Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yetkili Serviste ROTBALANS Yaptırmayın !



CKN
12-11-2013, 16:11
2012 doblo maxi aracımı Ataturk oto sanayii de ki AKPINAR FIAT serviste 20 bın bakımını yaptırdım. 2 ay sonra ön takımdan gelen ses şikayetınden dosya açtırdım.
Amortisor takozu oldugunu tespit edip garantiden değiştirdiler. Yolda arac sola cekme yapmaya basladı, tekrar servıse dönüp cekme problemının basladıgını, buraya geldiğimde böyle birseyın olmadıgını anlattım. Oglen 1 den aksam 8:30 a kdr aracın neden cekme yaptıgını bulamadılar.. En sononunda lastıklerın ıcten yendıgını, ıkı lastık aldığımda bu sorunun bıtecegını, aracımın ön takımının rotunun duzgun oldugunu bana anlatıp gönderdiler.. Ertesi gün lastıkcıye gönderdiğim aracım ıcın rotbalans ustası, rotbalans ayarının bozuk oldugunu, yenı lastık alsamda aynı sorunun kısa zamanda tekrar yasayacagımı söylemıs..
Lastijk almayıp tekrar servıse gıttım. Hunter rotbalans çıktısını ustaya gösterıp, arabamın rotunu yapamamıssınız 20 bınde yapamadığınız rottan dolayı lastıklerım ıcten yenmıs dememe ragmen tabı yetkılı servıs zeytınyag mısalı o kagıdın hıcbır hukmu yok ztn degerler normal bız bıraz daha bakalım 1 saatte aracınızı sorunsuz bı sekılde teslım edecegız yanıtını verdı..
1 saat 5 saat oldu 2 salıncak degıstı ön takım ındı bındı yıne duzelmedı.. En sonunda 2 gundur musterı odasında beklemenın verdıgı stressle patladım.. Bırakın eskı halıne getırın yaptıgınız işlerin dökümünü verin, çekiciye koyup goturucem sızıde sıkayet edıcem deyıp bagırmaya baslayınca, Hasar tespıt uzmanı hanfendının rıcasıyla sakınlestık. Bu hata bızımdır sıze 2 lastık Tofas ıyı nıyetten verıyoruz denıldı. 10 dk sonra kadın işin şekli değişti 2 lastık değil 4 lastık verıcez fakat bır sartla, 2 lastık bızden 2 lastıgın parası sızdenmiş şartları... ok ddm 2 lastıgın parasını verırım sızde 2 gunluk tıcarı aracın yattı parasını verın 500 lira naklıyeye para ödedim buyrun ödeyım zararımı dıyınce basta ıtıraz ettıler sonra tmm 2 lastık bızden 2 lastıkte pırellı den dendi..
bu ara tabı pirelliyi kotuleyıp goodyear ın 2011 tarıhlı yuk tıpı olmayan 205 tabanlı lastıgını caktılar..
ertesı gun bu lastıgı degıl bnm arabamdan cıkan pırellı 195 abatlı yuk tıpı olan 2013 tarıhlı lastıgımı verın talebımde de epeyi bi ugtastırdılar..
Adamlar goodyear lastık bayısıde oldugu ıcın eskı tarıhlı elınde kalmıs lastıgı takıp tofastan sıfır pırellılerı alıp vıtrınınde satacak.. 3-5 telefon trafıgının sonucunda pırellılerı takalım gelın servise dedı.. önlere takıldı arkalar ıcın Maslak BAR OTO da 3 gun sonra exper lastıklerınızı ınceleyıp tutanakla fabrıkaya bıldırecek, fabrıkadan sızın adınıza lastıkler gelecek dendı.. dedıklerını yaptım exper magdurıyetımı anlayıp ıkı lastıgınde pırellıden karsılanmasını onayladı.. kı 2 aydır hala pırellıden de lastık gelecek..

işin sonucu arkadaslar; Siz siz olun servisin yaptığıı rotbalans ayarına guvenmeyın, servisten sonra güvendiğiniz yerde rotunu balansını yaptırın.. ortada yapılan bir hata varsa sonuna kdr hakkınızı savunun gerekırse tuketıcı mahkemelerıne basvurun hakkınızı alın.. 4 lastık 1100 TL kimse sokaktan toplamıyor parayı.. Ustaların ustalarıda sanayiilerde buda böyle biline.. AKPINAR da rot yapan a kaç yıldır rotcusun dıyorum, abı ben elektrıkcıyım dıyor.. daha ne dıyım..

PNR05
13-11-2013, 00:30
Akpınar'dan böyle birşey duyacağım aklıma gelmezdi. Geçmiş olsun..

ruudvan
13-11-2013, 00:45
exper nıye geldıkı kazamı yaptnız.salıncaklar neden değişiyor anlamadım bn olayı.
sızın olayınız basıt bı rot ayarı degıl sanırım.
yoksa rotu elektrıkcı yapmıs rotcu yapmıs cok problem degıl yenı sıstemlerde .

onursumer
13-11-2013, 08:57
banada cok basıt bır rot olayı gıbı gelmedı

ben arclarımı hep yetkılı servıste yaptırıyorum hatta enson pıcantoyu servısten aldıktan sonra baska yerde makıneye soktum sıfır kusur cıktı o yuzden ıcım rahat oluyor

Oznsrl
13-11-2013, 09:04
Takoz değişirken amortisör söküldüğü için rot ayarının bozulması normalde bunu bilmicek yapamıcak ustanın olması çok ilginç.Gerçi şöyle bi durum var çoğu serviste rot makinesi olmaz dışarı yollarlar yada lifte kaldırıp göz kararı yapmaya çalışmışlardır o şekildede tutuor tutmaz diye bişey yok ama çok uğraştırıor muhtemelen uğraşmadılar :)

benim anlamadığım harici olarak gittiğiniz yer rot ayarının bozuk olduğunu söyledikten sonra ayar yapmadımı yaptıysa olmadımı

AdemAr
13-11-2013, 09:16
kozyatağı fiat armada 0 km alınan ve daha 10 binde olan doblonun kasislerden ve çukurdan geçerken amortisörlerden gelen gıcırtı sorununu çözemediler. lanet olsun deyip o şekilde biniyoruz. serviste amortisör test makinesi dahi yok test etmek için çukurlu yollara gidiyorlar.

CKN
13-11-2013, 09:32
Akpınarda makına var.
Bu araç 20 bin de bakıma girdiğinde düzgün yapılamayan rot yüzünden ön lastikler içten yenilerek lastiği bitirmiş. Bu arızayı kullanıcının yapması imkansız.
Takoz değişince çekmeye başladı.
Harici gittiğim rotcu 50 tl karşılığında sorunsuz bi hale getirirmiş fakat 2 lastik çöp olmuştu.
Bu lastiğin bedelini de 5 bin km önce bakım yapan servis ödemeli ki öyle oldu
Salıncaktamı arıza diye söküp sıfır salıncak takıldı. 2 gun sökmedik takmadık yer kalmadı. En son lastikler değişince sorun tamamen çözüldü.
Bu işlemlerden sonra exper kontrolüne gittiğiimde rotbalansı yine düzgün çıkmadı. BAR OTO maslak Pirelli de.
Ordan çıkınca sanko da düzgün bi şekilde rotunu yaptırdım..

Erdal Uzunoglu
14-11-2013, 11:19
2012 doblo maxi aracımı Ataturk oto sanayii de ki AKPINAR FIAT serviste 20 bın bakımını yaptırdım. 2 ay sonra ön takımdan gelen ses şikayetınden dosya açtırdım.
Amortisor takozu oldugunu tespit edip garantiden değiştirdiler. Yolda arac sola cekme yapmaya basladı, tekrar servıse dönüp cekme problemının basladıgını, buraya geldiğimde böyle birseyın olmadıgını anlattım. Oglen 1 den aksam 8:30 a kdr aracın neden cekme yaptıgını bulamadılar.. En sononunda lastıklerın ıcten yendıgını, ıkı lastık aldığımda bu sorunun bıtecegını, aracımın ön takımının rotunun duzgun oldugunu bana anlatıp gönderdiler.. Ertesi gün lastıkcıye gönderdiğim aracım ıcın rotbalans ustası, rotbalans ayarının bozuk oldugunu, yenı lastık alsamda aynı sorunun kısa zamanda tekrar yasayacagımı söylemıs..
Lastijk almayıp tekrar servıse gıttım. Hunter rotbalans çıktısını ustaya gösterıp, arabamın rotunu yapamamıssınız 20 bınde yapamadığınız rottan dolayı lastıklerım ıcten yenmıs dememe ragmen tabı yetkılı servıs zeytınyag mısalı o kagıdın hıcbır hukmu yok ztn degerler normal bız bıraz daha bakalım 1 saatte aracınızı sorunsuz bı sekılde teslım edecegız yanıtını verdı..
1 saat 5 saat oldu 2 salıncak degıstı ön takım ındı bındı yıne duzelmedı.. En sonunda 2 gundur musterı odasında beklemenın verdıgı stressle patladım.. Bırakın eskı halıne getırın yaptıgınız işlerin dökümünü verin, çekiciye koyup goturucem sızıde sıkayet edıcem deyıp bagırmaya baslayınca, Hasar tespıt uzmanı hanfendının rıcasıyla sakınlestık. Bu hata bızımdır sıze 2 lastık Tofas ıyı nıyetten verıyoruz denıldı. 10 dk sonra kadın işin şekli değişti 2 lastık değil 4 lastık verıcez fakat bır sartla, 2 lastık bızden 2 lastıgın parası sızdenmiş şartları... ok ddm 2 lastıgın parasını verırım sızde 2 gunluk tıcarı aracın yattı parasını verın 500 lira naklıyeye para ödedim buyrun ödeyım zararımı dıyınce basta ıtıraz ettıler sonra tmm 2 lastık bızden 2 lastıkte pırellı den dendi..
bu ara tabı pirelliyi kotuleyıp goodyear ın 2011 tarıhlı yuk tıpı olmayan 205 tabanlı lastıgını caktılar..
ertesı gun bu lastıgı degıl bnm arabamdan cıkan pırellı 195 abatlı yuk tıpı olan 2013 tarıhlı lastıgımı verın talebımde de epeyi bi ugtastırdılar..
Adamlar goodyear lastık bayısıde oldugu ıcın eskı tarıhlı elınde kalmıs lastıgı takıp tofastan sıfır pırellılerı alıp vıtrınınde satacak.. 3-5 telefon trafıgının sonucunda pırellılerı takalım gelın servise dedı.. önlere takıldı arkalar ıcın Maslak BAR OTO da 3 gun sonra exper lastıklerınızı ınceleyıp tutanakla fabrıkaya bıldırecek, fabrıkadan sızın adınıza lastıkler gelecek dendı.. dedıklerını yaptım exper magdurıyetımı anlayıp ıkı lastıgınde pırellıden karsılanmasını onayladı.. kı 2 aydır hala pırellıden de lastık gelecek..

işin sonucu arkadaslar; Siz siz olun servisin yaptığıı rotbalans ayarına guvenmeyın, servisten sonra güvendiğiniz yerde rotunu balansını yaptırın.. ortada yapılan bir hata varsa sonuna kdr hakkınızı savunun gerekırse tuketıcı mahkemelerıne basvurun hakkınızı alın.. 4 lastık 1100 TL kimse sokaktan toplamıyor parayı.. Ustaların ustalarıda sanayiilerde buda böyle biline.. AKPINAR da rot yapan a kaç yıldır rotcusun dıyorum, abı ben elektrıkcıyım dıyor.. daha ne dıyım..

ben kendım de rot balans ısletmesı yapmaktayım fıat grubu aracların özellıkle albea doblo ıcın gecerlı ön lastıklerı ice yatıktır ve lastıkler ıcten yeme yapar bu fıatın cözemedıgı en büyük sorunudur

sızın aracınıza amortısor ust takozu degıstırılmıs sadece ust takozların degısımınden lastık yeme yapmaz rotu bozmaz ( eger parca birebir orjinal ise yansanayi ise rotu kesinlikle bozar kontrol edılmesı gerekir )
kı bozdugunu düşünelim takoz degısımınden sonra en az 20 bın km ye yakın yapmanız lazım kı lastıklerıniz icten yeme yapsın ( bu km yı yaptıysanız o ayrı )

cekme basladıktan sonra cok basıt on lastıklerı söküp jantıyla beraber sag lastıgı sola sol lastıgı sag tarafa taksaydınız büyük ihtimal şikayetiniz giderilcekti

klasik cekme problemi ...

servisteki ustanın deneyimsizliğinden kaynaklanmıs tamamen

CKN
14-11-2013, 13:35
arkalarla yerlerı degıstırdıuler cekme devam ettı.. yalnız lastık yonlerı degısınce sola ceken arac sağa cekmeye basladı..
hocam servıse girdiğinde bu araba sağa sola cekmıyordu, takoz değişip yola cıktım cekmeye basladı tem den gerı dondum aynı saat ıcınde sorunu anlattım..
fabrıkanın taktıgı parca, bu aracın amortısoru on takımından en ufak bı vıda sokulmemıstı daha evvel

10 ve 20 bin km bakımında böyle bi arızanın olduğunu neden gidermiyor madem 20 binde lastik bitecek konuma geliyorsa.

Erdal Uzunoglu
14-11-2013, 13:47
arkalarla yerlerı degıstırdıuler cekme devam ettı.. yalnız lastık yonlerı degısınce sola ceken arac sağa cekmeye basladı..
hocam servıse girdiğinde bu araba sağa sola cekmıyordu, takoz değişip yola cıktım cekmeye basladı tem den gerı dondum aynı saat ıcınde sorunu anlattım..
fabrıkanın taktıgı parca, bu aracın amortısoru on takımından en ufak bı vıda sokulmemıstı daha evvel

10 ve 20 bin km bakımında böyle bi arızanın olduğunu neden gidermiyor madem 20 binde lastik bitecek konuma geliyorsa.

arkalarla degıstırmıceksınız on lastıklerı sag sol degıstırceksınız ya aksı yone ceker yada düzelir

zaten sag sol yapmıssınız aksı yone cekmış arac bosuna aracınızı bızıklatmıssınız ufak bı rot ayarı kontrol lastık kontrolu işiniz tamm aslında aracınızda hıcbırsey yokmus

fıat ön lastıklerın ıce yatıklık olayını bır turlu gıdermıor bu en buyuk sıkıntısı

CKN
14-11-2013, 13:49
Sağ sol değişmez yönlü lastik değil ön arka değişir demişti servis. Bak birşey daha öğrendik, usta adam sanayi de bosuna demedik

Oldschool
14-11-2013, 14:04
geçmiş olsun servis de aynı özel servislerde de cakallar dolu

AdemAr
14-11-2013, 15:00
birde benım anlamadığım fiat servisi 0 km garantili arabaya yazılım atma önerisinde bulunuyor. bu doğrumu yanlışmı ? araç garantiden çıkmazmı mantıken ?

CKN
14-11-2013, 15:38
attıgını anlarsa garantıden cıkar.. ama bunun ıcın bır calısma yapması gereklı.. rutın bakımlarda bu tıp seylere bakılmaz..

AdemAr
14-11-2013, 16:37
attıgını anlarsa garantıden cıkar.. ama bunun ıcın bır calısma yapması gereklı.. rutın bakımlarda bu tıp seylere bakılmaz..

ama bu yazılımı atmayı teklif eden fiat yetkili satıcısı ve servisi ?

CKN
14-11-2013, 17:26
Para kazanma yolları. Sıfır araç satışında kazanç azdır, aksesuar ve servisten para kazanılır.
Cam filmi de yasak ama satarken yapalım diye diretirler