Orijinalini görmek için tıklayınız : blow off'un tam tersi mantıkla çalışan bişey??
blow off un tam tersi mantıkla çalışan yani emişle değil de belli bir basınçın üstünde açılan bir sistem lazım...
gaz kelebeğini kapatınca SC'ın bastığı hava benim normal olarak (0.5) bastığım barın üstüne çıkınca yani anlık olarak 0,6 yada 0,7 olunca açılacak 0,5 e düşünce tekrar kapatacak birşeye ihtiyacım var..
blow off olunca emişle aktive olduğu için açık kalma süresi uzun oluyo vites değiştirirken değil ama aracı yüksek devirden boşa atınca stop etme sorunu yaşıyorum..
yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
tunerviper
06-11-2013, 07:32
ext wastegate bu dediğini yapıyor bildiğim kadarıyla ama emme kısmında ne kadar çalışır onu bilemem.
hemen aklıma mekanik çalışan basınç switchleri geldi
bir tane ondan ve bir tane ucuz 12v selenoid iş görebilir
tam 0.5 bar ayarlarsın üzerinde kontak çeker, selenoid açar hava kaçar
ehehe tekerleme gibi oldu ama öyle
bunun gibi
http://www.atpturbo.com/mm5/graphics/00000001/Catalog%20Images/Accessories/ATP-BCS-003_diagram.jpg
çok ucuz olması lazım
gidip 150 dolar verme sakın marka ürünlere
hemen aklıma mekanik çalışan basınç switchleri geldi
bir tane ondan ve bir tane ucuz 12v selenoid iş görebilir
tam 0.5 bar ayarlarsın üzerinde kontak çeker, selenoid açar hava kaçar
ehehe tekerleme gibi oldu ama öyle
bunun gibi
http://www.atpturbo.com/mm5/graphics/00000001/Catalog%20Images/Accessories/ATP-BCS-003_diagram.jpg
çok ucuz olması lazım
gidip 150 dolar verme sakın marka ürünlere
biraz daha açabilir miyiz tam olarak çalışma sistemini?? tam aradığım şey olacak gibi ama neyi nereye bağlaycaz?? ayarlı olması süper... teşekkür ederim...
anladığım kadarıyla swich mekanik istediğimden fazla boost olduğunda açıyo ama bunu 12 volt bağladığımız için elektrikle açıyo.. yani boostu mekanik ölçüyo elektrikli swich otomatik açıyo.. bu durumda nerde istemediğim aşırı boost varsa (yani gaz kelebeğinden önce) oraya koyacam bu switchi..
selenoid nedir ne işe yarar nereye bağlayacaz onu çözemedim...
selenoid valf
buna benzer , bunun gibi
pahalı birşey değildir
12volt bobinli olandan alınacak
normalde kapalı olan alınacak
boost switch çektimi, yani basınç 0.5 barın üzerine çıktımı
12v bu valfi çekecek, normalde kapalı olan diyafram açılacak ve havanın kaçması sağlanacak
http://www.kar-el.com.tr/images1%5CGENEL%20MAKSAT%20NORMALDE%20A%C3%87IK&KAPALI%20SOLENO%C4%B0T013.png
teoride bu sistemin çalışması lazım
kısacası istediğin basıncın üzerini kaçırıyoruz dışarıya
ha daha hassas çalışan birşey istersen
map sensoru çıkışından çalışacak elektronik kontrollü bir vana da yapılabilir
o zaman dersinki 0.65 barda açılsın , 0.52 barda kapansın falan filan
ayarlı bir blowoff edinmeyi düşündünmü? üzerinde yay sertlik ayarı olan blowofflar var, misal greddy veya ebayden alabilceğin bitakım çinçon blowofflarda mevcut, yayın sertliğini ayarlayıp açık kalma süresini kısaltabilirsin...
örneğin...
http://image.dhgate.com/albu_260775062_00-1.0x0/greddy-bov-blow-off-valve-type-rs-greddy.jpg
birde mevcut blowoff un nedir? onada yapılabilinecek işlemler var aslında sıkıntıyı çözmek için...
peki bu işe selenoidi değil de mekanik boost controller lar varya turbolarda onlardan koysak bi tane araya belli basıncın üzerinde açılsa diler ucuna da external westgate taksan ve bunun sadece basınçla açan tarafını kullansak istediğimizden fazla basınç mekanik boost controllerdan geçerek westgate i açsa ve hava bolaşsa sonra boost düştüğü için mekanik boost konroller kapatsa westgatei tekrar ve herşey kaldığı yerden devam etse..
sizce bu sistem pratikte çalışır mı ve artıları eksileri ne olur selenoide göre??
şimdi mevcut blow off um hks nin replikalarından ve ayarlı değil ama önceden vites aralarında bile stop ediyordu araba yayın arkasına pullar koyarak yani bi anlamda yayı sertleştirerek problemin önüne geçtim şu an vites aralarında filan stop etmiyo.. sıkıntı mesela ışıklara doğru biraz devirli geldi 4000 ya da 4500 devir vitesi boşa attığın zaman stop ediyor ancak 2000 yada 3000 devirden attığın zaman stop etmiyor.. ben de bunu sistemde bağlı olan bypassın açık ya da kapalı olmasına bağlı buluyorum çünkü 4000 devirde emmede emiş olmadığı için bypass kapalı ve SC ın bastığı hava bar 0 yada 0.1 de olsa direk emmeye gidiyor ve boşa attığımda devir yüksek olduğu için birden bire açılan bir by pass ve daha da önemlisi bununla birlikte açılan bir blow off um var.. eğer ben blow offu emiş -0,5 e düştüğünde değil de bastığım boost 0,6 lara 0,7 lere çıktığında açılacak bi sistem koyarsam (gaz kelebeğimi kapattım için boşa atınca anlık bi basınç yükselmesi oluyo tabii) blow off u stop etme anında devreden çıkartmış olacam die düşünüyorum ve stop etmenin önüne geçmeyi planlıyorum teoride pratikde nasıl olacak işe yarayacak mı bilmiyorum.. ama yarar gibi gözüküyor..
peki bu işe selenoidi değil de mekanik boost controller lar varya turbolarda onlardan koysak bi tane araya belli basıncın üzerinde açılsa diler ucuna da external westgate taksan ve bunun sadece basınçla açan tarafını kullansak istediğimizden fazla basınç mekanik boost controllerdan geçerek westgate i açsa ve hava bolaşsa sonra boost düştüğü için mekanik boost konroller kapatsa westgatei tekrar ve herşey kaldığı yerden devam etse..
sizce bu sistem pratikte çalışır mı ve artıları eksileri ne olur selenoide göre??
manuel boost controller ın bir ucunu atmosfere vermek zorunda olduğun için manifolt basıncını etkiler rolantin falan sapıtabilir, şimdi senin sorunun blowoff un fazla açılması yüksek devirden boşa atınca stop etmesi değilmi? yani kulağını tersten tutuyorsun dediğim gibi ayarlı bi blowoff a ihtiyacın var...
hmm blowoff un yayına pul koyupta halan sıknıtı yaşıyorsan var bi dengesizlik bu işte düşünelim bakam :)
şimdi mevcut blow off um hks nin replikalarından ve ayarlı değil ama önceden vites aralarında bile stop ediyordu araba yayın arkasına pullar koyarak yani bi anlamda yayı sertleştirerek problemin önüne geçtim şu an vites aralarında filan stop etmiyo.. sıkıntı mesela ışıklara doğru biraz devirli geldi 4000 ya da 4500 devir vitesi boşa attığın zaman stop ediyor ancak 2000 yada 3000 devirden attığın zaman stop etmiyor.. ben de bunu sistemde bağlı olan bypassın açık ya da kapalı olmasına bağlı buluyorum çünkü 4000 devirde emmede emiş olmadığı için bypass kapalı ve SC ın bastığı hava bar 0 yada 0.1 de olsa direk emmeye gidiyor ve boşa attığımda devir yüksek olduğu için birden bire açılan bir by pass ve daha da önemlisi bununla birlikte açılan bir blow off um var.. eğer ben blow offu emiş -0,5 e düştüğünde değil de bastığım boost 0,6 lara 0,7 lere çıktığında açılacak bi sistem koyarsam (gaz kelebeğimi kapattım için boşa atınca anlık bi basınç yükselmesi oluyo tabii) blow off u stop etme anında devreden çıkartmış olacam die düşünüyorum ve stop etmenin önüne geçmeyi planlıyorum teoride pratikde nasıl olacak işe yarayacak mı bilmiyorum.. ama yarar gibi gözüküyor..
bolt olan kısımdan hiçbirşey anlamadım, 4000 devirde emmede nasıl emiş yok mesela nasıl oluyor o olay?
by pass kapalı olduğu için o devirde SC havayı direk emmeye basıyor ve emmede emiş değil basınç oluşuyor..
Maxiboost
06-11-2013, 10:42
Bence o isi kasnakla cozmelisin. İstedigin basinci basacak bir kasnak yaptir bence.
iyi de basınç varken değil problem.. ben kasnagı küçülttüm basın 0,5 ten 0,8 e çıktı yine yüksek devirde boşa attığımda yine stop edecek.. çünkü o arada açık kalan blow off ya da bybass dan dolayı içeri giren havayı akışmetre ölçüyo gaz kelebeği kapalı rölantı valfi havayı yı mı ayarlamayamıyo artık neyse araba stop ediyor ben de bunu emmeden blow offa giden hat ya da blow off dan olduğunu düşünüyorum.. kasnak çözüm değil bu durumda..
senin blow off açık tipmi ?
muhtemelen de öyle by pass açık olduğu için giren havayı dışarı bırakıyo çünkü niye egaz kelebeğini kapattık emme de emiş oldu ve bloww off açık.. açık old. çin SC hali hazırda 4000 devirden aşağı dönmeye devam ediyo havı yine gönderiyo ama gönderdiği hava atmosfere gidiyo bu durumda akışmetreden hava girişi var emmeye gitmiyor blow off açık olduğu için atmosfere gidiyor ancak bu arada rölantı valfi ne kadar hava göndereceğini şaşırıyor tabi yakıt da gaz kelebeği kapalı olduğu için gönderilmiyor ya da rölantı için gönderilen yakıt hava dengesizliğinden dolayı yetmiyor stop ediyor.. sanırım biraz daha sistem anlaşılmıştır şimdi.. umarım :D
senin blow off açık tipmi ?
açık tip mi derken?? HKS SQv 3 modeli.. ayar vidası yok..
açık tip yani çuflayan, basıncı atmosfere salan demek istedim
kapalı olandan kullanılırsa bu sorun ortadan kalkabilir
http://www.roadraceengineering.com/323gtxtech/gtx-boschbovkit.jpg
aslında bi diyagram çizsen mesela blovof nerede motor nerede baypass nerede vs vs gibi resim daha net oturacak kafamıza... tabi neyin vakumunu nerden aldın yapmak istediğin şeyin diyagramlarınıda çizsen iyi olur
açık tip yani çuflayan, basıncı atmosfere salan demek istedim
kapalı olandan kullanılırsa bu sorun ortadan kalkabilir
http://www.roadraceengineering.com/323gtxtech/gtx-boschbovkit.jpg
ben de bu var işte bypass valfi kapalı tip...
ayrıca bi de atmosfere bırakan açık tip var.. sıkıntı açık tip emişle çalışıyo bunu basınçla açılan bi sistem olursa sıkıntının gideceğini düşünüyorum..
en kısa zamanda bi resim çizeyim..
şema böyle:
http://i42.tinypic.com/24vqpt5.jpg
ben anlamadım sende neden 2 tane bov var ?
yukarda resmini koyduğumda, açık olanda vakum ile çalışır
yani ince bir hortum emme manifolduna gider
sen ayağını gazdan çektiğin anda vakum oluşunca bu valf açar ve hava tahliye edilir
açık olanda, kapalı olanda aynı sistem
tek fark açık olan havayı dışarı saldığı için çufff sesi çıkar bu da hoşafımıza gider.
edit:
şemayı gördüm ve ben sistemi anlamadım
by pass valfi sen ayağını çekince sc den gelen basıncı akışmetreye tersten verecek ??
edit2:
sc nin mantığını iyi bilmiyorum
o yüzden ben karışmayayım en iyisi
Maxiboost
06-11-2013, 12:59
ben anlamadım sende neden 2 tane bov var ?
yukarda resmini koyduğumda, açık olanda vakum ile çalışır
yani ince bir hortum emme manifolduna gider
sen ayağını gazdan çektiğin anda vakum oluşunca bu valf açar ve hava tahliye edilir
açık olanda, kapalı olanda aynı sistem
tek fark açık olan havayı dışarı saldığı için çufff sesi çıkar bu da hoşafımıza gider.
edit:
şemayı gördüm ve ben sistemi anlamadım
by pass valfi sen ayağını çekince sc den gelen basıncı akışmetreye tersten verecek ??
edit2:
sc nin mantığını iyi bilmiyorum
o yüzden ben karışmayayım en iyisi
Abi sikinti akismetreden. Sc surekli hava emiyor akismetre havayi okuyor ama bovdan tahliye oldugu icin emmeye okdugu hava gitmiyor sacmalayip stop ediyor :D dogru anladiysam skinti bu. araya ne koyarsa koysun bu skinti giderilmez bence. Cunku akismetre hep hava emildigini okuyacak. Bence akismetre iptal edilip map a gecilmesi lazim ki rahat rahat kullansin arkadas.
Neden iki tane var cunku dikkat ederseniz mesela 0.5 bar basinc geliyo bypass kapali diyelim ayagimi gazdan cekince gaz kelebegi kapandigi anda emis eksiye dusuyo ve by pass acilyo sc devir dusene kadar ki bastigi havanin gisecegi yet acilan by passdan devir dayim yapmaktan baska sansi yok.. ve asil mesele bu anlik basinc artisinda gaz kelebegi kapandigi icin sc birden durmaya calisiyo ve kayisa asiri yuk biniyo.. tamda bu noktada artan basinci anlik atmosfere basinca kayistaki yuku almis oluyoruz.. amac bu.. ama bugun kayis siatemini cift kayis yaptirmaya karar verdim belki de gerek kalmayacak ama her halukarda kayistaki yuku akmak icin boyle bi sisteme ihtiyacim car
Edit 1 e cevaben: akismetreye tersten gelen hava yada basinc yok sc dondugu icin ve orasi sc in havayi emdigi yer oldugu icin o noktada by passdan donup feri gelen hava da sc a tekrar gidiyo orda basinc olusmuyo boylece
boosted_pug
06-11-2013, 19:25
Bence rölanti valfini iptal edip rölantiyi kelebek üzerindeki vidadan tutturmaya çalışıp o şekilde deneyin sorun rölanti valfindenmi değilmi anlamış oluruz
Araç 4000 devirden boşa atınca afr kaç oluyor ?
O sirada anlik 22.4 oluyo ama bu normal cunku vites atarken de boyle oluyo asil sikinti ondan sonraki bi iku saniyede gerekli ayarlama yapilmiyo ecu yada rolanti valfinden kaynakli.. stop ediyo...
blowoffu iptal etmeyi denedinmi hiç? şu şemadan anladığım bypass valfin zaten blowofun yaptığı işin bi benzerini yapıyor olması... yani birnevi dumpvalve gibi, şu diyagramda blowoff çuff sesi yapmaktan başka hiçbir işe yaramıyor, birde anladığı kadarıyla akışmetrenin emiş ve diğer motora giden ucu bypass valve üzerinden anlık olarak atmosfere açılıyor yani iki tarafındada basınçlar eşitleniyor ve bu sebeple akış duruyor ve hiçbirşey ölçmüyor, blowoff u iptal etsen de bir süreliğine akış olmayacak aslında ama, busefer hesaplanan hava sistemde kalmış olacak sen bunu blowoff la dışarı atıyorsun, blowoff u iptal edersen bana düzelicek gibi geliyor, veyahut maxiboot un da dediği gibi akısmetre iptali ile map lı bi beyine geçiş...
bide ekliyim belki biliyorsundur belki bilmiyorsundur, blowoff takılmamış, turbo sistemi oem olan turbo araçlardada senin yaptığın bypass valve düzeneğinin birebir aynısı mevcut, misal benim subaruda dahi orjinal düzen o şekilde, blowoff takmak için o düzeneğin filtre tarafına giden kısmı iptal edilip körleniyor bypass valve yerinede blowoff takılıyor, sen ise bu işi bypass ı iptal etmeden yapmışsın yani ikisi bir arada olmuş...
bypass valfi atmosfere bırakmıyor.. dikkat ederseniz bypass SC emiş (giriş) tarafıyla SC dan sonraki basınç tarafını bypass ediyor yani gaz kelebeği kapandığında SC ın bastığı hava geri tepiyor ve tam da o anda bypass açarak havayı SC öncesinden ve sonrasında devir daim yapıyor..
blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey.. birden durunca çünkü kayışa aşırı yük biniyor.. ancak dediğim gibi kayış sistemini güçlendirerek blow off u iptal ederek deneyeceğim.. sonuç olarak sistemde aslında bypass var ama blow off yok.. inşallah sorunu çift kayışlı 12 lik V kasnak yaptırarak çözmeyi düşünüyorum..
Resul sadece bow u iptal edip bir dene, bana kalırsa bow a gerek yok bu sistemde
"blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey"
Bu işlemi aynı zamanda bypass ta yapıyor sadece bow gibi dışarıya salmıyor havayı.Ayrıca bypass atmosfere bırakmıyor diyorsun ama akışmetre önünde zaten filtre var kapalı bir sistem değilki teorik olarak bu bağlantıda bypass ta doğrudan atmosfere salıyor havayı.
Ve emin olmamakla birlikte bow u iptal ettikten sonra bypass ın ucunu filtre ile akışmetre arasına almayı deneyebilirsin.
bypass valfi atmosfere bırakmıyor.. dikkat ederseniz bypass SC emiş (giriş) tarafıyla SC dan sonraki basınç tarafını bypass ediyor yani gaz kelebeği kapandığında SC ın bastığı hava geri tepiyor ve tam da o anda bypass açarak havayı SC öncesinden ve sonrasında devir daim yapıyor..
blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey.. birden durunca çünkü kayışa aşırı yük biniyor.. ancak dediğim gibi kayış sistemini güçlendirerek blow off u iptal ederek deneyeceğim.. sonuç olarak sistemde aslında bypass var ama blow off yok.. inşallah sorunu çift kayışlı 12 lik V kasnak yaptırarak çözmeyi düşünüyorum..
e tamam bende bypass valfin atmosfere bırakmadığını görüyorum zaten, demek istediğim zaten atmosfere bırakman gerken bişey yok, şimdi eski bi konun vardı senin sc sürekli bastığı için bypass valfin rolantide açılması gerekiyordu yanılmıyorsam değilmi? zaten blow un işini bypass yapıyor sadece atmosfere açmıyor ve rolantide sürekli açık kalarak sc ile kelebek arasındaki basıncı engeliyor, ama şemaya bakarsan blowof ta açıldığı zaman akışmetrenin iki ucununda atmosfere açıldığını görürsün,atmosfere giden yol bi filtreden diğer ucuda bypass valf üstünden blow dan gidiyor...
işin kısası hem bypass valf hem blowoff aynı anda açık olunca çok fazla miktarda hava kaybına yol açıyor akışmetren hatalı ölçüm yapıyor, ha kelebek kapalı konumdaiken sc herhangibir basınç yapmıyor biyerleri zorlamıyorsa bypass valfi iptal edip sadece blowoff lada yürüyebilirsin, işin kısası bu motorda ikisine birden yer yok düşüncesindeyim :)
birde ek olarak map lı beyine geçtiğin zaman sc ile kelebek arasına bir external wg bağlayıp turbo basıncını farklı capta kasnak kullanmadan kontrol edebilirsin düşüncesindeyim, bypass valfin yerine ewg bağlayıp isteğe göre bir boost kontroller bağlarsın...
Resul sadece bow u iptal edip bir dene, bana kalırsa bow a gerek yok bu sistemde
"blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey"
Bu işlemi aynı zamanda bypass ta yapıyor sadece bow gibi dışarıya salmıyor havayı.Ayrıca bypass atmosfere bırakmıyor diyorsun ama akışmetre önünde zaten filtre var kapalı bir sistem değilki teorik olarak bu bağlantıda bypass ta doğrudan atmosfere salıyor havayı.
Ve emin olmamakla birlikte bow u iptal ettikten sonra bypass ın ucunu filtre ile akışmetre arasına almayı deneyebilirsin.
akışmetrenin yapısı arkasından gelen havayı filitreye doğru geçirmeye müsait değil kapı var bi tane tersine çalışmaz..
dediğim gibi kayış kuvvetli olur da o Sc ı geri tepmenin etkisiyle birden durdurmaya çalışma olayı yaşandığında kaçırmazsa yeni geçeçeğim çift kayış sisteminde blow off direk iptal...
bu çözüm arayışının sebebi zaten kayışın zayıf gelmesiydi çşft kayış olayı çözer gibi..
e tamam bende bypass valfin atmosfere bırakmadığını görüyorum zaten, demek istediğim zaten atmosfere bırakman gerken bişey yok, şimdi eski bi konun vardı senin sc sürekli bastığı için bypass valfin rolantide açılması gerekiyordu yanılmıyorsam değilmi? zaten blow un işini bypass yapıyor sadece atmosfere açmıyor ve rolantide sürekli açık kalarak sc ile kelebek arasındaki basıncı engeliyor, ama şemaya bakarsan blowof ta açıldığı zaman akışmetrenin iki ucununda atmosfere açıldığını görürsün,atmosfere giden yol bi filtreden diğer ucuda bypass valf üstünden blow dan gidiyor...
işin kısası hem bypass valf hem blowoff aynı anda açık olunca çok fazla miktarda hava kaybına yol açıyor akışmetren hatalı ölçüm yapıyor, ha kelebek kapalı konumdaiken sc herhangibir basınç yapmıyor biyerleri zorlamıyorsa bypass valfi iptal edip sadece blowoff lada yürüyebilirsin, işin kısası bu motorda ikisine birden yer yok düşüncesindeyim :)
birde ek olarak map lı beyine geçtiğin zaman sc ile kelebek arasına bir external wg bağlayıp turbo basıncını farklı capta kasnak kullanmadan kontrol edebilirsin düşüncesindeyim, bypass valfin yerine ewg bağlayıp isteğe göre bir boost kontroller bağlarsın...
ewet daha önce bi konu açmıştım ama ordaki sorun direk bununla alakalı değildi..
yukardaki tespit çok güzel bold içine aldım... bypass ı iptal etmektense blow offu iptal etmek şu sistemde daha mantıklı zira zaten blow off olmaması lazım dediğim gibi o sıkıntıyı gidermek içindi ancak inşallah gerek kalmaz çift kayışlarla
kickboxer
07-11-2013, 11:34
Sc nin centrifugal olduğunu düşünüyorum.
Bence yapman gerekenlerden biri blow offu iptal etmek.
dump valve i iptal etme.
Dump valve in recirculate kısmını maftan uzak tutmak.
Basınclı olan geri döndürülmüş havayı mafının okuması sonucunda fazla benzin verip iceriye rolantinin tutmamasına yol acabilir.Buda önemli bir olasılık bence
Basıncı ayarlamak için kasnaktan başka birşey yapma bana sorarsan.
Sc nin centrifugal olduğunu düşünüyorum.
Bence yapman gerekenlerden biri blow offu iptal etmek.
dump valve i iptal etme.
Dump valve in recirculate kısmını maftan uzak tutmak.
Basınclı olan geri döndürülmüş havayı mafının okuması sonucunda fazla benzin verip iceriye rolantinin tutmamasına yol acabilir.Buda önemli bir olasılık bence
Basıncı ayarlamak için kasnaktan başka birşey yapma bana sorarsan.
setup çalma ülen :D:D:D:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.