Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracinda td04l 13t turbo kullananlar?



semavi
06-11-2013, 20:43
Arkadaşlar

Aracım Volvo xc70 2.4T
200HP ve 285nm tork üretiyor.
115Binde, şuan için son derece bakımlı ve sorunsuz. Düşük basınç turbo olarak geçiyor volvoda ve 0,5 basıyor
Müsait bir vakit bulduğumda aracı biraz daha canlandırmak istiyorum. Araştırdığımda Subaru impreza ve forester larda bazı yıllarda ve modellerde Mitsubishi yapımı olan bu turbonun kullanıldığını gördüm... altta örnek bir link var...

mesela subaruda 2.0 motor ile 211 hp hatta 250hp vs görünüyor bu turbo ile...

Sorularım Şunlar:

Stock halde wrx'te bu turbo kaç barda çalışıyor (yada PSI)?

Güvenli bir şekilde basıncı ne kadar açabildiniz?

Maksimum yüklendiğinizde ne kadar sorunsuz şekilde kullandınız?


önceliğim motorun içine girmeden sadece yazılım ile güvenli bir şekilde nereye kadar yükseltebileceği diğer araçlarıda göz önünde bulundurarak bir fikir edinmek...


Subaru Impreza, Forester TD04L-13T Turbo 49377-04180 (http://www.invasionautoproducts.com/sucartdtu494.html)

TaGo
06-11-2013, 20:50
subaruda 0.7-8 barda 210-225 aralığıjda versyonları var. zaten cont. 1 bar üstü basamaz. o haldede anlık peaklerde 1.4barda belki 260hp verir.

semavi
06-11-2013, 21:00
Üsttede düzelttim ama volvoda 0.5 basıyorlar... Yüksek basınçlı modeller t5 olarak geçiyor ve 0,8 basıyorlar... Mesela 2,3t5 250hp, benimki ise 200

boosted_pug
08-11-2013, 11:39
Benim eski aracım saxoda yaklaşık 3 yıl kullandım, benzer setuplarda olan 6 ,7 adet daha 106 saxoda aynı şekilde kullandılar genelde 1 barda kullandım maximum basıncı 1.2 die biliyorum

VWci
08-11-2013, 11:51
stock wrx in basinci yanlis hatirlamiyorsam 0.9-1.0 bar gibidir.

XSi
08-11-2013, 12:51
Esas problem basinc seviyesi degil pervanenin donus hizi..
Belirttiginiz araclarin motorlari 2.0 sizin 2.4 lt

Bakkal hesabi sizin motorda ayni devirde ayni basinc icin turbo %20 daha hizli donecek demek

Hizi asmadiginiz surece bircok turbo 2 - 2.5 basinc olmasi sorun degil fakat bu basinca cikmak icin cok hizli donmesi sorundur

Onerim 2.5 wrx veya sti turbolarina odaklanmaniz.

+ olarak mevcut turbonun basincini neden arttirmiyorsunuz?

Su anda 0.5 ise basinc 0.7-0.8 e kadar basinc arttirilabilir

ahmetgurlek
08-11-2013, 15:51
Esas problem basinc seviyesi degil pervanenin donus hizi..
Belirttiginiz araclarin motorlari 2.0 sizin 2.4 lt

Bakkal hesabi sizin motorda ayni devirde ayni basinc icin turbo %20 daha hizli donecek demek

Hizi asmadiginiz surece bircok turbo 2 - 2.5 basinc olmasi sorun degil fakat bu basinca cikmak icin cok hizli donmesi sorundur

Onerim 2.5 wrx veya sti turbolarina odaklanmaniz.

+ olarak mevcut turbonun basincini neden arttirmiyorsunuz?

Su anda 0.5 ise basinc 0.7-0.8 e kadar basinc arttirilabilir

anladığım kadarıyla zaten mevcut turbonun basıncını artırmaktan bahsediyor.

benim eski megane rs de de 14t vardı. standardı 0.7 bardı, yazılımla 1.2 peak yapıp 1 barda 250 hp civarı veriyordu. 13t ile 1 barda rahat kullanırsınız. alacağınız güç 240-250 hp civarı olur. daha yüksek güçler için 15t, 19t (bu turbonun emme tarafıdır, egzoz tarafı aynı kalıyor) diye büyütmeniz gerekir turbonuzu. örneğin 19t ile 300+ güçler alabilirsiniz.

semavi
08-11-2013, 18:31
Merhaba Arkadaşlar...

Ben zaten yazılım yapmayı düşünüyorum. Sadece safe moddaki sınırımı görmek istedim.

Normalde bu araçta yada varyasyonlarında kullanılanlar şunlar...

2,435 cc 13t 200hp 285nm
2521 cc 14t 210hp 320 nm
2,319 cc 16t 240 (250)hp 330 (350nm)
2521cc 19t 300 hp


Şimdi aynı turbonun farklı araçlarda daha yüksek basınç ve güç değerlerinde karşımıza çıkmasının nedenin "volvonun aman bir şey olmasın" düşüncesi ile yaptığı mantığıyla mı görelim, yoksa bu farkı hacim farkları ile eşitlendiği şekliyle mi yorumlayalım...

yani 2.0 wrx in 0,8 barı ile 2.4volvonun 0,5 barı turboyu eşit seviyelerde mi yorar?

İlk etapta 13t üzerinden devam etmek istiyorum...

tornado38
14-11-2013, 17:41
mrb benim nacizane fikrim 2,0ile2,4 motorda gaz çıkışı ve hava girişi farklı (yani 2,4fazla gaz çıkarır fazla hava girişi ister 2,0 agöre) burda senin aracındaki turbo 0,5barda100bin devirle dönerken 2,0da 0,8barda da 100bin devirle dönme ihtimali yüksek sebebi motora giren hava miktarı
yanlışım varsa affola saygılar

Frequency_48
14-11-2013, 20:58
Standart bir wrx de fabrika basıncı max 0,92 bara ayarlanmıştır. devir sonuda 0,8 bara düşer. 1 bara kadar rahatlıkla kullanılabilir.

Ayrıca TD04 turbo 200-275 whp teker gücü arasında kullanılabilen bir turbodur.

Alıntıdır..

Mitsubishi TD04L-13T
(390cfm at 14.7psi, 200-275whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY02-07.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.


Mitsubishi TD04L-19T
(225-300+whp, Bolt-On)
This is the standard equipment turbocharger used on the USDM Subaru Impreza WRX MY08.
Expect to achieve full boost with the proper mods and a quality tune between 2500-3000rpms.

semavi
15-11-2013, 10:55
Herhangi bir duman vs problemim yok... Araba son derece bakımlı... 0,8 bar mantıklı gibi geliyor bana üst limit olarak. Bundan daha garantisi tabiki t5 turboya yani 16tye geçmek ama sadece yazılım yapmak istiyorum ilk etapta.