Orijinalini görmek için tıklayınız : TR Jant İthalatçıları ve Akıl Almaz Zevkleri
Herkese selamlar
Son iki haftadır, Uzakdoğu'da 3 ayrı Jant fabrikasının teknik incelemesini gerçekleştirdim. Ne yazık ki meslek etiği gereği marka ve firma adı paylaşamıyorum.
İlk firma Volkswagen, Ford gibi büyük firmaların OEM üreticisi, diğer ikisi ise ortalama 1000 çalışanlı Aftermarket üreticileri.
Şimdi gelelim esas konuya, bizim ithalatçıların firmalardan seçtikleri modellere bakıyorum "Allahım içler acısı" yani nasıl bu kadar zevkli olunur bilemedim. İnanın hiç biriniz alıp arabanıza koymazsınız.
Diğer tarafta firmaların Rusya, Japonya, Amerika, Avrupa ülkeleri için ürettikleri modeller var ki inanılmaz. Açıkcası bu konuda Japonlar yine bir tık ileride. Üretim tekniği olarak Flow Form istiyorlar. Bu teknik jant yapısının daha ince ve bir o kadar da sağlam olmasına olanak sağlıyor. İşin özü bizim ithalatçılar (söz meclisten dışarı) azıcık yurt dışı modellerden örnek alsalar harika modelleri ülkemizde göre bileceğiz.
Şimdi gelelim OEM ve Aftermarket üretim arasındaki farka:
Aslına bakılırsa en temel fark döküm tekniği, Aftermarket ürünler Gravity Casting yani yerçekimi etkeninde döküm yaparken, OEM üreticileri (otomotiv üreticileri zorlamasıyla) Pressure Casting yani basınç altında döküm yapıyorlar ki bu durum jantın kaderini tamamen değiştiriyor. Diğer detay ise OEM markaların üretimlerini sıklıkla denetlemeleri yani Aftermarket alıcıları gibi sadece pazarlığa gelmiyorlar.
Ancak aftermarket ürünlerin kaltesiz olduğunu düşünmeyin lütfen. Yaptığımız balance, cornering, radial fatigue gibi deneylerden oldukça güzel sonuçlar çıktı. Kısacası (hangi markalar olduğunu bildiğim için) ben gönül rahatlığıyla kullanabilirim ama tabi tipini beğenip alır mıyım? ayrı mesele :)
Kısa bir anekdot vermek istedim.
Kalın sağlıcakla.
Selamlar, saygılar
Umut Can...
Low-Rider
14-11-2013, 10:06
Burada ki jant ithalatçıları güzel modelden çok ticari mala bakıyor. Bizim hoşumuza giden modelleri getirse atıyorum 100 adet satacağı yerde hala, borbet ve türevleri jantları ya da bize garip gelen modelleri getirip çok daha fazla satıyorlar çünkü Anadolu'da baya gidiyor bu ürünler.
darkmoon
14-11-2013, 10:09
Burada ki jant ithalatçıları güzel modelden çok ticari mala bakıyor. Bizim hoşumuza giden modelleri getirse atıyorum 100 adet satacağı yerde hala, borbet ve türevleri jantları ya da bize garip gelen modelleri getirip çok daha fazla satıyorlar çünkü Anadolu'da baya gidiyor bu ürünler.
Aynen çok doğru ayrıca taksicilerde çok ön planda tutuluyor bu konuda..
kanashibari
14-11-2013, 10:15
Olay hep ticari kaygı. Çok az kazanıyorsam neden uğraşayım mantığı malesef.
CasabLanca
14-11-2013, 10:30
Ankaradaki 2 ithalatçıyıda yakınen tanıyorum birisi az buçuk piyasayı takip ediyor mümkün olduğu kadar orjinale yakın çalışıyor ama diğeri satılsında nasıl satılırsa satılsın mantığında. her gördüğümde abi 4 jantıda aynı offset getirmeyin dememe rağmen 4 jant 9 offset şeklinde satıyorlar..
Burada ki jant ithalatçıları güzel modelden çok ticari mala bakıyor. Bizim hoşumuza giden modelleri getirse atıyorum 100 adet satacağı yerde hala, borbet ve türevleri jantları ya da bize garip gelen modelleri getirip çok daha fazla satıyorlar çünkü Anadolu'da baya gidiyor bu ürünler.
sadece ticari olarak değil zevk meselesi olarakda görsek nasıl olur.
Low-Rider
14-11-2013, 10:37
sadece ticari olarak değil zevk meselesi olarakda görsek nasıl olur.
Onun ayrımını yapabilmek için tek tek tüm jant ithalatçılarını tanımak lazım :)
Ticari görüpte garip modeller getirenler ve beğendiği için getirenler diye.
Memlekette arabasına jant yakıştıran insan sayısı az olduğunu düşünyorum. Gelen çirkin jantı da adam alıp arabasına yakışır mı yakışmaz mı demeden takıyor. Satan adam da neden kassın ki güzel model getirelim diye. Zaten satan kişinin de zevkli olması önemli. Zevkler renkler tartışılmaz ama at s.kine kelebek modeli jant da takmamak lazım :)
şu ülkeye bi Rota P45R gelmedi ki alıp takalım :)
Ankaradaki 2 ithalatçıyıda yakınen tanıyorum birisi az buçuk piyasayı takip ediyor mümkün olduğu kadar orjinale yakın çalışıyor ama diğeri satılsında nasıl satılırsa satılsın mantığında. her gördüğümde abi 4 jantıda aynı offset getirmeyin dememe rağmen 4 jant 9 offset şeklinde satıyorlar..
4 jantın aynı ofset olması kadar iğrenç bi durum yok bence araçlarda.
Bende Çin deyim. Buradaki jant fiyatları çok komik.
Ama firmalara da hak vermek lazım. Getirdiği jantı satamazsa adamlar nasıl para kazanacak.
Son yıllarda jant konusunda baya gelişme gösterdik. Artık insanlar internetten model beğeniyor sonra arabasına yakışıp yakışmayacağına karar veriyor. :)
Low-Rider
14-11-2013, 12:15
şu ülkeye bi Rota P45R gelmedi ki alıp takalım :)
Güzel jant ama bu jantı getirse biri maksimum 100takım satar o bile zor, hele ki bazı arabalara göre aplikasyonda gelirse(et'si offset'i vs) daha da zor işi.
100takım satıcam diye 1000takım mal çekmez kimse. Bu riske girmeden hızlı satabilecekleri mallara yöneliyorlar ki son senelerde yine piyasaya baya güzel jant girdi
Bizim cok buyuk bir yerli uretcimiz var... Yurtdisinda sattigi jantlara buradan bakabilirsiniz.
CMS Automotive Trading GmbH :: Alufelgen :: Alloy wheels - - - (http://www.cms-wheels.de/)
Ama iceride bu jantlarin bir cogu yok.
Ülkemizde CMS ve Cevher jant bu sistemlerdende ileri seviyede VACUM sistemi ile döküm yapıyorlar diye biliyorum. Yani belirli bir yoldan basınç ile malzeme vermek yerine. Başka bir yoldan vacum ile tüm alanların dolmasını sağlayarak.
yusufvozkan
14-11-2013, 13:02
CMS basınçlı döküm yapıyor Alçak basınç diye bilinen erimiş malzemeye basınç uygulayarak kalıba dolması sağlanıyor.
yani türk jantlarının kalitesi uzakdoğu ile karşılaştırılamaz.
Tasarım her zaman sattırır.. CMS '40' modeliyle büyüdü OEM üretici haline geldi.. Bu ciddi bir başarı.. Ülkede her şey tercih meselesi olmuyor zaten.. Trend olması lazım, ben hiç takacağımı düşünmüyorum ama TE37 ne hikmetse son derece popi.. Gibi..
Birde allah var ben fabrikada bugüne dek hiç afetrmarket jant görmedim. Hep iyi markaların Oem jantları mevcut CMS de.
Bu konuda üretimdeki jantları direkt hangi ülkeye ait olduğunu anlıyorsunuz.
Garip tasarımlar ve ağır jantlar Türkiye
Hafif yakışıklı tasarımlar Japonya
Ağır kaya gibi ama yakışıklı tasarımlar Almanya, Rusya
Orta halliler Avrupa
Diğer yandan jant üretimi konusunda en iyi teknoloji Flow Form denilen yani savurma tekniği ile üretim teknolojisi. Bu nedenle Japon ürünler hem incecik hem hafif hem de sağlam.
Başka bir detay Rota P45R modeli de uzakdoğu üretim gamı arasında ;)
Tasarım her zaman sattırır.. CMS '40' modeliyle büyüdü OEM üretici haline geldi.. Bu ciddi bir başarı.. Ülkede her şey tercih meselesi olmuyor zaten.. Trend olması lazım, ben hiç takacağımı düşünmüyorum ama TE37 ne hikmetse son derece popi.. Gibi..
yalnız hatırladığım kadarıyla cms uzun yıllardır oem üretici şeklinde çalışıyor
belki ben yanılıyorumdur ama böyle hatırlıyorum
CMS'nin Almanya sitesindeki modelleri ve renkleri gorunce insan sormadan edemiyor. Iyi de arkadas neden biz bu modelleri Turkiye'de alamiyoruz.
Gunes G.
14-11-2013, 14:45
Başka bir detay Rota P45R modeli de uzakdoğu üretim gamı arasında ;)
Orjinal modelin rays tarafindan nismo icin uretilen lm gt olmasindan kaynakli olabilir mi acaba :)
Bende öyle biliyorum uzun yıllar oem üretici, hatta sallamış gibi olamayaım VAG grubu dolayısıyla bentley içinde üretimi var diye okumuştum bir yerde.. 40 modeli segment atlattı markaya.. CMS shoplar vardı sanırım onlar kapandığından bu yana TR ile ilişkisi yok üretimi de Almanya'ya kaydırmış olmalı komple..
İthalatçılar yerli üreticilerden pek bir yakınıyorlardı. Sanırım işi tatlıya bağlamışlar
berkay_aydin
14-11-2013, 15:01
Kendi sitesinde oem ürettiği markalar var bentley, bmw vs. jantlarda da güzel modeller var ama insanımız bakmıyor ki, kim ne takmış taklit etme peşinde, misal ;
http://www.cms.com.tr/ProductDetail_cms-608---14_1_54?SearchText=&Sizes=14,15
Bende öyle biliyorum uzun yıllar oem üretici, hatta sallamış gibi olamayaım VAG grubu dolayısıyla bentley içinde üretimi var diye okumuştum bir yerde.. 40 modeli segment atlattı markaya.. CMS shoplar vardı sanırım onlar kapandığından bu yana TR ile ilişkisi yok üretimi de Almanya'ya kaydırmış olmalı komple..
Üretim yeri İzmir'de ve üretim devam ediyor. Ayrıca CMS Laboratuvarları ilgili standartta akredite bir iki laboratuvardan biridir.
huseyinturk
14-11-2013, 22:54
adam 13 jant takıp ilana çelik cant yazıyor bizde. Bazı modeller fazla bile bazı kesimlere
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.