PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gömlek honlama



Can's
11-11-2013, 00:03
Aracımın üstünden çikan bloğa ilerleyen zamanda hacim büyütmeyi düşünüyorum fakat bir kaç eksik bilgim var yurt dışında 1.8 140 hp lik 1zz-fe kodlu motorun krank ve kolları uygulandıgında 1.9 litreye çıkıyormuş stroker kit olarak da satlılıyor bunu ögrendim birde 2.0 kiti var onun ayrıntılarını satıcılar ve uygulayanlar vermiyor onun araştırması içindeyken kafamdaki kuşku bunları uygulayacagım bloğa honlama 0.5mm yapılabılıyor max oda rektefıyecının bıcagının hassas olması gerek rısklı iş diye uyarıda bulunuyorlar

Bloga honlama işlemi yapmadan uygulasak ne olur zaten boşluk ölçülerek ve bu 0.5mm honlamayı normalde her rektefiyeci yapabılır mı böyle bir ölçüde honlama yaptıran var mı bilmediğimden soruyorum :eek:

timucintt
11-11-2013, 00:17
iyi bir rektefiyeciye denk gelirseniz en kralını yapar... üstelik gömleğini bile söker yeni gömlek takar sen değiştirdiğini bile anlamazsın... ama işte herşey ustada bitiyor :)

Talih.b16
11-11-2013, 00:22
standart ölçü dışında daha önce honlama yapıldımı motorunuza?0.5 yapılabilir yazmışsını o yüzden soruyorum.cok korkuyorsanız darton çaktrın.ama iyi bir rektefiyeci onu işler.he birde honlama yapmadan yeni segman ve piston takamazsınız

Can's
11-11-2013, 00:28
iyi bir rektefiyeciye denk gelirseniz en kralını yapar... üstelik gömleğini bile söker yeni gömlek takar sen değiştirdiğini bile anlamazsın... ama işte herşey ustada bitiyor :)

normalde darton gömlek takıyor yurt dısında bir çok kişi honlayanla karsılaşmadım, suan honlama taraftarıyım ama çok yumusak dokuya sahip oldugunu soyledikleri için kullanıcıların hepsi honlamaya karsılar bende bilmediğim için bilgi sahibi olanlara sormak istedim 0.5mm yapabilirse rektefiyeci benim için çok güzel olur

Time-R
11-11-2013, 00:29
Kanka honlamadan niye sknti olsunki dogru duzgun taslandiktan sonra? Onemli olan iyi bir rektefiyeci bulmak. Tabi honlarken orjinal gomlekleri bozuk yeni gomlek cakip o yeni gomlegin uzerindede 0.50 calisabilir ve kolay kolay anlasilamaz duruma getirebiliyorlar diye biliyorum, dikkatli olup ustaya guvenmek lazim.

Pistona gore degisir, 0.50'de olur 1.00'de olur, en kucuk hangi rakam kurtariyorsa o. Bak suan benim 1.00 olacak. Ki bunun cevabini senin cok iyi bildigine eminim, dun telefondada konusmustuk.

Cok guzel olacak cepte extra bir motor sahibi olmak, simdiden hayirli olsun kardesim.

levent
11-11-2013, 00:31
91.5mm stroke değeri için 1zz nin krankını kullanıyorlar 1933cc oluyor fakat 1998 / 1999 (bazı varyasyonlara göre) cc değeri yakalamak için hesaplayınca 94mm stroke lazım, buna en yakın 96mm stroku olan 2.4 lt Scion tC motoru var 2az-fe olarak Can. Ve 1998 cc stroker ı uygulayan pek yok, TODA bile 1933 cc olarak yaptıysa strokerını vardır bi bildikleri diyorum ben. Sonuçta uçuk bi bütçe ayırmadın bu araba için (bence) ve mazallah kırılırsa tekrar toplaman zaman alıcak strokerdan sonra.

Ben derim ki illa stroker diyorsan 1933cc ile devam et, stage 2 egzantriklerini ve 12.5cr pistonlarını tak (atmosferik olarak yürüyeceksen) devam et şuanki setupun üzerine, tabi beyni unutmamak lazım :)


Bu arada honlama için çok pay yok 2zz motorlarda, pistonlar duvarlara çok yakın çünkü.. o yüzden 0.5mm diye üzerine düşmüştür Can sorusunda.

Can's
11-11-2013, 00:31
standart ölçü dışında daha önce honlama yapıldımı motorunuza?0.5 yapılabilir yazmışsını o yüzden soruyorum.cok korkuyorsanız darton çaktrın.ama iyi bir rektefiyeci onu işler.he birde honlama yapmadan yeni segman ve piston takamazsınız

kesinlikle hic honlama yapılmadı.Ögrenmek istediğim 0.5 mm honlansa ki bu ölçüyü rektefiyeci tutturabilir mi? ve sıkıntı yaratır mı?

levent
11-11-2013, 00:36
Bu arada üst mesajdaki son cümlemde pek pay yok yazdım ya, yabancı vatandaşlar o yüzden stroker ile çözüme gidiyorlarmış şimdi bi daha baktım da newcelica daki bir konudan..

Can's
11-11-2013, 00:38
91.5mm stroke değeri için 1zz nin krankını kullanıyorlar 1933cc oluyor fakat 1998 / 1999 (bazı varyasyonlara göre) cc değeri yakalamak için hesaplayınca 94mm stroke lazım, buna en yakın 96mm stroku olan 2.4 lt Scion tC motoru var 2az-fe olarak Can. Ve 1998 cc stroker ı uygulayan pek yok, TODA bile 1933 cc olarak yaptıysa strokerını vardır bi bildikleri diyorum ben. Sonuçta uçuk bi bütçe ayırmadın bu araba için (bence) ve mazallah kırılırsa tekrar toplaman zaman alıcak strokerdan sonra.

Ben derim ki illa stroker diyorsan 1933cc ile devam et, stage 2 egzantriklerini ve 12.5cr pistonlarını tak (atmosferik olarak yürüyeceksen) devam et şuanki setupun üzerine, tabi beyni unutmamak lazım :)

levent valla yavaştan eski blokdan güzel bir seyler çıkarmak istiyorum tertemiz bir blok olduğu için monkeywrencte 2.0 var ve oem tsport kolları ile kullanıyorlar adamlara mail attım tınlamadılar bile ama öğrenicem suan biriyle irtibattayım 2.0 stroker 12.5 sıkıstırma yapmıs rodajda olduğu halde çok fark etti diyor kırılmayacak birsey yapmaya calısalım o zaman :) zaten hemen demiyorum uzun vade de yapmak istiyorum
2.0 2zz 4th gear 35 - 65 1/3 throttle - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xgP3XQNMmF4)

Talih.b16
11-11-2013, 00:42
tabiki tutturur.allah göstermesin motor kırdın veya vağ yakıyorsun,motor açıldı gömlek çakılmıyacaksa mecburen honlama yapılacak.niye yapılacak farklı ölcüde piston segman alıcaksın,standart ölcünün üstünde 0.5 mesala kurtarıyorsa,pistona segmana uygun yer açılıcak genişliycek buda honlama işte.hiç honlama yapmasam demişsin oniye olmaz eski segmanın orda iyi kötü bir yer açmıştır kendine bi aşınma olmuştur yeni piston ve segman taktığında duman atma problemi olur segmandan koyverir,komp. düşer.benim bildiğim böyle.

levent
11-11-2013, 00:46
o zaman ben reçeteyi yazayım, bütçeyi sen hesapla :D

1933cc stroker

farrea yay - şapka

pipercams stage 3

emme işli değilse port polish + q45 gaz kelebeği

circuitworx yağ pompası dişlisi

daha büyük çaplı alternatör kasnağı (elektriksel aksamdan çalışan zerzavatların motor gücünü daha az çalması için)

mahle 12.3 cr pistonlar

apexi pfc veya aynı işi görecek standalone.

dynamicste +-200 teker verir bu setup :D

Can's
11-11-2013, 00:47
tabiki tutturur.allah göstermesin motor kırdın veya vağ yakıyorsun,motor açıldı gömlek çakılmıyacaksa mecburen honlama yapılacak.niye yapılacak farklı ölcüde piston segman alıcaksın,standart ölcünün üstünde 0.5 mesala kurtarıyorsa,pistona segmana uygun yer açılıcak genişliycek buda honlama işte.hiç honlama yapmasam demişsin oniye olmaz eski segmanın orda iyi kötü bir yer açmıştır kendine bi aşınma olmuştur yeni piston ve segman taktığında duman atma problemi olur segmandan koyverir,komp. düşer.benim bildiğim böyle.

evet çok doğru diyorsunuz 0.5mm segmanla kurtarabılırız ancak piston çapı 82mm ve 82.5mm olduğu için 0.5 mm ile kurtarır o zaman

Can's
11-11-2013, 00:50
o zaman ben reçeteyi yazayım, bütçeyi sen hesapla :D

1933cc stroker

farrea yay - şapka

pipercams stage 3

emme işli değilse port polish + q45 gaz kelebeği

circuitworx yağ pompası dişlisi

daha büyük çaplı alternatör kasnağı (elektriksel aksamdan çalışan zerzavatların motor gücünü daha az çalması için)

mahle 12.3 cr pistonlar

apexi pfc veya aynı işi görecek standalone.

dynamicste +-200 teker verir bu setup :D

:D:D bende çok istiyorumda şuan için zor bunlar biliyorsun ancak blogu doldurabilirsek ne mutlu :) ama güzel parçalar zaten daha iyisi olamaz

Talih.b16
11-11-2013, 00:52
evet çok doğru diyorsunuz 0.5mm segmanla kurtarabılırız ancak piston çapı 82mm ve 82.5mm olduğu için 0.5 mm ile kurtarır o zaman

yannız orjinal piston kullanıp 0.5 farklı segman takmak pek sağlıklı olmaz.yani 82 mm yi 82.5 e segmanla getirmek ne kadar doğru olur tartışılır

levent
11-11-2013, 00:52
bence şimdilik yağ pompası, egzantrik ve beyin upgrade için bütçe ayır derim :)

paran olunca da elindeki bloğu stroker yaparsın, bu aldıkların orada da işe yarar nasılsa :D

Can's
11-11-2013, 00:55
yannız orjinal piston kullanıp 0.5 farklı segman takmak pek sağlıklı olmaz.yani 82 mm yi 82.5 e segmanla getirmek ne kadar doğru olur tartışılır

yanlıs aksettirdim :) orjınalde 82 mm piston çapı biz 05mm honlarsak 82.5mm piston kullanmak zorundayız böylece sıkıntı olmaz o zaman

Can's
11-11-2013, 00:56
bence şimdilik yağ pompası, egzantrik ve beyin upgrade için bütçe ayır derim :)

paran olunca da elindeki bloğu stroker yaparsın, bu aldıkların orada da işe yarar nasılsa :D

inan hiç masraf edesim yok suan sıfırladık bitti belki ilerde mwr subap yay için kapak açarım o kadar :) kapak buldum dolu olarak fiyatları 350-400 dolara satıyorlar o bloga oyle bir ayar olabilir :D

levent
11-11-2013, 01:05
o zaman işler değişir :)

o bloğu doldurup, dediğin gibi düzgün bi kapak :) pörtlek göz veya ae101 e koyarsın motoru 1000 kg çiçek gibi gazlama makinesi olur :D

Talih.b16
11-11-2013, 01:10
yanlıs aksettirdim :) orjınalde 82 mm piston çapı biz 05mm honlarsak 82.5mm piston kullanmak zorundayız böylece sıkıntı olmaz o zaman

pardon yannış anlamışım.tabiki olur.he gömlek işinede hiç girmene gerek yok turbo yapmıycaksın sonuçta ayrıca toyota sonuçta kaliteli malzemaden kaliteli bi bloktur.he ben cok hızlansın istiyorum dersende stroker kitini tak nedir krank kol gibi.krank stroğunu arttırıp piston çapınıda arttırırsan daha fazla güç elde edersin.mesela standart 80/82 ise 90/85 yaparsın

Can's
19-12-2013, 14:49
bu yatak saran krank taslansa 0.25mm kadar sanırım taşlanabilme değeri var sağlıklı olur mu ? yada durumu nasıl gozukuyor kullanılmaz halde mı ?
http://u1312.hizliresim.com/1j/m/vpbbt.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Schumi
19-12-2013, 15:25
Open Deck mi bu blok? Eğer open deck ise gömleklerin içi stok olarak 82 ama dışı kaç ki sadece 0.5 öneriyorlar? Aluminyum değil mi bu blok?

Can's
19-12-2013, 15:36
Open Deck mi bu blok? Eğer open deck ise gömleklerin içi stok olarak 82 ama dışı kaç ki sadece 0.5 öneriyorlar? Aluminyum değil mi bu blok?

abı sen bu işi biliyorsun aynen oyle 0.5 onerıyorlar honlama ışıne yani mahle 82.5 sıkıstırmalı pistonlar var bu motora özel üretilen ondan alıp gömlekleri dediğin gibi 0.5 honlayabılırım ama bunun içinde yurt dısındakıler gomlekler çok yumusak maddeden yapıldıgı ıçın cok ınce bir bıçakla honlama oneriyorlar onu rektefıycıyle cozucem yanı aklımda honlama var gomlek almak mantıksız gelıyor su asamada bana.

asıl soru suanda yatak saran krank taşlanabılır mı yanı yurt dısında 0.25 mm taşlanmış krankları sorunsuz kullanabılırsınız dıye satıyorlar kullananlarda var aceba bu krank o sekılde taslanabılır mı yoksa cok mu aşınmıs yuzeyı

akıncı
20-12-2013, 11:26
resımden gorunduğu kadarıyla o krank 0.25 taşlamaya kurtarmaz gibi bozuk yatakla çok çalışmıs pıston koluda lazım, anladığım kadarıyla bu yuzden stroker dusunuyorsunuz