03
araç stok değildi fakat egzoz sesinden bile anlıyorsunuz sanki 4 ten 6 ya atmış gibi
İlk FPRED turbolu evo x hatta o zaman en güclüsüydü :)
ama dediğin gibi valla sanki duvar gibiydi 5 :)
İlk FPRED turbolu evo x hatta o zaman en güclüsüydü :)
ama dediğin gibi valla sanki duvar gibiydi 5 :)
:D müdür sağolsun
evolution_9
31-10-2013, 20:05
[QUOTE=evolution_9;7124386]
araç stok değildi fakat egzoz sesinden bile anlıyorsunuz sanki 4 ten 6 ya atmış gibi
öyle işmi olur abi tofaş gibi zaten soğumuştum aracın 5 ileri oldugunu öğrenince şimdi iyice soğudum zaten 5 ileri oldugunu öğrendiğimden sst ye yöneldim oda ısınma yapıyormuş ben heralde tekrar bi evo 9 yakalamaya çalışıcam yada sewmediğim halde bide 2.5 sti alıcam evo x dan bize hayır yok.
Levent Y.
31-10-2013, 20:13
Bildiğim kadarıyla SST ye sahip evo x lerde sanzımana mudahele kolay olmuyor. Torktan dolayı durmadan problem oluyor. Ayrıca DSG yazılımı yapmak kadarda basit değil sanırım SST nin beyni.
Daha önce kullandığım evo x, 550 hp ve twinplate ile oldukca keyifli idi, tabii ki gündeliğe uygun değil sonucta kavrama sert ama bence bu araç hissiyat acısından manuel alınmalı...
Dediğim araç satılık bu arada powershopun ki 9 bin km de coswort kapaklı, gtx35r lı, greddy egzozlu, coiloverdan orjinal advan janta kadar herşeyi ile bence tr de ki en iyi evo x. O araca bi bakın derim...
UK-Type-R
06-01-2014, 16:44
Yahu 5.vitesten herkes yakınmışta bu vitesin kısa oranlısı satılıkta yok mu ? K20 deki gibi kafamıza göre oranlarda bulamıyormuyuz ?
benim için gsr veya mr çok fark etmez içinin lüx olması benim için önmli değil başka bi yerinde farklılık varsa bilmiyorum
mr gsr arasında konfordan farklı olarak amortisorlerden, jantlara, frenlere vs. herşey farklı.
Manuel ya da otomatik mr. Ama 450-500 güç yeticekse kesinlikle mr otomatik.
Torkla ilgili problemde limitler çok kolayca artırılıyor ama yağ ısınıyor ben aldığımda (2008 yada 2009 yılı) soğutucu falan yoktu.
GSR versiyonunda,
18-inç Enkei 12-kollu alaşımlı jantlar üzerinde 245/40R18 lastikler
Brembo 350 mm ön / 330 mm arka havalandırmalı disk frenler.
S-AWC
Bi-Xenon farlar viraj fonksiyonlu
Otomatik ışık kontrolü & yağışa duyarlı otomatik silecekler
Adaptif ön aydınlatma sistemi
Recaro ön koltuklar
9 kadar ful hava yastığı seti
Elektronik Total Otomobil Kontrol Sistemi
MR versiyondaysa bunlara ilaveten fabrika çıkışlı bir yüksek performans paketi olarak aşağıdaki donanımlar müşterilere sunuluyor.
Bilstein amortisörler,
Eibach helezon yaylar,
18-inç BBS dövme alüminyum jantlar,
Brembo 2-parçalı ön disk frenler.
Yüksek Performans Paketi (bkz. üstte)
650 W Rockford Fosgate birinci sınıf audio sistemi
Hard Disk Sürücüsü (HDD) 7-inç LCD monitör on-board navigasyon
Bluetooth hands-free telefon kiti
Deri döşeme
Isıtmalı ön koltuklar
Cruise Control
Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
MR dış aksesuar paketi
Merak ettim de 1-2-3-4 normal 5 çok uzun demişsiniz, 6-7-8 deki gibi mi oranlar yoksa 5 misal olarak evo 8'in 5 ine göre daha mı uzun?
Evo x in son disli orani um evo serisinden daha uzun yapiya sahip,sole diyim 7500 donse 5 te 300 leri rahat gorur ehhe:)
Cozumu tabiki var kisa 5. Vites..evo x teki guc cikarma kapasitesi diger hicbirinde yok bu arada en basta kapaktan dolayi..derdi agirligi en basta,ve elektronik kisitlamalarin cok fazla olusu:)gunler geclerce urastik ama eskisi gibi ayar sikintilari yok artik..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.