Orijinalini görmek için tıklayınız : rolantide titreme
X20XEV motorlu vectrada rolantide normalin ustunde titreme var
Enjeksiyon sisteminde problem vardi arac asiri zengin calisiyordu, su anda enjeksiyon opcomdan gordugum kadariyla cok duzgun calisiyor
Zengin calismadan kurum baglamis olabilirdi diye carbon clean yaptirdim
Motor kulaklarinin 3 unude yeniledim, 2 tanesi bitik durumdaydi
Ama hala rolantide hissedilir titreme var
Bujiler eh idare eder gibi yenileyecegim, buji kablosunu karanlikta kontrol ettim herhangi bir catlak vs yok gibi
baska neden olabilir?
bobinle buji kablosunu denemekte fayda var
V kayisi ile triger kayisi gergilerinden yapabilir mi acaba? Cok siki veya gevsek oldugundan dolayi?
egr valfını temızlettir ıstersen muhtemelen duzelır
rölanti oynadığından mı titreme var yoksa başka bir yerdeki sorun nedeniylemi ?
volan ne durumda debriyajla beraber?
kayışları komple söküp dene soğukken bir süre çalıştır anlarsın zaten
Kayışların sıkılığından titreme yapacağını sanmıyorum afr de bir düzensizlik olabilir dicem ama opcom ile baktım diyorsun.Bence senin problemin bir silindirden kaynaklanıyor.Motor çalışıyorken sırası ile buji kablolarını çıkarıp motorun tepkisine baksana, yüksek ihtimal bir silindirin bujisinde yada buji kablosunda sorun var.Buji kabloları eskidikçe direnci artar buda o silindirin ateşleme geriliminde düşüş olmasına neden olur.
Düşük bir ihtimal sente bir diş atlamışta olabilir.
egr valfını temızlettir ıstersen muhtemelen duzelır
Egr yi kendim temizledim + sonradan iptal ettim altina paslanmaz celikten yapilmis parca koyaraktan. Egr ile ilgili degildir
rölanti oynadığından mı titreme var yoksa başka bir yerdeki sorun nedeniylemi ?
volan ne durumda debriyajla beraber?
kayışları komple söküp dene soğukken bir süre çalıştır anlarsın zaten
Rolanti sabit surekli bir titreme var motor isinip rolanti 750 lere dusunce hepten belli oluyor
Debriyaj ve volan 17 senedir degismemis araba 130 binde cogunlukla uzun yol gitmis debriyajdan veya volandan olabilir mi?
Kayışların sıkılığından titreme yapacağını sanmıyorum afr de bir düzensizlik olabilir dicem ama opcom ile baktım diyorsun.Bence senin problemin bir silindirden kaynaklanıyor.Motor çalışıyorken sırası ile buji kablolarını çıkarıp motorun tepkisine baksana, yüksek ihtimal bir silindirin bujisinde yada buji kablosunda sorun var.Buji kabloları eskidikçe direnci artar buda o silindirin ateşleme geriliminde düşüş olmasına neden olur.
Düşük bir ihtimal sente bir diş atlamışta olabilir.
Afr sikintiliydi opcomda butun enjeksiyon ayarlari bozuktu su anda reset atiyorum beyne enjeksiyon ayarlari sabit
Bende ateslemeden suphelendim kontrol ettim ama motor calisirken denemedim bi deniycem aksam, yeni bujide aldim onlarida takip bide oyle denerim
Sente cok zannetmiyorum performans iyi 200 - 210 a kadar cok rahat hizlaniyor kerata
Rolanti sabit surekli bir titreme var motor isinip rolanti 750 lere dusunce hepten belli oluyor
Debriyaj ve volan 17 senedir degismemis araba 130 binde cogunlukla uzun yol gitmis debriyajdan veya volandan olabilir mi?
sizden önce bir zorlama falan olduysa yada baskıda falan sıkıntı varsa belki yapabilir,
debriyaja basınca yada bırakınca titreme devam ediyormu
bobinlerin yerlerini dğeiştirin olmadı birde
sizden önce bir zorlama falan olduysa yada baskıda falan sıkıntı varsa belki yapabilir,
debriyaja basınca yada bırakınca titreme devam ediyormu
bobinlerin yerlerini dğeiştirin olmadı birde
Arac kayinpederindi yasli basli adam zaten debriyajin uzun sure gitmesinden belli kibar kullanmis :) normal vites gecisleri veya kalkislar 2012 dizel lineadan cok daha yumusak hatta
Bobinler cop degil kablolu yerini degistirsem anormal calisir dimi? Ama genede bobinde yerlerini bir kontrol edeyim
buji kablolarını tek tek bobinden çıkardım, her çıkardığımda motor daha da sarsıntılı çalışmaya başladı ve bobinin her gözünden çakan minik minik şimşekleri gördüm.. aynı şekilde bujilerin üstünden de kabloları tek tek çıkardım gene motor her seferinde daha kötü çalışmaya başladı..
tek deneyemediğim bujiler kaldı, onları internetten sipariş etmiştim yarın teslim olacak, şimdilik umudum bujiler :) geçmezse başka yerde titremenin sebebini arayacağım..
bu arada aküde zayıf, bi ihtimal ondandır diye aküyü söktük akücüde şarj edilecek.
Tam çözüm olup olmayacağına emin değilim ama sanırım birşey buldum, hava sıcaklığını gösteren sensör, dışarının sıcaklığı 11-12 derece olmasına rağmen 32-33 derece ölçüyor (OPCOM)
acaba sıcak havamı emiyor normal mi diye yola çıktım, yolda giderken de aynı sıcaklık: 32-33 derece
daha sonra durduğum yerde sensörün olduğu plastik boruyu çıkarıp olabildiğince motordan uzaklaştırdım sonuç: gene 32-33 derece..
bagajda buldum yarım balata spreyini temizleme amaçlı sensöre sıkınca OPCOM da sıcaklık 11-12 dereceye kadar düştü, spreyi sıkmayı bırakınca gene 32-33 derece oluyor, 5-6 saniye sıkınca 11-12 dereceye kadar düşüp orda kalıyor
fişini çekince arıza kodu oluşuyor ve sıcaklık -40 derece gösteriyor sistemin geri kalanı sağlam anladığım kadarıyla, sensöre bağlanan kablonun uçlarında multimetre ile voltaj ölçtüm:5v olması gerektiği gibi..
sanırım hava sıcaklığı yanlış okuyunca hava yakıt karışımı hala problemli
ghibli06
17-11-2013, 09:48
hocam bir yerlerden hava alıyor olabilir mi? GT benim çok beğendiğim bir araçtır hatta profilinizde görünce çok memnun olmuştum... 2005'de turbo ve 4x4 ünü görmüştüm serviste TR de çok az satılmış, hasta olmuştum :)
hocam bir yerlerden hava alıyor olabilir mi? GT benim çok beğendiğim bir araçtır hatta profilinizde görünce çok memnun olmuştum... 2005'de turbo ve 4x4 ünü görmüştüm serviste TR de çok az satılmış, hasta olmuştum :)
öncelikle teşekkürler, benimde ilk gençlik yıllarımdaki fenomen araçlardan biriydi, dedemin vardı o zamanlar, daha sonra kayınpederde denk geldi :) o satacaktı yok pahasına , ben yok pahasından biraz fazlasına çöktüm arabaya :) eksiklerini giderip kullanmak istiyorum, gençlik yıllarımı hatırlayıro bana bu araba..
neyse konuya dönersek elimde opcom diagnostik cihazı var, bunun sayesinde problem var mı yok mu görüyorum sistemde çok işime yarıyor açıkçası
rölanti kontrol valfi ile ilgili olan verileri de görebiliyorum.. vakum kaçağı şu anda benzin deposu havalandırma sisteminde var sadece, şu anda onu yaptırmakla uğraşmak istemediğim için sistemin solenoid valfinin fişini çektim, çalışmıyor sistem :) hem AFR verileri hem rölanti verileri, beyni resetledikten sonra olması gerektiği yerde duruyor
long term trim mantığına benzer ama ismi farklı değerler var, rölanti için ve "partial throttle" için long term fuel trim değerleri 900 - 1000 km yapmama rağmen aynı yerde kaldı..
bu nedenle vakum kaçağı olmadığına eminim..
ama aracın rölantisinde bir sarsıntı var, ve ara sıra rölanti çok düşüyor..
IAT sensörü hatalı ve fazla ölçüyor, bu akşam bir test yaptım, normalde dışarısı 12-13 derece (yol bilgisayarı verisi), opcom ise 30 derece diyor! direnç yapıları aynıdır diye yol bilgisayarı dış ısı sensörünü yerinden söküp, iki minik kablo ile IAT sensörünün kablosuna bağladım, ama bu seferde 0-1 derece gösterdi OPCOM ve aracın "short term fuel trim" mantığında çalışan verisi zengin AFR ye doğru kaydı, ve aynı titreşim devam etti..
sensörü komple iptal edince , -40 derece gösteriyor ve titreşim baya bir artıyor..
IAT sıcaklık verisi belki ateşleme zamanını etkiler diye baktım ama her 3 durumda da fark olmadı, hem 4-5 derece BTDC ile ateşleme oluyor ısınmış motor rölantisinde..
sanırım IAT taki bu fark çok büyük bir problem değil, yani sarsıntının esas nedeni değil..
en baştan beri şüphem olan enjektörlere kafayı taktım artık, ilk fırsatta söküp test ve gerekiyorsa temizlik yaptırmayı düşünüyorum
ghibli06
18-11-2013, 07:25
peki rölantide biraz gaz verip 2.000 devirde mesela sabit tutunca sarsıntı devam ediyor mu?
1000 deviri gecince hissedilir bir sarsinti kalmiyor
Rolantideyken klimayi calistirinca rolanti 900 devire cikiyor orda bile sarsinti azaliyor
ghibli06
18-11-2013, 13:12
bence rölantide karışımda bir sıkıntı var, alternatör bile bazen rölantide bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor... rölanti valfi var mı bu motorlarda?
bence rölantide karışımda bir sıkıntı var, alternatör bile bazen rölantide bu tarz sıkıntılar yaratabiliyor... rölanti valfi var mı bu motorlarda?
Rolanti motoru var evet
Aktif calisiyor kirlide degil contasini da yeniledim hava sizdiriyordur diye
Opcoma gore rolanti afr si cillop gibi ama :confused:
ghibli06
19-11-2013, 20:29
alternatör? hiç voltaj ölçtünüz mü?
Voltaj dusuktu, iki aksam once akuyu yeniledim, bu aksam bir olcum daha yapicam eger gene dusuk ise alternatorde problemli demekki
Bu probleme neden olabilir mi alternator?
ghibli06
20-11-2013, 07:29
Voltaj dusuktu, iki aksam once akuyu yeniledim, bu aksam bir olcum daha yapicam eger gene dusuk ise alternatorde problemli demekki
Bu probleme neden olabilir mi alternator?
evet olabiliyor, ateşleme gücü düşük çıkıyor... eğer alternatör sağlamsa, rölanti AFR si de düzgünse geriye sadece ateşleme kalıyor...
evet olabiliyor, ateşleme gücü düşük çıkıyor... eğer alternatör sağlamsa, rölanti AFR si de düzgünse geriye sadece ateşleme kalıyor...
Ufak çaplı birtest yaptım:
marş basmadan, kontak kapalı iken:
http://imageshack.us/a/img6/8772/o6sc.jpg
Marş bastım rölantide çalışırken, ışıklar radya herşey kapalı:
http://imageshack.us/a/img33/5377/k8a0.jpg
Bir süre sonra:
http://imageshack.us/a/img600/2338/wpra.jpg
Kısa ışıklar
http://imageshack.us/a/img21/3026/y4np.jpg
Kısa + uzun + sisler + klima + teyp + iç aydınlatma ne varsa her şey açık, alternatör baya bi yüklü (iki kişi olsaydık cam aç kapada yapabilirdik aslında)
http://imageshack.us/a/img33/8356/6o1o.jpg
Herşey tekrar kapalı:
http://imageshack.us/a/img713/6403/3mbv.jpg
Voltajın bu kadar düşmesi normal mi? Vede bu anormallik ateşlemede bir zayıflık oluşturur mu?
Aynı testi lineada yaptım 13.8 lere kadar düşüyor tam yükte fakat sonra 14 - 14.1 a yükseliyor tekrar..
Sorunum hakkinda oldukca guzel gelisme oldu o nedenle son gelismeleri paylasiyim:
3 hafta once su pompasinin (devirdaim) contasi cortladigi icin komple triger seti yenilettim, gergi rulmani ayarini servis kitabina gore yaptik ustayla. Kapagi kapatmadan motoru calistirdik gergi rulmani ip gibi yerli yerinde.
Sonuc :motor gene zangir zangir titriyor..
Moral bozuklugu ile internette biraz arastirma yaptim, hidrolik iticili ve eski motorlarda zamanla iticilerde ve iticileri besleyen yag kanallarinda tikaniklik olur, dusuk devirde yeterince basinc olusmamasina ve motorun duzensiz calismasina neden oluyor. Ayrica iticilerin zamanla asinmasi ayni sekilde basinc kaybina neden olup ayni probleme neden olabilirmis.
Bu neden motor ici temizleyici uygulayip (engine flush) yagi ve filtreyi yenilemek oneriliyor. Asinan itici icinde bi kalin yag tipi deneme oneriliyor. En son kullandigim yag GM 10w-40 klasik benzinli motor yagi, sentetik degil diye biliyorum. daha kalin olarak piyasada 5w-50 veya 10w-60 var. 10w-60 yag gereksiz kalin olacagini dusunup 5w-50 denemeye karar verdim.
Liqui moly karter temizleyici ve mobil 5-50w yag +filtre alip gene ustamin yanina gittim :) usta sen manyakmisin bu motorda ne var der gibi suratima bakti :) kisa kesiyim temizleyiciyi sicak motora atip rolantide 15 dakka calistirdim.
Daha o asamada titreme gitti! sihir gibiydi..
Kirli yag yenisi ile degisti, tekrar calistirdim. Tamirciden cikip 5-10 km gezdim motorun calismasi cok duzenli hale gelmis durumda ve rolantideki sarsinti %90-95 i gitti artik.
Bundam daha iyisi icin iticileri yenilemenin bir faydasi olabilir sanirim.
UĞUR_GSI
24-04-2014, 12:03
Konuyu baştan sona merakla okudum şuan aaracinizi daha çok kullanma şansı buldunuz suan için titreme kalktımi tamamen. Liqui moly temizleyiciyi onerirmisiniz yararı seste azalması motorda rahatlamasi yorumlar yapabilirmiyiz
bende de 1000 devrin altına indiğinde titreme oluyor. motor 104000 km de. sizim çözmüş olduğunuz katkılar bende de işe yarar mı. 2005 civic. vtec motor.
ayrıca itici demekle neden bahsettiğinizi anlayamadım.
Konuyu baştan sona merakla okudum şuan aaracinizi daha çok kullanma şansı buldunuz suan için titreme kalktımi tamamen. Liqui moly temizleyiciyi onerirmisiniz yararı seste azalması motorda rahatlamasi yorumlar yapabilirmiyiz
İslemi dun aksam saatlerinde yaptirdim yaptirdiktan sonra daha tamirciden cikarken benim sorunumda ciddi iyilesme olmustu. Ama benim aracta rahatsiz edici bir titresim vardi. En azindan benim icin oldukca rahatsiz ediciydi. Su anda o rahatsiz edici titresim yok.
Ben 2 kutu aldim temizleyiciden, hepsiburada.comdan aldim 22.5 tl / adet + 5 tl kargo. Bundan sonra tum yag degisimlerinde kullanirim diye dusunuyorum
bende de 1000 devrin altına indiğinde titreme oluyor. motor 104000 km de. sizim çözmüş olduğunuz katkılar bende de işe yarar mı. 2005 civic. vtec motor.
ayrıca itici demekle neden bahsettiğinizi anlayamadım.
Sizin aracinizdaki iticiler (sanayide fincan kadehte derler) metal parcadir, belirli periyotta subap ayari yapilir. Hidrolik versiyonlar motorun yag basinci ile calisir. Ayar ihtiyaci yoktur ama bende oldugu gibi problemlere neden olabilir..
Bu katki bende oldugu gibi bir cozum size saglamaz. Ama genede kullanin. Yag kanallarini temizleyip yaglama sistemini saglikli tutmakta fayda var.
Sizin aracinizdaki iticiler (sanayide fincan kadehte derler) metal parcadir, belirli periyotta subap ayari yapilir. Hidrolik versiyonlar motorun yag basinci ile calisir. Ayar ihtiyaci yoktur ama bende oldugu gibi problemlere neden olabilir..
Bu katki bende oldugu gibi bir cozum size saglamaz. Ama genede kullanin. Yag kanallarini temizleyip yaglama sistemini saglikli tutmakta fayda var.
cevabınız için teşekkür ederim. hepsiburadadan
-LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
-MOTORSILK Benzinli Motor Yakıt Katkısı
sepetime ekledim. bu iki ürünü kullanmayı düşünüyorum. ürünleri incelerken lifter temizleyiciyede rastladım bunuda ayrıca kullanmamda fayda var mı acaba.
-LIQUI MOLY Lifter Katkısı 300 ml
onursoytam
26-04-2014, 14:47
herşeyi denemişsiniz .. sente yi kontrol ettirin
herşeyi denemişsiniz .. sente yi kontrol ettirin
Selam iki mesaj once yazmistim su pompasi cortladi komple trigger seti degistin, ustanin basindan ayrilmadan servis kitabina gore ideal sente ve gergi ayari yapildi.. Sonuc degismemisti.
Engine flush yapinca kendine geldi motor.
Ama hala hafif titreme var sanirim iticilerden bazilari cidden kotu durumda. Degismeden duzelmeyebilir.
cevabınız için teşekkür ederim. hepsiburadadan
-LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
-MOTORSILK Benzinli Motor Yakıt Katkısı
sepetime ekledim. bu iki ürünü kullanmayı düşünüyorum. ürünleri incelerken lifter temizleyiciyede rastladım bunuda ayrıca kullanmamda fayda var mı acaba.
-LIQUI MOLY Lifter Katkısı 300 ml
Dedigim gibi hondalarda hidrolik itici yok.
Sadece karter temizleyici yeterli olacaktir
daha önce titreşimin azaldığını yazmıştım ama tam geçmemişti, hatta birkaç ay önce, araca performans egzantrik uygulaması yapıldı, o günden beri rölantide titreşim oldukça arttı ve hatta vuruntulu çalışmaya başladı..
nispeten denemesi kolay olan buji kablosu ve bobin değiştim, hiçbirşey değişmedi.. zaten vuruntu sadece rölantide yapıyordu, performanstan hiçbir şikayetim yoktu..
elimdeki opel arıza tespit cihazı ile vakum kaçağı olduğunu görebiliyordum zaten, büyün vakum hortumlarını ve vakum ile çalışan ekipmanları tek tek kontrol ettim, depo havalandırma valfi arızalıydı kaçırıyordu, onu iptal etmeme rağmen hala vakum kaçağı vardı..
bende şüpheli emme manifoldu contasının durumuna bakmak istedim, ctesi öğleden sonra sitemizin otoparkında giriştim motora
zorlu 3-4 saatten sonra..
http://i.imgur.com/cjJkSBk.jpg
göreceğiniz gibi, eski conta yerinden sökerken bikaç yerden kırıldı :) normalde kağıt bazlı, esnek bir malzeme olması gereken conta taşlaşmış, dile kolay 19 senedir orda duruyor :)
http://i.imgur.com/qLUA5Ri.jpg
contanın taşlaşmış olmasının yanında, portların etrafında olmaması gereken yağ kalıntıları, vakum kaçağının işaretçisi gibi duruyor..
Henüz daha yerine takmadım, çünkü manifold üzerinde, olmaması gerektiği şekilde uzakta ve açıda delinmiş LPG nozzle ları var, onları düzelttirmem gerekiyor öncelikle
http://i.imgur.com/7XHcvNh.jpg
LPG nin güzelliği bu şekilde saçma bir açı ve uzaklığa monte edilmiş olmasına rağmen gene de sıkıntısız çalışıyor, ama bu kadar uğraş vermişken onları uygun yere taşımasam olmaz :)
Bu arada X20XEV cilerin sıkça dile getirdiği omega emmesi budur, X20XEV li Vectra GT lerde de bu emme manifoldu bulunmakta..
Manifoldu yerine takınca, gelişmeleri ve son durumu tekrar paylaşırım
Kolay gelsin konunun takipcisiyim gelişmeleri bekliyorum
rekord2000
26-09-2014, 19:53
Kolay gelsin baştan sona okudum, sorun çözülmüş en azından eldeki kanıt sağlam artık. Manifold contası değişince sorun kalmaz umarım. Fakat performans egzantrik demişsin, derecelıler rolantıde titreme yapar sebep ondan dolayı olmasın.
Kolay gelsin baştan sona okudum, sorun çözülmüş en azından eldeki kanıt sağlam artık. Manifold contası değişince sorun kalmaz umarım. Fakat performans egzantrik demişsin, derecelıler rolantıde titreme yapar sebep ondan dolayı olmasın.
nozzle ları normal enjektörlerin hemen yanına aldırdım, manifoldu yerine taktım, ama henüz daha tam toplayamadım, bu akşam yağmur yağmasa tamamlayıp çalıştıracaktım, artık kısmetse yarın/öbürgün bitiricem, bende baya ümitliyim sorunun ortadan kalkacağına
eksantriğin derecesi düşük, hatta çok benzeri Vectra B kasa GT lerin motorlarına uygulanmış fabrikada, eksantriklerden sorun olmayacağına eminim
Bu karter temizleyicisi ve yağdan sonra performansta bi değişiklik oldu mu ? Bende x20xev astra gsi var. Sanki o 136 beygir yok gibi :D
Bu karter temizleyicisi ve yağdan sonra performansta bi değişiklik oldu mu ? Bende x20xev astra gsi var. Sanki o 136 beygir yok gibi :D
benim performanstan yana hiç şikayetim olmamıştı zaten, o anda titreşim azalmıştı ama tam geçmemişti..
ben daha sonra egzantrik takarken, iticileride takım olarak değiştirdim zaten, sorunun esas kaynağı orası değilmiş..
ama ben karter temizleyiciyi öneririm, yağ yakma sorunun yoksa 5w-50 kullanma derim, ben bir dahaki yağ değişiminde 5w-40 la devam ederim.
Jeandan-R
26-09-2014, 22:03
Bende bir ekleme yapayım, enjeksiyon hatası veriyordu arada bir benim aracım. Berryman'in enjektör temizleyicisini çok övmüşlerdi, aslında hiç de inanmam böyle şeylere ancak deneme yapayım dedim. Rs tunerdan tekrar hata kodlarını sildim denemeye çıktım, hatta depo bitene kadar araba bazen sapık tepkiler verdi bir kere de arıza yaktı. Sonuç olarak ne arıza ne problem var, ama şuan bende de sanırım iticiden kaynaklı bir titreme mevcut. Bir deneyeyim bende bu ürünü.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.