Orijinalini görmek için tıklayınız : SuperCharger
Süperşarj
Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir. Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür. Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.
Çalışma sistemi
Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır. Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir. Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir.
Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir
Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.
Turboşarj'a göre avantajlıTurboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir.Fakat turbo kadar verimli olmamaktadır.
Copyright: Oz` (TechTurkey)
bunun için çuf çuf varmıdır sayın adminim :)
JS e takılmıyor aama Vortech te takabilmen mümkün
VteC_MaNiaC
19-11-2005, 19:08
peki ortalama bir civic e superşarj montajının kit fiyatı nedir ? hangi parçalarda değişim olacak ? takribi kaç beygir werir ? bunnarı sorsam ayıp olmaz dimi :D
MCS ne marka kullanıo cnm benim :)
peki ortalama bir civic e superşarj montajının kit fiyatı nedir ? hangi parçalarda değişim olacak ? takribi kaç beygir werir ? bunnarı sorsam ayıp olmaz dimi :D
jacksonracing Supercharcerda Kabaca sölim emme manifoldun değişiyor benzin rewgulatörün değişiyor diğer parçalar genelde kalıyor ama takılıcak bidünya parça var
Vortech te ise sanırsam değiştirilicek bi enjektor var sanırım yani diğerlerinin hepsini üstüne ekliyor olmalısın ezbere konuştum ilerleyen saatlerde tamamlarım yazıyı
VteC_MaNiaC
20-11-2005, 18:30
peki fiyatı nedir ? TR de.. ve kaç hp alabilirz ? ve cadde kullanımında sorun çıkartırmı yoksa normal kullanabilir miyiz ?
fiyatı işçilik hariç 4000-5000dolar gibi bişey tutar..cadde kullanımında herhangi bir sorun olmaz. Alınacak kit e göre 60 70 hp artış sağlayabilir
comptech'ede BOV takilabiliyor...
izmirlibmw
08-07-2006, 10:58
Ben herzaman supercharger sistemini daha mantıklı bulmuşumdur. Nedeni ise; motordan gücünü alan bu sistemde, charger en alt devir bandından bile görev yapmaya başlıor. Tabiki bizim araçlarımızın tümü neredeyse alt devirlerde ekonomik amaçlı kullanım sergilediği için, alt devri çevirebilme yeteneği zaten çok ii değil. Bide motorun dönel parçalarından güç alan bu komp sistemide devreye girince alt devirler ilk başlangıçta iice düşüo. gömlek içine hava dolmasıyla anında telafi edilen bu durum turbodaki gibi lag süresi oluşturmuyor yalnız bunuda unutmayın! Bu arabayı kullanan kimse aracı 1000 d/ d da kaldırmıyacağına göre böyle bir problemlede karşılaşmayacaksınız. Bu sistem turbo kadar rahat doldurma yapmaz yüksek devirlerde demekte yanlış olur. Belki büyük turbo kadar doldurmas ama ya arabanda küçük turbo varsa ;) oda bu denli doldurmuyacaktı.
Sonuç bence her daim devrede olmasıyla kompresör daha etkili bi çözüm. Yol kullanımı için daha geçerli bir sistem olduğunu düşünüorum.
her charger kiti o dedilin gibi değil dostum bıvaklı sistem dediğimiz senin sistemin mantıklı ama çok aşırı şekilde ınıyor
Vortech ise turbo gibi çalışıyor yani devir attttıkca basıncta artar
merdaneli ve pervaneli olanlar var. turbo ya benzeyen fakat tribun yerine direk kayısla tahrik olanlar ve mercedes in 100 yıla yakın bir sekilde yaptıgı gibi merdaneli olanlar var.
type-RRR
12-10-2006, 21:41
her charger kiti o dedilin gibi değil dostum bıvaklı sistem dediğimiz senin sistemin mantıklı ama çok aşırı şekilde ınıyor
Vortech ise turbo gibi çalışıyor yani devir attttıkca basıncta artar
sizce type-R a sc mi daha iyi olur turbomu sc daha iyi olursa hangi marka jaksonracing mi Vortech mi
sanırım karbüratörlü araca swap yapmadan uygulamak mümkün değil.mümkünmü?
coolvtec
14-11-2006, 10:40
sizce type-R a sc mi daha iyi olur turbomu sc daha iyi olursa hangi marka jaksonracing mi Vortech mi
Jackson Racing eski işini kapattı. Eaton tarzı superchargeralrı bırakıp rotrex charger kullanmaya başlamış ki çok daha mantıklı bence. Yeni sitesini bir ziyaret et istersen.
Kısaca compressor kısmı aynı turbo gibi ama turbine kısmı gücünü egsoz dan değilde kayış ile motordan alıyor. +en büyük özelliği gear sistemi var böylece alt devirleri de gayet iyi + çok küçük ama işlevsel :)
peki kullanan varmı turbo gibi zevklimi?
peki kullanan varmı turbo gibi zevklimi?
scnin tipine göre zevkide değişir
mishal blower:D
coolvtec
14-11-2006, 11:35
Zevk anlayışına göre değişir. Alt devirler dolu olacağından eğlenceli bir araç olur ama üst devierlde yurbo kadar güçlü olamaz asla. Kısaca rolling için turbo, cadde, pist için Sc denebilir. (ben demiyorum sc kullnanlar öyle diyor.)
Rotrexli integra typeR videosu, daha önce vermiştim.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1708779160397257009
power_mondeo
14-11-2006, 13:06
amerikadaki contour(mondeo) lara supercharger uygulanıyor, bizim TR deki mondeolara uygulanır mı acaba?
uygulanabilir bilgileri mail atarsan sana tam cevap verebilrim
turboşarjın egzost gazıyla değilde egzantrikten güç alanı warmış.bu sistem hakkında bilgisi olan varmı yoksa bna anlatılandan kasıt scmıydı? ben sc olduğunu düşündüm bilgisi olan warmı?
fastguy76
12-02-2007, 14:48
Jackson Racing eski işini kapattı. Eaton tarzı superchargeralrı bırakıp rotrex charger kullanmaya başlamış ki çok daha mantıklı bence. Yeni sitesini bir ziyaret et istersen.
Kısaca compressor kısmı aynı turbo gibi ama turbine kısmı gücünü egsoz dan değilde kayış ile motordan alıyor. +en büyük özelliği gear sistemi var böylece alt devirleri de gayet iyi + çok küçük ama işlevsel :)
Hala üretimi devam ediyor. Bana kalır ise Telif hakları ile ürün kalıplarını felan verdiler. Gayet güzel az güçlerle tatmin olacak insanlar için ideal. ama fazlası için supercharger yeterli olmıycaktır
livelydog
24-08-2007, 20:48
MCS ne marka kullanıo cnm benim :)
eaton m45 kullanıyorlar
e-bay de çok makul fiyatlara alınabiliyor eaton lar
Peki bir motora hem supercharger hemde turbo takılabilir mi ?
Peki bir motora hem supercharger hemde turbo takılabilir mi ?
Takılabilir , takılıyorda örnekleri var bolca.
livelydog
13-10-2007, 04:44
superchargerın çalışma prensibi üzerine güzel bir video,2.0 ecotec üzerinde eaton m62 kodlu supercharger
http://www.youtube.com/watch?v=14MaYSMPc1c
Takılabilir , takılıyorda örnekleri var bolca.
teşekkürler.
D16inside
14-12-2008, 19:48
degerli bilgileriniz için cok sagol un.
ccalmeronn
30-04-2009, 08:39
güzel bi paylaşım tşk paylaşım için
vtc mania
05-08-2009, 08:52
Paylasım ıcın teskkr ederm hepınıze.son bır soru daha sorsam bu kadar sorunun cvp ın uzerıne.ama tam anlayamadım.sc ı stok motora uyguladıgımızda al tak mı yapıoruz yoksa pıston,gomlek,gıbı parcalar degısıomu.bırde stok motora bu sekılde uygulanırsa normal kullanımda motora ne gıbı sıkıntılar verr.tekrr tesekur ederım
sana bağlı aslında istediğin güç fazla ise motorda iyileştirmeye gitmekte yarar var istediğin güce uygun s/c seçiceksin aynı turboda olduğu gibi
vtc mania
06-08-2009, 12:23
tsekkrler paylasım ve bılgı ıcın
Cooper S in SuperCharger ı eaton kaçtı?
Cooper S in SuperCharger ı eaton kaçtı?
Eaton m45.
Oh süper bi paylaşım teşekkürler :)
Bıkmıştım bana sorulan ahiret sorularından
inan mpower
25-08-2009, 10:44
Süperşarj
Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir. Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür. Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir. Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur. Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir. Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir.
Çalışma sistemi
Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır. Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir. Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir.
Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir
Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.
Turboşarj'a göre avantajlıTurboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir.Fakat turbo kadar verimli olmamaktadır.
Copyright: Oz` (TechTurkey)
e46 3m cabrio aracım var bunun için ortalama en fazla kaç hp alabilirim ve kit komple bana maliyet ne olur montaj ve ürün gelmesi ne kadar sürer
Alicanrs
18-10-2009, 21:06
11 bin dolar charger 800 takması getirmesi 800 vs. 13 filan bulur sana maliyeti :)
ne marka s/c kiti neler var içinde?
Alicanrs
18-10-2009, 21:08
markasını ben bilmiorm arkadaşıma paşaoğlu kağıtta vermişti fiyatları ordan aklıma geldi :)
omercanilica
19-10-2009, 10:14
toledoya uygulanabılır Sc var mı?
13bin tl bana çok yüksek bir maliyet gibi geldi. Ben eaton m serisinden mercedeslerden çıkma bi supercharger kullanmayı düşünüyorum ki 400den fazla isteyen çıkarsa almam şahsen. supercharger'ın en avantajlı yanı atmosferik bir arabaya takılırken benzin sisteminde aşırı köklü bir değişim gerkmemesi (turbo kadar) ve intercooler yerine cold air intake kit ile geçiştirebilmemizdir. Dezavantajı turbo kadar yüksek güç alamamız. Benimki gibi devirli motorlardada yüksek devirde kucağımıza alma ihtimalimiz :). hem turbo hem supercharger uygulamak isteyenlere.
http://www.dsmtuners.com/forums/attachments/newbie-forum/63363d1146811291-supercharger-turbo-setup-superturbo.bmp
Gm maf sensörü ile swap yapmışlar orjinal maf sensörünü çünkü muhtemelen o basıncı okuyamayacaktı.
bu da twincharger lı 4g63
http://www.dsmtuners.com/forums/attachments/bolt-tech/71673d1172046644-twincharger-v2-0-teaser-photos-inside-imgp1084.jpg
yavuz364
01-11-2009, 15:13
intercooler yerine CAİ ile geçiştirebilmeniz konusu biraz yanlış olmuş, çünkü araçlarda intercooler konmasının nedeni sıkıştırılmış havanın ısınmasıdır ve hava superchargeda da ısınacaktır, eğer az basarım ısınmaz derseniz, o zaman turboda da az basarsınız ısınmaz.. yani intercooler ile supercharge ın ilgisi yoktur.. ayrıca turbo kadar yüksek güç alabilmeniz sizin elinizde, tamam belki yüksek güç almak istediğiniz zaman kayıp çok fazla olucaktır, genelde yapılan bir uygulama değil ama tamamen sizin isteğiniz doğrultusunda her tür kombinasyon yapılabilir :)
13bin tl bana çok yüksek bir maliyet gibi geldi. Ben eaton m serisinden mercedeslerden çıkma bi supercharger kullanmayı düşünüyorum ki 400den fazla isteyen çıkarsa almam şahsen. supercharger'ın en avantajlı yanı atmosferik bir arabaya takılırken benzin sisteminde aşırı köklü bir değişim gerkmemesi (turbo kadar) ve intercooler yerine cold air intake kit ile geçiştirebilmemizdir. Dezavantajı turbo kadar yüksek güç alamamız. Benimki gibi devirli motorlardada yüksek devirde kucağımıza alma ihtimalimiz :). hem turbo hem supercharger uygulamak isteyenlere.
ben bu sıkışan gaz ısınır mantığını cidden anlayamadım ama ya ( yanlış anlama cidden kavrayamadığım için soruyorum amacım çıkışmak değil.) Benim bildiğim kimya mantığına göre ısınan havada moleküller birbirinden ayrılır geniş alanda hareket eylemine kapılırlar, aynı mantıkla sıkıştırılan havanın soğumaya uğraması gerekir çünkü moleküller yakın seyreder hareket alanı kısıtlıdır. (tıpkı deoderantlarda olduğu gibi) turboda intercoolar'a özellikle ihtiyaç duyarız çünkü egsoz gazının ısısına maruz kalan turbo gelen temiz havanında ısınmasına neden olur diye düşünüyorum. Yanlışımı düzeltin lütfen. Ayrıca ben cidden intercoolerlı bi supercharger görmedm :S
Özür dilerim bu dip notu eklemeyi uygun gördüm: hareket halinde supercharger parçalarının ısıya neden olabileceğini bende göz önünde tutuyorum. Elbette isteyen intercoolerda koyabilir, konmaz demiyorum. Benim söylemek istediğim şey supercharger'dan geçen havanın turbodan geçen hava kadar çok yüksek ısıya maruz kalmayacak olması
biraz yanlış düşünüyorsun turboda hava basınçlandırdığında hava sıcaklığı artar intercooler ile havanın sıcaklığını düşürüp motora verirsin
normaldede havayı sıkıştırmaya kalktığında ısınır deodorant vs onlar sıvılaştırılmış gazlar onlarda biraz daha farklı durum tam bir karşılaştırma yapamazsın
supercharger'ın en avantajlı yanı atmosferik bir arabaya takılırken benzin sisteminde aşırı köklü bir değişim gerkmemesi (turbo kadar) ve intercooler yerine cold air intake kit ile geçiştirebilmemizdir. Dezavantajı turbo kadar yüksek güç alamamız. Benimki gibi devirli motorlardada yüksek devirde kucağımıza alma ihtimalimiz :).
Bunları neye dayanarak yazıyorsunuz bilmiyorum ama yanlış biliyorsunuz.
Benzin sisteminde aşırı köklü değişime gidilmediği yanlış. Benim arabamda enjektörlerde değişti piggyback te taktım. Eğer regülatörüm depoda olmayıpta geri dönüşlü bir sistem olsaydı regülatör ve pompayı da değiştirirdim. Kısacası yakıt sisteminde gayet köklü değişiklik yapılıyor. Turbodan bu konuda en ufak bir farkı yok.
Ayrıca ben cidden intercoolerlı bi supercharger görmedm :S
Hiç Mini cooper S te mi görmediniz?
Superchargerda güç alınamaz olayınıda ben çözemedim. Eğer hedefiniz 2.0lt motordan 400-500 hp almaksa evet o biraz zor. Zira o durumda büyük SC kullanmanız gerekiyor o da kaputun altındaki yer darlığındaın dolayı sıkıntılı bir hal alıyor. Ama hedefiniz 1.6 motordan 200 hp civarı bir güç elde etmekse m45 ile bile buna ulaşabilirsiniz. Hemde yarım bar gibi nispeten düşük boost ile... Tabi bu birazda motorunuzun tasarımına bağlı..
Bu arada sıkışan hava ısınır. Bu bilinen bir fizik kuralı. İster moleküle dayandırın ister atoma. Intercooler her şartta gerekli. Olmasa olmazmı? Olur neden olmasın. Ne kadar basınç istediğinize bağlı.
usa da supercharger li TypeR lerin çogu aftercoler li:).Jad TypeR+turbo Tolga da projesi hazır yakınlarda start veriyoruz.foto-video-dyno larını hep beraber izler ve görürüz.:):)
yavuz364
01-11-2009, 16:32
Aslına bakarsanız eskiden bende bunu pek anlayamamıştım ancak şöyle açıklayabilirim..
havayı ısıttığınız zaman hacmi artıyor, bunda hem fikiriz o yüzden buradan yola çıkacağım.. havayı ısıttığınız zaman hava, gelen enerjinin bir kısmını hacim arttırmak için kullanıyor (moleküller arası boşluğu arttırmak), geri kalan kısmı da sıcaklığı yükseltiyor.. siz hava molekülleri arasındaki mesafeyi azaltmak istiyorsanız (basınç arttırmak) ondan enerji almanız gerekmektedir.. enerji almazsanız oradaki fazla enerji ısıya dönüşecektir..
inşallah yeterince açık olmuştur :) genelde karışık yazarım bu tür şeyler..
ben bu sıkışan gaz ısınır mantığını cidden anlayamadım ama ya ( yanlış anlama cidden kavrayamadığım için soruyorum amacım çıkışmak değil.) Benim bildiğim kimya mantığına göre ısınan havada moleküller birbirinden ayrılır geniş alanda hareket eylemine kapılırlar, aynı mantıkla sıkıştırılan havanın soğumaya uğraması gerekir çünkü moleküller yakın seyreder hareket alanı kısıtlıdır. (tıpkı deoderantlarda olduğu gibi) turboda intercoolar'a özellikle ihtiyaç duyarız çünkü egsoz gazının ısısına maruz kalan turbo gelen temiz havanında ısınmasına neden olur diye düşünüyorum. Yanlışımı düzeltin lütfen. Ayrıca ben cidden intercoolerlı bi supercharger görmedm :S
Özür dilerim bu dip notu eklemeyi uygun gördüm: hareket halinde supercharger parçalarının ısıya neden olabileceğini bende göz önünde tutuyorum. Elbette isteyen intercoolerda koyabilir, konmaz demiyorum. Benim söylemek istediğim şey supercharger'dan geçen havanın turbodan geçen hava kadar çok yüksek ısıya maruz kalmayacak olması
evet bahsettiğiniz kural boyle ve charles kuralı : sabit sıcaklıkta gazın basıncı ve hacmi çarpımı hep eşittir. bu konuda hatalıymışım farkettim tabi ama bu konuda biraz daha araştırma yapacam çünkü ısı ile sıcaklık aynı şeyler değil biliyorsunuz düşük kütle çarpım ile intercooler hala gereksiz olabilir. Minicooper s'in kaputunu hiç açıp görmedim özür dilemelimiyim ???. Sanırım enjektör ve piggyback konusunda haklısınız, ben onu yazarken s/c takan bir kimsenin düşük beygir beklentisini göz önünde bulundurarak hareket edeceğini düşündüm yada turbo kullanacak birinin daha yüksek beygir düşüncesi olacağını :S . ---- Bu arada yavuz364 açıklama için çok teşekkür ederim biraz daha anlaşılması kolay bir hal aldı benim için :). tamam ozman acaba biri bana throttle ile intake manifold arasına konuşlandırılacak s/c için nasıl bir cooler düzeneği yapabileceğimiz ile ilgili plan yada şema verebilirmi?
Peki hacim eşse ama basıncı artarsa ısıl değer değişmezmi?
Yok özür dilemenize gerek yok. :p Alınmanıza da...
Açıkcası düşük beygir beklentisinden neyi kastediyorsunuz bilmiyorum ama eğer atmosferik olarak üretilmek üzere tasarlanmış bir kapağa sahip bir arabaya sonradan aşırı besleme yaparsanız her şartta düşük basınçlar ile alacağınız güç yüksek oluyor.
Bu benim arabamdaki ilk setup ta kullandığım sıralama idi. Ancak bu şekilde olmuyor. Neden olmuyor? Çünkü tüm boruları büzüşmeyecek şekilde yapmanız gerekiyor. İki yolu var, birisi silikon hortum alıp içerisine çelik yay kestirmek sureti ile büzüşmesine engel olmak (bu durumda havanın akışı ile acayip bir ses geliyor test ettim onaylamadım), ikinci alternatif ise boruların tümünü aluminyumdan yaptırmak. Eh bu pek kolay değil. İstediğiniz gibi eğip bükmenize neredeyse imkan yok. Dolayısı ile kasmaya değmez. Gaz kelebeğinin yeri aynı kalıp bypass valfinin vakum borusunu manifolttan alırsanız sorun kalmıyor...
Supercharger ın temel farklılığı düşük devirde düşük basınç, yüksek devirde ise daha yüksek basınç oluşturması. Ve pek tabii devirinin 14bin devir gibi bir değerde sonlanması.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/SCmontaj.jpg
"Bence" eğer arabanın egzost manifoltu öndeyse turbonun uygulanması daha kolay olur. Zira intercooler da önde olacağından hortumdu boruydu fazla uğraşmaya gerek kalmaz. Ama arkada olursa motoru komple tavaf eden bir boru işi sizi bekliyor ki bu da sevimsiz ve sorunlu bir durum aslında.
Bu durumda supercharger ın montajı daha pratik olabilir. Ama o da motoruna göre değişir. Supercharger için ayaktı flanştı inet outletti derken bir sürü custom parça üretmeniz gerekiyor. Sağlam bir tornacı, kaynakcı (aluminyum kaynağı (lehim değil) yapabilen) , autocad bilen birisi ve sizin ufak tefek parçalarınızı üretmeye hık mık etmeyecek bir de CNC atolyesine ihtiyacınız olacaktır.
yavuz364
01-11-2009, 17:03
ısıl değerden kastettiğiniz şey nedir?? iç enerji toplamları mı ? eğer öyle ise tabii ki toplam enerji artar, 1.si basınç arttığı için artar 2.si madde miktarı arttığı için yeni gelen maddelerin enerjileri de toplanacaktır.. ancak bütün girenlerin basıncı eşit girmek zorunda olucağı için, hacim ne olursa olsun, ulaşılan basınca göre sıcaklık değişimi olucaktır..
yani 1 litre 5 bar havanın ulaştığı sıcaklık ile 2 litre 5 bar havanın ulaşacağı sıcaklıklar eşittir, (tabii ki dışırısı ile olan izolasyonun mükkemmel olduğu kabul edilirse)
(ikisi de 1 bardan 5 bara yükseltiliyor.)
Peki hacim eşse ama basıncı artarsa ısıl değer değişmezmi?
Benim onu yazmamdaki amac formul tek olduğuna göre ısının artacağını ddrome a aktarabilmekti..
yavuz364
01-11-2009, 17:06
nese :) konuyu biçok şekilde anlatmaya çalışmış olduk..
Peki hacim eşse ama basıncı artarsa ısıl değer değişmezmi?
Yok özür dilemenize gerek yok. :p Alınmanıza da...
Açıkcası düşük beygir beklentisinden neyi kastediyorsunuz bilmiyorum ama eğer atmosferik olarak üretilmek üzere tasarlanmış bir kapağa sahip bir arabaya sonradan aşırı besleme yaparsanız her şartta düşük basınçlar ile alacağınız güç yüksek oluyor.
Bu benim arabamdaki ilk setup ta kullandığım sıralama idi. Ancak bu şekilde olmuyor. Neden olmuyor? Çünkü tüm boruları büzüşmeyecek şekilde yapmanız gerekiyor. İki yolu var, birisi silikon hortum alıp içerisine çelik yay kestirmek sureti ile büzüşmesine engel olmak (bu durumda havanın akışı ile acayip bir ses geliyor test ettim onaylamadım), ikinci alternatif ise boruların tümünü aluminyumdan yaptırmak. Eh bu pek kolay değil. İstediğiniz gibi eğip bükmenize neredeyse imkan yok. Dolayısı ile kasmaya değmez. Gaz kelebeğinin yeri aynı kalıp bypass valfinin vakum borusunu manifolttan alırsanız sorun kalmıyor...
Supercharger ın temel farklılığı düşük devirde düşük basınç, yüksek devirde ise daha yüksek basınç oluşturması. Ve pek tabii devirinin 14bin devir gibi bir değerde sonlanması.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/SCmontaj.jpg
ya üstadım kusura bakma alınmadım da ***** forumda yazarken mimik kullanamadığımız için bazen niyet anlaşılmıyor :D ya şimdi aslında benm düşüncem kolları değiştirip pistonu yüksek sıkıştırmalı olark bırakmak (tabiki forged kullanacam ama turboya göre piston kullanmamayı düşünüyorum) çünkü s/c yi hemen uygulamayacam. Öncelikle intake tarafına 264 derece egzantrik , valve büyültme , enjektör ve benzn pompası değişimi, throttle ve manfiolda port and poolish ve son olarak pigyback olayına girip atmosferik yürütcem 2. aşamada s/c headers , egsoz tarafına valve büyültme ve taşlama 264 egzantirik ve komple egsoz olayına girecem. bide açıkcası ben şu düzeneği kullancaktım
http://i149.photobucket.com/albums/s61/JayRome112/IMAG0379.jpg
yani elle yapılmış manifoldun üstüne s/c yi oturtup iptal ettiğim klima yerine kayış atıp olayın kolayına kaçacaktım ama acaba planlar değişcekmi :D
ah birde bir sorum olacak eaton m45 2.0l bir motorda 8bin rpm'e dayanabilirmi?
1- Araba ne?
2- Neden atmosferik olarak o kadar kasmaya uğraşıyorsunuz?
3- SC ile düşük basınclar alırsınız ama 1 bar falan gibi basınçlarda SC yerine turbo seçmek daha akılcı bir tercih olur. Bu aletler dışarıdan bakıldığında küçük gözüküyor ama montaja başladığınızda o kadarda küçük olmadıklarını ve kaputun altının oldukca sıkışık olduğunu acı bir şekilde görüyorsunuz. :)
Zaten aşırı besleme yapılacaksa egzantrikle falan uğraşmaya gerek yok. Basıncı yedikten sonra hava öylede böylede giriyor zaten motora. Kapağın flow'u yüksek olursa düşük basınçlarda yüksek güçler elde edersiniz ama değilsede kasmaya gerek yok. 'bence'
O bağlantıları yapan adamı pataklamak lazım. Ben bile daha iyi kaynak yaparım..
m45 şu devire dayanabilirmi diye bir denklem yok. Orada belirleyici faktör motorun devri değil m45 in hangi devirde döndüğü.. Bunu belirleyende krang kasnağınız ile SC nin kasnağının oranı. Dolayısı ile m45 şu devire dayanabilirmi diye bir düşünce doğru olmaz. Ancak verimli olurmu? Üreticisi 14 bin devirden sonra verimliliği düşer diyor. m45 zaten normal şartlarda dahi 12bin devir civarında motorun gücünden 20 -25 hp arası güç çalan bir alet. Dolayısı ile daha yüksek devirlerde harcadığı güç 30 hp lere dayanacaktır muhtemelen. Kısacası 'bence' m45 2.0 litre bir motor için pek doğru bir seçim değil. Mümkünse en az m62 den başlayın. Hatta onunda mercedes çıkmasını falan temin ederseniz daha iyi olur. Zira onların önünde elektrikle kontrol edilen bir kavrama mekanizması var. Dolayısı ile sürekli devrede kalmak zorunda değil. Bu size operasyon esnasında oldukca zaman kazandıracak ve esneklik sağlayacaktır.
Benim arabam 1.6lt . 4 litre intercooler var. Öyle çok uzun borular falanda yok. 6 bin devirde (SC 12 bin devirde dönüyor o an) 7 psi civarında bir basınç alıyorum. Tabiiki arabanınızn motorunun volmetric effiency sine göre değişir ancak genede 2.0 lt motorda bu basıncı alabilmeniz için biraz daha yüksek devir çevirmeniz gerekecektir.
aracım 91 model eclipse 4g63'ün atmosferiği var üstünde 1. jenerasyon yani 6 saplamalı uzun blok . 8binde kesiciye giriyor. üzerinde turbosunun egzantiriği ve 300cclik enjektörleri ve 94 model eagle talon es special editon beyni var. fabrika değerleri bu kombinasyona 165 beygir diyor fakat şuan üst kapak yada segmanlarla alakalı bir sorunum var yanma odalarından biri sıkıntılı çalışıyor. hazır bunun için sökmüşken piston ve piston kollarıylada ilgilenecem. neden turbo değil sorusuna tam bir yanıtım yok sanırım kademe kademe ilerlemek istiyorum yüksek sıkıştırmalı s/c bir araç fikri hoşuma gidiyor. yoksa turbo işine girmek benim için daha ucuz bir yol en azından orjinalinde turbosu çok olan bir motor beyin işini falan daha kolay halledebilirm
Bence bu durumda SC yi unutun.. :)
üstadım biraz açık olsan :D neden unutayım ?? daha maliyetli olacağı için mi yoksa 4g63 ün s/c ile sıkıntısımı var :D
Debelendiğine deymeyeceği için. Madem hazırda turbo opsiyonu var, Amerikayı yeniden keşfetmenin masturbasyon dışında bir faydası olmaz. :)
:D tam gediğine geldi söyleyecek söz bulamıyorum
yavuz364
01-11-2009, 22:55
aslında SC için bir neden var, mesela benim gibi düşük devir sevdalıları için turbonun veremeyeceği keyifleri almak mümkün ;) ama ben bile turbo araba kullanıyorm :D
bu noktada illaki turbo diyorsunuz :D desenize ya rüyada yada twincharger da grcez sc yi :D
yavuz364
01-11-2009, 23:02
yakın zamanda twincharge düşüncem var, vakit ve nakit bulur da yaparsam ayrıntılı olarak koyarım siteye :)
bu noktada illaki turbo diyorsunuz :D desenize ya rüyada yada twincharger da grcez sc yi :D
aslında SC için bir neden var, mesela benim gibi düşük devir sevdalıları için turbonun veremeyeceği keyifleri almak mümkün ;) ama ben bile turbo araba kullanıyorm :D
Valla açıkcası turbo o konuda da 1 adım önde. 8 bin devir çeviren bir motorda yüksek kasnak oranı ayarlayamazsınız. İyimser tahmin 14/8 =1.75 oranlı falan kullanmanız lazım. Dolayısı ile düşük devirde SC de düşük devirlerde döneceği için basınç masınç oluşturamaz. No basınç no tork. (Bob Marley ruhun şad olsun)
Yeni nesil turbolarla düşük devirde daha yüksek basınç elde etmeniz SC ye nazaran daha kolay...
hımmm.. sanırım o yüzden v6 - v8 motorlarda daha yaygın , hem düşük devirli motorlar hemde sanırım sc nin kasnaktan çaldığı güç o kadar önmli olmuyordur. aslında chryslerin önden çekişli şanzımanı olan v6 ları vardı :D yaşasın swap yaşasın sc :D
alperalper23
07-05-2010, 22:25
turbodan daha güzel ama turbo daha kvetli
alperalper23
07-05-2010, 22:25
:D tabi psi lar söz konusu degil hehe
aslında chryslerin önden çekişli şanzımanı olan v6 ları vardı :D yaşasın swap yaşasın sc :D
O işin babası GM'in Oldsmobile ve Cadillac'da kulanılan northstar motoru, 90 derece yerleştirilmiş transversal V8, 4600cc 10:1 sıkıştırma ile 275BG 410Nm çıkarıyor + SC'li versiyonuda var 9:1 sıkıştırma ile 470BG 595Nm. Adamlar öyle bir yağlama sistemi oluşturmuşlar ki fabrika testlerinde suyu tamamen boşaldıkdan sonra tapa gaz kullanıldığında 100 mil (160km) sarmamış. İlginç.
Bu sistemi 106 tıya uyulama şansımız varmı ? varsa ne kadar sağlıklı olur ve gelen güç tatmin edici olurmu ? maliyet hakkındada ufak bii bilgi verrsesn ortalama çok sevinirim kolay gelsin ...
İngiltere'de pist kovalayan bir kaç 106 turboları söküp sc ye döndüler. Ama bıçaklı tip değil cetrafuge tipi. Rotrex yani.
Drag kovalayacak araba için SC zaten avantajlı. Rölanti devrinden itibaren basınç oluyor motorda. Doldu dolmadı bastı basamadı yok. Motor dönüyorsa o yada bu şekilde basıyor..
baron anıl
29-10-2010, 12:09
bmw e36 ya yapmak mümkün mü acaba?
Takurworx
04-02-2011, 05:59
jdm works kendi arabası olan 3.28 e yaptı ve elinde e36 için supercharger kiti mevcut
cooper s in orjinal superchargerın dan daha iyi bıçaklı veya diğer tip sc takabilirmiyiz
daha iyiden kastım daha büyük daha az ısıyla daha çok basınç sağlayabilicek bi marka ?
jdm works kendi arabası olan 3.28 e yaptı ve elinde e36 için supercharger kiti mevcut
cooper s in orjinal superchargerın dan daha iyi bıçaklı veya diğer tip sc takabilirmiyiz
daha iyiden kastım daha büyük daha az ısıyla daha çok basınç sağlayabilicek bi marka ?
rotrex 30-74 takılıyor santrifüj tipi bolt on 300whp diyorlardı hatta ama doğruluğu tartışılır :) şimdi 1.8 yapıp 30-94 takıyordu hatta.. bıçaklı tip olarak birileri eaton m62 takmayı deniyordu ama olmadı sanırım boydan çok kalın geliyor sığmıyor..
type r da basıncı stage 1 e göre hazırlanmış supercharger günlük kullanımda yakıtı ne kadar artirir?
The_Doctor
01-04-2011, 19:42
supercharger Hangi araçlara uyum sağlıyor ?
mesela bnm aracım peugeot 205 1.9gti Aracımda drcli egzantrik , kasnak , ITB Ve Megasquirt Sistemi var. bnm aracıma uygulanabilirmi ?
tabiki uygulanabilir neden uygulanmasın :)
rotrex 30-74 takılıyor santrifüj tipi bolt on 300whp diyorlardı hatta ama doğruluğu tartışılır :) şimdi 1.8 yapıp 30-94 takıyordu hatta.. bıçaklı tip olarak birileri eaton m62 takmayı deniyordu ama olmadı sanırım boydan çok kalın geliyor sığmıyor..
Bak ben bunu kaçırmışım. Bu Rotrex kimde şimdi satıyormu ? :)
detayı atlamışım, amerikada yapılıyor :D yoksa kaçar mı :)
vortech v2 var bir arkadasımda isinizi gorurse
detayı atlamışım, amerikada yapılıyor :D yoksa kaçar mı :)
He yok ben JDMWorks teki Mert'in eski SC 3.28 aracında var sandım Rotrex. Onu diyorum. Sökmüşler ya makinayı. Satıyorlarmı SC'yi. :D
vortech v2 var bir arkadasımda isinizi gorurse
Yok o işimizi görmüyor. Rotrex'in hormonlusu o. Sığmaz o.
He yok ben JDMWorks teki Mert'in eski SC 3.28 aracında var sandım Rotrex. Onu diyorum. Sökmüşler ya makinayı. Satıyorlarmı SC'yi. :D
o arabayı sokmediler baskası aldı o hali ile onda da vortech var bu arada
o arabayı sokmediler baskası aldı o hali ile onda da vortech var bu arada
Geçen pazar driftte araç atmosferikti galiba ?
Mechanix
20-06-2011, 13:34
Geçen pazar atmosferikti evet.Atmosferik olarak satabileceğini düşünüyordu Mert.Söktü o yüzden.Ama alan arkadaş SC'yi de istiyor.Bu hafta geri takılacak SC.
Elimizde boşta SC var yine.
Biliyorum biraz zor ama Rotrex C30 serisi arıyorum ben.
nakayama
19-09-2011, 12:58
Bikaç sorum olucak.
EP3 Type-R'a supercharger uygulamasına girsek stok motorda sıkıntı olurmu max kac basarız.
Stok motora taktığımızda enjektörleri değiştirmeye gerek varmı ?
VteC_MaNiaC
19-09-2011, 13:39
enjektör değiştirmek gerekli :) JAD tayparda 345 hp civarı almıştı tolga abi.. yanlış hatırlamıosam
Rotrex C30 - 94 araniyor.
veya 2003 3.30i (231hp) icin tavsiye edebileceginiz supercharger varmi?alman marka oncelikli tercihimdir.
106 GTI ya sc takmak için neler gerekli olur iddialı olması gerekmeden 170-200 hp bile yeterli. Standart motora uygulanma ihtimali ve extra olaraktan ne parçalar değişmesi gerekiyor ?
GÜNCEL ..
Hakan Girginer
08-03-2012, 01:46
içten yanmalı bir motorun yanma odalarına, atmosferik koşullar ve vakum sisteminin izin verebileceğinden daha fazla hava ve yakıt karışımı beslemek üzere çalışan, üzerine kurulu olduğu motor tarafından mekanik olarak tahrik edilen ve ilk bakışta sadece basınçlı hava ürettiği zannedilen performans geliştirme sistemi.
supercharger, ilk bakışta görünen ve diğer bileşenlerin içinde/arkasında kalan, dolayısı ile gözden ırak parçaları ile, bir sistem olarak çalışır.
manifold basıncının belirli düzeylerde kaldığı durumlarda - rölanti, normal kullanım (cruising) - vakum esaslı bir solenoid bypass sistemi, superchargerin devreye girmesini engeller. gaz kelebeğinin ani açıldığı durumlarda, tamgaz (wot) koşullarında ise, bypass kapalı kalır, sistem gecikmeksizin devreye girerek "aşırı besleme" yapmaya başlar.
aşırı besleme olarak anılan "boost" esnasında, bu sistemin işletim kısmı devreye girerek:
a. artan hava akışına tekabül edecek ilave yakıt dağıtımını yönetir,
b. bu karışımın zamanında ateşlenmesini sağlayacak, önceden programlanmış zamanlama ayarları tablolarını devreye sokar.
kompresör kısmının yerleşimi ise, "v" konfigürasyonlu motorlarda ideal olarak iki bankın ortasına, emme manifoldunun üzerinde ya da altında yapılır.
tek banklı "düz" motorlarda ise, yerleşim tercihi, egzoz tarafında "hotside", emme manifoldu tarafında "coldside" şeklinde adlandırılarak yapılır.
her iki yerleşimin de, kendi avantajları ve dezavantajları mevcuttur.
tüm yöntemlerde, aslen hava sıkıştıran bir kompresör mevcut olduğu için, sıkıştırılmakta olan hava fizik kuralları çerçevesinde ısınır. bu havanın yanma odalarına erişmeden önce emniyetli düzeylerde soğutulması gerekir. yoksa, detonasyon (mazallah) cinsinden ciddi sonuçlar elde edilir.
hotside, daha uzun bir hava akışı gerektirdiği için bir miktar basınç düşüşüne maruz kalabilir. ayrıca, egzoz manifolduna yakınlığı da ısı sorunları yaratabilir.
avantajları ise, montaj kolaylığı ve çeşitli intercooler (hava-hava, hava-su, hava-hava+su gibi) opsiyonları kullanılabilmesidir.
coldside uygulamaları, daha yüksek basınçlı sistemler için tercih edilebilir. bu tür uygulama için (sonradan ilave edilen sistemlerde) mevcut emme manifoldu ya ciddi bir şekilde modifiye edilir, ya da toptan değiştirilir.
coldside uygulamalarında da intercooling mümkün olup, soğutma için klasik "radyatör"lü yöntemler yerine sistem içinde akan havaya yakıt, alkol ya da su (evet, su) püskürterek besleme sıcaklığını düşüren yöntemler kullanılabilir.
sonuçta, turbo beslemeye kıyasla daha az karmaşık, daha az masraflı, daha uzun ömürlü, daha az ısınma sorunları yaratan, lineer tork sayesinde motorun hareketli parçalarında daha az darbe etkisi ve zararına yol açan, lazım olmadığında uslu uslu oturduğu için yakıt tüketiminde krize yol açmayan bir sistemdir.
(Alıntıdır, ama asıl metin de bana aittir. Kendi yazdığımı kopyaladım yani)
İnternette dolasırken boyle birşey gördüm bu olabilirmi _?
Elektrikli SC ? aslında mantık olarak evet olabilir gibi geldi ama ne derece sağlıklı olurki? işe yararmı ?
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_8079.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_5643.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_629.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_138.jpeg
ve ilginc olanda 3. resimde görüldüğü üzre içerden on/off yapabiliyoruz sanırım :) düğmeli filan?
http://www.superchargerswarehouse.com/images/bkgd_prods_thmb_over.gif
ve uygulamada her araca olabilir gibi anlatılmış.
VW Beetle Electric Supercharger Kits VW Beetle Superchargers (http://www.superchargerswarehouse.com/VW-Beetle-Superchargers/)
34tb9544
26-04-2012, 14:57
+80 hp mı yohannesburg hasssikome diyorum
aynen biraz fazla sallamasyon olmuş :D 80 hp oha demi. :D
Hakan Girginer
26-04-2012, 15:17
Ben koşarak uzaklaşın diyorum.
Bu elektrikli zımbırtıların tek faydası, satanın banka hesabına yaptığı katkı şeklinde oluyor.
oha 1.3 murata takalım bundan araba 50 hp olsa stock. +80 bu 130 hp (kendimi devlet bahçeli gibi hissettim :D)
:D litre başına 100hp merhaba TypeR merhaba :D:D ahuahauah olay cıkar kan cıkar :D hemde rwd :redspotda:redspotda:redspotda:redspotda
Hakan Girginer
26-04-2012, 16:09
Bu zımbırtılarda kullanılan elektrik motorlarının teknelerde sintine havalandırması için kullanılan fanlardan alındığını biliyor muydunuz?
Kaputu açın, elinize bir yelpaze alın - desenli ya da desensiz olabilir - hava filtresinin önünde deli gibi sallayın o yelpazeyi, ahanda aynı sonuç.
Yelpazenin üzerine JDM 80Hp yazabilirsiniz, kesinlikle bir fark yaratır belki de.
Ayrıca, ön çamurlukların üzerine, tekerlek ile kapı arasında kalacak şekilde yapıştıracağınız her çıkartma size ortalama 5 Hp daha verecektir. 10 çıkartma = 50 Hp.
aliburma
26-04-2012, 16:16
Bu zımbırtılarda kullanılan elektrik motorlarının teknelerde sintine havalandırması için kullanılan fanlardan alındığını biliyor muydunuz?
Kaputu açın, elinize bir yelpaze alın - desenli ya da desensiz olabilir - hava filtresinin önünde deli gibi sallayın o yelpazeyi, ahanda aynı sonuç.
Yelpazenin üzerine JDM 80Hp yazabilirsiniz, kesinlikle bir fark yaratır belki de.
Ayrıca, ön çamurlukların üzerine, tekerlek ile kapı arasında kalacak şekilde yapıştıracağınız her çıkartma size ortalama 5 Hp daha verecektir. 10 çıkartma = 50 Hp.
+1 diyorum, bunu alacak adam gitsin sticker yapıştırsın. Bunu ilk arabamda yapayım dediğimde birkaç abim "boşver bunları ne işe yarayacak" dedi. hakikaten de bunu satan adama sormak lazım. fan biraz çalıştıktan sonra ısınacak! ondan sonra bu malzeme ne halta yarayacak?
nemonomani
20-05-2012, 18:56
İnternette dolasırken boyle birşey gördüm bu olabilirmi _?
Elektrikli SC ? aslında mantık olarak evet olabilir gibi geldi ama ne derece sağlıklı olurki? işe yararmı ?
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_8079.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_5643.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_629.jpeg
http://www.superchargerswarehouse.com/productImages_thumbBIG/750cc7d9_138.jpeg
ve ilginc olanda 3. resimde görüldüğü üzre içerden on/off yapabiliyoruz sanırım :) düğmeli filan?
http://www.superchargerswarehouse.com/images/bkgd_prods_thmb_over.gif
ve uygulamada her araca olabilir gibi anlatılmış.
VW Beetle Electric Supercharger Kits VW Beetle Superchargers (http://www.superchargerswarehouse.com/VW-Beetle-Superchargers/)
+ 1 beygir dahi alamazsınız aksine 2000 rpm den sonra motora giden havaya yetişemeyip havayı kesiyor yani alacağınız hp ler + deği - hanesine yazılıyor üzerindeki motorda hvalandrma motorundan daha ufak oyuncak araba motorlarına benziyor
redbaron
20-05-2012, 19:38
bakın 1 değil , 5 değil ,10 değil, 50 değil tam 80 hp üstelik sadece 100 tl ye kaçırmayın son fırsat ! hakiki beygir bunlar almayanı dövüyoruz.hepsi ananızın ak sütü gibi helal beygir ...
inventor
21-05-2012, 00:41
bu elektirikliden bende vardı ilk 400mt işe yarıyor ama ondan sonra aracın hızı arttığı için emdiği hava bu aparattan daha fazla olduğu için araç - düşüyor
nemonomani
22-05-2012, 10:42
Adamlar galvanizden paller yapıyo hemde makasla biz hala tartışıyoruz beyler dağalın :D:D
8.000rpm
22-05-2012, 10:55
beş kavanoz bala 100 lira ver daha iyi...
sc işi ciddi bir iştir , bu sorduğunuz zamazingo ise hikayedir..
superchargerBMW
05-08-2012, 03:45
Merhaba arkadaşlar,,
Konunuza atfen; benim Mosselman/Vortech Supercharger imzalı BMW'///M 5.28--310hp..
http://img841.imageshack.us/img841/676/008bsnu.jpg
Eray Yümsel
05-08-2012, 03:53
tmm dostum supercharger lı bmw en var anladık heryere yazmana gerek yok
superchargerBMW
05-08-2012, 05:08
tmm dostum supercharger lı bmw en var anladık heryere yazmana gerek yok
Her yer derken!
Foruma yeni katılan biri olarak,kendimi tanıtmam gereken yerde tanınttım.
Otomobilleriniz bölümüne aracımı ekledim
Birde bu sayfa aracı aldıktan sonra TechTurkey forumundan ilk istifade ettiğim konu idi
bilgi almak isteyen olursa diye birde buraya ekledim.
Birde foruma yeni katılan birine karşılama hiç şık değil dostum..
sen herkesi ciddiye alırsan, işin iş. he de geç ;) :)
superchargerBMW
05-08-2012, 15:51
Eyballah.:)
standart getz 1.3 85 hp hiç bi modifikasyon yapmadan takılabilir mi anladığım kadarıyla yanma odasına havayı daha fazla püskürtüyo ve ücreti ne olur özelden atarsanız sevinirim :D
MINI Cooper S M45 Supercharger EATON
MINI Cooper S M45 Supercharger rebuild charger rebuilt Eaton Sprintex pulley water pump - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KLugkfUDY3c)
standart getz 1.3 85 hp hiç bi modifikasyon yapmadan takılabilir mi anladığım kadarıyla yanma odasına havayı daha fazla püskürtüyo ve ücreti ne olur özelden atarsanız sevinirim :D
o motora fındık kadar turbo ile yüklemen yapman daha makbül.
Yeni ogrenen arkadaslar varsa faydalı gercekten...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.