Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo uzmanları bi bakarmısınız? garrett vs mitsubishi



erdem325
15-11-2013, 01:07
beyler şimdi bana teknik olarak garrett gt1749 ve mitsubishi tf035 in karşılaştırması lazım.
bizim corsa ya tf035 taktık, herkes 1749 takıyor bu araca, ben hem ölçülerinin birbirlerine acayip yakın olması hem de mitsubishinin daha sağlam olması sebebiyle seçtim bu turboyu.
sorum şu: teknik olarak 1749 un tf035 den üstün bir yanı varmı veya tam tersi?
kapasite olarak örneğin, tf035 in aynı araçta 1749 dan daha az basınç basması gibi bir durum olabilirmi?
mesela teknik olarak kapasitesinin daha az olması veya türbiin devrinin maksimum göreceği değerler olarak farklılık vs gibi?

Mehmet Gazihan
15-11-2013, 01:24
neyin turbosu bu 035 ? BMW mi

erdem325
15-11-2013, 01:27
yok abi, pajero da falan çıkıyor, ama benim kullandığım iveco daily 2.8 den çıkan

Mehmet Gazihan
15-11-2013, 01:29
bikaç resim paylassan

berkay_aydin
15-11-2013, 01:33
Bence sizin sorununuz yazılımla alakalı, turboda 1749'dan büyük olması lazım, 1749'unda birkaç çeşidi var, yakıtı açıp bakmalısınız bence :(

GT17 turbine:
Inducer: 41.5mm
Exducer: 33.99mm
Trim: 67

TF035 turbine:
Inducer: 42.5mm
Exducer: 35mm
Trim: 68

Edit; Başka bir bilgide gt15 ayarında olduğu yazıyor ?

erdem325
15-11-2013, 01:37
http://catalog.altoturbo.com/advancedwebpage.aspx?cg=41&cd=1&skutype=202&skufld=sku&webid=2325&sbcatpage=7&sbt=&&&dm=520&CustomTab=TemplateFile1#here


http://img109.imageshack.us/img109/9800/skc5.th.png (http://img109.imageshack.us/i/skc5.png/)

http://img843.imageshack.us/img843/4679/e57b.th.png (http://img843.imageshack.us/i/e57b.png/)

abi turbo bu.

erdem325
15-11-2013, 01:43
Bence sizin sorununuz yazılımla alakalı, turboda 1749'dan büyük olması lazım, 1749'unda birkaç çeşidi var, yakıtı açıp bakmalısınız bence :(

GT17 turbine:
Inducer: 41.5mm
Exducer: 33.99mm
Trim: 67

TF035 turbine:
Inducer: 42.5mm
Exducer: 35mm
Trim: 68

bu hafta custom remap yapılıcak, şuana kadar corsalarda herkes tarafından blinen dumanlı denen yazılım vardı, yazılım oem turboya göre tabii.. bu yazılımla 1.3 bar ı geçemiyorum. umarım tek sorun yazılımdır, yoksa kullandığım turbodan şüphe etmeye başlayacağım..

berkay_aydin
15-11-2013, 01:45
bu hafta custom remap yapılıcak, şuana kadar corsalarda herkes tarafından blinen dumanlı denen yazılım vardı, yazılım oem turboya göre tabii.. bu yazılımla 1.3 bar ı geçemiyorum. umarım tek sorun yazılımdır, yoksa kullandığım turbodan şüphe etmeye başlayacağım..

Abi başka bir kaynakta gt15 ayarında olduğu yazıyor ama 1.3 bar az geldi ? turbo tam dolduğunda duman yok dimi ?

erdem325
15-11-2013, 01:48
Abi başka bir kaynakta gt15 ayarında olduğu yazıyor ama 1.3 bar az geldi ? turbo tam dolduğunda duman yok dimi ?

gt 15 ayarında olduğunu sanmıyorum, eksoz 1749 dan 1-2 mm küçük, emme ise 1-2 mm büyüktü, kendim ölçmüştüm takarken.
3bine doğru full boost oluyor, gt15 çok daha erken gelmeli teorik olarak.
kesiciye kadar duman var arabada, az da değil aşırı da değil ama baya baya dumanlı yani..
wastegate yok buarada. allah ne verdiyse basıyor yani..

erdem325
15-11-2013, 02:06
bunun birebir aynısı kullandığımız, flanşları vs vs aynısı

http://imageshack.us/scaled/thumb/577/k62x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/k62x.jpg/)

http://imageshack.us/scaled/thumb/36/rl4m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/36/rl4m.jpg/)

levent
15-11-2013, 05:12
VNT15 ile VNT17 arasında kalıyor sanki boyut olarak baktığımızda, yazılımcı arkadaşlar / abiler daha iyi anlarlar fakat haritanız nasıl?Belki oem turboya göre olan yazılımda belli devirlere kadar limitlidir, altlar çok kısık olmasın surgeye karşı? O yüzden geç geliyor olabilir mi diye düşündüm ben..

Varklı varyasyonları olan bi turbo benim bildiğim kadarıyla, hatta aklıma gelen versiyonun özelliklerini direk ekliyorum.

MHI TFO35HL6b-13TB/VG BMW 320D 177hp
Compressor
inducer/exducer: 38.3 / 51mm
Turbine
exducer/inducer: 43.2 / 37.8mm

1749VB den bir tık büyük bu turbo (pd150-160 turbosu)

1749 VC ile hemen hemen aynı,

TB1749VM (GT1749VC) 2,0TDI 170hp
Compressor
inducer/exducer: 36.4 / 49mm
A/R: 0.42
Turbine
exducer/inducer: 43 / 38mm
A/R: 0.62

erdem325
25-11-2013, 03:57
evet beyler..
turboyu söktük, exhaust salyangozunda wastegate kapakçığının orda ufak bi çatlak vardı, o yüzden az basıyor olabilir diye düşünüyordum uzun zamandır, hani belki çatlak ısındıkça daha da açıyordur falan gibisinden..
exhaust salyangozunu alıp tornacıya gittim, wastegate kapakçığını salyangoza döküm kaynağı ile kaynattırdım.. zaten wastegate hortumu çekik olmasına rağmen basınç az diye..
kaçırması imkansız yani şu anki durumda.

mekanik olarak eksik kaçak patlak vs hiçbirşey yok araçta.
neyse arabayı geri toplayıp basınç saatiyle yola çıktık ve 1psi bile artış yok..
spool devri, full boost basıncı vs vs hepsi eskisi gibi.

yazılım olarak ta yakıtta veriyoruz arabaya yine aynı, kısıyoruz yine aynı..
şuanki durumda zaten bayaa dumanlı.. basınç gelince de duman var.

iyice içinden çıkılmaz bir hal aldı bu durum..

konuyu baştan bi özetleyim isterseniz,
araç 2003 corsa 1.7 dti
egr iptali
turbodan itibaren krom 60mm komple düz boru
mitsubishi(mhi) tf035hm-13t-6 turbo (wastegate kapalı)
2800 gibi fullboost (1.35bar)
booster yazılım

sorun ise basınç yok, 1.35 barı geçemiyorum.
araba güzel gidiyor fakat basınç olsa daha da gidecek.

dynoda ise basınç gelince kesciye kadar dümdüz güç eğrisi var ve booster (erhan abi) nin dynosunda 125hp civarlarında..

turbo küçük desem değil, büyük desem yine değil..
turbo ile ilgili specleri önceki mesajlarda vermiştim..
anlayamıyorum 1749 ile insanlar 2 bar üzerini basabilirken bu turboyla biz neden basamıyoruz??

resmen tıkandım..

fikirleriniz nedir??

Tukiozg
18-01-2020, 09:06
Gelişme var mı? Bu turbo vnt turbomu yoksa eski tip düz turbomu