Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Ömrü İle İlgili Soru
Burak K.
08-11-2013, 11:26
Başka bir sitede gördüm,pek cevap yoktu kafama takıldı. :) Burada da size bi sormak istedim.
Soru şu;
" Aracımız sıfır km, 1.6 atmosferik motorlu, benzinli. Atıyorum Astra G kasa 1.6...
Araç önden çekişli olduğu için ön iki tekeri kaldırdık. Çalıştırıp tekerlere hız vermeye başladık. Çok rahat 200 km'ye çıkacaktır. O hızda sabitledik.
Bir şekilde yağ, su ve yakıt ihtiyacını motoru durdurmadan karşılayabiliyoruz. Aracımızda motor dışında da herhangi bir arıza baş göstermiyor.
Hızı düşürebiliriz. İlla 200 km olmak zorunda değil. Atıyorum 80 ile dönüyor tekerler. Ya da 100 km ile...
Bu şekilde çalıştırılan ve hiç durdurulmayan bir motor en fazla kaç km yapabilir? Dahası, sonunda ne olur? Yanar mı, kol mu çıkarır, kilitler mi v.s.? "
arsenikli
08-11-2013, 11:30
Eski vespa motorlarda tanker bağla bitene kadar çalışsın derlerdi ama bunu bilemiyorum
Tamamen fikir yürütme olacak;
Motora yük binmediği için daha uzuk km gider sanki ama sabit olacağı için soğutma için yeterli hava gelmeyecektir bi süre sonra hararet yapar.
Şöyle bir test vardı. Eskilerden..
gHmMlU8Q-V8
Burak K.
08-11-2013, 11:40
Peki hararet sıkıntısını çözmek için dyno'larda ki gibi bi sistem yapılsa?
hava yağ su yakıt düzenli verdikten sonra belkide motor senin ömrünü ölçebilir :D
Emre Ekrem
08-11-2013, 12:20
hava yağ su yakıt düzenli verdikten sonra belkide motor senin ömrünü ölçebilir :D
daha doğru bir tespit, bu koşullar sağlanırsa insan ömrü yeter mi diye sormak daha doğru olacaktır. :D
Peki neden boyle bi ihtiyac duydunuz ?
merttepe
08-11-2013, 12:31
motora yük vermeden zorladığında çok çabuk bozman yüksek ihtimaldir. Bütün motor testleri yük verilerek yapılır. Çünkü motor yüke karşı çalışmak için tasarlanmıştır.
Astra 1.6 gm motoru, pleasure duty standartlarında bir motordur. ömrüde bahsettiğin şekilde test bench gibi bir çalşma düzeneğinde km bazında değil saat hesabı ile yapılacaktır.
Artık otomobillerin km sayacı yerine çalışma saati ile değerlendirileceği gibi.
Kaç saat sorusunun cevabı ise devir yükseldikçe ömür kısalacaktır.
kaç devirde çalıştırmayı düşünüyorsun?
Şöyle örnek vereyim,
continuous duty motorların testi, test benchde maximum rpm de 365gün çalışacabilecek kapasitededir. Çalışmaya ara verilmeden, belirli saat sonrasında bakımı yapılır. bu testi geçen motor heavy duty klasmamında başarılıdır. peki ne zaman bozulur bunu bilmiyorum ama standardı bu.
merttepe
08-11-2013, 12:51
Şimdi yanımda eski bir bugatti muhendisi var, direk kendisine sordum.
Hafif bir yüke karşı, maximum tork bandında benzinli bir makina hiç durmadan 10gün çalışabilir dedi, dizel makina 20gün çalışabilir dedi.
valla dostum sapasaçma bi soru sen bunları yap vallaha bende sana benzin yağ su alıp alıp gelmezsem en adiyim.akşamları arabayı izler başında tavla falan oynarız bira içeriz geceden yağını benzinini koyar sabah yine bakarız falan :D :D
Mercedes Million Kilometer Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fygoGMWgKxU)
Burak K.
09-11-2013, 00:47
Konunun gerçeklik bi payı yok,başka bi sitede açılmış ama çok tatmin edici cevap bulamadım burada daha çok bilgisi olan vardır diye düşündüğüm için konuyu açtım. Yani tamamen merak. :)
Okuduğum kadarıyla çelişkili cevaplar geliyor burada da. :)
@merttepe: Astra 1.6 Motoru sadece örnek. Yani bu 2.5 Subaru motoru da olabilir,1.6 VTi motoru da olabilir. :)
@Dookan: Eğer çok uzun sürerse dediğin şekilde ömrümüz yetmeyebilir. :D
Merak ettiğim durum. Bu motor sürekli çalışırsa metallerde ne gibi yıpranmalar olur. (Yağı,benzini vs. sürekli koyulacak tabii.) Ve sürekli çalıştığı için metallerde erime vs olur mu?
merttepe
09-11-2013, 08:52
Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
2) Motoru tork bandının maksimum noktasında çalıştırırsan yaklaşık 10 gün ömrü vardır.
3) kesicide çalıştırırsan bir kaç saat ömrü vardır.
4) Metallerde hararet görmezse bir erime olmaz. 1. maddede belirtiğim gibi detonasyona girerse, mikro çatlaklar oluşur ve en zayıf yerden kırılır.
Eger cok merak ediyorsaniz 320d nizi arkadan kaldirin bakalim ne zaman patliycak bizde ogrenmis oluruz :D
overblack
09-11-2013, 12:11
saab firmasının 80 li yıllarda böyle bir testi vardı. netten baktım ama bulamadım.
merttepe Neden detanasyona uğruyor bunun bir açıklaması varmı ?
merttepe
09-11-2013, 12:23
merttepe Neden detanasyona uğruyor bunun bir açıklaması varmı ?
Bunun detaylarını tam öğrendikten sonra cevap yazacağım. Sormam lazım.
Eger cok merak ediyorsaniz 320d nizi arkadan kaldirin bakalim ne zaman patliycak bizde ogrenmis oluruz :D
Aman ne komik.
Konu ile ilgili bir fikrin yoksa bırak en azından bilen insanların paylaşımlarını baltalama. Git başka bir konuda yap geyiğini.
1.000.000 km yapamayan araç yok heralde yeni nesil motorlarda bence boş gücsüz zorlamdan sabit 2.300 3000.km i devirde 10.000.000 km yapar yağı suyu gerekli şartlar sağlandığında
Bunun detaylarını tam öğrendikten sonra cevap yazacağım. Sormam lazım.
Ben sana şimdiden söyliyeyim öyle bir şey yok.Bu mantığa göre boşta araca gaz bastığımızda da detanasyon oluyor.Bunu sana her kim söylemişse yada nereden okumuşsan gerçekliği olmayan bir bilgi.
Konuya gelirsek motorum km ömrü neyse en azından direk ikiye katlar diyorum ben.
Aman ne komik.
Konu ile ilgili bir fikrin yoksa bırak en azından bilen insanların paylaşımlarını baltalama. Git başka bir konuda yap geyiğini.
Sen neye kiziyosunki? ben saka mahiyetinde soyledim konu sahibi rahatsiz oluyorsa soyler editlerim
Burak K.
09-11-2013, 13:29
Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
2) Motoru tork bandının maksimum noktasında çalıştırırsan yaklaşık 10 gün ömrü vardır.
3) kesicide çalıştırırsan bir kaç saat ömrü vardır.
4) Metallerde hararet görmezse bir erime olmaz. 1. maddede belirtiğim gibi detonasyona girerse, mikro çatlaklar oluşur ve en zayıf yerden kırılır.
Yani arabanın yolda yürümesi,lastikler havadayken motorun çalıştırılmasından daha sağlıklı bir durum yanlış anlamadıysam?
Peki bu motorun ömrü saatle ilgiliyse,neden km durumuna bakılıyor ? Yüke karşı çalıştırıldığı için mi?
Eger cok merak ediyorsaniz 320d nizi arkadan kaldirin bakalim ne zaman patliycak bizde ogrenmis oluruz :D
Her şeyi deneyip öğrenecek kadar zenginsen önden sen buyur...
1.000.000 km yapamayan araç yok heralde yeni nesil motorlarda bence boş gücsüz zorlamdan sabit 2.300 3000.km i devirde 10.000.000 km yapar yağı suyu gerekli şartlar sağlandığında
Yolda yürüyen araç yağı suyu vs belirli zamanlarda değiştirildiğinde vs yapar zaten o konuda sıkıntı yok fakat motoru boşta çalıştırmak ne gibi sonuçlar doğurur.
Yok o kadar zengin degilim ama sorunuza cevap vereyim nacizane bildigim kadariyla.traktorlrrdede ayni prensipden dolayi calisir.en basitinden istanbulda yapilan 10.000 km antepde yapilan 10.000 km ile esit degildir.istanbulda calisan trafigini goren arac her zaman daha fazla detonasyona ugrar.yuruyen surekli durup kaldirdigi icin 1500 kg civarlarindaki araci kaldirir tekrar durur.motor hakkinda yorum yapamiyorum ama surekli devir degisimiyle alakalidir belki.
Bir bu iş zaten fabrikalarda dinamometrelerde yapılıyor. Ürün Geliştirme dinamo mühendisliği diye bir dal var iş için:)
8 adet monitörden 1oolece veri inceleniyor. Çalıştırma saat olarak kıyaslanıyor.
Basınç
Sıcaklık
Nem oranı
Motora verilen yük oranı gibi bir sürü parametre ayarından sonra test yapılıyor.
Yani arabanın yolda yürümesi,lastikler havadayken motorun çalıştırılmasından daha sağlıklı bir durum yanlış anlamadıysam?
Peki bu motorun ömrü saatle ilgiliyse,neden km durumuna bakılıyor ? Yüke karşı çalıştırıldığı için mi?
Yolda yürüyen araç yağı suyu vs belirli zamanlarda değiştirildiğinde vs yapar zaten o konuda sıkıntı yok fakat motoru boşta çalıştırmak ne gibi sonuçlar doğurur.
merttepe Neden detanasyona uğruyor bunun bir açıklaması varmı ?
Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
@merttepe, kusura bakma görünce duramadım. bildiğimce dilim döndüğünce açıklamaya çalıştım.
Detonasyon doğru kelime mi emin olamadım, ama muhtemelen öyledir heralde. Motor yüke karşı çalıştırılmadığında bu motor için iyi değildir. Sonuçta yanma odasında ki patlamadan bir güç oluşturuyorsun ve yüksüz durumdayken bu gücün karşılığı tamamen boş, kontrolsüz oluyor. Bunun sonuçunda da -belki çok kısa sürede değil ama- motora zarar vereceğin durumu kaçınılmaz oluyor.
Şöyle bir örnek vereyim; 5 10 metre ileride bir futbol topu duruyor, geriden topa doğru hareketlendiniz, tam vuracakken top ortadan kayboldu ve tekmenizi olanca hızınızla boşa salladınız. Bu size zarar verir değil mi ? Motor içinde aynısı.
@Burak doğru anlamışsın kanka, boşta çalışacağına yürüsün hiç olmazsa roller gibi bişeyin üstünde viteste kalsın daha iyidir.
Km durumunda da, araba alırken baktığın tek şey motor durumu mu ? araba ne kadar km yapmışsa o kadar yollardadır, kullanılmıştır işte. Motordan yürüyene, kaportadan döşemeye herşey ona göre kullanılmıştır
merttepe
09-11-2013, 14:49
Ben sana şimdiden söyliyeyim öyle bir şey yok.Bu mantığa göre boşta araca gaz bastığımızda da detanasyon oluyor.Bunu sana her kim söylemişse yada nereden okumuşsan gerçekliği olmayan bir bilgi.
Konuya gelirsek motorum km ömrü neyse en azından direk ikiye katlar diyorum ben.
selam, anlarken hata yapmış olabilirim. nedenini sorarım. Bilgi kaynağım dr. Ing. Federico Trombi. ferraride ve bugatti de çalışmış bir mühendis. italyanca ingilizce açıklama yaparken eksik aktarım olabilir. düzeltmeyi en kısa zamanda yapacağım.
Yaptığım açıklamalara bi tarafımdan uyduruyorum muamelesi yapman çok saygısızca olmuş.
merttepe
09-11-2013, 15:14
Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
2) Motoru tork bandının maksimum noktasında çalıştırırsan yaklaşık 10 gün ömrü vardır.
3) kesicide çalıştırırsan bir kaç saat ömrü vardır.
4) Metallerde hararet görmezse bir erime olmaz. 1. maddede belirtiğim gibi detonasyona girerse, mikro çatlaklar oluşur ve en zayıf yerden kırılır.
Bu kısımları eksik anlamış ve aktarmışım. Test bench de ısınan ve ısıyı tahliye etmeyi yeterince başaramyan komponentler tarafından detonasyon gerçekleştirilebilirmiş. Her ne kadar su kanallarında soğuk su gezdirilsede egsoz manifoldunun aşırı ısınması ile (yüksek devirli testlerde) iç sıcaklığın artması ile detonasyon olur.
Boşta çalıştırmanın bir sonucu bu şekilde oluyor. Fakat benim bahsettiğim motorun en verimli deviri olan torkun maksimum noktasında çalışmasında detonasyon sorunu olmayacaktır. Tek sorun arkadaşında bahsettiği gibi boşa uygulanan geri beslemesiz kuvvetin açacağı vibrasyon vs gibi sorunlar ile motorun kırılması.
Motor ömrdüde dediğim gibi 10 gün civarında olacaktır.
İbrahim Erdem
09-11-2013, 15:23
Yani madem yük binmeyecek o zaman direk motoru sökelim. Her tarafını gerekli sensörler ile izletip lab ortamında çalıştıralım.
selam, anlarken hata yapmış olabilirim. nedenini sorarım. Bilgi kaynağım dr. Ing. Federico Trombi. ferraride ve bugatti de çalışmış bir mühendis. italyanca ingilizce açıklama yaparken eksik aktarım olabilir. düzeltmeyi en kısa zamanda yapacağım.
Yaptığım açıklamalara bi tarafımdan uyduruyorum muamelesi yapman çok saygısızca olmuş.
"öyle bir şey yok" dememe takıldın sanırım.Ben sana uyduruyorsun sallıyorsun demedim ki bilgiyi duyduğun kişide yada okuduğun yazıda bir yanlışlık var demek istedim.
İnsanların yanlışlarını, hatalarını kollayıp bunu fırsat bilip onları ezmek tarzım değildir.
Ayrıca 3000 devirde olduğu yerde sabit çalışan bir motor hararet yapmaz, daha sık ve uzun fan açar o kadar.O yüzden ben bu detanasyon olayına pek yakın düşmüyorum sen ısrarla bunu savunuyorsan bir şey diyemem.Keza motoru redline da çalıştırmaktan bahsediyorsan haklı olabilirsin.
merttepe
09-11-2013, 17:17
Internet ortami, yanlis anlasilabiliyor sen kusuta bakma.
Sanirim pek acik ifade edemedim. Birdaha butun yazdiklarima bakarsan dedigin gibi, dusuk devirde detonasyondan bozulmaz, yuksek devirde soyledigim nedenden detonasyon olur. Dusuk devirde ise daha once yazdigim omure sahiptir binek arac motorlari. dusuk devirde de yuksuz bos ve araliksiz calismadan bozulur.
Burak K.
10-11-2013, 00:40
Peki lastikleri boş yani havada döndürmek yerine dyno gibi bir sistem üzerinde denesek bunu o zaman nasıl olur sonuç?
http://www.porsche-mania.com/wp-content/uploads/2011/04/chassis-dyno-test-2011-Porsche-911-GT2-RS_004.jpg
The 300 Hour Redline Test - One of the quality control tests Hyundai conducts on a regular basis - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=VET6ifI7ofo)
S.Özeren
10-11-2013, 00:52
kısacası öyle 150 binde 200 binde kırmaz
Hakan Girginer
10-11-2013, 01:02
İçten yanmalı bir motor, abuk sabuk devirlere çıkarılmadıkça üzerinde yük varmış, yokmuş, bilmez.
O yüzden tekerleklerin havada mı, yoksa dinamometre merdanesinde mi olduğu önemli değil.
Detonasyon, tanımı itibarı ile ateşlemenin planlanan andan önce ya da sonra (tabi ki önce, yoksa zaten ortamda yakıt kalmıyor) ve planlanan ateşleme noktasından başka bir noktada başlamasıdır.
Bu da, zaten, sabit devirde değil, motor yük altında iken ve genellikle hızlanma/devir yükseltme sırasında meydana gelir.
Çalışan ve doğru bir şekilde soğutulan/yağlanan motorda bir-iki istisna dışında aşınma meydana gelmez.
Bunun nedeni de, çalışan metal yüzeylerin birbirine temas etmemesidir.
Hani motora yağ koyuyoruz ya.. İşte arada hep o yağ tabakası var.
Bunun istisnası da, sübap yaylarının silindir kapağına bastığı noktalardır.
Kısacası, motorun teorik ömrü sonsuzdur.
Motorun ömrünü kısaltan da, (tasarım/imalat hataları dışında) kullanıcı hatası, bakım geciktirmek, pompa arızası, soğutma arızası gibi dış unsurlardır.
Gerçek dünya koşullarında ise, bu dış koşullara söz geçiremezsiniz.
O yüzden, böyle bir soruya net bir cevap bulmak gerçekten çok zor.
Yağlama, soğutma ve yakıt sorunu tamamen çözülmüş ve sabit devirde çalışan bir motor, teoride bir insanın ömründen daha fazla çalışacaktır.
Bu konuda yazılacak bir rapor 1000 sayfa dahi tutsa, böyle bir raporda "detonasyon" sözcüğü bir kere bile geçmez.
merttepe
10-11-2013, 10:10
İçten yanmalı bir motor, abuk sabuk devirlere çıkarılmadıkça üzerinde yük varmış, yokmuş, bilmez.
O yüzden tekerleklerin havada mı, yoksa dinamometre merdanesinde mi olduğu önemli değil.
Detonasyon, tanımı itibarı ile ateşlemenin planlanan andan önce ya da sonra (tabi ki önce, yoksa zaten ortamda yakıt kalmıyor) ve planlanan ateşleme noktasından başka bir noktada başlamasıdır.
Bu da, zaten, sabit devirde değil, motor yük altında iken ve genellikle hızlanma/devir yükseltme sırasında meydana gelir.
Çalışan ve doğru bir şekilde soğutulan/yağlanan motorda bir-iki istisna dışında aşınma meydana gelmez.
Bunun nedeni de, çalışan metal yüzeylerin birbirine temas etmemesidir.
Hani motora yağ koyuyoruz ya.. İşte arada hep o yağ tabakası var.
Bunun istisnası da, sübap yaylarının silindir kapağına bastığı noktalardır.
Kısacası, motorun teorik ömrü sonsuzdur.
Motorun ömrünü kısaltan da, (tasarım/imalat hataları dışında) kullanıcı hatası, bakım geciktirmek, pompa arızası, soğutma arızası gibi dış unsurlardır.
Gerçek dünya koşullarında ise, bu dış koşullara söz geçiremezsiniz.
O yüzden, böyle bir soruya net bir cevap bulmak gerçekten çok zor.
Yağlama, soğutma ve yakıt sorunu tamamen çözülmüş ve sabit devirde çalışan bir motor, teoride bir insanın ömründen daha fazla çalışacaktır.
Bu konuda yazılacak bir rapor 1000 sayfa dahi tutsa, böyle bir raporda "detonasyon" sözcüğü bir kere bile geçmez.
Malesef pleasure duty motorlar o dediğiniz mükemmelliğe sahip olamıyor. Bunun iki nedeni var. birincisi gerçekten kusursuz üretim yapmıyorlar, çünkü maliyetleri çok artıryor. ikincisi parçaların bozulması bilinçli olarak ayarlanıyor ki yedek parçadan firmalar kazanabilsin. Yoksa kusursuz motor yapmak çok zor değil.
heavy duty yada continuos duty motorlar var bu amaç için.
o güvenilirliğe ve garantiye sahip motorlar jeneratör motorları oluyor. minik honda jeneratörü değil. yük gemilerini götüren veya endüstriyel jeneratör motorları, MTU, doosan, isotta fraschini gibi.
16 silindirli 3750hp bir isottanın fiyatıda 350000euro civarında. kusursuz üretimin ve garantinin farkı bu oluyor :)
Hyundai reklamı çok güzel ama sonucunu göstermemişler, kaç motor o testi geçiyor vs :D
Şaka bir yana. continuous duty mercedes benz motorları (askeriyede ve marine de kullanılıyor) 365gün redline da çalışabiliyor ve mercedes buna garanti veriyor.
Benim altını çizerek anlatmak istediğim, teoride bahsedilen birçok şey var ama değişken çok fazla.
Tek tip motor yok, onlarca farklı motor var farklı amaçlara hizmet için. hepsinin tasarlanma amacı farklı. Bu yüzden arızaları veya teorileri böyledir diyemeyiz.
10 saatte de bozulabilen motor olur, 1 yıl redline da bozulmayacağı garantili motorda olur.
Arkadaş 1.6 ecotech astra motoru için sormuş. bu motor pleasure duty sınıfıdır. ve kullanım ömrü ve şartları bu sınıf standartları içindedir. Bilgileriniz çok doğru fakat her motoru aynı diye kabul edip yorumlarsanız hata yaparsınız tek anlatmak istediğim bu :)
Burak K.
10-11-2013, 13:38
Malesef pleasure duty motorlar o dediğiniz mükemmelliğe sahip olamıyor. Bunun iki nedeni var. birincisi gerçekten kusursuz üretim yapmıyorlar, çünkü maliyetleri çok artıryor. ikincisi parçaların bozulması bilinçli olarak ayarlanıyor ki yedek parçadan firmalar kazanabilsin. Yoksa kusursuz motor yapmak çok zor değil.
heavy duty yada continuos duty motorlar var bu amaç için.
o güvenilirliğe ve garantiye sahip motorlar jeneratör motorları oluyor. minik honda jeneratörü değil. yük gemilerini götüren veya endüstriyel jeneratör motorları, MTU, doosan, isotta fraschini gibi.
16 silindirli 3750hp bir isottanın fiyatıda 350000euro civarında. kusursuz üretimin ve garantinin farkı bu oluyor :)
Hyundai reklamı çok güzel ama sonucunu göstermemişler, kaç motor o testi geçiyor vs :D
Şaka bir yana. continuous duty mercedes benz motorları (askeriyede ve marine de kullanılıyor) 365gün redline da çalışabiliyor ve mercedes buna garanti veriyor.
Benim altını çizerek anlatmak istediğim, teoride bahsedilen birçok şey var ama değişken çok fazla.
Tek tip motor yok, onlarca farklı motor var farklı amaçlara hizmet için. hepsinin tasarlanma amacı farklı. Bu yüzden arızaları veya teorileri böyledir diyemeyiz.
10 saatte de bozulabilen motor olur, 1 yıl redline da bozulmayacağı garantili motorda olur.
Arkadaş 1.6 ecotech astra motoru için sormuş. bu motor pleasure duty sınıfıdır. ve kullanım ömrü ve şartları bu sınıf standartları içindedir. Bilgileriniz çok doğru fakat her motoru aynı diye kabul edip yorumlarsanız hata yaparsınız tek anlatmak istediğim bu :)
Astra motoru sadece örnekti ama dediklerinizden şunu rahatlıkla çıkarabiliriz. Her motorun ömrü farklıdır. :)
yanlış bilmiyorsam Türkiye deki toyota fabrikasında çalışan bir abimizin mesajını buldum;
"2002/2007 yılları arasında motorları Türkiyede toplarken motor testi vardı.
6000d/d 36 saat testi.
Hiç durmadan. Tüm veriler sıcaklıktan tutun tork güç egrilerine kadarkayıt altına alınıyordu.
36 saat sonra bitiyormu?
Hayır
Motor komple parçalanıp aşınma kontrolü yapılıyor aşınma beklenen seviyenin altındamı üstündemi kontrol ediliyordu.
Bu test hiç durmadan 200 km hızla 7000 km yol yapmaya eşit oluyor.
Motorlar çok temiz çıkıyordu.
Ölçüm bitincede tüm parçalar çöp."
Burak K.
11-11-2013, 19:38
Peki bu durum Dizel/Benzinli/LPG'li ve Elektrikli motorların hepsinde aynı mı?
Peki neden boyle bi ihtiyac duydunuz ?
Otomobil ile ilgili teknik bir site olduğu için merak etmesi doğal :) gayet güzel bi tartışma bence
Peki bu durum Dizel/Benzinli/LPG'li ve Elektrikli motorların hepsinde aynı mı?
alıntı benim mesajımaysa;
6000 devir dediğine göre büyük ihtimalle sadece benzinliden bahsetmiş, ama soruyum diğer motor türleri için ne gibi testler var
Burak K.
12-11-2013, 00:17
alıntı benim mesajımaysa;
6000 devir dediğine göre büyük ihtimalle sadece benzinliden bahsetmiş, ama soruyum diğer motor türleri için ne gibi testler var
Genel olarak sormuştum yani bilen cevaplar diye. :) Henüz tam olarak anlayamadım çünkü. :)
Geçen yaz, agustosun tam ortasında yıldızteknik perm marka (markasından okadarda emin değilim) bi elektrik motorunu soğutma kullanmadan ve tamamen boşta ve tam gazda defalarca farklı sürelerde durdurmadan çalıştırdı. motoru kırmak için yeterli süre değildi ama performanstada bir düşüş yaşanmadı. sonuç olarak elektrik motorları çokta s..lemiyor :D
Zaten ilk bozulan parçaları rulmanları oluyor diğer kısımlarında pek sıkıntı olmuyor
Burak K.
12-11-2013, 00:43
Geçen yaz, agustosun tam ortasında yıldızteknik perm marka (markasından okadarda emin değilim) bi elektrik motorunu soğutma kullanmadan ve tamamen boşta ve tam gazda defalarca farklı sürelerde durdurmadan çalıştırdı. motoru kırmak için yeterli süre değildi ama performanstada bir düşüş yaşanmadı. sonuç olarak elektrik motorları çokta s..lemiyor :D
Zaten ilk bozulan parçaları rulmanları oluyor diğer kısımlarında pek sıkıntı olmuyor
Peki Dizel ve LPG'li motorlar haricinde Mazda RX-8'in motoru için ne söyleyebiliriz? O tarz bi motorun yük görmeden havada tam devirde değilde normal bi devirde çalıştırılması,gaz verilmesi nasıl olur yani normal bi benzinli motorun mu ömrü uzun olur RX8 Motoru mu?
Jeandan-R
12-11-2013, 01:35
Ahiret sorusu gibi olmuş en sonuncusu :D
berkay_aydin
12-11-2013, 01:37
Model araba alıp rodaj süresince gazlamayacağıma emin olmadığım için lastikler boşta çalıştırdım 1 depo sonra kol kırıldı ki yeni aldığım motor 3 senedir gazlıyorum :D
Burak K.
12-11-2013, 02:07
Ahiret sorusu gibi olmuş en sonuncusu :D
Kafam çok karıştı. :D Bu konudan önce böyle bi soru görsem 'la napcaksın arabayı havada çalıştırmayı bin gez benzinine/mazotuna yazık' derdim ama şimdi öyle değil işin kötüsü nasıl onu da bilmiyorum. :D
Model araba alıp rodaj süresince gazlamayacağıma emin olmadığım için lastikler boşta çalıştırdım 1 depo sonra kol kırıldı ki yeni aldığım motor 3 senedir gazlıyorum :D
Bilmediğimden soruyorum; Motorun çalışma prensibi normal araba motoruyla aynı mı?
Burak K.
12-11-2013, 02:09
Peki Dizel ve LPG'li motorlar haricinde Mazda RX-8'in motoru için ne söyleyebiliriz? O tarz bi motorun yük görmeden havada tam devirde değilde normal bi devirde çalıştırılması,gaz verilmesi nasıl olur yani normal bi benzinli motorun mu ömrü uzun olur RX8 Motoru mu?
+ Olarak aracın turbo,atmosferik ya da supercharger'lı olmasının ne gibi etkisi olur bu duruma? Normal motorlar için.
Hakan Girginer
12-11-2013, 02:13
+ Olarak aracın turbo,atmosferik ya da supercharger'lı olmasının ne gibi etkisi olur bu duruma? Normal motorlar için.
Hiçbir etkisi olmaz.
Aşırı besleme sistemleri sabit devirde basınç üretmez.
Tek fark, aşırı beslemeli motorlarda daha fazla mekanik parça olması, bunun da aşınacak daha çok sayıda bileşen mevcut bulunması şeklinde olur.
Burak K.
12-11-2013, 02:15
Hiçbir etkisi olmaz.
Aşırı besleme sistemleri sabit devirde basınç üretmez.
Tek fark, aşırı beslemeli motorlarda daha fazla mekanik parça olması, bunun da aşınacak daha çok sayıda bileşen mevcut bulunması şeklinde olur.
Yani aşırı beslemeli motorda bu dediğimiz olayı denersek,yıpranacak parça daha çok olduğu için doğal olarak arıza çıkartacak parça sayısıda atmosferik stock bir motora göre çoktur diyebilir miyiz?
berkay_aydin
12-11-2013, 02:15
Bilmediğimden soruyorum; Motorun çalışma prensibi normal araba motoruyla aynı mı?
Bende orda takıldım şuan ki değil, yakıt motor tipi yağlama vs herşeyi farklı :o
Burak K.
12-11-2013, 02:17
Bende orda takıldım şuan ki değil, yakıt motor tipi yağlama vs herşeyi farklı :o
O zaman maket arabanın motoru daha dayanıksız demek ki. :) Onunla karşılaştırma yapmamız doğru sonuca ulaştırmaz bizi bence.
Küçük bir hortlatma yapayım :D noldu kanka öğrenebildin mi neymiş nasılmış :D
soruyu soran arkadaşın avatarındakı resmı gorunce [arkadaşla alakası yok] yaramaz haylaz tıpler durmadan soru sorarlarya kendı kendıme guldum anlamsızca :D
Burak K.
23-11-2013, 02:53
Yok kanka henüz kesin bi cevap çıkmadı. :) Bilgileri abilerimizin bizi aydınlatmasını bekliyoruz. :)
Bende bir soru ilave edeyim. Motoru kıran, bending moment midir compression force mudur ? arkadaşla birimiz birini diğerimiz diğerini iddia ediyoruzda :D
Hakan Girginer
23-11-2013, 21:10
Bende bir soru ilave edeyim. Motoru kıran, bending moment midir compression force mudur ? arkadaşla birimiz birini diğerimiz diğerini iddia ediyoruzda :D
Compression force motoru kırar, bending moment (torque) vites kutusu, diff, aks gibi diğer aksamı kırar.
Ancak, motoru asıl kıran detonasyon, aşırı hararet, yetersiz yağlanma gibi unsurlardır.
Arac yuksuzken ve yukluyken avansi farklidir. Yuksuzken daha sakin tabir edilebilecek bir avans haritasini kullanir ve motoru daha sakin ve az zarar vererek calistirir. Fakat sabit devirde yaglamaniz ne kadar saglikli olursa olsun, sogutmaniz ne kadar iyi olursa olsun, neredeyse butun parcalar rezonansa girecektir. Ayriyetten motor urettigi gucu bir yere aktaramadigindan, zorlanamadigindan, ilk zarar gorecek yerleri piston pimleri ve kol yataklari olacaktir. Cok erken bosluk yapacak ve yatak vurmaya baslayacaktir. Bunu size soyle orneklendirebilirim, bir cycling bisikletine bindiginizde en dusuk gucteki halde kullanildiginda dizlere buyuk zarar verir ve mutlaka pedala basarken yuk olmasi soylenir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.